abonnement Unibet Coolblue
pi_161709875
Welkom in het draagtopic! Hier kun je terecht voor alles wat met het dragen van je kindje te maken heeft.



Waarom dragen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok, dragen, maar waarmee dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar moet ik op letten bij het kopen van een doek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke verschillende soorten knopen zijn er?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat trek ik mijn kindje aan in de draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161720400
Moppert, mijn meneer is er niet echt weg van. Hij vindt het wel een ontzettend lief gebaar dat we mochten testen.

Langzaam op zoek naar een mooie doek maat 6 met hennep :D
Schudden voor gebruik
  dinsdag 26 april 2016 @ 10:44:14 #3
171422 LadyBlack
paint it black
pi_161722041
Oh pardon ik had m ook wel even kunnen sluiten :@

Maar, Oof de vraag is of je ook al een knetterpaarse doek hebt voor je nieuwe baby oO<
pi_161722391
Forest berries is best wel paars mijn Nati colibri wat lichter paars en de Emeibaby op mijn verlanglijstje is ook knap paars. Je kunt ook te ver gaan met een kleur. :+
pi_161723170
Vraagje: wij gaan zaterdag op vakantie naar Rome, zijn er zonnebrandcrèmes te krijgen die echt helemaal niet vlekken op doeken of is de enige veilige optie om ruim van tevoren in te smeren?

Ik probeerde al terug te zoeken op draagpraat, maar kon zo snel niks vinden.
pi_161723195
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:50 schreef Selvaria het volgende:
Vraagje: wij gaan zaterdag op vakantie naar Rome, zijn er zonnebrandcrèmes te krijgen die echt helemaal niet vlekken op doeken of is de enige veilige optie om ruim van tevoren in te smeren?

Ik probeerde al terug te zoeken op draagpraat, maar kon zo snel niks vinden.
lovea lees ik geregeld.

De naïf ook niet die hebben wij nu.
Schudden voor gebruik
pi_161723704
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 10:44 schreef LadyBlack het volgende:
Oh pardon ik had m ook wel even kunnen sluiten :@

Maar, Oof de vraag is of je ook al een knetterpaarse doek hebt voor je nieuwe baby oO<
Nee! Ik kan wel een foto sturen via facebook :+. Er is nog een indio maar weet niet of hij weg mag van vriend ;)
♥ J & S
  dinsdag 26 april 2016 @ 13:12:32 #8
335033 kuifmees
Vogeltjes overal
pi_161724334
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 07:53 schreef Stippelrientje het volgende:
Moppert, mijn meneer is er niet echt weg van. Hij vindt het wel een ontzettend lief gebaar dat we mochten testen.

Langzaam op zoek naar een mooie doek maat 6 met hennep :D
Hallo Stippel, ik weet niet wat je precies zoekt. Maar deze heb ik hier nog in de kast liggen. Petrol Hemp Indio, 40% hennep. Mijn jongste wordt al wat groter en als ik draag, pak ik altijd mijn Solnce. Beetje crappy telefoon foto. Als je belangstelling hebt heb ik ook nog wel een crappy telefoon draagfoto.

pi_161724921
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:12 schreef kuifmees het volgende:

[..]

Hallo Stippel, ik weet niet wat je precies zoekt. Maar deze heb ik hier nog in de kast liggen. Petrol Hemp Indio, 40% hennep. Mijn jongste wordt al wat groter en als ik draag, pak ik altijd mijn Solnce. Beetje crappy telefoon foto. Als je belangstelling hebt heb ik ook nog wel een crappy telefoon draagfoto.

[ afbeelding ]
Hoi bedankt voor de heads up.
Nee het is voor ons te veel kleine bloemetjes patroon... :D
Schudden voor gebruik
  dinsdag 26 april 2016 @ 13:56:32 #10
335033 kuifmees
Vogeltjes overal
pi_161725316
quote:
Hoi bedankt voor de heads up.
Nee het is voor ons te veel kleine bloemetjes patroon... :D
Is prima, moet maar net je smaak zijn. Succes met zoeken. :)
pi_161725417
Vraagjes aan de ervaren dragers: Zijn jullie hier meteen na de geboorte mee begonnen? Hebben jullie allemaal een draagconsult gedaan, of kan je het met youtube-filmpjes ook af? Welke leeftijd is een beetje geschikt om een draagconsult te doen? Ik kan me voorstellen dat het voor een pasgeboren baby wat veel is namelijk, maar het lijkt me zo fijn om onze baby al vroeg te kunnen dragen.

Verder zag ik ergens op internet van die draagdoeken voor onder de douche. Heeft iemand daar ervaring mee?
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:02:24 #12
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_161725474
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:59 schreef lunamatic het volgende:
Vraagjes aan de ervaren dragers: Zijn jullie hier meteen na de geboorte mee begonnen? Hebben jullie allemaal een draagconsult gedaan, of kan je het met youtube-filmpjes ook af? Welke leeftijd is een beetje geschikt om een draagconsult te doen? Ik kan me voorstellen dat het voor een pasgeboren baby wat veel is namelijk, maar het lijkt me zo fijn om onze baby al vroeg te kunnen dragen.

Verder zag ik ergens op internet van die draagdoeken voor onder de douche. Heeft iemand daar ervaring mee?
Je kan een draagconsult ook met een pop doen, toch?
Ik heb er geen gedaan, maar ik draag ook alleen met dragers en niet met doeken. Die zijn wat makkelijker af te stellen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:04:20 #13
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161725523
Een draagconsult doe je daarom ook met een pop en kan ook al in de zwangerschap.

Toen ik begon waren er nog geen NL'se consulenten( ik voel me oud _O- )
Maar doordat ze toen veel moesten oefenen en hun cursussen anders waren dan nu heb ik wel veel consulten gehad toen ze er wel waren, gewoon op gratis meetings ging dat toen O+

Een drager is om goed af te stellen niet makkelijker hoor, het is anders maar niet makkelijker :D

Leren kan via youtube maar ik raad iedereen een consult aan voor de fwcc en later de ruck.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:05:03 #14
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161725544
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:59 schreef lunamatic het volgende:
Verder zag ik ergens op internet van die draagdoeken voor onder de douche. Heeft iemand daar ervaring mee?
Het hangt van het merk / sling af hoe fijn en handig hij is.
Ik heb kunnen overleven zonder :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161725742
Ik ben gelijk begonnen met een geweven doek. Buikdragen heb ik via YouTube geleerd en vind dat prima te doen. In de zwangerschap een keer geoefend met een knuffel en de eerste keren met baby was het wat stuntelig met behulp van man, maar na een paar keer ging het prima in mijn eentje. ^O^ Voor rugdragen heb ik wel een consult gehad toen N. 7 maanden was. De eerste keer in de doek ging ze toen ze 2 of 3 dagen was, echt heerlijk. O+
pi_161725756
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:56 schreef kuifmees het volgende:

[..]

Is prima, moet maar net je smaak zijn. Succes met zoeken. :)
Ja, precies :D

Thanks :*
Schudden voor gebruik
pi_161725919
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:59 schreef lunamatic het volgende:
Vraagjes aan de ervaren dragers: Zijn jullie hier meteen na de geboorte mee begonnen?
Vrij snel ja. Ik had al een doek in huis die ik gebruikte om mijn buik te helpen dragen voor verlichting/ondersteuning. En al hier en daar geoefend met knopen. Dag 6 of zo voor het eerst mijn zoontje gedragen. Als ik fysiek eerder kon had ik dat gedaan.
Als je bekken instabiliteit hebt is je zwangere buik knopen ook handig om bij een consulente te leren. Daar zijn speciale manieren voor.
quote:
Hebben jullie allemaal een draagconsult gedaan, of kan je het met youtube-filmpjes ook af?
Draagconsult voor moeilijkere knopen gedaan. Recent trouwens (knopen rrrr, DH rebozo). De FWCC filmpje met wrap you in love tig keer bekeken en toen ben ik die zelf stap voor stap gaan oefenen met aanspannen. Play.... pauze... knopen.... play.. pauze.. knopen... rewind .. play pauze... etc en gaande weg leer je nog meer foefjes. De ruck heb ik ook via filmpjes bekijken en met een vriendin oefenen geleerd.
Als je niet zo zeker bent of het echt niet zo lukt... dan zou ik zeker een consult boeken die je stap voor stap helpt. Fatsoenlijke consulent helpt je nog een keertj,e als het daarna nog steeds niet lukt, je te herinneren aan stappen ed.
quote:
Welke leeftijd is een beetje geschikt om een draagconsult te doen? Ik kan me voorstellen dat het voor een pasgeboren baby wat veel is namelijk, maar het lijkt me zo fijn om onze baby al vroeg te kunnen dragen.
Je kunt dat al vrij snel doen. Je oefent vaak eerst met een newbornpop en daarna met je eigen baby. Je kunt ook al een consult doen voordat je bevallen bent. Dan oefen je natuurlijk zonder je eigen baby ;)

quote:
Verder zag ik ergens op internet van die draagdoeken voor onder de douche. Heeft iemand daar ervaring mee?
aquasling. De een vind ze handig de ander niet. Je kunt als je bang bent dat het te glad is onder de douche ook een topje of shirt aanhouden. In het zwembad is het handig als je bijvoorbeeld ook een ander kindje hebt waar je op moet letten. Niet elk zwembad vind het verantwoord (lees ik wel eens).

[ Bericht 3% gewijzigd door Stippelrientje op 26-04-2016 14:26:01 ]
Schudden voor gebruik
pi_161726777
Geen draagconsult gehad.. Alles geleerd via youtube. L vanaf ca 3 weken oud gedragen in zo'n rekbare doek en later in een geweven doek. (eerder ging niet doordat ik een blindedarmontsteking kreeg en operatie vlak na de geboorte)

Draag nu met 1,5 nog steeds vaak op mijn buik. L is pas 9,5 kg, dat gaat nog prima..
pi_161728623
Ik heb overal een consult voor gehad :D en verder zelf oefenen. Ik durf het niet aan om zelf te klungelen, ben ik te onhandig en mijn baby te kostbaar voor :+
Nu ik t principe snap oefen ik wel verder in mijn eentje.

stippel ik heb een natibaby faelinh te koop :D
pi_161728905
Bedankt voor de antwoorden. Ik ben nu 37 weken zwanger dus vind het wat te laat om nog een consult te doen voor de bevalling. Ik denk dat ik eerst even in huis ga oefenen met vriend en youtube en als dat niet prettig is, ik dan ergens een consult ga doen.

Ik heb momenteel één draagdoek (van mijn moeder gekregen) en heb een tijdje geleden zo'n knoop geprobeerd om mijn buik te dragen, maar die zat denk ik niet goed, want ik kreeg heel snel last van mijn schouders. Sindsdien niet echt meer geoefend, dus we zullen zien.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:28:44 #21
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161728962
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:26 schreef lunamatic het volgende:
Ik heb momenteel één draagdoek (van mijn moeder gekregen) en heb een tijdje geleden zo'n knoop geprobeerd om mijn buik te dragen, maar die zat denk ik niet goed, want ik kreeg heel snel last van mijn schouders.
Welke draagdoek en welke knoop? :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161729423
E is nu 5wk en ik heb alleen met YouTube geoefend. (Filmpjes van wrap you in Love)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161729830
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:28 schreef Moppert het volgende:
Welke draagdoek en welke knoop?
Ik heb een yaro sling. Voor de knoop moest ik weer even googlen, maar het is deze knoop: http://draagconsulenten.b(...)GERE-BUIK-DRAGEN.pdf. Ik deed knoopwijze 1.
  dinsdag 26 april 2016 @ 17:11:07 #24
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_161730061
Aah ja, dat soort knopen raden ze ook af om idd de schouder reden maar ook de verkeerde houding (plus niet in alle situaties is het aan te raden om de zwangere buik te ondersteunen blah blah ) Het is duidelijk op dit moment een trend. :D
Deze trend is wel beter dan de naakt in je draagdoek staan trend _O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_161730723
oh de naakt in je draagdoek trend heb ik nog niet gezien geloof ik :D

Ik hoop maar dat het dragen van mijn baby wat minder zwaar op mijn schouders is dan het dragen van mijn buik. Ik had zelf heel erg het idee dat mijn schouderbladen te ver naar elkaar toe trokken, dus dat ik de knoop misschien wel te strak had gemaakt. Maar aan de andere kant merkte ik dat is ik hem losser had, de ondersteuning van mijn buik ook niet echt heel groot was. Vandaar dat ik er toen maar weer mee ben opgehouden. Het haalde wel tijdelijk een beetje druk van mijn bekken, maar ik denk dat goed op mijn houding letten en rust nemen meer doet voor mijn bekkenpijn dan mijn buik op deze manier te dragen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')