abonnement Unibet Coolblue
pi_161567593
Nou je mag Js wel wel gebruiken als proefpersoon voor je roeping SQ ;)

Ja, slapende kinderen wakker maken, niet leuk! :'(

Kwak, ik herken het van m'n oudste. Die was al heel vroeg heel talig en is cognitief ook best sterk. Hij liet dit ook nooit zien en hij wou op een gegeven ook niet naar het kdv want "weet nie wat ik moet doen mama".
Ik heb dat aangegeven en dat hebben ze meteen opgepakt. Nu gaat t heel goed en doet hij dingen op het kdv die hoj zelfs thuis nog niet doet!
Met Js geen ervaring, hij is best goed in z'n fijne motoriek en ze bouwen dan óók vaak torens met hem..
In ieder geval ff een keer aangeven en kijken welke oplossingen zij aandragen :)
pi_161568156
Neeee, ik sloop mijn dikke bijleespost. ;(

Annie en Tas, sellig bij jullie zeg! O+

Dreumesgroep, wasda? Iets anders dan kinderen van 1 tot 2 jaar op het kdv?

Niet inslaap dreumesjes, ik had er één, maar ze is weer heel. O+ Blijkbaar toch om 19u ipv tussen 20 en 21 naar bed. Nou haal ik haar vaak pas on 18:30, dus dat is thuis meteen naar boven, wassen, fles, slapen. Beetje raar wel maar het werkt voor R perfect! (Sinds een week, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst).
En ze moet op schoot, hele warme fles, in de houdgreep en op het midden van haar hoofd gekriebeld worden.

Maar :* voor de korte nachten!

R lijkt bij de GO juist verder dan thuis soms. Maar misschien wel omdat het kleinschaliger is en er veel dingen zijn voor iets oudere kindjes waar ze aan mee kan dien.
pi_161568906
Ik had net het jaarlijkse Sjaak-update gesprek op het kdv en Sjaak is daar heel erg introvert, neemt geen initiatief en weet zich geen raad in de grote groep. Mist zelfvertrouwen. En thuis is hij juist een sloopkogel die overal heel kruipt/in zit/aan zit en veel brabbelt.
Ze gaan daar nu meer nabijheid geven om te kijken of dat werkt, want de rest van de week is er altijd iemand bij Sjaak.

Ik ben heel blij om hierboven te lezen dat het niet alleen Sjaak is die heel anders is...

Verder een O+ voor sellige Annie!

[ Bericht 0% gewijzigd door MevrouwCactus op 20-04-2016 13:45:19 ]
pi_161570019
Ik herken het niet zo Kwak, ons KDV vertelt dingen over A waar ik haar heel erg in herken. (Lekkere kletskous, vrij ongeremd, sociaal). Maar als het je zorgen baart zou ik het zeker met ze bespreken!

A is vandaag naar het kinderdagverblijf en ik baal wel van iets anders daar. Normaal was ze met 1,5 naar de dreumesgroep gegaan (1,5 - 2,5 jaar), die een heel leuk programma hebben met veel naar buiten en dingen ondernemen.

Maar.. op woensdag zijn er zo weinig kindjes dat ze de dreumessen samenvoegen met de baby's en de peuters met de oudste kleuters (dus 0-2 en 2-4). Dat is op zich niet erg, alleen gaat die jongste groep alleen naar buiten als het uitkomt met de slaapjes van de baby's. En dus soms ook niet :{ . Terwijl A echt een buitenkind is, en dat vind ik sneu.

Dus vandaag gebeld en ze gingen wel proberen of ze met de oudste groep mee naar buiten kon als dat met haar groep niet lukte. Dit kon alleen als er een stagiair was ivm kind/leidster verhouding :? . Nouja. Goed. Ze gaat maar één dag per week en zelf gaan we alle dagen naar buiten dus het is geen ramp. Maar toch.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2016 11:08:36 ]
pi_161571692
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 09:12 schreef ingee het volgende:

R lijkt bij de GO juist verder dan thuis soms. Maar misschien wel omdat het kleinschaliger is en er veel dingen zijn voor iets oudere kindjes waar ze aan mee kan dien.
+1!
Ze is in bepaalde opzichten heel anders dan thuis. Op een positieve manier wel
pi_161572098
Jammer dat je het idee hebt dat M. niet helemaal zichzelf is/kan zijn op het kdv, kwak. Ik zou wel vragen hoe ze hem talig stimuleren.

Volgens mij is I bij de gastouder net als thuis. Iets liever en rustiger nog, denk ik wel, want ze vertelt wel eens dat hij ergens om moest huilen. Als ik moet vertellen waar I thuis op een dag allemaal om kan brullen... :+. Hij is er momenteel het enige kindje, maar de go gaat elke week minstens een keer naar de huiskamer van het CJG hier. Daar zijn altijd wel meerdere andere kindjes om mee te spelen. Hij heeft er ook een vriendje. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_161582537
Over opvangervaringen kan ik niet meepraten.. maar ik zou idd gewoon eens aan ze vragen wat de leidsters er zelf over denken, zo'n discrepantie?

Razz, kan me voorstellen dat dat wel even teleurstellend is ja. Babygroep heeft ze thuis ook -O- .
pi_161582795
verder lees/leef ik wel mee maar ik heb steeds een beetje weinig puf en kans om vaak te schrijven.. de to do list is lang! En de energie niet :') . Maar het gaat hier best goed, vandaag hebben we heerlijk buiten gespeeld zowel smorgens als smiddags, dat blijft topfavoriet van W. Smorgens was er ook nog een vrachtwagen met een graafmachine achterop bij de speeltuin aan het werk, dus daar stonden binnen no time 5 jongensdreumessen+mama's bij te kijken :') O+ .
Oh en we hebben hoektand 3! nr 4 verwacht ik ook snel, kan m al zien. Hoe zit het dan met die laatste 4 kiezen? ik heb in mijn hoofd dat die nog rustig een jaar op zich kunnen laten wachten, maar waarom weet ik niet.
pi_161583964
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:08 schreef Razztwizzle het volgende:

Maar.. op woensdag zijn er zo weinig kindjes dat ze de dreumessen samenvoegen met de baby's en de peuters met de oudste kleuters (dus 0-2 en 2-4). Dat is op zich niet erg, alleen gaat die jongste groep alleen naar buiten als het uitkomt met de slaapjes van de baby's. En dus soms ook niet :{ . Terwijl A echt een buitenkind is, en dat vind ik sneu.

Dus vandaag gebeld en ze gingen wel proberen of ze met de oudste groep mee naar buiten kon als dat met haar groep niet lukte. Dit kon alleen als er een stagiair was ivm kind/leidster verhouding :? . Nouja. Goed. Ze gaat maar één dag per week en zelf gaan we alle dagen naar buiten dus het is geen ramp. Maar toch.
Ik herken het wel een beetje. I heeft dat op vrijdag. Dan zijn er weinig kinderen en worden de dreumesjes bij de baby's gezet en dan gaan ze ook minder naar buiten. Gelukkig zijn ze daar zelf ook wel actief in, want bij mooi weer geven ze de dreumesjes dan wel mee met de peutergroep als zij naar buiten gaan. Maar goed, het is voor hen ook vaak een beetje geregel omdat er wel altijd voldoende leidsters op een bepaalde hoeveelheid kinderen moeten zijn. Voor die ene dag is het ook niet zo'n ramp inderdaad. :) . Bij binnenspelen wordt ze ook weer op een andere manier gestimuleerd. Misschien doen ze dan wel leuke dingen zoals verven en kleien.

Crumpette, wat goed dat je toch zo lekker vaak naar buiten gaat met W. al is het fysiek wel zwaar voor je, denk ik?

Kwak, wat wel verhelderend kan zijn, is als je even kan observeren. Weet niet of er een raam is bij het kdv waar je doorheen kunt kijken zonder dat M. dat snel opmerkt? Ik doe dat soms bij het ophalen. Het is wel goed om uit te spreken, even kijken wat zij kenmerkend vinden voor zijn gedrag en hoe dit matcht met jullie observaties. Als daar veel verschil in zit, weet ik niet of dat direct 'erg' is. Ieder kind is weer anders, en misschien vindt M het op het kdv fijn om veel te kijken naar wat andere kindjes doen. I deed dit een tijdje ook heel veel, zo rond de leeftijd anderhalf. Toen vond ik dat wel een poosje een beetje apart, ze leek zich nogal afzijdig te houden soms. Ik denk dat het te maken had met haar grove motoriek. Ze zit met veel jongetjes als leeftijdsgenootjes die allemaal vlot konden lopen en veel durfden, en zij was daar wat langzamer in en ook voorzichtiger. Nu is dat helemaal bijgetrokken en speelt ze enorm veel, ook met die jongetjes. Dus het kan bij een fase horen, of bij een 'karakter'. Maar het is gewoon fijn om van een kdv te horen wat zij zien. Belangrijkste lijkt me vooral dat hij zich op z'n gemak voelt.

Hier nog iets hilarisch: I is vandaag met haar vader van de schommel gevallen. Omdat het 'toch wel lastig was om haar vast te houden en de schommel tegelijkertijd'. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 20 april 2016 @ 20:31:36 #110
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_161584015
Ja hoi logeren voor de rust idd, niet voor de leuk. J is in Wenen en ik heb allemaal werkverplichtingen op niet-opvangmomenten. -O- en O+ tegelijk.

Verder heb ik aangegeven dat we wel een gesprekje willen. Bleek dat we na drie maanden een eerste indrukken gesprek hadden moeten hebben dus dat komt nu alsnog :+

Net wezen condoleren bij die collega en daarvoor een hele dag sollicitanten aangehoord :O. Helemaal leeg en verder niet echt iets leuks te delen dus zodra ik mijn diner op heb (mcdrive) rij ik lekker naar huis toe O+

Morgen examenstunt dus weinig les en veel gedoe en zooi en ik moet verkleed in thema hollywood. Hoe dan?!? :')
Kwak
pi_161584146
Ha, jij ook morgen, kwak? Ons thema is horror. Ik ga als zombie. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_161584198
Oh jemig, examenstunt.. Daar doen we bij mij op school gelukkig niet meer aan. Heb daar zo'n hekel aan, verplicht leuk moeten doen en zo. Ik hoorde van iemand van een andere school in DH dat leerlingen met eieren waren gaan gooien en dat een leerling een ei in het oog kreeg: zelfde dag nog een oogoperatie. Heb je wel meteen een zeer goede reden om het voorgoed af te schaffen. :o .

En wat heftig trouwens om naar zo'n condoleance te gaan.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161584430
Docententopic. :+.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_161585241
Oh dat klinkt wel herkenbaar, zelfs voor mij zonder opvang franny! W heeft ook periodes waarin hij meer kijkt dan meedoet. Nu niet, maar zo langzamerhand is hij ook niet meer altijd het allerjongste kindje in de speeltuin, dat scheelt.

En idd, fysiek durf ik niet verder te kijken dan van dag tot dag. Als ik nadenk over de eindsprint zakt de moed me in de schoenen. We hebben nu de afgelopen week én familiebezoek gehad met wie je onmogelijk op een goed tijdstip buitenstaat voor ochtendspeels, en ook nog schilderwerk aan de voordeur waardoor ik noodgedwongen binnen zat met W. Dus dan gaat hij maar heel uitgebreid in bad spelen, nood/deugd etc. Hij houdt van het bad! Ik laat veel dingen in huis liggen voor mijn vriend, want de zorg voor W en zijn speels zijn belangrijker. Dus met goed weer gaan we naar een speeltuin of een hofje oid, ergens waar hij een beetje kan lopen zonder dat ik elke 5 sec hoef te hollen/bukken :7. Gaat tot nu toe nog goed! Genietôn!

Bekkenpijn hebben we het niet over :(.
pi_161585736
Jullie examenstunten klinken wel leuker dan wat wij vroeger op school hadden zeg :o. Volgens mij heb ik het geskipd zelfs uit pure verveling. :')
pi_161586024
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 11:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik herken het niet zo Kwak, ons KDV vertelt dingen over A waar ik haar heel erg in herken. (Lekkere kletskous, vrij ongeremd, sociaal). Maar als het je zorgen baart zou ik het zeker met ze bespreken!

A is vandaag naar het kinderdagverblijf en ik baal wel van iets anders daar. Normaal was ze met 1,5 naar de dreumesgroep gegaan (1,5 - 2,5 jaar), die een heel leuk programma hebben met veel naar buiten en dingen ondernemen.

Maar.. op woensdag zijn er zo weinig kindjes dat ze de dreumessen samenvoegen met de baby's en de peuters met de oudste kleuters (dus 0-2 en 2-4). Dat is op zich niet erg, alleen gaat die jongste groep alleen naar buiten als het uitkomt met de slaapjes van de baby's. En dus soms ook niet :{ . Terwijl A echt een buitenkind is, en dat vind ik sneu.

Dus vandaag gebeld en ze gingen wel proberen of ze met de oudste groep mee naar buiten kon als dat met haar groep niet lukte. Dit kon alleen als er een stagiair was ivm kind/leidster verhouding :? . Nouja. Goed. Ze gaat maar één dag per week en zelf gaan we alle dagen naar buiten dus het is geen ramp. Maar toch.
Volgens mij mogen stagairs niet meetellen voor leidster/kindratio... Zo heb ik tenminste begrepen van mijn nichtje die SPW heeft gedaan. Kane voorstellen dat het voor A niet leuk is, als ze zo graag buiten speelt -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_161586150
Wij zijn in Zuid-Italië, A voor het eerst gevlogen! Ging supergoed, beide kindjes hebben zich prima gehouden. Nu aan het genieten van zon, ijsjes en andere Italiaanse lekkernijen O+. We trekken veel bekijks met 2 blonde kinderen en dan heb ik ook nog een draagdoek. Attractie numero uno! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 april 2016 @ 21:28:55 #118
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_161586312
Bij ons is er een groep die iets leuks organiseert en een groep die dat verpest door eieren water en meel te gooien.

Stunt was jarenlang verboden, leerlingen waren buiten school op t strand enzo. Sinds twee jaar organiseren de leerlingen weer iets, begeleid.

Ik mag van 11-12 op t plein proberen te voorkomen dat t een ramp wordt :') met nog meer docenten, gelukkig.

Maar niemand makkelijke verkleedtips?

@twinkle gekkie! Vroeg opstaan is juist met zomertijd moeilijker. Het is nu langer donker s ochtends en biologisch is zes uur vijf uur. :7 altijd die mensen onnodig haten op de wintertijd he

:{w
Kwak
pi_161586528
Hollywood -> gouden glitterboa, maffe oversized zonnebril en een hoed op.

En zomertijd, tja. ik vind het voor mijn gevoel een stuk leuker dat er 06:00 op de wekker staat dan 05:00. Of het dan langer of korter donker buiten is kan me niet bommen
pi_161586553
kwak, maxijurk en een mega-zonnebril? je bent immers een ster, jeweets. 8-)
pi_161586605
Super phaidra! Veel plezier!

Ik heb nog niet alles gelezen, maar zag uitknijpfimpjes, tips. Hihi. Hier ook zo iemand :@ vroeger als die wat onderhuids zat, en dan open ging met wat gedoe en dan zo knetterend eruit spuiten :'( *O*

Dussss.
Pepe en milli nog nooit van gehoord maar Google laat super leuke plaatjes zien. Flapjes en schuifjes O+ lees iets over duits? Zaterdag op vakantie naar Duitsland, dus maar eens kijken daar.

Hihi ja Las iets over verstoring van gezelligheid met man. Wij beginnen er niet eens meer echt aan :@ :P komt ooit wel weer denk ik hahaha.

Oh ja vraag van kwak, R kletst ook niet enorm veel op kdv. Is vast onder de indruk. En gebaren laatst aangegeven aan leidsters wat 'meer' is maar volgens mij doet hij ze daar niet?
  woensdag 20 april 2016 @ 22:20:28 #122
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_161588907
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 21:33 schreef Skittles het volgende:
Hollywood -> gouden glitterboa, maffe oversized zonnebril en een hoed op.

En zomertijd, tja. ik vind het voor mijn gevoel een stuk leuker dat er 06:00 op de wekker staat dan 05:00. Of het dan langer of korter donker buiten is kan me niet bommen
Ja ik ook :+ maar Twinkle had het over dat om half zeven opstaan met zomertijd veel beter te doen is. I call bullshit :7

Edit: ik ga voor zonnebril en badjas over mijn kleren. Haar beetje rommelig opsteken... Ben ik een ster met een kater ofzo :')

Heb niks echt passends in huis.
Kwak
pi_161589675
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:20 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja ik ook :+ maar Twinkle had het over dat om half zeven opstaan met zomertijd veel beter te doen is. I call bullshit :7

Edit: ik ga voor zonnebril en badjas over mijn kleren. Haar beetje rommelig opsteken... Ben ik een ster met een kater ofzo :')

Heb niks echt passends in huis.
Hoofd kaal scheren! Dan ben je meltdown Britney *O*
pi_161589924
Ro naar de dreumesgroep :) Is dat onderscheid zo strak op jullie opvang, faptist?

Wakker maken is nooit leuk. Nu ik bijna geen bv meer geef hoeft J maar 2 dagen in de week wakker gemaakt te worden om 6.30u.

JufMariska, ga je wat leuks doen, 2 nachtjes weg?

Lastig, als ze op de opvang je kind anders zien dan jij.
Jammer voor A, Razz. Buiten is zo fijn!
Ik vind het heel fijn voor J dat hij een dag in een verticale groep zit en een dag in de babygroep, want hij geniet ontzettend van het contact met oudere kindjes. Op de babygroep kruipt hij naar het raam, slaat ertegen tot de groten die buiten spelen het zien en zwaaien en zwaait dan terug O+ Hij kletst de leidsters (onverstaanbaar) ook de oren van de kop.

Die papa van I toch! :o Lastig is dat, schommelen :P

Phaidra, klinkt heerlijk, geniet van je vakantie!
pi_161589991
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:35 schreef Skittles het volgende:

[..]

Hoofd kaal scheren! Dan ben je meltdown Britney *O*
Of een badmuts en die plamuren met foundation. Pietsjes minder drastisch ;)

Of je doet Melba in een klein handtasje en je bent Katy met Suri?

Of je doet een discobal inder je gat en je doet een cyri milus if whatever here name is. Hoef je ook je haar niet te kammen die dag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')