abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 januari 2017 @ 13:20:46 #201
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_168513381
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat er heel veel productiewerk was waarvoor nauwelijks scholing nodig was. Daardoor kon de laagste klasse zich opwerken.

Dat soort simpele banen zijn er tegenwoordig nauwelijks meer.
geen enkele soort arbeid heeft toekomst

alleen de high tech mensen en middentech mensen hebben toekomst
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_168513443
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:14 schreef hpeopjes het volgende:
Timmerfrans heeft een beter verhaal. Al weet ik zeker dat hij het niet oprecht meent, want hij zit ook in de zak van de grootgraaiers. Een soort Clinton, links lullen, maar rechts vullen.
Vond het ook wel een goed verhaal. Wel weer op z'n Timmerfrans met 4x klopt niet zonder het even te onderbouwen maar dat nemen we maar voor lief.
  zondag 29 januari 2017 @ 13:31:58 #203
165633 eriksd
The grand facade...
pi_168513728
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:54 schreef Tem het volgende:

[..]

True, daarom is de opkomst van nationalistische partijen ook overal wel te verklaren.

Ik vond het wel een helder verhaal van Knot. Zijn advies voor het volgende kabinet vond ik ook wel goed. Groot onderhoud aan het belastingstelsel en wat gaan doen aan de spaar- en leencultuur die in Nederland heerst.
Als je een coalitie van meer dan drie partijen hebt kan je een herziening van het belastingstelsel wel vergeten. Krijg je weer zo'n brei aan aftrekpostjes en heffingskortingen. Ik zie het niet meer gebeuren.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 29 januari 2017 @ 15:07:12 #204
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_168517075
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:54 schreef Tem het volgende:

[..]

True, daarom is de opkomst van nationalistische partijen ook overal wel te verklaren.

Ik vond het wel een helder verhaal van Knot. Zijn advies voor het volgende kabinet vond ik ook wel goed. Groot onderhoud aan het belastingstelsel en wat gaan doen aan de spaar- en leencultuur die in Nederland heerst.
Buiten de opmerking van erik over het belastingstelsel en de waarschijnlijkheid van een herziening van het lappendeken aan ingrepen en inkomensafhankelijkheden dat we nu kennen, denk ik dat het veranderen van een spaar- en leencultuur vrijwel onmogelijk is, omdat het ook een zichzelf versterkend (positieve feedback) effect zal kennen. Knot gaf aan dat onze economie scherper uitschiet in hoogconjunctuur en langzamer kan herstellen dan de ons omringende landen bij economische tegenwind. Dat is een grotere onzekerheid en huishoudens proberen dat op te lossen door grotere reserves aan te houden. Daarnaast zie ik nog niet snel een einde komen aan collectieve voorzieningen voor de oude dag, wat ervoor zorgt dat huishoudens zich gedurende hun werkende leven meer ontzeggen dan in landen waar ze minder grote pensioenpotten hebben.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_168517428
quote:
15s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Buiten de opmerking van erik over het belastingstelsel en de waarschijnlijkheid van een herziening van het lappendeken aan ingrepen en inkomensafhankelijkheden dat we nu kennen, denk ik dat het veranderen van een spaar- en leencultuur vrijwel onmogelijk is, omdat het ook een zichzelf versterkend (positieve feedback) effect zal kennen. Knot gaf aan dat onze economie scherper uitschiet in hoogconjunctuur en langzamer kan herstellen dan de ons omringende landen bij economische tegenwind. Dat is een grotere onzekerheid en huishoudens proberen dat op te lossen door grotere reserves aan te houden. Daarnaast zie ik nog niet snel een einde komen aan collectieve voorzieningen voor de oude dag, wat ervoor zorgt dat huishoudens zich gedurende hun werkende leven meer ontzeggen dan in landen waar ze minder grote pensioenpotten hebben.
Of het lukt is inderdaad maar de vraag. Ik vind het in ieder geval wel verfrissend dat we een president van de DNB hebben die ruwe paden niet per definitie wil vermijden. Misschien doelt hij ook juist wel op die grote pensioenpotten en hoe we daarmee omgaan.
  zondag 29 januari 2017 @ 18:40:32 #206
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_168523462
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 15:16 schreef Tem het volgende:

[..]

Of het lukt is inderdaad maar de vraag. Ik vind het in ieder geval wel verfrissend dat we een president van de DNB hebben die ruwe paden niet per definitie wil vermijden. Misschien doelt hij ook juist wel op die grote pensioenpotten en hoe we daarmee omgaan.
Dat lijkt me niet verkeerd. Een deel van deze pensioenopbouw in de 'dure kinderjaren' aanwenden voor de lasten van het eigen huis of een rekening openen voor de kinderen is niet gek en zou de opbouw ook wat evenrediger verdelen over de jaren waarop uitgaven pieken en inkomsten nog niet de top hebben bereikt.

Moet er voor de huizenmarkt wel een andere rentestand zijn gerealiseerd en de LTV/downpayment op een niveau liggen waar dit een dergelijke opname uit de pensioenpot zou rechtvaardigen. Hangt ook weer samen met de verandering van het belastingstelsel, gaan we echt om van belasting op arbeid naar vermogen e/o consumptie dan kan dit wel eens een logische keuze blijken.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 29 januari 2017 @ 19:20:36 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_168524930
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2017 18:40 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet verkeerd. Een deel van deze pensioenopbouw in de 'dure kinderjaren' aanwenden voor de lasten van het eigen huis of een rekening openen voor de kinderen is niet gek en zou de opbouw ook wat evenrediger verdelen over de jaren waarop uitgaven pieken en inkomsten nog niet de top hebben bereikt.

Ja dat roep men al jaren , we sparen te veel en on ze schuilden zijn te hoog

dat zou je tegen elkaar moeten kunnen wegstrepen , ALLEEN

de spaarsaldi zijn GEEN bezit , de schulden WEL

de pensioenpotjes moeten dus bezit worden en vererfbaar

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 29-01-2017 23:02:57 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_168535700
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:00 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja, hij noemde het even tussen neus en lippen door, en dan alleen m.b.t. de situatie in de VS, maar dit had juist het belangrijkste punt van z'n betoog moeten zijn. Nu was z'n belangrijkste punt dat handelsverdragen sowieso altijd goed zijn, maar dat is dus helemaal niet zo.

Zorg eerst voor een eerlijkere verdeling van de welvaart, pas dáárná is er weer meer ruimte voor handelsverdragen.
Mweh, ook al besteden bedrijven meer uit aan lage loon landen. Dat proces leent zich juist heel goed icm belastinghervormingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_168535715
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:31 schreef eriksd het volgende:

[..]

Als je een coalitie van meer dan drie partijen hebt kan je een herziening van het belastingstelsel wel vergeten. Krijg je weer zo'n brei aan aftrekpostjes en heffingskortingen. Ik zie het niet meer gebeuren.
Één cruciale verandering is de inkomensafhankelijke uitkeringen, toeslagen en heffingskortingen op één grote hoop te gooien. En het gezamelijke bedrag geleidelijk af te bouwen als mensen meer verdienen i.p.v. er een optelsom van maken en 100% inleveren van je laatst verdiende loon.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 30 januari 2017 @ 08:38:37 #210
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_168536556
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 19:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dat roep men al jaren , we sparen te veel en on ze schuilden zijn te hoog

dat zou je tegen elkaar moeten kunnen wegstrepen , ALLEEN

de spaarsaldi zijn GEEN bezit , de schulden WEL

de pensioenpotjes moeten dus bezit worden en vererfbaar
Ik zie niet in waarom ze per se overerfbaar moeten zijn en het classificeren als bezit is lastig zolang de pensioenaanspraak nog niet omgezet is in een maandelijkse uitkering, maar een opbouw van toekomstige rechten door de inleg premiegelden.

Uiteindelijk heeft zo'n potje dan ook meer weg van een lijfrente dan een spaarpot en ik kan me ook wel voorstellen dat dit prima is. Doel van een pensioenuitkering is om iemand bij leven te voorzien van inkomen zodra hij of zij niet meer in staat wordt geacht middels werk voor dat inkomen te zorgen. Zou je het pensioen willen zien als een spaarpot die overerfbaar is, dan gaat dit verder dan het primaire doel. Dat zal ook de premies doen stijgen en mogelijk zelfs de ongelijkheid (Oh jeetje) doen toenemen tussen de kinderen van werknemers die vroegtijdig overlijden en de kinderen van pensioenverteerders of niet-werkenden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 30 januari 2017 @ 10:00:08 #211
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_168537396
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 08:38 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom ze per se overerfbaar moeten zijn en het classificeren als bezit is lastig zolang de pensioenaanspraak nog niet omgezet is in een maandelijkse uitkering, maar een opbouw van toekomstige rechten door de inleg premiegelden.

Uiteindelijk heeft zo'n potje dan ook meer weg van een lijfrente dan een spaarpot en ik kan me ook wel voorstellen dat dit prima is. Doel van een pensioenuitkering is om iemand bij leven te voorzien van inkomen zodra hij of zij niet meer in staat wordt geacht middels werk voor dat inkomen te zorgen. Zou je het pensioen willen zien als een spaarpot die overerfbaar is, dan gaat dit verder dan het primaire doel. Dat zal ook de premies doen stijgen en mogelijk zelfs de ongelijkheid (Oh jeetje) doen toenemen tussen de kinderen van werknemers die vroegtijdig overlijden en de kinderen van pensioenverteerders of niet-werkenden.
Als die spaarpotjes geen bezit worden dan blijft het probleem bestaan

pensioenspaarpotjes moeten weggestreept kunnen worden tegen schulden

Je hebt er zelf voor ingelegd he
Het moet eigen vermogen worden in box 3

en netto opgenomen kunnen worden om in de hypotheek te storten als aflossing
anders komt het in de fonds eigen vermogen van het pensioenfonds zelf en dat moet niet he
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_168537615
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als die spaarpotjes geen bezit worden dan blijft het probleem bestaan

pensioenspaarpotjes moeten weggestreept kunnen worden tegen schulden

Je hebt er zelf voor ingelegd he
Het moet eigen vermogen worden in box 3

en netto opgenomen kunnen worden om in de hypotheek te storten als aflossing
anders komt het in de fonds eigen vermogen van het pensioenfonds zelf en dat moet niet he
Dat is hoe wij het geregeld hebben en daar zijn ook prima argumenten voor te geven.

Sowieso is pensioen ook achtergesteld loon. De loontransactie en vermogensgroei ervan neemt pas toe als het wordt uitgekeerd....

Ook wel redenen voor te verzinnen waarom we dat zo hebben gedaan.

Jij stemt op een meer liberaal pensioenssysteem. Daar zou ik je allicht gelijk in geven maar dan moet je toch wel hele concrete grenzen gaan stellen zodat de afdracht aan pensioenfondsen afdoende zijn voor het beoogde minimumlevensstandaard dat eruit moet voortvloeien.

Lekker boeiend dat wij veel schulden hebben verder. Een huis met hypotheek zou net zo duur moeten zijn als huren zonder risico en onderhoudtoeslag.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 30 januari 2017 @ 11:25:03 #213
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_168539009
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als die spaarpotjes geen bezit worden dan blijft het probleem bestaan

pensioenspaarpotjes moeten weggestreept kunnen worden tegen schulden

Je hebt er zelf voor ingelegd he
Het moet eigen vermogen worden in box 3

en netto opgenomen kunnen worden om in de hypotheek te storten als aflossing
anders komt het in de fonds eigen vermogen van het pensioenfonds zelf en dat moet niet he
Waarom zou het erg zijn als het geld van mensen die (vroegtijdig) overlijden ten gunste komt van de financiële positie van het pensioenfonds? Immers, dat zorgt ervoor dat de premies omlaag kunnen, dus daar hebben toekomstige pensioengerechtigden ook baat bij. Dat je ervoor hebt ingelegd, is het verzekeringsaspect ervan. Blijk je 100 te worden, dan krijg je meer dan je inleg + het daarover behaalde rendement zou bedragen, kom je te overlijden op je 70e, dan zul je uiteindelijk een lager bedrag uitgekeerd krijgen dan je inleg + rendement.

Als je het in je hypotheek stopt, dan zul je uiteindelijk ook een lager aanvullend pensioen krijgen, wat weggestreept kan worden tegen lagere woonlasten bij pensionering. Daarmee is dat neutraal. Ik zou de discussie niet willen vervuilen door het DC (defined contribution) te vervangen door een simpele spaarconstructie.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 30 januari 2017 @ 13:10:29 #214
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_168541050
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 10:17 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is hoe wij het geregeld hebben en daar zijn ook prima argumenten voor te geven.

Sowieso is pensioen ook achtergesteld loon. De loontransactie en vermogensgroei ervan neemt pas toe als het wordt uitgekeerd....

Ook wel redenen voor te verzinnen waarom we dat zo hebben gedaan.

Jij stemt op een meer liberaal pensioenssysteem. Daar zou ik je allicht gelijk in geven maar dan moet je toch wel hele concrete grenzen gaan stellen zodat de afdracht aan pensioenfondsen afdoende zijn voor het beoogde minimumlevensstandaard dat eruit moet voortvloeien.

Lekker boeiend dat wij veel schulden hebben verder. Een huis met hypotheek zou net zo duur moeten zijn als huren zonder risico en onderhoudtoeslag.
men wil nu naar pensioenpotjes toe, zelfs de voorzitter van het ABP wil dat nu ook

dat impliceert ook echt eigen pensioenpotjes, niet als je dood gaat dat het dan opeens van het ABP weer is
en hypotheek rente aftrek afschaffen is nu ook een goede zaak inderdaad , men krijgt toch haast geen aftrek meer door de WOZ bijtelling die steeeds hoger is nu
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 30 januari 2017 @ 13:14:25 #215
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_168541124
quote:
15s.gif Op maandag 30 januari 2017 11:25 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom zou het erg zijn als het geld van mensen die (vroegtijdig) overlijden ten gunste komt van de financiële positie van het pensioenfonds? Immers, dat zorgt ervoor dat de premies omlaag kunnen, dus daar hebben toekomstige pensioengerechtigden ook baat bij. Dat je ervoor hebt ingelegd, is het verzekeringsaspect ervan. Blijk je 100 te worden, dan krijg je meer dan je inleg + het daarover behaalde rendement zou bedragen, kom je te overlijden op je 70e, dan zul je uiteindelijk een lager bedrag uitgekeerd krijgen dan je inleg + rendement.

Als je het in je hypotheek stopt, dan zul je uiteindelijk ook een lager aanvullend pensioen krijgen, wat weggestreept kan worden tegen lagere woonlasten bij pensionering. Daarmee is dat neutraal. Ik zou de discussie niet willen vervuilen door het DC (defined contribution) te vervangen door een simpele spaarconstructie.
goed ik denk dat individuele potjes de toekomst zijn , zelfs de baas van het ABP pleit daar nu voor, in opdracht van het kabinet denk ik overigens


scheelt ook massas werknemers bij het ABP , je kunt dan ook naar een bank toe met je spaarpremie of het in je hypotheek storten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 30 januari 2017 @ 13:17:57 #216
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_168541180
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

goed ik denk dat individuele potjes de toekomst zijn , zelfs de baas van het ABP pleit daar nu voor, in opdracht van het kabinet denk ik overigens

scheelt ook massas werknemers bij het ABP , je kunt dan ook naar een bank toe met je spaarpremie of het in je hypotheek storten
Ga je wel een lager rendement halen, want APG (uitvoerder van het ABP) haalt een hoger rendement dan een individu kan behalen door z'n pensioenpremie op een spaarrekening te zetten of er z'n hypotheek mee af te betalen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 30 januari 2017 @ 13:35:35 #217
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_168541553
quote:
15s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ga je wel een lager rendement halen, want APG (uitvoerder van het ABP) haalt een hoger rendement dan een individu kan behalen door z'n pensioenpremie op een spaarrekening te zetten of er z'n hypotheek mee af te betalen.
Dat is niet gezegd en ook geen reden
het kabinet is duidelijk voor eigen potjes
we moeten met de tijd mee
er zit een onomkeerbare trend in de pensioenen

https://www.accountant.nl(...)igen-pensioenpotje/#
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 31 januari 2017 @ 10:07:25 #218
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_168561566
quote:
15s.gif Op maandag 30 januari 2017 13:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ga je wel een lager rendement halen, want APG (uitvoerder van het ABP) haalt een hoger rendement dan een individu kan behalen door z'n pensioenpremie op een spaarrekening te zetten of er z'n hypotheek mee af te betalen.
http://www.telegraaf.nl/d(...)in_10_punten___.html
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_168681558
Vandaag:

5 februari: Henk Krol
Verder: Thierry Baudet, Hans Wiegel, Otto Fricke en Jeroen Smit

Henk Krol
Henk Krol, lijsttrekker van 50PLUS vindt dat er dringend iets gedaan moet worden aan de positie van ouderen. De 'pensioenroof' moet gestopt, de AOW-leeftijd omlaag naar 65 jaar en werkloze ouderen moeten geholpen worden om weer aan de slag te kunnen gaan.

Waar gaat de partij dit allemaal van betalen en is de partij niet te veel een one-issue partij?

Thierry Baudet
Volgens Thierry Baudet, lijsttrekker van de nieuwe partij Forum voor Democratie, verkeert onze democratie in een crisis. De gevestigde politieke elite, ‘het partijkartel’, is te machtig. Kiezers hebben geen enkel vertrouwen meer in de politiek, zegt hij in zijn net verschenen boek Breek het partijkartel!. Het medicijn: meer directe democratie door de invoering van een facultatief initiërend referendum.

Hans Wiegel en Otto Fricke
De Duitse Otto Fricke volgt de Nederlandse politiek op de voet. Zelf was hij jarenlang lid van de Bondsdag voor de FDP. De vloeiend Nederlands sprekende oud-politicus geeft zijn visie op het optreden en het gedachtegoed van Henk Krol en Thierry Baudet.

Ook te gast Hans Wiegel. De oud-minister reflecteert op de gesprekken met Thierry Baudet en Henk Krol.

Schuim & As met publicist Jeroen Smit
pi_168681646
wat een rechts geluid zo voor Buitenhof
pi_168681942
Pfff one issue Krol met z'n gehuil.
pi_168682238
Het referendum als oplossing voor alles _O-
pi_168682254
Ik zie het succes ook niet zo.
pi_168682275
Interessante persoonlijke aanval wat betreft Boudets uitstraling.

Ik vind Boudet eigenlijk nog relatief goed te pruimen, vergeleken met zijn collega-nationaalpopulisten.
pi_168682314
Wiegel doceert.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')