abonnement Unibet Coolblue
pi_161542684
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 05:26 schreef djh77 het volgende:

[..]Het lijkt er wel op dat projecten van FNC eerder in de problemen komen dan mag worden verwacht. Dit kan door het acceptatieproces komen (deze gaat erg snel bij FNC (48 uur): https://www.fundingcircle.com/nl/zakelijke-lening-94.html). Daarnaast zijn de rentes in het algemeen een stuk hoger dan bij andere platforms. Je mag daaruit afleiden dat je ook meer risico loopt op wanbetaling.
Klopt en als een project waarop je bijv. 12% rente ontvangt, na een jaar of 2 in de problemen komt, dan kun je daarmee vrede hebben want dan weet je dat je gegokt en verloren hebt...... Maar ik heb nu zelf de ervaring dat een A-project met bruto rente 5,44%, hetgeen bijzonder weinig risico suggereert, na 6 maanden al financiėle problemen heeft. Dan vraag je je toch af wat daar aan de hand is en of FC heeft zitten slapen, of dat FC zelf misleid is.
Pecunia non olet
pi_161543502
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:01 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klopt en als een project waarop je bijv. 12% rente ontvangt, na een jaar of 2 in de problemen komt, dan kun je daarmee vrede hebben want dan weet je dat je gegokt en verloren hebt...... Maar ik heb nu zelf de ervaring dat een A-project met bruto rente 5,44%, hetgeen bijzonder weinig risico suggereert, na 6 maanden al financiėle problemen heeft. Dan vraag je je toch af wat daar aan de hand is en of FC heeft zitten slapen, of dat FC zelf misleid is.
Helemaal eens als het om een project gaat met rating A. Dit mag niet gebeuren.
pi_161544276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:01 schreef obligataire het volgende:

Klopt en als een project waarop je bijv. 12% rente ontvangt, na een jaar of 2 in de problemen komt, dan kun je daarmee vrede hebben want dan weet je dat je gegokt en verloren hebt...... Maar ik heb nu zelf de ervaring dat een A-project met bruto rente 5,44%, hetgeen bijzonder weinig risico suggereert, na 6 maanden al financiėle problemen heeft. Dan vraag je je toch af wat daar aan de hand is en of FC heeft zitten slapen, of dat FC zelf misleid is.[quote]

0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:58 schreef djh77 het volgende:

Helemaal eens als het om een project gaat met rating A. Dit mag niet gebeuren.
Ik hoor nu over incasso problemen en hoe daar op gereageerd wordt bij FNC als ik het goed begrijp zijn dit incasso problemen in de "eerste " fase dus waar je nog hoopt dat het alleen om te late betalingen gaat.
Hebben er ook al forum leden ervaring met FNC projecten die meer dan 2 maanden achter zijn met betalen en hoe daar mee omgegeaan wordt?
pi_161544354
Zoals ik het zo lees, zijn dit inderdaad de eerste betaalherinneringen. Een bedrijf moet minimaal twee herinneringen sturen, voordat ze een incassobureau in kunnen schakelen. Of ze dit dan schriftelijk of ook telefonisch doen maakt volgens mij niet uit, zolang het maar vastgelegd is. Ik denk dat telefonisch benaderen daarbij een goede persoonlijke aanpak is. Ik ben ook wel benieuwd naar de verdere incassoprocedure. Heb zelf al een aantal projecten nu lopen bij FNC, maar tot nu toe betalen ze (gelukkig) allemaal netjes.
pi_161544697
Nieuw Collin
Brownies & downieS Zevenaar
Startkapitaal franchisevestiging
¤95.000
| 8,0% rente | 48 maanden | Investeerders: 14 | Reacties: 3

Zat bij plaatsing al 48% vol. Geen kopje zekerheden als ik het goed gezien heb.

edit: Nu helemaal gelezen. Ik laat hem lopen. Als ik het goed begrepen heb hier is het in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
misgegaan. Veel zal afhangen van de ondernemers.

[ Bericht 18% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-04-2016 14:11:07 ]
pi_161544877
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw Collin
Brownies & downieS Zevenaar
Startkapitaal franchisevestiging
¤95.000
| 8,0% rente | 48 maanden | Investeerders: 14 | Reacties: 3

Zat bij plaatsing al 48% vol. Geen kopje zekerheden als ik het goed gezien heb.

edit: Nu helemaal gelezen. Ik laat hem lopen. Zal afhangen van de mensen. Als ik het goed begrepen heb hier is het in Arnhem misgegaan. Veel zal afhangen van de ondernemers.
En al weer vol. Het was overigens wel een VOF dus wel hoofdelijke aansprakelijkheid, maar inderdaad jammer dat er geen kopje zekerheden was waar je ook wat aan zou hebben.
  dinsdag 19 april 2016 @ 11:23:58 #82
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161545114
Volgens mij is 95k ook wel een hele dure brownies vestiging.
De twee die ik heb langs zien komen op KoM waren 30 en 42k.
Tot nooit .......
pi_161545150
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]

En al weer vol. Het was overigens wel een VOF dus wel hoofdelijke aansprakelijkheid, maar inderdaad jammer dat er geen kopje zekerheden was waar je ook wat aan zou hebben.
Kon nog wel ergens tussen de regels lezen dat er een eigen huis was zonder overwaarde.
  dinsdag 19 april 2016 @ 11:36:36 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_161545350
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:09 schreef F het volgende:
-knip-
Beste F,

Als je reclame wilt maken op FOK! dan verwijs ik je naar pr@fok.nl
Zij kunnen je van alles vertellen over de mogelijkheden, dus het is niet nodig je site hier nog te spammen, ook niet subtiel, verbouwd als "enquźte".

Groet, Leandra

[ Bericht 6% gewijzigd door Leandra op 19-04-2016 13:43:14 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_161545846
Dacht dat ik al een keer zo'n overzicht had gezien.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:40:13 #86
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_161546901
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 08:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

ja maar je hebt dan toch ook 30 jaar lang een tegoed (en dus vermogen)?
Of stop je ook na 5 jaar met je hypotheek af te trekken?
Sorry bedoelde ik een geval van een default dat ze het in prive terug betalen maar ipv elke maand het bedrag doen ze er 12 maanden over om 1 maand bedrag te betalen.

Dan kost het me alleen geld dan kan het nog beter helemaal afgeschreven zijn.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_161548088
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:40 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Sorry bedoelde ik een geval van een default dat ze het in prive terug betalen maar ipv elke maand het bedrag doen ze er 12 maanden over om 1 maand bedrag te betalen.

Dan kost het me alleen geld dan kan het nog beter helemaal afgeschreven zijn.

Hier is volgens mij nog niet over nagedacht. Het blijft een vordering.
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:20:22 #88
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161548237
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:40 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Sorry bedoelde ik een geval van een default dat ze het in prive terug betalen maar ipv elke maand het bedrag doen ze er 12 maanden over om 1 maand bedrag te betalen.

Dan kost het me alleen geld dan kan het nog beter helemaal afgeschreven zijn.

Dat zou je moeten overleggen met het platform.
Je moet het platform dan vragen jouw deel van de schuld kwijt te schelden.
Ik neem aan dat dat wel te regelen moet zijn. (ondernemer heeft daar ook baat bij)
Tot nooit .......
pi_161548901
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:20 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat zou je moeten overleggen met het platform.
Je moet het platform dan vragen jouw deel van de schuld kwijt te schelden.
Ik neem aan dat dat wel te regelen moet zijn. (ondernemer heeft daar ook baat bij)
Dat lijkt me niet handig. Dan wil iedere lener wel zo'n regeling.
Beter is mischien een regeling te maken waarbij eerst afgelost wordt en als laatste de rente wordt betaald.
Ofwel dat het leenbedrag omgezet wordt in een boete bedrag voor te laat betalen of iets dergelijks zodat de vordering blijft bestaan maar dat die niet als bezit te boek komt te staan.
Of een andere creatieve oplossing waarbij je op termijn wel je geld krijgt maar dat het niet als bezit in BOX 3 meetelt.
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:52:49 #90
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161549110
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:44 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Of een andere creatieve oplossing waarbij je op termijn wel je geld krijgt maar dat het niet als bezit in BOX 3 meetelt.
De regeling van aflossen in 30 jaar had er dus ook nooit zo moeten komen. Hebben investeerders daar toestemming voor gegeven?

Dat ie je elke week een ontbijtje op bed brengt?
Een boete is ook een vordering.
Tot nooit .......
pi_161549490
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw Collin
Brownies & downieS Zevenaar
Startkapitaal franchisevestiging
¤95.000
| 8,0% rente | 48 maanden | Investeerders: 14 | Reacties: 3

Zat bij plaatsing al 48% vol. Geen kopje zekerheden als ik het goed gezien heb.

edit: Nu helemaal gelezen. Ik laat hem lopen. Als ik het goed begrepen heb hier is het in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
misgegaan. Veel zal afhangen van de ondernemers.
Nog niet helemaal misgegaan in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, maar ze kunnen na een jaar niet meer voldoen aan hun verplichting. De zaak is nog steeds open dus er is nog niets definitief.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is in gesprek met de eigenaar. Ik ben benieuwd met wat voor creatieve oplossing ze komen
pi_161549573
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:40 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Sorry bedoelde ik een geval van een default dat ze het in prive terug betalen maar ipv elke maand het bedrag doen ze er 12 maanden over om 1 maand bedrag te betalen.

Dan kost het me alleen geld dan kan het nog beter helemaal afgeschreven zijn.

Ik weet niet over wel project dit gaat maar ik neem aan dat ze wel de rente blijven betalen over de hele vordering. Als dat niet zo is dan is het een hele slechte regeling en dan verlies je inderdaad alleen maar geld.
pi_161549580
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:07 schreef iw84t het volgende:

[..]

Nog niet helemaal misgegaan in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, maar ze kunnen na een jaar niet meer voldoen aan hun verplichting.
dank. Ik heb de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nog even in mijn post gezet. :X
  dinsdag 19 april 2016 @ 14:13:56 #94
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161549607
Ik ben bang dat er een soortgelijk antwoord komt als bij de wijnwinkel.
Tot nooit .......
pi_161549757
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:13 schreef Speekselklier het volgende:
Ik ben bang dat er een soortgelijk antwoord komt als bij de wijnwinkel.
Weet ik niet. Bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hebben ze ervoor gekozen om de resterende aflossing van 4 maanden naar 8 maanden te zetten maar wel met doorlopende rentebetaling over de openstaande schuld. Tot dusver gaat dat goed, nog 5 halve aflossingen te gaan.
pi_161549789
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

dank. Ik heb de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nog even in mijn post gezet. :X
prima
pi_161550080
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:48 schreef nikao het volgende:
Lendahand is lekker bezig met de projecten...
Lijkt niet zoveel belangstelling voor te zijn in dit topic? Vinden jullie de rente te laag?
Ik denk dat de belangrijkste antwoorden al gegeven zijn door crowd-fundi en Horsemen.
Plus ik vind de 4% niet fantastisch als je ziet hoe weinig info je krijgt. Het is bijna blind investeren. Geinig om je geld weg te zetten, maar superzeker is het natuurlijk niet. Laatste tijd wel wat meer spreiding gelukkig, maar ook de lengte van projecten neemt toe zag ik laatst. Ik vind 48 maanden best wat, daarin kan een hoop fout gaan. Hoogte van leningen lijkt ook toe te nemen.
Schip ahoy!
pi_161550257
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:21 schreef iw84t het volgende:

[..]

Weet ik niet. Bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hebben ze ervoor gekozen om de resterende aflossing van 4 maanden naar 8 maanden te zetten maar wel met doorlopende rentebetaling over de openstaande schuld. Tot dusver gaat dat goed, nog 5 halve aflossingen te gaan.
Dat is een nette oplossing.
Natuurlijk helpt het hier wel dat het een lening was over slecht 6 maanden als ik me goed herinner.
pi_161550440
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:48 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is een nette oplossing.
Natuurlijk helpt het hier wel dat het een lening was over slecht 6 maanden als ik me goed herinner.
Klopt de looptijd was maar 6 maanden. Na 2 maanden :( bericht dat de winkel niet voldoende had opgebracht.
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:03:29 #100
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_161550540
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 14:58 schreef iw84t het volgende:

[..]

Klopt de looptijd was maar 6 maanden. Na 2 maanden :( bericht dat de winkel niet voldoende had opgebracht.
Ja maar dat is natuurlijk inherrent aan een popup-winkel.
Ja koopt een partij goederen, vent het uit en komt dat de conclusie dat de verkoop minder was dan verwacht. Dan heb je al snel een antwoord. Andersom had ze ook na twee maanden alles kunnen inlossen.

[ Bericht 13% gewijzigd door Speekselklier op 19-04-2016 15:08:56 ]
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')