abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_161883083
Thanks :) En fijn om te lezen Razz :@ Ik was me al aan het beraden op een 'jullie vinden me vast een rukmoeder dat ik nu vooral aan m'n werk-denk'-disclaimer :X

En +1 op de geurdetectie voor ziek :{

En Hilmo: neuh, niet echt }:| Tijdens de tuk lunch en opruim en een paar mailtjes, maar dat was een fractie van m'n lijstje voor vandaag. Morgen is J thuis gelukkig, ga ik een paar uur buiten de deur werken.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_161885370
Oh, die disclaimer past ook prima bij mij, JM. Dat had ik dus niet geschreven, maar toen ik hoorde over de waterpokken zat ik meteen te rekenen over de incubatietijd en dat dan precies een lastige periode is om oppas te hebben als ik moet werken (en wegblijven voor de klas kan niet zomaar).

J viel in de auto bijna in slaap (we gingen wat ophalen van MP), maar uiteraard wilde hij daarna niet slapen. Nu slaapt hij wel op schoot, hopelijk kan ik hem zo in bed leggen.
pi_161887821
Heel begrijpelijk, JM. Het lijkt me ook lastig met het soort werk dat jij hebt. Werk en privé lopen dan zo snel en makkelijk door elkaar en dat is ook niet goed voor je gemoedsrust.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161890517
Franny, lastig idd, kan ik me voorstellen :*

Verder hier.. :O c_/ :X :')
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 3 mei 2016 @ 08:13:21 #205
73386 Fazz
onderweg
pi_161890647
JM :* En herkenbare gedachtes hoor :)

Franny, dat zijn lange dagen zo! De eerste week van onze vakantie was ook zo, F laat naar bed en geen moment voor jezelf. Heel zwaar vond ik dat, geen tijd voor reflectie of intimiteit want tegen die tijd was ik zelf ook gesloopt van het hele dag bezig zijn :{ Is 's avonds wandelen nog een idee? Een activiteit aan het einde van de dag kan slaperig maken :)

Nog maar even en ik 'hoor' hier niet meer.... volgende week zaterdag is al z'n 2e verjaardag :o Laat ik dan maar eens achter dat kado aangaan vandaag :9
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:12:08 #206
73386 Fazz
onderweg
pi_161891177
Verjaardagskado in de pocket *O*

Was een tip hier in't speelgoedtopic :s) Ik ben zo benieuwd wat F er van gaat vinden :)
pi_161891469
Fazz die is leuk O+
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:38:02 #208
149959 SQ
snelle trees
pi_161891479
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:12 schreef Fazzoletti het volgende:
Verjaardagskado in de pocket *O*

Was een tip hier in't speelgoedtopic :s) Ik ben zo benieuwd wat F er van gaat vinden :)
ah tof, daar zit mijn man ook op te azen :D
disclaimer
pi_161891515
Cool Fazz!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 3 mei 2016 @ 09:48:57 #210
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161891589
Jaaaa, die is tof :)

Thanks voor jullie reactie op mijn Suuske. Ze ís ook ondeugend en wordt nu ook echt groot, wijs :Y
pi_161891762
Tof fazz!! Die wil ik ook voor O! In het geel 💛
pi_161891915
Gaaf kado!

Project leren slapen in het tentje is vandaag mislukt, zondag sliep hij uiteindelijk 20 minuten erin. En dan zakt de moed me weer in de schoenen. Hoe kan J ooit ergens anders slapen (dan in zijn eigen ledikant of in de auto) als het niet eens lukt in zijn tentje, op zijn eigen slaapkamer, met mij ernaast? Tips, anyone?
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:18:26 #213
73386 Fazz
onderweg
pi_161891958
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:05 schreef Roomsnoes het volgende:
Tof fazz!! Die wil ik ook voor O! In het geel 💛
Die wilde ik eigenlijk ook O+ maar pas eind deze maand weer leverbaar en dat is dus te laat voor z'n verjaardag :'( Maar met de rode ben ik ook blij :Y

Maar thanks dames, ik ben er zelf ook helemaal verliefd op O+
pi_161891970
Blijven proberen. Een en zelfde tentje, eerst met jou er naast en dan langzaamaan dat afbouwen. Vertrouwde dingen er in leggen. Ik zou ook het tentje in de huiskamer zetten zodat het een veilige plek voor hem wordt, dat ie er goed aan went zeg maar. Laat hem er in spelen met vertrouwd speelgoed/knuffels.

Succes! Lijkt me lastig als ie maar op twee plekken slapen wil.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:26:24 #215
73386 Fazz
onderweg
pi_161892078
Lastig Hupje. Het tentje is bij ons nooit een succes geworden :{ Op vakantie lieten we hem in slaap vallen in ons bed en legden hem dan over in het tentje. Er in wakker worden was geen probleem maar er in in slaap vallen ging meestal niet.

Goede tips Room! Zo had ik het ook moeten aanpakken :+
pi_161892498
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:16 schreef Hupje het volgende:
Gaaf kado!

Project leren slapen in het tentje is vandaag mislukt, zondag sliep hij uiteindelijk 20 minuten erin. En dan zakt de moed me weer in de schoenen. Hoe kan J ooit ergens anders slapen (dan in zijn eigen ledikant of in de auto) als het niet eens lukt in zijn tentje, op zijn eigen slaapkamer, met mij ernaast? Tips, anyone?
Maar da's toch ook heel moeilijk om in een tentje in slaap te vallen terwijl je eigen bed er nota bene naast staat. Dan zou ik t ook niet doen..
Maar hier is t tentje ook standaard keten tenzij hij écht supermoe is, dan lukt het wel. Maar wij hebben het alleen geprobeerd als we daadwerkelijk ergens anders waren en dan lukt t uiteindelijk wel. Vorig jaar vakantie heeft hij er "goed"in geslapen, maar toen was hij nog kleiner (en toen sliep hij net zo slecht als thuis in zijn bed, namelijk om de 3 uur wakker en dan na de borst weer slapen)..
pi_161892647
De herkenbaarheid over het geleefd worden O+ fijn. Vind ik soms ook lastig, word dan eerder verdrietig dan boos helaas :'). En al helemaal zuur als het gaat om de privesfeer (want werkt telt hier even niet mee), en vakantie lijkt me dan ook lastig! Ik ben nu al allemaal zaadjes aan het planten bij mijn lief over het soort vakanties dat wél ontspannen zou kunnen zijn voor mij. Theoretisch. In 2017 :'). Of 2018. :')
pi_161892694
Die stappen waren we dus inderdaad ook aan het doen, maar zodra hij in de tent gelegd wordt, is het brullen, ook met mij erbij. Zondag sliep hij toch in na 20 minuten tegen hem aan liggen, vandaag raakte hij alleen maar verder overstuur. Tentje neerzetten met speelgoed erin hebben we al een aantal weken ( :') ), hij wil er best even in om te spelen, maar zodra hij moet gaan liggen is de lol eraf. Ik zet het tentje juist op zijn kamer, zodat alle geluiden bekend zijn. Het plan was om naar een andere kamer te verhuizen als het slapen daar lukte. Ergens anders is het nog een groter drama dan thuis.
Het is zo jammer dat we nooit langer dan 3 uurtjes ergens heen kunnen gaan omdat hij niet slaapt. En niet op vakantie dus.
pi_161893204
Nou ja, misschien ben ik wel te makkelijk daarin.. Maar ergens denk ik, als we nu verhuizen lukt slapen ergens anders heus wel, want dan moet het wel.. Dus.. en ik wil op vakantie, dus we gaan gewoon. Maar dan accepteer ik wel alvast dat er nacht 1 (en evt 2) waarschijnlijk zeer weinig geslapen gaat worden..
Maar ben wel benieuwd hoe het dit jaar gaat. Oudste was een makkelijke slaper, die vond het de eerste nacht eng in de tent, maar toen we om 1 uur 's nachts buiten naar de maan hadden gekeken was het ineens goed en sliep ze de rest van de vakantie als en roos 8)7. Nu hoop ik vooral dat jongste haar de 1e nacht niet wakker houd.. (we gaan buiten het seizoen, dus we zoeken wel een hoekje achteraf op de camping dat er zo min mogelijk anderen last van hebben)
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:39:21 #220
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_161893253
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:35 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Nou ja, misschien ben ik wel te makkelijk daarin.. Maar ergens denk ik, als we nu verhuizen lukt slapen ergens anders heus wel, want dan moet het wel.. Dus.. en ik wil op vakantie, dus we gaan gewoon. Maar dan accepteer ik wel alvast dat er nacht 1 waarschijnlijk zeer weinig geslapen gaat worden..
Maar ben wel benieuwd hoe het dit jaar gaat. Oudste was een makkelijke slaper, die vond het de eerste nacht eng in de tent, maar toen we om 1 uur 's nachts buiten naar de maan hadden gekeken was het ineens goed en sliep ze de rest van de vakantie als en roos. Nu hoop ik vooral dat jongste haar de 1e nacht niet wakker houd.. (we gaan buiten het seizoen, dus we zoeken wel een hoekje achteraf op de camping dat er zo min mogelijk anderen last van hebben)
Ik kan zo vaak +1 doen op jouw posts :).

Mijn oudste was en is ook een hele makkelijke slaper, die kon ik overal neerleggen en ze ging slapen. Suus is wat lastiger maar die gaat na wat keten ook wel slapen op vakantie bijv.

Ik ben hier ook wel makkelijk mee, uiteindelijk gaat ze toch echt wel slapen. In zo'n tentje zie ik Suus ook nog niet gaan slapen trouwens, da's veel te 'gek' en te leuk :D!

Hoe bedoel je Crump, vakanties die ook voor jou ontspannend zijn? Wij gaan over een paar weken ook weer weg, net zoals ieder jaar tot nu toe sinds we kinderen hebben. Ik vind het altijd wel ontspannen, ook al heb ik de kinderen mee :P. Gewoon afwisselen, papa gaat even met de meiden naar de speeltuin en ik lees een boekje bij het zwembad. Ik ga een stukje met de meiden wandelen en papa gaat even slapen. Zoiets. Genoeg tijd om de rest van de dag weer wat leuks met z'n allen te doen en ieder krijgt toch de tijd om even te relaxen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tante_Soesa op 03-05-2016 12:57:49 ]
pi_161893288
Kamperen met 2, respect!

Ik hoop inderdaad wel dat ik het niet zelf in stand hou. Ik ben altijd wel gefocused op het slapen, door onze overprikkelde huilbaby. We gingen in februari een weekendje weg "want misschien valt het best mee", maar dat was echt een ramp. Vandaar toen het plan leer-J-in-zijn-tentje-slapen.
pi_161893347
hmm, maar een weekendje is ook kort he.. Nacht 1 is alles nog anders en gek en komt er van slapen weinig en dan is t weekend ook zowat weer voorbij..

en nu wel mooi-weer kamperen even.. Normaal vind ik koud en regen niet zo erg, maar met kleine kinderen is t wel fijn als t gras droog is en je ze niet tig keer andere kleren aan hoeft te doen..

(Maar goed ik kom van wandelen met wildkamperen in Schotland en sneeuwkamperen in januari in de Hoge venen enzo.. Dat doe ik met kinderen toch liever niet)
pi_161903933
Kamperen :{w (sorry, wij hebben er echt een hekel aan ;) ) Wel al met uk naar hotels geweest toen hij kleiner was (sliep hij bij ons in bed), appartement/huisje in Portugal (aparte kamer met campingbedje van daar) en hij logeert bij opa's in oma's in verschillende bedjes. We hebben (mits niet ziek :') ) een chille slaper gelukkig. Oh, en op kdv slaapt hij binnen en buiten (Gronings lutjepotje O+ ) ook goed.

Het ging vandaag heel wisselend, enigszins samenhangend met de pcm in z'n systeem (het idee was natuurlijk een spiegel, maar we realiseerden ons dat het niet zo lang na een zetpil poeps misschien wel wat invloed had op de werking :X ), maar net met zo goed als uitgewerkte pcm 38.4, dat stemt toch voorzichtig positief. Hij viel in de wagen in slaap tijdens een kort avondwandelingetje :) O+ :z Druifje. Nu zachtjes overgeheveld in bed, zonder pcm, op hoop van zegen. /liefdagboek
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_161904747
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 08:13 schreef Fazzoletti het volgende:
JM :* En herkenbare gedachtes hoor :)

Franny, dat zijn lange dagen zo! De eerste week van onze vakantie was ook zo, F laat naar bed en geen moment voor jezelf. Heel zwaar vond ik dat, geen tijd voor reflectie of intimiteit want tegen die tijd was ik zelf ook gesloopt van het hele dag bezig zijn :{ Is 's avonds wandelen nog een idee? Een activiteit aan het einde van de dag kan slaperig maken :)
Oh, bij jullie ging het dus ook zo.. Ik merk wel echt een groot verschil deze vakantie met de herfstvakantie. I is zich nu zo hyperbewust van alles, ze wil ook alles steeds benoemen: wat we doen, waar we zijn, wat ze ziet. Tjonge, wat gaat er dan veel om in dat hoofdje. In de herfstvakantie zag je dat ook wel een beetje, maar gingen dingen toch echt nog wat meer langs haar heen.

Ja, al die logische dingen heb ik geprobeerd, maar ze leken alleen maar averechts te werken. Vond het briljant van mezelf dat ik gisteren om 17.00 nog een uurtje met I was gaan zwemmen. Om 18.00 moe en hongerig van het zwemmen weer in ons huisje, eten, daarna boekjes lezen om nog meer tot rust te komen. Als dat geen recept is om knockout te gaan, zou je denken. Maar nee, die lag klaarwakker in haar bedje, ogen wijdopen en dan maar babbelen en brabbelen over van alles en nog wat. Maar, na een heel kort nachtje (23.00 - 06.00) was ze vandaag wel heel erg moe. En nu ligt ze vanaf 20.00 dus wel knockout. Ze zag ook helemaal witjes en bijna scheel van moeheid. _O_ .

Superleuk cadeau trouwens! En ook alweer bijna 2. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161905744
Wij hadden met peuter (ze was net 2 toen) in zo' n huisje dat we haar om 13.00 in bed legden, maar dat mislukte faliekant. Om16.00 nog n keer geprobeerd dat lukte.. 18.00 was ze nog niet wakker ( ze sliep toen normaal 1x 2 uur). Wij gingen frietjes eten, om 19.00 sliep ze nog, wij twijfelen over wakker maken maar op hoop van zegen laten liggen..Volgende ochtend om 7.15 was ze wakker..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')