abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 april 2016 @ 10:12:09 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161620964


Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.
Overzichtelijke website geheel gericht op ADD..

Behandelaars:

PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de GGZ-instellingen. Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Virenze een instelling die ambulante zorg biedt aan kinderen en jeugdigen (K&J) en volwassenen (VWZ). Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Lijst met behandelaars

Patiëntenverenigingen, lotgenoten en ervaringsdeskundigen:

Balans digitaal, de patiëntenvereniging voor ADHD. Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Stichting ADD, een stichting voor het overwegend onoplettend type (ADD).
Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
ADD Online, Alles over Medicatie, Omschrijvingen en tips voor het overwegend onoplettend type (ADD).
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Centrum Zit stil is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
• Het doel van De ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD.
Prikpagina ADHD. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen en achterlaten.
• Het ADHD Netwerk is een netwerk voor hulpverleners die lid zijn van het netwerk om met elkaar te kunnen communiceren.
ADHD Xtra staat voor onafhankelijk interactief lotgenotencontact voor ADHD, ADD en/of aanverwante stoornissen zoals Borderline, PDD-NOS, ODD etc.

Medicatie bij ADHD en ADD:

Stimulantia:

• Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
• Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
• Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

• Strattera: Atomoxetine.
• Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

Vorige topics.

Changelog:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:14:40 #2
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161620999
Ooit gediagnosticeerd geweest. Als ekte ADHD'er de Ritalinnetjes verpulverd en gesnoven of doorverkocht. Wat een bocht. Mee gekapt op m'n 14e, verder nooit meer aandacht aan besteed (no pun intended :+ )
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 april 2016 @ 10:15:23 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161621013
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:14 schreef Dven het volgende:
Ooit gediagnosticeerd geweest. Als ekte ADHD'er de Ritalinnetjes verpulverd en gesnoven of doorverkocht. Wat een bocht. Mee gekapt op m'n 14e, verder nooit meer aandacht aan besteed (no pun intended :+ )
hey jij hier? :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 22 april 2016 @ 10:16:19 #4
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161621029
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:15 schreef DJMO het volgende:

[..]

hey jij hier? :P
Voelde me enigszins aangesproken :@
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_161621305
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Voelde me enigszins aangesproken :@
Je bent welkom wat mij betreft :)
pi_161621738
Om op dat muziek terug te komen. De muziek waar ik heel erg rustig en mellow van kan worden, is het album Substrata van Biosphere. Het is ambient muziek en volgens recensies één van de beste albums binnen dat genre ooit gemaakt. Maar goed, over smaak valt uiteraard niet te twisten.


Het is heel minimalistische muziek. Er zitten o.a. heel subtiele lage geluiden in verwerkt waar ik mezelf heel erg op kan focussen, terwijl andere mensen die deze muziek niet interessant vinden die geluiden waarschijnlijk niet eens horen. Het geeft bij mij hetzelfde rustgevende gevoel als wanneer je lekker binnen zit en buiten ruist de wind. Het effect wat het verder op mij heeft, is dat ik er helemaal in kan wegduiken: alsof ik een trip maak door het poollandschap en elke track van het album is een hoofdstuk van een verhaal.

Ik ben zelf niet hyperactief, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor effect het heeft op mensen die dat wel zijn. Hangt er uiteraard ook vanaf of deze muziek je sowieso aanspreekt.

De beste track vind ik deze de mooiste. Er staat ook een track op met alleen maar geluiden en er is eigenlijk geen sprake van melodie, maar toch heeft ook die een rustgevend effect op mij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 22 april 2016 @ 11:06:06 #7
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161621764
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:04 schreef Pulzzar het volgende:
Om op dat muziek terug te komen. De muziek waar ik heel erg rustig en mellow van kan worden, is het album Substrata van Biosphere. Het is ambient muziek en volgens recensies één van de beste albums binnen dat genre ooit gemaakt. Maar goed, over smaak valt uiteraard niet te twisten.


Het is heel minimalistische muziek. Er zitten o.a. heel subtiele lage geluiden in verwerkt waar ik mezelf heel erg op kan focussen, terwijl andere mensen die deze muziek niet interessant vinden die geluiden waarschijnlijk niet eens horen. Het geeft bij mij hetzelfde rustgevende gevoel als wanneer je lekker binnen zit en buiten ruist de wind. Het effect wat het verder op mij heeft, is dat ik er helemaal in kan wegduiken: alsof ik een trip maak door het poollandschap en elke track van het album is een hoofdstuk van een verhaal.

Ik ben zelf niet hyperactief, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor effect het heeft op mensen die dat wel zijn. Hangt er uiteraard ook vanaf of deze muziek je sowieso aanspreekt.

De beste track vind ik deze de mooiste. Er staat ook een track op met alleen maar geluiden en er is eigenlijk geen sprake van melodie, maar toch heeft ook die een rustgevend effect op mij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oei, even beluisterd. Ik denk dat ik er juist ontzettend panisch van zou worden :@ Maar misschien ligt het ook wel aan de setting e.d.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_161621927
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:06 schreef Dven het volgende:

[..]

Oei, even beluisterd. Ik denk dat ik er juist ontzettend panisch van zou worden :@ Maar misschien ligt het ook wel aan de setting e.d.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het ook zo'n effect kan hebben. Ikzelf heb altijd wel interesse gehad in dit soort ambient muziek. Ik heb bijvoorbeeld weer helemaal niks met metal.
pi_161621971
Ik word daar dus extreem onrustig van. :')


Szymon Brzóska O+ Daar kan ik wel super goed op studeren.
Your opinion of me is none of my business.
pi_161622009
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:04 schreef Pulzzar het volgende:
Om op dat muziek terug te komen. De muziek waar ik heel erg rustig en mellow van kan worden, is het album Substrata van Biosphere. Het is ambient muziek en volgens recensies één van de beste albums binnen dat genre ooit gemaakt. Maar goed, over smaak valt uiteraard niet zeer zeker wel te twisten.

;).

Als ik me wil concentreren op iets werkt het supergoed om harde en snelle muziek te luisteren. Bizar genoeg kan ik me dan veel beter concentreren.
pi_161622020
Hoi sinds een tijd ook de diagnose ADHD enorm fijn veel puzzelstukjes op hun plek gevallen eindelijk veel dingen die me niet lukten op kunnen lossen (studie, werk, sociaal).

Ik kom ook even in dit topic meekijken, las in het vorige topic al vele herkenbare dingen. Grappig dat het dan tot mijn 25e duurt tot ik pas doorheb dat er zoiets bestaat als 'diagnose' en 'hulp'.

Andere kant vind ik het jammer dat ik het nu pas weet. Speel veel met de gedachte 'waar had ik gestaan als ik het eerder had geweten?'

Verder vind ik het moeilijk om tegen de buitenwereld te vertellen. Alleen mijn beste vrienden en directe familie weten er van. Zodra je begint over ADHD heeft iedereen het stereotype druk irritant kind voor zich, en krijg je te horen "ik ben ook wel eens druk hoor". Hoe gaan jullie daarmee om?
Nee.
pi_161622058
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:20 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

;).

Als ik me wil concentreren op iets werkt het supergoed om harde en snelle muziek te luisteren. Bizar genoeg kan ik me dan veel beter concentreren.
Gaat dit wel snel genoeg voor je?

pi_161622080
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:20 schreef Dimitri_ het volgende:
Hoi sinds een tijd ook de diagnose ADHD enorm fijn veel puzzelstukjes op hun plek gevallen eindelijk veel dingen die me niet lukten op kunnen lossen (studie, werk, sociaal).

Ik kom ook even in dit topic meekijken, las in het vorige topic al vele herkenbare dingen. Grappig dat het dan tot mijn 25e duurt tot ik pas doorheb dat er zoiets bestaat als 'diagnose' en 'hulp'.

Andere kant vind ik het jammer dat ik het nu pas weet. Speel veel met de gedachte 'waar had ik gestaan als ik het eerder had geweten?'

Verder vind ik het moeilijk om tegen de buitenwereld te vertellen. Alleen mijn beste vrienden en directe familie weten er van. Zodra je begint over ADHD heeft iedereen het stereotype druk irritant kind voor zich, en krijg je te horen "ik ben ook wel eens druk hoor". Hoe gaan jullie daarmee om?
Heehoi. :W

Op den duur weet iedereen het wel eigenlijk. Dus dan krijg je de reactie ook niet meer. Sowieso 'vertel' ik het mensen eigenlijk niet meer. Hooguit dat ze me m'n medicijnen zien slikken en ernaar vragen, dan is het "oh, ja, ik heb ADHD" en dan gaan zij "oooooh" en dan is het klaar. :+
Your opinion of me is none of my business.
pi_161622121
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:20 schreef Dimitri_ het volgende:
Hoi sinds een tijd ook de diagnose ADHD enorm fijn veel puzzelstukjes op hun plek gevallen eindelijk veel dingen die me niet lukten op kunnen lossen (studie, werk, sociaal).

Ik kom ook even in dit topic meekijken, las in het vorige topic al vele herkenbare dingen. Grappig dat het dan tot mijn 25e duurt tot ik pas doorheb dat er zoiets bestaat als 'diagnose' en 'hulp'.

Andere kant vind ik het jammer dat ik het nu pas weet. Speel veel met de gedachte 'waar had ik gestaan als ik het eerder had geweten?'

Verder vind ik het moeilijk om tegen de buitenwereld te vertellen. Alleen mijn beste vrienden en directe familie weten er van. Zodra je begint over ADHD heeft iedereen het stereotype druk irritant kind voor zich, en krijg je te horen "ik ben ook wel eens druk hoor". Hoe gaan jullie daarmee om?
Heb ook met dezelfde vraag rondgelopen en uiteindelijk besloten het, net als jij dus, alleen te delen met mensen die dicht bij me staan. Mensen die wat verder van je afstaan gaan je toch, bewust of onbewust, wellicht anders behandelen. Ik doel dan bijvoorbeeld op collega's. Ik heb ervoor gekozen het op m'n werk eigenlijk niemand te vertellen om niet verzeild te raken in vervelende gesprekken waarin ik allerlei goedbedoelde adviezen krijg of mensen die gaan zeggen dat ze ooit een druk kind kende wat ADHD had en ik daar totaal niet op lijk enzo...
Wat heb jij eraan om het die mensen te vertellen :s).
pi_161622128
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:20 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

;).

Als ik me wil concentreren op iets werkt het supergoed om harde en snelle muziek te luisteren. Bizar genoeg kan ik me dan veel beter concentreren.
Ik zit veel naar dit soort muziek te luisteren, vaak nog wel iets harder en sneller dan deze trouwens
Nee.
pi_161622139
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:20 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

;).

Als ik me wil concentreren op iets werkt het supergoed om harde en snelle muziek te luisteren. Bizar genoeg kan ik me dan veel beter concentreren.
Ik zei vroeger altijd tegen m'n moeder dat mijn hoofd niet meer druk hoefde te zijn als de muziek dat al was.

Not Even Once O+ https://www.youtube.com/p(...)aI-A8XqfeR_GeuRpj0lF
Your opinion of me is none of my business.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 22 april 2016 @ 11:27:46 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_161622152
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_161622157
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:22 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Gaat dit wel snel genoeg voor je?

Hahaha. Ja dat gaat snel maar dat vind ik echt verschrikkelijk :P.

Ik doelde meer op dit soort spul:

  vrijdag 22 april 2016 @ 11:28:36 #19
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_161622163
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:15 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het ook zo'n effect kan hebben. Ikzelf heb altijd wel interesse gehad in dit soort ambient muziek. Ik heb bijvoorbeeld weer helemaal niks met metal.
Metal zou ik ook hartkloppingen van krijgen dnek ik :P
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_161622167
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 22 april 2016 @ 11:36:58 #21
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_161622317
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:22 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Gaat dit wel snel genoeg voor je?

Dit is meer mijn ding

Maar luister momenteel dit
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_161622335
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:26 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Heb ook met dezelfde vraag rondgelopen en uiteindelijk besloten het, net als jij dus, alleen te delen met mensen die dicht bij me staan. Mensen die wat verder van je afstaan gaan je toch, bewust of onbewust, wellicht anders behandelen. Ik doel dan bijvoorbeeld op collega's. Ik heb ervoor gekozen het op m'n werk eigenlijk niemand te vertellen om niet verzeild te raken in vervelende gesprekken waarin ik allerlei goedbedoelde adviezen krijg of mensen die gaan zeggen dat ze ooit een druk kind kende wat ADHD had en ik daar totaal niet op lijk enzo...
Wat heb jij eraan om het die mensen te vertellen :s).
Ja exact dit inderdaad, denk dat ik het ook wel hier bij laat. En als iemand me ooit de medicatie ziet slikken kan ik het altijd nog uitleggen.

:)
Nee.
pi_161622348
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:20 schreef Dimitri_ het volgende:
Hoi sinds een tijd ook de diagnose ADHD enorm fijn veel puzzelstukjes op hun plek gevallen eindelijk veel dingen die me niet lukten op kunnen lossen (studie, werk, sociaal).

Ik kom ook even in dit topic meekijken, las in het vorige topic al vele herkenbare dingen. Grappig dat het dan tot mijn 25e duurt tot ik pas doorheb dat er zoiets bestaat als 'diagnose' en 'hulp'.

Andere kant vind ik het jammer dat ik het nu pas weet. Speel veel met de gedachte 'waar had ik gestaan als ik het eerder had geweten?'

Verder vind ik het moeilijk om tegen de buitenwereld te vertellen. Alleen mijn beste vrienden en directe familie weten er van. Zodra je begint over ADHD heeft iedereen het stereotype druk irritant kind voor zich, en krijg je te horen "ik ben ook wel eens druk hoor". Hoe gaan jullie daarmee om?
Je hebt nu wel wat meer inzicht in jezelf en je eigen gebruiksaanwijzing. Dankzij een coach of eventueel medicijnen gaat het je nu misschien wel lukken om bijvoorbeeld een studie te voltooien en meer richting te kunnen geven aan je leven. Je moet dingen iets anders aanpakken als de meeste mensen, maar dat maakt je zeker niet minderwaardig. En ADHD is maar één van de vele facetten in je hele persoonlijkheid. Je 'stoornis' (wat het eigenlijk niet is) bepaalt zeker niet in zijn geheel wie je bent.

En als het je geruststelt: ik zit ook nog middenin het proces om het te verwerken. Op den duur komt het wel goed
  vrijdag 22 april 2016 @ 11:39:45 #24
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_161622365
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:26 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Heb ook met dezelfde vraag rondgelopen en uiteindelijk besloten het, net als jij dus, alleen te delen met mensen die dicht bij me staan. Mensen die wat verder van je afstaan gaan je toch, bewust of onbewust, wellicht anders behandelen. Ik doel dan bijvoorbeeld op collega's. Ik heb ervoor gekozen het op m'n werk eigenlijk niemand te vertellen om niet verzeild te raken in vervelende gesprekken waarin ik allerlei goedbedoelde adviezen krijg of mensen die gaan zeggen dat ze ooit een druk kind kende wat ADHD had en ik daar totaal niet op lijk enzo...
Wat heb jij eraan om het die mensen te vertellen :s).
Ik ben juist eerder geneigd dit wel te vertellen, daar dit een makkelijke manier is om snel de rotte appels te identificeren. Het me moeilijk maken, is iets wat ze sowieso al hadden gedaan.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_161622430

En dit is trouwens iets wat ik helemaal geweldig vind. Heel veel mensen vinden dit helemaal niks, but I don't give a damn fuck :P
pi_161622566
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben juist eerder geneigd dit wel te vertellen, daar dit een makkelijke manier is om snel de rotte appels te identificeren. Het me moeilijk maken, is iets wat ze sowieso al hadden gedaan.
Dit vind ik dan wel weet heel zwart-wit. Mijn beste vriendin had het er ook heel moeilijk mee dat ik ook op vrouwen viel, maar dat betekent niet dat ze een rotte appel is. We hebben het er toen over gehad en besloten dat ze wel blij voor me zou zijn als ik een vrouw vond, maar haar niet wilde ontmoeten en er verder ook niks over wilde horen. Prima. Twee jaar geleden had ik een date met een meisje en heb ik haar gebeld om te vragen of ze er inmiddels wel iets over wilde weten of dat ze nog steeds aan die afspraak vasthield. Ze wilde alles weten en is ook inmiddels wel zo'n beetje van d'r homofobie af. Soms moeten mensen gewoon even ruimte en tijd krijgen om iets te verwerken en imo ben je meer een rotte appel als je ze die mogelijkheid niet geeft dan als je die tijd nodig hebt.
Your opinion of me is none of my business.
pi_161622598
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:20 schreef Dimitri_ het volgende:

Verder vind ik het moeilijk om tegen de buitenwereld te vertellen. Alleen mijn beste vrienden en directe familie weten er van. Zodra je begint over ADHD heeft iedereen het stereotype druk irritant kind voor zich, en krijg je te horen "ik ben ook wel eens druk hoor". Hoe gaan jullie daarmee om?
"Ik ben goed opgevoed en heb geleerd om me rustig te gedragen dus hoef jij er geen last van te hebben, omdat ik nu alleen nog maar druk ben in mijn hoofd."

Mijn directe collega's weten ervan en zijn vooral nieuwsgierig. Ik had zelf meer last van dat stereotype dan de mensen aan wie ik het vertelde :+. Ik herken me niet in het stereotype; ik kan best stil zitten op een stoel, heb een baan, ga verstandig om met geld, kan opruimen, etc. De impulsiviteit, divergent denken en chaos in mijn hoofd herken ik dan weer wel, en dat zien anderen ook wel in mij :P.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 22 april 2016 @ 11:56:33 #28
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_161622649
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:52 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dit vind ik dan wel weet heel zwart-wit. Mijn beste vriendin had het er ook heel moeilijk mee dat ik ook op vrouwen viel, maar dat betekent niet dat ze een rotte appel is.
Het gaat er voor mij niet om of zij het daar moeilijk mee hebben, maar of zij het mij moeilijk (gaan) maken.
Andere insteek.
quote:
We hebben het er toen over gehad en besloten dat ze wel blij voor me zou zijn als ik een vrouw vond, maar haar niet wilde ontmoeten en er verder ook niks over wilde horen. Prima. Twee jaar geleden had ik een date met een meisje en heb ik haar gebeld om te vragen of ze er inmiddels wel iets over wilde weten of dat ze nog steeds aan die afspraak vasthield. Ze wilde alles weten en is ook inmiddels wel zo'n beetje van d'r homofobie af. Soms moeten mensen gewoon even ruimte en tijd krijgen om iets te verwerken en imo ben je meer een rotte appel als je ze die mogelijkheid niet geeft dan als je die tijd nodig hebt.
Nogmaals, het gaat er mij om dat anderen het mij moeilijk maken, niet andersom (je hebt mijn post verkeerd begrepen).
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_161622811
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:56 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het gaat er voor mij niet om of zij het daar moeilijk mee hebben, maar of zij het mij moeilijk (gaan) maken.
Andere insteek.

[..]

Nogmaals, het gaat er mij om dat anderen het mij moeilijk maken, niet andersom (je hebt mijn post verkeerd begrepen).
Hoe zouden anderen het jou moeilijk maken dan? Door constant te smeren dat je niet echt ADHD hebt, ondanks dat je er zelf niet over begint? Dan snap ik je punt wel namelijk. Maar ik ben ook van mening dat je het nu eenmaal niet met iedereen overal over kunt hebben. Ik heb ook een vriendin die niet gelooft in ADHD, prima. We hebben het er gewoon nooit over en we zijn hartstikke goede vriendinnen.
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 22 april 2016 @ 12:10:42 #30
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_161623004
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:03 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Hoe zouden anderen het jou moeilijk maken dan? Door constant te smeren dat je niet echt ADHD hebt, ondanks dat je er zelf niet over begint? Dan snap ik je punt wel namelijk.
edit: Zie nu dat je wederom de boel omdraait. Jammer wel.
Want waarom zou ik hierover willen liegen?

quote:
Maar ik ben ook van mening dat je het nu eenmaal niet met iedereen overal over kunt hebben. Ik heb ook een vriendin die niet gelooft in ADHD, prima. We hebben het er gewoon nooit over en we zijn hartstikke goede vriendinnen.
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben juist eerder geneigd dit wel te vertellen, daar dit een makkelijke manier is om snel de rotte appels te identificeren. Het me moeilijk maken, is iets wat ze sowieso al hadden gedaan.
Met dit "maar ik ben van mening dat je het nu eenmaal niet met iedereen overal over kunt hebben." laat je merken dat je dit "Ik ben juist eerder geneigd dit wel te vertellen" niet goed begrepen hebt.

Waarom zou ik het altijd iedereen vertellen? Das toch raar? Ik vertel het de lokale caissière toch ook niet? En dus ook niet al mijn collega's (en dit heb ik ook nooit gezegd) en dan ga je mij ervan betichten een zwart-wit denker te zijn.

Lief van je hoor.

[ Bericht 3% gewijzigd door magnetronkoffie op 22-04-2016 12:21:12 ]
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_161623889
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik ben juist eerder geneigd dit wel te vertellen, daar dit een makkelijke manier is om snel de rotte appels te identificeren. Het me moeilijk maken, is iets wat ze sowieso al hadden gedaan.
Dat is ook een aanpak. Maar je doelt met de opmerking 'rotte appels' vermoedelijk op mensen die jij sowieso al niet erg sympathiek vindt ;)? Daardoor kun je dan direct besluiten hun opmerkingen of mening naast je neer te leggen. Daar kan ik me op zich ook wel in vinden.

Uiteindelijk zijn wij hier degenen met ADHD en je kunt je simpelweg afvragen wat je er zelf aan hebt door dat met anderen te delen als daar geen directe aanleiding voor is. Dan zou ik het lekker in het midden laten allemaal.
Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze er respectvol of met begrip mee omgaan, zoals je dat (hopelijk) wel kunt bij familie en goede vrienden.
pi_161623903
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:10 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

edit: Zie nu dat je wederom de boel omdraait. Jammer wel.
Want waarom zou ik hierover willen liegen?


[..]


[..]

Met dit "maar ik ben van mening dat je het nu eenmaal niet met iedereen overal over kunt hebben." laat je merken dat je dit "Ik ben juist eerder geneigd dit wel te vertellen" niet goed begrepen hebt.

Waarom zou ik het altijd iedereen vertellen? Das toch raar? Ik vertel het de lokale caissière toch ook niet? En dus ook niet al mijn collega's (en dit heb ik ook nooit gezegd) en dan ga je mij ervan betichten een zwart-wit denker te zijn.

Lief van je hoor.
Nu begrijp jij mij verkeerd. Ik vraag hoe anderen het jou moeilijk maken, of zij dat doen door constant te sneren dat je niet echt ADHD hebt.
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 22 april 2016 @ 12:58:38 #33
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_161624112
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:47 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Dat is ook een aanpak. Maar je doelt met de opmerking 'rotte appels' vermoedelijk op mensen die jij sowieso al niet erg sympathiek vindt ;)?
Nee...
Ik doel (eerder) op mensen die mij sowieso al niet erg sympathiek vinden.
Niet omgekeerd dus.
quote:
Daardoor kun je dan direct besluiten hun opmerkingen of mening naast je neer te leggen. Daar kan ik me op zich ook wel in vinden.

Uiteindelijk zijn wij hier degenen met ADHD en je kunt je simpelweg afvragen wat je er zelf aan hebt door dat met anderen te delen als daar geen directe aanleiding voor is. Dan zou ik het lekker in het midden laten allemaal.
Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze er respectvol of met begrip mee omgaan, zoals je dat (hopelijk) wel kunt bij familie en goede vrienden.
Je snapt het niet.
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:47 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nu begrijp jij mij verkeerd. Ik vraag hoe anderen het jou moeilijk maken, of zij dat doen door constant te sneren dat je niet echt ADHD hebt.
Je weet zelf toch ook wel dat als iemand jou niet mag, dat het niet uitmaakt -hoe- ze dat zullen gaan doen? Je weet zelf toch ook wel -dat- ze het gaan doen, afhankelijk van waar je zwaktepunten liggen?
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_161624210
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2016 12:58 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee...
Ik doel (eerder) op mensen die mij sowieso al niet erg sympathiek vinden.
Niet omgekeerd dus.

Okay, dan verkeerd geïnterpreteerd inderdaad.

Maar dan snap ik het inderdaad nog niet helemaal. Want je bent geneigd het eerder te delen met mensen die jou niet sympathiek zouden vinden. Waarom zou je dat eigenlijk doen of willen?
pi_161624338
Ik snap Sarasi's punt wel.

Sowieso heeft iedereen zijn eigen beleving en niemand is alwetend. Het vertellen van dat je ADHD hebt kan goed uitpakken of niet. De één zal proberen zich een voorstelling te maken tegen welke problemen jij aanloopt en kan er dan ook min of meer begrip voor opbrengen. De ander kan dat wat minder. Dat hoeft niet persé te betekenen dat hij of zij een rotte appel is of beschikt over weinig inlevingsvermogen, maar dat, maar dat de problematiek waar jij mee worstelt (nog) te ver afstaat van zijn/haar belevingswereld.

Laatst reageerde iemand in eerste instantie positief nadat ik hem had verteld waarmee ik ben gediagnosticeerd. Hij was blij voor me dat ik meer duidelijkheid heb. Maar toen zei hij: "Wel doorgaan met je zangoefeningen hé! Elke dag minimaal een half uur per dag oefenen." Daaruit maakte ik op dat hij niet echt begrijpt tegen welke problemen in aanloop. En dat gaat hij waarschijnlijk ook niet begrijpen, want hij is een echte rauwdouwer met een koppige sterke mening. Maar ik zit er niet mee en hij is hierdoor niet minder aardig. Misschien kan ik - juist omdat hij het niet begrijpt - nog wat van hem opsteken.

Ik heb de lastste posts niet gelezen omdat ik met deze bezig was op mijn smartfeun :P
pi_161625086
Ik heb sinds eind vorig jaar de diagnose add. Diagnose volgde tijdens het verloop van mijn behandeling voor depressie waar ik toen ook al sinds het jaar daarvoor mee rondliep. ( en die ik inmiddels een stuk beter onder controle heb)

Ben nu aan het experimenteren met medicatie. paar maanden methylfenidaat geslikt maar voelde me er steeds minder lekker bij, en voor mijn concentratie deed het ook niet heel veel. Daarnaast zit ik nog aan de sertraline (voor de depressie) en hoewel dat ook mijn geest wat afremt, leek ik er steeds lamlendiger van te worden.

Heb de methyl sinds 2 weken ingeruild voor wellbutrin xr 150 om te kijken wat het effect daarvan is.
qua concentratie merk ik het nog niet echt, maar energie lijkt wel wat toegenomen. Iig geen heel erge bijwerkingen gelukkig (wat minder slapen, intens dromen, lichte stemmingswisselingen)
over 3 weken re-check. Ook wel relaxed om niet om de 3 uur pillen in te hoeven nemen.
pi_161625153
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:42 schreef PindaXL het volgende:
Ik heb sinds eind vorig jaar de diagnose add. Diagnose volgde tijdens het verloop van mijn behandeling voor depressie waar ik toen ook al sinds het jaar daarvoor mee rondliep. ( en die ik inmiddels een stuk beter onder controle heb)

Ben nu aan het experimenteren met medicatie. paar maanden methylfenidaat geslikt maar voelde me er steeds minder lekker bij, en voor mijn concentratie deed het ook niet heel veel. Daarnaast zit ik nog aan de sertraline (voor de depressie) en hoewel dat ook mijn geest wat afremt, leek ik er steeds lamlendiger van te worden.

Heb de methyl sinds 2 weken ingeruild voor wellbutrin xr 150 om te kijken wat het effect daarvan is.
qua concentratie merk ik het nog niet echt, maar energie lijkt wel wat toegenomen. Iig geen heel erge bijwerkingen gelukkig (wat minder slapen, intens dromen, lichte stemmingswisselingen)
over 3 weken re-check. Ook wel relaxed om niet om de 3 uur pillen in te hoeven nemen.
Sterkte!
  vrijdag 22 april 2016 @ 16:24:58 #38
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_161628541
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:02 schreef Orbeatle het volgende:

[..]

Okay, dan verkeerd geïnterpreteerd inderdaad.

Maar dan snap ik het inderdaad nog niet helemaal. Want je bent geneigd het eerder te delen met mensen die jou niet sympathiek zouden vinden.
Niet iedereen die onsympathiek is, zal dit toch laten blijken. Er zweven genoeg verhalen op het net, overal eigenlijk, over 'vrienden' die prima vrienden zijn, maar zodra het met jou minder gaat of ze kunnen bij jou een grote slag slaan, dat ze dan ineens geen vrienden meer zijn.

Ik heb geen enkele reden om dit soort mensen dichtbij mij te laten komen.
quote:
Waarom zou je dat eigenlijk doen of willen?
Nou, niet dus :')
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_161628674
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:24 schreef Sarasi het volgende:
Hooguit dat ze me m'n medicijnen zien slikken en ernaar vragen
dat is iets dat ik altijd wel apart gevonden heb. Ik werk in een vrij open bedrijf maar om de een of andere manier heeft de afgelopen twee jaar letterlijk niemand me ernaar gevraagd. Blijkbaar durft men dat niet goed. Maar dat is bij jou dus anders?

Het heeft me wel erg verbaasd. Dat wel.
  vrijdag 22 april 2016 @ 16:44:39 #40
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_161628994
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:31 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

dat is iets dat ik altijd wel apart gevonden heb. Ik werk in een vrij open bedrijf maar om de een of andere manier heeft de afgelopen twee jaar letterlijk niemand me ernaar gevraagd. Blijkbaar durft men dat niet goed. Maar dat is bij jou dus anders?

Het heeft me wel erg verbaasd. Dat wel.
Kan ook zijn dat er mensen zijn die jou medicatie zien slikken, verder totaal geen angstgevoelens hebben en alleen maar constateren dat jij geregeld een pilletje neemt en het wel prima zo vinden. Dat moet je niet vergeten.

Zou er zelf trouwens ook niet naar gevraagd hebben, ik heb het mensen al zovaak zien doen en ik ken de geschiedenis en betekenis van medicatiegebruik nu zo onderhand wel.

Voor mij is iemand een pilletje zien slikken, gespannen op die persoon afstappen en met een trillend stemmetje naar die medicatie gaan vragen (sommigen zijn creatief in hoe ze het brengen, dus de voorbeelden laat ik aan je eigen fantasie over) vergelijkbaar met in een drukke stad rondlopen, een willekeurige fietser aanhouden en daarna die fietser vragen waarom ie op de fiets is.

Ik vind het gewoon raar...als iemand medicatie neemt op het werk, so what?
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_161629088
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 13:08 schreef Pulzzar het volgende:
Misschien kan ik - juist omdat hij het niet begrijpt - nog wat van hem opsteken.

Ik heb de lastste posts niet gelezen omdat ik met deze bezig was op mijn smartfeun :P
Goeie houding. :Y
Het is schier onmogelijk voor anderen om direct te snappen hoe het je leven belemmerd of om hier rekening mee te houden.
Vind het altijd wel prettig als mensen me "normaal" benaderen, ik geef dan zelf wel aan wat ik wel of niet prettig vind. Wat hier de achterliggende reden van is, is dan in mijn ogen niet relevant.
pi_161629210
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:50 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Goeie houding. :Y
Het is schier onmogelijk voor anderen om direct te snappen hoe het je leven belemmerd of om hier rekening mee te houden.
Het is voor mezelf nauwelijks te bevatten. Ik heb het ook altijd aangezien voor chronische luiheid. De scheidslijn tussen AD(H)D en 'normaal' kan heel dun zijn, ook omdat 'normale' mensen genoeg eigenaardigheden kunnen hebben. Het zou ook zomaar kunnen dat je in eerste instantie herkenning en erkenning zoekt bij anderen met ADHD, maar je vindt je zielsverwant in iemand die het niet heeft.
  vrijdag 22 april 2016 @ 17:01:42 #43
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_161629287
quote:
Het is schier onmogelijk voor anderen om direct te snappen hoe het je leven belemmerd of om hier rekening mee te houden.
Vind het altijd wel prettig als mensen me "normaal" benaderen, ik geef dan zelf wel aan wat ik wel of niet prettig vind. Wat hier de achterliggende reden van is, is dan in mijn ogen niet relevant.
Maar als je elkaar vanaf de grond af aan al serieus neemt en elkaar kunt respecteren voor wat we zijn, dan zijn dit soort inzichten toch sowieso al overbodig?

Ik bedoel volgende niet lullig hoor (en zeker niet op de ADHD-regulars gemikt), maar valt me vaak op dat veel mensen best wel moeilijk doen als het om vriendschap aangaat (allemaal regeltjes dit sociale dingetjes dat, angst zie ik ook veel terug), terwijl de essentie echt doodsimpel is :)

Vriendschap is echt niet moeilijk, het probleem is eerder om de meest geschikte personen überhaubt tegen te komen (en dan nog maar hopen dat het wederzijds is en dat eventuele verschillen lijmbaar zijn)
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_161629304
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:58 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Het is voor mezelf nauwelijks te bevatten. Ik heb het ook altijd aangezien voor chronische luiheid. De scheidslijn tussen AD(H)D en 'normaal' kan heel dun zijn, ook omdat 'normale' mensen genoeg eigenaardigheden kunnen hebben. Het zou ook zomaar kunnen dat je in eerste instantie herkenning en erkenning zoekt bij anderen met ADHD, maar je vindt je zielsverwant in iemand die het niet heeft.
Jouw "afwijking" kan wel heel anders zijn dan de mijne, maar wel onder dezelfde noemer vallen.
Naast ADHD heb ik ook autisme, maar ik ben wel sociaal, kan goed contact maken, leiding geven.
Op mijn werk merk je er ook weinig van, dat ik thuis kom en vervolgens als een blok in slaap val voor een uur of 2, merkt niemand.

Ben wel minder gaan werken en heb een lagere functie gezocht, omdat ik geen zin meer heb in weekenden bijtrekken. :)
pi_161629359
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar als je elkaar vanaf de grond af aan al serieus neemt en elkaar kunt respecteren voor wat we zijn, dan zijn dit soort inzichten toch sowieso al overbodig?

Ik bedoel volgende niet lullig hoor (en zeker niet op de ADHD-regulars gemikt), maar valt me vaak op dat veel mensen best wel moeilijk doen als het om vriendschap aangaat (allemaal regeltjes dit sociale dingetjes dat, angst zie ik ook veel terug), terwijl de essentie echt doodsimpel is :)

Vriendschap is echt niet moeilijk, het probleem is eerder om de meest geschikte personen überhaubt tegen te komen (en dan nog maar hopen dat het wederzijds is en dat eventuele verschillen lijmbaar zijn)
Welke inzichten, heb geen inzichten genoemd?

Ik ben nog nooit op zoek geweest naar "geschikte vrienden". Iedereen heeft zijn eigen eigenaardigheden, verleden, opvattingen en emoties.
Denk dat je er een beetje "scheef" tegenaan kijkt. Iedereen kan een vriend zijn, zolang er maar wederzijds respect is en oprechte interesse in elkaar.
Met de een ga je op stap, met de ander uit eten en anderen zie ik alleen in een bepaalde groep. Allemaal vrienden, allemaal met een ander uitgangspunt, of op een andere manier in mijn leven gekomen.

En lullig, ik zie niets lulligs..
pi_161629412
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:24 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Niet iedereen die onsympathiek is, zal dit toch laten blijken. Er zweven genoeg verhalen op het net, overal eigenlijk, over 'vrienden' die prima vrienden zijn, maar zodra het met jou minder gaat of ze kunnen bij jou een grote slag slaan, dat ze dan ineens geen vrienden meer zijn.

Ik heb geen enkele reden om dit soort mensen dichtbij mij te laten komen.


[..]

Nou, niet dus :')
Hier ben jij toch degene die moeilijk doet, dus was dat lullig naar jezelf gericht?

Begrijp je niet helemaal, je zegt dat vriendschap heel simpel is, maar je maakt er zelf iets ingewikkelds van?
pi_161629508
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat er mensen zijn die jou medicatie zien slikken, verder totaal geen angstgevoelens hebben en alleen maar constateren dat jij geregeld een pilletje neemt en het wel prima zo vinden. Dat moet je niet vergeten.

Zou er zelf trouwens ook niet naar gevraagd hebben, ik heb het mensen al zovaak zien doen en ik ken de geschiedenis en betekenis van medicatiegebruik nu zo onderhand wel.

Voor mij is iemand een pilletje zien slikken, gespannen op die persoon afstappen en met een trillend stemmetje naar die medicatie gaan vragen (sommigen zijn creatief in hoe ze het brengen, dus de voorbeelden laat ik aan je eigen fantasie over) vergelijkbaar met in een drukke stad rondlopen, een willekeurige fietser aanhouden en daarna die fietser vragen waarom ie op de fiets is.

Ik vind het gewoon raar...als iemand medicatie neemt op het werk, so what?
Ach, gewoon belangstelling? Er hoeft niet altijd iets achter te zitten. Gewoon een beetje interesse in elkaar?
  vrijdag 22 april 2016 @ 17:21:06 #48
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_161629672
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:12 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ach, gewoon belangstelling? Er hoeft niet altijd iets achter te zitten. Gewoon een beetje interesse in elkaar?
Ja, het kan idd gewoon belangstelling zijn (al had ik liever gehad dat ze belangstelling zouden tonen voor mij als persoon en niet op mij als medicatiegebruiker).
Of het gewoon (gezonde) belangstelling is of dat ze aan het vissen zijn, daar kan je snel genoeg achter komen.
Of dat ze het verder totaal niet boeit, maar zoals ik al eerder probeerde te impliceren., hoeft het negeren van jouw medicatiegebruik niet perse een negatieve oorzaak te hebben.

En dit zie ik wel veel gebeuren, dat er geoordeeld wordt. Waarom? Is toch helemaal niet nodig? Als bepaalde mensen mij aanspreken op mijn medicatiegedrag...van mij mogen ze, ik kijk het dan verder nog wel even aan en wacht rustig af :)
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_161629702
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 16:31 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

dat is iets dat ik altijd wel apart gevonden heb. Ik werk in een vrij open bedrijf maar om de een of andere manier heeft de afgelopen twee jaar letterlijk niemand me ernaar gevraagd. Blijkbaar durft men dat niet goed. Maar dat is bij jou dus anders?

Het heeft me wel erg verbaasd. Dat wel.
Nou ja, de situatie zal ook anders zijn. Als ik naast een vriendin in college zit waar ik al een halfjaar mee optrek, vragen ze het op den duur gewoon een keer. Puur uit interesse. En ik geef gewoon antwoord, maar ga er verder ook niet op in met uitleg ofzo, dus doorgaans blijft het daar ook bij. Van vreemden of vage kennissen heb ik er nog nooit een vraag over gekregen.
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 22 april 2016 @ 18:05:09 #50
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161630559
En terug.

[ Bericht 68% gewijzigd door Copycat op 22-04-2016 18:43:51 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')