abonnement Unibet Coolblue
pi_166927472
Denk dat ze alles verliezen, zie dit team niet meer winnen voor de winterstop..

Wat ook zo frustrerend is om naar te kijken is dat de meeste spelers van Den Haag zo statisch zijn als een stoeptegel bij mij voor de deur. Ik ben selectietrainer bij onze lokale voetbalvereniging en leer mijn F selectie spelertjes dat nadat ze een pass geven ze gelijk door bewegen om zo weer vrij te lopen of om ruimte te creëren voor iemand anders. Tegen PSV heb ik er eens goed op gelet en 80% van onze spelers blijven gewoon echt stil staan nadat ze een pass hebben gegeven.. Ook word er 0 risico genomen om een pass naar voren te geven als iemand wel een keer een loopactie maakte en word er vervolgens voor gekozen om terug te spelen op de verdediging..

Zeg niet dat ik het allemaal weet, maar als je als BVO club zo speelt heb je niks te zoeken in de eredivisie..

[ Bericht 83% gewijzigd door MonkNL op 28-11-2016 11:58:44 ]
  dinsdag 29 november 2016 @ 09:44:34 #252
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_166973186
Het is weer eens zover.

quote:
Explosiegevaar bij ADO

De situatie bij ADO Den Haag staat op springen. Grootaandeelhouder Hui Wang van United Vansen moet zich dinsdag melden om een AVA (algemene vergadering aandeelhouders) bij te wonen die is uitgeschreven door de gemeente Den Haag.
Het is echter niet waarschijnlijk dat Wang zelf zal komen, hij laat zijn zaken behartigen door zijn zoon Terry en Lee Zheng. De club staat door het uitblijven van betalingen van de Chinese eigenaar met de rug tegen de muur en heeft inmiddels een kort geding voorbereid. Wanneer dinsdag blijkt dat United Vansen opnieuw weigert te voldoen aan zijn verplichtingen dan wil de club naar de rechter stappen.

Bij de NV ADO is het water inmiddels tot aan de lippen gestegen. Rekeningen blijven liggen en inmiddels melden zelfs spelers zich af voor verplichtingen buiten het voetbal omdat er nog steeds geen overeenstemming is over de premies van het huidige seizoen. Het is een onmogelijke situatie waarin coach Zeljko Petrovic nog moet proberen met zijn elftal te presteren. Verder moet de raad van commissarissen de jaarcijfers nog goedkeuren en inleveren bij de KNVB. Dat had al voor 1 november moeten gebeuren, maar omdat er nog zaken moesten worden uitgezocht, werd door de voetbalbond uitstel verleend tot donderdag 1 december.

Winst
Het is Hui Wang al sinds zijn komst in januari 2015 een doorn in het oog dat de club niet in staat is om de eigen broek omhoog te houden. Wang vertegenwoordigt een groep Chinese investeerders. Een van de doelen van die groep was om jonge spelers te ontdekken, zelf beter te maken en uiteindelijk met winst te verkopen. Van dat plan is niets terechtgekomen omdat de miljoenen van United Vansen tot nu toe voornamelijk zijn aangewend om de gaten in de begroting van ADO Den Haag te dichten.

Toen vorige maand de club opnieuw aanklopte bij Wang om aan zijn verplichtingen te voldoen leidde dat tot een harde confrontatie in de raad van commissarissen en in de aandeelhoudersvergadering. Wang wilde zijn eigen (Chinese) directeur aanstellen om zelf te kunnen vaststellen wat er iedere keer misgaat in de huishouding, maar zowel de aandeelhouders als commissarissen torpedeerden dat voorstel en lieten hem weten dat hij gewoon aan zijn verplichtingen moet voldoen. Wang stapte kwaad in het vliegtuig en sindsdien zijn de verhoudingen alleen maar harder geworden.

Op dit moment staan de twee partijen recht tegenover elkaar. De club heeft de bijdrage van de grootaandeelhouder hard nodig om te overleven en eist dat hij zijn financiële bijdrage overmaakt. Voordat hij betaalt, eist Hui Wang echter eerst het vertrek van de raad van commissarissen en in het bijzonder van Wim Deetman, de vertegenwoordiger van de gemeente Den Haag. Wang ziet in oud-wethouder Henk Kool een beter alternatief.

Deetman heeft Wang vorige maand laten weten dat hij zich als grootaandeelhouder gewoon moet houden aan de Nederlandse regels en niet kan doen wat hem goeddunkt. Dat klopt, maar tegelijkertijd heeft Wang wel de macht om (enkele) commissarissen te ontslaan en een directeur de wacht aan te zeggen. Wat dat betreft heeft hij dinsdag een verrassing in huis. Er zullen zich ook twee (Chinese) kandidaten melden die zitting moeten nemen in een nieuw te vormen raad van commissarissen. Pas als aan zijn eisen wordt voldaan, dan is Wang bereid te betalen.
Bron

Deze week bericht dat Manders er weer uitgeknikkerd is?
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 29 november 2016 @ 10:23:24 #253
186611 Haags
pi_166973842
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 09:44 schreef Jovatov het volgende:
Het is weer eens zover.

[..]

Bron

Deze week bericht dat Manders er weer uitgeknikkerd is?
Zooitje. Moet snel iets gaan veranderen anders is het na dit seizoen gewoon fijn doorspelen in de Jupiler.
Zonder wrijving geen glans
pi_166975115
Roepen we nu al een paar jaar. Ik begin de hoop een beetje op te geven. Merk ook dat ik steeds minder zin heb om naar het stadion te gaan. Voetbal is niet om aan te guren en daar begint het allemaal bij. En dan lopen die kneuzen ook nog eens te zeiken om de wedstrijd premies en stoppen ze nu met alle activiteiten buiten het voetbal.. stelletje verwende snotapen..
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 29 november 2016 @ 11:58:03 #255
186611 Haags
pi_166975686
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 11:32 schreef MonkNL het volgende:
Roepen we nu al een paar jaar. Ik begin de hoop een beetje op te geven. Merk ook dat ik steeds minder zin heb om naar het stadion te gaan. Voetbal is niet om aan te guren en daar begint het allemaal bij. En dan lopen die kneuzen ook nog eens te zeiken om de wedstrijd premies en stoppen ze nu met alle activiteiten buiten het voetbal.. stelletje verwende snotapen..
Of ze erin blijven of niet, ik stop er sowieso mee na dit seizoen. Ben er na 17 jaar wel een beetje klaar mee. Elke keer dat geouwehoer en alles. Merk ook aan mezelf dat ik steeds minder zin heb om te gaan. Boeit me gewoon allemaal niet zoveel meer.
Zonder wrijving geen glans
pi_166988015
ADO sleept Wang voor de rechter lol
  woensdag 30 november 2016 @ 08:40:06 #257
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_166993634
En Keesma en Toet zijn alweer uit de rvc gestapt. Jol en Deetman zijn ook weggelopen uit de vergadering.

Ik zou op de grond rollen van het lachen als het niet zo triest was.
pi_166993895
Waarom is Mattijs Manders weg?
pi_166994017
Wangbeleid :r

Hoop dat de KNVB coulant is.
  woensdag 30 november 2016 @ 11:28:02 #260
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_166996205
Rip het graydonmannetje ;(
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_166999060
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 11:28 schreef Caland het volgende:
Rip het graydonmannetje ;(
Maar ik lees nergens dat hij weg is bij ADO Den Haag.
  woensdag 30 november 2016 @ 13:55:43 #262
462685 FMNederland
Football Manager Researcher
pi_166999554
Haha zouden ze nog steeds zo blij zijn met Wang?
  woensdag 30 november 2016 @ 14:15:24 #264
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_166999671
quote:
Het is weer zo typisch. ADO's communicatie met Wang is uiterst moeizaam, ik las dat ze de vergadering voor Wang naar dinsdag hadden verplaatst, waar hij vervolgens zelf niet komt opdagen. En de NOS doet een belletje, Wang neemt op en speelt weer de vermoorde onschuld.

Ik heb het idee dat Wang dondersgoed weet wat er speelt, alleen hij is er niet blij mee. Ook niet dat hij in de media eerder werd afgespiegeld als iemand die niet over de brug komt. En nu speelt ie het spelletje dus mee: Aan de zakentafel niets uitvoeren, en via de media het bestuur zwartmaken.

Hoe dan ook, een grote janboel. En geen enkel vooruitzicht op beterschap.
pi_166999745
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:15 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Het is weer zo typisch. ADO's communicatie met Wang is uiterst moeizaam, ik las dat ze de vergadering voor Wang naar dinsdag hadden verplaatst, waar hij vervolgens zelf niet komt opdagen. En de NOS doet een belletje, Wang neemt op en speelt weer de vermoorde onschuld.

Ik heb het idee dat Wang dondersgoed weet wat er speelt, alleen hij is er niet blij mee. Ook niet dat hij in de media eerder werd afgespiegeld als iemand die niet over de brug komt. En nu speelt ie het spelletje dus mee: Aan de zakentafel niets uitvoeren, en via de media het bestuur zwartmaken.

Hoe dan ook, een grote janboel. En geen enkel vooruitzicht op beterschap.
Ik las dat Wang vindt dat hij genoeg al in de club gestoken heeft, maar dat ADO de normale seizoensverplichtingen uit de lopende begroting moet kunnen doen zonder tekorten.
  woensdag 30 november 2016 @ 17:10:39 #266
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_167003402
Vanavond spoeddebat

quote:
De gemeente Den Haag heeft voor vanavond een spoeddebat belegd over de ontstane situatie bij ADO Den Haag, nu de situatie met eigenaar Wang Hui meer en meer onwerkbaar wordt. Het debat kan ervoor zorgen dat Wang naast de dagvaarding door ADO, tevens een kort geding van de gemeente aan zijn broek krijgt. Op het stadhuis groeien de zorgen over de financiële continuïteit en daarmee het voortbestaan van de club.

,,Dat is het belangrijkste motief``, zegt een woordvoerder van de gemeente. ,,De club zorgt voor banen en is iets waar een groot deel van deze regio normaal gesproken plezier aan beleeft. Vanavond zullen alle mogelijke scenario`s en gevolgen voor de club door de wethouder (Tom de Bruijn, red.) en gemeenteraad worden doorgenomen. Daarbij zal men zich beraden op juridische stappen.``

Alles is in werking gezet na een brandbrief over de aandeelhoudersvergadering die gisteren tot in de nacht doorging. Daar had de Chinese meneer Lu, afgevaardigde van Wang samen met diens zoon Terry, tijdens de rondvraag bij de aandeelhoudersvergadering op het Haagse stadhuis nog een enorme verrassing in petto. Hij stelde doodleuk dat Wang twee Chinese directeuren én rvc-leden gaat aanstellen. Dat betekent dat de bezetting op cruciale posities binnen de club dusdanig wordt, dat de Haagse trots volledig in Chinese handen valt.

Waar half Den Haag een lange werkdag verder alweer op bed lag en de overgeblevenen (waaronder algemeen directeur Mattijs Manders) bijna knikkebollend op hun stoel moeten hebben gezeten, kreeg Lu iedereen om tafel weer klaarwakker. Want wanneer dit wordt doorgevoerd, betekent het dat Wang zowel in de directiekamer (twee Chinezen tegenover Manders) en in de rvc (Wang met twee compagnons tegenover Martin Jol en Wim Deetman die niet weg te sturen zijn) een Chinese meerderheid creëert. Hiertoe is Wang als grootaandeelhouder en voorzitter van de rvc bevoegd, maar niet op zo`n manier.

,,Het doorduwen van een aantal bestuurders tijdens een rondvraag, dat kan natuurlijk helemaal niet``, zegt de woordvoerder. ,,Deze benoeming was helemaal niet geagendeerd en dat maakt dat er helemaal geen voorbereiding mogelijk was van de andere aanwezigen.``

Het zet de partijen, die elkaar inmiddels toch al tot in elke vezel wantrouwen, lijnrecht tegenover elkaar. Dat begon al met het niet komen opdagen van Wang op een vergadering die beide kampen juist naar elkaar toe had moeten brengen. Een dag later beraden nu zelfs de wethouder en gemeente Den Haag zich op juridische stappen. (Robin Jongmans)

Bron: de Telegraaf
pi_167007881
Nou, sterkte maar. Je zal maar zo'n idioot aan het roer hebben. Hoop dat jullie er zonder al te veel kleerscheuren uit gaan komen.
  woensdag 30 november 2016 @ 19:55:34 #268
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_167007935
Zit ff dat spoeddebat te kijken.

Wethouder zegt gisteren diverse malen aan de vertegenwoordigers van Wang gevraagd te hebben wat hun visie is met de club. Maar daar werd gewoon niet op geantwoord.

Bizar gedoe.
  donderdag 1 december 2016 @ 01:00:45 #269
462685 FMNederland
Football Manager Researcher
pi_167015883
Reactie van United Vansen / Dhr. Wang:

http://www.ad.nl/dossier-(...)beleid-ado~a3df6bf6/
pi_167041691
"Het leiden van een voetbalclub is bijzonder makkelijk als het er alleen maar uit bestaat om aandeelhouders voortdurend om geld te vragen. Maar door haar gebrek aan initiatief en visie is het management van ADO Den Haag er de oorzaak van dat de afgelopen twee jaar UVS een aantal zakelijke doelen niet heeft kunnen verwezenlijken en ADO Den Haag daardoor veel geld is misgelopen."

Aldus Hui Wang
  vrijdag 2 december 2016 @ 10:16:17 #271
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_167041761
Prima reactie van Wang.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_167041930
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:16 schreef Caland het volgende:
Prima reactie van Wang.
Het steekt Wang onder andere dat Vitesse nu wel exposure krijgt in China door een Chinese speler op te stellen.
  vrijdag 2 december 2016 @ 10:57:34 #273
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_167042561
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:13 schreef Idisrom het volgende:
"Het leiden van een voetbalclub is bijzonder makkelijk als het er alleen maar uit bestaat om aandeelhouders voortdurend om geld te vragen. Maar door haar gebrek aan initiatief en visie is het management van ADO Den Haag er de oorzaak van dat de afgelopen twee jaar UVS een aantal zakelijke doelen niet heeft kunnen verwezenlijken en ADO Den Haag daardoor veel geld is misgelopen."

Aldus Hui Wang
Wat betreft die speler geeft dit wel een heel ander beeld. Het is met goede reden dat ADO Den Haag niet in zee is gegaan met die speler.

Wang's visie is erg dubbel.
Aan de ene kant moet ADO zijn zaken goed op orde hebben, geen geld uitgeven wat er niet is, geen onnodige risico's lopen.
Aan de andere kant moet ADO wel ja en amen zeggen op alles wat Wang voorstelt. Terwijl zijn staat van dienst verre van schoon is. Hij sjoemelt met visa's voor Haagse jeugdtrainers. Hij stelt een Chinese tv-presentator aan in de rvc, die vervolgens nooit komt opdagen en stelt in China uit het niets een Chinees als assistent-trainer voor.

Natuurlijk zullen er van Haagse kant ook fouten zijn gemaakt. Maar het kan nooit alleen aan de Haagse kant fout zitten. Alleen dat zal die Chinees natuurlijk nooit toegeven.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 december 2016 @ 12:14:11 #274
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_167044091
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 10:25 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Het steekt Wang onder andere dat Vitesse nu wel exposure krijgt in China door een Chinese speler op te stellen.
opzich is het ook wel vreemd dat ADO nog zo weinig heeft gedaan met de Chinese connectie.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_167095863
Weer niet om aan te gluren.. blij dat ik niet geweest ben..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')