abonnement Unibet Coolblue
pi_161772414
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 10:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat klopt. En het is puur beschamend vind ik.
Het is weinig in verglijking met electronica producenten:



pi_161772780
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 05:39 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Een geneesmiddel tegen obesitas? Gewoon minder suiker en e-nummers eten. Maar dat is nog niet helemaal door gedrongen tot de mainstream helaas.
het is ook niet zo simpel als je omschrijft.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_161773054
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:55 schreef .SP. het volgende:
Het is weinig in verglijking met electronica producenten:
Maar als de kosten van marketing veel hoger zijn dan de researchkosten waarom wordt er dan in dit verband altijd gesproken van de gigantische researchkosten? Dat is toch niet logisch?
Verder vind ik marketingkosten voor "luxe" van een heel ander kaliber dan marketingkosten voor medicijnen.
Your mileage may (and will) vary... Zie ook #250.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 28-04-2016 12:40:51 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 28 april 2016 @ 13:15:37 #279
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161773899
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:55 schreef .SP. het volgende:

[..]

Het is weinig in verglijking met electronica producenten:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waar komen die cijfers vandaan eigenlijk? Bijvoorbeeld Pfizer.

Daar staat een bescheiden 40 tot 45 miljoen. Is helemaal mooi maar als ik dan deze erbij pak

http://www.statista.com/s(...)-spending-of-pfizer/

Is het 3 miljard.

http://www.pfizer.com/new(...)4_financial_guidance

Als ik dan kijk naar research is het 1.79 miljard

http://www.pfizer.com/new(...)4_financial_guidance

Als je dan ook kijkt naar de winst dan is dat ergens rond de 10 miljard.

Maar de marketing lijkt daar wel een stuk hoger te liggen dan de R&D in ieder geval. Onderaan de streep heeft Pfizer een winstmarge van 20%, dat vind ik persoonlijk alleszins meevallen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_161774241
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:15 schreef jogy het volgende:

[..]

Waar komen die cijfers vandaan eigenlijk? Bijvoorbeeld Pfizer.

Daar staat een bescheiden 40 tot 45 miljoen. Is helemaal mooi maar als ik dan deze erbij pak

http://www.statista.com/s(...)-spending-of-pfizer/

Is het 3 miljard.

http://www.pfizer.com/new(...)4_financial_guidance

Als ik dan kijk naar research is het 1.79 miljard

http://www.pfizer.com/new(...)4_financial_guidance

Als je dan ook kijkt naar de winst dan is dat ergens rond de 10 miljard.

Maar de marketing lijkt daar wel een stuk hoger te liggen dan de R&D in ieder geval. Onderaan de streep heeft Pfizer een winstmarge van 20%, dat vind ik persoonlijk alleszins meevallen.
Het is per maand
pi_161774266
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 12:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar als de kosten van marketing veel hoger zijn dan de researchkosten waarom wordt er dan in dit verband altijd gesproken van de gigantische researchkosten? Dat is toch niet logisch?
Verder vind ik marketingkosten voor "luxe" van een heel ander kaliber dan marketingkosten voor medicijnen.
Your mileage may (and will) vary... Zie ook #250.
Ik kan de R&D kosten niet zo makkelijk vinden, maar 0.5 medicijn/miljard investering zegt al een heleboel.
  donderdag 28 april 2016 @ 13:35:34 #282
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161774286
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:33 schreef .SP. het volgende:

[..]

Het is per maand
Holy crap. Maar die ondeste wel per jaar dus. Dan loopt het ongeveer gelijk met de koplopers van de technische sector blijkbaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_161774474
quote:
11s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:35 schreef jogy het volgende:

[..]

Holy crap. Maar die ondeste wel per jaar dus. Dan loopt het ongeveer gelijk met de koplopers van de technische sector blijkbaar.
Niet echt, pfizer ongeveer 720 miljoen/jr, samsung 4300 miljoen/jr
  donderdag 28 april 2016 @ 13:47:28 #284
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161774543
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:43 schreef .SP. het volgende:

[..]

Niet echt, pfizer ongeveer 720 miljoen/jr, samsung 4300 miljoen/jr
Mja, niet volgens die andere cijfers dus. Daar staat 3 miljard, ik ga even verder snuffelen iig :). Als het 720 miljoen marketing tegenover 1.8 miljard R&D is dan vind ik het best netjes. Als het 3 miljard Marketing tegenover 1.8 R&D is, tja dan wat minder.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_161774597
quote:
14s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:47 schreef jogy het volgende:

[..]

Mja, niet volgens die andere cijfers dus. Daar staat 3 miljard, ik ga even verder snuffelen iig :). Als het 720 miljoen marketing tegenover 1.8 miljard R&D is dan vind ik het best netjes. Als het 3 miljard Marketing tegenover 1.8 R&D is, tja dan wat minder.
Ben ook benieuwd naar die verhoudingen, post ze als je ze vindt!
  donderdag 28 april 2016 @ 14:17:10 #286
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161775263
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 13:50 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd naar die verhoudingen, post ze als je ze vindt!
Check :P.

Hier wéér iets anders gevonden. dus ik word er eigenlijk gewoon geen wijs uit :').


SI&A is de verzamelnaam voor meerdere zaken inclusief marketing blijkbaar. R&D is zelfverklaard.

(Mag ik het een klein beetje bedenkelijk vinden dat de kosten van marketing niet gespecificeerd worden? :@)
http://www.pfizer.com/fil(...)ancialReport2013.pdf

Dus het kan nog steeds qua verhoudingen gelijk staan. Of het (aardig wat) meer marketing dan R&D of niet. in SI&A zit ook acquisitie in volgens mij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_161776161
Duidelijk:



Is van hier:
http://www.randalolson.co(...)ding-in-perspective/

Beter plaatje:
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_161776591
edit: toch niet verkeerd herinnerd :P

[ Bericht 88% gewijzigd door oompaloompa op 28-04-2016 15:26:54 ]
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161778072
quote:
Ben naar de bron van het plaatje gegaan, maar staat geen enkele bron van de cijfers bij, kan jij die vinden?
  donderdag 28 april 2016 @ 17:21:38 #290
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_161779285
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 06:18 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Omdat onderzoekers meer vakspecialistische kennis hebben dan de overheid?
De overheid kan die kennis net zo goed aantrekken. En kan je nog even antwoord geven op de rest van de post?
Feyenoord!
pi_161779353
Die nummers zijn vreemd. De advertising kosten in totaal zijn per jaar ongeveer 5 miljard (nog steeds insane hoog) maar dat ligt een aantal factoren lager dan wat in die plaatjes staat. Waar gaat al dat andere marketing geld heen?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161779416
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

De overheid kan die kennis net zo goed aantrekken. En kan je nog even antwoord geven op de rest van de post?
Hoe moet de overheid dat doen?
Het hele punt van onderzoeker / professor zijn is juist dat je alle tijd kunt investeren in het zijn van een extreme specialist. En aangezien tijd nog steeds een beperkt goed is, kun je bij definitie niet meer doen en tegelijkertijd evenveel tijd besteden aan datgene wat anders het enige zou zijn dat je zou doen.

De rest van je post was geen reactie op mijn opmerking dus die negeer ik tot dit eerst gesettled is. BNW heeft nogal de neiging om van alles er bij te slepen voordat je eerst resolutie hebt op een enkel onderdeel en daar heb ik geen zin in :P
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161779657
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:25 schreef oompaloompa het volgende:
Die nummers zijn vreemd. De advertising kosten in totaal zijn per jaar ongeveer 5 miljard (nog steeds insane hoog) maar dat ligt een aantal factoren lager dan wat in die plaatjes staat. Waar gaat al dat andere marketing geld heen?
Onder marketing valt veel meer dan advertising. Dingen zoals markt onderzoek, welke producten gaan we ontwikkelen, hoe zetten we het in de markt, welke producten halen we licenties van binnen, het is ook een belangrijke poot in de productontwikkeling. Ik weet niet hoe het bij pharma precies georganiseerd is, maar marketing is bij lange na niet allemaal advertising fluff.
pi_161779723
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:39 schreef Broomer het volgende:

[..]

Onder marketing valt veel meer dan advertising. Dingen zoals markt onderzoek, welke producten gaan we ontwikkelen, hoe zetten we het in de markt, welke producten halen we licenties van binnen, het is ook een belangrijke poot in de productontwikkeling. Ik weet niet hoe het bij pharma precies georganiseerd is, maar marketing is bij lange na niet allemaal advertising fluff.
Weet ik, maar zodra het minder dan 2% is, is dat wel opvallend.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_161779859
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:41 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Weet ik, maar zodra het minder dan 2% is, is dat wel opvallend.
2%? Wat vergelijk je met wat?

Als er zo'n groot verschil is, vraag ik me af of dat iets met mergers&acquisitions te maken heeft. Big pharma doet daar nogal veel aan, die kopen de kleinere bedrijven met veelbelovende producten op. Zal waarschijnlijk niet onder R&D vallen, alhoewel het gedeeltelijk wel die functie heeft.
pi_161779980
4 miljard aan dtc spening in dat jhaar in de industrie in totaal vergelerken met wat volgens die plaatjes de paar grote bedrijven aan marketing uitgeven en dan lichtelijk aangepast aangezien dat niet alle bedrijven zijn.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  donderdag 28 april 2016 @ 18:23:40 #297
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_161780586
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 17:39 schreef Broomer het volgende:

[..]

Onder marketing valt veel meer dan advertising. Dingen zoals markt onderzoek, welke producten gaan we ontwikkelen, hoe zetten we het in de markt, welke producten halen we licenties van binnen, het is ook een belangrijke poot in de productontwikkeling. Ik weet niet hoe het bij pharma precies georganiseerd is, maar marketing is bij lange na niet allemaal advertising fluff.
dat kan met gemak een duizendvoud goedkoper
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_161781400
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 11:55 schreef .SP. het volgende:
Het is weinig in verglijking met electronica producenten:
En ook dat niet: (hier zien we de percentages t.o.v. het totale budget)



At least based on the companies chosen, it appears that Big Pharma as a whole is an outlier when it comes to marketing budgets. Even Samsung with its infamous $14bn marketing budget only spends ~8% of its revenues on marketing. The only company that even comes close to Big Pharma in terms of marketing is Intel, but it still spends more on R&D than marketing.

Perhaps the pitchforks over Big Pharma’s apparently overgrown marketing budget were warranted, but we didn’t know until at least some context was provided.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 28-04-2016 19:23:23 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_161781585
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 16:30 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ben naar de bron van het plaatje gegaan, maar staat geen enkele bron van de cijfers bij, kan jij die vinden?
Dat is w.s. van Randy Olson zelf.

http://www.fastcodesign.com/user/randy-olson
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_161782187
Dit is een relevante post. Probeert de Sales/Ad costs uit het grotere bucket te halen. Kosten voor DTC ads zijn overigens veel lager dan de direct sales activiteiten naar doctors ($4 miljard versus $28 miljard)

http://www.fiercepharma.c(...)-r-d-a-numbers-check
http://blogs.sciencemag.o(...)ting_vs_rd_in_pharma

Ik heb zo'n idee dat Randy Olson niet de Sales/Ad costs uit het grotere bucket heeft gehaald -- dat zou het verschil wel eens kunnen verklaren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')