Van dit vliegtuig weet ik het niet, maar ik heb wel eens bij een andere maatschappij op zo'n plek gezeten. Er is wel een entertainmentsysteem, maar die zit in de muur voor je dus die zit verder weg dan normaal gesproken. Bij de vier stoelen in het midden kan de beenruimte juist best krap zijn, want voor je is een muur ipv. dat je je voeten onder de stoel voor je kan steken.quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:24 schreef Travelboy het volgende:
Hoi allemaal,
Wij vliegen binnenkort met de airbus 330-300 van Brussels Airlines naar New York.
Nu zat ik even te kijken op de plattegrond van het vliegtuig en vraag ik me wat af.
Heb je wel of niet een entertainment systeem bij nooduitgang stoelen? Het lijkt zo beschreven dat je het niet hebt.
Ik wilde kijken voor extra beenruimte, maar dan ga ik denk ik toch liever voor een normale stoel met wél zo'n systeem.
Link:http://www.seatguru.com/a(...)p?flightno=501&date= (rij 32)
Die zit met een arm vast aan de stoelleuning:quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:24 schreef Travelboy het volgende:
Hoi allemaal,
Wij vliegen binnenkort met de airbus 330-300 van Brussels Airlines naar New York.
Nu zat ik even te kijken op de plattegrond van het vliegtuig en vraag ik me wat af.
Heb je wel of niet een entertainment systeem bij nooduitgang stoelen? Het lijkt zo beschreven dat je het niet hebt.
Ik wilde kijken voor extra beenruimte, maar dan ga ik denk ik toch liever voor een normale stoel met wél zo'n systeem.
Link:http://www.seatguru.com/a(...)p?flightno=501&date= (rij 32)
Het schermpje zit in de stoelleuning, evenals het tafeltje die je dan moet opvouwen en uitklappen.quote:Op vrijdag 22 april 2016 20:29 schreef Igen het volgende:
[..]
Van dit vliegtuig weet ik het niet, maar ik heb wel eens bij een andere maatschappij op zo'n plek gezeten. Er is wel een entertainmentsysteem, maar die zit in de muur voor je dus die zit verder weg dan normaal gesproken. Bij de vier stoelen in het midden kan de beenruimte juist best krap zijn, want voor je is een muur ipv. dat je je voeten onder de stoel voor je kan steken.
helemaal met je eens, ding is trouwens ook dat die plaatsen altijd vol zitten, dus je hebt gegarandeerd altijd een buurman. Die waarschijnlijk ook nog groot is.quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:06 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het schermpje zit in de stoelleuning, evenals het tafeltje die je dan moet opvouwen en uitklappen.
Luchtvaartmaatschappijen verkopen deze stoelen vaak voor extra kosten, maar ik vind dit persoonlijk absoluut geen fijne plekken.
Allereerst ben ik gewoon onhandig, op het uitklaptafeltje zonder rugleuning als opvangwand is mijn Samsung Note, water of ander drinken en eten zeker een keer naar beneden gevallen, en je kan vaak de voeten niet kwijt als men geen uitsparing onderin heeft waardoor je per saldo minder ruimte hebt.
En last, but not least, je kan daar geen handbagage plaatsen bij het landen en opstijgen, ook dat is soms onhandig.
Strategisch inchecken inderdaad, zit de vlucht vol dan heb je pech, maar als jij een middenpad stoel kiest waar al iemand anders aan de andere kant zit bij een 3 zitje, of al 2 personen bij een 4 zitje dan zal niemand vrijwillig dat plekje aan de binnenkant kiezen. Wel moet je dan een beetje achterin het toestel de plek kiezen, want aan de incheckbalie vullen ze het vliegtuig bijna altijd van voor naar achter.quote:Op vrijdag 22 april 2016 21:30 schreef Roger_ het volgende:
[..]
helemaal met je eens, ding is trouwens ook dat die plaatsen altijd vol zitten, dus je hebt gegarandeerd altijd een buurman. Die waarschijnlijk ook nog groot is.
Zelf probeer ik altijd een gangpad stoel te bemachtigen waar niemand in de midden stoel zit.
Dit herinnert mij eraan, ik moet toch nog even gaan klagen bij BA. Die hebben mij (ook al had ik bagage aan boord!), maar ook twee anderen van een vertraagde aansluitende vlucht (en ook met bagage aan boord) meer dan 13 minuten voor vertrektijd bij de gate weg gebonjourd. Toen waren de koffers al van boord! Vooral lullig omdat het al de laatste vlucht van de dag was.quote:Op vrijdag 22 april 2016 19:18 schreef ozzietukker het volgende:
Daarnaast hanteren luchtvaartmaatschappijen strakke deadlines voor het sluiten van de gate, als je 10 minuten voor vertrek niet aanwezig bent, geen bagage hebt ingechecked kan men vrij gemakkelijk de gate sluiten en kan je de toegang ontzegd worden. [...], en dat is niet zo goed voor de 'carrière' van het grondpersoneel.
Dat je een vertraagde vlucht niet haalt is trouwens altijd buiten jouw schuld. Ik vind het altijd mooi om te zien mensen die rennen over een luchthaven. Dat is namelijk echt niet nodig.quote:Op zaterdag 23 april 2016 00:54 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Dit herinnert mij eraan, ik moet toch nog even gaan klagen bij BA. Die hebben mij (ook al had ik bagage aan boord!), maar ook twee anderen van een vertraagde aansluitende vlucht (en ook met bagage aan boord) meer dan 13 minuten voor vertrektijd bij de gate weg gebonjourd. Toen waren de koffers al van boord! Vooral lullig omdat het al de laatste vlucht van de dag was.
Had op Flyertalk ook al vernomen dat dat meer dan 10 min van tevoren toch niet echt hoort.
(Staat los van dat ik natuurlijk gewoon op tijd had moeten zijn, vandaar dat ik er niet veel werk van gemaakt heb. 'k Vond het ook vooral lullig voor die andere twee, die echt buiten eigen schuld laat waren.)
En ook nooit een omroepbericht gehoord dus die ervaring ook gemist!
Bij Air Regional / Air France nooit enig probleem voor de aansluitende vlucht op CDG naar AMS. vanuit Nantes altijd een late vlucht, werd je bij de aankomst gate opgewacht, naar beneden gedirigeerd en met een busje naar de gate van al wachtende vlucht naar AMS gereden. Ging altijd goed want ik denk dat het een dure aangelegenheid zou worden voor AF om een diner, overnachting en financiele compensatie te moeten regelen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 10:16 schreef Fogel het volgende:
Er zit nog een verschil tussen kunnen en willen. Ben ook al eens van de volgende vlucht gehaald omdat de eerste vertraagd was. Bij de balie waren ze verbaasd dat ik er was, maar het was geen probleem om me toch aan boord te krijgen (deze vlucht bleek wel vrij leeg te zijn) zelfs al was ik al op de volgende vlucht gezet. Mijn koffer stond de volgende dag netjes bij het hotel, want die hadden ze niet meegekregen.
Is inmiddels wel zo'n 10 jaar geleden. Vrees dat KLM dat soort service inmiddels ver achter zich heeft gelaten.
Ik denk dat 600-650 euro eigenlijk best wel een redelijke prijs is want wanneer je er een ticket DMK-HAN vv bij moet kopen kost dat ook wel wat. Cross border tickets van AirAsia zijn op geen enkele route anders dan DMK-KUL meer echt goedkoop. Reken maar op minstens 100 euro retour. Met KLM zeker naar CDG en dan verder met Vietnam Airlines? Etihad moet je geluk hebben met de overstap tijden. Maar wanneer je flexibel bent kun je ook eens kijken nasr de routes naar KUL en SIN want vandaar uit is het aanbod van LCC's wat groter dan vanuit BKK/DMK. Maar nogmaals, voor die prijs zou ik dat open jaw ticket gewoon boeken want in de combi wordt het toch niet echt veel goedkoper en hoef he ook je bagage niet opnieuw in te checken op de overstapplaats.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:55 schreef Maryn. het volgende:
Ik wil in september ergens naar Vietnam. Een retourticket AMS > Hanoi en Ho Chi Minh > AMS is rond de 600-650 met een maatschappij als Etihad of KLM.
Kan het het waard zijn om losse tickets bijv. te kopen naar Bangkok en vanaf daar door te vliegen naar Vietnam? Hebben jullie ervaring mee met dit losse boeken?
Als je met KLM die prijs kunt krijgen, waarom dan moeilijk doen om 2 of 3 tientjes te sparen. Etihad is hetzelfde verhaal, zeer comfortabele maatschappij maar daar heb je een overstap.quote:Op zaterdag 23 april 2016 20:55 schreef Maryn. het volgende:
Ik wil in september ergens naar Vietnam. Een retourticket AMS > Hanoi en Ho Chi Minh > AMS is rond de 600-650 met een maatschappij als Etihad of KLM.
Kan het het waard zijn om losse tickets bijv. te kopen naar Bangkok en vanaf daar door te vliegen naar Vietnam? Hebben jullie ervaring mee met dit losse boeken?
Met zowel KLM als met Etihad heb je een overstap, met KLM wat eerder in Parijs en dan met een partner verder, met Etihad wat meer halverwege.quote:Op zaterdag 23 april 2016 21:07 schreef XL het volgende:
[..]
Als je met KLM die prijs kunt krijgen, waarom dan moeilijk doen om 2 of 3 tientjes te sparen. Etihad is hetzelfde verhaal, zeer comfortabele maatschappij maar daar heb je een overstap.
Overstap naar BKK en dan nog een lokaal retourtje zou ik nooit doen. Hoe moeilijker je de reis maakt, hoe groter de kans op problemen.
O'Hare is niet het fijnste vliegveld. Overstappen opneen binnenlandse vlucht heb ik nog nooit gedaan daar, maar weet wel dat er voorbij de security geen enkele restaurant faciliteit is, volgens mij een paar karretjes die wat drinken en snoepgoed verkopen en dan heb je het wel gehad. Zelfs geen bar aan airside. Die zijn er alleen aan de landside en dan nog behoorlijk beperkt ook. Je komt de tijd wel door maar fijn is het niet daar in Chicago.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:35 schreef Copa het volgende:
Wie is op de Luchthaven van Chicago geweest? Is alles overzichtelijk en makkelijk te vinden? En hebben ze daar McDonald's, Starbucks en zo? Moet volgende maand daar 4,5 uur wachten bij een tussenstop dus wil even weten wat er allemaal te doen is en zo.
Thanks! Vorig jaar met Etihad gevloge, beviel goed. Hoe bevalt Turkish Airlines jullie?quote:Op zaterdag 23 april 2016 22:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met zowel KLM als met Etihad heb je een overstap, met KLM wat eerder in Parijs en dan met een partner verder, met Etihad wat meer halverwege.
Verder inderdaad, Air Asia is leuk om wat rond te reizen, maar als directe connectie op een internationale vlucht niet handig, want als de voorgaande vluchten vertraging hebben dan zit je direct.
Aan de andere kant, als je echt nog in Thailand een paar dagen wil doorbrengen dan is het weer wel prima te doen, alleen met de vlucht terug moet je dan wel wat marge inbouwen. Vanaf Kuala Lumpur zal het zoals Buzz aangeeft inderdaad wat goedkoper zijn naar Vietnam, maar naar Kuala Lumpur (hoewel nog steeds niet duur) is het net wat duurder dan naar Bangkok vliegen, en niet alle ME3 maatschappijen hebben, zeker op de terugweg, fijne overstaptijden in het ME3 land, omdat men wat minder vliegt naar KUL en je dus wat langer moet wachten. En 23.30 aankomen en dan 09.30 doorvliegen breekt je.
Wat je weer wel kan doen is een zogenoemde Open Jaw boeken, heen AMS-BKK, en terug SGN-AMS, met Etihad zijn de overstaptijden terug niet optimaal, met mijn vrienden van Turkish is het wat beter, en zit je in de 520 euro categorie. Tip, kies wel voor de 13.55 met vertrek uit Amsterdam vlucht, want als je dan vertraging hebt kan je nog met een latere vlucht naar Bangkok mee.
Kan je ook vinden via Skyscanner.
Ticket enkele reis vanaf Bangkok met Air Asia , Nok Air, Scoot, Jet Star, Viet Jet en wat al niet meer is er tussen de 50-100 euro met bagage.
Turkish Airlines is denk ik het beste wat je in Europa vind. Longhaul uitstekende verzorging maar de IFE is wat minder, wat mij in het geheel niet boeit.quote:Op zondag 24 april 2016 00:43 schreef Maryn. het volgende:
[..]
Thanks! Vorig jaar met Etihad gevloge, beviel goed. Hoe bevalt Turkish Airlines jullie?
Ah, balen.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
O'Hare is niet het fijnste vliegveld. Overstappen opneen binnenlandse vlucht heb ik nog nooit gedaan daar, maar weet wel dat er voorbij de security geen enkele restaurant faciliteit is, volgens mij een paar karretjes die wat drinken en snoepgoed verkopen en dan heb je het wel gehad. Zelfs geen bar aan airside. Die zijn er alleen aan de landside en dan nog behoorlijk beperkt ook. Je komt de tijd wel door maar fijn is het niet daar in Chicago.
Mcdonalds, starbucks, alles hebben ze op ORD. Lekkere taco's bij zo'n taco-keten. Verschillende bars en een food court. Weet niet waar Buzz1291 was, maar ORD is een volwassen HUB-airport. Beetje oud en druk, maar prima faciliteiten. Was er afgelopen 11 mnd 4x met lufthansa en american en kwam met beide maatschappijen in dezelfde terminal.quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
O'Hare is niet het fijnste vliegveld. Overstappen opneen binnenlandse vlucht heb ik nog nooit gedaan daar, maar weet wel dat er voorbij de security geen enkele restaurant faciliteit is, volgens mij een paar karretjes die wat drinken en snoepgoed verkopen en dan heb je het wel gehad. Zelfs geen bar aan airside. Die zijn er alleen aan de landside en dan nog behoorlijk beperkt ook. Je komt de tijd wel door maar fijn is het niet daar in Chicago.
Maar dan toch allen wel vóór de security op de internationale terminal herrinner ik me van drie jaar geleden voor het laast. Achter de security praktisch niets aanwezig zoals ik al zei. Of ze moeten grondig aangepast hebben de laatste tijd.quote:Op zondag 24 april 2016 07:44 schreef XL het volgende:
[..]
Mcdonalds, starbucks, alles hebben ze op ORD. Lekkere taco's bij zo'n taco-keten. Verschillende bars en een food court. Weet niet waar Buzz1291 was, maar ORD is een volwassen HUB-airport. Beetje oud en druk, maar prima faciliteiten. Was er afgelopen 11 mnd 4x met lufthansa en american en kwam met beide maatschappijen in dezelfde terminal.
Heb dezelfde ervaring, al wel tijdje geleden overigens. Jaartje of 6 a 7 geledenquote:Op zondag 24 april 2016 09:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar dan toch allen wel vóór de security op de internationale terminal herrinner ik me van drie jaar geleden voor het laast. Achter de security praktisch niets aanwezig zoals ik al zei. Of ze moeten grondig aangepast hebben de laatste tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |