abonnement Unibet Coolblue
pi_162573873
Lief is dat O+

Vroeger viel wijlen Spikey ook altijd in slaap als ik haar op schoot had.
Dan ging ze in een u-bocht liggen met een achterpootje gestrekt
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games zondag 29 mei 2016 @ 11:05:59 #152
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_162585755
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 17:55 schreef NijntjesUk het volgende:
Wat leuk, de bovenste twee hebben een afdakje :P
die knip ik altijd af. Dat maakt ze alleen maar extra schuchter naar mijn gevoel.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_162586171
Morning ;)

  zondag 29 mei 2016 @ 11:44:16 #154
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_162586609
Hahaha, dat is altijd leuk als je zo begroet wordt. O+

Lexie's witlof-terrorisme wordt steeds erger. :'(
  zondag 29 mei 2016 @ 15:45:10 #155
62419 CherryLips
chocoholic
pi_162593539
Mijn monsters zijn weer terug van de vakantie-opvang O+ ze stonden daar gewoon in een kamer met tig andere caafs, tv aan, twee kleine kinderen en twee blaffende honden, en Schaap is nu iets minder hysterisch :') Knofje laat zich daarentegen nog niet zien. Ze liggen nu alle vier te maffen.
Tap tap tap
pi_162593691
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 15:45 schreef CherryLips het volgende:
Mijn monsters zijn weer terug van de vakantie-opvang O+ ze stonden daar gewoon in een kamer met tig andere caafs, tv aan, twee kleine kinderen en twee blaffende honden, en Schaap is nu iets minder hysterisch :') Knofje laat zich daarentegen nog niet zien. Ze liggen nu alle vier te maffen.
Ik ga ook een caaf opvang beginnen, in dat geval :')

Niet dat ik twee kinderen, blaffende honden heb of een tv die continu aan staat
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_162593713
Het kleintje eet nu al uit de hand en eet al een vitamine c pilletje mee
Superhandig, zo'n tamme caaf
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 22:50:54 #158
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_162829646
Dit noem ik nou volledig relaxen! :D Kijk die witte (Rosy) nou met haar pootjes naar achter gestrekt! O+ Rosy kroop zelfs langzaam steeds een beetje naar voren zodat ze haar kop op mijn arm kon leggen! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja, Rosy is behoorlijk in de rui op dit moment! :o
pi_162853919


De laatste aanwinst, Sakura een klein coronetje
pi_162853962
Heb nu een open flat in de kamer staan, waar de 'buitenbeentjes' zitten

pi_162992263
Leuke foto's !

De kleine caaf eet alles wat in haar mondje past, even goed opletten met deze dame :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_162993697
Ik vraag me echt af wat mijn cavia's mankeren. Ik zie zoveel filmpjes en foto;s van enthousiaste blije huppelende popcornende caafs en ik vraag me af wat ik verkeerd doe. Het dagelijks beeld bij mijn monsters? Slapen.
Ze zijn zo suf als de pest. Ze hebben nooit echt fanatiek gepopcornd en alleen Pieter en Otje hingen hongerig over het plexiglas. M'n huidige monsters komen niet eens overeind als ze eten krijgen. Geef ik ze te veel?
Ik vraag me nu soms zelfs af waarom ik ze eigenlijk heb :@ Eerlijk waar, er zit geen leven in die hokken. Ze zitten in hun huisje, kachelen soms wat rond. Er is geen interactie meer. Alleen de nieuwe laat zich soms nog zien en zit in de hoek op Pieters plek als ik in de keuken bezig ben. Ik vind het gewoon zielig dat hij met zo'n oude taart als Knofje (4,5) zit opgescheept. Ik wil ze graag los laten lopen in de kamer, maar ze zijn niet zindelijk en ik heb een houten vloer (en al vlekken waar ze de afgelopen jaren over de rand van het kleed hebben gezeken). Meestal laat ik ze los in de badkamer, maar dan zitten ze in hun huisje en eten ze niet eens.
Wat doe ik verkeerd? Zelfs pretletter Ollie loopt rond alsof hij de hele tijd stoned en dronken is -O- Alleen voor peterselie en wortelloof zijn ze nog een beetje te porren, de witlof laten ze soms liggen en ook de harde delen van de andijvie ligt er de volgende ochtend nog.
Of ze zijn verwend, of hartstikke ziek, of oud, of verwend, of depressief. Ik weet het niet ;(
Tap tap tap
  dinsdag 14 juni 2016 @ 00:04:29 #163
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_162995356
Misschien wat meer "verrijking" bieden zoals ze in dierentuinen doen? Bijv in de badkamer zetten met een lege kartonnen doos op zn kop (en eventueel wat lekkers eronder verstopt)?
Of wat ander speelgoed? Zo'n grasbal? Een wcrol met iets lekkers erin zodat ze ervoor moeten werken?
Ik roep ook maar wat.
pi_162997260
Dat doe ik ook -O- zelfs de kartonnen dozen, wc-rollen en papieren zakken laten ze tegenwoordig met rust. Of nou ja, de kartonnen doos die ze nu hebben draaien ze steeds om met de opening naar de achterwand en dan gaan ze er met hun tweeën in liggen, en zo blijft het de hele dag :')
Tap tap tap
  dinsdag 14 juni 2016 @ 08:13:17 #165
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_162997293
Hmmm, misschien is het de leeftijd? :')
pi_162997957
Oh maar daar zag ik wel wat leuks voor, er zijn mensen die een stukje zeil halen, daar een fleece deken overheen spannen, daar een konijnenren op doen, je weet wel van die paneeltjes en dan allerlei huisjes en speelgoed in zetten, dan racen die beestjes aardig rond.

Hier rennen ze ook de hele dag en in het grote hok, hoor je de hele dag cavia's keuvelen en heen en weer rennen, maar dat is een hok van 60 cm bij 230 cm.
Moet ook zeggen dat zelfs Grumpy er blij van kan worden om even in een rennetje heen en weer te sjouwen.

Hier komt deze zomer een grote ren aan de zijkant van de tuin en dan hebben we het toch wel over een ren van 3 m lang bij een meter breed. cavia's zijn best sportieve beestjes, moet wel zeggen dat ik altijd wel hard moet lachen als de langharigen rondrennen, lijken het net op hol geslagen pruikjes
pi_162997985
Dit is niet bij mij, maar heb je wel een idee hoe ze dat doen,
pi_162998273
Die rekjes heb ik ja, maar als ze ergens van schrikken (als ik beweeg enzo) dan rennen ze met rekje en al weg. Ik zal eens een zeil opzoeken, ik heb wel plasdekens voor op schoot, van die hoezen voor bedplassers en -zweters, maar die kunnen ook maar zoveel hebben :') :D
Had in het begin van die dekjes gekocht voor zwangeren en ouderen enzo, voor in bed. Nou, twee cavia's kunnen die dekjes niet aan, daar ging het op een gegeven moment doorheen :D

Ik had Knofje gisteravond op schoot, die is altijd al stil geweest. Ik heb ze nu al ruim 4,5 jaar en snap de geluidjes nog steeds niet. Eerst begon ze hard te fluiten alsof ze de ander miste en toen begon ze een beetje paniekerig te pruttelen. Ze heeft wel veel geplast en gepoept en toen is ze daar in gaan liggen.

De badkamer vind ik trouwens sowieso niet altijd zo'n prettig idee, als ik net heb gedoucht is het er best benauwd en vochtig en ik maak regelmatig de tegels schoon en dan durf ik ze er ook niet te laten lopen vanwege dat gore schoonmaakspul en dampen, ook al heb ik alles schoongemaakt met water. Ik vertrouw het nooit zo en het lijkt me gewoon ook een stuk gezelliger als ze in de kamer of keuken kunnen rondhobbelen.
Tap tap tap
pi_162998488
Zie het als voor 2 uurtjes spelen, ze wennen er langzaam wel aan, hier heb ik een die heel gezellig bij je zit en dan zet je haar terug in het hok en gaat ze heel hard fluiten, maar ik heb idee dat ze dat doen om te laten weten dat ze er weer is.

Hier fluiten ze ook heel dramatisch als ik een koekje pak, de koelkast open en de hond op zijn donder geef, al voelt dat meer als soort hooligans die je op staan te jutten, van pak hem aan!!!
  dinsdag 14 juni 2016 @ 10:11:16 #170
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_162998972
Dat laatste _O-

Als ik Saartje en Lexie laat rondlopen is met name de laatste actief. Maar als ik erbij kom liggen, weet Saartje ook ineens weer hoe ze moet bewegen. :s)
Duurt nooit lang, maar toch.
En ik doe vaak wat lekkers in de schaal waarin ik ze weeg, dan moeten ze die omkiepen enzo. Zorgt allemaal voor wat actie.
pi_163014104
Misschien iets minder moord en doodslag op ID channel kijken

pi_163014236
Ik laat ze hier weleens rondlopen, maar met Noir erbij wordt dat nooit spannend. Noir propt zich in een huisje en alle caven willen erbij. Als Noir in het hok blijft dan willen Oreo en Orka best spelen en popcornen.

Noir is gewoon een oma -O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 15 juni 2016 @ 16:25:22 #173
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_163035477
Wij pakken ze er hier ook altijd uit.
Zijn altijd heel enthousiast. Zelfs de oude dame van ruim 4.
Altijd met de voorpoten op de rand. Soms denk ik dat ze te weinig krijgen, maar ze zijn gewoon onverzadigbaar :')

Als we ze op schoot hebben gehad, zetten we ze gewoon op de grond. Ze vinden hun eigen weg weer terug naar "huis". De jongste rent hard door de woonkamer en de oudste kiest meestal de kortste weg naar huis. Soms blijft een keuteltje achter, maar niets waar we niet terug kunnen :D
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  woensdag 15 juni 2016 @ 18:27:04 #174
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_163038367
Onze twee jonge cavia's doen nu sinds een week flink popcornen! Vooral Rosy, de witte! _O- Zo lief om te zien hoe ze helemaal happy (op hun favoriete groene fleece deken) heen en weer en op en neer springen, op hun zij gaan liggen, voetjes in de lucht en meteen weer terug op hun pootjes :D O+
pi_163053425
Gister liepen ze hier allemaal te popcornen, ik ben een flat aan het maken en elke keer als er een verdieping af is komen er bewoners in en dan doet iedereen even vrolijk mee.
Vandaag de laatste 3 delen klaarmaken, dan kan de verlichting erin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')