abonnement Unibet Coolblue
pi_161723338
Wat begon als een redelijke verbouwing van het huis waar zowel mijn grootouders, als mijn moeder in hebben gewoond zijn we nu bij het negende deel aangeland op het departement K&W op Fok!

# Deel 1: Renovatie

# Deel 2: Renovatie deel 2 alweer ;)

# Deel 3: Renovatie deel 3 alweer ;)

# Deel 4: Renovatie deel 4 alweer ;)

# Deel 5: Renovatie deel vijf, nog een maand tot we gaan wonen ;)

# Deel 6: Renovatie deel 6, Ja serieus..... we wonen er hoor!!

# Deel 7: Renovatie Deel 7, het begin van het einde :P

K&W / Renovatie Deel 8, still going strong, or not...... ;)

Inmiddels is de "Casa Pequena Elbera" al een jaar of 9 bewoont door Mrs Cybersijp, Cybersijp zelf en twee stuks mini me. Maar zoals men vast weet heb je altijd wensen en veranderende inzichten . Dus we blijven monter klussen :)

Maar goed de foto’s : (op het moment van schrijven van deze topicstart waren deze dik 4.000.000 keer bekeken, en dan tel ik daar niet de banner van bouwgarant bij welke ook nog zonder toestemming van TS is gemaakt van de renovatie van de Casa )

Die hard fans van dit topic zullen zich dit voorval nog wel herinneren kunnen. Immiddels zijn er in de laatste posts van het achste deel stemmen opgegaan om dit tot het langstlopende topic zonder het beruchte plinten syndroom te benoemen, maar das niet helemaal waar. Ik heb ze wel degelijk, alleen op de overloop van ons huis. Plinten zitten er wel degelijk, alleen moet ze nog schuren en voorzien van een laagje lak .de andere plintjes zijn in de loop van de jaren aangepakt.

Er staan een hele berg fotos online, er zijn wel her en der wat fotos die ik qua url van het net geplukt heb, maar echt 99% staat nog steeds op zijn plek en is zonder problemen te bekijken.
In deel 8 ging het over de losse klussen die komen als je ook daadwerkelijk woont, en her en der de boel wil aanpassen.

To do lijstje daar:

Schilderen buitenboel(t liefst heel veel mooi weer dus op Maandag en Dinsdag de komende tijd)

Egaliseren van de vloer in het garage deel

Vloer voorzien van epoxycoating , zodat de bandjes van de auto geen strepen gaan geven in de nabije toekomst .

Affijn de bouwhistorie van ons huis:

Gebouwd in 1927(begonnen) en opgeleverd in 1929, was ons huis qua stijl al in de jaren dertig aangeland. Wel met wat boerderijtrekjes maar wat wil je op een eiland als Texel …… 

In 1969 door mijn opa en oma gekocht, gerenoveerd(toen nog verbouwd genoemd ). In 1980 is er een zwembad bij gebouwd. Vanaf 1986 bewoond door mijn moeder, die het in 2005 allemaal wat te groot vond worden(wij niet ) Per 15 Oktober 2005 zijn we officieel aan het plusklussen, maar onofficieel was het al Mei 2005 dat ik bezig was(kon niet wachten)

Laatste foto's van het vorige topic:(veranderen slaapkamer, en tegelen kelderkast)








Het bewuste pand, waar het allemaal om draait :



Ik ben der blied mee, laat maar rollen dat topic *O*


[img]
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_161723930
Woohoow, deel 9 *O* Altijd al een tof huis en topic gevonden.
pi_161726216
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 12:45 schreef BBach het volgende:
Woohoow, deel 9 *O* Altijd al een tof huis en topic gevonden.
Thx Benoit :) we doen ons best ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_161742483
Zo de tegelzetter had na appeltjestijd, nog een beetje tijd over vanmiddag . gevolg: De tegels zitten er nu allemaal in . Donderdag komt hij voegen, ben helaas niet in staat om er bij te zijn (another day @the office...)

Zal even kitmaster Bas van Uhm vragen of ik een koker kit kan krijgen op kleur voeg, dan kit ik hem rondom nog even mooi af en is dit "klussie "gereed.

Volgend project qua afmaken , kamer dochterlief .

-radiator 20 cm naar links verplaatsen ivm ruimte winnen voor een kleding kast
- bed naar andere kant kamer
- one of a kind bureau fabriceren voor de mini mrs
-zonwering fixen(want de roze gordijnen zijn leuk pap, maar ze schijnen zo door . S morgens vind ik het wel lekker dat licht want daar word ik wakker van , maar s avonds kan ik zo slecht slapen :Y) Ik hou wel van die redeneringen _O_ )



tada tada, ben er blij mee dat ik mijn mening niet heb bij laten draaien . Er waren er zat die vonden dat het voor een keldertje overkill was . Nou lekker puh :6
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_161742671
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 12:04 schreef Cybersijp het volgende:
Inmiddels is de "Casa Pequena Elbera" al een jaar of 9 bewoont door Mrs Cybersijp, Cybersijp zelf en twee stuks mini me. Maar zoals men vast weet heb je altijd wensen en veranderende inzichten . Dus we blijven monter klussen :)
Sommige "hippe dingen" van 9 jaar geleden zijn nu natuurlijk hopeloos verouderd.
Is er spul van de eerste verbouwing wat er nu weer uitgaat ? :P
pi_161743397
Op mijn vrouw, kinderen, oud sentiment en mijn powertools na hang ik aan "niks" :P

Nee , ff zonder dollen . Je kan het "voortschrijdend"inzicht noemen , dan wel destijds geen tijd, zin , animo voor . Maar er komt af en toe wat bovendrijven waarvan ik denk , "hop dat pakken we op ". T is niet voor niks dat je eigenlijk om goed te verbouwen de toko drie keer van top tot teen dient te doen , dan pas weet je eigenlijk wat je wil (en ben je rijp voor het bejaardenhuis .... :+ )

Je kan ook eigenlijk nooit zeggen dat je eigen huis "klaar"is, je hebt op dat moment geen wensen aangaande je woning .... ;)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_163580429
Inmiddels staat de waterontharder zijn werk te doen sinds een goede week , had ergens nog wel twijfels of ik er goed aan deed. Maar de voordelen lieten me niet onberoerd. Het ziet er naar uit dat deze allemaal wel uit komen .

Nu eerst ff bijtanken in het zonnetje op een paar uur vliegen afstand, en dan vol weer chop chop aan de gang am strand :P
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_166910252
Zow he, volgende klus is hier met twee dagen ook aan de gang . We gaan zonnepanelen leggen op de garage en een deel van het platte dak achteren . Worden 14 panelen van 275Wp en uitgevoerd met solaredge optimizers en omvormer.

Moet zeggen dat je de panelen per stuk kan uitlezen , en precies in de gaten houden wat je verbruik is, wat ze opleveren etc . Mooi om te zien via de app.

Verder laatst als een zo goed als alle lampen vervangen voor led varianten , alleen sommige dimmers vinden dat niet helemaal fijn . Dus moest derhalve vaak in de string van de lampen nog een halogeen laten hangen om wel aan het vermogen te komen , anders doet de dimmer het niet . Heb je lampen komt er niks uit .... is ook weer zoiets natuurlijk :+)

Ik schat zo ongeveer in dat we straks tegen de 80% van de gebruikte stroom zelf opwekken . Das lekker voor de jaar afrekening .

Dat we begonnen zijn was het iets van ¤250,- per maand, verwachting nu zit ergens ronde de ¤70,- (komt vooral door het gas, daar kan ik niet op bezuinigen ..... Ik kom namelijk van 3500 m2 per jaar naar 662 afgelopen jaar . Lang leve de warmtepomp :P

Als we dit allemaal op de rit hebben , gaan we naar de volgende projecten hier in huis .

*nieuwe meter kast (voor vonkie: eaton medusa dubbele deur )
* maken slaapkamer op zolder, met vaste trap naar boven , inclusief twee nieuwe grote dakramen
* vervangen pannen oranje voor zwart geglazuurd
* buitenmuur stralen, en opnieuw voorzien van knipvoegen
*afmaken schilderen buitenboel
* binnen beginnen met alles voorzien van nieuwe verf (kinderen en wanden gaat niet goed samen :) )
* in de tuin achter de garage een uitbreiding van de garage in hout uitgevoerd, plat dak, epdm dak bedekking
*ongetwijfeld meer zonnepanelen , ik begrijp dat als je er eenmaal aan begint t eind zoek is namelijk ;)

Kortom, as usual , je eigen huis is nooit klaar

# ohja ik zou ook nog een stukje van mijn achterbuurman willen kopen , maar daar is hij nu nog niet zo happig op

[ Bericht 0% gewijzigd door Cybersijp op 26-11-2016 14:32:08 (van oranje naar oranje dakpan slaat nergens op :P) ]
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  zaterdag 26 november 2016 @ 16:26:38 #9
23384 RC2
Not me, broken when i got here
pi_166913099
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 14:04 schreef Cybersijp het volgende:

# ohja ik zou ook nog een stukje van mijn achterbuurman willen kopen , maar daar is hij nu nog niet zo happig op
Die wil zijn lijf natuurlijk heel houden. Misschien bij geldnood dat hij een oor wil verkopen?
Who wants to live forever anyway...
pi_166913651
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2016 16:26 schreef RC2 het volgende:

[..]

Die wil zijn lijf natuurlijk heel houden. Misschien bij geldnood dat hij een oor wil verkopen?
Is nu (nou ja nu..... al denk ik een jaar of 35/36 braakliggend. Op het voorste deel van het terrein staat een opslagloods die verhuurd word(langdurig) . We hebben het al een paar keer gevraagd, maar idd omdat er geen geldelijk gewin te verwachten is (want wat levert grond op als tuingrond ten opzichte van grond welke bebouwd mag worden ? )

Nee heb je , ja kun je krijgen. Dus af en toe ff herinneren is altijd goed :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 10:31:48 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166926834
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 14:04 schreef Cybersijp het volgende:
Verder laatst als een zo goed als alle lampen vervangen voor led varianten , alleen sommige dimmers vinden dat niet helemaal fijn . Dus moest derhalve vaak in de string van de lampen nog een halogeen laten hangen om wel aan het vermogen te komen , anders doet de dimmer het niet . Heb je lampen komt er niks uit .... is ook weer zoiets natuurlijk :+)
Heb zelf met led lampen goede ervaringen met deze led dimmer; in samenwerking met een puls schakelaar; https://www.sandervunderi(...)led-lampen-125w.html

Werkt prima, ook bij lage lamp vermogens ! :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2016 14:04 schreef Cybersijp het volgende:
*nieuwe meter kast (voor vonkie: eaton medusa dubbele deur )
Heb er zelf ook één maar dan met een enkele deur; mooie kast ^O^
pi_166946772
Thx ed voor de info, zal er eentje proberen . heb wel her en der een dimmertje hangen namelijk :P En die medusa ? ja die was ik op het spoor gekomen door jouw bouw van je meterkast (inclusief how to zeg maar )

Ik heb er nu drie gefabriceerd, en drie keer laten afschouwen door een geceertificeerde elektricien, en elke keer toe nu toe horen zeggen ; "ik had het echt niet beter kunnen doen , strakwerk, netjes verwerkt ".

Maar ja de boel is nog up and running hier , dus heb nog ff de tijd . maar ben langzaam her en der wat onderdelen aan het scharrelen .

Ga meteen combineren met uitbreiden installatie naar zolder (extra groepen , 2 stuks ) Plus daar een mogelijkheid maken dat mocht er in de toekomst zonnepanelen op het dak komen (kans zeer wel aannemelijk nadat we over zijn gegaan naar zwarte pannen. dat het prik in en de omvormer kan zijn werk doen word .

We scharrelen rustig verder :P
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_166948229
Cypie...je blijft bezig! met goede plannen en 2 ! koters. w/

# tja, je topic werd gekikt in AT.
pi_166948286
Annex, thx. Maar loop hier al ff rond maar topic werd gekickt in AT ? :? 8)7 Zou echt niet weten wat dat moet betekenen ???? (# helpikwordoud, maar das ook weerleuk.nl)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_166948423
In AT = actieve topics, omdat ik af en toe reageer in jouw topic en dan drijft het boven als jij update.
Zo blijf ik op de hoogte :D
pi_166956223
"volgende"klus is een dag uitgesteld, nou ja had een man of zes wel om de deur ..... maar ze konden niet veel uitrichten .

Wat bleek ? Vrijdag gesproken met de planning, nogmaals aangegeven dat het traject in de tussentijd uitgebreid was (van 10 naar 14 panelen, van een naar twee plaatsen waar ze geinstalleerd moesten worden bij ons huis . van een eenfase omvomer naar een driefase omvormer . Wisten ze prima te vertellen , nee hoor kabels etc ook geen probleem , hadden ze allemaal mee .

Komen ze om 11:30 na de eerste klus van de dag bij mij aan :
*een fase omvormer ipv driefase mee
* geen materiaal om de vier extra panelen tov de tien van het eerste deel te installeren
* geen vijfaderige kabel mee

Ergo de heren konden na een bakkie koffie weer de bus in . Ik heb het verkopende bedrijf maar even gebeld ,.....

man man man .....

Even later weer gebeld dat ze het morgen nog een keer gaan proberen .

gasten baalden er goed van , net als ik trouwens . Zit je dan met je goede gedrag te wachten op eh eh niks ;+)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_166964087
Jemig... Alle topics zojuist doorgelezen, ruim 11 jaar!
Groot respect voor alles wat je hebt neergezet naast je baan, de situatie van je vrouw en alle andere zaken.
Leuk om je zo actief te zien, tot in de late uurtjes reageren en om 7:15 weer de metselboer begroeten :+

En ja, Ordnung muss sein, heerlijk! Daarnaast ben ik een Sjoerd die ook van makita houdt dus dat komt helemaal goed. Mocht ik op Texel aanvaren, ga ik zeker langs.

KUTGW!
pi_166972958
Thx Sjoerd , prachtige naam !

Zo heet mijn zoon ook ;)

En ja het topic loopt al even , maar dat doe ik ook al ff in de deze wereld. Je bloed moet ten slotte ergens heen stromen nietwaar ? :+)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_167005826
Het heeft een aantal dagen mogen duren , ik zal jullie niet lastig vallen met het wel en vooral niet het wee..... Maar het is gelegd. Vanmiddag vanaf 18:00 is het officieel we hebben 4KWp op ons dak en het is werkzaam .





en ja ik moet nodig mijn klushok opruimen , daar is de omvormer opgehangen en er moest het e.e.a aan de kant (en ook op zijn kant :+) )

Totaal 14 panelen, 13 in portrait, een in landscape(niet allemaal te zien op de foto . Voor de goede orde :P)

Systeem is met solaredge optimizers en solaredge omvormer , panelen zijn Trina Se 275 Wp (+5 % gecertificeert, dus er komt wel meer als 4KWp uit. Daarnaast hoop zonneschijn bij ons op het eiland Texel )
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_172961028
zo 6 augustus, het mocht ff duren sijpo ;)

maar goed alle gekheid op een stokje , we hebben natuurlijk wel het e.e.a gedaan . De afgelopen jaren stonden hier vooral in het teken van de boel "verduurzamen ". 3500 m3 aardgas is wat veel vond ik op een gegeven moment ...

naast dat je jezelf een extra baan kan nemen om je gasrekening te betalen is het ook nog eens niet duurzaam voor nu en later natuurlijk.

Hier liep een project van de gemeente texel, met een percentage subsidie bij uitbreidingen op duurzaam gebied hier in de eigen woning . Wij zijn daar enthousiast in mee gegaan , weliswaar een forse investering gedaan maar we besparen nu per maand zo'n 200 euro aan gas en elektra alleen .... ( geloof me, dat rendement haal je niet bij een bank , zeker nu niet :+) )

We hebben:
spouwmuurisolatie
zonneboiler
hybride warmtepomp
zonnepanelen (zie post hiervoor )

Gevolg is dat wij nu nog 500 m3 gas gebruiken (vooral om sww te maken ), plus 3000 kWh aan stroom, na aftrek van hetgeen de panelen produceren.

Wordt natuurlijk allemaal geïnstalleerd (want dat is een eis voor de subsidie, het moet door vaksnuiters geïnstalleerd worden ...) Dus ome sijpo heeft op als extra man naast de monteur zelf bij de hybride cv ketel installeren niet veel kunnen doen . Wel veel opgestoken , we willen tenslotte wel t naadje van den kous weten ....

Maar goed en zo kom ik hierop , elke monteur plakt weer een stukkie aan mijn meterkast , gevolg meterkast vol, dan komt de volgende, uitbreidingskastje, weer de volgende nog een uitbreidingskastje etc etc . Als halve stroomkastautist , nou ja sort of (heb t niet , maar kan wel genieten van orde ) maar besloten de boel compleet opnieuw op te bouwen , vond t echt een pleuris bende in mijn kast.

Wat moest het worden :
al rekening houden met toekomstige uitbreidingen:
*zolder verbouwen : twee groepen extra( en ditto pijpwerk)
*toekomstige pv panelen zolder verdieping, en ditto pijpwerk wat daar naar toe moet komen )
*toekomstige veranda in de tuin (twee groepen, met ditto pijpwerk etc )
*overspanningsbeveiliging , als je het dan goed doet doe je het ook echt goed .... ;)
*alles alamats.
*lampje met noodaccu om licht in de meterkast te hebben bij stroomuitval
* modbus om mijn omvormer goed te kunnen volgen, ik kan straks ook zien welke deel van wat ik aan stroom produceer , zelf consumeer en meer
* knappe kast met mogelijkheid om uit te breiden in de toekomst , ben namelijk gek genoeg om nog het e.e.a te bedenken . Immers je bent nooit klaar met je eigen huis .

en last but not least een uitschakelbare beltrafo :7 ( krijg de ballen maar met je belletje trek, ik hoor je toch niet haha )

gevolg is achtien pijpen omhoog , maar met een dubbele medusa kast van eaton geen probleem . Keurig deurtjes ervoor , wie doet je wat .

Alles zelf geïnstalleerd , Ed kan trots zijn op me :P

Van de week is de man van de l i a n d e r langs geweest , hun deel moest iets omlaag omdat anders de kast niet pastte, plus de fases draden vanaf hun deel moesten iets opgelengd worden . Soort van handje klap, maar prima geregeld, en kostte niet de 475,- die ervoor staat (wat een geld he ? )

Ik ga zo ff paar foto's uppen , zet ze weer keurig online waar ik ze altoos neerzet . Dan zijn de foto's ook na jaaaaaaaaaaaaaren nog te bekijken (zo goed als alles is namelijk nog te bekijken , beat that >:) )

Morgen eerst ff zwemlessen met onze jongste druif , en als de Mrs weer thuis komt van den Arbeit kan ik nog het e ea freubelen aan de installatie . *O* *O* *O*
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_172961124
Je blijft bezig sijp. 👍
pi_172961550
Thx Annex, je blijft me volgen O+

Eerste plaat , hier al de leidingen die naar de badkamer gaan voorzien van een goot , de cai "opgebost", gat gezaagd om bij het pijp werk te kunnen komen



tweede plaat : hier zie je het plak maar aan verhaal, kast zelf is vol, cai is afgekoppeld, en overal hangen draden etc etc



Derde plaat :
voor vriendje Ed , het interieur van de kast zelf :)


Vierde plaat :
orde in de chaos, pijpen hangen , goten (deels) geinstalleerd , kleppie op zijn plek


Vijfde plaat :
stand van zaken nu , morgen weer aan de slag ermee, wordt superstrak kastje zo ;)



Ben er blied mee, had ik dat al gezegd ? Nou bij dezen :P

oh ja alle foto's die online staan , zijn nu bijna 4 miljoen keer bekeken haha :7
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_172981951
Ziet er top uit die elektra, Ed kan trots op je zijn ;)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  Moderator zondag 13 augustus 2017 @ 08:31:32 #24
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173103799
Neem aan dat je de automaten over alle fasen mooi verdeeld hebt ? ;) Dat zal vast wel, het ziet er in ieder geval prima uit !

Wat is dat zwarte kastje links net onder de kast eigenlijk ? :)
pi_173106493
Morgen Ed , dat zwarte kast er links onder, daar zit de modbus in . daar kan ik de omvormer voor de zonnepanelen mee uitlezen zodat we straks een duidelijk beeld hebben van welke deel we opwekken , we gebruiken en welk deel we naar het net terugleveren .



hier een plaatje van hetgeen je straks bijvoorbeeld kan zien .

en alle fase netjes verdeeld, kijk maar naar de stickertjes boven de automaten , een klein stukje vinyl tape geeft aan op welke fase aangesloten de automaat zit aangesloten
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_173292134
Zo weer ff wat kunnen knutselen tussen de bedrijven door , leuk zo'n vinvis..... haha grappige is ook dat er meteen busladingen japanners op af komen . Die gasten hebben echt iets met die dingen hoor ! ;)

Maar goed, ik ben nu de kabels van het modem aan het wegwerken , de bel is opnieuw aangesloten (draad keurig in een k25 gootje, draad meegeverfd op t kozijn was mij al 10 jaar een doorn in het oog , dus hoppa ook veranderd). Het utp vanaf de omvormer voor de zonnepanelen netjes in de goot, de ftp kabel voor communicatie met de omvormer en modbus keurig via de goot. .

Zooitje cai opgebost, en verwijderd uit de meterkast, ik heb nog een kast waar ik alle pijpen naar 8 verschillende plekken in de woonkamer kan aansluiten . Daar naar toe getrokken , en opgeruimd.

kabel van gasmeter naar slimme meter opnieuw en strakker qua oog wat ook wat wil vastgezet

Echt de kast ruimt heerlijk op . Morgen is de mrs te werk, ik met de mini-me nummero duo naar t zwembad en daarna naar Opa "Assie", nog ff mijn haar weer op stand "0" laten millimeteren , en dan is het weer Sjeng Aon De Geng. Morgen middag wil ik eigenlijk wel wat klarigheid hebben, maar afwerken met precisie kost veel tijd. Plus ik wil de omvormer van de zonnepanelen als ik hem met de modbus ga aansluiten niet overdag uit zetten , de dagen worden korter, minder zon dus de kWh worden ook minder. Dat kan ik het best op een avond doen, als de meute hier te bed ligt ff alles eraf halen , paar ledlampjes aan en vaders kan ff knutselen . Ben erg benieuwd naar het beeld dat het geven gaat !

Hier een paar uurkes, daar een paar , maar t komt vanzelf klaar haha ;)

Zal nog ff een knappe groepenkaart maken met de configurator van eaton , zat er al ff mee te spelen , maar a) deze kast kennen ze niet (de configurator) b) kan ik niet alle groepen erin krijgen c) dus nog ff pielen om het wel voor elkaar te krijgen . Staat wel knap een legenda zo in je kast ipv een papiertje met pen etc

Efin : FOTO ! :P



Echt elk los draadje loopt strak of in goot , of in slagvaste pijp naar zijn bestemming . En ja al rekening gehouden met toekomstige uitbreidingen . dat had ik helaas in 2006 nog niet gedaan . Ach noem het "voortschreidend inzicht", dan kun je het jezelf makkelijk vergeven haha :D
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator vrijdag 25 augustus 2017 @ 19:15:04 #27
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173399607
Wat mooi :9~ Ik ga hier doorgeven dat ik het ook zo wil.
Spoilers!
  PR/Manusje van alles zaterdag 26 augustus 2017 @ 13:55:42 #29
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_173403189
Mooi kastje.

En mooie systemen. Hoeveel jaar heb je denk je nodig om je investering 'terug te verdienen'?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_173413296
investering in de panelen is met 4 jaar en 10 maanden terug , das redelijk rap hoor ! Nou geven ze die monitoring handel ook niet gratis weg , dat kost ook nog 3 maanden extra . Dus 5 jaar en een maand zijn we op break-even beland. daarna leverd t geld op . Das zeg maar 20% redement per jaar , das exact 100x meer dan dat ik nu bij de/een bank krijg .... (8> :Y)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator zondag 27 augustus 2017 @ 12:09:09 #31
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_173418952
quote:
0s.gif Op zondag 27 augustus 2017 00:58 schreef Cybersijp het volgende:
investering in de panelen is met 4 jaar en 10 maanden terug , das redelijk rap hoor ! Nou geven ze die monitoring handel ook niet gratis weg , dat kost ook nog 3 maanden extra . Dus 5 jaar en een maand zijn we op break-even beland. daarna leverd t geld op . Das zeg maar 20% redement per jaar , das exact 100x meer dan dat ik nu bij de/een bank krijg .... (8> :Y)
Voordeel is natuurlijk wel dat jullie ook meer zonkracht hebben op Texel; dan dat wij hier in het binnenland krijgen ;)
pi_173425472
Ed, vergeet de subsidie niet , zowel 1000,- vanwege een kortlopende subsidieregeling vanuit de provincie Noord-Holland, plus de terug gave van de 21 % btw (op je forfait na, was 80,- ). Scheelde een hele beste slok op de borrel (die we op de aanschaf gedronken hebben :P )
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_181117428
Nou , dat is al even terug :P

Maar vandaag zal ik dan maar alsnog op mezelf reageren ...

Waarom ?

Nou ben van pluskluskokende kok/keukenmanager(inmiddels, was er al even ) van baan veranderd ! Na bijna 21 jaar ben ik veranderd van baan , ik ben de techniek ingegaan . Heeft weldegelijk raakvlakken met de horeca waar ik uit kom maar dan met meer reguliere uren :Y)

Ik ben naar een lokaal bedrijf gegaan wat keukenapparatuur plaatst, repareert, en onderhoud plus veel doet in koeltechniek. "Dat is een hele stap voor je Sijp ", hoor ik je denken . Maar deed op mijn huidige werk ook al veel op technisch gebied. Kortom ik ga nog meer dingen doen waar ik "blij" van word !

Zit er nu anderhalve week , t bevalt meer dan prima, ga al "solo"op pad bij kleine storingen . Leuke collegae, razend interessant werk kortom , ik heb het naar t zin ! ^O^

Mooi voor jullie ook , plus de "casa" t plan is wel om wat vaker aan de verherbouw te geraken als ik de laatste jaren heb kunnen doen ;)

Heb ik ook weer eens wat anders te melden dan een repliek op mezelf, dus stay tuned :7
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_181117804
Soooo...Sijp...dat is een ommezwaai.
Heb je nu meer regelmaat in je dagen? En je crosst gewoon het eiland rond?
Succes met de doorstart.
w/
pi_181118059
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 00:35 schreef AnneX het volgende:
Soooo...Sijp...dat is een ommezwaai.
Heb je nu meer regelmaat in je dagen? En je crosst gewoon het eiland rond?
Succes met de doorstart.
w/
Thx Anne,

Ja daar komt het af en toe wel op neer . Soms ben je maar een half uur ergens en dan weer door naar de volgende melding . Maar je kan ook gewoon een hele dag op een klus zitten bijvoorbeeld als je een nieuw aggregaat moet plaatsen voor een koelinstallatie .

Dan heb ik het over zulke dingen : en niet over een stroomopwekker ;)

Vooral de koeltechniek is best een "dingetje", want dat is heel divers en bevat veel verschillende onderdelen en dito werkingen . Maar zoals gezegd reteinteressant dus wil mij er graag in verdiepen . Heb al wel zelfstandig een ruilaggregaat voor een gamko barkoeling gemonteerd.

dat is voor het beeld zoeeniets:

Ben der blied mee , zoals we zeggen hier op t eiland :)
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_181122561
Super tof. Veel succes met je nieuwe job!
Laat die handjes wapperen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')