Hallembaye heb ik al 2 keer opgereden zie ik, alleen net zoals meeste klimmetjes geen idee welke weg het precies is.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:44 schreef MarcoD het volgende:
De hallembaye is nieuw en de chambralles die is ook wel leuk
Die combinatie moet je eigenlijk niet willen rijden dan staat de ketting te scheef.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:28 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn 11 speed ultagra compact groep. Ik ben wel een echte polderstoemper dus rij meestal vrij zwaar. Maar wilde dat nu wat veranderen door in een wat hogere cadans te rijden. Maar dan begint mijn cassette een beetje een geluid te maken wanneer ik hem achter naar zijn hogere tandwielen schakel. Als ik dan aan het draaidingetje draai op de kabel kan ik dat wel weer herstellen maar dan krijg ik hetzelfde geluid weer als ik hem zwaarder zet. Dus is mijn vraag is er bij een 11 speed wel een afstelling waar je ketting geen geluid maakt bij zijn kleinste verzet en bij zijn grootste verzet achter?
Voor heb ik hem altijd op het grote blad.
Met een compact zit je eigenlijk al snel op die combinatie, omdat er minder overlap is. Je zou misschien een groter binnenblad kunnen monteren voor je vlakke trainingsarbeid.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:31 schreef Stansfield het volgende:
Stom van me. Dat zou inderdaad misschien een betere optie zijn ja. Bedankt voor de tip.
Hoe lekbestendig zijn die? Ik zoek nog wat nieuws voor onder mijn woon-werk fiets. Zitten nu Schwalbe marathon racers onder. Rij ik bijna nooit lek mee maar zijn ook niet erg licht lopend.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 21:58 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Duurzaam en een klassiek uiterlijk, dan kom je bij niet te duur uit bij Panaracer Pasela. Nog altijd mijn favoriete band in de 28-32mm range.
Een band moet juist lekker zwaar lopen, liefst aan het asfalt plakken om maximaal door de bocht te kunnen.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:35 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Hoe lekbestendig zijn die? Ik zoek nog wat nieuws voor onder mijn woon-werk fiets. Zitten nu Schwalbe marathon racers onder. Rij ik bijna nooit lek mee maar zijn ook niet erg licht lopend.
Chambralles zat vroeger in Tilff-Bastogne-Tilff. Na de Redoute niet rechts de grote weg opdraaien maar oversteken, vervelende afdaling met veel los split en neergekwakt asfalt, brug over, verplicht stoppen want altijd politie daar, en dan vanuit stand de Chambralles op. Dan had je je zakken redelijk vol.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:49 schreef ddx het volgende:
[..]
Hallembaye heb ik al 2 keer opgereden zie ik, alleen net zoals meeste klimmetjes geen idee welke weg het precies is.
Chambralles ken ik nog niet.
Klimclassicquote:Op woensdag 4 mei 2016 19:03 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Chambralles zat vroeger in Tilff-Bastogne-Tilff. Na de Redoute niet rechts de grote weg opdraaien maar oversteken, vervelende afdaling met veel los split en neergekwakt asfalt, brug over, verplicht stoppen want altijd politie daar, en dan vanuit stand de Chambralles op. Dan had je je zakken redelijk vol.
Succes allemaal morgen, al weet ik niet wat er voor bijzondere tocht op de rol staat, Limburgs Mooiste of zo? Ik doe wel een 120 km rondje Flevo-Harderwijk.
Om de paar 1000km een lekke band. Je moet ze wel goed op spanning houden, de wangen zijn vrij dun. Het enige waar ze echt voor kapituleren zijn veldwegen met scherpe keien.quote:Op woensdag 4 mei 2016 17:35 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Hoe lekbestendig zijn die? Ik zoek nog wat nieuws voor onder mijn woon-werk fiets. Zitten nu Schwalbe marathon racers onder. Rij ik bijna nooit lek mee maar zijn ook niet erg licht lopend.
Dan is de 39 dus je grote blad? Dat lijkt zo klein. Wat voor cassette heb je dan?quote:
Nee, hij bedoelt dat dat zijn kleinste verzet is. 39 voor en 28 achter. Jouw kleinste verzet is dus 34x25quote:Op woensdag 4 mei 2016 22:15 schreef Z het volgende:
[..]
Dan is de 39 dus je grote blad? Dat lijkt zo klein. Wat voor cassette heb je dan?
Ik fiets in Tecklenburg met 50x34 en 12x25. Maar dat zijn allemaal korte klimmetjes.
Ik rij nu rond met een 30-28. Heerlijk voor de Alpe d'huzes lijkt me, maar ik vond het ook al best prettig bij de LBL toertocht.quote:Op donderdag 5 mei 2016 11:06 schreef Fretwork het volgende:
Ik rijd Tecklenburg met een 34-32
Kreeg ik bij m'n fiets, 12-25 gebruik ik voor plat, maar een 28 hebben in Tecklenburg is toch wel fijn.
LBL is natuurlijk wel steiler, daar heb je er inderdaad nut van. Ik reed vorig jaar met 34-23, dat was behoorlijk pijnlijk.quote:Op donderdag 5 mei 2016 12:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik rij nu rond met een 30-28. Heerlijk voor de Alpe d'huzes lijkt me, maar ik vond het ook al best prettig bij de LBL toertocht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |