abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:28:40 #176
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_162473850
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:27 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:

[..]

Mij wel, daar veel mensen de E90 en de E92 door elkaar halen.
Dan zijn het fuckers, geen eckte BMW liefhebbers.
pindazakje
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:04:08 #177
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_162475095
Zijn er nog betaalbare, en goede, E46 M3 te vinden?
Zou zelf eerder voor een Gayman S gaan. :P
Qua sturen, en qua kosten/afschrijving. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_162476290
Ah ja E92 bedoel ik idd.
Thx denk dat ik eerder voor de e46 ga :)
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:39:12 #179
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_162476610
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:32 schreef MrSweets het volgende:
Ah ja E92 bedoel ik idd.
Thx denk dat ik eerder voor de e46 ga :)
Je houdt rekening met onderhoud en andere kosten neem ik aan? Zijn geen goedkope jongens
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_162478000
De kunst zit het vooral in het vinden van een goed exemplaar, want alleen die gaan daadwerkelijk in waarde stijgen. De pareltjes. De rest is maar een matige investering.
Schip ahoy!
pi_162479742
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oh wacht :D Ik dacht dat je een handsfreeset wilde :') De CK3100 is alleen een handsfreeset.
Parrot heeft inderdaad ook de MKi-systemen (waar house het oorspronkelijk al over had :+), daar kun je via bluetooth op streamen en zo je muziek afspelen. Levert volgens mij wel wat kwaliteitsverlies op. Maar als je toch geen ruimte voor muziek op je telefoon hebt, kun je die optie dus afstrepen en ben je terug bij Dension of Yatour. :)
Maar over die laatste twee hoorde ik eerder dat je dan een "model" moet hebben op je headunit

Oeh dit ziet er ook wel fijn uit:
http://www.audiovolt.nl/p(...)e-bmw-e46-1998-2006/
_O_

Iemand ervaring met deze?

[ Bericht 6% gewijzigd door LethalNinja op 25-05-2016 00:36:05 ]
pi_162480124
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:27 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Maar over die laatste twee hoorde ik eerder dat je dan een "model" moet hebben op je headunit

Oeh dit ziet er ook wel fijn uit:
http://www.audiovolt.nl/p(...)e-bmw-e46-1998-2006/
_O_

Iemand ervaring met deze?
Model? Waarheppiehetover? :? Ik snap echt niet wat je bedoelt, eenvoudiger dan de uitleg hiervoor kan het volgens mij niet worden?

Die Android units lijken leuk, maar ga er zeker even zelf mee spelen voordat je dat geld uitgeeft. Ik heb er wel eens bij een kennis wat mee mogen klooien. Best geinig, maar 90% van de functies gebruik je niet. Voor de overige 10% vond ik 'm te duur en te traag. Het ziet er flashy uit, maar het kost nog best moeite om alles aan de praat te krijgen (vaak problemen met updates en GPS-signalen) en als het je vooral om muziek te doen is, is het gewoon een heel dure mp3-speler.
Dit zeg ik ook een beetje omdat je al aangeeft een telefoon te hebben waar amper muziek op staat. Dat geeft me aan dat je waarschijnlijk niet van de nieuwste, hippe gadgets bent en graag veel diverse functionaliteit wil hebben. Integendeel: mogelijk ben je een vrij basic gebruiker. Dan is dit gewoon te duur. Niet eens zozeer voor het apparaat, maar wel voor de functies die jij (denk ik) zoekt.
Schip ahoy!
pi_162483514
Hier ook wat pech. Ben bezig om de voorruit van m'n e46 uit 1999 te vervangen. Blijkt dat de nieuwe ruit een andere regensensor aansluiting heeft. De ruit is origineel bmw / pilkington, mogelijk voor een e46 van 2002
Nu gaat de ruitenwisser interval stand niet werken...
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_162483746
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:51 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Model? Waarheppiehetover? :? Ik snap echt niet wat je bedoelt, eenvoudiger dan de uitleg hiervoor kan het volgens mij niet worden?

Die Android units lijken leuk, maar ga er zeker even zelf mee spelen voordat je dat geld uitgeeft. Ik heb er wel eens bij een kennis wat mee mogen klooien. Best geinig, maar 90% van de functies gebruik je niet. Voor de overige 10% vond ik 'm te duur en te traag. Het ziet er flashy uit, maar het kost nog best moeite om alles aan de praat te krijgen (vaak problemen met updates en GPS-signalen) en als het je vooral om muziek te doen is, is het gewoon een heel dure mp3-speler.
Dit zeg ik ook een beetje omdat je al aangeeft een telefoon te hebben waar amper muziek op staat. Dat geeft me aan dat je waarschijnlijk niet van de nieuwste, hippe gadgets bent en graag veel diverse functionaliteit wil hebben. Integendeel: mogelijk ben je een vrij basic gebruiker. Dan is dit gewoon te duur. Niet eens zozeer voor het apparaat, maar wel voor de functies die jij (denk ik) zoekt.
Sorry "mode" bedoel ik zie ook :

"
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
1) Yatour of Dension kan.
2) Andere headunit kan, maar BMW heeft voor de E46 geen units geleverd die vanaf de unit USB kunnen afspelen. Alleen de laatste jaren kunnen overweg met mp3-cd's, maar da's nog steeds geen USB. Ook daar moet een Yatour of Dension aan gehangen worden.
Bij zowel optie 1 als 2 geldt: er moet een 'mode' knop op zitten.

Optie 3 kan ook. Met een verloopstekker krijg je ook de stuurknoppen gewoon werkend. Het is de makkelijkste en goedkoopste oplossing, maar ook de minst mooie, vind ik.
"

Die headunit van 600 euro is inderdaad een dure oplossing. Maar ik twijfel of de huidige head unit een "mode" knop heeft. Als die dat niet heeft vallen yatour en dension dus af..

En dan heb ik alleen nog optie 3 maar dan heb ik overal draden bij mijn voeten etc? (of valt dat ook wel mee?)

Ik geef niks om wifi , navigatie boeit mij ook weinig (gebruik ik mijn telefoon voor) maar wel heel veel om usb muziek aansluiting. Ik vind het luisteren van mijn eigen muziek in de auto heerlijk..
pi_162489343
Pluk een headunit van MP met de goede knop: http://link.marktplaats.nl/m1047514484
Kost je 100eu, je eigen verkoop je voor iets onder dat bedrag (of voor helft). Omwisselen zal waarschijnlijk 1:1 kunnen (even de connectors achterop bekijken: heb je ronde of platte pinnen). Kwestie van twee sierlijsten verwijderen en twee kruiskopschroeven losdraaien.
Daarna prik je er een Dension Lite van 100 euro aan en dan ben je voor 100 + (100-50) = 150 euro en hooguit een half uurtje werk klaar en kun je naar hartenlust USB afspelen.
Schip ahoy!
pi_162489937



Vanochtend bij BR-Performance in Raamsdonksveer langs geweest om mijn 116i te laten chippen.
Top tent! Twee broers die het samen daar goed voor elkaar hebben.
Leggen alles duidelijk uit, erg vriendelijk en een heel mooi resultaat behaald.
Auto wordt op maat getuned, ben er ruim 3 uur binnen geweest maar geen probleem door de fijne wachtruimte met goed zicht op de auto.

Kwam eerst 209 pk uit maar toen waren ze niet tevreden met hoe de turbo liep. (te rijk afgesteld oid) Computer opnieuw uit de auto gehaald en dingen aangepast. Uiteindelijk een mooie 212 PK als resultaat met een betere motorloop.

Daarna richting huis gereden, niet heel lang, stukje snelweg en binnendoor. Dus nog niet heel veel ervaring.
Eerste indruk: turbogat blijft er zitten maar eenmaal opgespoeld trekt hij rond de 3000 toeren erg lekker door maar het mooiste is dat hij normaal vanaf daar afvlakte en nu gaat hij tot 6000 toeren op dat niveau door. Heerlijk hoe hij door blijft trekken!
Met RON 98 zou hij nog beter resultaat krijgen vooral in het middengebied maar dat ben ik toch niet van plan om te gaan tanken.
  woensdag 25 mei 2016 @ 15:40:39 #187
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_162491035
Van 140 naar 200+pk in een 116i met enkel chippen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_162491206
Ja, mooi he! :D
Auto zit nu pas op 80/85% van wat hij zou kunnen.
116i is hetzelfde blok als de 114i en 118i. Die 118i heeft al 177pk, die elektronische begrenzing gaat er eerst af en vanaf daar wordt hij nog doorgechipt.
  woensdag 25 mei 2016 @ 16:41:28 #189
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_162492281
Nice man ^O^ W
Lekker hoor
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:00:03 #190
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_162493898
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hier ook wat pech. Ben bezig om de voorruit van m'n e46 uit 1999 te vervangen. Blijkt dat de nieuwe ruit een andere regensensor aansluiting heeft. De ruit is origineel bmw / pilkington, mogelijk voor een e46 van 2002
Nu gaat de ruitenwisser interval stand niet werken...
Das jammer.
Vind ik toch wel een erg nuttige optie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 25-05-2016 18:12:29 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:02:55 #191
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_162493955
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:48 schreef Impry het volgende:
Ja, mooi he! :D
Auto zit nu pas op 80/85% van wat hij zou kunnen.
116i is hetzelfde blok als de 114i en 118i. Die 118i heeft al 177pk, die elektronische begrenzing gaat er eerst af en vanaf daar wordt hij nog doorgechipt.
Ja ik vind dergelijke dingen maar moeilijk te geloven (1 parametertje anders en exact dezelfde motor heeft 40 pk meer, dus ja).

Over "wat hij aan kan"; er stond in deze topicreeks laatst een mooie uitleg -van BMW- wat het verschil is tussen ogenschijnlijk dezelfde motoren met meer en minder vermogen.
Het zit hem niet in de motorinhoud, of in de electronica, maar de gebruikte materialen.

Een 116i naar 118i(+) chippen kan dus prima leiden tot schade aan de motor, omdat de interne onderdelen er niet voor gemaakt zijn (en bij een echte 118i wel).
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_162494028
Zal een eeuwige discussie blijven.

BR-Performance heeft al meer dan duizend F20's gechipt de laatste jaren, van 114i tot 118i en er zijn nog nooit klachten gekomen.
Ik heb er alle vertrouwen in en de toekomst zal het uitwijzen.
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:10:11 #193
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_162494072
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja ik vind dergelijke dingen maar moeilijk te geloven (1 parametertje anders en exact dezelfde motor heeft 40 pk meer, dus ja).

Over "wat hij aan kan"; er stond in deze topicreeks laatst een mooie uitleg -van BMW- wat het verschil is tussen ogenschijnlijk dezelfde motoren met meer en minder vermogen.
Het zit hem niet in de motorinhoud, of in de electronica, maar de gebruikte materialen.

Een 116i naar 118i(+) chippen kan dus prima leiden tot schade aan de motor, omdat de interne onderdelen er niet voor gemaakt zijn (en bij een echte 118i wel).
Mijn suffe 6-pitter, zonder ventilator, doen ze ook 61 PK/45Torx bij voor ¤720.
Lijkt mij ook wat optimistisch/geen gekke deal; afhankelijk van hoe je het bekijkt. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:11:36 #194
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_162494093
Goed warmrijden. Belangrijkste
pi_162494352
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:11 schreef mitchelll0181 het volgende:
Goed warmrijden. Belangrijkste
Inderdaad en vooral ook goed af laten koelen die turbo.
pi_162496272
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Das jammer.
Vind ik toch wel een erg nuttige optie.
Nogal een baaldag vandaag. Kwam voor een voorruit, deze had de garage nog liggen.
monteur is 2,5 uur bezig geweest met verwisselen van de voorruit. tussentijds kwam het verhaal dat de regensensor niet overgezet kon worden. vaag verhaal, het ging gewoon niet lukken want iets paste niet. de regensensor bungelt nu los.
daarbij komt ook nog eens dat er pitjes zitten in de nieuwe ruit. echt onvoorstelbaar, dat je zoiets kunt verkopen aan je klanten.... ik zou me kapot schamen als ik zulk werk zou afleveren.

nu maar op zoek naar een ruit-polijstbehandeling ergens in noordholland. anders maar weer een nieuwe ruit en dan bij een ander adres laten monteren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 25 mei 2016 @ 20:01:49 #197
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_162496721
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:43 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Nogal een baaldag vandaag. Kwam voor een voorruit, deze had de garage nog liggen.
monteur is 2,5 uur bezig geweest met verwisselen van de voorruit. tussentijds kwam het verhaal dat de regensensor niet overgezet kon worden. vaag verhaal, het ging gewoon niet lukken want iets paste niet. de regensensor bungelt nu los.
daarbij komt ook nog eens dat er pitjes zitten in de nieuwe ruit. echt onvoorstelbaar, dat je zoiets kunt verkopen aan je klanten.... ik zou me kapot schamen als ik zulk werk zou afleveren.

nu maar op zoek naar een ruit-polijstbehandeling ergens in noordholland. anders maar weer een nieuwe ruit en dan bij een ander adres laten monteren.
-O-
  woensdag 25 mei 2016 @ 20:13:38 #198
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_162497096
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:43 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Nogal een baaldag vandaag. Kwam voor een voorruit, deze had de garage nog liggen.
monteur is 2,5 uur bezig geweest met verwisselen van de voorruit. tussentijds kwam het verhaal dat de regensensor niet overgezet kon worden. vaag verhaal, het ging gewoon niet lukken want iets paste niet. de regensensor bungelt nu los.
daarbij komt ook nog eens dat er pitjes zitten in de nieuwe ruit. echt onvoorstelbaar, dat je zoiets kunt verkopen aan je klanten.... ik zou me kapot schamen als ik zulk werk zou afleveren.

nu maar op zoek naar een ruit-polijstbehandeling ergens in noordholland. anders maar weer een nieuwe ruit en dan bij een ander adres laten monteren.
Toch geen nieuwe ruit? :@
Balen indeed. :(

Heb hier nog een nwe.ruit voor de 911 liggen, mit antenne und Grünkeil. :P Spannend sjouwwerk de trap op naar de vliering. Was surplus bij mijn garage; gaan we er dit jaar eens in zetten. ¤200 voor betaald :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_162498192
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:43 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Nogal een baaldag vandaag. Kwam voor een voorruit, deze had de garage nog liggen.
monteur is 2,5 uur bezig geweest met verwisselen van de voorruit. tussentijds kwam het verhaal dat de regensensor niet overgezet kon worden. vaag verhaal, het ging gewoon niet lukken want iets paste niet. de regensensor bungelt nu los.
daarbij komt ook nog eens dat er pitjes zitten in de nieuwe ruit. echt onvoorstelbaar, dat je zoiets kunt verkopen aan je klanten.... ik zou me kapot schamen als ik zulk werk zou afleveren.

nu maar op zoek naar een ruit-polijstbehandeling ergens in noordholland. anders maar weer een nieuwe ruit en dan bij een ander adres laten monteren.
Huh, maar wat zegt de garage dan? Daar ga je toch niet mee akkoord als je voor iets nieuws betaalt?
pi_162499249
Ik ging zeker niet akkoord. heb minder dan de helft moeten betalen. er is slordig gewerkt. als ik iets naar voren leun zie ik de kit vanaf de bestuurdersstoel :{
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')