abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:42:19 #151
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161726413
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 april 2016 10:23 schreef SicSicSics het volgende:
Hier een niet zo nieuwe video die bewijst dat de aarde rond is!


Ha! Nu jullie weer, Flat Earthers.

Hier nog meer bewijs:

Ze zingt duidelijk: I've been around the world!
En muzikanten liegen niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Deze heeft "Just La la la la" als argument. Dat moet ook aanspreken. 8-)
Ik vind in deze clipjes maar flauwe soep.
Weinig bezieling voor het globemodel in te vinden.

De Flat -Earth -songs die hier passeren hebben een Missie . Zijn met passie gemaakt.
Verkondigen een krachtige boodschap.
Zijn controversieel en in conflict met de huidige paradigma waar we met zijn allen in leven.

Flat Earth is Punk *O*
pi_161726426
Niet om het een of ander Molurus maar elk probleem met de platte aarde staat nog steeds.

Rapper Bob adresseert ze helaas ook niet echt.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:50:16 #153
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_161726634
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:42 schreef francorex het volgende:
De Flat -Earth -songs die hier passeren hebben een Missie . Zijn met passie gemaakt.
Verkondigen een krachtige boodschap.
Zijn controversieel en in conflict met de huidige paradigma waar we met zijn allen in leven.
Dat maakt ze helaas alleen nog niet meer of minder waar. :)
Als ik morgen een liedje zing dat het bloed in je lichaam blauw is, want kijk maar naar je arm. En ik zing dat met passie, bezieling en een missie... Dan is het heel controversieel en in conflict met het huidige paradigma... Maar het blijft onzin. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:53:42 #154
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161726726
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 12:06 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik zie dat jij ook al in de anti-lucifer propaganda van de bijbel getuind bent.
waar in de bijbel staat dat dan?
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:54:50 #155
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161726753
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:42 schreef francorex het volgende:

[..]

Ik vind in deze clipjes maar flauwe soep.
Weinig bezieling voor het globemodel in te vinden.
Dan heb je wellicht ook een beetje een idee bij hoe jouw FE liedjes overkomen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:42 schreef francorex het volgende:

De Flat -Earth -songs die hier passeren hebben een Missie . Zijn met passie gemaakt.
Verkondigen een krachtige boodschap.
Zijn controversieel en in conflict met de huidige paradigma waar we met zijn allen in leven.

Flat Earth is Punk *O*
Als jet het mij vraagt is minimaal de helft ervan gemaakt door mensen die FE'ers graag in de zeik zetten, met name de ISS rapper... ik kan me niet voorstellen dat die man het serieus bedoelt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:55:36 #156
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161726771
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:42 schreef Chewie het volgende:
Niet om het een of ander Molurus maar elk probleem met de platte aarde staat nog steeds.

Rapper Bob adresseert ze helaas ook niet echt.
Ach ja, ik ben inmiddels al blij als er ook maar 1 probleem wordt geadresseerd. Natuurlijk zijn er veel meer.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 26 april 2016 @ 14:56:34 #157
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161726792
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 12:21 schreef falling_away het volgende:

[..]

juist.. hij komt hier wel om de flat-earth theorie belachelijk te maken maar gelooft ondertussen zelf in het boek Genesis 8)7
niet alles ervan.
Maar de link met vrijmetselaars en flat earth is er gewoon, waarom doen ze dat? en vrijmetselaars hebben lucifer als god, die hen licht brengt.
pi_161727100
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 14:56 schreef Manke het volgende:

en vrijmetselaars hebben lucifer als god, die hen licht brengt.
Dat is ook alleen maar afkomstig uit een complot-theorie.

Wat geloof je dan wel van genesis? En hoe kun je nu een gedeelte er van wel geloven en een deel niet?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2016 15:11:38 ]
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:12:45 #159
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161727134
quote:
Waarom smelt die ijsmuur niet als het platte aarde zonnetje dichterbij die ijsmuur staat? Dat zou namelijk "logisch" zijn in jouw wereld.
Die ijsmuur lijkt mij perfect conform met een geocentrisch model.
De Zon beweegt over de Aarde. De Zon is lokaal.
De ijsmuur, de omvang van de oceanen en de Zon zijn in relatie met elkaar.

Daarentegen binnen het globemodel. Verschillen de Polen opmerkelijk van elkaar.
Antartica is een bar en onmenselijk klimaat.
Totaal niet vergelijkbaar met de Noordpool.
Waar het relatief mild is van klimaat. Daar is fauna en flora.

Nochtans wanneer het zomer is in Antarctica staat de Zon ongeveer 3 miljoen kilometer dichter bij de Zon.
Wanneer het zomer is op de Noordpool staat de Zon 3 miljoen mijl verder verwijdert van de Zon.

De Zuidpool zou significant warmer moeten zijn dan de Noordpool op een globe.

Maar gelukkig leven we niet op een hypothetisch-filosofisch-luciferiaans-mathematisch-Kepler-Newton-Einstein-special-relativity-Neil-Disgrace-Tyson model.

Maar op een prachtige-observeerbare-stationaire -uitgestrekte-terra-firma-centraal-kosmologische Aarde.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:19:59 #160
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161727288
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:12 schreef francorex het volgende:

[..]

Daarentegen binnen het globemodel. Verschillen de Polen opmerkelijk van elkaar.
Antartica is een bar en onmenselijk klimaat.
Totaal niet vergelijkbaar met de Noordpool.
Waar het relatief mild is van klimaat. Daar is fauna en flora.
:o Het is op de noordpool op dit moment bijna 20 graden onder nul. Dat noem jij 'mild'?

Nu zijn er best de nodige verschillen tussen de polen (grappig dat jij ze ook polen noemt trouwens), maar om nu te zeggen dat het goed toeven is op de noordpool, nee.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161727612
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:12 schreef francorex het volgende:

[..]

Die ijsmuur lijkt mij perfect conform met een geocentrisch model.
Nou nee en waar blijft het bewijs van die ijsmuur, de techniek is er namelijk wel om die goed vast te leggen.

quote:
De Zon beweegt over de Aarde. De Zon is lokaal.
Herhaling maakt het niet waar en dat de zon lokaal is blijkt niet uit onze bevindingen en waarnemingen en gaat zelfs tegen onze zintuigen in, dat die van jou nogal bizar zijn is inmiddels wel duidelijk maar maakt je waanidee nog niet de waarheid.

quote:
De ijsmuur, de omvang van de oceanen en de Zon zijn in relatie met elkaar.
Kijk nu eens goed naar je eigen plaatjes, als de zon sterker is in het zuidelijke halfrond (op jouw aarde buitenste halfrond) staat die zo dicht bij die zogenaamde ijsmuur (die zoals bekend nog nooit is vastgelegd ondanks dat de techniek om dit vast te leggen al decennia lang voor handen is) dat die zon wel degelijk effect zou moeten hebben.

En nee op jouw idiote aarde kloppen geen enkele verhoudingen maar dat gedeelte van mijn reactie laat je bewust achterwege dus nogmaals de vraag (al zal dat ook nooit beantwoord worden omdat je gewoon het verstand niet hebt om dat te verklaren) hoe het zit met de rare verhoudingen tussen continenten en landen zoals Zuid-Afrika wat op jouw aarde een stuk groter is dan India terwijl in werkelijkheid India 3 x zo groot is. En denk ook eens een keer na over de vraag hoe het zit met vliegtijden.

quote:
Daarentegen binnen het globemodel. Verschillen de Polen opmerkelijk van elkaar.
Antartica is een bar en onmenselijk klimaat.
Totaal niet vergelijkbaar met de Noordpool.
Waar het relatief mild is van klimaat. Daar is fauna en flora.
Ben je heel erg dom ofzo? Op Antarctica geen fauna en flora hoe kom je er bij?

quote:
Nochtans wanneer het zomer is in Antarctica staat de Zon ongeveer 3 miljoen kilometer dichter bij de Zon.
Wanneer het zomer is op de Noordpool staat de Zon 3 miljoen mijl verder verwijdert van de Zon.
;De zon staat dichter en verder van de zon?

quote:
De Zuidpool zou significant warmer moeten zijn dan de Noordpool op een globe.
eh nee, waarom zou dat moeten volgens jou, je roept wel weer veel maar verklaart weer eens niks, al heb ik het idee dat je daar de capaciteiten ook niet voor hebt.

quote:
Maar gelukkig leven we niet op een hypothetisch-filosofisch-luciferiaans-mathematisch-Kepler-Newton-Einstein-special-relativity-Neil-Disgrace-Tyson model.

Maar op een prachtige-observeerbare-stationaire -uitgestrekte-terra-firma-centraal-kosmologische Aarde.
Inderdaad heel erg dom, bedankt voor de bevestiging :')

Jammer dat je totaal niet in staat bent om je idiote religie ook maar op enige wijze te onderbouwen en liever flauwe liedjes post dan terechte kritische vragen beantwoord.

En waarom zo selectief quoten, zelfs zonder mijn naam erbij te gebruiken? Zit je niet te wachten op een weerwoord?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2016 15:35:39 ]
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:39:24 #162
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161727712
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:34 schreef Chewie het volgende:

;De zon staat dichter en verder van de zon?
Wat hij daar zegt klopt an sich wel, als het winter is op de noordpool dan staat de aarde 3 miljoen km dichterbij de zon dan als het zomer is. (De baan van de aarde rondom de zon is licht eliptisch.)

Wat hij verder geheel vergeet is dat dat maar 1-2% van de totale afstand van de aarde tot de zon is, en geheel niet relevant voor de seizoenen. Die zijn vrijwel volledig het resultaat van de schuine rotatieas van de aarde.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:43:58 #163
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_161727822
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:10 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is ook alleen maar afkomstig uit een complot-theorie.

Wat geloof je dan wel van genesis? En hoe kun je nu een gedeelte er van wel geloven en een deel niet?
staat duidelijk in het Scottish rite boek morals & dogma van Albert Pike. Blavatsky zei dit 'Yes, Lucifer is God, and unfortunately Adonay is also God.' Lucifer betekent lichtbrenger, daarom verdedigen veel mensen de slang, die zou het verstand van de mens verlicht hebben, iets wat God zgn niet wou.

Volgens mij was genesis samengesteld uit verschillende rabbijnse tradities.
Weet het ook niet meer wat ik er wel van geloof. Hoe de mens is gevallen en hoe Abraham getest werd bijvoorbeeld. Jozef van Egypte zou ook bestaan hebben http://m.truth-that-matters.com/site/mobile?dm_path=%2Fegypt.htm
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:45:24 #164
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161727854
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

:o Het is op de noordpool op dit moment bijna 20 graden onder nul. Dat noem jij 'mild'?

Nu zijn er best de nodige verschillen tussen de polen (grappig dat jij ze ook polen noemt trouwens), maar om nu te zeggen dat het goed toeven is op de noordpool, nee.
In vergelijking met de Zuidpool zeer zeker !

Weersverwachting Zuidpool komende dagen tussen -50° en -55° en een windshill van -75°
En dan is het juist zomer geweest...

http://www.timeanddate.com/weather/antarctica/south-pole

(video=10min)

Het zijn als tegen-polen van elkaar. De verschillen kunnen bijna niet groter zijn. Wat niet klopt met het Helio model. De twee Polen zouden relatief vergelijkbaar moeten zijn!

En de Zuidpool relatief warmer dan de Noordpool.

Niet alleen de Polen maar op ander breedtegraden zijn de verschillen in fauna en flora enorm.

Voor alle duidelijkheid. In de echte observeerbare-testbare-verifieerbare-fysieke wereld waarin we leven is er maar één Pool.

De Noordpool !



Met daar rond de Maan en de Zon.

Met daarboven Polaris.
In het midden van het universum en alle sterren er omheen.

pi_161727968
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat hij daar zegt klopt an sich wel, als het winter is op de noordpool dan staat de aarde 3 miljoen km dichterbij de zon dan als het zomer is. (De baan van de aarde rondom de zon is licht eliptisch.)

Wat hij verder geheel vergeet is dat dat maar 1-2% van de totale afstand van de aarde tot de zon is, en geheel niet relevant voor de seizoenen. Die zijn vrijwel volledig het resultaat van de schuine rotatieas van de aarde.
Ja als je van 1 van de zonnen een aarde maakt, slaat het nog ergens op. ;)
pi_161728022
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:43 schreef Manke het volgende:

[..]

staat duidelijk in het Scottish rite boek morals & dogma van Albert Pike. Blavatsky zei dit 'Yes, Lucifer is God, and unfortunately Adonay is also God.' Lucifer betekent lichtbrenger, daarom verdedigen veel mensen de slang, die zou het verstand van de mens verlicht hebben, iets wat God zgn niet wou.
Vrijmetselaars in Nederland hebben het anders gewoon over "de grote architect"

quote:
Volgens mij was genesis samengesteld uit verschillende rabbijnse tradities.
Weet het ook niet meer wat ik er wel van geloof. Hoe de mens is gevallen en hoe Abraham getest werd bijvoorbeeld. Jozef van Egypte zou ook bestaan hebben http://m.truth-that-matters.com/site/mobile?dm_path=%2Fegypt.htm
buiten de bijbel is er geen enkele aanwijzing dat Joden slaven waren in het oude Egypte.
pi_161728046
Mijn bloeddruk wordt gevaarlijk hoog als ik dingen lees als 'de ijsmuur is conform geocentrisme'.

Aub vertel me:
Hoe pleit een ijsmuur voor geocentrisme of vice versa?
En mag ik jouw geocentrisch model zien met de wiskundige berekeningen die de banen verklaren?

Want je snapt toch wel dat de banen rondom de aarde ÉÉN GROTE CHAOTISCHE TERINGZOOI zijn? Maar nee, veel logischer dan rondjes om de zon, al die salsa-dansende planeten en zon zelf die met sneller dan de lichtsnelheid bewegen en besluiten te veranderen van koers gewoon wanneer ze zin hebben...

Kom nou een keer met een model man ipv alleen maar roeptoeteren.

Ik geloof dat de maan het centrum is van het universum want het zit in de naam: maan. Snap je, als je maan omdraait krijg je naam, nomen est omen! Een uitgewerkt model of bewijs? Doe niet zo gek man, je kunt toch zien dat de aarde om de maan draait, daarom hebben we elke maand volle maan en daarom hebben we quantummechanica. Die laatste stelt: zwaartekracht bestaat alleen in een spirituele non-einsteinian, non-newtonian, non-keplerian, non-homofobian, doch reptilian dome-earth omdat de lengte van een dag niet overeenkomt met de lengte van een maand.

Logisch toch?
I feel kinda Locrian today
pi_161728123
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:45 schreef francorex het volgende:
weer een heel dom verhaal
Je snapt toch hopelijk wel dat andere factoren ook meespelen?
Zoals bijvoorbeeld dat de noordpool geen landmassa heeft
  dinsdag 26 april 2016 @ 15:58:53 #169
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161728197
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:52 schreef starla het volgende:

Kom nou een keer met een model man ipv alleen maar roeptoeteren.

Dit inderdaad. Er wordt vanalles geroepen maar niets verklaard. En dat laatste lijkt me wel een minimale vereiste, zeker als hij een model bestrijdt dat heel veel verschijnselen in groot detail verklaart.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:02:44 #170
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161728281
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nou nee en waar blijft het bewijs van die ijsmuur, de techniek is er namelijk wel om die goed vast te leggen.


Google afbeeldingen antarctic ice wall. Foto's genoeg.

Maar foto's zeggen niets of het een continent is op een bal of een ijsring om een uitgestrekte vlakte.

Ontdekkingsreizigers zoals Cpt Cook heeft jaren het Antarctisch gebied verkend. Afstanden afgelegd van meer dan 60.000 mijl.
Hij rapporteerde de ijsmuur en zijn vergeefse zoektocht naar een inham.

[ Bericht 0% gewijzigd door francorex op 26-04-2016 16:08:58 ]
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:05:25 #171
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161728351
Om er toch even wat bijbelse verwarring in te gooien:

quote:
Question: "Does the Bible teach that the earth is flat?"

Answer: Many a skeptic claims that the Bible depicts a flat earth. Scriptural references such as Revelation 7:1 are cited, which speaks of “four angels standing at the four corners of the earth.” However, this passage makes reference to the cardinal directions as seen on a compass – i.e. north, south, east and west. Terminology to a similar effect is used today when we speak of the sun rising and setting each day, even though we know that it is, in fact, the earth which orbits around the sun.

Another passage often referred to is Psalm 75:3, which speaks of God holding the pillars firm. However, the psalms are written in the poetry genre. Rather than referring to literal pillars, this is representative of God’s guaranteeing the earth’s stability. Even when the moral order of the world seems to have crumbled, God will not fully withdraw His sustaining power.

In contrast to the supposed “flat earth” verses, there are numerous Scriptures that clearly indicate otherwise. The earth is described in Job 26:7 as being suspended over empty space, implying a spherical figure. This notion is further entertained in Isaiah 40:21-22, which refers to “the circle of the earth.” This is further supported by Proverbs 8:27 (NKJV), which speaks of God drawing a circle on the face of the deep. From a “bird’s-eye view” of the ocean, the horizon is seen as a circle. Such an observation indicates that where light terminates, darkness begins, describing the reality of day and night on a spherical earth.

The round-earth idea is further supported by Jesus in Luke 17:31,34: “In that day, he who is on the housetop, and his goods are in the house, let him not come down to take them away. And likewise the one who is in the field, let him not turn back...I tell you, in that night there will be two people in one bed: the one will be taken and the other will be left.” This would seem to indicate the phenomenon of day on one side of the globe while darkness abides on the other.

In conclusion, the curvature of the earth is certainly a biblical concept, and there is little or no basis for the charge that the Bible teaches a flat earth. The Scriptures that seem to present a flat earth can all easily be explained when correctly interpreted and understood.

http://www.gotquestions.org/flat-earth-Bible.html

Niet dat de Bijbel ook maar een klein beetje autoriteit heeft ten aanzien van dit soort vraagstukken, maar aangezien er duidelijk een bijbelse motivatie achter het idee van een platte aarde zit wellicht toch interessant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:06:28 #172
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161728370
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:02 schreef francorex het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Google afbeeldingen antarctic ice wall. Foto's genoeg.

Maar foto's zeggen niets of het een continent is op een bal of een ijsring om een uitgestrekte vlakte.

Ontdekkingsreizigers zoals Cpt Cook heeft jaren het Antarctisch gebied verkent. Afstanden afgelegd van meer dan 60.000 mijl.
Hij rapporteerde de ijsmuur en zijn vergeefse zoektocht naar een inham.

[quote]
Je hebt van mij een hele lijst, plus een specifiek voorbeeld gehad van mensen die over Antarctica getrokken zijn. Wat is daar allemaal mis mee?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:07:04 #173
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161728386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je hebt van mij een hele lijst, plus een specifiek voorbeeld gehad van mensen die over Antarctica getrokken zijn. Wat is daar allemaal mis mee?
Selectief geheugen, jeweetoch.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:14:26 #174
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161728601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 15:45 schreef francorex het volgende:

[..]

In vergelijking met de Zuidpool zeer zeker !

Weersverwachting Zuidpool komende dagen tussen -50° en -55° en een windshill van -75°
En dan is het juist zomer geweest...

http://www.timeanddate.com/weather/antarctica/south-pole

(video=10min)

Het zijn als tegen-polen van elkaar. De verschillen kunnen bijna niet groter zijn. Wat niet klopt met het Helio model. De twee Polen zouden relatief vergelijkbaar moeten zijn!

En de Zuidpool relatief warmer dan de Noordpool.

Niet alleen de Polen maar op ander breedtegraden zijn de verschillen in fauna en flora enorm.

Voor alle duidelijkheid. In de echte observeerbare-testbare-verifieerbare-fysieke wereld waarin we leven is er maar één Pool.

De Noordpool !

[ afbeelding ]

Met daar rond de Maan en de Zon.

Met daarboven Polaris.
In het midden van het universum en alle sterren er omheen.

[ afbeelding ]
Een simpele uitleg:
http://climatekids.nasa.gov/polar-temperatures/
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 26 april 2016 @ 16:19:20 #175
115996 francorex
Earth stationary not spinning
pi_161728715
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 16:06 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je hebt van mij een hele lijst, plus een specifiek voorbeeld gehad van mensen die over Antarctica getrokken zijn. Wat is daar allemaal mis mee?
Omdat ik je vroeg te bewijzen dat een Noord-Zuid circumnavigatie mogelijk was.
Een lijst met expedities kan iedereen plaatsen.

Zoals bij ieder record. Zijn er officiele documenten nodig die een geslaagde poging homologeren.
Wie?
Wat?
Waar en wanneer ... en hoe?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')