abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 22:10:20 #151
382129 crew  Donna
pi_162679619
Wat moeilijk Mariposas. :*
  donderdag 2 juni 2016 @ 07:41:14 #152
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_162684669
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:54 schreef Andromache het volgende:
Hier moet ik gepost hebben. Ik beken kleur. Situatie is er nog niet naar omdat ik nog geen vriend heb om een kindje mee te maken. Ga vanaf september wel het traject voor bammam omderzoeken.

Tot later.
Succes en hopelijk tot gauw!
pi_162685461
VenusFlyTrap: ik gebruik LadyTimer. Bevalt op zich goed.

Andromache: spannend, ben benieuwd hoe je zoektocht gaat verlopen! Tot gauw :)

Mariposas, wat ontzettend sneu. ;( Denk je dat je man bij gaat draaien? Was de keuze voor nummer 1 wel heel duidelijk? Misschien heeft het nog wat tijd nodig...? :*

Mijn ovulatietesten zijn binnen. *) Ging best snel! (klackstar via eBay voor de geïnteresseerden) Ik twijfel of ik ze gelijk moet gaan gebruiken want zit op ongeveer dag tien van mijn vage cyclus. Ben het gisteren iig vergeten en vandaag geen tijd.
Dit, dat, alles.
pi_162685723
Wat een lastige situatie Mariposas. Komt dat door de pittige start van L? Ik kan me best voorstellen dat hij bang is voor herhaling daarvan, ook al is de kans daarop niet zo groot. Hebben jullie iets van een datum ofzo afgesproken wanneer jullie verder gaan praten oid? Ik vond dat hier rust geven aan beide kanten. Maar goed, 'wanneer?' Is natuurlijk een heel ander gesprek dan 'of'. Sterkte iig, ik hoop dat jullie op 1 lijn komen.

Wij hebben onze wens voor nr 2 nog even vooruit geschoven. Zouden deze maand gaan starten maar ivm twee geplande vakanties die niet met (gevorderde) zwangerschap te combineren zijn en niet verzet kunnen worden gaan we pas in het najaar starten. Erg dubbel want waarom laat je dergelijke belangrijke dingen afhangen van een vakantie terwijl ik zelf ook zo min mogelijk leeftijdsverschil belangrijk vind (als nakomertje zijnde). Maar goed, ik gun O ook een vakantie met zijn neefjes en nichtjes, het is maar afwachten of hij die kans nog een keer krijgt.

En ik hoop stiekem ook dat mijn schoonzusje in de tussentijd snel een plakker heeft. Vertellen dat er bij ons een nr 2 komt terwijl zij nog steeds met lege handen staan is iets wat ik liever oversla.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:27:20 #155
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_162685806
Wat vond je dan zo erg aan een nakomertje zijn Flyingfish? Als ik vragen mag?
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:40:44 #156
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162686017
Het komt niet echt door de lastige start FF. Dat duurde relatief gezien kort (wel lang als je er in zit, maar 14 weken is nog te overzien). Het gaat er eigenlijk om dat je met twee kinderen nog minder tijd voor jezelf hebt. En mijn man heeft erg veel behoefte aan tijd voor zichzelf.

Het leeftijdsverschil valt dan alsnog toch heel erg mee trouwens? Dan zit er straks misschien 2 a 2,5 jaar tussen, dat is toch niet veel?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator donderdag 2 juni 2016 @ 09:45:54 #157
382129 crew  Donna
pi_162686107
Ik ben zelf een nakomertje maar dat heb ik nooit erg gevonden. Leuk juist!
pi_162686421
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:27 schreef Aventura het volgende:
Wat vond je dan zo erg aan een nakomertje zijn Flyingfish? Als ik vragen mag?
Ik heb 3 zussen en een broer van 5,5 tot 9 jaar ouder (zij zijn dus allemaal kort op elkaar geboren). Ik ben een bewuste keuze van m'n ouders als nakomertje. Ik viel eigenlijk altijd overal buiten omdat ik veel jonger was, niemand die met mij wilde spelen omdat ik nog met speelgoed voor kleine kinderen speelde, veel ruzie thuis onderling want 4 pubers (niet met mij, maar gezellig is anders) en op vakantie gingen ze al snel allemaal niet meer mee waardoor ik veel alleen met m'n ouders was. Ik heb me enigs kind gevoeld die wel weet wat hij mist, want er werd wel veelvuldig gesproken over de leuke dingen die zij samen gedaan hadden en waar ik te klein voor was. En ik was overal waar ik kwam 'het zusje van' zonder de voordelen ervan. Heb verder wel een erg leuke jeugd gehad hoor en ook de voordelen van nakomertje zijn gehad (meer tijd van m'n ouders en op wintersport kunnen bijv, ik ben het verwende zusje), en ga nu heel goed met m'n broers en zussen om en ben erg blij met ze, maar ik heb ze vroeger wel gemist als ik maar weer eens met de kat een bordspel zat te doen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Moderator donderdag 2 juni 2016 @ 10:12:37 #159
382129 crew  Donna
pi_162686659
Ik heb drie broers van 8,12 en 13 jaar ouder, maar ik had genoeg vriendinnetjes in de buurt en bordspellen deed ik vaak met m`n moeder. Sowieso hadden m`n broers niet met Barbies gespeeld vermoed ik, als ze jonger waren :P. En ik kon mezelf erg goed vermaken met knutselen etc. Mag nog steeds erg graag alleen zijn.

Als kind wilde ik wel graag nog een babyzusje haha. Maar dat willen heel veel kinderen wel denk ik.

Ook leuk. Ik was op m`n 16de al tante! :D
pi_162686665
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:40 schreef Mariposas het volgende:
Het komt niet echt door de lastige start FF. Dat duurde relatief gezien kort (wel lang als je er in zit, maar 14 weken is nog te overzien). Het gaat er eigenlijk om dat je met twee kinderen nog minder tijd voor jezelf hebt. En mijn man heeft erg veel behoefte aan tijd voor zichzelf.

Het leeftijdsverschil valt dan alsnog toch heel erg mee trouwens? Dan zit er straks misschien 2 a 2,5 jaar tussen, dat is toch niet veel?
Minder tijd voor jezelf klopt wel, maar dat zal in totaal wel meevallen denk ik. Of je nou twee kinderen moet entertainen of een. En dan is juist dichter op elkaar een voordeel, dan sluiten ze qua tijden en evt samen spelen meer op elkaar aan.

2 jaar valt mee idd, maar ik had het zelf toch graag iets korter gezien, 1 jaar zou ik mooi vinden. Maar goed toen O drie maanden was was m'n man er nog niet voor te porren en vond ik het ook wel prima zo, en daarna hebben we juni afgesproken als compromis.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_162686874
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 10:12 schreef DonnaRush het volgende:
Ik heb drie broers van 8,12 en 13 jaar ouder, maar ik had genoeg vriendinnetjes in de buurt en bordspellen deed ik vaak met m`n moeder. Sowieso hadden m`n broers niet met Barbies gespeeld vermoed ik, als ze jonger waren :P. En ik kon mezelf erg goed vermaken met knutselen etc. Mag nog steeds erg graag alleen zijn.

Als kind wilde ik wel graag nog een babyzusje haha. Maar dat willen heel veel kinderen wel denk ik.

Ook leuk. Ik was op m`n 16de al tante! :D
Ik op m'n 14e *) Wat er overigens voor heeft gezorgd dat ik een afkeer van baby's heb gekregen, zeker toen ze tijdelijk weer even bij ons inwoonden en ik mijn kamer (die ik eindelijk voor mezelf had na 12 jaar bij m'n ouders op de kamer) af moest staan en er een zuur ruikende huiler bij kreeg als huisgenoot.

Ik speelde veel met m'n buurjongen en meisje, maar die gingen in het weekend altijd naar de camping waardoor ik alleen zat. Maar ik denk dat je als enige meisje sowieso veel minder met broers om gaat, ook al is het leeftijdsverschil klein. Mocht nummer 2 een meisje worden dan is dat leeftijdsverschil ook opeens van veel minder belang, maar ik heb mezelf altijd gezien met een jongensgezin dus daar ga ik dan ook vanuit.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 2 juni 2016 @ 11:04:49 #162
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162687695
Ik heb een oudste die een meid is die juist tot nu toe heel dol is met haar 2 broers *O*
Ik ervaar het niet als minder tijd voor mijzelf, je doet de basisdingen steeds sneller.
Ik smeer nu 2 x zoveel boterhammen als dat ik in het begin deed maar kost niet meer tijd. ik kan keigoed heel veel dingen met maar 1 hand, of dingen oprapen met mijn voet _O-

En als je oppas moet hebben voor 1 dan heb je dat ook nodig voor 2.

Het beperkt je wel weer een stuk meer met alles tijdens een zwangerschap en de eerste periode er na. Zo mag je niet op alle scholen helpen als de baby mee is en dat soort dingen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_162687895
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:54 schreef Andromache het volgende:
Hier moet ik gepost hebben. Ik beken kleur. Situatie is er nog niet naar omdat ik nog geen vriend heb om een kindje mee te maken. Ga vanaf september wel het traject voor bammam omderzoeken.

Tot later.
Spannend, ik ken het traject. Nu bijna uitgerekend van de derde, in mijn eentje.

Succes ^O^
pi_162695367
Ik ben ook een nakomertje met 11 en 13 jaar verschil boven mij, maar heb het ook nooit als vervelend ervaren. Ja, oke, wel eens. Maar het heeft mijn jeugd niet negatief gekleurd. Denk dat dat echt verschilt per gezin... Er is ook geen goed of fout op dat vlak natuurlijk. Daarin moet iedereen zijn eigen gevoel volgen... En het leven is ook niet maakbaar. Zat mensen die wel nummer 1 'makkelijk' krijgen maar heel lang over nummer 2 doen.

Waarmee ik niet belerend over wil komen, maar je eehh argumenten wil geven voor je acceptatie FlyingFish. :) :D
Dit, dat, alles.
  donderdag 2 juni 2016 @ 18:56:04 #165
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_162698978
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 09:59 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik heb 3 zussen en een broer van 5,5 tot 9 jaar ouder (zij zijn dus allemaal kort op elkaar geboren). Ik ben een bewuste keuze van m'n ouders als nakomertje. Ik viel eigenlijk altijd overal buiten omdat ik veel jonger was, niemand die met mij wilde spelen omdat ik nog met speelgoed voor kleine kinderen speelde, veel ruzie thuis onderling want 4 pubers (niet met mij, maar gezellig is anders) en op vakantie gingen ze al snel allemaal niet meer mee waardoor ik veel alleen met m'n ouders was. Ik heb me enigs kind gevoeld die wel weet wat hij mist, want er werd wel veelvuldig gesproken over de leuke dingen die zij samen gedaan hadden en waar ik te klein voor was. En ik was overal waar ik kwam 'het zusje van' zonder de voordelen ervan. Heb verder wel een erg leuke jeugd gehad hoor en ook de voordelen van nakomertje zijn gehad (meer tijd van m'n ouders en op wintersport kunnen bijv, ik ben het verwende zusje), en ga nu heel goed met m'n broers en zussen om en ben erg blij met ze, maar ik heb ze vroeger wel gemist als ik maar weer eens met de kat een bordspel zat te doen.
dat kan ik snappen. Zelf kom ik uit een gezin waarin ik en mijn tweelingzus de oudsten waren, daarna een 5,5 jaar jongere zus en 7,5 jaar jongere broer. Veel later vertelde de jongere zus dat ze zich vaak eenzaam voelde, omdat wij samen veel leuke dingen deden. Met jongere broer had ze ook niet veel aansluiting.
Onderwerp ligt gevoelig want net als bij Mariposas wilde man heel lang niet aan een tweede. Nu wel, maar kind is inmiddels bijna 5, en dus zal er, als het al snel lukt nu, een groot leeftijdsverschil zijn. Dat heb ik nooit zo gewild. Maar ik heb geleerd dat ik niet zoveel te willen heb als het komt op kinderen krijgen.
pi_162704667
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 16:35 schreef Philomijn het volgende:
Ik ben ook een nakomertje met 11 en 13 jaar verschil boven mij, maar heb het ook nooit als vervelend ervaren. Ja, oke, wel eens. Maar het heeft mijn jeugd niet negatief gekleurd. Denk dat dat echt verschilt per gezin... Er is ook geen goed of fout op dat vlak natuurlijk. Daarin moet iedereen zijn eigen gevoel volgen... En het leven is ook niet maakbaar. Zat mensen die wel nummer 1 'makkelijk' krijgen maar heel lang over nummer 2 doen.

Waarmee ik niet belerend over wil komen, maar je eehh argumenten wil geven voor je acceptatie FlyingFish. :) :D
Zoveel acceptatie is er nu nog niet nodig hoor :D Dat komt hooguit over een paar jaar, maar hopelijk nooit.

En Aventura, als het door omstandigheden zo loopt is het anders, je hebt niet alles in de hand. Bij mijn ouders was het echter een heel bewuste keuze. Als wij straks voor nummer 2 gaan en dat duurt heel lang zou ik ook geen problemen hebben met het leeftijdsverschil (al blijft het jammer), want dan overkomt het je en is het geen bewuste keuze.

Maar goed, sowieso zegt leeftijdsverschil niet altijd iets over onderlinge band, en zeker in de pubertijd is weinig leeftijdsverschil ook niet fijn, vraag maar aan mijn ouders :P
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 2 juni 2016 @ 23:19:28 #167
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_162705778
Ik denk dat het ook wel scheelt dat jouw broer en zussen samen wel die aansluiting hadden. Dat is trouwens ook iets wat mij een beetje tegenhoudt in mijn wens voor een 4e (waar ik overigens nog steeds helemaal alleen in sta dus het is vrij hypothetisch). De oudste 3 zitten zo dicht bij elkaar qua leeftijd, als een 4e nu geboren zou worden zou het al een nakomertje zijn. Maar ik denk wel dat het anders is als het om nummer 2 gaat.

Mariposas, hele vervelende situatie. Hopelijk kunnen jullie er samen over praten.

Aventura :* Ik hoop echt dat het snel raak is
  donderdag 2 juni 2016 @ 23:26:57 #168
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_162705999
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 11:15 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Spannend, ik ken het traject. Nu bijna uitgerekend van de derde, in mijn eentje.

Succes ^O^
Van de derde? Wow! Heb je dan zo'n goed inkomen en hecht sociaal netwerk om de hoek dat je dat aandurft?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_162709282
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 23:26 schreef Andromache het volgende:

[..]

Van de derde? Wow! Heb je dan zo'n goed inkomen en hecht sociaal netwerk om de hoek dat je dat aandurft?
:? Ehm, blijkbaar.

Stinkend rijk als ik ben, wonend in een kast van een huis met butler en nanny...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
... en met oppassen in rijen van twee voor de deur...

Ik heb in elk geval de indruk dat ik ze geen tekort doe en dat ik veel tijd, aandacht en liefde voor ze heb. ;)
  vrijdag 3 juni 2016 @ 09:05:01 #170
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_162709406
Ik vind dat altijd enorm suf, dat als je het alleen doet met 2 of 3 ofzo dat je dan vast wel een enorme achterban hebt. Niet alsof een kdv alleen beschikbaar is voor getrouwde stellen :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 6 juni 2016 @ 13:04:30 #171
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_162786351
Ooit had ik op m'n stage het hier over, toen zei ik dat ik als de baby 2 is, ik een tweede wil. Noemde ze dat de Hollandse slag :-D. Surinaamse collega's met 5 jaar tussen de kinderen in. Ook leuk!
Tussen mijn vriend en zijn broer zit 2,5 jaar
Ik vind het heel persoonlijk hoe veel tijd je tussen je kinderen wilt hebben. Het kan zijn dat je nog moet herstellen van de zwangerschap / geboorte of dat het even niet uit komt. Ik zal mensen hiervoor nooit veroordelen maar ik kan me wel voorstellen dat als je zelf een groot leeftijdsverschil hebt met je broers en zussen je het als vervelend kan beschouwen.


Philomijn bedankt voor de tip, ik heb hem gedownload.

Dikke knuffel en liefs - VFT

[ Bericht 11% gewijzigd door VenusFlyTrap op 06-06-2016 14:04:57 ]
pi_162890432
Hallooo ik hobbel dit topic weer in omdat we hier bijna zo ver zijn om er voor te gaan. Wiehoe! De laatste weken duren mij veeeeel te lang.
En dan maar afwachten hoe lang het duurt voor je zwanger bent. Al maak ik me na het lezen van dit topic al weer druk om het feit dat op dit moment wij allebei geen vast contract hebben, brrrrr. Maar wel genoeg kansen om binnen 9 maanden (evt nieuw) werk te hebben/houden in onze sectoren... dus ik vind dat ik me daar niet druk om moet maken, want we blijven uitstellen. Maar dan nog! Argh :P

Dus ik gooi me aub weer in de voorpret fase :P
  zondag 12 juni 2016 @ 00:05:58 #173
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_162933431
Gisteren met mijn vriend in de Efteling geweest en zo ongeveer de hele dag hebben we samen allerlei schattige kindjes gezien. Tijdens het eten nog eens besproken en nu gaan we er echt voor vanaf september O+ Dat was wel wat ik hoopte maar fijn dat hij er nu ook echt zo over denkt.

Nog een vraag: wat is nu de beste foliumzuur? Iemand tips?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 12 juni 2016 @ 07:51:04 #174
269689 crew  Viv
pi_162936043
quote:
17s.gif Op zondag 12 juni 2016 00:05 schreef Debsterr het volgende:
Nog een vraag: wat is nu de beste foliumzuur? Iemand tips?
Het maakt niet uit of je een (duur) merk hebt of een huismerk, van apotheek, drogist, hema of supermarkt, als er maar 400 of 500 microgram foliumzuur per dag in zit.

De Action verkoopt het ook, maar dat zou ik dan weer niet doen. Om nou te besparen op iets dat toch al zo goedkoop is en te riskeren dat het minder werkzaam is door het te lang/koud/warm in een magazijn op te slaan...
pi_162936078
Foliumzuur = foliumzuur, maar ik vind het zelf wel prettig om ivm misselijkheid alleen maar een heel klein tabletje te hoeven slikken. Ik heb alleen ervaring met Etos eigen merk foliumzuur en dat zijn echt hele kleine tabletjes. :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')