abonnement Unibet Coolblue
pi_161467573
Derksen: Clubs hebben soms te veel Marokkaanse spelers

Voetbalanalist Johan Derksen (67) heeft maandag in het RTL-sportprogramma Voetbal Inside zijn vrees uitgesproken over de ontwikkelingen bij amateurclubs in Nederland. Volgens Derksen functioneren sommige clubs niet meer of verdwijnen ze zelfs door een te groot percentage spelers met een Marokkaanse achtergrond. ,,Ik zal wel worden weggezet als racist, maar dat interesseert me dus geen reet'', aldus Derksen.



Volgens Derksen zijn er clubs 'naar de klote gegaan' omdat hun velden in de buurt lagen van plekken waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. ,,Marokkaanse spelers krijgen dan de overhand in de selectie en dat functioneert dus bijna nergens. Nederlandse jongeren gaan naar andere clubs. Die willen niet met negen Marokkaanse jongens werken die niet in hun blote kont durven te douchen.''


Probleem
Terwijl presentator Wilfred Genee Derksen wees op zijn wellicht ongenuanceerde uitspraken, ging Johan nog even fijntjes door op het onderwerp. Met een ernstig gezicht: ,,Het werkt niet als Marokkanen in amateurclubs de overhand krijgen. Er wordt nooit eerlijk over gesproken in dit land. Maar het is wel degelijk een probleem. Een veel groter probleem dan we met z'n allen willen onderkennen. Ik ben niet voor niets verhuisd uit Gouda waar veel Marokkanen wonen.''

Johan Derksen gebruikte voor zijn uitspraken de maandag in het AD verschenen column van Hugo Borst als basis. Borst signaleert in zijn column de ontwikkelingen die door Derksen op geheel eigen wijze werden aangehaald en geïnterpreteerd. Borst: ,,Ik heb het menig trainer off the record horen zeggen: niet te veel van die gasten in je ploeg.'' En: ,,Durven we over deze gevoelige materie te praten? Ik denk dat dat nodig is.''

De reacties op het betoog van Derksen waren op sociale media zeer divers. ,,Goed dat je dit bij naam durft te noemen'', reageert iemand. Weer een ander vindt de uitspraken echt niet kunnen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kaanse-spelers.dhtml

Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_161467603
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Derksen: Clubs hebben soms te veel Marokkaanse spelers

Voetbalanalist Johan Derksen (67) heeft maandag in het RTL-sportprogramma Voetbal Inside zijn vrees uitgesproken over de ontwikkelingen bij amateurclubs in Nederland. Volgens Derksen functioneren sommige clubs niet meer of verdwijnen ze zelfs door een te groot percentage spelers met een Marokkaanse achtergrond. ,,Ik zal wel worden weggezet als racist, maar dat interesseert me dus geen reet'', aldus Derksen.

[ afbeelding ]

Volgens Derksen zijn er clubs 'naar de klote gegaan' omdat hun velden in de buurt lagen van plekken waar veel Marokkaanse gezinnen wonen. ,,Marokkaanse spelers krijgen dan de overhand in de selectie en dat functioneert dus bijna nergens. Nederlandse jongeren gaan naar andere clubs. Die willen niet met negen Marokkaanse jongens werken die niet in hun blote kont durven te douchen.''


Probleem
Terwijl presentator Wilfred Genee Derksen wees op zijn wellicht ongenuanceerde uitspraken, ging Johan nog even fijntjes door op het onderwerp. Met een ernstig gezicht: ,,Het werkt niet als Marokkanen in amateurclubs de overhand krijgen. Er wordt nooit eerlijk over gesproken in dit land. Maar het is wel degelijk een probleem. Een veel groter probleem dan we met z'n allen willen onderkennen. Ik ben niet voor niets verhuisd uit Gouda waar veel Marokkanen wonen.''

Johan Derksen gebruikte voor zijn uitspraken de maandag in het AD verschenen column van Hugo Borst als basis. Borst signaleert in zijn column de ontwikkelingen die door Derksen op geheel eigen wijze werden aangehaald en geïnterpreteerd. Borst: ,,Ik heb het menig trainer off the record horen zeggen: niet te veel van die gasten in je ploeg.'' En: ,,Durven we over deze gevoelige materie te praten? Ik denk dat dat nodig is.''

De reacties op het betoog van Derksen waren op sociale media zeer divers. ,,Goed dat je dit bij naam durft te noemen'', reageert iemand. Weer een ander vindt de uitspraken echt niet kunnen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kaanse-spelers.dhtml

[ afbeelding ]
Je had gewoon 301. Zag je dat?
pi_161467644
Benoem alle problemen *O*
wooblabalurg
pi_161467648
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:06 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je had gewoon 301. Zag je dat?
Ja, er was denk ik net iets verwijderd voor de laatste post er kwam. Raar, meestal gebeurd dat alleen in snellopende reeksen zoals na een aanslag oid
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_161467654
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:09 schreef Baconbus het volgende:
Benoem alle problemen *O*
Dat mijn kat vaak overgeeft over een tapijt dat vlekt.
pi_161467662
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:10 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat mijn kat vaak overgeeft over een tapijt dat vlekt.
Those damn Moroccans! :7
wooblabalurg
pi_161467663
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja, er was denk ik net iets verwijderd voor de laatste post er kwam. Raar, meestal gebeurd dat alleen in snellopende reeksen zoals na een aanslag oid
Een vreemd moment.
pi_161467697
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:11 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Those damn Moroccans! :7
Ik ben er nog niet achter wat het ras is.
pi_161468287
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:02 schreef matthias24 het volgende:

[..]

geen idee. ik heb ook een paar marokaanse jongens in mijn team zitten maar die vallen nog wel mee.
Turken en Marokkanen die rugbyën. ^O^
Misschien wordt het toch ooit wel eens wat met de integratie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161468317
Tja, Marokkanen. Als een aardbeving is in het Rifgebied dan houden velen het op een straf van god omdat mensen daar te veel gedronken / gebruikt hebben. Geen verzinsel. Ik heb het meerdere malen mogen horen / lezen.
pi_161468511
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 14:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Turken en Marokkanen die rugbyën. ^O^
Misschien wordt het toch ooit wel eens wat met de integratie.
ik ben bang van niet. het enige wat ik zie gebeuren straks is een knokpartij met die turk en die marokkanse jongens.
geloof het of niet maar turken en marokkanen liggen elkaar niet zo lekker.
pi_161481034
Een man heeft zaterdag in de Zuid-Hollandse plaats Den Hoorn tijdens een voetbalwedstrijd tussen jeugdteams geprobeerd een scheidsrechter met een mes te steken. De agressieveling was het oneens met een aantal beslissingen.

Als dit een Marokkaan was heeft Johan in alles gelijk. Als dit een Nederlander is dan moeten we niet met ons vingertje wijzen want we zijn zelf even grote tokkies.

Tevens:
De wedstrijd ging tussen de E5 van Den Hoorn en de E4 van Haaglandia. Daar zitten spelers in met de leeftijd van 8 tot 10 jaar. Haaglandia won met 2-5.
Wtf..
standaarddrinker
pi_161481100
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:46 schreef DrDentz het volgende:
Een man heeft zaterdag in de Zuid-Hollandse plaats Den Hoorn tijdens een voetbalwedstrijd tussen jeugdteams geprobeerd een scheidsrechter met een mes te steken. De agressieveling was het oneens met een aantal beslissingen.

Als dit een Marokkaan was heeft Johan in alles gelijk. Als dit een Nederlander is dan moeten we niet met ons vingertje wijzen want we zijn zelf even grote tokkies.

Tevens:
De wedstrijd ging tussen de E5 van Den Hoorn en de E4 van Haaglandia. Daar zitten spelers in met de leeftijd van 8 tot 10 jaar. Haaglandia won met 2-5.
Wtf..

Bontkraag, lichtgetint, slis-accent. Beoordeel zelf maar
  zaterdag 16 april 2016 @ 23:51:50 #14
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161481165
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:49 schreef admiraal_anaal het volgende:
Bontkraag, lichtgetint, slis-accent. Beoordeel zelf maar
Zat Nederlanders die ook met een mes op zak lopen :')
pi_161481181
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:49 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]


Bontkraag, lichtgetint, slis-accent. Beoordeel zelf maar
Oké best vaag. De hele week gaat het over Marokkanen die zich misdragen rond het amateurvoetbal. Dan ben je een Marokkaan die naar 8-jarigen zit te kijken en dan ga je met een mes de scheidsrechter te lijf. Dan ben je gewoon vooroordeelbevestigend bezig.
standaarddrinker
pi_161481237
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:51 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zat Nederlanders die ook met een mes op zak lopen :')
Gek he dat dat nodig met zoveel geweld als de berbers groepsgewijs als een ziekte verspreiden. Verbaas mij er meer over dat vuurwapens niet meer verspreid worden ter bescherming van dat riftuig
  zaterdag 16 april 2016 @ 23:54:38 #17
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_161481253
Agressiviteit is gewoon een onderdeel van hun cultuur. Dat moeten we respecteren.
pi_161481275
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Oké best vaag. De hele week gaat het over Marokkanen die zich misdragen rond het amateurvoetbal. Dan ben je een Marokkaan die naar 8-jarigen zit te kijken en dan ga je met een mes de scheidsrechter te lijf. Dan ben je gewoon vooroordeelbevestigend bezig.
Of een verwarde man zoals links media hem beschrijft zonder angstvallig zijn afkomst durven te benoemen
pi_161481327
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:55 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Of een verwarde man zoals links media hem beschrijft zonder angstvallig zijn afkomst durven te benoemen
Ja.. er zijn nogal veel van die verwarde mannetjes heb ik het idee..
standaarddrinker
  zaterdag 16 april 2016 @ 23:59:11 #20
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161481354
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:52 schreef DrDentz het volgende:
Dan ben je een Marokkaan die naar 8-jarigen zit te kijken en dan ga je met een mes de scheidsrechter te lijf. Dan ben je gewoon vooroordeelbevestigend bezig.
Zal wel onder het mom zijn van het goede voorbeeld willen geven aan je kinderen.
  zondag 17 april 2016 @ 00:07:14 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_161481557
Als Marokkanen enkel het voetbal kapot zouden maken dan was het probleem nog te overzien.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 17 april 2016 @ 01:10:23 #22
28033 Pek
je moet wat
pi_161482946
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 00:30 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar lijkt het op. Heb je die koning gezien?
Die leek mij nog wel chill, heeft een week knetterstoned in Amsterdam rondgewandeld 8-)
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_161483013
quote:
10s.gif Op zondag 17 april 2016 01:10 schreef Pek het volgende:

[..]

Die leek mij nog wel chill, heeft een week knetterstoned in Amsterdam rondgewandeld 8-)
Daar leek het wel op.
pi_161483157
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 00:07 schreef LXIV het volgende:
Als Marokkanen enkel het voetbal kapot zouden maken dan was het probleem nog te overzien.
Inderdaad, als het daar bij bleef dan gaan ze hun gang maar. We doneren het hele voetbal nota bene aan ze. We houden het wel bij rugby, ijshockey en tennis. Godzijdank heeft het riftuig die sporten nog niet ontdekt. Zie je het al voor je dat ze in de amateurdivisies elke week een tiental tennisrackets tegen hun muil krijgen.
  zondag 17 april 2016 @ 01:29:19 #25
28033 Pek
je moet wat
pi_161483232
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 01:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar leek het wel op.
In die toestand heb je geen last van ze, goed voorbeeld doet goed volgen! ^O^
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_161483575
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 01:21 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Inderdaad, als het daar bij bleef dan gaan ze hun gang maar. We doneren het hele voetbal nota bene aan ze. We houden het wel bij rugby, ijshockey en tennis. Godzijdank heeft het riftuig die sporten nog niet ontdekt. Zie je het al voor je dat ze in de amateurdivisies elke week een tiental tennisrackets tegen hun muil krijgen.
We hebben geen mocro's in het tennis nodig. Voor de agressie op het veld hebben we Haase. En voor agressie buiten de lijnen hebben we Mark de J. al.
Die is een stuk beter in steken dan deze bontkraag mocro.



[ Bericht 6% gewijzigd door voetbalmanager2 op 17-04-2016 02:13:14 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_161483911
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 02:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

We hebben geen mocro's in het tennis nodig. Voor de agressie op het veld hebben we Haase. En voor agressie buiten de lijnen hebben we Mark de J. al.
Die is een stuk beter in steken dan deze bontkraag mocro.

[ afbeelding ]
Ik volg het tennis behoorlijk goed en het is een nette sport. Zeer netjes in vergelijking met voetbal. Het zal ook deels komen omdat veel minder derdewereldvolkeren het beoefenen. Een racket is duur als je het moet doen met een uitkering van 1000euro per maand, laat staan tennislessen. Trouwens, Robin Haase stelt niks voor als we het over de proftour hebben. Hij verliest vaker dan die wint.
pi_161483962
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 02:43 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Ik volg het tennis behoorlijk goed en het is een nette sport. Zeer netjes in vergelijking met voetbal. Het zal ook deels komen omdat veel minder derdewereldvolkeren het beoefenen. Een racket is duur als je het moet doen met een uitkering van 1000euro per maand, laat staan tennislessen. Trouwens, Robin Haase stelt niks voor als we het over de proftour hebben. Hij verliest vaker dan die wint.
Zie je ook dat het een beetje vreemd is wat je zegt.?
pi_161483967
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 02:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Zie je ook dat het een beetje vreemd is wat je zegt.?
Want?
pi_161483991
Gewoon wegkijken mensen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_161484031
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 02:50 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Want?
Je zet arme mensen weg. Je kan commentaar hebben. Maar doe dat niet op die manier.
  zondag 17 april 2016 @ 03:07:00 #32
117098 Hathor
Effe niet
pi_161484066
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 03:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je zet arme mensen weg. Je kan commentaar hebben. Maar doe dat niet op die manier.
Volgens mij zegt hij gewoon dat tennis een moeilijkere toegankelijkheid heeft voor de minder bedeelden, en daar is niks mis mee.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_161484123
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 03:07 schreef Hathor het volgende:

[..]

Volgens mij zegt hij gewoon dat tennis een moeilijkere toegankelijkheid heeft voor de minder bedeelden, en daar is niks mis mee.
Dat is zo deels. Maar het is niet beschaafd omdat mensen met minder geld het niet kunnen betalen. Ik heb getennist met een Thai. Een pro. Die zal op nr 3000 staan in de wereld. Na zo'n service zit je racket vast in het hek achter je.
pi_161484350
De beste proftennissers van het moment: Rafael Nadal en Novak Djokovic. Oké, Nadal staat voor zijn doen nog laag als nummer 5 van de wereld maar als we het over spel hebben gewoon de ware nummer 2 achter Novak Djokovic. In mei gaat het op Roland Garros om deze twee. Het gaat behoorlijk om spannen wie gaat winnen. Op de andere drie grandslams is Djokovic de favoriet maar op gravel kan het meer kanten op.



[ Bericht 6% gewijzigd door Peter_Rasmussen op 17-04-2016 04:06:15 ]
pi_161484409
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 03:16 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat is zo deels. Maar het is niet beschaafd omdat mensen met minder geld het niet kunnen betalen. Ik heb getennist met een Thai. Een pro. Die zal op nr 3000 staan in de wereld. Na zo'n service zit je racket vast in het hek achter je.
Bij de mannen hebben ze daarom ook sinds 10 / 15 jaar zwaardere ballen ingevoerd. In de jaren 90 serveerden ze de ballen met 200 km per uur of meer gewoon langs hun tegenstanders heen aan de lopende band en was het over en uit met het punt. Op naar het volgende punt en zo ging het vaak. In de tijd van Pete Sampras, Goran Ivanisevic, Andre Agassi en Richard Krajicek. Weinig rallies dus best saai voor het publiek. Hoewel mensen waren die hielden van het servicegeweld. De ballen gaan op het hoogste niveau ongekend hard en snel. Daarna veel zwaardere ballen ingevoerd, de banen wat trager gemaakt en sindsdien is het aantrekkelijker geworden voor het publiek omdat ze langer voor hun punten moeten spelen. Bij de vrouwen hebben ze wel dezelfde lichte ballen in het spel gehouden maar die serveren ook veel minder goed dan bij de mannen. De beste vrouwelijke tennisster is van het niveau 500 / 600 bij de mannen. Elke man in de top 200 zou zich in een speeltuin wanen als hij in de grootste damestoernooien zou spelen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Peter_Rasmussen op 17-04-2016 04:19:58 ]
pi_161484643
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 04:10 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

[..]

Bij de mannen hebben ze daarom ook sinds 10 / 15 jaar zwaardere ballen ingevoerd. In de jaren 90 serveerden ze de ballen met 200 km per uur of meer gewoon langs hun tegenstanders heen aan de lopende band en was het over en uit met het punt. Op naar het volgende punt en zo ging het vaak. In de tijd van Pete Sampras, Goran Ivanisevic, Andre Agassi en Richard Krajicek. Weinig rallies dus best saai voor het publiek. Hoewel mensen waren die hielden van het servicegeweld. De ballen gaan op het hoogste niveau ongekend hard en snel. Daarna veel zwaardere ballen ingevoerd, de banen wat trager gemaakt en sindsdien is het aantrekkelijker geworden voor het publiek omdat ze langer voor hun punten moeten spelen. Bij de vrouwen hebben ze wel dezelfde lichte ballen in het spel gehouden maar die serveren ook veel minder goed dan bij de mannen. De beste vrouwelijke tennisster is van het niveau 500 / 600 bij de mannen. Elke man in de top 200 zou zich in een speeltuin wanen als hij in de grootste damestoernooien zou spelen.
Erg knap. Maar dat is natuurlijk vaak zo op top niveau. Op mijn niveau speel je met dames ballen denk ik.
pi_161485527
Oh oeps ik wilde dat topic over Derksen en Marokkanen openen maar blijkbaar heb ik een tennis topic aangeklikt.
standaarddrinker
pi_161486590
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 08:46 schreef DrDentz het volgende:
Oh oeps ik wilde dat topic over Derksen en Marokkanen openen maar blijkbaar heb ik een tennis topic aangeklikt.
Dan had je waarschijnlijk niets te melden.
pi_161486744
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 03:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Je zet arme mensen weg. Je kan commentaar hebben. Maar doe dat niet op die manier.
Tennis hoeft niet super duur te zijn. Contributie kun je rond de 150 euro aan kwijt zijn voor een jaar (sommige clubs hanteren een seizoen meen ik). Lessen kun je skippen. Je kan het ook jezelf aanleren. Tennisleraren staan ook gewoon op youtube. Je kunt de gezelligheid in de kantine overslaan. Want als je je daarin verliest kan die kostenpost nog wel eens de duurste worden.

Of het dan leuk is is een tweede
  zondag 17 april 2016 @ 10:14:55 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_161486895
Ontopic: wordt er nog gevoetbald dit weekend? :P
pi_161487401
The Older I Get, The Better I Was
pi_161488075
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 10:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Tennis hoeft niet super duur te zijn. Contributie kun je rond de 150 euro aan kwijt zijn voor een jaar (sommige clubs hanteren een seizoen meen ik). Lessen kun je skippen. Je kan het ook jezelf aanleren. Tennisleraren staan ook gewoon op youtube. Je kunt de gezelligheid in de kantine overslaan. Want als je je daarin verliest kan die kostenpost nog wel eens de duurste worden.

Of het dan leuk is is een tweede
Er zijn mensen die dat niet kunnen betalen. En dan heb ik het niet over Nederland alleen. Daar kan je niet mensen op gaan afrekenen op het gebied van beschaving.
pi_161488402
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 11:15 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Er zijn mensen die dat niet kunnen betalen. En dan heb ik het niet over Nederland alleen. Daar kan je niet mensen op gaan afrekenen op het gebied van beschaving.
Ja, dan kan ik het ook niet meer helpen hoor. Dan moeten die mensen maar wachten tot er vettere jaren komen.
pi_161488526
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 11:28 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, dan kan ik het ook niet meer helpen hoor. Dan moeten die mensen maar wachten tot er vettere jaren komen.
Daar gaat het ook niet over. Iemand zegt wat over beschaving en tennis. Daar heb ik een mening over. In Nederland kun je volkomen schofterige dingen meemaken op een tennisbaan.
pi_161488591
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 11:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar gaat het ook niet over. Iemand zegt wat over beschaving en tennis. Daar heb ik een mening over. In Nederland kun je volkomen schofterige dingen meemaken op een tennisbaan.
Deze discussie komt me erg bekend voor. Deze is vaker gevoerd recentelijk. Ik heb beiden sporten gedaan en tennis is echt een stuk sportiever en netter. Er zijn wel meer vrouwelijke leden dan bij voetbal. En als er een toernooi is met veel alcohol kunnen er schofterige dingen gebeuren die uitmonden in alimentatie.

Maar dat staat weer los van de sportiviteit op de baan uiteraard.
pi_161488668
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 11:39 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Deze discussie komt me erg bekend voor. Deze is vaker gevoerd recentelijk. Ik heb beiden sporten gedaan en tennis is echt een stuk sportiever en netter. Er zijn wel meer vrouwelijke leden dan bij voetbal. En als er een toernooi is met veel alcohol kunnen er schofterige dingen gebeuren die uitmonden in alimentatie.

Maar dat staat weer los van de sportiviteit op de baan uiteraard.
Ik begon niet over sport. Maar jij kent het dus ook. Dan moet iemand niet zeggen dat bijv. tennis beschaafd is door geld.
pi_161488778
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Oké best vaag. De hele week gaat het over Marokkanen die zich misdragen rond het amateurvoetbal. Dan ben je een Marokkaan die naar 8-jarigen zit te kijken en dan ga je met een mes de scheidsrechter te lijf. Dan ben je gewoon vooroordeelbevestigend bezig.
Nee hoor, degene die vooroordeelbevestigend bezig is ben jij echt zelf. Je laat immers niets je vooroordeel ontkrachten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_161488797
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, degene die vooroordeelbevestigend bezig is ben jij echt zelf. Je laat immers niets je vooroordeel ontkrachten.
Het vb is raar. Hou het daar dan bij.
pi_161488835
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 11:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik begon niet over sport. Maar jij kent het dus ook. Dan moet iemand niet zeggen dat bijv. tennis beschaafd is door geld.
Wat de reden is weet ik niet, maar er zijn vast onderzoeken naar gedaan. Bij tennis is de omgang met elkaar gewoon een stuk prettiger. En of leden bulken van het geld verschilt per vereniging. Mijn ervaring is hoe deftiger hoe minder leuk. Niet mijn bloedgroep zeg maar.

Maar, schofterige zaken bij tennis... Volgens mij halen zelden gewelddadige incidenten de krant van de verschillende zaterdagcompetities in de categorie 7 tm 9. Heb je voorbeelden van geweld of andere nare zaken bij amateur tennis?
pi_161488951
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 11:55 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat de reden is weet ik niet, maar er zijn vast onderzoeken naar gedaan. Bij tennis is de omgang met elkaar gewoon een stuk prettiger. En of leden bulken van het geld verschilt per vereniging. Mijn ervaring is hoe deftiger hoe minder leuk. Niet mijn bloedgroep zeg maar.

Maar, schofterige zaken bij tennis... Volgens mij halen zelden gewelddadige incidenten de krant van de verschillende zaterdagcompetities in de categorie 7 tm 9. Heb je voorbeelden van geweld of andere nare zaken bij amateur tennis?
Dat laatste heeft ook met grootheid van de sport te maken. Laten we het simpel houden. Ik heb geloof ik 1 x in mijn leven naast de kant gestaan bij voetbal. Voor een kind. Ik vind het leuk dat een kind sport. Ik begrijp niet dat mensen (ouders) dan zo agressief zijn. Vooral tegen een kind dan.Maar dat zie je ook bij tennis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')