abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_162344996
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:40 schreef Fazzoletti het volgende:
Ha, die Riley :D

Het voelt echt nog zo ver weg, dit soort gesprekken/situaties met mijn peuter. Maar daar groeien we vast vanzelf wel in :+
Volgens mij is het nog geen jaar geleden dat ik bij het CB mijn zorgen uitsprak over dat Femke amper iets zei... Ik kan het me niet meer voorstellen dat ik me daar ooit zorgen over heb gemaakt...
pi_162345976
Hier is het ook al weken, wat zeg je??!! Soms wel 10x en dan echt met zn neus tegen mijn neus aan. Hij kijkt dan ook echt naar mijn mond om te kijken hoe het woord gevormd wordt. Ik maakte me ook al zorgen om zn gehoor.
Het kan dus best een soort ontwikkelingsdingetje zijn als jullie peuters dat ook hebben!
Maar hij heeft wel oorontsteking gehad dus ik hou het toch even in de gaten

"Waarom" heb ik hier nog niet echt gehoord

Wij gaan een weekendje weg. L zit in een driftige, bazige fase. Ik hoop dat het toch gezellig wordt :+
L
R
pi_162346916
Veel plezier fieder! Hopelijk gaat L genieten en vergeet hij die fase gewoon mee te nemen :D

Fazz, voor je het weet kletsen ze de oren van je kop en hoop je dat ze even vijf minuten stil zijn. Heel clich maar echt waar! Eva zei pas heel laat mama en dat vond ik ZO stom. En nu zou ik willen dat ze af en toe eens even geen mama (of "mahaaaam") kon zeggen :')
E.
pi_162348118
Goitske wat een boefje!

Is het raar dat Djenna van inmiddels ruim 3,5 's middags nog twee uurtjes slaapt? Als we het slaapje overslaan wordt het echt een draak van een kind na 15 uur -O- . Dat trekt ze gewoon nog niet (tenzij entertaining van andere kinderen/mensen).

Ze is wel altijd een slapertje geweest overigens.
pi_162348161
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 11:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Goitske wat een boefje!

Is het raar dat Djenna van inmiddels ruim 3,5 's middags nog twee uurtjes slaapt? Als we het slaapje overslaan wordt het echt een draak van een kind na 15 uur -O- . Dat trekt ze gewoon nog niet (tenzij entertaining van andere kinderen/mensen).

Ze is wel altijd een slapertje geweest overigens.
Nee hoor, lekker van genieten! Mijn zus had ook zo'n kind, die hebben het slaapje echt af moeten bouwen vlak voor hij naar school ging. En dan nog viel hij op vrijdagmiddag na school vaak in slaap op de bank.
Venus in pocketformaat
loveli
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:03:21 #256
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162348714
J slaapt ook vaak nog 's middag's hoor, ook bijna 3.5. Laatst zelfs een paar dagen op rij 3 uur. Er zijn ook dagen dat ie niet slaapt, en dan is het tijdens het avondeten niet echt gezellig :X }:|
pi_162349138
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 12:03 schreef mousemicky het volgende:
J slaapt ook vaak nog 's middag's hoor, ook bijna 3.5. Laatst zelfs een paar dagen op rij 3 uur. Er zijn ook dagen dat ie niet slaapt, en dan is het tijdens het avondeten niet echt gezellig :X }:|
Jan heeft tot 3 ongeveer geslapem en valt nu soms nog in slaap op de bank. Helaas is teun met zijn middagslaapje gestopt nog voordat hij 2 werd -O-
pi_162349193
Sac slaapt helaas 's middags ook niet meer. Als ze dat wel doet gaat ze 's avonds niet slapen of gaat 's nachts spoken. Ean sliep 's middags wel totdat ze al 3 was.

Geniet ervan moeders met slapende kinderen tussen de middag.
pi_162349577
Ik zou ook lekker genieten van het s middags slapen :D
De oudste sliep ook tot 3j en 3 maanden ofzo thuis overdag. Dat was van de ene op de andere dag over, maar op het kdv heeft ie ook echt nog heel lang geslapen. Tot ie op een dag zijn beer niet meer mee wilde nemen, want dan moest ie daar slapen en dat wilde hij niet meer. Was wel een beetje sneu. Ik vond het prima dat ie daar sliep, hij zelf ging er gewoon slapen, dus niemand die er bij nadacht dat ie niet meer wilde slapen :D

Jongste sliep met net twee al niet meer. Aan de ene kant handig met halen van school, maar ik heb die momenten voor mezelf wel gemist in het begin :D

Mijn bijna kleuter gast vanaf volgende week gewoon wennen op school :o zit ze tijdelijk bij grote broer in de klas :D
Ze is ook niet echt meer een peuter te noemen... waar zijn de afgelopen 4 jaar gebleven?!
  vrijdag 20 mei 2016 @ 20:14:03 #260
243360 _NIKKI_
In de wolken...
pi_162362757
Jemig Son nu al 4. :o Het gaat echt hard!

Iemand vroeg of de bouw van T en S ook verschillend is. Jazeker. S oogt heel ielig en T juist heel stevig maar qua gewicht is het dus net andersom. S is zwaarder dan T. Ze voelen bij optillen ook heel anders aan, omdat ze zo'n verschillende bouw hebben. Alleen maar verschillen eigenlijk. Ik denk dat ze juist door de verschillen heel goed met elkaar overweg kunnen.
Ze komen nu ook in een fase terecht waarbij ze elkaar missen als ze gescheiden zijn. Het is elke morgen weer een feestje als ze elkaar weer zien na het slapen, dat is altijd zo schattig om te zien. O+

We krijgen van het kdv wel wat opmerkingen over S, die schijnt daar brutaal te zijn. Hij heeft bijvoorbeeld gespuugd omdat hij boos was en wil niet luisteren naar de juffen. De voorbeelden die zij geven, bijvoorbeeld zijn knuffel niet op willen ruimen voor het eten, herken ik helemaal niet. Thuis zegt hij zelf al: "Etuhh, krokodil tafel." En ook als ik het hem vraag legt hij hem 9 van de 10 keer netjes weg. Thuis vertoont hij het gedrag dat zij beschrijven eigenlijk helemaal niet en dat heb ik dus ook aangegeven. Ik denk persoonlijk dat hij een beetje recalcitrant doet omdat hij klaar is op de dreumesgroep. Een beetje meer uitdaging bij de peuters zou denk ik wel helpen. En dan is hij ook weer de kleinste in plaats van de grootste en kan hij net wat minder bazig doen tegen de mini's. Nu is de planning dat hij vanaf juni naar de peuters gaat, dus over 2 weken zien we wel weer verder.
Mama van 3!
pi_162364107
Nou ze is 29 juli pas jarig hoor!
Dus na de vakantie echt starten. Ze heeft blijkbaar wel opeens een soort van ik-ben-groot-masker opgezet, want ik hoor echt opeens van iedereen: jeetje wat is ze opeens groot!

Lastig trouwens Nikki, als het gedrag zo verschillend is, thuis en op het kdv.
Hopelijk gaat de peutergroep helpen!
  vrijdag 20 mei 2016 @ 22:03:05 #262
243360 _NIKKI_
In de wolken...
pi_162366273
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 20:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
Nou ze is 29 juli pas jarig hoor!
Dus na de vakantie echt starten. Ze heeft blijkbaar wel opeens een soort van ik-ben-groot-masker opgezet, want ik hoor echt opeens van iedereen: jeetje wat is ze opeens groot!

Lastig trouwens Nikki, als het gedrag zo verschillend is, thuis en op het kdv.
Hopelijk gaat de peutergroep helpen!
Oh dan heb je nog even om aan het idee te wennen. ;) Wat leuk dat ze zich nu zo groot voelt. Het is ook echt zo'n omslagmoment, het moment dat ze naar de basisschool gaan. Dan zijn het zo ineens kleuters, die peuters van ons. O+
Mama van 3!
  Moderator vrijdag 20 mei 2016 @ 23:00:45 #263
4756 crew  Kyara
1 + 1 = 3
pi_162367837
Ja, dat omslagpunt vond ik bij M ook zo rond de 3,5. Eigenlijk na de zomervakantie. Ik ben benieuwd of dat bij de meiden ook zo is. We waren vorige week bij L0t en J van L0t is echt wel een stuk kleuterachtiger dan mijn meisjes. Maar die zijn sowieso een stuk bedeesder en verlegen.

Hier ook grote verschillen tussen thuis en kdv, maar dan dus andersom. Hoop dat de peutergroep gaat helpen. Bijna juni!
You don't scare me. I have twins and a toddler
pi_162372969
Hoe gaan jullie om met kritiek van anderen over het opvoeden van je kind?
Ik kan er soms heel kriegel va worden, afhankelijk ook op welke manier iemand kritiek geeft en waarover.
Maar laatst was ik bij mijn ouders en mijn zus en broertje waren er ook bij. Zij hebben allebei geen kinderen.

Het was etenstijd en we gingen allemaal aan tafel maar Aiden wou absoluut niet.
En vraag mij niet waarom, maar ik ging strijd leveren om hem toch in die stoel te krijgen.
Thuis doe ik dat nooit. Wilt hij niet komen eten, dan niet want meestal heeft dan oprecht geen honger.
Tijdens de 'worsteling' wilde Aiden zich natuurlijk loswurmen dus hij zwaaide met zijn armen. Hij duwde met z'n arm tegen mij.
Het was geen hard stoten en geen agressie.
Komt mijn zus met de opmerking (niet tegen mij, maar tegen haar vriend): "Goh, dat zou bij mij toch niet doorgaan"!
Ik werd pissig op haar want waar bemoeit zij zich mee.

En zo zijn er de afgelopen jaren wel meer voorbeelden geweest.
Mijn broertje vindt mij bijvoorbeeld al gauw een saaie moeder omdat ik mijn kind met 2,5 (toen) niet in allerlei attracties laat gaan waar hij nog niet oud genoeg voor is (het spookhuis!).

Nou ja, dat soort dingen dus.
Hoe gaan jullie met zoiets om?
Laat je zulke mensen kletsen, word je weleens boos of praat je erover?

Ik vind zulke dingen nog altijd lastig als het komt op moederschap.
Ergens is het heel persoonlijk maar tegelijk zit je onder een vergrootglas.
pi_162373985
Ik ken het wel venco
Ligt aan de persoon wie het doet en de band die ik er mee heb
In geval van mijn zus (die zich nergens mee bemoeid) zou ik er over praten, schoonouders er over praten of op mijn strepen staan mijn kind mijn regels. Vreemden pf negeren en laatst tegen iemand gezegd waar bempei je je mee heb niet om je menong gevraag

Mijn schoonouders naja meer schoonmoeder ging tegen bepaalde regels van mij in en dat is wel een puntje geweest, gaat nu goed

Vriendin zei pick your battle anders wordt het van beide kanten op alle slakken zout leggen. En wat je kiest dat gaat ook echt zoals jij het wil
  zaterdag 21 mei 2016 @ 07:56:02 #266
101840 Rijstebuiltje
De allerliefste dat ben jij!
pi_162374131
Oef, wat heerlijk Venco, not :{
Ik denk maar zo, zeker op dat moment dat het makkelijk praten is. Mensen beseffen soms niet, dat opvoeden echt geen makkie is. Ik vind het nogal wat dat je omgeving zich ermee bemoeid, zoiets als: jouw kind, jouw manier van opvoeden met bijbehorende regels.

Hier is het andersom, onze ouders vroegen laatst hoe wij het met E. aanpakken in bepaalde situaties, zodat ze gaat weten dat het daar ook niet kan en ze niet gaat wennen aan een andere manier van 'bestraffen'.

Zoals laatst, wilde ze laatst niet mee dus nam haar ik mee onder de arm. Spartelen joh en ze deed me ermee pijn. (Waarschuwing) en daarna toen ik haar uitlegde dat bij nog een keer (pijn doen) ze even in de hoek mocht staan. (dat maakt blijkbaar indruk, en werkt hier echt goed) :o kreeg ik een knauw met der handje in mijn gezicht. Dus hoppa, opgepakt en daad bij het woord gevoegd.

Onze ouders stonden even zo :o maar als het werkt, dan werkt het.

En grote peutermeisjes :)

En de waarom-fase :%

Hier veeeeel praten met veel nieuwe woordjes en tussendoor piepte kiesje 6 ineens door. Dat verklaard gelijk het mindere eten de laatste tijd.. :)
[url="http://lb1f.lilypie.com/uNDDp2.png]Trotse mama, van het liefste meisje[/url]
  zaterdag 21 mei 2016 @ 08:11:07 #267
243360 _NIKKI_
In de wolken...
pi_162374218
Mijn zus bemoeit zich dagelijks met de opvoeding van mijn kinderen. Niet zozeer richting mij, maar wel richting de kinderen. Mijn zus en ik zijn vier handen op n buik en zien elkaar dagelijks (ze komt elke ochtend om 7 uur een kopje koffie drinken doordeweeks O+), dus het is voor mij eigenlijk heel normaal. Nu scheelt het dat wij wel 95% dezelfde ideen hebben over de opvoeding. Als ik even met iets anders bezig ben en zij let op de kinderen, dan vertelt zij ze ook dat iets niet mag of zet ze zelfs even op de gang om na te denken of te kalmeren.
Als ik twijfels heb over opvoedzaken dan bespreek ik die ook met mijn zus, ik vind het altijd fijn om haar mening en ideen te horen over bepaalde situaties.
Echt commentaar op hoe ik iets aanpak gebeurt zelden, maar dat komt toch wel omdat we zo goed op n lijn zitten denk ik, wellicht nog wel meer dan met mijn man. ;)
Mama van 3!
pi_162374233
Ai Venco, daar zou ik ook niet blij van worden. Ik merk sowieso dat mensen zonder kinderen heel snel en makkelijk ouders veroordelen en zij denken het zelf heel anders te doen. Maar zo was ik zelf ook voor ik een kind had, ik had echt geen flauw idee hoe moeilijk het is.

Eva is jarig vandaag! 3 jaar! Over een jaar gaat ze naar school, huh? :+
E.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 08:19:31 #269
101840 Rijstebuiltje
De allerliefste dat ben jij!
pi_162374269
Gefeliciteerd Eva *O*
Hoe gaat het met haar Sparkling?

En Nikki, wat leuk dat het zo leuk is met je zus.. Hoe gaat het met haar zwangerschap?! :) O+
[url="http://lb1f.lilypie.com/uNDDp2.png]Trotse mama, van het liefste meisje[/url]
  zaterdag 21 mei 2016 @ 08:22:48 #270
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_162374284
Gefeliciteerd met Eva, Spark! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 08:50:17 #271
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162374414
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 08:12 schreef .Sparkling. het volgende:
Ai Venco, daar zou ik ook niet blij van worden. Ik merk sowieso dat mensen zonder kinderen heel snel en makkelijk ouders veroordelen en zij denken het zelf heel anders te doen. Maar zo was ik zelf ook voor ik een kind had, ik had echt geen flauw idee hoe moeilijk het is.
+1! Ik doe en zeg echt zoooooveel dingen die ik belachelijk vond voor ik een kind had :')

En gefeliciteerd met je meisje! *O*
E & S
  zaterdag 21 mei 2016 @ 08:51:59 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162374423
En als ik hier dan toch ben spam ik ook even mijn peuter met dr broertje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E & S
pi_162374466
Gefeliciteerd Spark met Eva *O*

Ik doe het niet veel anders dan ik van te voren had bedacht qua kinderen, scheelt misschien ook dat mijn zus 16 jaar ouder is en ik daar ook wel eens mee hielp toen ze echt in het kleine spul en wist dat het niet altijd even makkelijk is

LadyBlack O+
pi_162374618
Bedankt voor die rammelende eierstokken LB. Bedankt }:|
OMG, wat een leukerds heb je toch!!

Mijn zus had ook een kind voor ik er een kreeg maar daar had ik toch wel erg sterke meningen over hoor. Ik had echt geen enkel idee.. :D

Eva gaat wel oke! Het mooiere weer doet haar goed, krijgt weer wat kleur op haar gezichtje. Het blijft even afwachten wat uit de kinderarts komt als we in juli weer moeten maar ik ben wel tevreden eigenlijk. Ze kletst ontzettend veel, is een ongeloooooflijke wijsneus O+ Net was ik me boven aan het aankleden en hoor ik haar tegen mijn man zeggen: "papa, ik ben zoooooooooo blij met mijn jaajdag"
En even later moest hij "langzame leven" zingen. Eva denkt dat het langzame leven is in plaats van lang zal ze leven. :D
E.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 09:29:04 #275
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162374654
_O-
E & S
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')