abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 6 mei 2016 @ 21:36:57 #201
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_161972457
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 19:54 schreef W00fer het volgende:

[..]

Dit. Op het moment dat je traffic hebt richting een locatie zou ik dat proberen te behouden. Maar de omzet per vierkante meter zal wel te laag zijn.
Dat was het probleem ook daar. Maaaarrr, als ze het nou een kans gaven? Tergelijk dicht gegaan, dus nooit de kans gehad om te kijken of het publiek naar de andere vestiging ging. (En dus waarschijnlijk wel genoeg winst)

En dan betwijfel ik nog of die ook dicht was gegaan als het niet jumbo was geweest. (Jumbo :') )
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_161972752
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:13 schreef W00fer het volgende:

[..]

Sowieso zie ik wel toekomst in takeaway locaties, echter weet ik dat het een zwaar bevochten markt is. Zo heeft de partij achter Burger King een mega contract afgesloten met NS Beheer om de McDonalds van de stations te weren (exclusiviteit) voor een jaar of tig. Sodexo doet geloof ik de exploitatie. Een multinational dus. Dat zijn zulke grote jongens ik vraag me af of Jumbo / La Place daarmee kan en wil concurreren. NS moet van Jeroen Dijsselbloem van hun Smullers friettenten en andere winkeltjes af, terug naar de core business. Het zou mooi zijn als er dan voor La Place wat te halen viel met wat gezondere producten dan friet en hamburgers.
Sodexo? Bedoel je niet Servex?
  zaterdag 7 mei 2016 @ 16:42:22 #203
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_161989300
Circus Renz is blijkbaar ook failliet.

http://www.nu.nl/binnenla(...)iet-circus-renz.html
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 7 mei 2016 @ 16:50:30 #204
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161989471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 16:42 schreef jcdragon het volgende:
Circus Renz is blijkbaar ook failliet.

http://www.nu.nl/binnenla(...)iet-circus-renz.html
Waren ze vorig jaar ook al
http://www.volkskrant.nl/(...)-verklaard~a4162212/
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 16:52:19 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161989503
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:13 schreef W00fer het volgende:

[..]

Sowieso zie ik wel toekomst in takeaway locaties, echter weet ik dat het een zwaar bevochten markt is. Zo heeft de partij achter Burger King een mega contract afgesloten met NS Beheer om de McDonalds van de stations te weren (exclusiviteit) voor een jaar of tig. Sodexo doet geloof ik de exploitatie. Een multinational dus. Dat zijn zulke grote jongens ik vraag me af of Jumbo / La Place daarmee kan en wil concurreren. NS moet van Jeroen Dijsselbloem van hun Smullers friettenten en andere winkeltjes af, terug naar de core business. Het zou mooi zijn als er dan voor La Place wat te halen viel met wat gezondere producten dan friet en hamburgers.
Heb de liefde van de consument voor ketens nooit zo goed begrepen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 19:55:56 #206
174940 W00fer
Maar echt
pi_161993092
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb de liefde van de consument voor ketens nooit zo goed begrepen
Bekende naam he. Er zijn hele volksstammen die op reis gaan bijv een stedentrip en na aankomst als eerste kijken waar de H&M zit :')
Friettent dikke Willie, met Willie
  Moderator zaterdag 7 mei 2016 @ 21:22:13 #207
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_161995117
Het is net als met merken in de supermarkt, hoe Unileverder hoe liever :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_161998058
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:55 schreef W00fer het volgende:

Bekende naam he. Er zijn hele volksstammen die op reis gaan bijv een stedentrip en na aankomst als eerste kijken waar de H&M zit :')
Ik ging ooit met twee vriendinnen winkelen. Ik heb een teringhekel aan winkelen, maar ik dacht 'dat is iets wat je dus doet met vriendinnen'. En leuk een ander stadje O+ Ja, nee dus. We gingen echt alleen maar winkels in die je werkelijk waar óveral hebt 8)7 Ik hoef niet twee uur in de trein te zitten om een C&A en Blokker te zien hoor :{w
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † zaterdag 7 mei 2016 @ 23:39:13 #209
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_161998743
Hahaha, herkenbaar! :D
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 8 mei 2016 @ 03:31:58 #210
174940 W00fer
Maar echt
pi_162001978
Dat we erom lachen is al helemaal sneu. Want hier rekenen ze op. Daardoor zitten er bijv in Limburg nog wel unieke winkels, maar is een groot deel van NL alleen maar eenheidsworst.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_162002138
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 03:31 schreef W00fer het volgende:
Dat we erom lachen is al helemaal sneu. Want hier rekenen ze op. Daardoor zitten er bijv in Limburg nog wel unieke winkels, maar is een groot deel van NL alleen maar eenheidsworst.
De allerleukste winkelstraat van Groningen en de directe verbinding van station naar binnenstad heeft niet één bekende winkel O+ Dat is een onderlinge afspraak van de winkeliers in die straat. Daar zal dus ook nooit een Marskramer, Action of Hema komen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 8 mei 2016 @ 06:08:54 #212
185648 mascara-klodder
make-up veeg
pi_162002158
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 05:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De allerleukste winkelstraat van Groningen en de directe verbinding van station naar binnenstad heeft niet één bekende winkel O+ Dat is een onderlinge afspraak van de winkeliers in die straat. Daar zal dus ook nooit een Marskramer, Action of Hema komen.
Maar die straatjes moet je wel net weten. Dat is ook zo hier in de bewoonde wereld.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2016 @ 06:41:53 #213
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162002184
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 03:31 schreef W00fer het volgende:
Dat we erom lachen is al helemaal sneu. Want hier rekenen ze op. Daardoor zitten er bijv in Limburg nog wel unieke winkels, maar is een groot deel van NL alleen maar eenheidsworst.
Ik vind het ook triest, maar kijk eens naar de buitenlanders die in Parijs toch maar het liefst naar een McDonalds gaan, want die kennen ze van thuis. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2016 @ 06:44:18 #214
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162002185
Aan de andere kant, allemaal leuk die unieke boetiekjes of reisboekenwinkeltjes, maar natuurlijk niets in mijn maat en alleen maar boeken uit Grootmoeders tijd of in het Swahili. Tsja, de C&A heeft wél alles in alle maten en kleuren. :@
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162002209
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2016 06:41 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ik vind het ook triest, maar kijk eens naar de buitenlanders die in Parijs toch maar het liefst naar een McDonalds gaan, want die kennen ze van thuis. :')
Dat vind ik bijvoorbeeld in Antwerpen (waar ik een keer of vier per jaar heen ga, tegenwoordig ook mede aangespoord door de steeds beperktere loopruimte in Amsterdam) heel jammer, dat ik ook dáár tegen de Kruidvat en dergelijke aan loop.

Ik woon verdorie anderhalve straat van een Kruidvat-filiaal vandaan, wat thúis heel erg handig is, alleen vind ik het over de grens juist leuk om daadwerkelijk ergens anders te zijn.

En wat fastfood-ketens betreft: ik vind het eten van de Quick een stuk lekkerder dan dat van de McDonalds, is mooi meegenomen.
  zondag 8 mei 2016 @ 20:35:32 #216
185648 mascara-klodder
make-up veeg
pi_162020141
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2016 06:44 schreef Cynix ® het volgende:
Aan de andere kant, allemaal leuk die unieke boetiekjes of reisboekenwinkeltjes, maar natuurlijk niets in mijn maat en alleen maar boeken uit Grootmoeders tijd of in het Swahili. Tsja, de C&A heeft wél alles in alle maten en kleuren. :@
Je moet afvallen dus :7
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator zondag 8 mei 2016 @ 21:38:01 #217
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_162022807
quote:
12s.gif Op zondag 8 mei 2016 20:35 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Je moet afvallen dus :7
_O-
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2016 @ 21:54:06 #218
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162023471
Ja, eigenlijk wel. Tenzij ik voor altijd in C&A kleding wil blijven lopen. :@
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zondag 8 mei 2016 @ 21:58:01 #219
185648 mascara-klodder
make-up veeg
pi_162023652
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:54 schreef Cynix ® het volgende:
Ja, eigenlijk wel. Tenzij ik voor altijd in C&A kleding wil blijven lopen. :@
Ah joh, je hebt toch al een vrouw :P
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  zondag 8 mei 2016 @ 21:59:01 #220
185648 mascara-klodder
make-up veeg
pi_162023693
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2016 @ 22:27:16 #221
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162025137
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:58 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Ah joh, je hebt toch al een vrouw :P
Da's ook weer waar. En die houdt ook van lekker eten. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 11 mei 2016 @ 13:45:52 #222
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162089235
La Place Kalverstraat gaat weer open. :)

Dat is dus nummer 2.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_162097424
V&D wordt inmiddels gesloopt. Slooptekening(en) staan online voor Nijmegen:
http://www.nijmegen.nl/ve(...)99-BE69-0C967EFFC1AE
pi_162102309
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:44 schreef Snoepje5 het volgende:
V&D wordt inmiddels gesloopt. Slooptekening(en) staan online voor Nijmegen:
http://www.nijmegen.nl/ve(...)99-BE69-0C967EFFC1AE
Alleen het interieur, niet het pand.
pi_162109737
Minister Kamp wil bouw van nieuwe winkels temperen

Het kabinet neemt extra maatregelen om de toenemende leegstand van winkels in binnensteden aan te pakken. Gemeenten en provincies moeten nieuwbouw van winkels alleen nog maar toestaan als tegelijkertijd elders in de stad leegstaande winkels een andere bestemming krijgen. Minister Kamp gaat niet wettelijk afdwingen dat er alleen nog maar winkels mogen worden gebouwd als er elders in het gebied panden worden gesloopt.


Een voortvarende aanpak is volgens minister Henk Kamp van Economische Zaken geboden, nu de detailhandel wordt geteisterd door een golf van faillissementen. Daarmee moet de dreigende verloedering van binnensteden worden tegengaan, schrijft de VVD-bewindsman vandaag aan de Tweede Kamer.

Kamp: ,,Daarom nemen we nu aanvullende maatregelen, zodat we in komende jaren versneld kunnen komen van veel vierkante meters in kwantiteit naar minder vierkante meters van kwaliteit. Onze winkeliers verdienen aantrekkelijke winkelcentra en binnensteden om in te ondernemen, zodat consumenten er graag blijven komen voor hun aankopen."

Ambities bijstellen
Een team onder voorzitterschap van oud-PvdA-partijvoorzitter Marijke van Hees gaat gemeenten en provincies helpen om het winkeloppervlak per saldo terug te brengen. Zij krijgt een jaar de tijd om gemeenten ervan te overtuigen hun ambities bij te stellen en meer rekening te houden met wat er in omringende gemeenten gebeurt. Idee achter de regionale aanpak is onder meer dat de situatie in de ene streek niet hetzelfde is als de andere.

Op dit moment staat 7,7 procent van het totale winkeloppervlak in Nederland leeg. Het probleem is echter groter, becijferde marktonderzoeker Frank Quix van de Universiteit van Amsterdam. Op naar schatting een vijfde van alle vierkante winkelmeters wordt niks verdiend. Tegelijkertijd liggen er overal in het land plannen op tafel die het totale winkeloppervlak met nog eens 8 procent zullen doen toenemen. En dat terwijl de omzet in de detailhandel de laatste jaren alleen maar daalde.

Webwinkels populair
De leegstand in winkelstraten groeide de afgelopen jaren door de populariteit van webwinkels als Bol.com of CoolBlue, die de reguliere winkels verdringen. Consumenten shoppen steeds vaker liever via internet dan dat ze zelf een winkel binnenwandelen.

Eind vorig jaar sloot Kamp al overeenkomsten met 31 gemeenten om leegstand aan te pakken, maar het aantal faillissementen liep daarna alleen maar op. Het moederbedrijf van schoenenwinkels Dolcis, Invito en Manfield, DA Drogisterijen, Miss Etam, Dixons, Perry Sport, Aktiesport en Scapino, HoutBrox en Paradigit vroegen in 2015 en 2016 het faillissement aan. Als klap op de vuurpijl sloot warenhuisketen V&D definitief zijn deuren.

De kaalslag bleef niet zonder gevolgen, zo benadrukt Kamp vandaag in zijn brief aan de Tweede Kamer. 25.000 mensen verloren door het bankroet in de detailhandel hun baan. Dat is ook te zien aan het aantal ww-uitkeringen voor ontslagen medewerkers in de detailhandel: hun aantal explodeerde in één jaar tijd met 61 procent.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)nkels-temperen.dhtml
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 12 mei 2016 @ 08:07:16 #226
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_162109825
^

Klinkt als een soort van lapmiddel om daadwerkelijke veranderingen (een geautomatiseerde en digitale wereld + enorm hoge huren voor fysieke panden) niet onder ogen te willen zien.

Ik denk dat je op de lange termijn steden anders zult moeten plannen dan nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_162111703
Natuurlijk zijn er branches die te lijden hebben onder bol en blue, maar om die nu als schuldigen aan te wijzen? Wat moet je met 6 schoenenwinkels met hetzelfde aanbod in de binnenstad? Of met een FRS/Van Leest om de 100meter?
Minder ketens is echt niet erg, maar zorg dan ook direct dat het interessanter wordt voor mensen om een eigen zaak te beginnen. De torenhoge huren in de binnenstad werken dat vooral tegen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2016 @ 14:51:05 #228
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162119251
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Een voortvarende aanpak is volgens minister Henk Kamp van Economische Zaken geboden, nu de detailhandel wordt geteisterd door een golf van faillissementen. Daarmee moet de dreigende verloedering van binnensteden worden tegengaan, schrijft de VVD-bewindsman vandaag aan de Tweede Kamer.
Grapjas.
De wereld staat in brand en Kamp overweegt of er op termijn misschien ergens een blusdekentje zóu kunnen worden opgehangen. Maar dat hoeft dan natuurlijk niet per se gebruikt te worden.

Doe eerst maar weer eens een werk- praatgroep, Kamp.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162123227
quote:
99s.gif Op donderdag 12 mei 2016 14:51 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Grapjas.
De wereld staat in brand en Kamp overweegt of er op termijn misschien ergens een blusdekentje zóu kunnen worden opgehangen. Maar dat hoeft dan natuurlijk niet per se gebruikt te worden.

Doe eerst maar weer eens een werk- praatgroep, Kamp.
Nou nou, de wereld staat in brand? Er zijn een paar overbodige ketens failliet gegaan. Het is niet alsof de binnensteden ineens desolate no-go-area's zijn geworden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2016 @ 18:27:28 #230
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162125885
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 16:49 schreef stavromulabeta het volgende:
Het is niet alsof de binnensteden ineens desolate no-go-area's zijn geworden.
In de meeste steden waar ik kom inmiddels wel.
Niet de schuld van Kamp natuurlijk, maar nu een praatgroep oprichten hoeft ook niet meer.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162127981
quote:
99s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:27 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

In de meeste steden waar ik kom inmiddels wel.
Niet de schuld van Kamp natuurlijk, maar nu een praatgroep oprichten hoeft ook niet meer.
Wij komen duidelijk in andere steden dan :D
Sommige dorpen zie ik wel, maar dat was al jaren stervende
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:38:56 #232
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162128184
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 16:49 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Nou nou, de wereld staat in brand? Er zijn een paar overbodige ketens failliet gegaan. Het is niet alsof de binnensteden ineens desolate no-go-area's zijn geworden.
Als deze trend doorzet zijn winkelstraten zoals we die kennen over 10 jaar grotendeels geschiedenis.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_162138644
quote:
15s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:38 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als deze trend doorzet zijn winkelstraten zoals we die kennen over 10 jaar grotendeels geschiedenis.
En zijn het hopelijk weer de winkelstraten van 20/30 jaar geleden. Zonder al die keten-eenheidsworst.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 16 mei 2016 @ 20:30:53 #234
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_162253301
Volgens De Telegraaf zal Blokker woensdag een recordverlies in de boeken zetten:

  maandag 16 mei 2016 @ 20:37:24 #235
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_162253519
dus volgend jaar kunnen we Blokker ook opruimen.
pi_162254188
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 05:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]

De allerleukste winkelstraat van Groningen en de directe verbinding van station naar binnenstad heeft niet één bekende winkel O+ Dat is een onderlinge afspraak van de winkeliers in die straat. Daar zal dus ook nooit een Marskramer, Action of Hema komen.
Geld ook voor de Haarlemmerdijk in Amsterdam, is ook mooie docu van gemaakt in de slag om Holland. Zal ook het toekomstbeeld van winkelstraten worden, unieke winkeltjes die meer een ervaring vormen, dan dat je er echt naar toe moet, gecombineerd met leuke horeca. Hoorde trouwens dat V&D in Zaandam bezet gaat worden door de Sara.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 16 mei 2016 @ 21:31:14 #237
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_162255148
quote:
Blokker in grote nood

Blokker presenteert aanstaande woensdag het grootste verlies uit zijn geschiedenis. Dat zeggen diverse bronnen tegen deze krant. Het verlies zal tegen de ¤80 miljoen lopen. Vorig jaar was dat nog ¤20 miljoen.

Volgens de ingewijden doet de huidige top te weinig om het tij te keren. ,,Er is een enorm gebrek aan internetervaring en er wordt veel te weinig geïnvesteerd."

Ook wordt de huidige top verweten losgezongen te zijn van de oude familiewaarden van Blokker.
http://www.telegraaf.nl/dft/article25802141.ece
  maandag 16 mei 2016 @ 21:44:19 #238
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162255628
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:31 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Misschien is het tijd voor een radicale ingrijpende transformatie van Blokker op alle fronten
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 16 mei 2016 @ 21:46:41 #239
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162255701
quote:
9s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:44 schreef Maraca het volgende:

[..]

Misschien is het tijd voor een radicale ingrijpende transformatie van Blokker op alle fronten
Jij kunt zo PR-kletskous worden daar.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 16 mei 2016 @ 21:47:52 #240
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_162255749
quote:
9s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:44 schreef Maraca het volgende:

[..]

Misschien is het tijd voor een radicale ingrijpende transformatie van Blokker op alle fronten
Wat voor veranderingen zou Blokker dan kunnen doorvoeren?
Isn't it ironic, don't you think
  maandag 16 mei 2016 @ 21:49:13 #241
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162255805
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:47 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Wat voor veranderingen zou Blokker dan kunnen doorvoeren?
Jij kent het filmpje niet :o!

Interview met de algemeen directeur van Blokker (dus niet de woordvoerder)

http://www.dumpert.nl/med(...)n_praatje_klaar.html
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 16 mei 2016 @ 21:50:13 #242
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_162255840
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:49 schreef Maraca het volgende:

[..]

Jij kent het filmpje niet :o!

Interview met de algemeen directeur van Blokker (dus niet de woordvoerder)

http://www.dumpert.nl/med(...)n_praatje_klaar.html
Jawel, ik had gehoopt dat je het zou herhalen. :P
Isn't it ironic, don't you think
  maandag 16 mei 2016 @ 21:50:45 #243
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162255862
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:50 schreef jcdragon het volgende:

[..]

Jawel, ik had gehoopt dat je het zou herhalen. :P
Oeps, sorry :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2016 @ 21:58:14 #244
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162256113
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geld ook voor de Haarlemmerdijk in Amsterdam, is ook mooie docu van gemaakt in de slag om Holland. Zal ook het toekomstbeeld van winkelstraten worden, unieke winkeltjes die meer een ervaring vormen, dan dat je er echt naar toe moet, gecombineerd met leuke horeca. Hoorde trouwens dat V&D in Zaandam bezet gaat worden door de Sara.
Zoiets als de 9 Straatjes in Amsterdam? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2016 @ 21:59:53 #245
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162256179
Ik was eergisteren trouwens in de HEMA in Best (ok, dan noem je ook wel iets, maar toch), maar daar was dus weer meer personeel dan klanten. Een letterlijk vrijwel lege winkel, maar wel 4 beppende winkelmutsen op een kluitje.

HEMA, daar gaan we vast meer van horen in 2016...
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162256207
quote:
99s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:59 schreef Cynix ® het volgende:
Ik was eergisteren trouwens in de HEMA in Best (ok, dan noem je ook wel iets, maar toch), maar daar was dus weer meer personeel dan klanten. Een letterlijk vrijwel lege winkel, maar wel 4 beppende winkelmutsen op een kluitje.

HEMA, daar gaan we vast meer van horen in 2016...
Toch aan het uitbreiden.. In Europa.
  maandag 16 mei 2016 @ 22:01:09 #247
62419 CherryLips
chocoholic
pi_162256214
Hier wil je echt niet in de Hema zijn op zaterdag, zo takkedruk :X
Tap tap tap
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2016 @ 22:02:27 #248
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162256251
Ok, het beeld varieert dus nogal. HEMA te Son, ook weer ongemakkelijk rustig. Maar het kan dus ook anders. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 16 mei 2016 @ 22:03:07 #249
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_162256287
quote:
99s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:02 schreef Cynix ® het volgende:
Ok, het beeld varieert dus nogal. HEMA te Son, ook weer ongemakkelijk rustig. Maar het kan dus ook anders. :)
Die in Den Bosch is vrijwel altijd druk.
In Boxtel loopt het zelfs nog aardig (itt de rest van de winkels daar :') )
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 16 mei 2016 @ 22:03:41 #250
62419 CherryLips
chocoholic
pi_162256323
quote:
99s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:02 schreef Cynix ® het volgende:
Ok, het beeld varieert dus nogal. HEMA te Son, ook weer ongemakkelijk rustig. Maar het kan dus ook anders. :)
Maar hij zit hier vrijwel naast de V&D die dus pleitos is, misschien dat dat het verschil maakt?
Tap tap tap
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2016 @ 22:03:46 #251
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162256328
Zaterdagmiddag van 14:00 tot 15:00 uur hoort toch het drukste uur van de week te zijn voor zo'n beetje elke winkel? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2016 @ 22:07:11 #252
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162256449
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:03 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Die in Den Bosch is vrijwel altijd druk.
In Boxtel loopt het zelfs nog aardig (itt de rest van de winkels daar :') )
Ik kom zo nu en dan in Boxtel, maar de middenstand kon me nooit echt bekoren. Vlees noch vis.
Een Vögele, een Takko, een Blokker en nog 3 onduidelijke winkels en dat was het ook wel zo'n beetje.
Nou ja, en een goed lopende HEMA dus.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 16 mei 2016 @ 22:07:23 #253
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_162256454
quote:
99s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:03 schreef Cynix ® het volgende:
Zaterdagmiddag van 14:00 tot 15:00 uur hoort toch het drukste uur van de week te zijn voor zo'n beetje elke winkel? :?
Ligt eraan, in Den Bosch heb je bijv. de Markt en dan is het 's-ochtends echt al wel druk bij de Hema. Ook veel mensen die daar gaan ontbijten enzo.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 17 mei 2016 @ 00:56:07 #254
174940 W00fer
Maar echt
pi_162260959
Blokker doet alleen de winkeltransformatie lijkt het in mijn ogen. Terwijl ze die vorig jaar al voor een groot gedeelte opgefrist hebben. Nu nog verder dan. Had dat dan vorig jaar gedaan, nu kost het twee keer geld. De verandering nu lijkt radicaler en frisser, maar of het genoeg is? Met een superhip uiterlijk a la Flying Tiger is niet persé omzet gegarandeerd. Ze kunnen nog veel meer doen op het gebied van huishouden en huis en tuin. Doen ze die speelgoedzaken nog? Blokker had bij mij in de buurt zelfs 2 verschillende zaken. Normaal en een apart speelgoed only filiaal. Misschien vanwege de marges. Ik had het idee dat rond de feestdagen dat speelgoed wel lekker liep. Maar voor speelgoed zijn er al genoeg zaken dacht ik. Zeker in hun eigen holding. Ze doen/deden ook ruim aan carnaval, dat is in de loop der jaren wel wat minder geworden. Ik weet nog van vroeger dat 75% vh filiaal omgebouwd werd tot feestzaal met discolampen en doeken om het donker te maken en een glitterbol aan het plafond om zo de carnavalssfeer te introduceren. Het was het nét niet omdat je ook nog de pedaalemmers zag staan die aan de kant geschoven waren maar er hing een heleboel kleding en accesoires. Het hing er altijd net iets te lang, soms zelfs tot na carnaval om nog wat kwijt te raken. Kerst werd ook altijd groot uitgepakt. Ben benieuwd hoe ze dat in de nieuwe formule doen.

[ Bericht 34% gewijzigd door W00fer op 17-05-2016 01:01:39 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_162262167
quote:
99s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:58 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Zoiets als de 9 Straatjes in Amsterdam? :?
Dat is een slecht voorbeeld, daar kwakte de gemeente enorme subsidies tegen aan, toen die opwaren vertrokken de eigenaren weer.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_162262172
Wat Blokker als voordeel heeft is dat de meeste panden in eigen bezit zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_162262177
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 00:56 schreef W00fer het volgende:
Ze doen/deden ook ruim aan carnaval, dat is in de loop der jaren wel wat minder geworden. Ik weet nog van vroeger dat 75% vh filiaal omgebouwd werd tot feestzaal met discolampen en doeken om het donker te maken en een glitterbol aan het plafond om zo de carnavalssfeer te introduceren. Het was het nét niet omdat je ook nog de pedaalemmers zag staan die aan de kant geschoven waren maar er hing een heleboel kleding en accesoires. Het hing er altijd net iets te lang, soms zelfs tot na carnaval om nog wat kwijt te raken. Kerst werd ook altijd groot uitgepakt. Ben benieuwd hoe ze dat in de nieuwe formule doen.
Hoe lang is dát wel niet geleden?

In het nogal royale Udense filiaal (bij uitstek een filiaal dat uit zou kúnnen pakken), waar ik sinds begin jaren 90 al kom, heb ik zoiets al die tijd nooit gezien.

Wél werd daar vroeger goed uitgepakt op de bovenste verdieping, die in de zomer vol tuinmeubels stond/staat en in december vol kerstspullen. De verdieping wordt nog steeds zo gebruikt, maar vergeleken met de jaren 90 is het allemaal behoorlijk vervlakt. Geen lichtgevende kerstman meer met een joekel van een racebaan om zich heen, waar de kinderen die de afdeling bezochten verlangend naar stonden te kijken. Of dergelijke dingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2016 07:04:55 ]
  dinsdag 17 mei 2016 @ 09:24:23 #258
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_162263072
http://www.volkskrant.nl/(...)-nederland~a4302057/

quote:
Canadese warenhuisketen Hudson's Bay opent 20 warenhuizen in Nederland

De Canadese warenhuisketen Hudson's Bay wil in de komende twee jaar twintig vestigingen openen in Nederland, zo maakte het dinsdag bekend. Ook in de rest van Europa wil het concern fors uitbreiden.

De eerste vestiging moet in de zomer van 2017 haar deuren openen. De vestigingen leveren volgens het bedrijf naar verwachting 2500 banen op. Ook schat Hudson's Bay dat de bouwwerkzaamheden in verscheidene Nederlandse steden ook nog eens goed zijn voor 2500 banen.

Het Canadese concern introduceert naar eigen zeggen zijn 'warenhuisconcepten Hudson's Bay en Saks OFF 5TH op hoogwaardige locaties in Nederlandse binnensteden'. Saks OFF 5TH is een spin-off van het statige Saks Fifth Avenue en oogst in de Verenigde Staten veel succes als outlet-warenhuis; een plaats waar klanten kunnen grasduinen tussen rekken vol sterk afgeprijsde merkkleding.

Eerder maakte het bedrijf al bekend dat het van plan was de Belgische keten Galeria Inno in Nederland te introduceren. Galeria Inno opereert net onder het luxesegment - geen Gucci en Louis Vuitton dus, zoals bij de Bijenkorf, maar Tommy Hilfiger, Levi's en Calvin Klein.

In totaal heeft Hudson's Bay 450 warenhuizen en 65 duizend werknemers. Later op dinsdagochtend geeft het bedrijf meer toelichting op de plannen.

V&D

In februari werd al bekend dat Hudson's Bay op termijn zestig winkels in Nederland wil openen. Daarmee zou het een van de grootste warenhuisketens van het land worden.

Hudson's Bay speelde al langer met het idee de Nederlandse markt te veroveren; het wachten was op het juiste moment. In januari, toen de Nederlandse warenhuisgrootmacht V&D definitief ter ziele ging, kwamen Canadese delegaties van Hudson's Bay al naar Nederland. Sindsdien voeren zij intensieve gesprekken met een rits vastgoedeigenaren, maar ook al met architecten en aannemers. Het bedrijf heeft toen al deals gesloten, al blijft het onduidelijk om welke panden en steden dat gaat.

Vorig jaar kocht Hudson's Bay voor 2,8 miljard euro de Duitse keten Kaufhof, die naast 137 vestigingen in Duitsland ook zestien filialen in België heeft. De Belgische keten, Galeria Inno genaamd, opereert net onder het luxesegment.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 12:47:37 #259
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_162266343
ze moeten Intertoys en Bart Smit samen laten gaan. En meer richten op goedkoop speelgoed. Er zijn veel kinderen die al blij zijn wat ze krijgen van de Action.
pi_162266480
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:47 schreef KingRadler het volgende:
ze moeten Intertoys en Bart Smit samen laten gaan. En meer richten op goedkoop speelgoed. Er zijn veel kinderen die al blij zijn wat ze krijgen van de Action.
Volgens mij is het probleem juist dat er al te veel goedkope zooi is.
pi_162266548
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:47 schreef KingRadler het volgende:
ze moeten Intertoys en Bart Smit samen laten gaan. En meer richten op goedkoop speelgoed. Er zijn veel kinderen die al blij zijn wat ze krijgen van de Action.
Dus kwantiteit gaat boven kwaliteit?
  roze dinsdag 17 mei 2016 @ 13:11:31 #262
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162266823
quote:
Ben benieuwd. Hier in Emmen vast niet. Dat gaat vast een pand worden wat heel lang leeg gaat staan :')
Your beauty never ever scared me.
pi_162266938
In Oss verwacht ik het ook niet. :')
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:36:51 #264
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162267401
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:47 schreef KingRadler het volgende:
ze moeten Intertoys en Bart Smit samen laten gaan. En meer richten op goedkoop speelgoed. Er zijn veel kinderen die al blij zijn wat ze krijgen van de Action.
Kinderen misschien wel maar ouders niet.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:43:49 #265
174940 W00fer
Maar echt
pi_162267589
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 07:01 schreef female81 het volgende:

[..]

Hoe lang is dát wel niet geleden?

In het nogal royale Udense filiaal (bij uitstek een filiaal dat uit zou kúnnen pakken), waar ik sinds begin jaren 90 al kom, heb ik zoiets al die tijd nooit gezien.

Wél werd daar vroeger goed uitgepakt op de bovenste verdieping, die in de zomer vol tuinmeubels stond/staat en in december vol kerstspullen. De verdieping wordt nog steeds zo gebruikt, maar vergeleken met de jaren 90 is het allemaal behoorlijk vervlakt. Geen lichtgevende kerstman meer met een joekel van een racebaan om zich heen, waar de kinderen die de afdeling bezochten verlangend naar stonden te kijken. Of dergelijke dingen.
Nog niet eens zo heel lang hoor. Jaar of 8 a 10 max denk ik. Misschien nog wel korter. De laatste jaren kom ik nog zelden bij een Blokker. Alleen om goedkope treinkaartjes op te vissen aangezien ze via internet hoge verzendkosten rekenen :'(
Friettent dikke Willie, met Willie
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:45:13 #266
174940 W00fer
Maar echt
pi_162267635
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:47 schreef KingRadler het volgende:
ze moeten Intertoys en Bart Smit samen laten gaan. En meer richten op goedkoop speelgoed. Er zijn veel kinderen die al blij zijn wat ze krijgen van de Action.
Ja en nee. Ja want anders verlies je terrein op de concurrentie maar nee is mijn uiteindelijke gedachte: Goede speelgoedfabrikanten strijden juist tegen de pauperkwaliteit die mogelijk maar zeer matig met de hakken over de sloot door de keuring heen is gekomen qua giftige verf en dergelijke. Kwalitatief en educatief speelgoed mag niet verloren gaan aan de goedkope tinnef die uit China komt. Ouders besteden het liever aan een dure smartphone of festivals of andere zooi dan aan hun kinderen. Ga eens kijken in een houten speelgoedwinkel. In Eindhoven had je die eentje (de Toermalijn). Het was behoorlijk aan de prijs maar het was ontzettend mooi spul. Als je inzet op het tevreden houden van kinderen ipv ze iets te leren is het einde straks zoek. Dan zijn ze nergens meer mee tevreden. In mijn tijd werden kinderen al met een Disney videoband voor de tv gezet en zoek het maar uit, ik hoop niet dat die trend zich doorzet naar duw hem maar iets wat op speelgoed lijkt in zijn handen dan zijn wij er vanaf.

[ Bericht 8% gewijzigd door W00fer op 17-05-2016 13:55:59 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_162295170
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 00:56 schreef W00fer het volgende:
Blokker doet alleen de winkeltransformatie lijkt het in mijn ogen. Terwijl ze die vorig jaar al voor een groot gedeelte opgefrist hebben. Nu nog verder dan. Had dat dan vorig jaar gedaan, nu kost het twee keer geld. De verandering nu lijkt radicaler en frisser, maar of het genoeg is? Met een superhip uiterlijk a la Flying Tiger is niet persé omzet gegarandeerd. Ze kunnen nog veel meer doen op het gebied van huishouden en huis en tuin. Doen ze die speelgoedzaken nog? Blokker had bij mij in de buurt zelfs 2 verschillende zaken. Normaal en een apart speelgoed only filiaal. Misschien vanwege de marges. Ik had het idee dat rond de feestdagen dat speelgoed wel lekker liep. Maar voor speelgoed zijn er al genoeg zaken dacht ik. Zeker in hun eigen holding. Ze doen/deden ook ruim aan carnaval, dat is in de loop der jaren wel wat minder geworden. Ik weet nog van vroeger dat 75% vh filiaal omgebouwd werd tot feestzaal met discolampen en doeken om het donker te maken en een glitterbol aan het plafond om zo de carnavalssfeer te introduceren. Het was het nét niet omdat je ook nog de pedaalemmers zag staan die aan de kant geschoven waren maar er hing een heleboel kleding en accesoires. Het hing er altijd net iets te lang, soms zelfs tot na carnaval om nog wat kwijt te raken. Kerst werd ook altijd groot uitgepakt. Ben benieuwd hoe ze dat in de nieuwe formule doen.
Ze zullen vast ook wel andere producten hebben, maar bij dingen als glaswerk/servies, thermoskan, broodtrommel of kaasschaaf denk ik iig "hoe vaak moet zoiets vervangen worden?" Toch bijna nooit of pas na langere tijd. Voor mijn gevoel bestaat driekwart van de Blokker uit dat soort spullen. Dan kun je de winkels lichter maken en ruimer van opzet, maar als de mensen de producten gewoon (nog) niet nodig hebben zal het imho niet veel verschil maken maar goed ik ben geen retail specialist.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  woensdag 18 mei 2016 @ 17:02:45 #268
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_162298467
Blokker heeft dus vorig jaar verlies van 52 miljoen euro geleden.
Isn't it ironic, don't you think
  woensdag 18 mei 2016 @ 23:01:57 #269
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162312027
En xenos maakt winst *O*
Mijn favorieten winkel.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 19 mei 2016 @ 14:29:30 #270
174940 W00fer
Maar echt
pi_162324106
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 15:05 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Ze zullen vast ook wel andere producten hebben, maar bij dingen als glaswerk/servies, thermoskan, broodtrommel of kaasschaaf denk ik iig "hoe vaak moet zoiets vervangen worden?" Toch bijna nooit of pas na langere tijd. Voor mijn gevoel bestaat driekwart van de Blokker uit dat soort spullen. Dan kun je de winkels lichter maken en ruimer van opzet, maar als de mensen de producten gewoon (nog) niet nodig hebben zal het imho niet veel verschil maken maar goed ik ben geen retail specialist.
Dat niet alleen, veel van die nonfood artikelen hebben ze tegenwoordig ook bij de Appie. En aangezien een normaal mens overdag moet werken en geen tijd heeft om bij de Blokker rond te struinen gooi je dat soort dingen dus in je karretje bij de AH die tot 22u open is, ook op zondag.

Het enige wat zonde is is de kwaliteitsartikelen die Blokker heeft zoals Leifheit, Brabantia en andere mooie merken. De kwaliteit is echter zo goed dat jouw verhaal op gaat en je het dus maar weinig hoeft te vervangen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_162324118
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:01 schreef Zelfscanner het volgende:
En xenos maakt winst *O*
Mijn favorieten winkel.
Winkel wel ok, personeel is daar om te huilen.
  donderdag 19 mei 2016 @ 14:30:55 #272
174940 W00fer
Maar echt
pi_162324137
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Winkel wel ok, personeel is daar om te huilen.
Xenos heeft een hoop frutselmeuk waarvan ik denk wat moet je ermee :')
Van die wegzet prullaria.
Friettent dikke Willie, met Willie
  donderdag 19 mei 2016 @ 16:59:24 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162327625
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 17:02 schreef jcdragon het volgende:
Blokker heeft dus vorig jaar verlies van 52 miljoen euro geleden.
Vind blokker ook een waardeloze winkel, het is het allemaal net niet (de eigen spullen) je kan beter naar de hema gaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 14:43:03 #274
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_162353523
http://www.retaildetail.n(...)eien-zich-met-maxeda

quote:
Distressed debt funds moeien zich met Maxeda

Doe-het-zelfgroep Maxeda slaagt er niet in om de bedrijven Praxis, Formido en Brico van de hand te doen. Ondertussen zijn enkele fondsen die bekend staan als harde saneerders zich komen moeien met de gang van zaken.

Geen investeringen en zwaar saneren
Maxeda slaagt er niet in om de ketens van de hand te doen, omdat het bedrijf diep in de schulden zit. De laatste jaren is het marktaandeel flink gezakt en de concurrentie van Hornbach en Bauhaus is bikkelhard. Daarom probeert Maxeda om de winkels van de hand te doen.

Dat lukt echter niet en onlangs zijn het Franse Ardian en het Amerikaanse Goldentree in het spel gekomen. Dat zijn twee fondsen die bekend staan als 'distressed debt funds'. In ruil voor het overnemen van 200 miljoen euro schuld hebben zij een meerderheidsaandeel gekregen bij Maxeda. Dat schrijft De Telegraaf.

'Distressed debt funds' komen meestal pas aan de oppervlakte wanneer een bedrijf echt in moeilijkheden zit en hun enige doel is om op korte termijn zo veel mogelijk geld uit het bedrijf te halen. Om dat te bereiken wordt meestal de directie aan de kant geschoven en wordt er flink gesaneerd, vaak ten koste van het aantal personeelsleden. Investeren hoort er dan niet meer bij.

Het is dan waarschijnlijk ook geen toeval dat de CEO van Maxeda onlangs werd vervangen en dat de Fransman Guy Colleau werd aangesteld. Ook groepsdirecteur Roy van Keulen verliet al het bedrijf.

Toch hoop voor de toekomst
Bij Maxeda zien ze de toekomst echter nog altijd positief in. “Het resultaat van de financiële herstructurering is dat er een aanzienlijke verlaging van de schuld en van de rentelasten van de onderneming is. Waardoor er meer ruimte is voor groei", zegt een woordvoerder aan De Telegraaf.

Maxeda stond vroeger bekend als Vendex KBB en was ooit ook de eigenaar van de Bijenkorf, Hema en V&D. In 2004 werd het door investeringsfonds KKR voor 2,4 miljard euro van de beurs gehaald. Later verkocht het Hema, de Bijenkorf, V&D en andere onderdelen, waarbij het meer dan 4 miljard euro opstreek.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 16:41:08 #275
108913 Godshand
guide4you
pi_162356538
quote:
Kortom, verdere afbraak van het voormalige Vendex...

Het is wel iets van NL, de achteruitgang van de winkels..
In de VS willen ze wel, de laatste keren dat ik daar geweest ben, geen lege winkelstraten gezien.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 15:38:11 #276
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_162380016
Ik vind tussen mijn spullen een V&D vip pasje. Weggooien of bewaren? Misschien wordt het een collectors item. :')
Isn't it ironic, don't you think
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:46:32 #277
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_162383202
V&D Vip pasje toch maar weggegooid.
Isn't it ironic, don't you think
  † In Memoriam † zaterdag 21 mei 2016 @ 19:55:52 #278
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162385941
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Winkel wel ok, personeel is daar om te huilen.
Is dat niet toevallig net bij dat ene filiaal waar jij komt? Waarom zou er iets mis zijn met het personeel van Xenos? :?

De enige keten waar wat mij betreft het personeel structureel niet deugde was de Free Record Shop, waar zonder uitzondering verveelde pubers achter de kassa zaten te chatten, appen of films keken. Klanten werden daar bij voorkeur genegeerd, of in ieder geval als lastig en storend ervaren.
Gelukkig is dát probleem opgelost. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 20:03:55 #279
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162386175
Vandaag kwam er een pakketje hier vanuit de webshop van v&d. _O_

Doosje is een collectors item :7
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  zaterdag 21 mei 2016 @ 20:18:23 #280
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_162386625
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:03 schreef Zelfscanner het volgende:
Vandaag kwam er een pakketje hier vanuit de webshop van v&d. _O_

Doosje is een collectors item :7
Beter laat dan nooit _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_162390879
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 20:03 schreef Zelfscanner het volgende:
Vandaag kwam er een pakketje hier vanuit de webshop van v&d. _O_

Doosje is een collectors item :7
Een alsnog geleverde bestelling?
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 22 mei 2016 @ 01:01:25 #282
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162394965
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 22:35 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Een alsnog geleverde bestelling?
:Y
En nee, niet van de veiling.
Het was wel wat goedkoops, misschien daarom. :P

Stond wel verbaast naar de pakketbezorger te kijken. 'Ik had toch niks besteld' :@
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_162434754
quote:
1s.gif Op zondag 22 mei 2016 01:01 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

:Y
En nee, niet van de veiling.
Het was wel wat goedkoops, misschien daarom. :P

Stond wel verbaast naar de pakketbezorger te kijken. 'Ik had toch niks besteld' :@
Ha, wat grappig.

Gisteren nog langs het lege V&D pand in Delft gelopen.

Treurnis dit dat.
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 23 mei 2016 @ 18:45:09 #284
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162441315
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:20 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ha, wat grappig.

Gisteren nog langs het lege V&D pand in Delft gelopen.

Treurnis dit dat.
Maar Delft was dat ook toen die nog vol stond...
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_162445852
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:41 schreef Godshand het volgende:

[..]


In de VS willen ze wel, de laatste keren dat ik daar geweest ben, geen lege winkelstraten gezien.
je moet ook naar bepaalde malls gaan ;)

http://www.deadmalls.com
pi_162446070
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:45 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Maar Delft was dat ook toen die nog vol stond...
True :') ;(
lekker faxen heel de dag echt genot
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 23 mei 2016 @ 21:36:04 #287
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_162446469
quote:
De gemiddelde praxis wordt dan ook gerund door 16 jarige die je vanaf een computerscherm proberen uit te leggen hoe je het beste een technische klus kunt aanpakken :') :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2016 @ 23:06:44 #288
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162449600
Onbegrijpelijke, totaal niet grappige sneue kutreclame voor Blokker. Door SJP. :{
Ze mogen van mij eigenlijk ook wel failliet gaan.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162450560
quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:06 schreef Cynix ® het volgende:
Onbegrijpelijke, totaal niet grappige sneue kutreclame voor Blokker. Door SJP. :{
Ze mogen van mij eigenlijk ook wel failliet gaan.
Dus... Door een reclame die jou niet aanstaat mogen veel mensen hun baan verliezen.

Nobel.
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2016 @ 23:36:07 #290
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162450660
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dus... Door een reclame die jou niet aanstaat mogen veel mensen hun baan verliezen.

Nobel.
Nee, Blokker is goed bezig. Die commercials hadden ze ook door Nederlanders kunnen laten doen.
Over banen gesproken. :{w
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 23 mei 2016 @ 23:37:27 #291
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162450702
quote:
13s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:36 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nee, Blokker is goed bezig. Die commercials hadden ze ook door Nederlanders kunnen laten doen.
Over banen gesproken. :{w
Mien Dobbelsteen uitnodigen ofzo.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  † In Memoriam † maandag 23 mei 2016 @ 23:38:46 #292
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162450751
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:37 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mien Dobbelsteen uitnodigen ofzo.
Wel wat oud, maar verder niet eens zo'n gek idee! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162450756
quote:
13s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:36 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nee, Blokker is goed bezig. Die commercials hadden ze ook door Nederlanders kunnen laten doen.
Over banen gesproken. :{w
Die commerciëls worden bedacht door hogere piefpafpoefen die echt wel aan een baan komen als Blokker failliet gaat. Het overige personeel (zoals winkelpersoneel) hebben geen fluit met die reclame te maken en die zijn met een faillissement de gebeten hond helaas.
  maandag 23 mei 2016 @ 23:43:08 #294
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162450893
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:38 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Wel wat oud, maar verder niet eens zo'n gek idee! :Y
Leeftijd was bij Sarah Jessica Parker ook geen probleem :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:14:52 #295
62419 CherryLips
chocoholic
pi_162454526
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:38 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Wel wat oud, maar verder niet eens zo'n gek idee! :Y
Is die niet hartstikke dood :@
Tap tap tap
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:31:46 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162454742
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:29 schreef W00fer het volgende:

[..]

Dat niet alleen, veel van die nonfood artikelen hebben ze tegenwoordig ook bij de Appie. En aangezien een normaal mens overdag moet werken en geen tijd heeft om bij de Blokker rond te struinen gooi je dat soort dingen dus in je karretje bij de AH die tot 22u open is, ook op zondag.

Het enige wat zonde is is de kwaliteitsartikelen die Blokker heeft zoals Leifheit, Brabantia en andere mooie merken. De kwaliteit is echter zo goed dat jouw verhaal op gaat en je het dus maar weinig hoeft te vervangen.
En toch vind ik het opvallend dat ik vorige week zelfs samen met een medewerker moest zoeken naar een citroenrasp, en dat ik er toen uiteindelijk eentje vond die ergens hoog in een BK rek hing, het was gelijk ook een enige die ze hadden.
Dat hij door de kwaliteit duur was maakt me nog niet zoveel uit, dat ik in een zogenaamde huishoudspeciaalzaak, de keuze uit één verschillende heb vind ik wel triest, en dat is net het probleem van de Blokker.
Dat wat hun vakgebied is hebben ze weer geen keuze in, het is of goedkope zooi, of duur.
En nee, ik wil het niet op internet uitkiezen, als ik een keukenmachine wil kopen dan wil ik hem ook kunnen zien, op display, niet alleen in een doos.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 mei 2016 @ 16:46:24 #297
174940 W00fer
Maar echt
pi_162466266
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

En toch vind ik het opvallend dat ik vorige week zelfs samen met een medewerker moest zoeken naar een citroenrasp, en dat ik er toen uiteindelijk eentje vond die ergens hoog in een BK rek hing, het was gelijk ook een enige die ze hadden.
Dat hij door de kwaliteit duur was maakt me nog niet zoveel uit, dat ik in een zogenaamde huishoudspeciaalzaak, de keuze uit één verschillende heb vind ik wel triest, en dat is net het probleem van de Blokker.
Dat wat hun vakgebied is hebben ze weer geen keuze in, het is of goedkope zooi, of duur.
En nee, ik wil het niet op internet uitkiezen, als ik een keukenmachine wil kopen dan wil ik hem ook kunnen zien, op display, niet alleen in een doos.
Duur is een relatief begrip. BK is overigens geen luxemerk. Heb je al eens bij Karaca gekeken, de nieuwe "luxe" Blokker, zelfs nog boven de Cook and Co gepositioneerd. Turkse zaak is dat, veel luxe.
Friettent dikke Willie, met Willie
  dinsdag 24 mei 2016 @ 16:49:09 #298
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162466361
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Is die niet hartstikke dood :@
Springlevend nog:
http://www.kunstmin.nl/pr(...)bier-en-trudy-labij/
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_162466856
quote:
14s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:37 schreef Perrin het volgende:

Mien Dobbelsteen uitnodigen ofzo.
Dat had ik werkelijk waar een veel sympathiekere keus gevonden dan wat ze nu hebben gedaan. Hierbij dacht ik alleen dat je heel wat minder medewerkers had hoeven ontslaan als je niet die dure overgewaardeerde actrice had gekozen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator dinsdag 24 mei 2016 @ 17:33:54 #300
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_162467413
quote:
13s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:36 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nee, Blokker is goed bezig. Die commercials hadden ze ook door Nederlanders kunnen laten doen.
Over banen gesproken. :{w
Wie kijkt er nou nog naar reclames dan _O-
Ik skip ze al jaren (of die ene keer dat ik live kijk gaat ie op mute en ga ik wat anders doen).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')