abonnement Unibet Coolblue
pi_161870429
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:11 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Goede aflevering. Had niet gedacht dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
al het loodje zou leggen, maar geheel verrassend was het ook niet toen zijn 'newborn' een jongetje bleek te zijn :)
'The dogs were fed well today'
"if you act like a wild dog, youll be treated like a wild dog"

chickens coming home to roost je weetz, net zo mooi afgemaakt zoals hij heeft gedaan met rob, mooie knipoog naar the red wedding ook vond ik ;)

ik vergeet bran helemaal en de introductie van lyanna als persoon, waar de seire niet zo heel veel over heeft gehad, afgelopen seizoen laatst nog in de crypt met sansa en baelish, waarin er werd verteld over de "kidnapping" van lyanna door rheager wat de inleiding voor de targaryen val werd en baelish die heel subtiel reageerde op de woorden van sansa
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161870454
quote:
10s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Klappen als je een serie kijkt?
met got vaak zat gebeurd :Y :Y :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 2 mei 2016 @ 13:38:27 #228
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_161870472
Jon! *O* *O*
  maandag 2 mei 2016 @ 13:39:31 #229
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_161870498
Hele aflevering wordt eigenlijk wel overschaduwd door de resurrection van Jon, maar WTF Ramsay. :o Die man graaft z'n eigen graf zo langzaamaan.
Flesje bier
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 mei 2016 @ 13:40:58 #230
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161870533
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

met got vaak zat gebeurd :Y :Y :Y
Ook in de beste scenes ooit zit ik gewoon muisstil op de bank te kijken :+

Als degenen met wie ik zulke dingen kijk regelmatig enige vorm van geluid zouden maken zou ik ook snel alleen gaan kijken O~)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_161870564
quote:
99s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:36 schreef Slayage het volgende:

ik vergeet bran helemaal en de introductie van lyanna als persoon, waar de seire niet zo heel veel over heeft gehad, afgelopen seizoen laatst nog in de crypt met sansa en baelish, waarin er werd verteld over de "kidnapping" van lyanna door rheager wat de inleiding voor de targaryen val werd en baelish die heel subtiel reageerde op de woorden van sansa
De introductie van Lyanna was vergelijkbaar met die van Arya. Arya was het sparren van haar broers ook aan het dwarszitten, door zelf mee te doen met, ik dacht, pijl en boog. Slim gedaan, want ze laten meteen zien dat Lyanna bad-ass was (Knight of the laughing tree confirmed) en echt niet zomaar gekidnapped zou worden door Targ-prince.
  maandag 2 mei 2016 @ 13:57:05 #232
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161870857
Ik snap niet zo goed dat iedereen zo lyrisch was. Waar ik de eerste ep top vond, vond ik deze heftig tegenvallen. Neem Ramsay bijvoorbeeld. Het moment dat je hoorde over die zoon, wist je dat dit ging gebeuren. Dat ze het hem dan ook nog zo makkelijk zouden maken, vind ik wel sip.

Hoe hij zijn nepmoeder en kersverse broertje aan de honden voerde vond ik ook slecht bedacht. We hebben Ramsay vaker mensen op de meest gruwelijke manier zien martelen. Altijd voor zijn eigen plezier, omdat hij daar een kick van krijgt. Soms in combinatie met boosheid, maar altijd voor de lol. Hier genoot ie helemaal niet van, die mensen moesten gewoon dood omdat ze dood moeten. De manier waarop past voor mij totaal niet in de krankzinnige wreedheid van het karakter, maar gewoon omdat de schrijvers hem zo kwaadaardig mogelijk weg willen zetten en mensen gewoon doodmaken niet leuk genoeg meer is.

Tyrion vond ik ook bedroevend slecht. Alle voorgaande seizoenen met favoriet geweest, maar (vorige aflevering ook al) het klinkt nu allemaal matig en ingestudeerd. Of Dinklage er geen zin meer in had. Ligt ook aan het schrijfwerk, ik had die hele scene met die draken niet hoeven kijken om exact te weten hoe het gegaan is. En de grappen komen er ook matig en geforceerd uit.

Bran en Arya vind ik dan weer wel goed, hoewel ik me daar eerdere seizoenen wel weer groen en geel aan ergerde. Wellicht omdat dat de enige verhaallijn is die niet verschrikkelijk voorspelbaar is. Het is gewoon in een klap zó tweedimensionaal. Ze werken nu duidelijk naar een einde toe waarin er goed en kwaad bestaat en niks ertussen. Terwijl het júíst zo mooi is (was) dat vrijwel alle karakters veel gelaagder leken. Ook in King's Landing zie je dat. Alles wordt nu uit de kast getrokken om Cersei de good guy te laten lijken waar we veel sympathie voor moeten hebben terwijl haar Nemesis die afgelopen seizoen als een door gerechtigheid gedreven godsdienstfanaticus neergezet werd nu ineens als een of andere Bondvillain komt lachen om de dood van Myrcella.

En ik vind het een héle rare keuze om 3(?) seizoenen lang helemaal niks met de GReyjoys te doen en ze nu opeens weer uit de kast te halen. 'Kut jongens, ze waren toch wél belangrijk voor het slot, schrijf ze er terug in'

Ik vond het echt geen toppertje, ik snap ook niet dat iedereen zo laaiend enthousiast is.
Laffe huichelaar
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 mei 2016 @ 14:00:34 #233
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161870928
Zijn er daadwerkelijk mensen die enige sympathie hebben voor Cersei?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 2 mei 2016 @ 14:01:46 #234
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161870953
quote:
11s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:00 schreef heywoodu het volgende:
Zijn er daadwerkelijk mensen die enige sympathie hebben voor Cersei?
Dat is duidelijk de bedoeling. En het werkt, als je hier leest :P We moeten nu allemaal #teamLannister zijn in de komende strijd tegen de religekkies
Laffe huichelaar
pi_161870957
quote:
11s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:00 schreef heywoodu het volgende:
Zijn er daadwerkelijk mensen die enige sympathie hebben voor Cersei?
Ik :Y

Dat van Roose zagen we al aankomen, maar kreeg op het moment zelf toch een halve hartverzakking :')

En Jon O+
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 mei 2016 @ 14:03:13 #236
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161870983
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is duidelijk de bedoeling. En het werkt, als je hier leest :P We moeten nu allemaal #teamLannister zijn in de komende strijd tegen de religekkies
Ik ben wel een beetje #teamJamie want die lijkt me uiteindelijk niet zo'n hele kwade gast, maar Cersei mag alle gruwels ondergaan wat mij betreft, kutwijf :{w
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_161870988
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:01 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is duidelijk de bedoeling. En het werkt, als je hier leest :P We moeten nu allemaal #teamLannister zijn in de komende strijd tegen de religekkies
Neuh, het enige wat ze laten zien is dat Cersei onvoorwaardelijk van haar kinderen houdt, en dat was in de vorige seizoenen ook zo. Met Robert Strong maken ze toch echt duidelijk dat ze met een ander, duivels, plan bezig is.

Net als dat de High Sparrow voor de gewone man opkomt, waardoor hij onder het volk in Kings Landing nu zo populair is geworden, maar ondertussen nog steeds een fucking creep is.
  maandag 2 mei 2016 @ 14:03:42 #238
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_161870995
quote:
11s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:00 schreef heywoodu het volgende:
Zijn er daadwerkelijk mensen die enige sympathie hebben voor Cersei?
Na de afgelopen seizoenen toch wel een beetje ja. Maar als ik nu seizoen 1 t/m 3 zou terugkijken zou ik haar weer haten waarschijnlijk. :P
Flesje bier
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 mei 2016 @ 14:04:16 #239
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161871015
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:03 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Neuh, het enige wat ze laten zien is dat Cersei onvoorwaardelijk van haar kinderen houdt, en dat was in de vorige seizoenen ook zo. Met Robert Strong maken ze toch echt duidelijk dat ze met een ander, duivels, plan bezig is.

Net als dat de High Sparrow voor de gewone man opkomt, waardoor hij onder het volk in Kings Landing nu zo populair is geworden, maar ondertussen nog steeds een fucking creep is.
Robert Strong?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_161871029
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Robert Strong?
Oh, zo heet de zombie van the Mountain. Bedenk me net dat hij in de serie die naam nog niet heeft gekregen.
  maandag 2 mei 2016 @ 14:05:20 #241
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_161871033
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Robert Strong?
De zombie
Laffe huichelaar
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 mei 2016 @ 14:06:31 #242
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161871049
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:05 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Oh, zo heet de zombie van the Mountain. Bedenk me net dat hij in de serie die naam nog niet heeft gekregen.
Aha. Zombie-Mountain of iets klinkt toch een stuk minder stripfiguurachtig dan Robert Strong :D
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 2 mei 2016 @ 14:07:31 #243
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_161871071
Doe maar gewoon Cleganebowl :Y
Flesje bier
pi_161871100
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Aha. Zombie-Mountain of iets klinkt toch een stuk minder stripfiguurachtig dan Robert Strong :D
Ik moest bij die scene in het steegje direct hieraan denken

pi_161871147
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:42 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

De introductie van Lyanna was vergelijkbaar met die van Arya. Arya was het sparren van haar broers ook aan het dwarszitten, door zelf mee te doen met, ik dacht, pijl en boog.
ja idd nog een mooie ep 1 knipoog 8-)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161871172
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:57 schreef timmmmm het volgende:
Ik snap niet zo goed dat iedereen zo lyrisch was. Waar ik de eerste ep top vond, vond ik deze heftig tegenvallen. Neem Ramsay bijvoorbeeld. Het moment dat je hoorde over die zoon, wist je dat dit ging gebeuren. Dat ze het hem dan ook nog zo makkelijk zouden maken, vind ik wel sip.

Hoe hij zijn nepmoeder en kersverse broertje aan de honden voerde vond ik ook slecht bedacht. We hebben Ramsay vaker mensen op de meest gruwelijke manier zien martelen. Altijd voor zijn eigen plezier, omdat hij daar een kick van krijgt. Soms in combinatie met boosheid, maar altijd voor de lol. Hier genoot ie helemaal niet van, die mensen moesten gewoon dood omdat ze dood moeten. De manier waarop past voor mij totaal niet in de krankzinnige wreedheid van het karakter, maar gewoon omdat de schrijvers hem zo kwaadaardig mogelijk weg willen zetten en mensen gewoon doodmaken niet leuk genoeg meer is.

Tyrion vond ik ook bedroevend slecht. Alle voorgaande seizoenen met favoriet geweest, maar (vorige aflevering ook al) het klinkt nu allemaal matig en ingestudeerd. Of Dinklage er geen zin meer in had. Ligt ook aan het schrijfwerk, ik had die hele scene met die draken niet hoeven kijken om exact te weten hoe het gegaan is. En de grappen komen er ook matig en geforceerd uit.

Bran en Arya vind ik dan weer wel goed, hoewel ik me daar eerdere seizoenen wel weer groen en geel aan ergerde. Wellicht omdat dat de enige verhaallijn is die niet verschrikkelijk voorspelbaar is. Het is gewoon in een klap zó tweedimensionaal. Ze werken nu duidelijk naar een einde toe waarin er goed en kwaad bestaat en niks ertussen. Terwijl het júíst zo mooi is (was) dat vrijwel alle karakters veel gelaagder leken. Ook in King's Landing zie je dat. Alles wordt nu uit de kast getrokken om Cersei de good guy te laten lijken waar we veel sympathie voor moeten hebben terwijl haar Nemesis die afgelopen seizoen als een door gerechtigheid gedreven godsdienstfanaticus neergezet werd nu ineens als een of andere Bondvillain komt lachen om de dood van Myrcella.

En ik vind het een héle rare keuze om 3(?) seizoenen lang helemaal niks met de GReyjoys te doen en ze nu opeens weer uit de kast te halen. 'Kut jongens, ze waren toch wél belangrijk voor het slot, schrijf ze er terug in'

Ik vond het echt geen toppertje, ik snap ook niet dat iedereen zo laaiend enthousiast is.
it sucks to be you ;(

dit was 1 van de beste eps ooit :Y :Y :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161871174
Ik dacht dat Ramsay dat kind echt uit elkaar zou trekken ofzo :@

En ik denk dat die babymomma te dik/lelijk is om martelplezier aan te beleven.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_161871196
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 14:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik dacht dat Ramsay dat kind echt uit elkaar zou trekken ofzo :@
Toen Walda hem dat kind gaf: NEE KOE WAT DOE JE
  maandag 2 mei 2016 @ 14:13:45 #249
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_161871201
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 13:57 schreef timmmmm het volgende:
En ik vind het een héle rare keuze om 3(?) seizoenen lang helemaal niks met de GReyjoys te doen en ze nu opeens weer uit de kast te halen. 'Kut jongens, ze waren toch wél belangrijk voor het slot, schrijf ze er terug in'
Ik ben eerlijk gezegd blij dat ze dat gedaan hebben. Zo is het in de boeken ook. Pas in boek 4 of 5 komt die verhaallijn ook daar weer terug. Er gebeurd daar simpelweg niets al die tijd op de dood van Balon na, en zelfs die gebeurde in de boeken offscreen.

Dus dat zou dan 3 seizoenen lang bedachte nietszeggende scenes worden tot aan dit seizoen om die setting in de serie te houden, en dat zou pas echt kut zijn.
  maandag 2 mei 2016 @ 14:14:29 #250
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161871217
Het enige waar ik echt meezat was de dood van Roose. Eigenlijk om dezelfde redenen als met Doran. Roose is een van de meest sluwe en briljante karakters van de show. Iedereen kon voorspellen dat Ramsey hem dood wilde. Zelfs Roose liet blijken dit te zien aankomen. Dus is wel een beetje dom dat hij zich zo makkelijk liet vermoorden.

En een klein dingetje ook. Ik vond het irritant dat Lyanna ouder leek dan Ned in de Flashback. Het maakt in het verhaal waarschijnlijk niks uit, maar Lyanna was jonger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')