abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 mei 2016 @ 13:25:39 #276
159761 Arn0
Abbey Road
pi_162177338
Maar dit voelt toch wel een beetje aan als een "iedereen is positief, dus laten wij maar negatief zijn om kliks te genereren" recensie.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_162177369
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dat is hun werk iets objectiefs zeggen over muziek is toch onmogelijk... ik zie het al voor me:

[..]

Hoezo is het werk van een recensent iets objectiefs zeggen? Lijkt me juist eerder het omgekeerde.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 13:27:15 #278
159761 Arn0
Abbey Road
pi_162177393
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoezo is het werk van een recensent iets objectiefs zeggen? Lijkt me juist eerder het omgekeerde.
Haha, je moet er een komma bij denken in die zin :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_162177405
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:25 schreef Arn0 het volgende:
Maar dit voelt toch wel een beetje aan als een "iedereen is positief, dus laten wij maar negatief zijn om kliks te genereren" recensie.
Dat idee heb ik ook. De rest van de recensies zijn overweldigend goed, 8,8 op Metacritic nu _O_
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 13:27:59 #280
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162177420
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:27 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Haha, je moet er een komma bij denken in die zin :P
Een punt zelfs... *aangepast ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_162178714
18.00u Deuren open
19.30u Holly Herndon
20.00u Pauze / changeover
20.30u Radiohead
23.00u Verwacht einde concert
23:00u Aftershow The Yukon Club

Dit is het tijdschema. Hoe laat kan je de meeste mensen verwachten, en wat is een goede tijd om het goed te kunnen zien (beetje vooraan)? Hoe laat voor het voorprogramma zullen de meeste mensen komen? Ik heb het over de vrijdag, dus het zal wel iets minder snel vol zitten voor mensen die nog moeten werken neem ik aan.
pi_162178922
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:16 schreef isgeschiedenis het volgende:
18.00u Deuren open
19.30u Holly Herndon
20.00u Pauze / changeover
20.30u Radiohead
23.00u Verwacht einde concert
23:00u Aftershow The Yukon Club

Dit is het tijdschema. Hoe laat kan je de meeste mensen verwachten, en wat is een goede tijd om het goed te kunnen zien (beetje vooraan)? Hoe laat voor het voorprogramma zullen de meeste mensen komen? Ik heb het over de vrijdag, dus het zal wel iets minder snel vol zitten voor mensen die nog moeten werken neem ik aan.
Ben je wel eens eerder naar een concert geweest?

De meeste mensen arriveren meestal net voor of tijdens het voorprogramma. Een klein groepje zit al vanaf donderdagavond/vrijdagochtend voor de deur. Als je "een beetje" vooraan wil staan moet je daar ongeveer tussen zitten.

Overigens is de HMH niet zo groot, en heb je overal goed zicht! Je hoeft echt niet bang te zijn dat je ergens achteraan in de hoek staat als je voor het voorprogramma binnen bent. Ik zorg meestal dat ik ongeveer een uur te vroeg ben, dan heb je altijd topplekken. Ik vind het de moeite niet echt waard om mijn halve dag voor de deur te gaan zitten wachten om helemaal vooraan te staan.
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 14:27:59 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162179136
Als het net zulk publiek is als in de ziggo vorige keer dan maakt het toch niet uit hoelaat je waar staat ze duwen je toch wel aan de kant....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 14 mei 2016 @ 14:31:30 #284
159761 Arn0
Abbey Road
pi_162179259
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Als het net zulk publiek is als in de ziggo vorige keer dan maakt het toch niet uit hoelaat je waar staat ze duwen je toch wel aan de kant....
Haha, dat zal bij een Radiohead concert wel meevallen denk ik. En ja, tenzij je echt op de eerste rij wilt staan en al 's ochtends gaat kamperen, boeit het niet echt of je nu op rij 15 of 20 staat, rond 4u, 5u aankomen heb je sowieso echt wel goed zicht. (later kan ook wel)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_162179350
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:31 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Haha, dat zal bij een Radiohead concert wel meevallen denk ik. En ja, tenzij je echt op de eerste rij wilt staan en al 's ochtends gaat kamperen, boeit het niet echt of je nu op rij 15 of 20 staat, rond 4u, 5u aankomen heb je sowieso echt wel goed zicht. (later kan ook wel)
Volgens veel mensen op FOK! was het publiek in de Ziggo Dome in 2012 het allerergste ooit. Duivelsgebroed. Mensen zweerden zelfs concerten in het algemeen af.

Ik heb er nooit last van gehad, maar deze discussie loopt dus al jaren.
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 14:34:00 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162179356
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:31 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Haha, dat zal bij een Radiohead concert wel meevallen denk ik. En ja, tenzij je echt op de eerste rij wilt staan en al 's ochtends gaat kamperen, boeit het niet echt of je nu op rij 15 of 20 staat, rond 4u, 5u aankomen heb je sowieso echt wel goed zicht. (later kan ook wel)
Vorige keer bij ziggo was extreem kut allemaal van die hippe mensen die daar absoluut niet kwamen voor radiohead met meer om te kunnen zeggen dat ze er waren... Van die lui die bij een radiohead concert xtc gaan slikken |:( niets tegen xtc maar doe dat op een dans feestje niet bij een concert van een gitaarbandje... Ik ben hele andere concerten gewend en ik kon echt niets met dat "kijk naar mij" of ik elleboog je omver publiek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 14:35:29 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162179412
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens veel mensen op FOK! was het publiek in de Ziggo Dome in 2012 het allerergste ooit. Duivelsgebroed. Mensen zweerden zelfs concerten in het algemeen af.

Ik heb er nooit last van gehad, maar deze discussie loopt dus al jaren.
Inderdaad... Ik denk dat dat gewoon komt omdat het een hele hele grote band is en elke release zo ontzettend gehypet wordt. Dan wordt het zo ding voor "hippe mensen". Arrogante art gallery bezoekers etc.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_162179465
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Inderdaad... Ik denk dat dat gewoon komt omdat het een hele hele grote band is en elke release zo ontzettend gehypet wordt. Dan wordt het zo ding voor "hippe mensen". Arrogante art gallery bezoekers etc.
Ik vond er weinig mis mee, dus.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 14:38:02 #289
159761 Arn0
Abbey Road
pi_162179516
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Volgens veel mensen op FOK! was het publiek in de Ziggo Dome in 2012 het allerergste ooit. Duivelsgebroed. Mensen zweerden zelfs concerten in het algemeen af.

Ik heb er nooit last van gehad, maar deze discussie loopt dus al jaren.
Ja, je kan altijd pech hebben en bij een asociaal groepje in de buurt staan natuurlijk maar laten we wel wezen, het publiek is gemiddeld toch wel iets ouder en ik heb toch altijd het idee dat het gemiddelde beroep van een Radiohead fan accountant, wetenschapper of IT-er is of zo. De mensen die over Radiohead concertpubliek klagen moeten maar niet naar Arctic Monkeys concerten gaan ofzo, dan heb je geluk als je niet volhangt met bier (of erger).
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 14:38:14 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162179526
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vond er weinig mis mee, dus.
Kan aan het plekje gelegen hebben. Voor mij heeft het het hele concert vergalt. Trouwens het ergste was gewoon het elkaar geen cm ruimte gunnen. Heb het hele concert met elleboog in mijn rug gestaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_162179627
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:38 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, je kan altijd pech hebben en bij een asociaal groepje in de buurt staan natuurlijk maar laten we wel wezen, het publiek is gemiddeld toch wel iets ouder en ik heb toch altijd het idee dat het gemiddelde beroep van een Radiohead fan accountant, wetenschapper of IT-er is of zo. De mensen die over Radiohead concertpubliek klagen moeten maar niet naar Arctic Monkeys concerten gaan ofzo, dan heb je geluk als je niet volhangt met bier (of erger).
Haha, inderdaad _O- Toen ik de Monkeys live zag was ik omringd door Britten die constant alle kanten op aan het wiegen waren. Geen seconde stil gestaan _O-
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 14:41:25 #292
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162179650
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:38 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, je kan altijd pech hebben en bij een asociaal groepje in de buurt staan natuurlijk maar laten we wel wezen, het publiek is gemiddeld toch wel iets ouder en ik heb toch altijd het idee dat het gemiddelde beroep van een Radiohead fan accountant, wetenschapper of IT-er is of zo. De mensen die over Radiohead concertpubliek klagen moeten maar niet naar Arctic Monkeys concerten gaan ofzo, dan heb je geluk als je niet volhangt met bier (of erger).
Liever volhangen met bier dan boze blikken als je bier gaat halen en terug komt. Wat dat betreft ben ik meer voor de metal concert rangorde wil je omvergebeukt worden en helemaal los gaan ga je in de pit regio staan, wil je rustig een biertje drinken dan ga je ergens in het midden staan, wil je tegen je vrienden of de barman aanlullen dan ga je aan de bar hangen. Als er iemand met bier langswil dan ga je gewoon aan de kant ongeacht of je die persoon eerder hebt gezien. Het kan zoveel beter als je elkaar gewoon een leuk concert gunt. Bij black sabbath of bij the who in ziggo was er geen enkel probleem.


Ik heb bij de meest nihilistische blackmetal shows nog meer medemenselijkheid gezien dan bij dat radiohead concert. Echt iemand in zijn rug duwen alsof als je 10 cm verder vooruit staat je het beter kunt zien... Ik heb nul procent problemen met mensen die dansen, uit hun plaat gaan of genieten van de muziek. Ik heb problemen met mensen die willens en wetens een ander dwars gaan zitten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 14 mei 2016 @ 14:46:47 #293
159761 Arn0
Abbey Road
pi_162179855
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Liever volhangen met bier dan boze blikken als je bier gaat halen en terug komt. Wat dat betreft ben ik meer voor de metal concert rangorde wil je omvergebeukt worden en helemaal los gaan ga je in de pit regio staan, wil je rustig een biertje drinken dan ga je ergens in het midden staan, wil je tegen je vrienden of de barman aanlullen dan ga je aan de bar hangen. Als er iemand met bier langswil dan ga je gewoon aan de kant ongeacht of je die persoon eerder hebt gezien. Het kan zoveel beter als je elkaar gewoon een leuk concert gunt. Bij black sabbath of bij the who in ziggo was er geen enkel probleem.

Ik heb bij de meest nihilistische blackmetal shows nog meer medemenselijkheid gezien dan bij dat radiohead concert. Echt iemand in zijn rug duwen alsof als je 10 cm verder vooruit staat je het beter kunt zien... Ik heb nul procent problemen met mensen die dansen, uit hun plaat gaan of genieten van de muziek. Ik heb problemen met mensen die willens en wetens een ander dwars gaan zitten.
Haha nou, ik heb wel eens een wit t-shirt kunnen weggooien omdat het vol met bier - althans dat hoop ik - hing, dan liever boze blikken. Ik snap je punt hoor, maar ik heb gewoon niet het idee dat dat de gemiddelde afspiegeling is van een Radiohead concert bezoeker.

Ik zag ze die tour in het Sportpaleis dus over Ziggo kan ik niet oordelen, maar dat was echt een heel sociaal en kalm publiek. Maar de concertbelevenis in België is sowieso wel wat anders.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 14:48:58 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162179920
Volgensmij bestaat zoiets als typisch radiohead publiek ook gewoon niet... misschien was het gewoon een overdosis amsterdammers voor mij :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_162179952
Ah ja, het ligt aan de stad. :')
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 14:59:18 #296
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162180302
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:49 schreef Tchock het volgende:
Ah ja, het ligt aan de stad. :')
Ik heb geen idee waar het aan lag ik denk aan het publiek. (en misschien dat er tikkeltje te veel kaartjes verkocht waren)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_162180308
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ben je wel eens eerder naar een concert geweest?

De meeste mensen arriveren meestal net voor of tijdens het voorprogramma. Een klein groepje zit al vanaf donderdagavond/vrijdagochtend voor de deur. Als je "een beetje" vooraan wil staan moet je daar ongeveer tussen zitten.

Overigens is de HMH niet zo groot, en heb je overal goed zicht! Je hoeft echt niet bang te zijn dat je ergens achteraan in de hoek staat als je voor het voorprogramma binnen bent. Ik zorg meestal dat ik ongeveer een uur te vroeg ben, dan heb je altijd topplekken. Ik vind het de moeite niet echt waard om mijn halve dag voor de deur te gaan zitten wachten om helemaal vooraan te staan.
Jawel, maar ga nooit naar zulke grote acts. Meestal ook elektronische acts in Melkweg/Paradiso, waar je meestal wel normaal kan rondlopen.

Laatste vergelijkbare was ook Radiohead, maar in Ziggodome en daar vond ik het zicht kut. Een uur te vroeg bedoel je voor de eerste act? Dus rond 18:00-18:30 dus?
pi_162180362
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:31 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Haha, dat zal bij een Radiohead concert wel meevallen denk ik. En ja, tenzij je echt op de eerste rij wilt staan en al 's ochtends gaat kamperen, boeit het niet echt of je nu op rij 15 of 20 staat, rond 4u, 5u aankomen heb je sowieso echt wel goed zicht. (later kan ook wel)
4-5 uur aankomen vind ik wel erg vroeg. Of is dat als je ook echt helemaal vooraan wilt en Thom bijna wilt aanraken?
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 15:01:43 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_162180397
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 15:01 schreef isgeschiedenis het volgende:

[..]

4-5 uur aankomen vind ik wel erg vroeg. Of is dat als je ook echt helemaal vooraan wilt en Thom bijna wilt aanraken?
Jup als je vooraan tegen het hek wilt leunen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 14 mei 2016 @ 15:05:06 #300
159761 Arn0
Abbey Road
pi_162180524
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 15:01 schreef isgeschiedenis het volgende:

[..]

4-5 uur aankomen vind ik wel erg vroeg. Of is dat als je ook echt helemaal vooraan wilt en Thom bijna wilt aanraken?
Ja, ik ga zelf ook nooit (meer) zo vroeg, je kan ook wel gewoon net voor de deuren openen aankomen. Maar ik verwacht dat er toch wel wat dedicated fans zullen staan, al zal het op vrijdag wel minder zijn ja. Als je Thom wilt aanraken, moet je voor 12u komen denk ik.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')