pi_21663534
Antwoord op vraag 5 :

212 / 606 = 0,34983498

FOK!Hunk 2013 dinsdag 31 augustus 2004 @ 17:36:02 #52
93076 BaajGuardian
officiele fok!mascotte.
pi_21665349
ik zal compleet eerlijk zijn

ik snap er niet een van die raadseltjes.
en ik ga ze ook niet uitvogellen,
(ik ozu het met wat tijd erin wel kunnen daarniet van , maar heb er niet zin in ook na en kwartier erover geherseninstort gedaan te hebben
Voor rambam pm mij, en anders pm je maar he-man hij heeft een apenlichaam, ik een normaal fit lichaam.
pi_21665737
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 15:42 schreef IrfieJ het volgende:
ik had ff een vraagje. er is een puzzeltje die je buiten je eigen referentie kader kan laten denken.
het werkt zo: er zijn 9 punten (3x3x3}

o o o
o o o
o o o

het is de bedoeling al deze punten met elkaar te verbinden dmv 3 rechte lijnen.
wie weet hoe je deze oplost?
ik wist het maar ik probeerde het laatst weer maar het lukte niet
Volgens deze site is 4 lijnen het minimum http://www.dse.nl/~puzzle/harder/ninedots_nl.html
Don't think you are, know you are.
http://forum.fok.nl/topic/258357
pi_24613058
quote:
Op woensdag 27 november 2002 03:55 schreef Koekepan het volgende:
47, 143, 188 ?
Twentsche Ros
  woensdag 19 januari 2005 @ 00:56:08 #55
12644 secret17
To go even further beyond
pi_24632768
quote:
ik had ff een vraagje. er is een puzzeltje die je buiten je eigen referentie kader kan laten denken.

o o o
o o o
o o o

Het zijn idd 4 rechte lijnen, maar zoals ik hem ken is er een extra voorwaarde en dat is dat twee lijnen elkaar niet mogen kruisen in een van de punten.

Ik heb op een placemat ( jaja ) ooit eens een vergelijkbare opgave gezien gekregen. Het gaat hier om zo'n zelfde kader, maar dan 5x5 punten. Dit keer mag je 8 lijnen gebruiken. Niemand die ik ken heeft er ooit de oplossing van kunnen vinden, inclusief ikzelf niet. Who helps me out?
Life is all about development
pi_24636738
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 00:56 schreef secret17 het volgende:

[..]

Het zijn idd 4 rechte lijnen, maar zoals ik hem ken is er een extra voorwaarde en dat is dat twee lijnen elkaar niet mogen kruisen in een van de punten.
EN je mag je pen niet optillen van het papier!
quote:
Ik heb op een placemat ( jaja ) ooit eens een vergelijkbare opgave gezien gekregen. Het gaat hier om zo'n zelfde kader, maar dan 5x5 punten. Dit keer mag je 8 lijnen gebruiken. Niemand die ik ken heeft er ooit de oplossing van kunnen vinden, inclusief ikzelf niet. Who helps me out?
dat hangt van de voorwaarden af! mogen ze ook niet kruisen in een punt? moet het ook 1 aaneengesloten lijn worden?
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
pi_24636753
Dat is wel een belangrijke trouwens: niet je pen optillen. Anders lukt 3x3 wel met 3 lijnen en 5x5 met 5 ! Duh!
"Two things are infinte: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." Albert Einstein
Music, Anyone? Photo's, Anyone?
pi_24637304
Eigenlijk zijn er nu 2 voorwaarden gedefinieerd. Geen snijpunt op een punt en niet met de pen van het papier.
Ik heb een oplossing gegoogled.
Echter: aan voorwaarde 1 wordt dan niet voldaan.
http://www.puzzle.dse.nl/harder/ninedots_nl.html
Volgens mij bestaat er ook geen oplossing die aan beide voorwaarden voldoet.
Twentsche Ros
  woensdag 19 januari 2005 @ 13:46:34 #59
107557 PeeJay
En god zag dat het lauw was
pi_24640315
als je die lijn links lager laat beginnen heb j m, eigenlijk heel simpel...
All I Need, is the air I breathe...
pi_24640787
Als je een klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt, houd dan gewoon je bek dicht.
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:15:18 #61
107557 PeeJay
pi_24640827
quote:
Een zak bevat een fiche waarvan bekend is dat deze of wit of zwart is. Er wordt een witte fiche in de zak gedaan, de zak wordt geschud en er wordt blind een fiche uitgehaald. Deze is wit.
Hoe groot is de kans dat er nu nog een witte fiche in de zak zit?
Als je goed leest moet zowel de fiche in de hand als de fiche in de zak wit zijn. dan is alleen W-W goed.

Als de fiche in de zak W1 is en je gooit de W2 erbij heb je W1-W2. als je dan respetievelijk W1 of W2 eruit haalt, zit W2 resp. W1 in de zak, in beide mogelijkheden zijn beide fiches wit.

Zodra de fiche in de zak zwart is en je gooit fiche W2 erin dan heb je dus Z-W2. Als je er vervolgens weer een fiche uit haalt, zal deze W2 of Z zijn. in dat geval valt de tweede mogelijkheid af. Echter, als je W2 eruithaalt is de fiche in de zak Z. Dus vallen uiteindelijk beide mogelijkheden af.

In dat geval is het 50% kans dat beide fiches wit zijn. Klopt toch zo?

[ Bericht 0% gewijzigd door PeeJay op 19-01-2005 14:26:13 ]
  woensdag 19 januari 2005 @ 14:20:35 #62
107557 PeeJay
pi_24640923
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:13 schreef Alicey het volgende:
[afbeelding]

Als je zulke grote punten heb dan klopt dat wel ja . Het is helaas zo dat zowel de punten als de lijn als oneindig klein/dun beschouwd moeten worden. Oftewel dat elk punt exact in het midden gesneden moet worden.
pi_24641310
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 14:20 schreef PeeJay het volgende:

[..]

Als je zulke grote punten heb dan klopt dat wel ja . Het is helaas zo dat zowel de punten als de lijn als oneindig klein/dun beschouwd moeten worden. Oftewel dat elk punt exact in het midden gesneden moet worden.
In dat geval de lijnen doortrekken in oneindige breedte.

In dat geval lijkt het mij echter onmogelijk.
Als je een klok hebt horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt, houd dan gewoon je bek dicht.
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:15:30 #64
107557 PeeJay
pi_24641895
Ik heb ook nog een leuke:

In een driedimensionaal vlak wil je zoveel mogelijk punten plaatsen. Er is echter 1 voorwaarde. Alle punten moeten dezelfde afstand tot elk ander punt hebben. Hoeveel punten kan je maximaal plaatsen?
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:24:33 #65
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24642010
quote:

o o o
o o o
o o o

Dat is toch gewoon:

o o o
o o o
o o o

Of denk ik nou te simpel?
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:34:29 #66
107557 PeeJay
pi_24642161
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 15:24 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon:

o o o
o o o
o o o

Of denk ik nou te simpel?
Ik ken dit raadseltje en ik zal m in de correcte vorm formuleren:

Neem negen punten zoals hierboven. Probeer vervolgens alle punten te verbinden met 4 rechte lijnen.
Er zijn 2 voorwaarden:
- De lijnen moeten aan elkaar vastliggen, maar er hoeft geen 'cirkeltje' gevormd te worden. 1 beginpunt en 1 eindpunt dus. Je kan dit ook noemen 'niet je pen van het papier af halen'.
- een punt mag niet meerdere keren gekruisd worden door een lijn.
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:45:33 #67
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24642332
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 15:34 schreef PeeJay het volgende:

[..]

Neem negen punten zoals hierboven. Probeer vervolgens alle punten te verbinden met 4 rechte lijnen.
Er zijn 2 voorwaarden:
- De lijnen moeten aan elkaar vastliggen, maar er hoeft geen 'cirkeltje' gevormd te worden. 1 beginpunt en 1 eindpunt dus. Je kan dit ook noemen 'niet je pen van het papier af halen'.
mja
Ghans7 heeft daar al antwoord opgegeven eerder in dit topic
  woensdag 19 januari 2005 @ 15:49:55 #68
107557 PeeJay
pi_24642389
klopt

maar 3 lijnen is onmogelijk op deze manier.
pi_24642947
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 15:15 schreef PeeJay het volgende:
Ik heb ook nog een leuke:

In een driedimensionaal vlak wil je zoveel mogelijk punten plaatsen. Er is echter 1 voorwaarde. Alle punten moeten dezelfde afstand tot elk ander punt hebben. Hoeveel punten kan je maximaal plaatsen?
4 punten.
Ze vormen samen een piramide met een driehoekig grondvlak.
In de 1e dimensie kun je 2 punten plaatsen met "allemaal" dezelfde afstand.
Uitbreidend naar de 2e dimensie pakken we een passer met als breedte de afstand tussen de 2 1-dimensionale punten en komen we bij de kruispunten van de passerlijnen bij de 3e.
Uitbreidend naar de 3e dimensie komt de vierde.
Dus: aantal punten: 1 plus de dimensie.
In jouw fifth dimension zijn er dus 6 punten
Twentsche Ros
pi_24643020
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 15:34 schreef PeeJay het volgende:

[..]

Er zijn 2 voorwaarden:
Deze had ik dus al genoemd, maar ik ben niet zeker
of ie voldoet aan de snijpunt-eis

Twentsche Ros
  woensdag 19 januari 2005 @ 16:48:28 #71
107557 PeeJay
pi_24643213
quote:
Op woensdag 19 januari 2005 16:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

4 punten.
Ze vormen samen een piramide met een driehoekig grondvlak.
In de 1e dimensie kun je 2 punten plaatsen met "allemaal" dezelfde afstand.
Uitbreidend naar de 2e dimensie pakken we een passer met als breedte de afstand tussen de 2 1-dimensionale punten en komen we bij de kruispunten van de passerlijnen bij de 3e.
Uitbreidend naar de 3e dimensie komt de vierde.
Dus: aantal punten: 1 plus de dimensie.
In jouw fifth dimension zijn er dus 6 punten
Klopt!
pi_24643269
TeVeelPuzzels
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_24647275
Er waren eens dertien kabouters, en ze hadden altijd pech. Op een gegeven moment werden ze opgepakt en ter dood veroordeeld. De Koning van de Kabouters geeft ze echter nog een kans: de dertien kabouters worden in een rijtje achter elkaar opgesteld, en krijgen allemaal een rode of een witte puntmuts op. Het is niet bekend hoeveel rode en witte puntmutsen er zijn. De koning begint achteraan en vraagt aan de betreffende kabouter wat voor kleur puntmuts hij op denkt te hebben. De kabouter mag alleen 'rood' of 'wit' zeggen (de kabouters voor hem kunnen dat horen). Als hij het goed raad, blijft hij leven, als hij het fout heeft, wordt hij afgevoerd en ter dood gebracht. Vervolgens gaat de koning naar de volgende kabouter in de rij. De kabouters kunnen de puntmutsen van degenene voor hen zien, maar kunnen niet horen of de antwoorden achter hen goed of fout waren. Helaas hebben de kabouters altijd pech, en als ze gokken gaan ze dus allemaal dood. De koning is gelukkig rechtvaardig, en de kabouters mogen van te voren een strategie bedenken. Nu is de vraag: met welke strategie kunnen ze zo veel mogelijk kabouters redden, hoe veel pech ze ook hebben, en hoeveel kunnen ze er dan redden?
pi_24647319
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 10:02 schreef vanBoeschoten het volgende:

...verhaal...
Het verste wat ik tot nu toe kwam is dat de laatste de kleur van de muts van de eerste zegt, en de 1 na laatste de kleur van de tweede enz...
Kun je de helft redden... Of ja, 6...

Iemand andere ideeen ?
pi_24648227
De achterste kabouter ziet de mutsen van alle 12 voor hem staande kabouters.
Hij noemt de kleur waar er het meeste van zijn.
Elke kabouter in de lijn noemt nu dezelfde kleur.
Minimaal 6 kabouters zullen overleven
Aangezien ze altijd pech hebben zullen het er precies 6 zijn
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')