abonnement Unibet Coolblue
pi_163740926
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:09 schreef sjappiehunter het volgende:
Hoi,

Ik zie wel eens filmpjes van Cities Skylines, waar men hele ander soort wegen heeft... dus snelwegen met 2 of 4 banen, of meer van dat soort variaties. Is daar een leuke pack of mod of iets voor? Zitten zoeken in de steam workshop - zag het (nog) niet.
Network Extension Project heet dat.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_163742257
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 09:58 schreef Baas_bas het volgende:
Wie is er hier een beetje goed met de map-editor dan?

Ik was gvd zowat een dag bezig om een rivier te maken en nu is alles nog steeds lelijk :(
als het netjes was had je een kanaal, wat is daar nou leuk aan? :P
pi_163743093
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:15 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Network Extension Project heet dat.
Merci!
pi_163744994
Nog een vraagje... er zijn blijkbaar mods om je kaart groter te maken dan de 9 stukken die je maximaal kan doen. Ik las over 25, en zelfs 81...

Zijn er do's en dont's op dit punt? Zijn er mods die je beter kan nemen dan een andere, en zijn er ook die je kan toepassen op een bestaande stad die al 9 stuks groot is?

Ik ben vrij voorzichtig met mods (stuk gaan van steden na een update of zo).

Eigenlijk vraag ik me af waarom ze eerst beperken tot 9 als je met een mod wel tot 81 mag.
pi_163745778
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 22:50 schreef sjappiehunter het volgende:
Nog een vraagje... er zijn blijkbaar mods om je kaart groter te maken dan de 9 stukken die je maximaal kan doen. Ik las over 25, en zelfs 81...

Zijn er do's en dont's op dit punt? Zijn er mods die je beter kan nemen dan een andere, en zijn er ook die je kan toepassen op een bestaande stad die al 9 stuks groot is?

Ik ben vrij voorzichtig met mods (stuk gaan van steden na een update of zo).

Eigenlijk vraag ik me af waarom ze eerst beperken tot 9 als je met een mod wel tot 81 mag.
Beperking tot 9 is in principe vanuit CPU-beschermings oogpunt. In principe is er met die mods (zeker de 25 variant) niet heel veel mis. De 25 tiles mod heb je overigens alleen nodig om de tiles te kopen, daarna mag hij volgens mij weer uit (maar moet je ff checken in de beschrijving op Steam).
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_163913570
Effe een polder aanleggen, voor landbouwgebied:

Men make een ring-dam:


Pompen plaatsen voor extra snelle inpoldering:


Drooggevallen, 1 pomp voor evt. overstroming laten staan:


Wegen, zoneren, polder klaar:
pi_163935111
Als ik nu grond wil verhogen, moet ik elders eerst grond verlagen... omslachtige shit, kun je ook op een andere manier editen, zonder dat ik met soil-waarden moet vogelen?
pi_163938113
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 19:02 schreef sjappiehunter het volgende:
Als ik nu grond wil verhogen, moet ik elders eerst grond verlagen... omslachtige shit, kun je ook op een andere manier editen, zonder dat ik met soil-waarden moet vogelen?
Dat hoeft niet per se hoor. Je kan ook gewoon lokaal land verhogen met de terrascaping tool.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_163938279
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 20:31 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Dat hoeft niet per se hoor. Je kan ook gewoon lokaal land verhogen met de terrascaping tool.
Is dat die built-in tool? Want daar kan ik eerst mee graven tot de soil-bar vol is, en dan moet ik eerst dumpen...
pi_163938317
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 20:36 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Is dat die built-in tool? Want daar kan ik eerst mee graven tot de soil-bar vol is, en dan moet ik eerst dumpen...
Dat heb ik echt nog nooit gehoord.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_163938392
tijd voor een printscreen... momentke..
pi_163938423
http://simnation.tv/citiesskylines/guides/terraforming-tutorial/

Dit zijn de terrain tools uit de editor, en die heb ik ook (via een mod) in-game. Maar in een van de updates (bij AD volgens mij) zijn er ook terrain tools in de main game gekomen en volgens mij waren dat gewoon dezelfde.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_163940186
In jouw vid zitten veel meer opties etc lijkt het... ik heb dus de basic die in de game zit:



Als ik ga graven loopt de bar met soil vol, wanneer vol kan ik niet meer graven.

Als ik ga dumpen, loopt de bar leeg, als de bar leeg is, is er niks meer te dumpen.
pi_163941361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:38 schreef sjappiehunter het volgende:
In jouw vid zitten veel meer opties etc lijkt het... ik heb dus de basic die in de game zit:

[ afbeelding ]

Als ik ga graven loopt de bar met soil vol, wanneer vol kan ik niet meer graven.

Als ik ga dumpen, loopt de bar leeg, als de bar leeg is, is er niks meer te dumpen.
Ok, dat heb ik niet. Zal dan wel door een van mijn mods zijn.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_163943673
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 22:18 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ok, dat heb ik niet. Zal dan wel door een van mijn mods zijn.
Ik denk dat het verschil is of je in de map-editor zit of gewoon in het spel.
pi_163949238
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 23:23 schreef sjappiehunter het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschil is of je in de map-editor zit of gewoon in het spel.
Nee, want ik gebruik nooit de map editor.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_163971903
Iemand wel eens last van gebroken trams?
Gebeurt met deze, maar ook met de standaard trams van CS. Rijdt er een los deeltje ergens rond, of een tweetal.



In dit geval zie ik nu dat de voorkant 180 graden is gedraaid.
pi_163975088
en weer, nu met een file erachter:

pi_164291046
Goedemorgen stad :) 330.000 inwoners

The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_164291204
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 10:12 schreef Sfeermaker het volgende:
Goedemorgen stad :) 330.000 inwoners

[ afbeelding ]
_O_ Ziet er top uit. Krijg gelijk weer zin om ook weer een stad te gaan bouwen
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  donderdag 18 augustus 2016 @ 16:04:16 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_164650528
So we just called him Fred
  maandag 29 augustus 2016 @ 00:27:27 #47
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_164930074


Is dit op te lossen zonder Traffic++ of andere netwerk-mods?

Korte samenvatting:

Linksboven: alle auto's op de verhoogde 2-baans-éénrichtingweg pakken de afslag, wachten op het verkeerslicht en rijden vervolgens de oprit weer op...

Rechtsboven: uit twee richtingen komt verkeer naar een 2-baans-éénrichtingweg. Iedereen wil rechts rijden, dus knellen ze elkaar af.

Onder: het gevolg. Alles vast.

:'(
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_164930196
Wat betreft probleem 2: links ipv rechts de weg laten invoegen?

probleem 1: ik vermoed dat die avenue (4 baans weg) aantrekkelijk is ofzo, maak dat laatate stukje eens b. v. een 2 baans weg en kijk eens of het dan nog steeds voorkomt?
  maandag 29 augustus 2016 @ 00:41:51 #49
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_164930298
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:27 schreef MrTorture het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit op te lossen zonder Traffic++ of andere netwerk-mods?

Korte samenvatting:

Linksboven: alle auto's op de verhoogde 2-baans-éénrichtingweg pakken de afslag, wachten op het verkeerslicht en rijden vervolgens de oprit weer op...

Rechtsboven: uit twee richtingen komt verkeer naar een 2-baans-éénrichtingweg. Iedereen wil rechts rijden, dus knellen ze elkaar af.

Onder: het gevolg. Alles vast.

:'(
Best wel bizar dat het verkeer nog steeds slechter is dan Simcity 4 dat in 2003 uit kwam...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_164930415
quote:
9s.gif Op maandag 29 augustus 2016 00:41 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Best wel bizar dat het verkeer nog steeds slechter is dan Simcity 4 dat in 2003 uit kwam...
je bedoelt die random opstoppingen die nergens op sloegen?

in c:s kan je het allemaal oplossen, kost alleen meer tijd...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')