abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:01:45 #201
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_166279135
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 12:41 schreef Breuls het volgende:

[..]

Zijn mantel heeft een eigen wil ja, als je dat bedoelt.
Te gek :)
  Admin zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:06:08 #202
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_166279198
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
Heeft Hannibal veel scènes?
Wil de film het meest zien vanwege hem.
Mads Mikkelsen? Valt wel mee. Hij wordt geïntroduceerd en later in het verhaal is hij de focus als de bad guy, maar er tussenin zie je hem niet.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 11:27:49 #203
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_166279483
Voegt 3D wat toe aan de film
pi_166279513
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 11:27 schreef KingRadler het volgende:
Voegt 3D wat toe aan de film
In dit geval wel weer een keer, de gevechtscenes zijn echt geweldig hierdoor.

Aan de andere kant werd iemand in m'n groep echt strontmisselijk van die scenes :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:31:05 #205
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_166280956
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 11:30 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

In dit geval wel weer een keer, de gevechtscenes zijn echt geweldig hierdoor.

Aan de andere kant werd iemand in m'n groep echt strontmisselijk van die scenes :D
toch maar oppassen voor Motion sickness / Epilepsy attacks :{
  Hardste schreeuwer 2022 zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:45:34 #206
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_166281128
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 17:18 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Eigenlijk niet. Meerdere korte scène's, weinig tekst, veel armbewegingen, rennen en springen :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 11:06 schreef Breuls het volgende:

[..]

Mads Mikkelsen? Valt wel mee. Hij wordt geïntroduceerd en later in het verhaal is hij de focus als de bad guy, maar er tussenin zie je hem niet.
Hmmn jammer top acteur.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 30 oktober 2016 @ 00:25:13 #207
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_166293610
Er was meer uit zijn rol te halen, echter ook uit het personage van Swinton.

De film als geheel vond ik prima gedaan. Tot nu toe heb ik meer met de buitenbeentjes van de serie iig.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 30 oktober 2016 @ 01:46:03 #208
339227 losingmymind
I always speak the truth
pi_166294694
Doctor Strange was zeer zeker geen slechte film, maar toch kon er meer mee worden gedaan. Ik vond het zelf iets te kort voor alles wat ze wilden doen, en sommige stukken leken een beetje hakkelijk, waardoor de flow van de film een beetje afzwakte. Toch zeker weer een vermakelijke film met fantastische effects.
Science, spirituality
Will have to meet along the way and
We need new drifts, another view
Expand our grip on the cryptic soul
  maandag 31 oktober 2016 @ 01:57:49 #209
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_166319318
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 01:46 schreef losingmymind het volgende:
Doctor Strange was zeer zeker geen slechte film, maar toch kon er meer mee worden gedaan. Ik vond het zelf iets te kort voor alles wat ze wilden doen, en sommige stukken leken een beetje hakkelijk, waardoor de flow van de film een beetje afzwakte. Toch zeker weer een vermakelijke film met fantastische effects.
Er was redelijk wat tijd gereserveerd voor het neer zetten van Strange als een genie met een geweldig geheugen, wat uiteindelijk bij veel mensen niet over kwam. Het kennen van de liedjes, lezen in ze slaap etc.

Vond de film een recht toe recht aan verhaal voor een held. Mads wordt crimineel weinig gebruikt, Mordo gaat te snel van goed naar slecht (en dan had ik de tweede post credit scene gemist), maar het is wel weer een echte moet je in de bioscoop gezien hebben film. Visueel is het gewoon gaaf en een achtbaanrit. Het zal geen prijzen winnen qua verhaal, maar je krijgt wel waar voor je geld als je entertained wil worden.

Ze moeten bij Marvel eens leren dat de oorlog niet gewonnen hoeft te worden in de eerste film, maar de eerste slag.
pi_166320474
Gisteren gezien. Fijne, maar matige Marvel-film. De visuals waren zoals iedereen dat hopelijk beaamt meer dan prima. Hier en daar wel duidelijk green screen werk, maar in het algemeen waren de special effects een hele ervaring al op zichzelf.

Het verhaal vond ik zwak. Erg zwak. Wat nou uiteindelijk het doel en de motivatie was van Mads Mikkelsen Kaecilius, Joost mag het weten. Zoals hier al eerder opgemerkt is; Strange had een extra scène moeten hebben over de arrogante hij in zijn normale leven voor zijn magische transformatie.

Cumberbatch, in mijn ogen een fenomenaal acteur, speelde iets te veel op de automatische piloot, maar zet het titelkarakter wel comic book getrouw neer. The Ancient One, geportreteerd bij Tilda Swinton, is een geheel ander karakter dan dat ik zou verwachten na het zien van al het promotiemateriaal in de vorm van teasers en trailers.

Al met al, is het een puike film. De VFX en de humor mogen volop lof krijgen en geprezen worden. Het plot is daarentegen typisch Marvel; te hak-op-de-hak, te houterig en matig tot slecht uitgediept. Zonde, want dit origin verhaal van Marvels Doctor Strange AKA The Sorcerer Supreme had met een beetje meer movie magic veel meer potentie kunnen hebben. Een gemiste kans dus, voor de studio.

Eindbeoordeling: 5,5
Sterren: Afgerond tot 3 (/5) sterren

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2016 08:11:50 ]
pi_166320673
Ik vond Dr Strange wel echt heel goed. Beste Marvel film tot nu toe imo.
  maandag 31 oktober 2016 @ 09:35:03 #212
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_166321163
De negatieve reacties vind ik iig overdreven zuur.

Doet me denken aan Pacific Rim en dat mensen gingen janken dat het verhaal niet goed genoeg zou zijn. Je gaat naar een film over robots die gigantische monsters in elkaar beuken, verwacht je dan Shakespeare?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_166323555
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 09:35 schreef Skull-splitter het volgende:
De negatieve reacties vind ik iig overdreven zuur.

Doet me denken aan Pacific Rim en dat mensen gingen janken dat het verhaal niet goed genoeg zou zijn. Je gaat naar een film over robots die gigantische monsters in elkaar beuken, verwacht je dan Shakespeare?
Nee, je verwacht gewoon een verfijnd, vlot en helder verhaal. Daar ontbreekt het nogal aan in Doctor Strange.
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:12:39 #214
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_166324901
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:58 schreef Unites het volgende:

[..]

Nee, je verwacht gewoon een verfijnd, vlot en helder verhaal. Daar ontbreekt het nogal aan in Doctor Strange.
Ik vond er niks mis mee. ITT de laatste Captain America.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_166325188
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 11:58 schreef Unites het volgende:

[..]

Nee, je verwacht gewoon een verfijnd, vlot en helder verhaal. Daar ontbreekt het nogal aan in Doctor Strange.
Verfijnd verwachtte ik niet en van de punten die je aandraagt kan ik het eigenlijk alleen eens zijn met de uitwerking van de motivatie van de bad guy, maar zelfs dat vond ik niet zo storend.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:34:41 #216
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166325237
Wat, een bad guy met een gebrek aan backstory, plan en motivatie? Dat moet een Marvel film zijn.

Mooi dat Dr. Strange niet afwijkt van dit patroon, de helden moet natuurlijk niet overschaduwd worden.
Anders krijg je van die kwaliteitsarme films zoals The Dark Knight en There Will Be Blood.
wooblabalurg
pi_166325276
quote:
17s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:34 schreef Baconbus het volgende:
Wat, een bad guy met een gebrek aan backstory, plan en motivatie? Dat moet een Marvel film zijn.

Mooi dat Dr. Strange niet afwijkt van dit patroon, de helden moet natuurlijk niet overschaduwd worden.
Anders krijg je van die kwaliteitsarme films zoals The Dark Knight en There Will Be Blood.
Het suffe is dat ze in de comics nog wel aardige badguys neerzeten, maar op de een of andere manier wil dat niet vertalen naar het witte doek.
Bij DC is het een beetje hit-and-miss wat dat betreft
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_166325410
quote:
17s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:34 schreef Baconbus het volgende:
Wat, een bad guy met een gebrek aan backstory, plan en motivatie? Dat moet een Marvel film zijn.

Mooi dat Dr. Strange niet afwijkt van dit patroon, de helden moet natuurlijk niet overschaduwd worden.
Anders krijg je van die kwaliteitsarme films zoals The Dark Knight en There Will Be Blood.
daar was in deze film simpelweg geen tijd voor maar met de acteur die Mordo speelt en zijn verhaal dat in deze film opgezet is zal dat in de volgende film vast goed komen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:52:35 #219
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166325512
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:37 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Het suffe is dat ze in de comics nog wel aardige badguys neerzeten, maar op de een of andere manier wil dat niet vertalen naar het witte doek.
Bij DC is het een beetje hit-and-miss wat dat betreft
Dat Loki de meest memorabele is zegt echt veel. Loki is helemaal niet zo interessant wat mij betreft.

Red Skull, Ultron, The Mandarin, Zemo, Thanos. Allemaal bad guys waarvan ik zeg daar kun je zo een trilogy omheen bouwen.

Maar de één gaat dood in de eerste film zonder enige backstory behalve dat hij een Nazi is. De ander is eigenlijk een groot klein kind die ontelbare robots maakt zodat Tony en zijn vriendjes genoeg aan stukken kunnen scheuren zonder dat het iets betekent om de fout goed te maken. Dan heb je nog een legendarisch figuur die wel in de film zou moeten zitten maar er compleet uit geschreven is voor een flauwe Engelse acteur en wederom een 'Evil Tony'. Verder is er de gatenkaas die het plan voor moet stellen van Baron Zemo. Prachtige character die in de film voorbij gaat aan enige logica en het zonder zijn toffe masker moet stellen. Om het af te ronden heb je een dude die het toppunt van bad guy zou moeten zijn maar alles wat hij doet is mensen afzeiken terwijl hij in zijn fauteuil chillt. En dan gewoon weer een film eruit pompen zonder de bad guy interessant te maken. Want Dr Strange moet goed gepresenteerd worden.

8)7
wooblabalurg
  maandag 31 oktober 2016 @ 14:02:30 #220
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166325662
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:46 schreef planethugo het volgende:

[..]

daar was in deze film simpelweg geen tijd voor maar met de acteur die Mordo speelt en zijn verhaal dat in deze film opgezet is zal dat in de volgende film vast goed komen.
Er is altijd tijd voor een goede bad guy. Het is niet alsof de halve film over hem moet gaan om hem goed neer te zetten. Dat gaat vooral om de accenten of een scene ergens tussenin.

Dat ze Chiwetel gecast hebben voor de lange termijn is zeker een goede zaak want dat geeft aan dat ze iets anders proberen. Toch laten ze met Mads ook zien weer precies hetzelfde te doen.
wooblabalurg
pi_166326118
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:02 schreef Baconbus het volgende:
Dat ze Chiwetel gecast hebben voor de lange termijn is zeker een goede zaak want dat geeft aan dat ze iets anders proberen. Toch laten ze met Mads ook zien weer precies hetzelfde te doen.
Goede acteur ook. :) Al vind ik hem erg op Falcon lijken en hoop ik niet dat die twee veel scenes samen gaan hebben in het MCU, omdat ik er anders weinig meer van snap. :P
  maandag 31 oktober 2016 @ 14:33:59 #222
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_166326191
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:29 schreef Operc het volgende:

[..]

Goede acteur ook. :) Al vind ik hem erg op Falcon lijken en hoop ik niet dat die twee veel scenes samen gaan hebben in het MCU, omdat ik er anders weinig meer van snap. :P
Wacht even. Dus jij vindt dit ..

quote:
op dit lijken?

quote:
Vind ik zelf totaal niet op elkaar lijken, maar heb wel het idee dat hoe minder mensen van een bepaalde soort je hebt gezien hoe moeilijker het is om ze uit elkaar te houden. Misschien heeft het daarmee te maken.
wooblabalurg
pi_166326480
quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:33 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wacht even. Dus jij vindt dit ..

[..]

op dit lijken?
Ja. :) Zeker na de laatste film met Falcon een tijd geleden gezien te hebben.
  maandag 31 oktober 2016 @ 15:21:00 #224
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_166327240
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:47 schreef Operc het volgende:

[..]

Ja. :) Zeker na de laatste film met Falcon een tijd geleden gezien te hebben.
Beiden zijn zwart en daar houdt het snel mee op...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_166329260
quote:
11s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:33 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wacht even. Dus jij vindt dit ..

[..]

op dit lijken?

[..]

Vind ik zelf totaal niet op elkaar lijken, maar heb wel het idee dat hoe minder mensen van een bepaalde soort je hebt gezien hoe moeilijker het is om ze uit elkaar te houden. Misschien heeft het daarmee te maken.
Een béétje wel hoor :@ In vluchtige/snelle scènes met weinig meer dan het gezicht in beeld, zou ik de verwarring wel snappen :P

:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')