Het was me niet duidelijk of dit dan vervangen moet worden, of ergens rechtstreeks kan worden aangesloten.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:15 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Die handel kan er toch ook gewoon uit? Dat had ik in ieder geval wel begrepen. Bij een E87 halen ze die dingen er ook wel eens uit.
-Topic openen mag iemand anders doen xxx
• Mr.Ping, E93 330 cabrioquote:Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast.
http://www.bimmerforums.c(...)ilation-(CDV-delete)quote:Op maandag 2 mei 2016 18:25 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Het was me niet duidelijk of dit dan vervangen moet worden, of ergens rechtstreeks kan worden aangesloten.
In het huidige topic kun je dus ook niet goed quoten?quote:
Software update gekregen bij de beurt?quote:Op maandag 2 mei 2016 23:24 schreef Nafi het volgende:
Hoi,
BMW 318i (E90) hier. Ik heb een luxeprobleem met mijn cruise control. De cruise control hoort actief te blijven bij het schakelen. Dit deed hij ook altijd maar sinds kort valt me op dat de cruise control deactiveert als ik de koppeling intrap om te schakelen. Iemand enig idee?
Matig, dat vind ik wel een fijne functie.quote:Op maandag 2 mei 2016 23:24 schreef Nafi het volgende:
Hoi,
BMW 318i (E90) hier. Ik heb een luxeprobleem met mijn cruise control. De cruise control hoort actief te blijven bij het schakelen. Dit deed hij ook altijd maar sinds kort valt me op dat de cruise control deactiveert als ik de koppeling intrap om te schakelen. Iemand enig idee?
No shitquote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is anders dan in de E46 dan. Daar was koppeling intrappen meteen de cruise onderbroken. Moest je daarna opnieuw inschakelen (het groene cruise lampje bleef wel gewoon aan).
Dat zou ik alleen doen als je al heel veel ervaring hebt en een gewone m3 te tam is. Hoewel ik me afvraag of het echt wat uitmaakt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:18 schreef boegschroef het volgende:
Ik zit er aan te denken om een E46 M3 (csl) bij te kopen voor het circuit. Maar ik twijfel...
Om te beginnen, de auto hoeft geen kenteken meer te hebben dus wellicht in Duitsland zoeken een slim idee. Toch geen import kosten meer.
Maar gezien de schaarsheid en het verschil in prijs, vraag ik me af of de gewichtsbesparing van die paar carbon delen de moeite waard zijn om een csl te zoeken.
Daarnaast zijn de gewone M3's vaker beter gevuld met opties die er allemaal uit gaan maar best nog wat euro's kan opleveren in de 2ehands markt.
Ok 16 inch is niet mooi, maar ik vind persoonlijk zwart de mooiste kleur. Voor mij kleed dat een auto af. Heb niets met citrus kleurtjes. (tevens A3 sedan prachtige auto voor het geld)quote:Op dinsdag 3 mei 2016 11:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo ziet ie er tof uit, maar met 16" ballonbanden en zwarte lak is het eigenlijk gewoon een A3 sedan.
1 serie sedan of 2 serie gran coupe. Naam is momenteel compact sedan en zal het lagere segment van een sedan moeten voorzien.quote:
Vind ik juist perfect, stoer dingetje. Ja het is geen lange slee, dat is waar.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 12:39 schreef boegschroef het volgende:
ik vind hem niet mooi, de neus en achterkant (lichten) gaan wel. Maar van de zijkant klopt het gewoon niet in mijn ogen. Maar dat vind ik ook van de 1 coupe... de verhouding is niet goed.
Het alternatief voor Audi A3 sedan en de Mercedes CLA sedan.quote:
Helaas kun je er niet mee waterskiënquote:Op dinsdag 3 mei 2016 13:25 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Het alternatief voor Audi A3 sedan en de Mercedes CLA sedan.
Ja precies! Olieverbuik schijnen ze wel eens te hebben. Ongeveer net als je 330i. Vind het niet echt veel, mijn Honda luste 1l op 10000km.. dus wel beetje aan gewend.quote:Op maandag 2 mei 2016 18:50 schreef Hyperdude het volgende:
Die 130i zou ik ook laten staan. Als je een wat duurdere versie koopt moeten dat soort details kloppen. Of je gaat er voorzichtig mee om, of je fixt de gebreken.
Hoe is het eigenlijk met het olieverbruik bij de 130i? Mijn 231PK M54 in de 330i lustte wel een slokkie. 2-3 liter extra per 20000 km of meer, indien jakkeren in de bergen/heet weer. Zoemt wel lekker, of niet?
Kan op de een of andere manier niet meer quoten uit het vorige topic.
-lijkt mij niet acceptabel.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:41 schreef Tyr80 het volgende:
Hallo allemaal
...
Is dit...acceptabel? Rijd ik zo beroerd? Of is mijn auto vervloekt?
...
Niet echt mooi, vooral de koplampen zijn afzichtelijk, maar:quote:
Maar die kleur vindt je wel OK?quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:21 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Niet echt mooi, vooral de koplampen zijn afzichtelijk, maar:
Die spiegels
Die achterlichten
Die velgen
Vindquote:
quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
-lijkt mij niet acceptabel.
-weet je zeker dat die km. stand klopt? Bij aanschaf 8/9 jaar oude BMW met 50K kms. is niet helemaal een gemiddelde km. stand
-is dit een BMW dealer/specialist?
-welke motor? Diesel/benzine?
Komen, hopelijk, vast nog wel wat technisch meer deskundige reacties.
Dank beiden, ik had al zo'n idee dat het niet normaal was.quote:Op woensdag 4 mei 2016 18:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
Lijkt me niet acceptabel. Diesel of benzine maakt wel uit (blauwe rook kan een turboprobleem zijn). Normaal gesproken hoort het inderdaad niet zo en moet de boel veel langer heel blijven.
Bij de e36 is de sedan stijver dan de coupe vanwege de constructie van de achterbank meen ik. Geen idee of dit voor een e46 ook geldt.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 09:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
De coupé is natuurlijk de hardcore M3, de cabrio heeft toch minder stijfheid. Als ik jou was zou ik voor een gewone gaan en die wat strippen. Levert je mogelijk net zo veel of meer op dan een CSL. Plus een goede CSL kost veel geld.
Importkosten zou ik me niet druk om maken; auto is inmiddels op leeftijd dus nagenoeg de hele BPM is afgeschreven.
Nee volgens mij juist niet, maar boeit het?quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Bij de e36 is de sedan stijver dan de coupe vanwege de constructie van de achterbank meen ik. Geen idee of dit voor een e46 ook geldt.
Maar waarom 10 jaar lang een auto driven alsof you stole it en dan zo weinig rijden? Ik merk ook dat ik aardig creatief moet denken om het te verklaren.quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
NAP zegt ook niet alles. Als je voor elk garagebezoek de boel terugdraait ziet niemand dat. Tenzij de auto goed uitgelezen wordt, maar dat zou de dealer al opgemerkt moeten hebben dan.
Misschien heeft de vorige eigenaar het principe 'drive it like you stole it' gehanteerd. Hoe dan ook, blauwe rook is niet goed, dat zou ik zeker laten checken. Wat doet je oliepeil? Ik weet dat er geen peilstok in zit, maar wat geeft het metertje in je auto aan?
Dat kan zomaar kloppen ja, heb ik ook wel eens iets over gehoord. Maar aangezien er geen E46 M3 sedan of touring is, moet je dus naar de coupé gaan. Die is logischerwijs (C-stijlen en dak) wel stijver dan de cabrio.quote:Op woensdag 4 mei 2016 19:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Bij de e36 is de sedan stijver dan de coupe vanwege de constructie van de achterbank meen ik. Geen idee of dit voor een e46 ook geldt.
Geduld is een schone zaak.quote:Op woensdag 4 mei 2016 21:24 schreef boegschroef het volgende:
Ik kijk wat rond maar het valt tegen, veel cabrio's of een smg bak, en die wil ik niet.
Koplampen vind ik net zo gangster als wat jij allemaal opnoemtquote:Op woensdag 4 mei 2016 18:21 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Niet echt mooi, vooral de koplampen zijn afzichtelijk, maar:
Die spiegels
Die achterlichten
Die velgen
dat wist 'k niet dat er geen E46 M3 sedan was.quote:Op woensdag 4 mei 2016 20:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat kan zomaar kloppen ja, heb ik ook wel eens iets over gehoord. Maar aangezien er geen E46 M3 sedan of touring is, moet je dus naar de coupé gaan. Die is logischerwijs (C-stijlen en dak) wel stijver dan de cabrio.
Gefeliciteerd. Snel naar Limburg/Ardennen en genieten van het lekkere weer.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 09:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Yessss stelletje homo's ik heb weer een E36 cabrio heb het wel gemist. Simpele 318i maar ziet er vrij netjes uit en bijna alles werkt. En het is direct goed weer ervoor. Hiervoor heb ik vrijwel dezelfde een tijdje gereden maar die had een half-elektrisch dak en deze is volledig elektrisch. Wist niet eens dat ze dat hadden in de E36 maar het werkt goed
Airbaglampje brandt... kan ik daar nog iets aan doen?
Een auto van deze serie moet je inderdaad origineel houden, ik zou zelfs de knipperlichten voor en aan de zijkant weer oranje maken net als achter.quote:Op zaterdag 7 mei 2016 10:22 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja idd, kijk wel een keer. Nu geen zin in, wil cruisen
[ afbeelding ]
Ja jammer van die neppe angel eye bende, haal ik wel een keer eraf.
Het liefst heb ik ook 275 omdat deze maat het dichtste bij de omtrek en bandhoogte van mijn huidige originele 18 inch set komt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:21 schreef boegschroef het volgende:
275 past als je de juiste et waarde hebt die zit voor een 9.5 op 40. Voor heb je met 8.5 iets meer speling en moet je een et hebben tussen de 35 en 40 waarbij 40 toch het beste zal zijn.
Edit:
Persoonlijk zou ik op een 9.5 een 275 leggen. Voor inderdaad een 235/35.
Uhh nee, met een spacer verlaag je de et waarde. Velg komt verder naar buiten. Je moet juist naar binnen. Je kan het proberen maar ik ben bang dat 275 op et 33 bij een goede drempel gaat aanlopen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 23:30 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Voor heb ik et 40 en achter et 33. (dit zou dan met een spacer op te lossen zijn)
Ok, dank je!quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:49 schreef boegschroef het volgende:
Ik heb het nog even opgezocht, maar et33 op 19x9.5 en 275 op een e92/e93 gaat helaas aanlopen tegen de rand van het 'achter spatboard'. (een e90 past wel, die heeft net iets meer ruimte achter)
Dus je kan dan kiezen:
- uitrollen
- 265
- of er mee leven dat je banden aan kunnen lopen
- afdraaien van een velg raad ik zelf altijd af.
Geen stoere velgen willen hebbenquote:Op donderdag 12 mei 2016 21:24 schreef Catch22- het volgende:
Ik Snap dat gedonder met velgen nooit. Als het maar enigszins voor aanlopen of verminderde rijeigenschappen zorgt wil je het toch niet
Ik rol op 225/65/16 ofzo. Lekker comfortabel.quote:
Ik zou willen dat ik dat kon. Vrouwtje wil zo nodig die pleurisherrie zien.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:27 schreef Hyperdude het volgende:
Zit nu op Nat Geo 2002 Turbo te kieken.
Beetje vermoeiende presentator; maar beter dan Songfestivalmeuk
Het maakt mij weinig uit. Als het wiel maar om de remmen heen past, vind ik het goed. Dingen worden ook steeds groter/zwaarder.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:34 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik rol op 225/65/16 ofzo. Lekker comfortabel.
Ze herhalen het dit jaar vast nog 2002 keer.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik dat kon. Vrouwtje wil zo nodig die pleurisherrie zien.
Het gaat me niet daarom. Het gaat me meer om het vermijden van die pleurisherrie.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:46 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ze herhalen het dit jaar vast nog 2002 keer.
Je kan altijd upgraden, net zoals met auto's en vliegtuigenquote:Op donderdag 12 mei 2016 21:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Het gaat me niet daarom. Het gaat me meer om het vermijden van die pleurisherrie.
Kosten is ook nog een ding inderdaad. Maar hoge wangen zorgen wel voor comfort en dat vind ik persoonlijk wel belangrijkquote:Op donderdag 12 mei 2016 21:45 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het maakt mij weinig uit. Als het wiel maar om de remmen heen past, vind ik het goed. Dingen worden ook steeds groter/zwaarder.
Heb nu, standaard volgens mij, op de achterwielen 275/40/18. Dure banden ook nog.
Als het goed is, is de vering/demping afgesteld voor bepaalde maat/type band. Met lage/stugge wangen zoals bij Runflatbanden, zal de vering vast minder stug zijn dan bij banden met hogere wangen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Kosten is ook nog een ding inderdaad. Maar hoge wangen zorgen wel voor comfort en dat vind ik persoonlijk wel belangrijk
Als je comfort zo belangrijk vindt waarom rij je dan niet gewoon in een Volvo/Mercedes ofzo?quote:Op donderdag 12 mei 2016 21:57 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Kosten is ook nog een ding inderdaad. Maar hoge wangen zorgen wel voor comfort en dat vind ik persoonlijk wel belangrijk
Vind ik niet. Ik wil comfort met goed contact. Dat heb ik nu.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je comfort zo belangrijk vindt waarom rij je dan niet gewoon in een Volvo/Mercedes ofzo?
Een BMW hoort knetterhard over het asfalt te bonken, maximale feeling met de weg.
Soepele veren icm. strakke demping lijkt mij the way to go. Voor straatgebruik.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als je comfort zo belangrijk vindt waarom rij je dan niet gewoon in een Volvo/Mercedes ofzo?
Een BMW hoort knetterhard over het asfalt te bonken, maximale feeling met de weg.
Hoeveel graden is 'erg warm'?quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:35 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik heb nu 18 inch run flats, ik vind dat ze na een uur of 5 rijden erg warm en hard worden.
Ik weet niet precies.quote:Op donderdag 12 mei 2016 22:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoeveel graden is 'erg warm'?
Is je bandenspanning aan de hoge of lage kant van de aanbevelingen van de BMW- sticker?
Heb je geen temp. en bandenspanning op je display? Is toch standaard bij Runflatquote:Op donderdag 12 mei 2016 23:06 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik weet niet precies.
Maar ik merk met deze banden een groot verschil zodra ik er langer mee rijd.
Volgens mij ziet hij of hij lek is alleen aan het rotatie verschil, dus zonder sensoren in de band zelf.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb je geen temp. en bandenspanning op je display? Is toch standaard bij Runflat
Zelf gekocht ja? Verbruik is (net als bij mijn C350e) zeer afhankelijk van hoe vaak je kunt laden. Maar fraaie bak hoor!quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:35 schreef StretchingKoala het volgende:
Zo, mijn eerste 3 weken met de 330E erop zitten.
Haal bijna de 1:30.....
Blij met de aankoop, aanradertje (mits je op fietsafstand van je werk woont en geen zin hebt in fietsen)
Precies, een lekke band heeft een kleinere omtrek en maakt voor dezelfde afstand dus meer omwentelingen. Dit wordt via de ABS sensoren ingelezen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 23:39 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Volgens mij ziet hij of hij lek is alleen aan het rotatie verschil, dus zonder sensoren in de band zelf.
Ja, gekocht. Die C350E is ook echt een monster, maar wel dikke prijsklasse hoger (en ben bwm fan :-))quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zelf gekocht ja? Verbruik is (net als bij mijn C350e) zeer afhankelijk van hoe vaak je kunt laden. Maar fraaie bak hoor!
Pics? Of staan zr in het vorige topic? Dikke bak hoor! En net verbruik, handig als je niet ver woont van je werk inderdaad.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 10:47 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Ja, gekocht. Die C350E is ook echt een monster, maar wel dikke prijsklasse hoger (en ben bwm fan :-))
Ik hoef maar 25km op en neer naar werk, dus kan 100% elektrisch
Vrij standaard gelaten verder. Metallic zwart, wel glazen dak genomen en achteraf donkerbruin leer met custom zilveren stiksels. In combo met hout en alu strip op dash geeft dat een vrij mooi effect.
Alle type aanduidingen zijn eraf voor het verrassingseffect
Wel crappy kwaliteit, maak zelden foto's, maar hier was die nog relatief schoonquote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Pics? Of staan zr in het vorige topic? Dikke bak hoor! En net verbruik, handig als je niet ver woont van je werk inderdaad.
Dat BMW flesje is een beetje natuurlijk, olie koop je niet bij de dealer of bij het tankstationquote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
is hier interesse in originele BMW 5W30 1literpakken motorolie? 5 stuks in de bekende BMW grijze verpakking. [ afbeelding ]
Mooi hoor! Veel fijne und veilige km's 😎quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:27 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Wel crappy kwaliteit, maak zelden foto's, maar hier was die nog relatief schoon
De Mrs heeft nu mijn oude 320 touring, kon daar geen afscheid van nemen...en ideaal voor de hond :-)
Ow ja...en heb lichtpakket genomen...led + die sier verlichting :-)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Parkeerassistent zou ik nog even mee terug gaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:27 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Wel crappy kwaliteit, maak zelden foto's, maar hier was die nog relatief schoon
De Mrs heeft nu mijn oude 320 touring, kon daar geen afscheid van nemen...en ideaal voor de hond :-)
Ow ja...en heb lichtpakket genomen...led + die sier verlichting :-)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar denk je dat dergelijke flesjes vandaan komen dan?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:29 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat BMW flesje is een beetje natuurlijk, olie koop je niet bij de dealer of bij het tankstation
Shell of Castrol olie met BMW specs koop je in 5 liter cans voor ¤6/7 per liter bij webshops.
Ligt aan de prijs en waar het opgehaald kan worden.quote:Op vrijdag 13 mei 2016 11:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
is hier interesse in originele BMW 5W30 1literpakken motorolie? 5 stuks in de bekende BMW grijze verpakking. [ afbeelding ]
Kijk eens op webshops, daar hebben ze regelmatig ook BMW flesjesquote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Komt bij de dealer weg natuurlijk, maar BMW heeft geen speciaal oliefabriekje in Bayern staan voor die flesjes.
Dat komt uiteindelijk ook bij een oliemaatschappij weg, Shell waarschijnlijk omdat die de huidige olie partner/leverancier is van BMW
Ze zijn niet duurder dan andere merk olie, dus ik neem ook vaak de BMW oliequote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:14 schreef bluemoon23 het volgende:
Tja, er zijn genoeg eigenaren die op het Bmw logo op dat flesje geilen, dan kun je ze net zo goed gaan verkopen als webshop.
Handel is handel.
Komt weg? Wat is dat voor taaltje?quote:Op vrijdag 13 mei 2016 21:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Komt bij de dealer weg natuurlijk, maar BMW heeft geen speciaal oliefabriekje in Bayern staan voor die flesjes.
Dat komt uiteindelijk ook bij een oliemaatschappij weg, Shell waarschijnlijk omdat die de huidige olie partner/leverancier is van BMW
Semi-tukkers spraakgebrek.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Komt weg? Wat is dat voor taaltje?
Heb ik ook vaak gedaan. 150k probleemloos mee gereden. Was bij oil-center.de net zo duur als Castrol.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze zijn niet duurder dan andere merk olie, dus ik neem ook vaak de BMW olie
Helaas is 5W40 op het moment uitverkocht
Ja heb alles gemonteerd. Lag toch Los. Waterpomp en thermostaat leken ook nog goed, maar toch vervangen. Pleur ze wel op marktplaats voor als iemand ze nog wilquote:
Ahaquote:Op zaterdag 14 mei 2016 15:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Semi-tukkers spraakgebrek.
Net als "de" gebruiken ipv "zijn" of "haar".
Goedkoper zelfs, ik betaalde pas voor 10 liter MPM 5W30 (Merc spec) 9¤ per liter, en dat was inclusief korting. Zou daar bij de dealer 25¤ per liter voor dokken.quote:Op zaterdag 14 mei 2016 14:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ze zijn niet duurder dan andere merk olie, dus ik neem ook vaak de BMW olie
Helaas is 5W40 op het moment uitverkocht
quote:Heb ik in het verleden wel eens last van gehad, de lampjes iig. Even snel opgezocht op Google, schijnt van de sensor links achter te komen.
Wat er destijds bij mij is gedaan, is even reinigen. Overigens door de garage laten doen, dus hoe of wat kan ik je niet vertellen.
Dat is me nog nooit gebeurd.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
Sie_scheitern_Epos reageerde op je post, maar gebruikte daarvoor de TR knop ipv 'quote'
[..]
Jawel, om 18.18 uur om precies te zijnquote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:37 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Dat is me nog nooit gebeurd.
Ja precies, dat geluk heb ik nog netquote:
Echt wel!quote:
Thanks!quote:Op donderdag 19 mei 2016 19:29 schreef Impry het volgende:
Pff, wat zuur!
Wat heb je een gaaf interieur trouwens met die kleur stoelen!
Zit alarm op ja. Verdere schade is er -gelukkig- niet.quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:33 schreef Piet__Piraat het volgende:
Superzuur! Hoe is het met verdere schade? Heb je alarm? Gelukkig staat ie er nog, maar fijn voelt het niet.
Haha, tja ik heb een garage maar:quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:38 schreef Hyperdude het volgende:
Waardeloze actie. Zo te zien had het nog stukken erger gekund; of zie ik dat verkeerd?
Luxe garage was de reden om mijn huidige crib te kopen. Iedere cent waard.
quote:Op donderdag 19 mei 2016 20:41 schreef bluemoon23 het volgende:
Atmoz wil zijn garage juist gaan verbouwen tot klushok
Nope. Dat zeker niet. Ik ga daar klussen voor de volle 100%quote:Misschien toch de plannen nog maar even wijzigen
Kelder met autolift erbij makenquote:Op donderdag 19 mei 2016 20:50 schreef Atmoz het volgende:
Nope. Dat zeker niet. Ik ga daar klussen voor de volle 100%
Ga niet voor zo'n rat(ten) mijn plannen omgooien. Nog in geen 100 jaar
Kutzooiquote:Op donderdag 19 mei 2016 18:03 schreef Atmoz het volgende:
Nondedju ze hebben vannacht m'n auto proberen te klauwen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een asociale kutten
En waar staat ie precies?quote:Op zondag 22 mei 2016 14:55 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Kutzooi
BTW wel gave BMW, welke is dit?
ik ben aan 't rond kijken voor de aanschaf van een BMW en als zoéen 2de hands betaalbaar is?....... ;Dquote:
Niet voor 5kquote:Op zondag 22 mei 2016 15:26 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
ik ben aan 't rond kijken voor de aanschaf van een BMW en als zoéen 2de hands betaalbaar is?....... ;D
BMW E92 335iquote:Op zondag 22 mei 2016 15:26 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
ik ben aan 't rond kijken voor de aanschaf van een BMW en als zoéen 2de hands betaalbaar is?....... ;D
Volgens mij 3-serie CP; E92quote:Op zondag 22 mei 2016 15:26 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
ik ben aan 't rond kijken voor de aanschaf van een BMW en als zoéen 2de hands betaalbaar is?....... ;D
Nu heb ik inderdaad "spijt" dat ik zoveel moeite heb gestopt in de beveiliging van m'n huis, en niets in/aan de auto. Maargoed, daar gaat verandering in komenquote:Op donderdag 19 mei 2016 21:00 schreef derLudolf het volgende:
Ook maar een Atmoz security System in de auto bouwen
Nope. Helaas niet. Ik had op m'n auto geen camera gericht. Alle beveiliging was tot nu toe voor m'n huis/terrein. Stom eigenlijkquote:Toevallig nog camerabeelden oid?
Klopt. Lekker zelf schakelenquote:Ik dacht trouwens dat drie liters altijd aan een automaat waren gekoppeld. Dit ziet eruit als een roerbak?
Hehequote:
Het is volgens mij niet helemaal keyless entry...quote:Op donderdag 19 mei 2016 21:15 schreef Mr.Ping het volgende:
Bij mij (bij de vorige eigenaar) hebben ze ook op deze manier ingebroken.
Is het makkelijk om via de keyless entry binnen te komen?
Precies dit vraag ik me dus ook af?!quote:Op donderdag 19 mei 2016 22:12 schreef daNpy het volgende:
Hebben ze nu niet de mogelijkheid gehad om in je autosysteem te komen om een sleutel te kunnen namaken?
Zodat ze de volgende keer zo weg kunnen rijden? Of geld dat voor dit type niet meer?
Hahaquote:Op donderdag 19 mei 2016 22:22 schreef bluemoon23 het volgende:
Kelder met autolift erbij maken
http://www.alelift.be/lif(...)_machines.asp?menu=3
http://www.auto-lift.be/autolift/realisaties/liften/10/
Ja echt kutzooi idd!! Schrok me de t*ring toen ik wilde instappen....quote:Op zondag 22 mei 2016 14:55 schreef LethalNinja het volgende:
Kutzooi
BTW wel gave BMW, welke is dit?
Buiten. En als 't regent wordt'ie natquote:
Deze was voor mij inderdaad 2e hands... Wat vind jij betaalbaar?quote:Op zondag 22 mei 2016 15:26 schreef LethalNinja het volgende:
ik ben aan 't rond kijken voor de aanschaf van een BMW en als zoéen 2de hands betaalbaar is?....... ;D
Daarmee kom je er idd nietquote:
quote:
X-drivequote:
E30quote:Op zondag 22 mei 2016 21:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
vanmorgen liep ik langs de BMW e30 die over de rand hangt van een parkeerterrein, op de poortstraat in Rotterdam. De auto hangt er nog netjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, sleutel in je broekzak en alleen de handgreep aanraken, en in de auto zonder sleutel starten.quote:Het is volgens mij niet helemaal keyless entry...
Tenminste: ik moet nog altijd op "open" drukken op de remote.
Of bedoel je dat niet?
Ziet er leuk uit waar heb je die gekocht? ik zie via Google dat die auto al wat ouder is, wellicht kan ik zoéén kopenquote:Op zondag 22 mei 2016 21:40 schreef Catch22- het volgende:
Ik had het overigens niet verwacht, maar de stap van een e34 naar e39 is groter dan ik had verwacht. Rijdt een heel stuk fijner.
Ik heb hem viavia gekocht. Voor 3-4k heb je zeker een nette. Ook wel voor minder, maar daar moet je wel een beetje verstand van hebben.quote:Op zondag 22 mei 2016 23:06 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ziet er leuk uit waar heb je die gekocht? ik zie via Google dat die auto al wat ouder is, wellicht kan ik zoéén kopen
Pics? Ook leuk om het gespot topuc weer wat leven in te blazenquote:Op maandag 23 mei 2016 08:55 schreef pvdplanet het volgende:
Gisteren Autovisie Cars & Coffee in Amsterdam. Paar mooie BMW's gespot
3x E30 M3
1x E30 M3 cabrio
1x 1602
2x 635CSI
1x Z3
1x Z4
1x Z1
1x E46 M3
1x M2
1x M5 V10
1x M3 V8
1x 323i
Helaas geen Z8, 850i, 2002 Turbo, E36 M3, M1...
Die Suzuki met vleugeldeuren op 1.05 ongeveerquote:Op maandag 23 mei 2016 12:16 schreef pvdplanet het volgende:
Wel een video gemaakt waar alle auto's op staan
De E46 heeft een geīntegreerde radio. Je kan wel een andere radio plaatsen middels een adapter, maar persoonlijk vind ik dit niet zo mooi.quote:Op maandag 23 mei 2016 23:50 schreef LethalNinja het volgende:
Vraagje voor de BMW liefhebbers hier, het lijkt erop dat ik binnenkort een proefrit ga maken in een "BMW 318i E46 Executive" ik heb daar serieuze interesse in. En qua budget lukt het ook.
Ik heb al gehoord dat er geen USB stick aansluiting is, hoe kan dit worden opgelost? Is het mogelijk dat ik de autoradio van mijn huidige Volvo 440 erin zet? Of moet het via een hulpstukje via het handschoenen kastje? Iemand hier die zo'n operatie al eens heeft uitgevoerd?
Ik ben echt een audiofiel, en muziek op de usb stick is echt mijn favoriete manier.
Koop een yatour of dension gateway. Kost je 100 eu en dan heb je usb en bt. Aansluiten is simpelquote:Op maandag 23 mei 2016 23:50 schreef LethalNinja het volgende:
Vraagje voor de BMW liefhebbers hier, het lijkt erop dat ik binnenkort een proefrit ga maken in een "BMW 318i E46 Executive" ik heb daar serieuze interesse in. En qua budget lukt het ook.
Ik heb al gehoord dat er geen USB stick aansluiting is, hoe kan dit worden opgelost? Is het mogelijk dat ik dautoradio van mijn huidige Volvo 440 erin zet? Of moet het via een hulpstukje via het handschoenen kastje? Iemand hier die zo'n operatie al eens heeft uitgevoerd?
Ik ben echt een audiofiel, en muziek op de usb stick is echt mijn favoriete manier.
Ja stelt niets voor. Sommige prik je achter in de kofferbak bij de wisselaarquote:Op maandag 23 mei 2016 23:58 schreef LethalNinja het volgende:
Bedankt voor de reacties jongens, ik zie hier dat de Yatour inderdaad compatible is met dit model:
http://www.carinterface.n(...)utoradios_ytm06-bmw1
Zullen wel youtube filmpjes zijn die aangeven hoe je het moet aansluiten? Want dat loopt dan via het handschoenen kastje toch? Gaatje boren en dan wat draden leggen..
*dombo question*: in de kofferbak? heeft dit model alles daar mbt electronica? Ik dacht dat dat helemaal leeg wasquote:Op dinsdag 24 mei 2016 00:12 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja stelt niets voor. Sommige prik je achter in de kofferbak bij de wisselaar
Als je een cd wisselaar hebt zit die in de kofferbak. Daar trek je de stekker uit en die plug je in dat kastje.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 00:15 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
*dombo question*: in de kofferbak? heeft dit model alles daar mbt electronica? Ik dacht dat dat helemaal leeg was
De CD wisselaar bevindt zich achter in de kofferbak, hier is ruimte voor volgens mij 6 CD's.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 00:15 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
*dombo question*: in de kofferbak? heeft dit model alles daar mbt electronica? Ik dacht dat dat helemaal leeg was
Welke head unit had je? Ik kan niet precies opmaken welke head unit de auto heeft waar ik interesse in heb. Wat ik zag op de website van Dension is dat er wat E46 modellen zijn die hij niet ondersteund als de headunit niet de juiste match is.quote:
Je moet inderdaad de 'mode' knop op je headunit hebben (niet 'cd'). Headunits zijn er voldoende online te koop. Ik heb toen zelfs één van de 'exclusievere' gekocht die ook mp3 cd's kon afspelen, ideaal was dat. Die waren alleen in het laatste productiejaar geleverd geloof ik.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 01:10 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Welke head unit had je? Ik kan niet precies opmaken welke head unit de auto heeft waar ik interesse in heb. Wat ik zag op de website van Dension is dat er wat E46 modellen zijn die hij niet ondersteund als de headunit niet de juiste match is.
Dus als ik 't goed begrijp kan je als je muziek via usb stick wil spelen kiezen uit twee optiesquote:Op dinsdag 24 mei 2016 07:38 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Je moet inderdaad de 'mode' knop op je headunit hebben (niet 'cd'). Headunits zijn er voldoende online te koop. Ik heb toen zelfs één van de 'exclusievere' gekocht die ook mp3 cd's kon afspelen, ideaal was dat. Die waren alleen in het laatste productiejaar geleverd geloof ik.
Even gauw gekeken en volgens mij had ik aansluitend daarbij de Dension Gateway 300.
Mijn abs/acs sensor doet ook kut. Welke ebay heb je hem vandaan?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 19:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
Pffff ff abs sensor vervangen...
Uiteraard breekt het boutje .. Maargoed.. Na wat boren zit alles weer.
12 euro van ebay, werkt perfect
www.parrot.nl en dan een product met de naam 3200?quote:
Sorry, bedoelde de CK3100. De 3200 heeft een kleurendisplay waar je werkelijk geen fuck mee doet, maar daardoor is ie wel minder makkelijk netjes weg te bouwen (heb ze allebei gehad).quote:Op dinsdag 24 mei 2016 19:38 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
www.parrot.nl en dan een product met de naam 3200?
http://www.parrotck3100.nl/quote:Op dinsdag 24 mei 2016 19:52 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Sorry, bedoelde de CK3100. De 3200 heeft een kleurendisplay waar je werkelijk geen fuck mee doet, maar daardoor is ie wel minder makkelijk netjes weg te bouwen (heb ze allebei gehad).
E46 lijkt op dit moment meer waardevast. Wat zijn je plannen, om zo'n auto meerdere jaren in bezit te houden als investering?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:10 schreef MrSweets het volgende:
Is een goede e46 M3 meer waardevast dan een goede e90 M3 ?
Of maakt het niet uit ?
Niet echt als investering maar wil er ook niet veel op verliezen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:15 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
E46 lijkt op dit moment meer waardevast. Wat zijn je plannen, om zo'n auto meerdere jaren in bezit te houden als investering?
Dat klopt zeker. Voornamelijk de E46's nemen bijzonder snel in prijs toe, daar de E92 voorlopig zal zakken.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:19 schreef MrSweets het volgende:
[..]
Niet echt als investering maar wil er ook niet veel op verliezen.
Zal er niet veel kms mee maken.
Dacht dat de e46 meer een collectors item was en in waarde gaan stijgen in tegenstelling tot de e90, weet niet of dat klopt ?
Lijkt me niet als hij het over de E90 heeft.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:24 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Ik neem trouwens aan dat je bij het E90 model het over de coupé hebt?
Mij wel, daar veel mensen de E90 en de E92 door elkaar halen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:26 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Lijkt me niet als hij het over de E90 heeft.
Dan zijn het fuckers, geen eckte BMW liefhebbers.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 21:27 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Mij wel, daar veel mensen de E90 en de E92 door elkaar halen.
Je houdt rekening met onderhoud en andere kosten neem ik aan? Zijn geen goedkope jongensquote:Op dinsdag 24 mei 2016 22:32 schreef MrSweets het volgende:
Ah ja E92 bedoel ik idd.
Thx denk dat ik eerder voor de e46 ga
Maar over die laatste twee hoorde ik eerder dat je dan een "model" moet hebben op je headunitquote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Oh wacht Ik dacht dat je een handsfreeset wilde De CK3100 is alleen een handsfreeset.
Parrot heeft inderdaad ook de MKi-systemen (waar house het oorspronkelijk al over had ), daar kun je via bluetooth op streamen en zo je muziek afspelen. Levert volgens mij wel wat kwaliteitsverlies op. Maar als je toch geen ruimte voor muziek op je telefoon hebt, kun je die optie dus afstrepen en ben je terug bij Dension of Yatour.
Model? Waarheppiehetover? Ik snap echt niet wat je bedoelt, eenvoudiger dan de uitleg hiervoor kan het volgens mij niet worden?quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:27 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Maar over die laatste twee hoorde ik eerder dat je dan een "model" moet hebben op je headunit
Oeh dit ziet er ook wel fijn uit:
http://www.audiovolt.nl/p(...)e-bmw-e46-1998-2006/
Iemand ervaring met deze?
Sorry "mode" bedoel ik zie ook :quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Model? Waarheppiehetover? Ik snap echt niet wat je bedoelt, eenvoudiger dan de uitleg hiervoor kan het volgens mij niet worden?
Die Android units lijken leuk, maar ga er zeker even zelf mee spelen voordat je dat geld uitgeeft. Ik heb er wel eens bij een kennis wat mee mogen klooien. Best geinig, maar 90% van de functies gebruik je niet. Voor de overige 10% vond ik 'm te duur en te traag. Het ziet er flashy uit, maar het kost nog best moeite om alles aan de praat te krijgen (vaak problemen met updates en GPS-signalen) en als het je vooral om muziek te doen is, is het gewoon een heel dure mp3-speler.
Dit zeg ik ook een beetje omdat je al aangeeft een telefoon te hebben waar amper muziek op staat. Dat geeft me aan dat je waarschijnlijk niet van de nieuwste, hippe gadgets bent en graag veel diverse functionaliteit wil hebben. Integendeel: mogelijk ben je een vrij basic gebruiker. Dan is dit gewoon te duur. Niet eens zozeer voor het apparaat, maar wel voor de functies die jij (denk ik) zoekt.
"quote:Op dinsdag 24 mei 2016 09:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
1) Yatour of Dension kan.
2) Andere headunit kan, maar BMW heeft voor de E46 geen units geleverd die vanaf de unit USB kunnen afspelen. Alleen de laatste jaren kunnen overweg met mp3-cd's, maar da's nog steeds geen USB. Ook daar moet een Yatour of Dension aan gehangen worden.
Bij zowel optie 1 als 2 geldt: er moet een 'mode' knop op zitten.
Optie 3 kan ook. Met een verloopstekker krijg je ook de stuurknoppen gewoon werkend. Het is de makkelijkste en goedkoopste oplossing, maar ook de minst mooie, vind ik.
Das jammer.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hier ook wat pech. Ben bezig om de voorruit van m'n e46 uit 1999 te vervangen. Blijkt dat de nieuwe ruit een andere regensensor aansluiting heeft. De ruit is origineel bmw / pilkington, mogelijk voor een e46 van 2002
Nu gaat de ruitenwisser interval stand niet werken...
Ja ik vind dergelijke dingen maar moeilijk te geloven (1 parametertje anders en exact dezelfde motor heeft 40 pk meer, dus ja).quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:48 schreef Impry het volgende:
Ja, mooi he!
Auto zit nu pas op 80/85% van wat hij zou kunnen.
116i is hetzelfde blok als de 114i en 118i. Die 118i heeft al 177pk, die elektronische begrenzing gaat er eerst af en vanaf daar wordt hij nog doorgechipt.
Mijn suffe 6-pitter, zonder ventilator, doen ze ook 61 PK/45Torx bij voor ¤720.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja ik vind dergelijke dingen maar moeilijk te geloven (1 parametertje anders en exact dezelfde motor heeft 40 pk meer, dus ja).
Over "wat hij aan kan"; er stond in deze topicreeks laatst een mooie uitleg -van BMW- wat het verschil is tussen ogenschijnlijk dezelfde motoren met meer en minder vermogen.
Het zit hem niet in de motorinhoud, of in de electronica, maar de gebruikte materialen.
Een 116i naar 118i(+) chippen kan dus prima leiden tot schade aan de motor, omdat de interne onderdelen er niet voor gemaakt zijn (en bij een echte 118i wel).
Inderdaad en vooral ook goed af laten koelen die turbo.quote:
Nogal een baaldag vandaag. Kwam voor een voorruit, deze had de garage nog liggen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Das jammer.
Vind ik toch wel een erg nuttige optie.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nogal een baaldag vandaag. Kwam voor een voorruit, deze had de garage nog liggen.
monteur is 2,5 uur bezig geweest met verwisselen van de voorruit. tussentijds kwam het verhaal dat de regensensor niet overgezet kon worden. vaag verhaal, het ging gewoon niet lukken want iets paste niet. de regensensor bungelt nu los.
daarbij komt ook nog eens dat er pitjes zitten in de nieuwe ruit. echt onvoorstelbaar, dat je zoiets kunt verkopen aan je klanten.... ik zou me kapot schamen als ik zulk werk zou afleveren.
nu maar op zoek naar een ruit-polijstbehandeling ergens in noordholland. anders maar weer een nieuwe ruit en dan bij een ander adres laten monteren.
Toch geen nieuwe ruit?quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nogal een baaldag vandaag. Kwam voor een voorruit, deze had de garage nog liggen.
monteur is 2,5 uur bezig geweest met verwisselen van de voorruit. tussentijds kwam het verhaal dat de regensensor niet overgezet kon worden. vaag verhaal, het ging gewoon niet lukken want iets paste niet. de regensensor bungelt nu los.
daarbij komt ook nog eens dat er pitjes zitten in de nieuwe ruit. echt onvoorstelbaar, dat je zoiets kunt verkopen aan je klanten.... ik zou me kapot schamen als ik zulk werk zou afleveren.
nu maar op zoek naar een ruit-polijstbehandeling ergens in noordholland. anders maar weer een nieuwe ruit en dan bij een ander adres laten monteren.
Huh, maar wat zegt de garage dan? Daar ga je toch niet mee akkoord als je voor iets nieuws betaalt?quote:Op woensdag 25 mei 2016 19:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nogal een baaldag vandaag. Kwam voor een voorruit, deze had de garage nog liggen.
monteur is 2,5 uur bezig geweest met verwisselen van de voorruit. tussentijds kwam het verhaal dat de regensensor niet overgezet kon worden. vaag verhaal, het ging gewoon niet lukken want iets paste niet. de regensensor bungelt nu los.
daarbij komt ook nog eens dat er pitjes zitten in de nieuwe ruit. echt onvoorstelbaar, dat je zoiets kunt verkopen aan je klanten.... ik zou me kapot schamen als ik zulk werk zou afleveren.
nu maar op zoek naar een ruit-polijstbehandeling ergens in noordholland. anders maar weer een nieuwe ruit en dan bij een ander adres laten monteren.
Belachelijk, maar zou toch niks willen betalen dan.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik ging zeker niet akkoord. heb minder dan de helft moeten betalen. er is slordig gewerkt. als ik iets naar voren leun zie ik de kit vanaf de bestuurdersstoel
Zelf heb ik nog een Dynavin D99+ liggen, afkomstig uit mijn destijds verkochte coupé. Deze unit is vergelijkbaar met die jij eerder hebt gepost. Beschikt naast navigatie ook nog over een iPod/iPhone én USB aansluiting. Deze kan je allebei gemakkelijk in het dashboardkastje wegwerken. Overigens neemt deze ook de boordcomputer over, waardoor je al je gegevens zoals de tankinhoud en koelvloeistoftemperatuur ook kunt zien. (Actuele waardes) Ook is het mogelijk om een achteruitrijd camera aan te sluiten, wat ikzelf had.quote:Op woensdag 25 mei 2016 10:37 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Sorry "mode" bedoel ik zie ook :
"
[..]
"
Die headunit van 600 euro is inderdaad een dure oplossing. Maar ik twijfel of de huidige head unit een "mode" knop heeft. Als die dat niet heeft vallen yatour en dension dus af..
En dan heb ik alleen nog optie 3 maar dan heb ik overal draden bij mijn voeten etc? (of valt dat ook wel mee?)
Ik geef niks om wifi , navigatie boeit mij ook weinig (gebruik ik mijn telefoon voor) maar wel heel veel om usb muziek aansluiting. Ik vind het luisteren van mijn eigen muziek in de auto heerlijk..
Ik weet dat er inmiddels een nieuwe versie uit is, en die van mij is dan ook gebruikt. Qua prijs zal het dan ook niet te gek zijn.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:32 schreef Catch22- het volgende:
Oeh geil ding ook. Als hij niet zo duur was had ik die genomen
Lijkt me dat als je niet akkoord gaat...je niks betaalt of er een nieuwe ruit in komt. Heb eerder dit jaar ook een ruit vervangen waar na montage wat krassen op bleken te zitten. Is later kostenloos vervangen voor een compleet nieuwe ruit, zonder krassen. Geen gedoe (behalve dan dat je je auto nogmaals kwijt bent).quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik ging zeker niet akkoord. heb minder dan de helft moeten betalen. er is slordig gewerkt. als ik iets naar voren leun zie ik de kit vanaf de bestuurdersstoel
Lijkt mij ook. Even zoeken hoor, tijdje terug nog iets over gelezen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 18:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja ik vind dergelijke dingen maar moeilijk te geloven (1 parametertje anders en exact dezelfde motor heeft 40 pk meer, dus ja).
Over "wat hij aan kan"; er stond in deze topicreeks laatst een mooie uitleg -van BMW- wat het verschil is tussen ogenschijnlijk dezelfde motoren met meer en minder vermogen.
Het zit hem niet in de motorinhoud, of in de electronica, maar de gebruikte materialen.
Een 116i naar 118i(+) chippen kan dus prima leiden tot schade aan de motor, omdat de interne onderdelen er niet voor gemaakt zijn (en bij een echte 118i wel).
Bronquote:Ik werk nu ongeveer 20 jaar was BMW in de ontwikkeling van dieselmotoren. De eenheden van de serie M47 / M57 en zijn opvolger N47 / M57 zijn zo een beetje ook mijn "kinderen", drie octrooien lopen alleen in mijn naam voor.
Vroeger kon je nog veroorloven een eigen motor voor vrijwel elke auto, ja bijna zijn eigen bereik van de motoren te ontwikkelen. Dat is niet langer waar. Vandaag de dag heeft een beroep te doen op de zogenaamde gemeenschappelijke delen - de enige manier om moderne motoren kan produceren nog steeds vrij goedkoop. BMW alleen ingebouwde zes-cilinder met 3 liter cilinderinhoud - te suggereren dat de motor hetzelfde zou zijn, simpelweg omdat ze dezelfde motorinhoud, is al erg krap en helaas betekende de populaire tuner denken.
In 1993 begon we de ontwikkeling van een moderne direct ingespoten dieselmotor. Daartoe maar niet meer bouwt gehele motoren, maar slechts een zogenaamd hoofdcilinder. Dit heeft 84mm voor alle CR-diesel met BMW boring en slag 90mm. Vier van deze cilinders geven de 2l dieselmotor, zes van de 3L en acht van hen - wie had dat gedacht - de V8, die het gaf in de 7 Serie tijden.
Vandaag zijn er een van deze cilinders voor diesel in drie versies: UL, OL nu.
UL staat voor lager stroomverbruik / koppeleisen, de zuigers zijn bijvoorbeeld gemaakt van een eenvoudige aluminiumlegering, wordt de krukas gemakkelijk gesmeed en gebruikt Sinterpleuel. Dus je kunt diensten dekt tot 25kW en 75nm per cilinder en gebruikt deze variant voorbeeld x16d, x18d en x25d (behalve F10 uit 2011)
OL staat voor Upper vermogen / koppel eisen, de cilinder webben herhaaldelijk aangescherpt, er zijn gesmeed drijfstangen en lagers de Connecting staven en vliegwielen sputteren. Dit maakt het mogelijk verzoeken tot 35kW per cilinder of 100Nm vertegenwoordigd zijn en gebruikt deze basis cilinder in de x20d, X30D.
TOP is voor hoge prestatie-eisen met een speciaal nabehandeld KW en laser-bewerkte cilindervoeringen. Zo wordt een verhoging van het toerental en een verhoging van de inspuitdruk mogelijk. Deze basis cilinder x23d gebruikt 525d van 2011 en in de x35d en x40d modellen.
De motoren zijn identiek qua afmetingen, maar niet met betrekking tot de gebruikte materialen:
UL modellen: (25d-6 cyl), 18d, etc.) soort Mahle serie 124, fles met 0,6% Cu, Magnetinjektoren.
OL modellen: (20d, 30d) Mahle soort series 148, fles met 1,2% Cu, piëzo-injectoren, druk tot 1800 bar, drijfstangen en krukassen van ander materiaal spoor
TOP modellen (23d, 35d, 50d) Mahle soort series 174, div. andere wijzigingen
Voorbeeld piston:
De zuiger van de OL een hogere koper en een hoger chroomgehalte. Hoe hoger kopergehalte zorgt voor een betere warmtegeleiding vanuit de verbrandingskamer in de zuigerbodem koeling. Chroom maakt de kolf stabiel bij de hogere drukken verbranding van de OL.
. De prijs van de zuiger aanzienlijk verschilt, zodat je elke cent bespaart
De twee belangrijkste aggregaten in zuigers zijn koper (betere warmtegeleiding) en chroom (verbetert de sterkte bij hoge drukken en temperaturen Dit is dom :. Heb chroom, koper en aluminium zodat verschillende smeltpunten en dichtheden, zodat deze drie stoffen niet gemakkelijk zo gevormd zonder gescheiden.
- De 124er gunstiger omdat het kan worden vervaardigd als een single Stempelgußverfahren omdat het kopergehalte lager dan 1%. Dat is niet langer met de andere twee. Het voordeel van het stempel casting is dat er geen verloren vorm
- de 148er wordt geproduceerd door centrifugaal gieten. De productie is langer, de follow-consumeren.
- De 174 is voorzien van 2% koper en 6% van het chroom - en dat is met Flüssiglegieren niets. Dit is een gesmeed aluminium en de zuiger zelf is gesmeed. Dit maakt de zuiger duur - voor reserveonderdelen, de aankoopprijs is nogal secundair, omdat de kosten van de opslag in de tijd zijn het probleem.
Aangezien de zuigers mechanisch identiek zijn, kunnen dienen als onderdeel van de UL en de zuiger van de OL en TOP. Bespaart opslagkosten en van reserveonderdelen is de prijs toch nogal secundair.
In de productiekosten, het maakt een hoop als je het niet alleen in de zuiger dat.
Het is juist dat de 25d gesmoord wordt door de besturingseenheid, die moet zijn, maar ook omdat de onderdelen niet zijn bedoeld in de uitvoeringsvorm voor de prestatie en vooral de hogere koppel. Bijna alle supercharged dieselmotoren kan thermisch veroorloven meer dan ze mechanisch kunnen verdragen - chiptuning is gebaseerd precies op.
Nu de sluwe komen samen met hun chips, omdat ze denken dat ja, alle motoren waren hetzelfde - inderdaad allemaal hetzelfde onderdeelnummers. Dat klopt, ja een groot deel ook, maar vermindert alleen de opslagkosten. In feite, kunt u de zuiger te gebruiken voor een 535d en 316d in een - past hij doet, is net iets te groot, maar niet getreurd. Deze gelijke delen de politiek is de bedoeling, want dus ik moet alleen een zuiger patroon te houden als een onderdeel voor alle dieselmotoren.
Maar dit geldt niet voor het origineel, want er klanten verwachten voor een 116d zorgen voor een goedkoper tarief dan voor een 123d. Daarom zijn de zuigers voor halt 116d gemakkelijker geproduceerd en minder hittebestendig (en dus ook goedkopere materialen) dan het geval zou de 120d zijn.
In de diesel heeft het probleem dat het thermisch meer dan hij mechanische kunnen weerstaan kunnen veroorloven. De thermodynamica weet niet welk materiaal de zuiger. Door de aard van de regeling van moderne motoren, is het voldoende de vuldruk te verhogen. Als de hele vervolgens wordt gecombineerd met een mooie "play" genoemd "single stem", kan men de klant echt trekken veel geld uit zijn zak.
Geen fabrikant smoort de motor alleen elektronisch. Er zijn de media en vooral de tuner woestenij dat dit gerucht verspreidt ,, met de klant af te wegen in de beveiliging. De verschillen zijn niet meer in de afmetingen, maar het materiaal en de fabricagestappen. Gelijke deel strategie niet dat de delen zijn exact hetzelfde, maar zijn identiek in afmetingen en gewichten, maar niet in de thermische eigenschappen.
De productie van de motor wordt door middel van CAM uitgevoerd. De motoren werking achtereenvolgens van de band. Hier komt een 25d en 30d en daarna de zuiger inlaat zijn slechts 6 124er en 148er dan 6. Voor de onwetende natuurlijk rijst die allemaal dezelfde onderdelen zou zijn.
Ik weet dat deze kennis velen niet graag, want het maakt een wereld gebroken. Het is de illusie in werkelijkheid een 30D in zijn 25d hebben en men moet inderdaad vervang alleen de chip. Een hele industrie leeft van deze illusie.
En nee, het is niet alleen meestal goedkoper voor iedereen hetzelfde moet worden gebruikt. Als een M148 in EK kost ¤ 12, een M124 maar slechts ¤ 8, dan is dit zijn slechts slechts 24 ¤ per voertuig. Dat maakt maar op 200.000 525ern met 6 cyl. steeds 4.800.000 - en de zuiger is niet het enige verschil. Hier, de 118d en de 318d en 325d van het oude nog niet eens meegeteld.
Gelijke delen strategie betekent:
- Alle onderdelen hebben dezelfde fundamentele stappen in het productieproces; Hogere verschillen door een ander materiaal en de extra productie stappen. Zo, de cilinder boring is in TOP vervolgens-laser gehard - zouden we niet doen als het niet nodig waren, de UL en de OL niet gemaakt.
- Alle componenten kunnen worden onderhouden met hetzelfde gereedschap.
- Bij het vervangen in de werkplaats er geen gevaar voor verwarring - er is slechts één zuiger in ruil
Dit niet alleen de autofabrikant maakt dus - bijvoorbeeld Bosch ook voor de machines. Er zijn de Green-serie (Handyman) en de Blauwe Reeks (professionals). Weer - met uitzondering van de behuizing geen zichtbare verschil.
Einhandwinkelschleifer:
- Andere gegoten materiaal van de behuizing
- Andere verharding proces van de overdracht
- draad glazuur van de liquidatie van de elektromotor wordt harder, is niet zo snel broos
- schakelaar is ontworpen voor meer schakelingen
- Andere kabelmaterialen (dikker, niet zo snel broos)
- Wijziging bescherming tegen overbelasting
Dit concept, hetgeen mogelijk is geworden, CAM, kunnen fabrikanten een ontwerp voor verschillende motormodellen. De vermogensbesturing vindt plaats via de elektronica om te voorkomen dat de motor met eenvoudige componenten niet wordt overbelast. Door het opladen kan men de motor bijna elke voorstelling missen - alleen hij kan weerstaan gewoon niet per se. Dus als je van mening dat zelfs een 118i met 170pk zou zelfs meer, alleen de idioten van BMW bieden niet rauszuholen, zeker laten een mooie begroeting van een dwaas te brengen: een 118i is goed en volledig voor 300+ pk naleving van de emissiewaarden - maar hij doet het gewoon niet te lang.
In principe in de auto-industrie (en niet alleen daar)
* Het is niet alles wat het lijkt.
* Als ergens een ¤ uro kunnen worden opgeslagen, zal je het maakt
* Op het gebied van automotive engineering is van de media en in delen ook literatuur veel verkeerd getoond - één doet het goed om een laag profiel te houden, want je verdient goede orde.
Deze uitspraak "zolang bezit een gechippter engine" niet te worden genomen km omdat een motor niet kent het begrip km. Als de M124 bediend met de prestaties van een 30d, deze macht nooit of nauwelijks eiste, de voorspelde levensverwachting een beetje veranderd. Indien de prestatie van het dikwijls geëist, komt het met de tijd tot structurele veranderingen. Afhankelijk van de omstandigheden en kenmerken van Abforderung kan er een effect na een paar minuten, of tot na 1000 uur werking.
De maximale belasting van de zuiger is gevormd in het gebied van het maximale koppel en daarmee de hoogste gemiddelde druk. Hier is vooral de warmte-overdracht waarde van belang. In tegenstelling tot een benzinemotor, diesel een aanzienlijk hogere warmteoverdracht door de kolf, die vervolgens door de olie-nevel koeling wordt afgevoerd.
De centrale druk van de UL is 15 bar, de OL bij 18 bar en de Top 21 in een bar. Maar veel belangrijker is de warmte-overdracht. Dit ligt bij de OL 40% en de TOP 57% hoger dan de UL. Bij maximale belasting eis van een geschippten naar 30D 25d moeten compenseren met een 40% hogere thermische transmissie van de 124er. Vanwege de wetten van de warmte gradiënt om de enige te maken - op basis van Kelvin - 6% hogere temperatuur. Maar dat hoger is met ongeveer 18% verlies van kracht gaat hand in hand. Dit is des te belangrijker omdat het geen zelfs de hogere sterkte toenemende chroomgehalte. Dit verzwakt de microstructuur van de zuiger en op een dag, wordt de bestuurder rijden onder een zware last op de AB, het gaspedaal als gevolg van uit te trekken voor hem en geef weer vol gas, het is een keer.
De thermische capaciteit is uitgeput, de zuiger door operatie in de overbelasting bereik verzwakt, breekt hij door alleen in het vuur land - motorstoring is het resultaat.
Wanneer de verbranding in de motor genereert temperaturen tot 2000 ° C - maar aluminium smelt bij 660 ° C
in feite inderdaad de zuiger vloeistof - maar niet, omdat de verbranding in de dieselmotor in slechts 45-90 ° kw en hij kunnen de overblijvende 630-675 ° kw rusten. Vanaf 400 ° C verliest aluminium veel kracht, zodat de zuiger werktemperatuur beneden 400 ° C worden bewaard. De zuiger is nu 300 ° C warm is verbranding. De zuigerkop verwarmt tot 380 ° C, en nu hij te maken naar beneden weer tot 300 ° C tot 630 ° komen kw. Gedurende deze tijd moet de zuigerkop deze warmte doorgeven aan de olie-nevel koeling. Hoe sterk heats van de zuiger afhankelijk van de intensiteit van verbranding - het bij vollast en maximumkoppel bij hoogst. De OL heeft een intensere verbranding en verwarmt de zuiger niet meer 80 ° maar 120 °. . Zo zou de zuiger 420 ° burnout heet
Dit leidt tot twee problemen: Ten eerste, ik ben niet het verlaten van het gebied van hoge sterkte aluminium en tweede nu verlengt de tijd van 630kW niet langer voldoende om 120 ° als gevolg van de warmte-overdracht van aluminium gemakkelijk te verminderen is traag. Dat is de reden waarom je de OL de volgende: het verhogen van het kopergehalte. Koper is een van de beste dirigenten van warmte en dus het je lukt bij 4000 omwentelingen niet alleen 80 ° maar 120 ° leveren aan de olie. Tweede Priority chromium toegevoegd dat de zuiger mogelijk maakt 420 ° C tot een hogere sterkte dan de UL-piston hebben -. U hebt ook omdat meer vermogen wordt geproduceerd
Aldus kan men zeggen dat krachtigere motoren niet alleen afgedrukt steviger, maar ook "sneller" legeringen ... (!)
We worden dan bevoegd om te betalen voor de gevolgen van chiptuning. Voor ons te krijgen wanneer bepaalde problemen komen vaak voor. Deze omvatten defecte turbo's, gescheurd kleppen, verbrand EGR kleppen, kapotte gloeilamp, defecte injectoren. Voor ons is de klant klachten en het management te komen (om de reputatie van de betrokken) en de defecte eenheden, waar we opnieuw en opnieuw te realiseren, de daaropvolgende interventie in de elektronica de oorzaak waren. Toegegeven, dat is zelden - u liever klagen over BMW en de gebrekkige Qualitität.
Wat de schade: Most plaatsvinden tot enige tijd na het afstemmen op. Meestal na 50.000 tot 80.000 km, zijn er problemen. Velen hebben dan is het voertuig niet meer zelfs en de daaropvolgende eigenaren doen vaak niets van zijn geluk. En dan een keer wordt gereden in de werkplaats met veel schade en de uitwisseling alleen. Dat de oorzaak in de chip zouden kunnen liggen, velen is het niet gekomen - de tuner heeft gezegd, het maakt niet uit uit.
En liefde is dan een deel van de tuner (en niet alleen die) te verspreiden, bepaalde onderdelen zijn onderhevig aan slijtage - zoals de turbo. Maar hij is niet! Turbo's gaan door chiptuning of fout handvat gebroken. Eerder, toen Turbo's waren de absolute uitzondering, iedereen wist dat het het beste om te beginnen met verrekening van een auto met turbo motor na een koude start bij stationair toerental en de eerste 500 meter in plaats griezels als verplaatst naar de nog steeds koud Turbo met een te hoog voorkomen uitlaatgastemperatuur wordt geconfronteerd. Is ook de reden waarom veel die een turboschade, vaak niet enige.
Ik kan het begrijpen vanuit een perspectief van de klant. Iemand voort komt en bouwt iets een wat de motor met geen andere interventie met een grote lading gedoneerd meer macht. Men ziet niets, je voelt het. Met de kennis die op de achtergrond, of ze zijn allemaal hetzelfde motoren, men denkt, kan het inderdaad niet erg. De tuners doen met hun argumenten rest van hun - geen tuner is de rapportage van de schade, het is immers zijn bedrijf en een verklaring die nooit één had opgeroepen tot schadevergoeding - maar het heeft slechts drie klachten op de hals - is ook volkomen normaal.
De chip tuning is zoals roken. De sigarettenfabrikanten zal je nooit vertellen, roken veroorzaakt longkanker. De rokers beweren dat ze weten dat mensen die hebben gerookt voor een leven lang en hebben 80 jaar oud geworden. Is dit het bewijs dat roken ongezond is? En ook hier. De behandeling van aan roken gerelateerde ziekten is een zeer groot bedrijf
dan ook gelasten dat de UL niet overbelast, moet de elektronica controle over hem, zodat hij doet gewoon niet meer zo 25kW per liter. En juist deze bescherming zijn de uitbreiding van de chip tuner voor veel geld en te verspreiden - om hun bedrijf te rechtvaardigen - het gerucht van de rip-off door de fabrikanten. Het probleem is dat mensen die verklaren wij u dit, BMW en al de andere producenten niet, want het is de mensen te ingewikkeld. Mensen willen eenvoudige uitleg en gewoon niet zo vestigt ze hun roze bril.
Dus als chip tuning van de motor is niet schadelijk is, waarom hebben we nodig de smart tuner geeft wel garanties. Waarom zijn uitgesloten voor sportieve gebruik van de garantie taxi's, voertuigen te huur, koeriersdiensten en voertuigen. Dus alle voertuigen waarin het bekend is dat ze een hoge kilometerstand zal bereiken.
Kijk das tof dat je hiermee komt. Hoeveel zou je er ongeveer voor willen hebben? (Mag je ook via pm/dm melden).. Ik heb morgen een proefrit in een BMW, als ik die koop maak ik wellicht gebruik van je aanbod .. Als ik zo brutaal mag zijn, zou jij 'm dan ook kunnen installeren?quote:
Koop/vindt nou eerst maar eens een goeie.quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:54 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Kijk das tof dat je hiermee komt. Hoeveel zou je er ongeveer voor willen hebben? (Mag je ook via pm/dm melden).. Ik heb morgen een proefrit in een BMW, als ik die koop maak ik wellicht gebruik van je aanbod .. Als ik zo brutaal mag zijn, zou jij 'm dan ook kunnen installeren?
Heb je helemaal gelijk in , thanks!quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Koop/vindt nou eerst maar eens een goeie.
En dan stap 2: pimpen
Succes morgûh.
Kijk maar eerst wat het morgen wordt, onderhandelen kunnen we wat dat betreft altijd wel. Installeren is niet heel ingewikkeld:quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:54 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Kijk das tof dat je hiermee komt. Hoeveel zou je er ongeveer voor willen hebben? (Mag je ook via pm/dm melden).. Ik heb morgen een proefrit in een BMW, als ik die koop maak ik wellicht gebruik van je aanbod .. Als ik zo brutaal mag zijn, zou jij 'm dan ook kunnen installeren?
Dat klinkt niet heel hoopvol. Gezien de wensen van TS zou ik nog steeds voor een Dension gaan. Zo'n Dynavin ziet er natuurlijk leuk uit, maar ik betwijfel of TS zin heeft in regelmatig gekloot.quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:30 schreef Mr.Ping het volgende:
Even een tip van een ex Dynavin D99 eigenaar.
Plaats eerst je luchtroosters terug, en dan pas je Dynavin!
Dan is hij met twee schroeven makkelijk te verwijderen als er wéér iets mis mee is.
(ik kon hem na 3 jaar geblinddoekt in- en uitbouwen)
Dat is in het Duits een stuk beter te lezenquote:Op woensdag 25 mei 2016 21:40 schreef Piet__Piraat het volgende:
Gevonden! Deels Google Translate, maar de essentie wordt wel duidelijk.
[..]
das ook fraai. Nog goedkoper ook, ziet er wel beter uit. Zie dat er ook android auto varianten zijn voor 400-700 euro. Best nice.quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:22 schreef Mr.Ping het volgende:
Of je koopt de Alpine ilx 700 met Apple CarPlay of een Parrot Asteroid. Die passen in een dubbel din van een E46 zonder te verbouwen.
Alleen deze twee zijn maar een paar centimeter diep.quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:43 schreef Catch22- het volgende:
[..]
das ook fraai. Nog goedkoper ook, ziet er wel beter uit. Zie dat er ook android auto varianten zijn voor 400-700 euro. Best nice.
Thanksquote:Op vrijdag 27 mei 2016 09:20 schreef daNpy het volgende:
Proficiat, ik hbe het altijd een fijne wagen gevonden
440?quote:
Heb je zelf verstand van auto-techniek of had je iemand mee die dat heeft?quote:
Nietusquote:Op vrijdag 27 mei 2016 09:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
... De kont daarentegen minder, vooral die van de touring.
Ik zat altijd op zo'n Duits BMW forum. Maar nu ik zo'n nieuwerwetsche BMW heb, kan je toch niks zelf meer doen.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Sorry, ik vind die kont gewoon bedaagd Maar dat vind ik bij de E39 ook. Sedan is een heel nette bak nog steeds, maar de touring vind ik er bejaard uitzien.
Je Alpinawielen zou ik op één van de fora zetten (bimmerportal of bmwdriversforum). Vast wel geīnteresseerden voor.
Lijkt of die van ons hetzelfde heeft, volgens mij is dat de vanos welke omschakelt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 13:42 schreef chiren het volgende:
E90 325i hier. Ik heb het idee dat mijn 3er inhoudt bij volgas. Het voelt of er meer inzit, maar dit er niet uitkomt. Lastig te omschrijven
Het inhouden lijkt met name in de lage toeren, in hoge toeren is hij gewoon vlot (valvetronic?) en lijken de 220pk's er wel uit te komen.
Hij is al uitgelezen, ook live, alleen zei de garage niets te kunnen vinden. Misschien zit het tussen mijn oren, want ik heb hem nog niet zo lang en merk sinds de koop geen verandering oid.
Laten chippenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Lijkt of die van ons hetzelfde heeft, volgens mij is dat de vanos welke omschakelt.
Vanaf 4000 rpm heeft ie pas echt porrie
Je voelt ook wel de vanos inschakelen inderdaad, kleine extra punch vanaf de 4000, maar ik merk ook alsof hij niet heel soepel loopt of inhoudt, een soort verkeerd mengsel heeft onder de 4000tpm.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Lijkt of die van ons hetzelfde heeft, volgens mij is dat de vanos welke omschakelt.
Vanaf 4000 rpm heeft ie pas echt porrie
Ik had iemand mee die zelf in een garage werkt, ondertussen heeft hij ook nog gebeld met zijn garage. Verder ook nog laten bekijken bij een bovag garage in de buurt van de verkoperquote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:27 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Heb je zelf verstand van auto-techniek of had je iemand mee die dat heeft?
Ik heb alleen de veren gedaan. Perfect.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:27 schreef xaban06 het volgende:
Als ik de auto wat stugger wil, moet ik dan de veren vervangen, schokdempers vervangen of allebei?
Lager wil ik niet, alleen stugger.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:43 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ik heb alleen de veren gedaan. Perfect.
Ligt lager, maar kan toch normale drempels nemen.
Ah goedzoquote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:40 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik had iemand mee die zelf in een garage werkt, ondertussen heeft hij ook nog gebeld met zijn garage. Verder ook nog laten bekijken bij een bovag garage in de buurt van de verkoper
Bij een 318 zal dat wel meevallenquote:Op zaterdag 28 mei 2016 08:14 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Subframe bij pre-facelift is wel een issue toch?
Nice! Wat heb je gekocht?quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:18 schreef BeamofLight het volgende:
Voor t eerst privé een 6 cylinder/automaat aangeschaft. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Bejaard of niet, ik vind dit heerlijke kontjes!quote:Op vrijdag 27 mei 2016 10:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Sorry, ik vind die kont gewoon bedaagd Maar dat vind ik bij de E39 ook. Sedan is een heel nette bak nog steeds, maar de touring vind ik er bejaard uitzien.
Je Alpinawielen zou ik op één van de fora zetten (bimmerportal of bmwdriversforum). Vast wel geīnteresseerden voor.
Je liet jezelf inhalen door een busje?quote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:52 schreef LethalNinja het volgende:
Iemand nog tips voor ruitschade? Eergisteren ging een busje toch nog over een verdrijvingsvlak terug op de snelweg op wat voor opspringende steentjes oid zorgde. Zit dus een plekje in de voorruit. Iets kleiner dan een 5cent muntje. Maar 't lijkt me dat zoiets beter snel kan worden aangepakt?
Centraal Beheer heeft soms van die dagen dat ze het gratis fixen. Maar mijn bus heeft 8 sterretjes ofzo en de meesten worden niet groter. Dus heel snel hoeft het volgens mij niet. Beter is het uiteraard wel, om het op te laten vullen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 10:52 schreef LethalNinja het volgende:
Iemand nog tips voor ruitschade? Eergisteren ging een busje toch nog over een verdrijvingsvlak terug op de snelweg op wat voor opspringende steentjes oid zorgde. Zit dus een plekje in de voorruit. Iets kleiner dan een 5cent muntje. Maar 't lijkt me dat zoiets beter snel kan worden aangepakt?
Kontjesquote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bejaard of niet, ik vind dit heerlijke kontjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Velgen kun je ook op Facebook in bepaalde BMW groepen aanbieden.
Zit wel veel volk, dus misschien raak je ze snel kwijt. Anders gewoon marktplaats natuurlijk (kost wel geld).quote:Op zaterdag 28 mei 2016 12:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kontjes
FB is niet helemaal mijn ding. Maar ik ga wel eens wat rondkijken.
Of gewoon in de schuur laten liggen voor mijn erfgenamen.
Exact die bovenste heb ik, maar dan met andere velgen Wel een oud dingetje, maar ik vind hem nog steeds mooiquote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bejaard of niet, ik vind dit heerlijke kontjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Velgen kun je ook op Facebook in bepaalde BMW groepen aanbieden.
Mwah, slijtage delen....quote:Op zaterdag 28 mei 2016 08:14 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Veel van die dingen die hier als kwaaltjes worden genoemd zijn overigens gewoon slijtageonderdelen.
Subframe bij pre-facelift is wel een issue toch?
Genoeg busjes die in 100 k/m gebieden met 130 over de meest linker strook jakkeren / einde hapmodus..quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:19 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je liet jezelf inhalen door een busje?
*agrees* imo ook echt tijdloosquote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bejaard of niet, ik vind dit heerlijke kontjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Velgen kun je ook op Facebook in bepaalde BMW groepen aanbieden.
Ok leuke tip!quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Centraal Beheer heeft soms van die dagen dat ze het gratis fixen. Maar mijn bus heeft 8 sterretjes ofzo en de meesten worden niet groter. Dus heel snel hoeft het volgens mij niet. Beter is het uiteraard wel, om het op te laten vullen.
Ik vraag ook al héél lang of ik erbij mag, maar nog steeds zonder resultaat.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 00:05 schreef LethalNinja het volgende:
Wie wil mij toevoegen aan de OP? Ik ben nu de trots eigenaar van een BMW 318i E46 .
Alleen diegene die het topic heeft geopend kan gedurende een beperkte tijd, of een modje, kan de OP aanpassen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 18:04 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ik vraag ook al héél lang of ik erbij mag, maar nog steeds zonder resultaat.
Nu zelf maar goed opletten wanneer ie vol is!
Is deze nog te koop? zoja hoeveel wil je ervoor?quote:Op woensdag 25 mei 2016 21:29 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
[..]
Zelf heb ik nog een Dynavin D99+ liggen, afkomstig uit mijn destijds verkochte coupé. Deze unit is vergelijkbaar met die jij eerder hebt gepost. Beschikt naast navigatie ook nog over een iPod/iPhone én USB aansluiting. Deze kan je allebei gemakkelijk in het dashboardkastje wegwerken. Overigens neemt deze ook de boordcomputer over, waardoor je al je gegevens zoals de tankinhoud en koelvloeistoftemperatuur ook kunt zien. (Actuele waardes) Ook is het mogelijk om een achteruitrijd camera aan te sluiten, wat ikzelf had.
Zou je zeker eens het e.e.a. over moeten lezen. Wat mij betreft mag je de hele set overnemen, inclusief camera, mocht je dat interessant vinden.
iemand een idee wat dat kost? lastige klus of 5 minuutjes werk?quote:Externe CD-wisselaar functie is vereist, indien deze niet aanwezig is dient deze geprogrammeerd te worden bij de dealer
Bij de Touring zat de wisselaar in de kofferbak links.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 22:25 schreef LethalNinja het volgende:
Als je BMW een cd wisselaar heeft waar zit die dan? Volgensmij heb ik het niet:
http://www.navishop.nl/de(...)mw-pins-p-13330.html
Als ik het inderdaad niet heb dan zal ik:
[..]
iemand een idee wat dat kost? lastige klus of 5 minuutjes werk?
Als ik dit zo zie begint het wel te jeuken om de dakdragers er af te halen..quote:Op zaterdag 28 mei 2016 11:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bejaard of niet, ik vind dit heerlijke kontjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Velgen kun je ook op Facebook in bepaalde BMW groepen aanbieden.
Het is slechts een voorbeeldfoto, maar bij mij is het bijna net zo erg.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:18 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou mij eerder opwinden over een rode streep die bij 4800 begint.
En ja; massaproductie doet dat.
Had bij de E46 ook wat slijtage op de randjes van hetzelfde ding.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:22 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Het is slechts een voorbeeldfoto, maar bij mij is het bijna net zo erg.
Alles wordt goedkoper gemaakt.. Bij mijn e92 was het chroom na 40k al van de schakelpook af aan het slijten. Mijn f11 heeft ook al van deze slijtage plekken...quote:Op zondag 29 mei 2016 09:31 schreef Mr.Ping het volgende:
Waarom gebruikt BMW dit twijfelachtige materiaal, shoppen ze bij dezelfde leverancier als Volkswagen?
Bij de E46 was alleen het klepje voor de schakelpook van dit spul, maar bij de E9x vonden ze het een goed idee om de wheel trim en handgreep ervan te maken.
[ afbeelding ]
Nieuwe kost me weer 90 piek!
Chroom op plastic is ook bagger. Zie nog geen schade bij de mijne.quote:Op zondag 29 mei 2016 10:36 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Alles wordt goedkoper gemaakt.. Bij mijn e92 was het chroom na 40k al van de schakelpook af aan het slijten. Mijn f11 heeft ook al van deze slijtage plekken...
Ze hadden geen tijd meer over na al die klinknagels van de tank.quote:
Wat voor stekker bedoel je? En zie ik die als ik de motorkap open of moet ik dan eerst zo'n "BMW plaat" vervangen? Er ontbreekt trouwens bij de rechter achterdeur een "strip"? Of een rubber? Ik weet niet hoe het heet maar het zou boven de deur moeten zitten. Hoe zou jij dat aanpakken Catch? Langs de BMW dealer of gewoon een willekeurige garage?quote:Op zondag 29 mei 2016 16:49 schreef Catch22- het volgende:
Die stekker zit gewoon aan je radio gok ik. Als je er wat aan hangt dan werkt het gewoon
Was het maar zo simpel.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:49 schreef Catch22- het volgende:
Die stekker zit gewoon aan je radio gok ik. Als je er wat aan hangt dan werkt het gewoon
Maak eens een foto manquote:Op zondag 29 mei 2016 16:54 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
... Er ontbreekt trouwens bij de rechter achterdeur een "strip"? Of een rubber? Ik weet niet hoe het heet maar het zou boven de deur moeten zitten. Hoe zou jij dat aanpakken Catch? Langs de BMW dealer of gewoon een willekeurige garage?
Thx!
Daarom vraag ik ook rond, ik wil niet voor niks een Dension lite kopen, is toch rond de 120 euro inclusief.. Ik zal eens even een foto makenquote:Op zondag 29 mei 2016 16:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel.
Ik had wel een CD-wisselaar en het is al lang geleden. Maar je moet echt weten wat je doet. Anders zit je met een onbruikbaar ding dat het niet doet.
Waar woon je?quote:Op zondag 29 mei 2016 16:31 schreef LethalNinja het volgende:
Ik heb wel een mode knop maar geen CD Wisselaar, iemand een idee wat dat kost bij een dealer of garage? Om het zo te programmeren dat er wordt gedacht dat er een cd wisselaar in zit?
Die raamlijsten zijn nog best duur, of even op de sloop kijken.quote:Op zondag 29 mei 2016 17:11 schreef LethalNinja het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Paar fotos gemaakt dit zijn de problemen waar ik nu even mee te maken heb.
1) steeninslag in de lak
2) steeninslag in mijn voorruit
3) strip of rubber of hoe dat kreng ook heet ontbreekt (vorige verkoper reed 1.5 jaar zonder dat ding maar ik wil dat alles klopt)
Holy shit das nog behoorlijk duur, tja je krijgt eigenlijk veel meer dan nodig. Meteen meerdere raamlijsten etc.. Sloop zou kunnen maar hoe daar? Hoe weet je welke lijst past en hoe maak je het los en weer vast etc.....quote:Op zondag 29 mei 2016 17:53 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Die raamlijsten zijn nog best duur, of even op de sloop kijken.
https://www.wheelsonline.(...)or-3-serie-e46-sedan
Ik denk dat ik een lakstift ga proberen voor de lak. Een vriend van mij werkt in een garage en weet wel hoe dat werkt zei die.......quote:Op zondag 29 mei 2016 18:15 schreef Hyperdude het volgende:
Die steenslag in de lak ziet er over een jaar nog hetzelfde uit. Of zo'n lakstift er tegenaan. Die pit in je ruit lijkt niet de diepte in te gaan; maar zou ik toch laten fixen als het kan. Als je verzekering niet vergoed, is je garage vaak goedkoper dan die premieopdrijvers van carglas.
Is niet zo moeilijk je hebt maar één sedan en dan heb je de keuze uit zwarte en chrome lijsten.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:13 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Holy shit das nog behoorlijk duur, tja je krijgt eigenlijk veel meer dan nodig. Meteen meerdere raamlijsten etc.. Sloop zou kunnen maar hoe daar? Hoe weet je welke lijst past en hoe maak je het los en weer vast etc.....
Ah ok das dan gelukkig een zorg minder. De witte klemmetjes zitten er gelukkig nog in. Dus ik heb alleen zo'n lijst nodig.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:22 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Is niet zo moeilijk je hebt maar één sedan en dan heb je de keuze uit zwarte en chrome lijsten.
Die witte klemmetjes zijn niet duur en daar kan je ze makkelijk indrukken.
ff. Zoekopdracht bij onderdelenlijn oid.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:22 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Is niet zo moeilijk je hebt maar één sedan en dan heb je de keuze uit zwarte en chrome lijsten.
Die witte klemmetjes zijn niet duur en daar kan je ze makkelijk indrukken.
Hmm 't is mij wel duidelijk waarom ze er 400+ euro voor kunnen vragen. Blijkbaar veel vraag en weinig aanbod (goh) Marktplaats heeft niks, Ebay heeft niks.. Wellicht dat er een sloperij wat heeft i guess.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
ff. Zoekopdracht bij onderdelenlijn oid.
Sierlijsten zijn wel dingen die je beter op kan halen/bekijken dan krom en gedeukt uit je brievenbus te vissen.
Nee, zo'n chromen slang gaat niet passen.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:39 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hmm 't is mij wel duidelijk waarom ze er 400+ euro voor kunnen vragen. Blijkbaar veel vraag en weinig aanbod (goh) Marktplaats heeft niks, Ebay heeft niks.. Wellicht dat er een sloperij wat heeft i guess.
hier wat goedkoops gevonden maar geen idee of het past:
http://www.cargoods.nl/sh(...)jst-universeel--9mm/
Gewoon geduld hebben.quote:Op zondag 29 mei 2016 18:39 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Hmm 't is mij wel duidelijk waarom ze er 400+ euro voor kunnen vragen. Blijkbaar veel vraag en weinig aanbod (goh) Marktplaats heeft niks, Ebay heeft niks.. Wellicht dat er een sloperij wat heeft i guess.
hier wat goedkoops gevonden maar geen idee of het past:
http://www.cargoods.nl/sh(...)jst-universeel--9mm/
Haha ja das wel duidelijk inderdaad. Wat bedoel je met "geduld hebben"? Komen er af en toe nog goedkope leveringen of zijn er andere manieren waarbij wachten loont?quote:Op zondag 29 mei 2016 19:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gewoon geduld hebben.
Nu weet je waarom de vorige eigenaar het niet heeft gefixt.
Dat je wat BMW-sloperijen ontdekt. En dat die vanzelf wel zo'n strip binnen krijgen.quote:Op zondag 29 mei 2016 19:12 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Haha ja das wel duidelijk inderdaad. Wat bedoel je met "geduld hebben"? Komen er af en toe nog goedkope leveringen of zijn er andere manieren waarbij wachten loont?
Handige link, ik zal morgen eens bellen met de garages of ze wellicht een deurlijst hebben voor de e46 Van mij mag hij best gebruikt zelf, zelfs licht beschadigt als die leegte maar gevuld wordt!quote:Op zondag 29 mei 2016 19:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat je wat BMW-sloperijen ontdekt. En dat die vanzelf wel zo'n strip binnen krijgen.
Zou mij verbazen als ze bv. in Winneweer niet zo'n strip hebben. Maar dat is voor de meesten een beetje ver weg.
Edit:
Zie dat D-parts samenwerkt met garages in heel NL
Zou je daar kunnen vragen.
https://www.dparts.com/montagepartners
Volgens mij moet je eerst kijken of ze D-Parts die lijst hebben. ETK nr is altijd gemakkelijk Als ze die lijst hebben, kan 1 van deze partners 'm wel monteren. Of je doet het zelfquote:Op zondag 29 mei 2016 19:39 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Handige link, ik zal morgen eens bellen met de garages of ze wellicht een deurlijst hebben voor de e46 Van mij mag hij best gebruikt zelf, zelfs licht beschadigt als die leegte maar gevuld wordt!
quote:Op zondag 29 mei 2016 16:49 schreef Catch22- het volgende:
Die stekker zit gewoon aan je radio gok ik. Als je er wat aan hangt dan werkt het gewoon
Voor zover ik weet is bij de E46 nog gewoon plug & play. Mode-knop betekent ingang voor de wisselaar op de achterkant. Daar prik je de kabel van je Dension in. Klaar is Piet. Ik kan me niet herinneren dat ik daarvoor maar iets gecodeerd heb.quote:Op zondag 29 mei 2016 16:56 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel.
Ik had wel een CD-wisselaar en het is al lang geleden; maar je moet echt weten wat je doet. Anders zit je met een onbruikbaar ding dat het niet doet.
Zou goed kunnen.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
[..]
Voor zover ik weet is bij de E46 nog gewoon plug & play. Mode-knop betekent ingang voor de wisselaar op de achterkant. Daar prik je de kabel van je Dension in. Klaar is Piet. Ik kan me niet herinneren dat ik daarvoor maar iets gecodeerd heb.
Vanaf de E60 en E90 is het een ander verhaal.
Ik sta nu op het punt een Dension lite te bestellen, ik gebruik dit overzicht:quote:Op zondag 29 mei 2016 20:15 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
[..]
Voor zover ik weet is bij de E46 nog gewoon plug & play. Mode-knop betekent ingang voor de wisselaar op de achterkant. Daar prik je de kabel van je Dension in. Klaar is Piet. Ik kan me niet herinneren dat ik daarvoor maar iets gecodeerd heb.
Vanaf de E60 en E90 is het een ander verhaal.
Dat is een half scherm (vierkant) met ernaast de cassette of het scherm op de volledige breedte.quote:Op zondag 29 mei 2016 20:45 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik sta nu op het punt een Dension lite te bestellen, ik gebruik dit overzicht:
http://www.navishop.nl/images/dension-ref.pdf
Hoe weet ik of mijn headunit 4:3 of 16:9 is, volgens mij kan ik kiezen voor een:
http://www.navishop.nl/de(...)uadlock-p-13331.html
GWL3BM4, had jij die ook voor je 318D?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |