abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_161900413
quote:
"In mei breekt hier de revolutie uit".

Herinnert u zich de Arabische Lente? Een volksopstand tegen regeringen van het Midden-Oosten en Noord-Afrika die in 2010 begon en werd veroorzaakt door werkloosheid, oneerlijke machtsverdeling en een bevolkingsexplosie? Welnu, gelijksoortige ingrediënten vormen ook een serieus geweldsprobleem binnen de Europese Unie anno 2016. Ik voorspel daarom voor mei van dit jaar het begin van een Europese Lente. Een succesvolle revolutie voldoet aan vijf factoren.

1. Een hechte club neemt de leiding

De eerste factor is een centrale commandostructuur, een hechte club die de leiding neemt. Nationalistische partijen over heel Europa, van het Franse Front National en Geert Wilders’ PVV tot Hongaarse en Poolse partijen met daarnaast tal van buitenparlementaire extreemrechtse groepen, werpen zich op als hoeders van de westerse waarden. Zij kunnen, onder andere door sociale media als Twitter en Facebook, sturing geven aan de onvrede die leeft onder de ruim 500 miljoen EU-burgers. Velen staan huiverig tegenover de komst van de door de Europese Commissie afgelopen najaar voorspelde drie miljoen asielzoekers tot eind 2016 en de demografische gevolgen, namelijk oprukkende islamisering en daarmee gepaard gaand herlevend conservatisme. Steeds openlijker storen Europeanen zich aan het lastigvallen door allochtonen van vrouwen, zoals tijdens de nieuwjaarsnacht in de Duitse stad Keulen, het beledigen en bedreigen van homo’s of andersgelovigen als christenen en joden, en moeten leven met angst voor een gecoördineerde terreuraanslag als op 13 november in Parijs met 130 doden.

2. Economische onvrede

Ook economische onvrede vormt een belangrijke drijfveer voor een opstand. De jeugdwerkloosheid bedraagt in EU-landen als Griekenland en Spanje bijna 50 procent. Laaggeschoolden voelen de concurrentie op de arbeidsmarkt door migranten. Wie in aanmerking wil komen voor sociale huisvestiging ziet zijn kansen voorlopig verkeken. Werkloosheidsuitkeringen en pensioenen staan door Europese regelgeving onder druk terwijl de kosten voor de asielopvang schrikbarend groeien. In Nederland verdubbelt sinds 2013 nagenoeg ieder jaar het aantal asielaanvragen, in 2015 tot zo’n 60.000 personen. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek is het merendeel van de Somaliërs (68,9%) en Syriërs (62,2%) afhankelijk van een uitkering.

3. Gebrek aan leiderschap

De derde factor is een wijdverspreid gevoel van onzekerheid door gebrek aan daadkrachtig politiek bestuur. Vicevoorzitter van de Europese Unie Frans Timmermans waarschuwde afgelopen november in Amsterdam zelfs voor het voortbestaan van de 28 landen tellende Europese Unie als de vluchtelingencrisis en eurocrisis elkaar in een „perfecte storm”, versterken, zo groot is de twijfel bij de EU-top over de uitvoerbaarheid van het eigen beleid.

EU-maatregelen voor het aanpakken van het kernprobleem, de asielstroom, blijken een wassen neus. Het Europees Agentschap voor het beheer van de buitengrenzen, Frontex, heeft de laatste jaren geen enkele boot met opvarenden teruggestuurd naar Turkije of Libië, ook al is het vertrekpunt veilig. De zogenaamde grensbewakers maken het migranten juist makkelijker, door hulp bij registratie.

Ieder conflict begint met een incident. Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet
4. Een incident

Ieder conflict begint met een incident. Bij de Arabische lente was dat de zelfmoord door verbranding van de Tunesische marktkoopman Mohammed Bouazizi op 17 december 2010. De latente onvrede over corrupt bestuur en miskenning sloeg vervolgens als een steekvlam over naar zo’n tien andere landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten.

5. Gunstige weersomstandigheden

De Europese geschiedenis leert dat opstanden vooral beginnen wanneer de weersomstandigheden dat toelaten. Zelf schat ik mei 2016. Bovendien stijgt in het voorjaar de stroom migranten vanuit Turkije en Noord-Afrika opnieuw tot grote hoogte, de wind gaat liggen en het zeewater warmt op, wat een succesvolle boottocht verzekert. Reken tegen die tijd op ruim tienduizend personen per dag, tegen ongeveer vierduizend nu, die in Griekenland en Italië aan land komen. Die zullen ergens heen moeten. Uit angst voor een stuwmeer aan migranten controleert Zweden en Denemarken de grenzen. Terwijl Duitsland eigenlijk jaarlijks niet meer dan 200.000 vluchtelingen ordentelijk kan opvangen, volgens Horst Seehofer, minister-president van de Duitse deelstaat Beieren. Hongarije heeft al een fysieke barricade opgeworpen in de vorm van een hek. De kans is daarom reëel dat de eerste grote conflicten tussen plaatselijke autochtonen en opeengestapelde nieuwkomers uitbreken op de Balkan en in Griekenland. De Duitse bondskanselier Angela Merkel waarschuwde vorig jaar november in Darmstadt al voor „militaire conflicten” in die regio.

De strijd in het Midden-Oosten en Noord-Afrika richtte zich in eerste instantie tegen de dictatoriale machthebbers en ontspoorde vervolgens in gevechten tussen sjiieten en soennieten en radicale strijdgroepen onderling. Door gebrek aan sterk leiderschap zal de kladderadatsch in Europa vooral een confrontatie zijn tussen voorstanders en tegenstanders van een ruimhartig asielbeleid, tussen islamieten en christenen, joden, seculieren en tussen zwart en wit. Leger en politie staan in het midden.

Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet. Verhalen over grootschalige verkrachtingen of een terroristische aanslag kunnen de stoppen ieder moment laten doorslaan. Naast reguliere asielzoekers, die kans maken op een verblijfsstatus, zoals Syriërs, groeit ondertussen de stoet van honderdduizenden uitgeprocedeerde asielzoekers. Frustratie – wegens de afwijzing – en een gerucht over een koranverbranding vormen ook aan die kant een explosief mengsel.

De belangrijkste overeenkomst tussen de Arabische Lente en de Europese Lente – ongeacht uiteindelijk resultaat – blijft de les dat iedere rebellie ontstaat door gebrek aan kordaat, eerlijk leiderschap en het veronachtzamen van de eigen bevolking.
Game on ^O^ .

Aftellen nu.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_161900509
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:14 schreef D1990 het volgende:
[..]
En in een dictatuur kan je ook burgemeester worden, je punt?
Nou, ik vraag me eerder af wat jouw punt is met je burgermeester?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161900584
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:44 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou, ik vraag me eerder af wat jouw punt is met je burgermeester?
heb je nog nagedacht over mijn comentaar.
pi_161900698
Lekker weertje
pi_161900711
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:54 schreef PSVCL het volgende:
Lekker weertje
Hoertjesdag?
I´m back.
pi_161900754
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoertjesdag?
Haram
pi_161900764
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:58 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Haram
Ja, sorry, ik bedoel rokjesdag uiteraard. ;).
Maar goed, dat is haram idd.
I´m back.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:59:34 #8
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161900782
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoertjesdag?
Dat is je verjaardag, of niet?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_161900793
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:59 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dat is je verjaardag, of niet?
Nee, dat is in januari.
I´m back.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:09:27 #10
345721 spierbal
Tricepbal
pi_161900981
Goed, hebben de makers van call of duty weer een origineel verhaallijn.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:12:02 #11
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161901019
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:09 schreef spierbal het volgende:
Goed, hebben de makers van call of duty weer een origineel verhaallijn.
Tokkies neermaaien op het Leidseplein?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_161901145
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:47 schreef matthias24 het volgende:
[..]
heb je nog nagedacht over mijn comentaar.
Nou, dat was niet echt nodig, het verandert namelijk niets aan mijn stelling waar je op reageerde.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_161901153
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:44 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Nou, ik vraag me eerder af wat jouw punt is met je burgermeester?
Wat is jou punt met dat de SP ook kan worden gekozen? Aangezien dat een oligarchie niet uitsluit.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_161901175
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:12 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Tokkies neermaaien op het Leidseplein?
Dat is GTA: Gutmensch toch?
I´m back.
pi_161901209
Maar goed, het probleem is ook dat de zogenaamde "revolutionairen" zelf ook bestaat uit hobbyisten die geen enkele intentie hebben om zelf te gaan vechten voor een revolutie. Het zijn meer luie opportunisten die denken dat een revolutie uit zichzelf wordt ontketent. En als/wanneer het gebeurd, dan blijven hun lekker thuis voor de tv hangen om te kijken wie er wint. Om zich vervolgens bij de overwinnaar aan te sluiten en de huizen te plunderen van de verliezers.

Dus zolang niemand bereid is om te vechten, zal er ook niks gebeuren.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:25:09 #16
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:25:10 #17
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_161901244
Oh, gelukkig. Een tweede deel scheldpartijen van gefrustreerde zolderkamerautisten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_161901277
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:23 schreef D1990 het volgende:
Maar goed, het probleem is ook dat de zogenaamde "revolutionairen" zelf ook bestaat uit hobbyisten die geen enkele intentie hebben om zelf te gaan vechten voor een revolutie. Het zijn meer luie opportunisten die denken dat een revolutie uit zichzelf wordt ontketent. En als/wanneer het gebeurd, dan blijven hun lekker thuis voor de tv hangen om te kijken wie er wint. Om zich vervolgens bij de overwinnaar aan te sluiten en de huizen te plunderen van de verliezers.

Dus zolang niemand bereid is om te vechten, zal er ook niks gebeuren.
Wat heb jij zoal gedaan om je eigen verantwoordelijkheid te nemen in het ontketenen van de door jou zo gekoesterde revolutie?
pi_161901283
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:23 schreef D1990 het volgende:
Maar goed, het probleem is ook dat de zogenaamde "revolutionairen" zelf ook bestaat uit hobbyisten die geen enkele intentie hebben om zelf te gaan vechten voor een revolutie. Het zijn meer luie opportunisten die denken dat een revolutie uit zichzelf wordt ontketent. En als/wanneer het gebeurd, dan blijven hun lekker thuis voor de tv hangen om te kijken wie er wint. Om zich vervolgens bij de overwinnaar aan te sluiten en de huizen te plunderen van de verliezers.

Dus zolang niemand bereid is om te vechten, zal er ook niks gebeuren.
Middenklasse heeft het sws veel te goed, het systeem betaalt dus uit, waarom zou iemand überhaupt dan in opstand hoeven te komen?
I´m back.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:28:34 #20
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161901297
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh, gelukkig. Een tweede deel scheldpartijen van gefrustreerde zolderkamerautisten.
Dit is pas het zevende deel.

Waarom deze onzin open blijft is mij echt een raadsel.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_161901350
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Middenklasse heeft het sws veel te goed, het systeem betaalt dus uit, waarom zou iemand überhaupt dan in opstand hoeven te komen?
Sinds wanneer werden revoluties bevochten door de middenklasse? Enige revoluties waar de middenklasse bij betrokken zijn zijn contra-revoluties in een poging hun oude privileges terug te veroveren.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_161901396
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:28 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dit is pas het zevende deel.

Waarom deze onzin open blijft is mij echt een raadsel.
Dit topic ontstond op het hoogtepunt van de vluchtelingen-hysterie. Dus dit ging er in als zoete koek. Het enige argument om dit open te laten is het feit dat mei nog niet afgelopen is. Maar zo kun je van elke voorspelling van willekeurige verwarde mannen wel topics gaan maken.
pi_161901400
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat heb jij zoal gedaan om je eigen verantwoordelijkheid te nemen in het ontketenen van de door jou zo gekoesterde revolutie?
Wat kan het individu doen? Enige wat er dan gebeurd is dat die persoon bekend zal staan als een nieuwe Tristan. Dat zal geen revolutie ontketenen. Is meer het excuus van een lafaard. Zie het al voor me hoe Romeinse soldaten zeiden tegen Julius Gaius Ceasar "hey, weet je wat. Ga jij eventjes over de Rubicon heen stappen, gooi het Senaat omver en dan komen wij jou volgen".
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_161901430
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:28 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dit is pas het zevende deel.

Waarom deze onzin open blijft is mij echt een raadsel.
De discussie gaat over de waarachtigheid van de claim van Karskens, al in de OP van eerste topic werd duidelijk gemaakt dat die claim onwaarachtig is. Kennelijk is daar niet iedereen het mee eens?
Echter nu mei is aangebroken en de revolutie nog niet echt nakende is, kun je TS van eerste topic wel gelijk geven, alhoewel mei nog niet helemaal over is.
En ja, iedereen op FOK! is natuurlijk min of meer een "zolderkamerautist" vrijvertaald in de zin dat zij het leuk vinden met anderen te discussiëren op een forum. Zijn echt heel veel mensen die daar geen reet van begrijpen. Maakt niets uit over welk onderwerp het gaat wmb.
I´m back.
pi_161901440
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:33 schreef D1990 het volgende:

[..]

Wat kan het individu doen? Enige wat er dan gebeurd is dat die persoon bekend zal staan als een nieuwe Tristan. Dat zal geen revolutie ontketenen. Is meer het excuus van een lafaard. Zie het al voor me hoe Romeinse soldaten zeiden tegen Julius Gaius Ceasar "hey, weet je wat. Ga jij eventjes over de Rubicon heen stappen, gooi het Senaat omver en dan komen wij jou volgen".
Je hebt dus 0,0 initiatief genomen. Dat was ik nieuwsgierig naar. Dapper dat je er voor uit durft te komen.
pi_161901517
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je hebt dus 0,0 initiatief genomen. Dat was ik nieuwsgierig naar. Dapper dat je er voor uit durft te komen.
Leuk he zeiken en constant op de man spelen?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_161901604
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:37 schreef D1990 het volgende:

[..]

Leuk he zeiken en constant op de man spelen?
Je kunt zeggen wat je wil, maar dit was echt een objectieve constatering. Verder zeik ik niet, het gaat ook in huize Toefjes te goed om een revolutie te willen.
pi_161901669
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:41 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je kunt zeggen wat je wil, maar dit was echt een objectieve constatering. Verder zeik ik niet, het gaat ook in huize Toefjes te goed om een revolutie te willen.
Vandaar dat je me de hele tijd stalkt en op de man blijft spelen.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:47:14 #29
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161901809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nog een stalker??? _O-
Klopt, en dan? Alsof er maar 1 stalker in de wereld is. Alleen hij gaat niet zover om prive informatie op te zoeken via internet(iets wat jij wel doet).
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_161901832
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:43 schreef D1990 het volgende:

[..]

Vandaar dat je me de hele tijd stalkt en op de man blijft spelen.
Ik app je niet, ik bel je niet, ik mail je niet, ik DM je niet, ik PM je niet, dus ik vind dit een wat ongefundeerde beschuldiging.

En ik zal iets minder grapjes proberen te maken over je begeleider. Ik heb gewoon een hekel aan domme mensen. Of mensen die discussies afkappen zonder enige reden, terwijl er gewoon valide argumenten worden aangeleverd. En jij voldoet aan beide profielen.
pi_161901872
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik app je niet, ik bel je niet, ik mail je niet, ik DM je niet, ik PM je niet, dus ik vind dit een wat ongefundeerde beschuldiging.

En ik zal iets minder grapjes proberen te maken over je begeleider. Ik heb gewoon een hekel aan domme mensen. Of mensen die discussies afkappen zonder enige reden, terwijl er gewoon valide argumenten worden aangeleverd. En jij voldoet aan beide profielen.
Ja, jij bent slim, iedereen die het niet met je eens is is dom. Heel volwassen van je.

Wat ga je hierna zeggen? Je opponent uitmaken voor "poephoofd"?

Zonder reden? Volgens mij heb ik al meerdere redenen gegeven aan verschillende mensen.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_161901879
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik app je niet, ik bel je niet, ik mail je niet, ik DM je niet, ik PM je niet, dus ik vind dit een wat ongefundeerde beschuldiging.

En ik zal iets minder grapjes proberen te maken over je begeleider. Ik heb gewoon een hekel aan domme mensen. Of mensen die discussies afkappen zonder enige reden, terwijl er gewoon valide argumenten worden aangeleverd. En jij voldoet aan beide profielen.
Ja, en hij ziet jou ook als dom en heeft ook een hekel aan domme mensen.
Geen argument dus.
I´m back.
pi_161901901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:51 schreef D1990 het volgende:

[..]

Ja, jij bent slim, iedereen die het niet met je eens is is dom. Heel volwassen van je.

Wat ga je hierna zeggen? Je opponent uitmaken voor "poephoofd"?
Ben niet zo van het schelden. Zal wel iets met opvoeding te maken hebben.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:52:29 #35
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161901905
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:49 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik app je niet, ik bel je niet, ik mail je niet, ik DM je niet, ik PM je niet, dus ik vind dit een wat ongefundeerde beschuldiging.

En ik zal iets minder grapjes proberen te maken over je begeleider. Ik heb gewoon een hekel aan domme mensen. Of mensen die discussies afkappen zonder enige reden, terwijl er gewoon valide argumenten worden aangeleverd. En jij voldoet aan beide profielen.
Ja en dat laat TS topic na topic blijken. Dit was ook een fraai voorbeeld: POL / Nieuwe trend, oorlogsvrijwilligers in conflictgebieden :')
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:53:13 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:54:56 #37
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161901963
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:48 schreef D1990 het volgende:

[..]

Klopt, en dan? Alsof er maar 1 stalker in de wereld is. Alleen hij gaat niet zover om prive informatie op te zoeken via internet(iets wat jij wel doet).
Daar ging het al mis... :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161901972
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:52 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Ja en dat laat TS topic na topic blijken. Dit was ook een fraai voorbeeld: POL / Nieuwe trend, oorlogsvrijwilligers in conflictgebieden :')
Ja, had het al gelezen en moest er om lachen :D
pi_161901988
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen is gek behalve Do1990...
Pardon? Zeg jij? De man die als moderator op een ander forum op de man speelt, en constant topics sluit(ongeacht het onderwerp) puur om die persoon van het forum te treiteren. En vervolgens de inhoud van het topic te veranderen om vervolgens persoonlijke informatie te plaatsen in een poging tot intimidatie?

Kinderachtig mannetje. Zo zouden ze jou op dit forum ook moeten behandelen. Aangezien jij gelijk je macht misbruikt, als iemand jouw een klein beetje macht geeft.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_161902023
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar ging het al mis... :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jouw facebook profiel kwam ik een tijdje geleden ook tegen, en dan?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:58:27 #41
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161902059
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:57 schreef D1990 het volgende:

[..]

Jouw facebook profiel kwam ik een tijdje geleden ook tegen, en dan?
Dat is knap...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 18:58:34 #42
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_161902060
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:33 schreef D1990 het volgende:

[..]

Wat kan het individu doen? Enige wat er dan gebeurd is dat die persoon bekend zal staan als een nieuwe Tristan. Dat zal geen revolutie ontketenen. Is meer het excuus van een lafaard. Zie het al voor me hoe Romeinse soldaten zeiden tegen Julius Gaius Ceasar "hey, weet je wat. Ga jij eventjes over de Rubicon heen stappen, gooi het Senaat omver en dan komen wij jou volgen".
Oh, dat hoefden ze hem niet te vertellen, hoor. Dat had hij zelf al verzonnen. Lees 'Rubicon' van Tom Holland. Napoleon was ook een aardige loner wat dat betreft.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_161902070
De enige plek waar het in mei echt uit de hand dreigt te lopen is dit topic volgens mij.
pi_161902082
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is knap...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal best.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  dinsdag 3 mei 2016 @ 19:00:22 #45
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161902113
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 18:56 schreef D1990 het volgende:

[..]

Pardon?
We kunnen op z'n minst concluderen dat je totaal niet luistert naar valide tegenargumenten. Dat maakt je topics behoorlijk waardeloos, want je zeurt maar door zonder dat de discussie een stap verder komt.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 19:00:49 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161902165
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:00 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

We kunnen op z'n minst concluderen dat je totaal niet luistert naar valide tegenargumenten. Dat maakt je topics behoorlijk waardeloos, want je zeurt maar door zonder dat de discussie een stap verder komt.
En dat zeg jij? Iemand die met cijfers strooit zonder onderbouwing om het vervolgens als een feit te presenteren?
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_161902262
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:00 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

We kunnen op z'n minst concluderen dat je totaal niet luistert naar valide tegenargumenten. Dat maakt je topics behoorlijk waardeloos, want je zeurt maar door zonder dat de discussie een stap verder komt.
Het probleem is vooral dat wanneer er dreiging is van een discussie de discussie gelijk afgekapt wordt bij de eerste de beste zinnige post van een opponent van D1990.
pi_161902319
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat wanneer er dreiging is van een discussie de discussie gelijk afgekapt wordt bij de eerste de beste zinnige post van een opponent van D1990.
Zinnig? Zoals 99% van de bevolking is tevreden en wilt geen revolutie? Zonder enige vorm van onderbouwing. Wauw, ja. Heel goed argument ja.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  dinsdag 3 mei 2016 @ 19:10:27 #50
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_161902386
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 19:02 schreef D1990 het volgende:

[..]

En dat zeg jij? Iemand die met cijfers strooit zonder onderbouwing om het vervolgens als een feit te presenteren?
Die cijfers zijn er natuurlijk, maar de feiten zijn zo overduidelijk dat ze niet eens met cijfers onderbouwd hoeven te worden.

Ik zeg dat er in Nederland totaal geen animo voor een revolutie is omdat we het veel te goed hebben. Genoeg te eten, genoeg vrijheid, genoeg geld. Moet ik dat echt met cijfers gaan onderbouwen? :')

Jij bent degene die met absurde stellingen komt zonder die op enige wijze te onderbouwen.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')