abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 mei 2016 @ 03:01:09 #26
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161863913
Ja, daarover heb ik weleens gezegd:
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2015 14:59 schreef shiznuts het volgende:

[.. OV ..]

Zal wel gemaakt zijn door LD (was een brand die AliExpress geloof ik eens in de brandoffers had). http://www.aliexpress.com/af/ld-microsd.html , heb je ook XC en MicroDrive van: http://www.aliexpress.com/af/h2testw-green-card.html . Meer: www.aliexpress.com/af/pas(...)Cat=4406&groupsort=1
Suntrsi / STS lijkt ook een ding te zijn nu. In any rate, liever dat je weet dat je iets Chinees in huis haalt en het enigszins degelijk is, dan dat je een SanDisk-geadverteerd kaartje in huis haalt en het dit niet blijkt te zijn. Verder zijn SanDisk/Samsung kaartjes e.d. ook weather en X-Ray proof enzo en heb je er lange garantie op zitten. Al met al kun je eigenlijk beter bij een Amazon-deal ofzo toeslaan. Maar als je je chinashopaddiction wilt voeden natuurlijk, moet je het vooral zelf weten, maar ga er dan niet voor om opgelicht te worden met fakes of tweederangs flutkaartjes en ga voor een legit Chinese/Taiwanese/Koreaanse kaart zoals hier genoemd... LD, OV, XC, Microdrive, STS, etc. Die lijken me niet zo tragisch, nee, vooral ook als ze een gelikt-uitziende eigen AE-shop hebben, e.g. http://www.aliexpress.com/store/2021013 & http://ld-official.aliexpress.com/store/1803198 .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 2 mei 2016 @ 03:22:53 #27
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161863955
quote:
14s.gif Op zondag 1 mei 2016 20:39 schreef Amarantha het volgende:
Iemand die ik ken zoekt een voedingsplugje voor een HP laptop. Weet iemand bij welke webshop in China ze dit hebben? :@ :@ Eeuwige dank krijg je ervoor terug.
Uh, 'voedingsplugje voor een HP laptop' is wel een redelijk vage omschrijving. Wat is het precies wat diegene mist en wat is het type laptop (of netbook)? Details details! Wat accu's/voeding betreft is Patona wel super: vb. http://www.pts-trading.de/hewlett-packard-c-82-86.html helpt je misschien?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_161868246
Lol, ik word aangesproken met schatje op ali express.

http://imgur.com/legY16Q
pi_161868602
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 11:57 schreef KdwPPr het volgende:
Lol, ik word aangesproken met schatje op ali express.

[ afbeelding ] http://imgur.com/legY16Q
Da's gewoon de Google Translate van "Dear" ...
  maandag 2 mei 2016 @ 12:50:47 #30
209721 Downstar
Moeimaker
pi_161869446
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:09 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Da's gewoon de Google Translate van "Dear" ...
En hij voelde zich nog wel zo speciaal... :P
pi_161870204
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 15:39 schreef davedavy het volgende:
Iemand ervaring met Mixza SD kaartjes?

http://sale.aliexpress.co(...)11010108.15.4.44k26F
De feedback is louter positief.
Uitvinder van de biersmiley.
  roze maandag 2 mei 2016 @ 13:39:20 #32
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161870493
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:22 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Uh, 'voedingsplugje voor een HP laptop' is wel een redelijk vage omschrijving. Wat is het precies wat diegene mist en wat is het type laptop (of netbook)? Details details! Wat accu's/voeding betreft is Patona wel super: vb. http://www.pts-trading.de/hewlett-packard-c-82-86.html helpt je misschien?
Ik kom hier vanavond op terug :)

Sorry ik vraag ook alleen wat mij weer is gevraagd :@
Your beauty never ever scared me.
pi_161875386
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 03:01 schreef shiznuts het volgende:
. LD, OV, XC, Microdrive, STS, etc. Die lijken me niet zo tragisch, nee, vooral ook als ze een gelikt-uitziende eigen AE-shop hebben, e.g. http://www.aliexpress.com/store/2021013 & http://ld-official.aliexpress.com/store/1803198 .
Mixza is blijkbaar Taiwanees, heb nu ook een LD kaartje (ook Taiwanees) gekocht via de link die je aangaf hierboven. We zullen zien (8> Die Chinezen Taiwanezen laten hun kaartjes er wel gelikt uit zien overigens :9~
  maandag 2 mei 2016 @ 20:18:38 #34
209721 Downstar
Moeimaker
pi_161880249


Een tijdje terug heb ik al een kleine teaser op fok gezet van de 360 graden camera van Amkov.
De AMK-100s. Inmiddels heb ik hem wat grondiger getest. Mijn ervaringen zal ik in deze review met jullie delen!

Waar we eerder een verhoging in resolutie zagen bij het maken van video’s. Denk aan de opstap van SD naar HD naar FHD naar tegenwoordig 4K(en hoger..). Zien we tegenwoordig dat er steeds meer gekeken moet worden naar de ‘beleving’ van de video. Door 360 graden video’s en Virtual Reality krijgen video’s deze extra beleving mee.


Ik heb de AMKOV AMK100s van Dealextreme.com gekregen ter review.

Het product is daar te koop voor inmiddels +-108$ inclusief verzending.
(Dit is de variant ZONDER Waterproofcase!)

De variant met waterproofcase kost je 118$ inclusief verzending.

Qua invoerbedrag ga je over het bedrag van +- 22 euro. Dus houdt rekening met onderstaande!
Er dient wel rekening gehouden te worden met het feit dat het product de grens van 22 euro wellicht overschrijdt en daarmee in aanmerking (kan) komen voor extra belasting (21% van productwaarde(incl. verzendkosten) + 13 euro administratiekosten als het via PostNL gaat.)


Zie onderstaande afbeelding:





Er zijn inmiddels een aantal opties beschikbaar voor het schieten van video’s in 360 graden.
Bekende modellen in Europa zijn bijvoorbeeld de Ricoh Tetha S en de Kodak Pixpro SP360.



Links de Ricoh Theta S en rechts de Kodak Pixpro SP360.

De Amkov AMK100s heeft met name veel weg van de Kodak Pixpro 360 camera.
Waar de Theta 6 gebruik maakt van 2 fisheye lenzen, maken de Kodak en de Amkov er gebruik van 1.

Ik heb geprobeerd om de Amkov AMK100S naast de Theta S te houden, maar de Theta S was helaas niet beschikbaar bij mij op het werk. In deze review zul je dus alleen maar beelden zien van de Amkov AMK100s.

Het design van de AMk100s is eigenlijk vrij simpel. Meest opvallende is zijn groothoek lens die bovenop geplaatst is. Verder vinden we aan de zijkant een minimalistisch schermpje waar je wat status dingetjes kunt aflezen (Hoeveelheid te nemen foto’s of videominuten, in welke mode hij staat, batterij indicatie etc.)

Verder vind je op een zijde 3 knoppen. De powerbutton, een WIFI en tevens menu button en de onsluitersknop(die tevens functioneerd als bevestigingsknop in het menu).
Hieronder wat afbeeldingen van de Amkov AMK100s






*Alle foto’s in deze review zijn aanklikbaar om naar het origineel te gaan

Ik heb inmiddels meerdere fabrikanten gezien die dit model gebruiken om een 360 camera op de markt te brengen. Erg uniek is het dus niet. Amkov lijkt verder ook niets anders dan een rebrand te zijn. Origineel lijkt dit product te worden uitgebracht als Symax 360 camera.



Dan het kopje Prestaties.

De camera is qua bediening even wat wennen. Zo moet je het Wifi knopje langer inhouden om in menu’s te komen, is het powerknopje inwezen pijljte om laag en is de sluiterbutton de bevestigingsknop. Naar mijn idee een beetje onhandig. Er had naar mijn mening gewoon fysieke knoppen voor menu en up/down mogen zijn.

Prettiger werkt het daarom ook om de camera middels de app te bedienen. Hiervoor dien je WIFI aan te zetten op de camera. Met je smartphone of tablet maak je vervolgens verbinding met het door de AMK100S gemaakte WIFI hotspot. Daarna start je de Symax 360 app op je en druk je op het scan logootje.

Je zult nu in de app de instellingen van de camera kunnen wijzigen, Foto’s en video’s maken.
Foto’s en Video’s kunnen bekijken die op de AMK100s staan etc.

Mijn ervaring is dat het opzetten van connectie met de camera soepel verloopt.
De app werkt verder stabiel en bevat een aantal handige opties.

Zo is het mogelijk om in de app het beeld op de kop te tonen. Dit is met name erg handig wanneer je de camera tegen het plafond heb geplakt met de bijgeleverde suction cup.



Je wil de camera tegen het plafond of zo dicht mogelijk op de vloer hebben om zoveel mogelijk in beeld te krijgen. Je moet rekening houden met het feit dat alles wat zich onder de camera bevindt niet in beeld komt. In de foto/video wordt dit vlak dus een groot zwart gedeelte.

En dat is dan ook het eerste minpunt van deze camera. Doordat er maar 1 fisheye lens gebruikt wordt heb je in feite maar een 230 graden beeld. Waarin je vervolgens in 360 graden rond kan.



Ook de Kodak Pixpro SP360 heeft last van dit probleem zoals hier te zien is in deze video:


Hier kun je ook tevens zien dat de kwaliteit nog langer na geen HD kwaliteit evenaart.
Qua beeldkwaliteit is de AMK100S vergelijkbaar. Wellicht iets minder scherp, maargoed de camera is dan ook ruim 300 euro goedkoper!

Wil je een echte 360 graden beleving dan zou je dus in feite 2 camera’s moeten hebben en deze met de ‘kont’ kant tegen elkaar aan mounten. Door dan de 2 x ‘360’ graden beelden te stichen krijg je een volledig 360 graden beeld. Waarin je dus ook onder en boven je kan kijken.

Bij de Kodak Pixpro SP360 hebben ze daar bijvoorbeeld deze mount voor gemaakt:



Verder zijn in de app een aantal opties verwerkt waardoor in verschillende modussen je 360 video kan bekijken. Bijvoorbeeld side-by-side of gestreched. Hierbij zijn de zwarte balken weg maar is het beeld minder scherp.

Hieronder vind je enkele screenshots van de app:



De camera werkt inclusief de Symax 360 app op Android eigenlijk best prettig. Wil je de beelden ook bijvoorbeeld op Youtube hebben dan moet je deze eerst converteren met de Sysmax 360 converter die op de Amkov website te downloaden valt. En daar ben ik tegen een probleem aangelopen.

De software zorgt ervoor dat de planet view waarin de foto’s en video’s worden geschoten naar een panorama formaat gaan(Spherical). Dit formaat is nodig om in Youtube de controls te krijgen om in de video te kunnen draaien etc.



De Software converteert wel, maar veroorzaakt daardoor een hoop verlies van informatie.
Zodat maar een half beeld ontstaat. (Dit probleem is duidelijk te zien aan het eind van mijn video review hieronder!). Hierdoor heeft het voorlopig weinig zin om je video’s op youtube te zetten.
Ik heb gekeken naar andere software om de planet view te converteren naar een spherical image maar die heb ik voorlopig nog niet kunnen vinden. (iemand tips?)



Pluspunten:
+ Prijs t.o.v. bijv de Kodak Pixpro SP360(400 euro).
+ Makkelijke bediening van apparaat (middels app)
+ Wifi en App zijn stabiel.

+ Batterij duur van 80 minuten (Niet getest!)

Nadelen:
- Beeldkwaliteit kan beter (ook de duurdere modellen)
- Geen volledige 360 beleving (veel zwart)
- Menu structuur is wat beperkt.
- Convert software voor Youtube werkt niet goed.

Wil je de camera alleen gebruiken i.s.m. met de app en heb je geen behoefte aan uploads naar youtube. Dan is deze camera wel een leuke gadget. Anders vind ik het maar een ‘dure’ gadget die nog in de kinderschoenen staat.

Het wachten is op een Chinese variant van de Ricoh Theta S, of in ieder geval een variant met 2 fisheye lenzen waarmee een volledig beeld wordt gehaald!



Om toch nog enigszins een beeld te geven (ook al is niet geconverteerd tot 360 graden video met controls in Youtube) een sample van beeldkwaliteit rechtstreeks uit de camera:



Mochten jullie fouten tegen komen in de review, PM mij dan even!
Downstar
  maandag 2 mei 2016 @ 22:23:24 #35
327191 RobertNL
For your gear.
pi_161885071
Nice Downstar :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 2 mei 2016 @ 23:26:32 #36
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161887494
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 2 mei 2016 @ 23:50:56 #37
209721 Downstar
Moeimaker
pi_161888273
quote:
Klopt. Ik zie hem bijvoorbeeld bij banggood veel voorbij komen onder de naam OKAA 360.
  maandag 2 mei 2016 @ 23:54:40 #38
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161888378
Ben ook wel benieuwd hoe die Elephone gaat uitvallen. Die zijn wel een beetje on a roll op 't moment...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:00:35 #39
209721 Downstar
Moeimaker
pi_161888515
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:54 schreef shiznuts het volgende:
Ben ook wel benieuwd hoe die Elephone gaat uitvallen. Die zijn wel een beetje on a roll op 't moment...
[ afbeelding ]
ah ik wist niet dat er al chinese varianten zijn met 2 fisheye's.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 00:11:19 #40
434955 dodge_911
Test wel 'ns wat
pi_161888817
Ik heb eindelijk de BT functie van m'n YZXStudio onder controle. Daarnaast ook ff in Excel gedoken (want met Numbers krijg ik 't niet voor mekaar) en met veel gevloek en gegoogle heb ik dit voor mekaar gekregen :


Vanaf nu dus bij powerbanktests (mooie) laad- en ontlaadgrafiekjes :D
:: Not an expert, but I play one on the web ::
:: Dodgereviews @ YouTube ::
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:38:26 #41
327191 RobertNL
For your gear.
pi_161891487
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 00:11 schreef dodge_911 het volgende:
Ik heb eindelijk de BT functie van m'n YZXStudio onder controle. Daarnaast ook ff in Excel gedoken (want met Numbers krijg ik 't niet voor mekaar) en met veel gevloek en gegoogle heb ik dit voor mekaar gekregen :
[ afbeelding ]

Vanaf nu dus bij powerbanktests (mooie) laad- en ontlaadgrafiekjes :D
Ziet er goed uit :Y
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:46:40 #42
209721 Downstar
Moeimaker
pi_161891572
Inderdaad, grafiekjes.. altijd mooi :)!
pi_161894327
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 12:50 schreef Downstar het volgende:

[..]

En hij voelde zich nog wel zo speciaal... :P
Haha werd ik na 29 jaar eindelijk schatje genoemd en dan verpest je het zo >:)

Noob vraag: Ik ben op mijn xiaomi redmi note 3 Pro aan het wachten. Stel dat er import-/douanekosten bijkomen, moet ik deze dan contant aan de deur betalen? Ik zie het in de FAQ niet staan..

Status van de order is nu: 2016-04-28 06:23 "The item is pre-advised". Misschien kunnen we die ook aan de trackstatus legenda toevoegen. Zie hem er niet tussen staan.

[ Bericht 20% gewijzigd door KdwPPr op 03-05-2016 12:43:28 (minder posts) ]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:27:53 #44
209721 Downstar
Moeimaker
pi_161896376
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:33 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Haha werd ik na 29 jaar eindelijk schatje genoemd en dan verpest je het zo >:)

Noob vraag: Ik ben op mijn xiaomi redmi note 3 Pro aan het wachten. Stel dat er import-/douanekosten bijkomen, moet ik deze dan contant aan de deur betalen? Ik zie het in de FAQ niet staan..

Status van de order is nu: 2016-04-28 06:23 "The item is pre-advised". Misschien kunnen we die ook aan de trackstatus legenda toevoegen. Zie hem er niet tussen staan.
pi_161896396
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:27 schreef Downstar het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ben ik ook niet bang voor, alleen wil hem uiteraard Asap gebruiken en niet dat ie naar het postkantoor gaat omdat ik contant moet betalen :)
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:36:02 #46
209721 Downstar
Moeimaker
pi_161896552
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:28 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Ben ik ook niet bang voor, alleen wil hem uiteraard Asap gebruiken en niet dat ie naar het postkantoor gaat omdat ik contant moet betalen :)
Reageerde op je eerste zin, excuus ;).

maar ja je moet aan de deur in contanten en gepast je belastingen betalen.
  woensdag 4 mei 2016 @ 01:40:07 #47
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161914184
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:33 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Status van de order is nu: 2016-04-28 06:23 "The item is pre-advised". Misschien kunnen we die ook aan de trackstatus legenda toevoegen. Zie hem er niet tussen staan.
Jawel hoor, daar staat gewoon bij:
quote:
Het is goed mogelijk dat je zending een andere status heeft dan de voorbeelden hierboven. Probeer door middel van vertalen en logica hier zelf conclusies uit te trekken.
Pre-advised -> voor-geadviseerd -> vooraangemeld. De zending is aangemeld, maar daar is ook alles mee gezegd. Dat betekent dat de postdienst voorgeïnformeerd is dat er een zending aan zit te komen. Kan zijn dat het pakketje nog niet ingepakt is. Kan zijn dat het pakketje ingepakt en gelabeld is en wacht om opgehaald te worden.

Dat is zeg maar hetzelfde als naar postnl.nl gaan en gaan voor 'direct een pakket versturen' met:
quote:
Pakketzegels printen
online of via de PostNL App

Print en betaal online direct uw pakketzegel. Geef het pakket af bij een PostNL locatie.
Daar zit je zending ook al in het systeem al zit 'ie nog niet fysiek in de roulatie van de postdienst.

P.s. ook tipt de OP op een behandelde onderwerpen zoekmethode: https://www.google.nl/sea(...)ps+%22pre-advised%22
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_161919379
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:36 schreef Downstar het volgende:

[..]

Reageerde op je eerste zin, excuus ;).

maar ja je moet aan de deur in contanten en gepast je belastingen betalen.
np en bedankt voor je antwoord.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 01:40 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Jawel hoor, daar staat gewoon bij:

[..]

Pre-advised -> voor-geadviseerd -> vooraangemeld. De zending is aangemeld, maar daar is ook alles mee gezegd. Dat betekent dat de postdienst voorgeïnformeerd is dat er een zending aan zit te komen. Kan zijn dat het pakketje nog niet ingepakt is. Kan zijn dat het pakketje ingepakt en gelabeld is en wacht om opgehaald te worden.

Dat is zeg maar hetzelfde als naar postnl.nl gaan en gaan voor 'direct een pakket versturen' met:

[..]

Daar zit je zending ook al in het systeem al zit 'ie nog niet fysiek in de roulatie van de postdienst.

P.s. ook tipt de OP op een behandelde onderwerpen zoekmethode: https://www.google.nl/sea(...)ps+%22pre-advised%22
Ik snap wat het betekent (niks haha). En ook deze zin had ik gelezen ("Het is goed mogelijk dat je zending een andere status heeft dan de voorbeelden hierboven. Probeer door middel van vertalen en logica hier zelf conclusies uit te trekken.") Was meer een tip om verwarring te voorkomen voor beginnende china shoppers.
  woensdag 4 mei 2016 @ 13:52:37 #49
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_161920468
De topicpointer luidt:
quote:
Lees de OpeningsPost voor je reageert en zoek eerst zelf voordat je in dit topic vragen gaat stellen.
Aan allen kanten ingedekt. :P Maar sure, meer spoonfeeding voorkomt zulke vragen hopelijk. ;) misschien dar Robert of Rene 'em er ff tussenmikt anders.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_161923461
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 13:52 schreef shiznuts het volgende:
De topicpointer luidt:

[..]

Aan allen kanten ingedekt. :P Maar sure, meer spoonfeeding voorkomt zulke vragen hopelijk. ;) misschien dar Robert of Rene 'em er ff tussenmikt anders.
het was meer een suggestie, geen verwijt :).

Wauwww nieuw record voor een bestelling via Ali Express. Binnen 1 week en 1 dag binnen!

Deze prachtige fietsbel van 0.44 cent 8-) (http://www.aliexpress.com(...)ng/32566882092.html)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')