Het is weinig in verglijking met electronica producenten:quote:Op donderdag 28 april 2016 10:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dat klopt. En het is puur beschamend vind ik.
het is ook niet zo simpel als je omschrijft.quote:Op donderdag 28 april 2016 05:39 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Een geneesmiddel tegen obesitas? Gewoon minder suiker en e-nummers eten. Maar dat is nog niet helemaal door gedrongen tot de mainstream helaas.
Maar als de kosten van marketing veel hoger zijn dan de researchkosten waarom wordt er dan in dit verband altijd gesproken van de gigantische researchkosten? Dat is toch niet logisch?quote:Op donderdag 28 april 2016 11:55 schreef .SP. het volgende:
Het is weinig in verglijking met electronica producenten:
Waar komen die cijfers vandaan eigenlijk? Bijvoorbeeld Pfizer.quote:Op donderdag 28 april 2016 11:55 schreef .SP. het volgende:
[..]
Het is weinig in verglijking met electronica producenten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is per maandquote:Op donderdag 28 april 2016 13:15 schreef jogy het volgende:
[..]
Waar komen die cijfers vandaan eigenlijk? Bijvoorbeeld Pfizer.
Daar staat een bescheiden 40 tot 45 miljoen. Is helemaal mooi maar als ik dan deze erbij pak
http://www.statista.com/s(...)-spending-of-pfizer/
Is het 3 miljard.
http://www.pfizer.com/new(...)4_financial_guidance
Als ik dan kijk naar research is het 1.79 miljard
http://www.pfizer.com/new(...)4_financial_guidance
Als je dan ook kijkt naar de winst dan is dat ergens rond de 10 miljard.
Maar de marketing lijkt daar wel een stuk hoger te liggen dan de R&D in ieder geval. Onderaan de streep heeft Pfizer een winstmarge van 20%, dat vind ik persoonlijk alleszins meevallen.
Ik kan de R&D kosten niet zo makkelijk vinden, maar 0.5 medicijn/miljard investering zegt al een heleboel.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar als de kosten van marketing veel hoger zijn dan de researchkosten waarom wordt er dan in dit verband altijd gesproken van de gigantische researchkosten? Dat is toch niet logisch?
Verder vind ik marketingkosten voor "luxe" van een heel ander kaliber dan marketingkosten voor medicijnen.
Your mileage may (and will) vary... Zie ook #250.
Holy crap. Maar die ondeste wel per jaar dus. Dan loopt het ongeveer gelijk met de koplopers van de technische sector blijkbaar.quote:
Niet echt, pfizer ongeveer 720 miljoen/jr, samsung 4300 miljoen/jrquote:Op donderdag 28 april 2016 13:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Holy crap. Maar die ondeste wel per jaar dus. Dan loopt het ongeveer gelijk met de koplopers van de technische sector blijkbaar.
Mja, niet volgens die andere cijfers dus. Daar staat 3 miljard, ik ga even verder snuffelen iig . Als het 720 miljoen marketing tegenover 1.8 miljard R&D is dan vind ik het best netjes. Als het 3 miljard Marketing tegenover 1.8 R&D is, tja dan wat minder.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:43 schreef .SP. het volgende:
[..]
Niet echt, pfizer ongeveer 720 miljoen/jr, samsung 4300 miljoen/jr
Ben ook benieuwd naar die verhoudingen, post ze als je ze vindt!quote:Op donderdag 28 april 2016 13:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Mja, niet volgens die andere cijfers dus. Daar staat 3 miljard, ik ga even verder snuffelen iig . Als het 720 miljoen marketing tegenover 1.8 miljard R&D is dan vind ik het best netjes. Als het 3 miljard Marketing tegenover 1.8 R&D is, tja dan wat minder.
Check .quote:Op donderdag 28 april 2016 13:50 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ben ook benieuwd naar die verhoudingen, post ze als je ze vindt!
Ben naar de bron van het plaatje gegaan, maar staat geen enkele bron van de cijfers bij, kan jij die vinden?quote:Op donderdag 28 april 2016 14:58 schreef Bart2002 het volgende:
Duidelijk:
[ afbeelding ]
Is van hier:
http://www.randalolson.co(...)ding-in-perspective/
Beter plaatje:
[ afbeelding ]
De overheid kan die kennis net zo goed aantrekken. En kan je nog even antwoord geven op de rest van de post?quote:Op donderdag 28 april 2016 06:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Omdat onderzoekers meer vakspecialistische kennis hebben dan de overheid?
Hoe moet de overheid dat doen?quote:Op donderdag 28 april 2016 17:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
De overheid kan die kennis net zo goed aantrekken. En kan je nog even antwoord geven op de rest van de post?
Onder marketing valt veel meer dan advertising. Dingen zoals markt onderzoek, welke producten gaan we ontwikkelen, hoe zetten we het in de markt, welke producten halen we licenties van binnen, het is ook een belangrijke poot in de productontwikkeling. Ik weet niet hoe het bij pharma precies georganiseerd is, maar marketing is bij lange na niet allemaal advertising fluff.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:25 schreef oompaloompa het volgende:
Die nummers zijn vreemd. De advertising kosten in totaal zijn per jaar ongeveer 5 miljard (nog steeds insane hoog) maar dat ligt een aantal factoren lager dan wat in die plaatjes staat. Waar gaat al dat andere marketing geld heen?
Weet ik, maar zodra het minder dan 2% is, is dat wel opvallend.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:39 schreef Broomer het volgende:
[..]
Onder marketing valt veel meer dan advertising. Dingen zoals markt onderzoek, welke producten gaan we ontwikkelen, hoe zetten we het in de markt, welke producten halen we licenties van binnen, het is ook een belangrijke poot in de productontwikkeling. Ik weet niet hoe het bij pharma precies georganiseerd is, maar marketing is bij lange na niet allemaal advertising fluff.
2%? Wat vergelijk je met wat?quote:Op donderdag 28 april 2016 17:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Weet ik, maar zodra het minder dan 2% is, is dat wel opvallend.
dat kan met gemak een duizendvoud goedkoperquote:Op donderdag 28 april 2016 17:39 schreef Broomer het volgende:
[..]
Onder marketing valt veel meer dan advertising. Dingen zoals markt onderzoek, welke producten gaan we ontwikkelen, hoe zetten we het in de markt, welke producten halen we licenties van binnen, het is ook een belangrijke poot in de productontwikkeling. Ik weet niet hoe het bij pharma precies georganiseerd is, maar marketing is bij lange na niet allemaal advertising fluff.
En ook dat niet: (hier zien we de percentages t.o.v. het totale budget)quote:Op donderdag 28 april 2016 11:55 schreef .SP. het volgende:
Het is weinig in verglijking met electronica producenten:
Dat is w.s. van Randy Olson zelf.quote:Op donderdag 28 april 2016 16:30 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ben naar de bron van het plaatje gegaan, maar staat geen enkele bron van de cijfers bij, kan jij die vinden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |