abonnement Unibet Coolblue
pi_161416208
Oorspronkelijke OP:

quote:
Beste mensen,

Deze week is de hulpverlener op bezoek geweest. We hebben besloten dat "cold turkey" stoppen niet werkt dus moet ik het in stappen afbouwen.

Ben ook voor volgende week aangemeld voor een praatgroep voor alcoholisten. En dat is waare ik heen wil met dit topic, wat kan ik er van verwachten. Er wordt nogal geheimzinnig over gedaan heb ik het idee.

Anyway ik was vanmiddag in bed gaan liggen, voelde me hondsberoerd. Met alle kracht uit bed kunnen komen, 4 halve liters gedronken en toen ging het wel weer. Heb net een nieuwe tas met halve liters gehaald dus zal nu gelijk offline gaan voordat ik allemaal onzin begin uit t3e kramen. Eventuele vragen zal ik morgen beantwoorden maar ben vooral benieuwd of mensen hier ervaringen hebben met dit soort meetings.
______________________________________________________________________________

Inmiddels 18 dagen alcoholvrij.

Dit topic is voor iedereen die van plan is te stoppen met drinken.
pi_161416215
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 02:50 schreef Reliekrover het volgende:
Oorspronkelijke OP:

[..]

______________________________________________________________________________

Inmiddels 18 dagen alcoholvrij.

Dit topic is voor iedereen die van plan is te stoppen met drinken.
18 dagen ^O^ *

Beter! En hoe gaat het eigenlijk nu? Qua dagelijkse bezigheden, opstaan, slapen, dat soort dingen.

(* geen sarcasme, echt niet)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_161416231
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 02:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

18 dagen ^O^ *

Beter! En hoe gaat het eigenlijk nu? Qua dagelijkse bezigheden, opstaan, slapen, dat soort dingen.

(* geen sarcasme, echt niet)
:)

Mijn slaapritme is behoorlijk beroerd. Heb constant vervelende dromen. Verder gaat het eigenlijk hartstikke goed.

Kwa dagelijkse bezigheden. Ik probeer minimaal 2x per dag de deur uit te gaan. Wandelen, fietsen of zelfs maar naar het winkelcentrum lopen om fruit te halen. Als ik maar ergens mee bezig ben.
pi_161416296
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 03:05 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

:)

Mijn slaapritme is behoorlijk beroerd. Heb constant vervelende dromen. Verder gaat het eigenlijk hartstikke goed.
Melatonine schijnt wel te helpen. Nee, dat is geen slaapmiddel in de zin van versuffende medicatie dat alleen op recept wordt verstrekt, maar een lichaamseigen stof. Totaal ongevaarlijk en nauwelijks te overdoseren.
quote:
Kwa dagelijkse bezigheden. Ik probeer minimaal 2x per dag de deur uit te gaan. Wandelen, fietsen of zelfs maar naar het winkelcentrum lopen om fruit te halen. Als ik maar ergens mee bezig ben.
Jezelf bezighouden is het belangrijkste (en het moeilijkste).

Ik ben zelf geen alcoholist, of misschien toch wel. In ieder geval heeft het een behoorlijke impact gehad, maar dat heb ik alleen achteraf ingezien. Vroeger was ik zo'n gewoontedrinker, zo'n beetje de grootste groep alcoholgebruikers, en ook de meest hypokriete groep. Het is de groep dat zichzelf niet als probleemdrinker beschouwt, zolang de koelkast maar gevuld is :'). Het is de groep dat uitkijkt naar het volgende feestje, weekend of vakantie, want gelegenheid = alcohol.

Nu drink ik nauwelijks, niet omdat er niks in huis is, maar gewoon omdat ik inzag dat het wel mijn leven ging beheersen. Misschien zat ik maar een beetje van het labeltje alcoholist vandaan. Temeer omdat het niet-drinken van mij een ander mens heeft gemaakt. Frisser, niet meer het standaard "doe mij maar een biertje", wellicht trots, maar het meest belangrijke: onafhankelijkheid.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_161416308
quote:
99s.gif Op donderdag 14 april 2016 04:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Melatonine schijnt wel te helpen. Nee, dat is geen slaapmiddel in de zin van versuffende medicatie dat alleen op recept wordt verstrekt, maar een lichaamseigen stof. Totaal ongevaarlijk en nauwelijks te overdoseren.

[..]

Jezelf bezighouden is het belangrijkste (en het moeilijkste).

Ik ben zelf geen alcoholist, of misschien toch wel. In ieder geval heeft het een behoorlijke impact gehad, maar dat heb ik alleen achteraf ingezien. Vroeger was ik zo'n gewoontedrinker, zo'n beetje de grootste groep alcoholgebruikers, en ook de meest hypokriete groep. Het is de groep dat zichzelf niet als probleemdrinker beschouwt, zolang de koelkast maar gevuld is :'). Het is de groep dat uitkijkt naar het volgende feestje, weekend of vakantie, want gelegenheid = alcohol.

Nu drink ik nauwelijks, niet omdat er niks in huis is, maar gewoon omdat ik inzag dat het wel mijn leven ging beheersen. Misschien zat ik maar een beetje van het labeltje alcoholist vandaan. Temeer omdat het niet-drinken van mij een ander mens heeft gemaakt. Frisser, niet meer het standaard "doe mij maar een biertje", wellicht trots, maar het meest belangrijke: onafhankelijkheid.
Ik begrijp wat je bedoelt. Niet-drinken voelt voor mij ook als een bevrijding.

Ergens vind ik het wel bijzonder als mensen weken niet drinken en zich dan plotseling op een feestje compleet klemzuipen. Om vervolgens weer weken niks te drinken.

Ik kan dat gewoon totaal niet. Als ik ook maar 1 biertje neem heb ik meteen een terugval.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2016 05:05:31 ]
pi_161416309
Ik had je topic #1 een beetje gevolgd, en ik vind het goed om te zien dat je nu 18 dagen alcoholvrij bent *O* Keep it up!!!!!

Ik hoop dat je je snel nog beter voelt en dat je je zo bevrijd blijft voelen _O_ dat lijkt me prettig om te ervaren en dan weet je waar je het voor doet.

Succes!!!
pi_161416312
Ik heb nog wel een vraag, misschien een vrij domme? Maar heb je veel moeite met het niet drinken van alcohol? Is dat zegmaar steeds wat je eigenlijk liever wil gaan doen?
pi_161416315
quote:
17s.gif Op donderdag 14 april 2016 04:44 schreef vera166 het volgende:
Ik had je topic #1 een beetje gevolgd, en ik vind het goed om te zien dat je nu 18 dagen alcoholvrij bent *O* Keep it up!!!!!

Ik hoop dat je je snel nog beter voelt en dat je je zo bevrijd blijft voelen _O_ dat lijkt me prettig om te ervaren en dan weet je waar je het voor doet.

Succes!!!
Danke schon O+
pi_161416319
quote:
2s.gif Op donderdag 14 april 2016 04:49 schreef vera166 het volgende:
Ik heb nog wel een vraag, misschien een vrij domme? Maar heb je veel moeite met het niet drinken van alcohol? Is dat zegmaar steeds wat je eigenlijk liever wil gaan doen?
Is geen domme vraag. :P

Met het niet drinken heb ik weinig moeite. Het is meer dat het altijd zo'n gewoonte was om 's middags je eerste blik open te maken. Ik drink nu meer koffie dan gewoonlijk en rook meer.

Wil absoluut niet meer drinken maar in mijn hoofd spookt het nog steeds.
pi_161416331
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 04:41 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt. Niet-drinken voelt voor mij ook als een bevrijding. Hoewel ik er nog lang niet ben.

Ergens vind ik het wel bijzonder als mensen weken niet drinken en zich dan plotseling op een feestje compleet klemzuipen. Om vervolgens weer weken niks te drinken.

Ik kan dat gewoon totaal niet. Als ik ook maar 1 biertje neem heb ik meteen een terugval.
Dat is ook het meest "makkelijke", niet drinken. sommigen komen (letterlijk) de detox binnengerold met het idee dat ze met matig drinken er wel zijn, maar dat gaat domweg niet werken. Degenen die hebben gerookt (of nog roken en een poging hebben gedaan te stoppen) weten dat je zelden zoiets hebt als een gelegenheidsroker. 1 sigaret en je bent weer verloren.

Daarom geloof ik ook niet in de standaard gelegenheidsdrinker, dat zijn in de meeste gevallen mensen die enige mate van afhankelijkheid en tolerantie hebben opgebouwd maar het niet onder ogen willen zien.

Daarom vind ik jou (ts) meer ruggengraat hebben dan al diegenen die alcoholisten maar zielig vinden, maar alcohol op een feestje als een pré beschouwen.

Zet 'm op.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_161418025
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 05:13 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is ook het meest "makkelijke", niet drinken. sommigen komen (letterlijk) de detox binnengerold met het idee dat ze met matig drinken er wel zijn, maar dat gaat domweg niet werken. Degenen die hebben gerookt (of nog roken en een poging hebben gedaan te stoppen) weten dat je zelden zoiets hebt als een gelegenheidsroker. 1 sigaret en je bent weer verloren.

Daarom geloof ik ook niet in de standaard gelegenheidsdrinker, dat zijn in de meeste gevallen mensen die enige mate van afhankelijkheid en tolerantie hebben opgebouwd maar het niet onder ogen willen zien.

Daarom vind ik jou (ts) meer ruggengraat hebben dan al diegenen die alcoholisten maar zielig vinden, maar alcohol op een feestje als een pré beschouwen.

Zet 'm op.
Dat is niet helemaal waar wat je zegt maar grotendeels wel.

Zodra je er 5+ jaar vanaf bent, dan kan je "gelegenheids" drinken of roken. Althans, zo was het in mijn geval wel met blowen. Ik was zwaar verslaafd aan blowen vroeger. Nu kan ik blowen, 2 a 3 dagen achter elkaar, en het dan weer maanden laten liggen.

Ik denk dat je voor jezelf moet weten hoe het is om een keer GOED gestopt te zijn, voor erg lang, en dat je het dan wel redelijk in de hand kan houden... maar dat is echt pas na heel lang. Zoals ik zeg; 5+ jaar was het bij mij.
Lambo of Rekt
pi_161418068
Ik lees een beetje mee en het doet me zo denken aan de tijd toen ik stopte met roken.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161418849
quote:
3s.gif Op donderdag 14 april 2016 09:49 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar wat je zegt maar grotendeels wel.

Zodra je er 5+ jaar vanaf bent, dan kan je "gelegenheids" drinken of roken. Althans, zo was het in mijn geval wel met blowen. Ik was zwaar verslaafd aan blowen vroeger. Nu kan ik blowen, 2 a 3 dagen achter elkaar, en het dan weer maanden laten liggen.

Ik denk dat je voor jezelf moet weten hoe het is om een keer GOED gestopt te zijn, voor erg lang, en dat je het dan wel redelijk in de hand kan houden... maar dat is echt pas na heel lang. Zoals ik zeg; 5+ jaar was het bij mij.
Het ligt ook aan je eigen gemoedstoestand. Ik ben niet bang dat ik het op een zuipen zet, daarom drink ik wel eens een radler en een glaasje als er ergens om getoost moet worden. Sta ik echter met wat collega's met een pauze in een rookkot, dan raak ik geen peuk aan. De behoefte heb ik al heel lang niet meer, maar ik ben bang dat ik met de eerste hijs weer verkocht ben.

Het hangt helemaal af van de persoon, en ook van het type drugs.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_161422220
quote:
3s.gif Op donderdag 14 april 2016 09:49 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar wat je zegt maar grotendeels wel.

Zodra je er 5+ jaar vanaf bent, dan kan je "gelegenheids" drinken of roken. Althans, zo was het in mijn geval wel met blowen. Ik was zwaar verslaafd aan blowen vroeger. Nu kan ik blowen, 2 a 3 dagen achter elkaar, en het dan weer maanden laten liggen.

Ik denk dat je voor jezelf moet weten hoe het is om een keer GOED gestopt te zijn, voor erg lang, en dat je het dan wel redelijk in de hand kan houden... maar dat is echt pas na heel lang. Zoals ik zeg; 5+ jaar was het bij mij.
misschien werkt het voor jou zo, maar dat is niet de ervaring van de meeste (zoniet alle) alcoholisten en medici

[ Bericht 1% gewijzigd door Droopie op 14-04-2016 15:53:42 ]
Hell To The Liars
pi_161428570
quote:
3s.gif Op donderdag 14 april 2016 09:49 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar wat je zegt maar grotendeels wel.

Zodra je er 5+ jaar vanaf bent, dan kan je "gelegenheids" drinken of roken. Althans, zo was het in mijn geval wel met blowen. Ik was zwaar verslaafd aan blowen vroeger. Nu kan ik blowen, 2 a 3 dagen achter elkaar, en het dan weer maanden laten liggen.

Ik denk dat je voor jezelf moet weten hoe het is om een keer GOED gestopt te zijn, voor erg lang, en dat je het dan wel redelijk in de hand kan houden... maar dat is echt pas na heel lang. Zoals ik zeg; 5+ jaar was het bij mij.
Vaak is het ook van belang om de reden waarom iemand is zoveel is gaan drinken/blowen/snuiven etc te achterhalen.
In 9 van de 10 gevallen heeft alcohol/drug/gokken een reden..
Onderdrukken/verdoven van gevoelens/angsten etc..
Als dát wordt aangepakt is de kans dat iemand clean blijft vele malen groter..

18 dagen clean,ga zo door reliekrover.. *O*
  donderdag 14 april 2016 @ 18:48:57 #16
456168 Nannnnie
In onderhoud
pi_161428926
Ik heb dit topic al een tijdje meegelezen en naar aanleiding hiervan ben ik zelf ook vier dagen geleden gestopt met alcohol drinken.

Allereerst Reliekrover, echt super dat je het al 18 dagen volhoudt en dat onder jouw omstandigheden met allerlei factoren in je omgeving die het je lastig konden maken!


Mijn situatie zo kort mogelijk :

Ik dronk iedereen avond in het begin dronk ik 1 of twee glazen omdat ik het lekker en ontspannend vond, niet perse om dronken te worden.
Na een tijd een flink aantal relatie problemen gehad, waarbij mijn vriend uiteindelijk bijna nooit thuis was en ik mijzelf enorm klote en eenzaam voelde dus in die periode begonnen met drinken om mijn gevoelens te verdoven.
Dit lukte mij in het begin met 1 fles wijn van 0,7 liter per avond maar na een tijd had ik steeds meer nodig.
Het afgelopen jaar elke avond anderhalf of twee flessen wijn gedronken en als ik de kans ook maar had en ik wist dat ik die dag middag alleen zou zijn en geen afspraken had dronk ik ook in de middag, soms zelfs ochtend al net zolang totdat ik dronken was en kon gaan slapen. Tot ik weer wakker werd en in de avond weer verder ging en weer anderhalf a twee flessen wegdronk.
Als ik ergens was dacht ik altijd aan dat ik naar huis wilde om te gaan drinken.
Afspraken verzette ik of kwam ik niet na omdat ik liever thuis mijzelf dronken voerde zodat ik kon slapen en ik helemaal niet aan mijn problemen hoefde te denken.
Maar nu sinds vier dagen heb ik geen druppel aangeraakt.
Eergisteren een verjaardag gehad waar mij de wijn door meerdere mensen is aangeboden maar ik wil het niet meer.
Ik ben er zo klaar mee om mijzelf constant opgejaagd te voelen ( want zo voel ik mijzelf in de uren dat ik nuchter ben, totdat ik weer kan drinken ).

Vandaag kreeg ik als een kado'tje van iemand vanwege iets wat ik voor diegene gedaan had een fles wijn..
De fles stond hier net eerst thuis, ik ben al vanaf 2 uur thuis en constant had die twijfel of ik zou inschenken of niet.
Heb net de fles wijn door de gootsteen gespoeld en mijn vierde kop thee gepakt.

Vier dagen zijn nog absoluut niet lang en ik ben er ook nog lang niet maar ik hoop hier mee te kunnen schrijven en ervaringen te delen mensen te helpen motiveren en hier zelf motivatie vandaan halen.
pi_161429050
Goed van je nannnnie dat je die fles door de gootsteen hebt gespoeld..
Zijn je relatieproblemen inmiddels opgelost zodat er ook niet echt meer een reden is om te drinken?
  donderdag 14 april 2016 @ 19:02:01 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161429201
Welkom en enorm veel succes!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 14 april 2016 @ 19:37:12 #19
456168 Nannnnie
In onderhoud
pi_161429974
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:55 schreef wolkentoetje het volgende:
Goed van je nannnnie dat je die fles door de gootsteen hebt gespoeld..
Zijn je relatieproblemen inmiddels opgelost zodat er ook niet echt meer een reden is om te drinken?
De relatieproblemen ondertussen wel gelukkig.
Wel zijn er de afgelopen maanden weer veel tegenslagen geweest waardoor ik keer op keer een excuus had om maar te blijven drinken " want dan hoef ik niet aan die problemen te denken".
Maar met drinken lossen die problemen zich niet ook al hoef ik er dan even niet aan te denken.

Ik vind het wel heel lastig dat idee van een glas wijn willen drinken zit constant in mijn hoofd.
Fysiek heb ik dan weer helemaal geen last van kwalen alleen slaap ik heel onrustig en droom veel.
Inslapen lukt me door melatonine momenteel al is dat wel een stuk later als normaal maar dat vind ik geen probleem verder.
pi_161434868
TS wat goed van je, bijna drie weken alcoholvrij! :o

Nannie jij ook goed bezig. Kan dat eigenlijk. zo cold turkey stoppen? Ik las in het eerste topic iets over gevaren daarvan. Weet er verder niks van, maar jij bent ook heel goed bezig. Moet zwaar zijn als je eerst zo gewend was veel te drinken.

^O^ voor allebei
pi_161438973
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 05:01 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

Is geen domme vraag. :P

Met het niet drinken heb ik weinig moeite. Het is meer dat het altijd zo'n gewoonte was om 's middags je eerste blik open te maken. Ik drink nu meer koffie dan gewoonlijk en rook meer.

Wil absoluut niet meer drinken maar in mijn hoofd spookt het nog steeds.
Oke :) Goed.

Het lijkt me lastig en misschien zelfs onmogelijk om te stoppen omdat 'het moet' maar je er zelf niet achter staat en het maar blijft rondspoken in je hoofd. Dat er zegmaar geen moment is dat je niet liever een halve liter achterover gooit.

Maar dat is goed om te horen, en na 18 dagen is het natuurlijk ook niet erg vreemd dat het toch nog in je hoofd zit.

:) Succes maar weer!!! Ik hoop echt dat je het volhoudt zo en dat er niet een dag tussenzit dat je toch een soort terugval hebt.
pi_161439946
Dank voor alle berichten.

Ik heb vanmiddag een afspraak met de hulpverlener. Ik ga weer vragen over die detox groep. Post later op de dag wel hoe het is gegaan.

quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 18:48 schreef Nannnnie het volgende:
Ik heb dit topic al een tijdje meegelezen en naar aanleiding hiervan ben ik zelf ook vier dagen geleden gestopt met alcohol drinken.

Allereerst Reliekrover, echt super dat je het al 18 dagen volhoudt en dat onder jouw omstandigheden met allerlei factoren in je omgeving die het je lastig konden maken!

Mijn situatie zo kort mogelijk :

Ik dronk iedereen avond in het begin dronk ik 1 of twee glazen omdat ik het lekker en ontspannend vond, niet perse om dronken te worden.
Na een tijd een flink aantal relatie problemen gehad, waarbij mijn vriend uiteindelijk bijna nooit thuis was en ik mijzelf enorm klote en eenzaam voelde dus in die periode begonnen met drinken om mijn gevoelens te verdoven.
Dit lukte mij in het begin met 1 fles wijn van 0,7 liter per avond maar na een tijd had ik steeds meer nodig.
Het afgelopen jaar elke avond anderhalf of twee flessen wijn gedronken en als ik de kans ook maar had en ik wist dat ik die dag middag alleen zou zijn en geen afspraken had dronk ik ook in de middag, soms zelfs ochtend al net zolang totdat ik dronken was en kon gaan slapen. Tot ik weer wakker werd en in de avond weer verder ging en weer anderhalf a twee flessen wegdronk.
Als ik ergens was dacht ik altijd aan dat ik naar huis wilde om te gaan drinken.
Afspraken verzette ik of kwam ik niet na omdat ik liever thuis mijzelf dronken voerde zodat ik kon slapen en ik helemaal niet aan mijn problemen hoefde te denken.
Maar nu sinds vier dagen heb ik geen druppel aangeraakt.
Eergisteren een verjaardag gehad waar mij de wijn door meerdere mensen is aangeboden maar ik wil het niet meer.
Ik ben er zo klaar mee om mijzelf constant opgejaagd te voelen ( want zo voel ik mijzelf in de uren dat ik nuchter ben, totdat ik weer kan drinken ).

Vandaag kreeg ik als een kado'tje van iemand vanwege iets wat ik voor diegene gedaan had een fles wijn..
De fles stond hier net eerst thuis, ik ben al vanaf 2 uur thuis en constant had die twijfel of ik zou inschenken of niet.
Heb net de fles wijn door de gootsteen gespoeld en mijn vierde kop thee gepakt.

Vier dagen zijn nog absoluut niet lang en ik ben er ook nog lang niet maar ik hoop hier mee te kunnen schrijven en ervaringen te delen mensen te helpen motiveren en hier zelf motivatie vandaan halen.
Welkom Nannnnie,

Goed dat je 4 dagen niet heb gedronken. Wat je schrijft is allemaal zeer herkenbaar.

Vraag... heb je ook last van ontwenningsverschijnselen? Ik heb daar zeker een week last van gehad.

Ik hoop dat je steun kan vinden in dit topic.
  vrijdag 15 april 2016 @ 09:20:08 #23
456168 Nannnnie
In onderhoud
pi_161440082
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:08 schreef Reliekrover het volgende:
Dank voor alle berichten.

Ik heb vanmiddag een afspraak met de hulpverlener. Ik ga weer vragen over die detox groep. Post later op de dag wel hoe het is gegaan.

[..]

Welkom Nannnnie,

Goed dat je 4 dagen niet heb gedronken. Wat je schrijft is allemaal zeer herkenbaar.

Vraag... heb je ook last van ontwenningsverschijnselen? Ik heb daar zeker een week last van gehad.

Ik hoop dat je steun kan vinden in dit topic.
Ontwenningsverschijnselen heb ik bijna niet gehad.
Toen ik nog wel dronk had ik op de momenten dat ik nuchter was wel hele trillende handen en voelde mijzelf heel opgejaagd en gestressed totdat ik weer de eerste paar glazen wijn op had.

Dit heb ik nu alleen de eerste twee dagen gehad en de eerste twee nachten, vooral de eerste was echt vreselijk..
Ik werd zwetend en trillend wakker en had echt zin in drank maar gelukkig had ik dat niet in huis.

Ik vind het mentaal vooral heel zwaar ik denk de hele dag aan dat ik wel zin in een wijntje heb en of ik toch niet even langs de supermarkt zou gaan.

Hoe was en is dat bij jou?
Heb jij nu nog wel eens het idee van fuck it ik haal wat blikken of dat niet?
Fijn voor je wel dat je hulp hebt en met iemand kan praten.
Bij mij weet niemand ervan af ook mijn vriend niet.
Die had altijd late diensten dus als hij thuis kwam deed ik of ik net een flesje open had maar ik had er al één op.

Heb jij nu nog contact verder met mensen waardoor je in de verleiding zou kunnen komen? Of momenten gehad waarbij dit zo was ? Hoe ga je daar mee om?
pi_161440351
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 09:20 schreef Nannnnie het volgende:

[..]

Ontwenningsverschijnselen heb ik bijna niet gehad.
Toen ik nog wel dronk had ik op de momenten dat ik nuchter was wel hele trillende handen en voelde mijzelf heel opgejaagd en gestressed totdat ik weer de eerste paar glazen wijn op had.

Dit heb ik nu alleen de eerste twee dagen gehad en de eerste twee nachten, vooral de eerste was echt vreselijk..
Ik werd zwetend en trillend wakker en had echt zin in drank maar gelukkig had ik dat niet in huis.

Ik vind het mentaal vooral heel zwaar ik denk de hele dag aan dat ik wel zin in een wijntje heb en of ik toch niet even langs de supermarkt zou gaan.

Hoe was en is dat bij jou?
Heb jij nu nog wel eens het idee van fuck it ik haal wat blikken of dat niet?
Fijn voor je wel dat je hulp hebt en met iemand kan praten.
Bij mij weet niemand ervan af ook mijn vriend niet.
Die had altijd late diensten dus als hij thuis kwam deed ik of ik net een flesje open had maar ik had er al één op.

Heb jij nu nog contact verder met mensen waardoor je in de verleiding zou kunnen komen? Of momenten gehad waarbij dit zo was ? Hoe ga je daar mee om?
's Nachts bezweet wakker worden had ik ook.

Ik heb nog meerdere keren per dag het idee dat ik zin heb om een zooi blikken te halen. Maar ik weet dat ik het dan verpest.

Nee, alle mensen in mijn omgeving begrijpen dat ik niks meer wil drinken. Behalve die dronken buurman maar die is niet meer aan mijn deur geweest. Zondag ga ik naar een verjaardag van iemand waar veel gedronken wordt maar denk dat het geen enkel probleem zal zijn om niks te drinken.
pi_161443325
Al 1 topic nuchter doorgekomen Reliekrover ^O^

En Nannnnie ook al een paar dagen clean. Heel veel succes. Wil je er niet over praten met bijvoorbeeld je vriend of een hulpverlener?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_161443391
De momenten dat je er zin in hebt zullen steeds verder uit elkaar gaan liggen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161447919
Vanmiddag bij de hulpverlener hebben we het signaleringsplan aangepast. Het was alweer in 2010 toen ik die met mijn toenmalige hulpverlener heb gemaakt. Vrijwel alle issues die ik toen had zijn nu niet meer relevant behalve... alcohol. _O-

En heb bewust niet naar de detox groep gevraagd. Mijn hoofd stond er niet naar.



Had vanochtend weinig te doen. Weer eens een eigen creatie ipv dingen natekenen.

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2016 16:14:04 ]
pi_161448058
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 12:33 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
De momenten dat je er zin in hebt zullen steeds verder uit elkaar gaan liggen :)
Ik hoop het.

Drink afgelopen week behoorlijk veel koffie. In combinatie met een sigaret is dat zo lekker.
pi_161448878
Mooie tekening!

Succes nog verder met het proces, ik blijf dit topic volgen. Ben ook wel benieuwd hoe het Nannnie zal vergaan.
pi_161462853
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 17:01 schreef DoubleDip het volgende:
Mooie tekening!

Succes nog verder met het proces, ik blijf dit topic volgen. Ben ook wel benieuwd hoe het Nannnie zal vergaan.
Bedankt.



Ik lag gisteravond in bed, voelde me klote. Toen het bed uitgegaan en deze tekening gemaakt.
pi_161464756
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 16:18 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

Ik hoop het.

Drink afgelopen week behoorlijk veel koffie. In combinatie met een sigaret is dat zo lekker.
Ik drink geen koffie en rook niet meer ;)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161473459
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik drink geen koffie en rook niet meer ;)
Ik heb vandaag belachelijk veel koffie gedronken. De ene verslaving voor de andere. :P

Ik ben al de hele dag games aan het spelen, is een fijne afleiding. Ben nu Counter Strike aan het installeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2016 19:29:59 ]
pi_161473616
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 19:29 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

Ik heb vandaag belachelijk veel koffie gedronken. De ene verslaving voor de andere. :P

Ik ben al de hele dag games aan het spelen, is een fijne afleiding. Ben nu Counter Strike aan het installeren.
Sporten een optie? Hardlopen hielp bij mij enorm :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161473634
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 19:29 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

Ik heb vandaag belachelijk veel koffie gedronken. De ene verslaving voor de andere. :P

Ik ben al de hele dag games aan het spelen, is een fijne afleiding. Ben nu Counter Strike aan het installeren.
Van koffie ga je iig geen gekke dingen doen. Ja, van slapen komt weinig terecht, maar je gaat je vanzelf wel beroerd voelen.

Maar het is wel zo dat je lichamelijk afhankelijk kunt worden van koffie. Veel kantoorvolk heeft juist in het weekend last van hoofdpijn omdat de koffieautomaat niet in de buurt is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 16 april 2016 @ 20:39:18 #35
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_161475136
Maandag maak ik maand 1 vol O+
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_161484744
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 20:39 schreef Bugno het volgende:
Maandag maak ik maand 1 vol O+
^O^ ^O^

Ik ben nu 21 dagen nuchter.
pi_161484761
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 19:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Sporten een optie? Hardlopen hielp bij mij enorm :@
Bij de psychiatrie willen ze al jaren dat ik ga sporten. Ik weet het niet. Wandelen en fietsen vind ik wel fijn om te doen.
pi_161484765
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 19:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Van koffie ga je iig geen gekke dingen doen. Ja, van slapen komt weinig terecht, maar je gaat je vanzelf wel beroerd voelen.

Maar het is wel zo dat je lichamelijk afhankelijk kunt worden van koffie. Veel kantoorvolk heeft juist in het weekend last van hoofdpijn omdat de koffieautomaat niet in de buurt is.
Als ik wakker wordt is ook het eerste wat ik doe een pot koffie zetten. Maar goed, liever dat dan alcohol.
pi_161485359
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 07:02 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

Als ik wakker wordt is ook het eerste wat ik doe een pot koffie zetten. Maar goed, liever dat dan alcohol.
Voorlopig lekker koffie blijven drinken, terzijnertijd zal je doorhebben dat de koffie op dezelfde plek zit te irriteren in je hoofd als de alcohol (zo ervaar ik het) en bepaalde games ook.

Ach het is maar koffie, zolang je maar een normaal leven hebt
Hell To The Liars
pi_161485892
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 07:02 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

Als ik wakker wordt is ook het eerste wat ik doe een pot koffie zetten. Maar goed, liever dat dan alcohol.
Zoals menig ander mens hoor. Als jij je fijn voelf bij koffie, so be it.
  zondag 17 april 2016 @ 09:30:53 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_161486158
Sporten is wel een aanrader hoor. Je bent iets anders aan het doen en je kan dus niet drinken. Ook na terugkomst heb je vaak geen zin in drank. Je slaapt er beter van. En het zorgt voor gelukshormonen en helpt dus tegen depressies.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 17 april 2016 @ 09:33:41 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161486222
Mannen kunnen niet spurten :9
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 17 april 2016 @ 09:35:55 #43
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_161486265
Hahaha. Aangepast.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_161486814
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 06:51 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

^O^ ^O^

Ik ben nu 21 dagen nuchter.
^O^ Goed bezig... :D

Nu wel weer een hoog koffiegebruik....waak daar een beetje voor :*
B.v. door de dag te starten met een lekker sterke bak koffie 1...dus 8-) en daarnaast Décaf koffie. Het is even zoeken naar de beste vervanger, maar ik heb er inmiddels geen erg meer in of ik met of zonder drink en gebruik de koffiepads van de HEMA hiervoor.
En de groene theeën, die je tegenwoordig in allerlei smaken kan vinden is een goede vervanger voor de middagkoffie.....1 lekkere normale bak koffie en verder thee.
Als ik na 18.00 uur nog cafeïne houdende dranken nuttig slaap ik niet goed, als in slecht inslapen en doorslapen...een soort waakstand...erg irritant iig. Na het eten voor mij iig altijd een lekkere bak c_/ décaf en heb van de slaapproblemen geen last meer.

Succes met deze "missie" Relieklover .... w/
pi_161487464
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 06:51 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

^O^ ^O^

Ik ben nu 21 dagen nuchter.
Gefeliciteerd met deze mijlpaal!
pi_161487475
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 20:39 schreef Bugno het volgende:
Maandag maak ik maand 1 vol O+
En jij ook natuurlijk. *O*
pi_161488823
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 07:00 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

Bij de psychiatrie willen ze al jaren dat ik ga sporten. Ik weet het niet. Wandelen en fietsen vind ik wel fijn om te doen.
Probeer het eens. Of ga idd desnoods een uur fietsen ofzo. Sporten is goed voor mind and body.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_161488847
Succes allemaal
pi_161489352
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 06:51 schreef Reliekrover het volgende:

[..]

^O^ ^O^

Ik ben nu 21 dagen nuchter.
^O^
Professioneel gifmenger.
pi_161489832
Ik vind dit een zeer inspirerend topic. Ik neem mezelf nu beter onder de loep.
Succes iedereen!
Make my day!
pi_161497653
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben net terug van een verjaardag, ben maar 10 minuten gebleven en toen weer weg gegaan. Ik trok het totaal niet.

Misschien reageer ik morgen op enkele berichten hier.
pi_161498619
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 16:31 schreef Reliekrover het volgende:
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben net terug van een verjaardag, ben maar 10 minuten gebleven en toen weer weg gegaan. Ik trok het totaal niet.

Misschien reageer ik morgen op enkele berichten hier.
Wisten ze daar van je .. eh.. uitdagingen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_161582506
Stilletjes hier ;)
Hoe gaat het reliekrover er?
En met de rest?
Do what you love, love what you do!
pi_161586033
Hey reliekrover hoe gaat het met je?
pi_161588329
Ben ook benieuwd :Y
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161588625
Ik had van de week mijn account (Reliekrover) door de shredder gehaald omdat ik paranoide was.

Anyway ik ben sinds 2 dagen weer aan het drinken. Voel me al de hele week zwaar klote. Mijn moeder heeft vandaag mijn oude medicatie opgehaald (anti-depressiva). Ik kreeg vorige week plotseling een ander doosje mee, de medicatie had een totaal andere structuur en smaakte ook anders. Je gaat mij niet vertellen dat het precies dezelfde shit is als de vorige.

Ik had die drank effe nodig om op te laden zodat ik er weer even tegenaan kan.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2016 08:47:01 ]
pi_161588961
Wat vervelend allemaal zeg. Hopelijk voel je je snel beter.

Al een plan gemaakt wanneer en hoe weer te stoppen met drinken en hoe je deze valkuilen de volgende keer kan ondervangen?
pi_161589448
Goed om wat van je te lezen en balen van de tegenslag.
Had je moeder nog gevraagd waarom ze anders uitziende medicatie meekreeg? Vaak is de werkzame stof hetzelfde, maar zitten er andere hulpstofjes in. En de een merkt geen verschil in werking en de ander heeft er last van. Heb je de medicatie wel genomen?

Wanneer heb je weer contact met de hulpverlener? Lijkt me dat je wel wat steun kunt gebruiken nu.

Sorry, veel vragen :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161589456
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:21 schreef sibella2 het volgende:
Wat vervelend allemaal zeg. Hopelijk voel je je snel beter.

Al een plan gemaakt wanneer en hoe weer te stoppen met drinken en hoe je deze valkuilen de volgende keer kan ondervangen?
Ik drink nog 3 blikken op en dan kap ik er weer mee.

Weet niet precies wat ik moet doen. Het is alsof mijn hoofd bezeten is door demonen.
pi_161589579
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:30 schreef Cat22 het volgende:
Goed om wat van je te lezen en balen van de tegenslag.
Had je moeder nog gevraagd waarom ze anders uitziende medicatie meekreeg? Vaak is de werkzame stof hetzelfde, maar zitten er andere hulpstofjes in. En de een merkt geen verschil in werking en de ander heeft er last van. Heb je de medicatie wel genomen?

Wanneer heb je weer contact met de hulpverlener? Lijkt me dat je wel wat steun kunt gebruiken nu.

Sorry, veel vragen :@
No problem.

Het is dus zo dat de nieuwe medicatie die ik heb, de pilletjes er 3x groter uitzien, totaal ander merk en ik denk altijd zo: alles maakt verschil. Ze kunnen mij niet wijsmaken dat het precies hetzelfde is als de vorige.

/ik heb volgende week donderdag weer een afspraak bij de hulpverlener.

Ga nu effe offline.
pi_161593541
zonder dat ik over je zal oordelen of preken mag je mij altijd berichtje sturen.

opkrabbelen en weer opstaan, het is niet zo dat je weer helemaal terug bij af bent. nu kan je het opnieuw doen en leren van de fouten die he gemaakt hebt en je een stukje heb mogen proeven van de nuchterheid en die is niet alleen leuk.

[ Bericht 20% gewijzigd door Droopie op 21-04-2016 08:28:05 ]
Hell To The Liars
pi_161594253
Er is niets verloren. Dat is het voordeel van een persoonlijk streven, je hoeft je niet te verantwoorden, wat ook de hele essentie is. Je doet het voor jezelf en niet voor iemand anders.

Nu hoop ik maar dat er niet iemand in je directe omgeving zo bijdehand is om je hierop af te rekenen, wat in jouw stadium niet echt bevorderend is. Ook omdat je weinig negatieve prikkel nodig hebt om terug te vallen.

Wat je toestand ook moge zijn, ik hoop dat je hier wel blijft posten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_161594500
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:31 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ik drink nog 3 blikken op en dan kap ik er weer mee.

Weet niet precies wat ik moet doen. Het is alsof mijn hoofd bezeten is door demonen.
Zo snel mogelijk contact opnemen met je psychiater inzake de medicatie lijkt mij verstandig..
Succes met het weer stoppen met drinken..
pi_161594647
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 04:12 schreef Ridocar het volgende:
Er is niets verloren. Dat is het voordeel van een persoonlijk streven, je hoeft je niet te verantwoorden, wat ook de hele essentie is. Je doet het voor jezelf en niet voor een ander.
Dit. Hopelijk een beetje geslapen. Elke dag is weer een nieuwe. :*
  Moderator donderdag 21 april 2016 @ 08:27:31 #65
184769 crew  Deisyy
pi_161594959
Jammer van je terugval, maar het is niet het einde van de wereld, dus neem het jezelf niet al te kwalijk en hier hoef je je natuurlijk al helemaal niet te verantwoorden, want je doet dit voor jezelf.

Je had 21 dagen niet gedronken, dus je weet dat je het kan.

Succes ^O^
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_161595043
Bedankt voor jullie reacties en steun.

Ik ga vandaag even mijn hele huis schoonmaken, oude dozen weggooien die hier al maanden liggen te verstoffen. Daarna een eind fietsen en dan vanaf vandaag weer verder gaan waar ik was gebleven (niet drinken).
pi_161595389
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 08:35 schreef DansNotreChute het volgende:
Bedankt voor jullie reacties en steun.

Ik ga vandaag even mijn hele huis schoonmaken, oude dozen weggooien die hier al maanden liggen te verstoffen. Daarna een eind fietsen en dan vanaf vandaag weer verder gaan waar ik was gebleven (niet drinken).
Super hoe je je weer herpakt ^O^
Vandaag is een heerlijk dagje om puin te ruimen. Eerst in je huis en dan lekker de zon in met je hoofd. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161598424
Ik ga dit topic ook volgen na alles gelezen te hebben. For what it's worth, een extra digitale steunbetuiging aan iedereen die met deze problematiek worstelt en daar uit probeert te breken. Ik vind het (op een goede manier) fascinerend en soms ook confronterend. Dank voor het delen.
pi_161603303
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 08:35 schreef DansNotreChute het volgende:
Bedankt voor jullie reacties en steun.

Ik ga vandaag even mijn hele huis schoonmaken, oude dozen weggooien die hier al maanden liggen te verstoffen. Daarna een eind fietsen en dan vanaf vandaag weer verder gaan waar ik was gebleven (niet drinken).
Goed bezig! Succes vandaag :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_161605265
:) @iedereen

Voel me behoorlijk goed nu.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2016 15:37:41 ]
pi_161605306
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 07:13 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Zo snel mogelijk contact opnemen met je psychiater inzake de medicatie lijkt mij verstandig..
Succes met het weer stoppen met drinken..
Vanochtend had ik weer de oude medicatie genomen. Zal voor een groot deel tussen mijn oren zitten maar heb toch het idee dat deze beter werkt.
pi_161617185
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 22:15 schreef DansNotreChute het volgende:
Ik had van de week mijn account (Reliekrover) door de shredder gehaald omdat ik paranoide was.

Anyway ik ben sinds 2 dagen weer aan het drinken. Voel me al de hele week zwaar klote. Mijn moeder heeft vandaag mijn oude medicatie opgehaald (anti-depressiva). Ik kreeg vorige week plotseling een ander doosje mee, de medicatie had een totaal andere structuur en smaakte ook anders. Je gaat mij niet vertellen dat het precies dezelfde shit is als de vorige.

Ik had die drank effe nodig om op te laden zodat ik er weer even tegenaan kan.
Dat vind ik een begrijpelijke maar ook een gevaarlijke redenatie. Je geeft jezelf hiermee (onbewust) een excuus. En dat is iets waar wij heel erg goed in zijn, excuses verzinnen waarom het deze ene keer wel mag, waarom het deze ene keer gewoon echt nodig was..

'Ik heb morgen een belangrijk tentamen en dat moet ik echt halen. Ik doe het alleen vanavond zodat ik nog even goed kan leren.' ..Ik stopte inderdaad de volgende dag weer, ik haalde mijn tentamen.. In mijn hoofd: 'zie je wel het heeft geholpen, ik had het gewoon even nodig.' ..een paar weken later had ik een gewone toets.. 'ja de vorige keer heeft het geholpen en toen hield ik het ook gewoon bij een keer. Deze toets moet ik gewoon halen, dus ik doe het gewoon nog deze ene keer' ..een week later.. 'Ik heb veel huiswerk en bij het leren voor de toetsen ging het goed, dus als ik het gewoon alleen voor deze keer doe is het niet zo erg.' ..een paar dagen later had ik veel huiswerk.. 'ik weet wel dat ik het een paar dagen terug ook deed maar vanavond heb ik het echt nog een keer even nodig om mijn huiswerk af te maken.. Na vanavond stop ik echt helemaal.. Alleen deze ene keer nog..' ..etc..

Wat ik hiermee probeer duidelijk te maken is dat je voor jezelf altijd wel een reden kan verzinnen waarom het deze ene keer echt nodig is. En op de korte termijn helpt het inderdaad vaak ook, als je er op de korte termijn geen voordeel van zou hebben zou je het immers niet doen.. Ook al zijn er 1000 nadelen en maar 1 voordeel, als dat voordeel op dat moment groot genoeg is doen de nadelen er niet meer toe. (Geloof me als ik zeg, ik weet er alles van) Dit komt doordat de neocortex van een verslaafde minder goed werkt.

Ik denk dat het belangrijk is om jezelf er bewust van te maken dat het niet de drank was die je nodig had, maar dat het de rust was om op te laden, die je nodig had. De reden dat je weer ging drinken was dat je op dat moment geen andere manier kende (of kon toepassen) waarop je die rust kon vinden.

Een terugval is een goed leermoment.
-Wat waren je triggers? Als je weet wat je triggers zijn kun je leren om ze in een eerder stadium te herkennen.
-Kun je die triggers in de toekomst vermijden? En als je ze niet kunt vermijden, hoe kun je er in de toekomst beter/anders op reageren/anticiperen zodat ze niet leiden tot een terugval/uitglijder.

Een terugval is helemaal niet erg zolang je er van leert. Maar je leert er alleen van als je compleet eerlijk bent met jezelf. Als je tegen jezelf kunt zeggen: ik had/heb de drank niet nodig, ik had/heb een methode nodig om met die gevoelens/situaties om te gaan.

Ken je de circel van verandering?

De Circel van Verandering


Ik schaamde me in het begin heel erg voor mijn uitglijders/terugvallen maar hier door realiseerde ik me dat het onderdeel was van het proces, waardoor ik sneller/gelijk de hulp zocht die ik nodig had. Het heeft mij erg geholpen..
pi_161620682
goed verhaal,

Ik heb ook 1 keer een terugval gehad waar ik voor en na de gebeurtenis heel open en eerlijk over was en het zelf niet als een terugval zag, maar daar kwam ik bij niemand mee weg 😂

Na een half jaar depressief en nuchter thuis zitten was het WK voetbal.
Ik moest er echt even uit en voetbal kijken in de stad kon ik niet nuchter.
iedereen geïnformeerd en gewoon gedaan, op dat moment voelde het goed.
Tegelijkertijd merkte ik bij mij zelf op dat ik al weer vooruit ging kijken naar een volgend drankmoment.

Ik sprak af om in december tijdens Barcelona Real Madrid weer voetbal te kijken en zei nemen jullie de drank mee komt goed.
Echter nadat die datum dichterbij kwam dacht ik, ga je nu drinken om het drinken, want de lol is er wel vanaf om te drinken na zoveel ellende.

Die terugval was een van mijn vele leermomenten en toen oud en nieuw kwam (enorme trigger voor mij) werd ik ziek, perfecte timing en Koningsdag (ook trigger) voelde ik de bui al hangen en toen ben ik na 1,5 jaar de AA gaan bellen. Heerlijk om met meerdere mensen te klagen waarom Koningsdag zo ontzettend klote is. Dit jaar werd ik ook ziek met Oud en Nieuw muhahah..

Alles heeft zijn tijd nodig, maar sommige mensen kunnen die tijd versnellen door hulp te vragen en adviezen te krijgen om het stoppen/ leven stukken makkelijker te maken. Er zijn maar heel weinig mensen die met minimale hulp het lukt om te stoppen.
Hell To The Liars
pi_161621135
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 00:01 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat vind ik een begrijpelijke maar ook een gevaarlijke redenatie. Je geeft jezelf hiermee (onbewust) een excuus. En dat is iets waar wij heel erg goed in zijn, excuses verzinnen waarom het deze ene keer wel mag, waarom het deze ene keer gewoon echt nodig was..

'Ik heb morgen een belangrijk tentamen en dat moet ik echt halen. Ik doe het alleen vanavond zodat ik nog even goed kan leren.' ..Ik stopte inderdaad de volgende dag weer, ik haalde mijn tentamen.. In mijn hoofd: 'zie je wel het heeft geholpen, ik had het gewoon even nodig.' ..een paar weken later had ik een gewone toets.. 'ja de vorige keer heeft het geholpen en toen hield ik het ook gewoon bij een keer. Deze toets moet ik gewoon halen, dus ik doe het gewoon nog deze ene keer' ..een week later.. 'Ik heb veel huiswerk en bij het leren voor de toetsen ging het goed, dus als ik het gewoon alleen voor deze keer doe is het niet zo erg.' ..een paar dagen later had ik veel huiswerk.. 'ik weet wel dat ik het een paar dagen terug ook deed maar vanavond heb ik het echt nog een keer even nodig om mijn huiswerk af te maken.. Na vanavond stop ik echt helemaal.. Alleen deze ene keer nog..' ..etc..

Wat ik hiermee probeer duidelijk te maken is dat je voor jezelf altijd wel een reden kan verzinnen waarom het deze ene keer echt nodig is. En op de korte termijn helpt het inderdaad vaak ook, als je er op de korte termijn geen voordeel van zou hebben zou je het immers niet doen.. Ook al zijn er 1000 nadelen en maar 1 voordeel, als dat voordeel op dat moment groot genoeg is doen de nadelen er niet meer toe. (Geloof me als ik zeg, ik weet er alles van) Dit komt doordat de neocortex van een verslaafde minder goed werkt.

Ik denk dat het belangrijk is om jezelf er bewust van te maken dat het niet de drank was die je nodig had, maar dat het de rust was om op te laden, die je nodig had. De reden dat je weer ging drinken was dat je op dat moment geen andere manier kende (of kon toepassen) waarop je die rust kon vinden.

Een terugval is een goed leermoment.
-Wat waren je triggers? Als je weet wat je triggers zijn kun je leren om ze in een eerder stadium te herkennen.
-Kun je die triggers in de toekomst vermijden? En als je ze niet kunt vermijden, hoe kun je er in de toekomst beter/anders op reageren/anticiperen zodat ze niet leiden tot een terugval/uitglijder.

Een terugval is helemaal niet erg zolang je er van leert. Maar je leert er alleen van als je compleet eerlijk bent met jezelf. Als je tegen jezelf kunt zeggen: ik had/heb de drank niet nodig, ik had/heb een methode nodig om met die gevoelens/situaties om te gaan.

Ken je de circel van verandering?

De Circel van Verandering
[ afbeelding ]

Ik schaamde me in het begin heel erg voor mijn uitglijders/terugvallen maar hier door realiseerde ik me dat het onderdeel was van het proces, waardoor ik sneller/gelijk de hulp zocht die ik nodig had. Het heeft mij erg geholpen..
Bedankt voor je uitgebreide bericht.

Ik weet dat "even opladen" een slecht excuus is. Maar op dat moment voelde dat als de juiste keuze.

Voelde me al de hele week onwijs slecht. Dat was eigenlijk de trigger. Waarom ik me precies zo slecht voelde weet ik niet (wat ik eerder zei, misschien andere medicatie).

De Circel van Verandering kende ik nog niet. Ga zo even op hun site lezen.
pi_161621175
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:55 schreef Droopie het volgende:
goed verhaal,

Ik heb ook 1 keer een terugval gehad waar ik voor en na de gebeurtenis heel open en eerlijk over was en het zelf niet als een terugval zag, maar daar kwam ik bij niemand mee weg 😂

Na een half jaar depressief en nuchter thuis zitten was het WK voetbal.
Ik moest er echt even uit en voetbal kijken in de stad kon ik niet nuchter.
iedereen geïnformeerd en gewoon gedaan, op dat moment voelde het goed.
Tegelijkertijd merkte ik bij mij zelf op dat ik al weer vooruit ging kijken naar een volgend drankmoment.

Ik sprak af om in december tijdens Barcelona Real Madrid weer voetbal te kijken en zei nemen jullie de drank mee komt goed.
Echter nadat die datum dichterbij kwam dacht ik, ga je nu drinken om het drinken, want de lol is er wel vanaf om te drinken na zoveel ellende.

Die terugval was een van mijn vele leermomenten en toen oud en nieuw kwam (enorme trigger voor mij) werd ik ziek, perfecte timing en Koningsdag (ook trigger) voelde ik de bui al hangen en toen ben ik na 1,5 jaar de AA gaan bellen. Heerlijk om met meerdere mensen te klagen waarom Koningsdag zo ontzettend klote is. Dit jaar werd ik ook ziek met Oud en Nieuw muhahah..

Alles heeft zijn tijd nodig, maar sommige mensen kunnen die tijd versnellen door hulp te vragen en adviezen te krijgen om het stoppen/ leven stukken makkelijker te maken. Er zijn maar heel weinig mensen die met minimale hulp het lukt om te stoppen.
Dank voor het delen van je verhaal.

Even een vraag... Hoe lang duurde een terugval ongeveer bij jou? (hoeveel dagen)
pi_161621709
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 10:25 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Dank voor het delen van je verhaal.

Even een vraag... Hoe lang duurde een terugval ongeveer bij jou? (hoeveel dagen)
omdat ik iedereen had geinformeerd, 1 avond van 2100 tot 0.30.
had me voorgenomen om niet knetterlam te worden en laatste metro te pakken.
ik kon mijn valkuilen voordat ik ging stoppen, die heb ik allemaal dichtgetimmerd en zelfs toen had het plan nog lekken.

maar wat madame-april zegt, analyseer wat er gebeurt is en maak ook een plan en stel doelen.
met alle respect je had een goed doel, maar je plan rammelde nogal.
dat zeg ik uit mijn ervaring en van anderen bij oa. de AA.

mijn plan is heel grof geweest, maand kliniek, huis verkocht, bij ouders gaan wonen, refusal onder toezicht innemen, alcoholcontroles bij mijn pa en bankpas inleveren.

heel radicaal en ik ben nogal extreem geweest maar het heeft zijn vruchten afgeworpen.
en je ziet het zelfs met deze maatregelen heb ik nog een terugval gehad, alcoholisme is niet wat je met halfbakken begeleider en wat fruit oplost. Het is keihard knokken en scherp blijven.

In mijn geval is dat onder andere woensdag thuisblijven en hopen op heel veel regen dat alle feesten in het water vallen haha

ps. misschien kom ik wat hard over met mijn opmerking, maar ik wil echt dat het je lukt om te stoppen en dan is een realitycheck wel fijn ipv alleen maar lieve woorden

[ Bericht 3% gewijzigd door Droopie op 22-04-2016 11:25:17 ]
Hell To The Liars
pi_161643067
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 09:55 schreef Droopie het volgende:
goed verhaal,

Ik heb ook 1 keer een terugval gehad waar ik voor en na de gebeurtenis heel open en eerlijk over was en het zelf niet als een terugval zag, maar daar kwam ik bij niemand mee weg 😂

Na een half jaar depressief en nuchter thuis zitten was het WK voetbal.
Ik moest er echt even uit en voetbal kijken in de stad kon ik niet nuchter.
iedereen geïnformeerd en gewoon gedaan, op dat moment voelde het goed.
Tegelijkertijd merkte ik bij mij zelf op dat ik al weer vooruit ging kijken naar een volgend drankmoment.

Ik sprak af om in december tijdens Barcelona Real Madrid weer voetbal te kijken en zei nemen jullie de drank mee komt goed.
Echter nadat die datum dichterbij kwam dacht ik, ga je nu drinken om het drinken, want de lol is er wel vanaf om te drinken na zoveel ellende.

Die terugval was een van mijn vele leermomenten en toen oud en nieuw kwam (enorme trigger voor mij) werd ik ziek, perfecte timing en Koningsdag (ook trigger) voelde ik de bui al hangen en toen ben ik na 1,5 jaar de AA gaan bellen. Heerlijk om met meerdere mensen te klagen waarom Koningsdag zo ontzettend klote is. Dit jaar werd ik ook ziek met Oud en Nieuw muhahah..

Alles heeft zijn tijd nodig, maar sommige mensen kunnen die tijd versnellen door hulp te vragen en adviezen te krijgen om het stoppen/ leven stukken makkelijker te maken. Er zijn maar heel weinig mensen die met minimale hulp het lukt om te stoppen.
Daar zit inderdaad precies het gevaar.. Zodra je de deur op een kier zet is het vele malen moeilijker om hem niet wagenwijd open te gooien dan wanneer je de deur volledig gesloten en op slot houdt..

Heerlijk is dat hè, met lotgenoten klagen over hoe kut het soms is.. Om gewoon te kunnen zeggen 'gdv ik heb trek' zonder dat je jezelf hoeft te verdedigen zonder dat je hoeft uit te leggen dat je heus wel weet hoeveel ellende het met zich meebrengt maar dat je toch gewoon trek hebt.. Ik vond het zo fijn om met mensen te praten die gewoon precies begrepen hoe ik me voelde.. Tegen wie ik gewoon kon zeggen dat ik het miste, zonder scheve of bezorgde gezichten te krijgen.. Ik denk dat het contact met lotgenoten mij het meest geholpen heeft in die tijd..
pi_161643107
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 april 2016 11:02 schreef Droopie het volgende:

[..]

omdat ik iedereen had geinformeerd, 1 avond van 2100 tot 0.30.
had me voorgenomen om niet knetterlam te worden en laatste metro te pakken.
ik kon mijn valkuilen voordat ik ging stoppen, die heb ik allemaal dichtgetimmerd en zelfs toen had het plan nog lekken.

maar wat madame-april zegt, analyseer wat er gebeurt is en maak ook een plan en stel doelen.
met alle respect je had een goed doel, maar je plan rammelde nogal.
dat zeg ik uit mijn ervaring en van anderen bij oa. de AA.

mijn plan is heel grof geweest, maand kliniek, huis verkocht, bij ouders gaan wonen, refusal onder toezicht innemen, alcoholcontroles bij mijn pa en bankpas inleveren.

heel radicaal en ik ben nogal extreem geweest maar het heeft zijn vruchten afgeworpen.
en je ziet het zelfs met deze maatregelen heb ik nog een terugval gehad, alcoholisme is niet wat je met halfbakken begeleider en wat fruit oplost. Het is keihard knokken en scherp blijven.

In mijn geval is dat onder andere woensdag thuisblijven en hopen op heel veel regen dat alle feesten in het water vallen haha

ps. misschien kom ik wat hard over met mijn opmerking, maar ik wil echt dat het je lukt om te stoppen en dan is een realitycheck wel fijn ipv alleen maar lieve woorden
Dit.. Precies dit!
pi_161645001
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 01:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dit.. Precies dit!
Er zijn meer wegen naar Rome, voor TS werkt alleen nog helemaal afzweren lijkt me.
pi_161646023
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 april 2016 04:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Er zijn meer wegen naar Rome, voor TS werkt alleen nog helemaal afzweren lijkt me.
helemaal mee eens, maar die reis moet je maken met goede hulp vind ik.
Hell To The Liars
pi_161647098
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 09:39 schreef Droopie het volgende:

[..]

helemaal mee eens, maar die reis moet je maken met goede hulp vind ik.
Ik vind jouw bijdragen ontzettend waardevol. ^O^
TS (en andere meelezers in hetzelfde (drank :') ) schuitje- hoe gaat het met jullie?) doorlopen hun eigen proces, maar jij zet de valkuilen superscherp op een rijtje. Met repect voor ieders verhaal en proces.

TS moet zijn eigen keuzes maken.
Ben het met je eens dat meer ondersteuning voor hem erg wenselijk zou zijn, maar soms heb je een aantal hobbels nodig om daarachter te komen en de drive te vinden om ook dat aan te pakken.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161647770
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 11:11 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik vind jouw bijdragen ontzettend waardevol. ^O^
TS (en andere meelezers in hetzelfde (drank :') ) schuitje- hoe gaat het met jullie?) doorlopen hun eigen proces, maar jij zet de valkuilen superscherp op een rijtje. Met repect voor ieders verhaal en proces.

TS moet zijn eigen keuzes maken.
Ben het met je eens dat meer ondersteuning voor hem erg wenselijk zou zijn, maar soms heb je een aantal hobbels nodig om daarachter te komen en de drive te vinden om ook dat aan te pakken.
Dank je, ik deel het graag want ik snap heel veel mensen waarom ze drinken en denk ook wel te snappen wie de potentie heeft om te stoppen en wie niet.
Soms moet ik ook gewoon niets zeggen omdat ik fout gedrag zie en dat wil benoemen, maar sommige dingen moeten ze ook zelf ervaren.

We kunnen wel zeggen dat terugvallen en hobbels erbij horen, het klopt, maar een alcoholist kan dat gelijk als een excuus zien.
Stel ik had gezegd mijn terugval duurde 2 weken, kan een ander denken nou dan kan ik vrijdag wel een weekend zuipen.

Maar bedankt voor het compliment.
Hell To The Liars
pi_161663559
Vanavond naar een publiek debat geweest of alcoholisme een ziekte is,genoemd moet worden. Was heel interessant!

Misschien stuk ik er nog een stukje over, maar stiekem hoop ik dat er een link of filmpje van komt :)
Hell To The Liars
pi_161720118
TS hoe is het?
Hell To The Liars
pi_161720462
quote:
0s.gif Op zondag 24 april 2016 00:23 schreef Droopie het volgende:
Vanavond naar een publiek debat geweest of alcoholisme een ziekte is,genoemd moet worden. Was heel interessant!

Misschien stuk ik er nog een stukje over, maar stiekem hoop ik dat er een link of filmpje van komt :)
Wat was eigenlijk de consensus hierover? Is het een ziekte, of een symptoom van iets anders?
pi_161720886
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:05 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat was eigenlijk de consensus hierover? Is het een ziekte, of een symptoom van iets anders?
Nou de eindstemming waren ze vergeten ivm drukte.

Ik vind het geen ziekte en was in zwaar in de minderheid, aan het einde van de rit bleken wel wat meer mensen naar het geen ziektekamp te gaan.

Maar de belangerijkste vraag wat is een ziekte was al heel moeilijk en kwamen ze niet uit.

Was best ingewikkeld, maar de insteek was een beetje verslaving is gedrag en dat is geen ziekte.
Zelfde als je verslaafd raakt aan medicatie is dat ook geen ziekte.

Wel vond ik dat er best weinig actuele europese cijfers waren, merendeel was amerikaans onderzoek uit 2006. En alle hersensfoto's met veranderingen werd afgedaan met klopt niet.

Deze vond ik wel mooi.

Hell To The Liars
pi_161722503
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 06:43 schreef Droopie het volgende:
TS hoe is het?
Spijt me om te zeggen maar het gaat slecht. Drink nu om de 3 dagen een paar biertjes, hoewel zeker niet zo veel als voorheen.

Ik ga donderdag gewoon eerlijk zijn tegen de hulpverlener. Krijg overigens hierna nog 1 afspraak met die man en daarna krijg ik een andere hulpverlener (die man gaat weg vanwege bezuinigingen). Ben zeer benieuwd wat daar uitkomt.

Vandaag ga ik beginnen aan een boek van W.F. Hermans. Hopen dat dat iets positiefs brengt.
pi_161722678
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:10 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Spijt me om te zeggen maar het gaat slecht. Drink nu om de 3 dagen een paar biertjes, hoewel zeker niet zo veel als voorheen.

Ik ga donderdag gewoon eerlijk zijn tegen de hulpverlener. Krijg overigens hierna nog 1 afspraak met die man en daarna krijg ik een andere hulpverlener (die man gaat weg vanwege bezuinigingen). Ben zeer benieuwd wat daar uitkomt.

Vandaag ga ik beginnen aan een boek van W.F. Hermans. Hopen dat dat iets positiefs brengt.
Oke, spijtig om te horen.
Maar waarom stop je nu niet met drinken, een terugval is niet erg, maar hem niet stoppen wel.

Ga naar je huisarts en pak het aan.
Desnoods heb je straks nog een paar keer een terugval en struikel je, maar je gaat dan iig geval wel vooruit.

ps..ik vind je steeds goed omdat je het probeert hoor, laat me je niet teveel afschrikken

[ Bericht 4% gewijzigd door Droopie op 26-04-2016 11:31:52 ]
Hell To The Liars
pi_161730818
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:10 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Spijt me om te zeggen maar het gaat slecht. Drink nu om de 3 dagen een paar biertjes, hoewel zeker niet zo veel als voorheen.

Ik ga donderdag gewoon eerlijk zijn tegen de hulpverlener. Krijg overigens hierna nog 1 afspraak met die man en daarna krijg ik een andere hulpverlener (die man gaat weg vanwege bezuinigingen). Ben zeer benieuwd wat daar uitkomt.

Vandaag ga ik beginnen aan een boek van W.F. Hermans. Hopen dat dat iets positiefs brengt.
Wellicht kunnen medicijnen best helpen.

Je hebt twee soorten.
Eentje waarbij je doodziek wordt als je drinkt en de andere variant is dat je geen effect voelt van de alcohol als je drinkt.

Maargoed dat moet sowieso in overleg met de huisarts.

Aangezien je eens in de drie dagen drinkt zal je denk ik niks nodig hebben tegen de ontwenningsverschijnselen.
Do what you love, love what you do!
pi_161741379
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 08:58 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou de eindstemming waren ze vergeten ivm drukte.

Ik vind het geen ziekte en was in zwaar in de minderheid, aan het einde van de rit bleken wel wat meer mensen naar het geen ziektekamp te gaan.

Maar de belangerijkste vraag wat is een ziekte was al heel moeilijk en kwamen ze niet uit.

Was best ingewikkeld, maar de insteek was een beetje verslaving is gedrag en dat is geen ziekte.
Zelfde als je verslaafd raakt aan medicatie is dat ook geen ziekte.

Wel vond ik dat er best weinig actuele europese cijfers waren, merendeel was amerikaans onderzoek uit 2006. En alle hersensfoto's met veranderingen werd afgedaan met klopt niet.

Deze vond ik wel mooi.

[ afbeelding ]
Ik ben het pertinent niet met je eens, het is wetenschappelijk bewezen dat verslaving een chronische hersenziekte is. Ik zou deze discussie graag een keer met je aangaan. Ik ben erg benieuwd naar jouw gedachtegang, vooral omdat wij in onze adviezen en reacties naar ts redelijk op één lijn lijken te liggen, maar dit topic is, imo, niet de juiste plek voor die discussie.
pi_161742606
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 23:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik ben het pertinent niet met je eens, het is wetenschappelijk bewezen dat verslaving een chronische hersenziekte is. Ik zou deze discussie graag een keer met je aangaan. Ik ben erg benieuwd naar jouw gedachtegang, vooral omdat wij in onze adviezen en reacties naar ts redelijk op één lijn lijken te liggen, maar dit topic is, imo, niet de juiste plek voor die discussie.
gaan we doen...

http://www.annemarijekaag.com/events/symposium/ hier ben ik geweest..vorige niet maar die is wel opgenomen
zal je deze week een bericht sturen


ik heb zojuist een medaille gekregen van de AA en serieus 5 kilo aan kadootjes en 1 kg chocola
1 jaar bij de AA maar al 30 maanden nuchter.
ben helemaal blij :)
Hell To The Liars
pi_161742784
Het is net bij Kongingsnach totaal uit de hand gelopen. Mijn dronken buurman kwam langs en hij wilde naar de binnenstad gaan. Ik zei nog tegen hem dat we in deze staat in de cel belanden maar ben toch met hem meegegaan. We (nou ja eigenlijk HIJ) zijn 8 cafe';s uitgezet omdat hij te dronken was. En hij zat alle vrouwen die hij tegenkwam te versieren. Ik schaamde me kapot. Toen we bijna naar huis wilde gaan ben ik hem kwijtgeraakt (heb zijn telefoonnummer ook niet) dus ik weet niet waar die kerel op dit moment is,
pi_161742791
Ik zal morgen op jullie berichten reageren.
pi_161742910
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:10 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Spijt me om te zeggen maar het gaat slecht. Drink nu om de 3 dagen een paar biertjes, hoewel zeker niet zo veel als voorheen.

Ik ga donderdag gewoon eerlijk zijn tegen de hulpverlener. Krijg overigens hierna nog 1 afspraak met die man en daarna krijg ik een andere hulpverlener (die man gaat weg vanwege bezuinigingen). Ben zeer benieuwd wat daar uitkomt.

Vandaag ga ik beginnen aan een boek van W.F. Hermans. Hopen dat dat iets positiefs brengt.
Wat balen dat het wat minder gaat joh! Het is goed dat je het aan je hulpverlener gaat vertellen, hij kan je alleen helpen als je eerlijk bent.

Wat houdt je tegen om je op te laten nemen? Ik weet zeker dat je daar heel veel aan zult hebben!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161743187
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:01 schreef Droopie het volgende:

[..]

gaan we doen...

http://www.annemarijekaag.com/events/symposium/ hier ben ik geweest..vorige niet maar die is wel opgenomen
zal je deze week een bericht sturen


ik heb zojuist een medaille gekregen van de AA en serieus 5 kilo aan kadootjes en 1 kg chocola
1 jaar bij de AA maar al 30 maanden nuchter.
ben helemaal blij :)
Top! Lijkt me leuk!

Wooow gefeliciteerd! Wat een mijlpaal! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161743291
dank je wel en mijn vader mocht ook mee, heftig maar wel leuk.

we hadden ook een nieuwe in de groep en 2 terugvallers dus hij kreeg ook een idee hoe of wat.

ps. je hebt een DM, kan ook morgen hoor
Hell To The Liars
pi_161743515
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:07 schreef DansNotreChute het volgende:
Het is net bij Kongingsnach totaal uit de hand gelopen. Mijn dronken buurman kwam langs en hij wilde naar de binnenstad gaan. Ik zei nog tegen hem dat we in deze staat in de cel belanden maar ben toch met hem meegegaan. We (nou ja eigenlijk HIJ) zijn 8 cafe';s uitgezet omdat hij te dronken was. En hij zat alle vrouwen die hij tegenkwam te versieren. Ik schaamde me kapot. Toen we bijna naar huis wilde gaan ben ik hem kwijtgeraakt (heb zijn telefoonnummer ook niet) dus ik weet niet waar die kerel op dit moment is,
Ik wil je nog even zeggen dat ik het heel goed van je vindt dat je zo open bent zelfs (met name) nu het wat minder gaat! Ik ben zo blij dat je dit deelt! Ik ben erg trots op je ook al gaat het nu even wat minder, je hebt echt een stap gezet!

Ik weet zeker dat het je kan lukken! Maar ik denk wel dat je intensievere begeleiding nodig hebt dan je nu hebt.. Ik heb het gevoel dat je dat zelf ook wel begint in te zien..

Ik vind het ook heel erg bijzonder om te lezen hoeveel mensen jij nu al met jouw verhaal hebt weten te inspireren. Door jezelf te helpen, help je anderen, dat is ontzettend bijzonder en mooi om te zien!

Lieve DansNotreChute, je doet het goed je hebt de eerste stappen gezet, pak alsjeblieft door! Niet voor mij, niet voor je omgeving, maar voor jezelf! Ik weet zeker dat je het kan!
pi_161743736
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik wil je nog even zeggen dat ik het heel goed van je vindt dat je zo open bent zelfs (met name) nu het wat minder gaat! Ik ben zo blij dat je dit deelt! Ik ben erg trots op je ook al gaat het nu even wat minder, je hebt echt een stap gezet!

Ik weet zeker dat het je kan lukken! Maar ik denk wel dat je intensievere begeleiding nodig hebt dan je nu hebt.. Ik heb het gevoel dat je dat zelf ook wel begint in te zien..

Ik vind het ook heel erg bijzonder om te lezen hoeveel mensen jij nu al met jouw verhaal hebt weten te inspireren. Door jezelf te helpen, help je anderen, dat is ontzettend bijzonder en mooi om te zien!

Lieve DansNotreChute, je doet het goed je hebt de eerste stappen gezet, pak alsjeblieft door! Niet voor mij, niet voor je omgeving, maar voor jezelf! Ik weet zeker dat je het kan!
+1
Hell To The Liars
pi_161745230
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:21 schreef Droopie het volgende:

[..]

Oke, spijtig om te horen.
Maar waarom stop je nu niet met drinken, een terugval is niet erg, maar hem niet stoppen wel.

Ga naar je huisarts en pak het aan.
Desnoods heb je straks nog een paar keer een terugval en struikel je, maar je gaat dan iig geval wel vooruit.

ps..ik vind je steeds goed omdat je het probeert hoor, laat me je niet teveel afschrikken
Huisarts ben ik al jaren niet meer geweest, alle communicatie gaat via Parnassia.

En over je laatste zin... ik waardeer je eerlijkheid juist.

Ik heb vandaag een soort kater. Niet van de drank maar omdat ik me compleet kut voel over wat die dronken buurman gister allemaal geflikt heeft in de stad.
pi_161745238
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2016 17:40 schreef kree het volgende:

[..]

Wellicht kunnen medicijnen best helpen.

Je hebt twee soorten.
Eentje waarbij je doodziek wordt als je drinkt en de andere variant is dat je geen effect voelt van de alcohol als je drinkt.

Maargoed dat moet sowieso in overleg met de huisarts.

Aangezien je eens in de drie dagen drinkt zal je denk ik niks nodig hebben tegen de ontwenningsverschijnselen.
Die medicatie heeft de hulpverlener een paar weken geleden ook voorgesteld. Als het echt niet anders kan zal ik het overwegen.
pi_161745263
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat balen dat het wat minder gaat joh! Het is goed dat je het aan je hulpverlener gaat vertellen, hij kan je alleen helpen als je eerlijk bent.

Wat houdt je tegen om je op te laten nemen? Ik weet zeker dat je daar heel veel aan zult hebben!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een heftig verhaal... Lijkt me zeer beangstigend als je plotseling geen adem kan halen.

Ik heb altijd een angst gehad om opgenomen te worden. Veel mensen met mijn stoornis (schizofrenie) zijn 1 of meerdere keren opgenomen geweest.
pi_161745288
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 00:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik wil je nog even zeggen dat ik het heel goed van je vindt dat je zo open bent zelfs (met name) nu het wat minder gaat! Ik ben zo blij dat je dit deelt! Ik ben erg trots op je ook al gaat het nu even wat minder, je hebt echt een stap gezet!

Ik weet zeker dat het je kan lukken! Maar ik denk wel dat je intensievere begeleiding nodig hebt dan je nu hebt.. Ik heb het gevoel dat je dat zelf ook wel begint in te zien..

Ik vind het ook heel erg bijzonder om te lezen hoeveel mensen jij nu al met jouw verhaal hebt weten te inspireren. Door jezelf te helpen, help je anderen, dat is ontzettend bijzonder en mooi om te zien!

Lieve DansNotreChute, je doet het goed je hebt de eerste stappen gezet, pak alsjeblieft door! Niet voor mij, niet voor je omgeving, maar voor jezelf! Ik weet zeker dat je het kan!
Bedankt voor je bericht.

Ja, ik denk dat ik betere begeleiding nodig heb. Zal morgen gewoon alles vertellen wat er is gebeurd en fout is gegaan de afgelopen week.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2016 08:52:13 ]
pi_161745826
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 08:51 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Bedankt voor je bericht.

Ja, ik denk dat ik betere begeleiding nodig heb. Zal morgen gewoon alles vertellen wat er is gebeurd en fout is gegaan de afgelopen week.
Ik waardeer je eerlijkheid in je posts. Anoniem is dat wellicht ook een stuk gemakkelijker dan irl. Dus supergoed dat je ook open bent naar je hulpverlener. ^O^
Bedenk vast wat je zou willen en durven bij uitbreiding van hulpverlening. En waar je angsten zitten bij zaken die nu nog te eng of moeilijk zijn. Dan kun je dat morgen ook bespreken en wellicht kan je hulpverlener wat zorgen verminderen of wegnemen.

Wat ga je vandaag doen? Want koningsdag lijkt me ook lastig. Of heb je het moeilijke stuk afgelopen nacht al gehad?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161746015
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:38 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Ik waardeer je eerlijkheid in je posts. Anoniem is dat wellicht ook een stuk gemakkelijker dan irl. Dus supergoed dat je ook open bent naar je hulpverlener. ^O^
Bedenk vast wat je zou willen en durven bij uitbreiding van hulpverlening. En waar je angsten zitten bij zaken die nu nog te eng of moeilijk zijn. Dan kun je dat morgen ook bespreken en wellicht kan je hulpverlener wat zorgen verminderen of wegnemen.

Wat ga je vandaag doen? Want koningsdag lijkt me ook lastig. Of heb je het moeilijke stuk afgelopen nacht al gehad?
:)

Ik ga sowieso weer vragen over die detox groep (jaja alweer). Wil nu gewoon een duidelijk antwoord. In dat gebouw waar ik sinds enkele weken die afspraken heb zitten meerdere verslaafden. Twee weken geleden nog een praatje gemaakt met die mensen.

Ik verwacht vandaag geen problemen. Straks ga ik boodschappen doen, eind wandelen en daarna verder met dit boek.



2007 was het geloof ik sinds ik deze voor het laatst las.
  Moderator woensdag 27 april 2016 @ 10:09:32 #105
184769 crew  Deisyy
pi_161746327
Wat goed dat je zo eerlijk bent, nadat je weer bent gaan drinken had je er ook voor kunnen kiezen hier niet meer te posten, zodat je hier geen geen "gezichtsverlies" hoeft te lijden. Maar jij kiest voor openheid en eerlijkheid, omdat je echt wilt stoppen met drinken enik vind dat heel goed van je.

Ik denk ook dat je daar meer hulp bij hebt dan de hulp die je nu krijgt, maar volgens mij ben je daar zelf nu ook achter.

Succes!
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_161746692
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 08:42 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Huisarts ben ik al jaren niet meer geweest, alle communicatie gaat via Parnassia.

En over je laatste zin... ik waardeer je eerlijkheid juist.

Ik heb vandaag een soort kater. Niet van de drank maar omdat ik me compleet kut voel over wat die dronken buurman gister allemaal geflikt heeft in de stad.
Oke, fijn om te horen.
Fijne dag vandaag.
Hell To The Liars
pi_161746789
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 09:49 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

:)

Ik ga sowieso weer vragen over die detox groep (jaja alweer). Wil nu gewoon een duidelijk antwoord. In dat gebouw waar ik sinds enkele weken die afspraken heb zitten meerdere verslaafden. Twee weken geleden nog een praatje gemaakt met die mensen.

Ik verwacht vandaag geen problemen. Straks ga ik boodschappen doen, eind wandelen en daarna verder met dit boek.

[ afbeelding ]

2007 was het geloof ik sinds ik deze voor het laatst las.
^O^

Niet de meest opwekkende literatuur though :P Was je nu ook begonnen in Tolkien? En heb je die al uit? :D _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161753390
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:09 schreef Deisyy het volgende:
Wat goed dat je zo eerlijk bent, nadat je weer bent gaan drinken had je er ook voor kunnen kiezen hier niet meer te posten, zodat je hier geen geen "gezichtsverlies" hoeft te lijden. Maar jij kiest voor openheid en eerlijkheid, omdat je echt wilt stoppen met drinken enik vind dat heel goed van je.

Ik denk ook dat je daar meer hulp bij hebt dan de hulp die je nu krijgt, maar volgens mij ben je daar zelf nu ook achter.

Succes!
O+

quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 10:40 schreef Cat22 het volgende:

[..]

^O^

Niet de meest opwekkende literatuur though :P Was je nu ook begonnen in Tolkien? En heb je die al uit? :D _O_
Ben tot bladzijde 163 gekomen in dat boek van Tolkien (In de ban van de Ring), daarna weggelegd.

Ik ben een groot liefhebber van de boeken van Hermans. Nooit Meer Slapen, Paranoia, De Laatste Roker en de Donkere Kamer van Damokles zijn mijn favorieten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2016 15:06:19 ]
pi_161753470
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 15:05 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

O+

[..]

Ben tot bladzijde 163 gekomen in dat boek van Tolkien (In de ban van de Ring), daarna weggelegd.

Ik ben een groot liefhebber van de boeken van Hermans. Nooit Meer Slapen, Paranoia, De Laatste Roker en de Donkere Kamer van Damokles zijn mijn favorieten.
Dat was zo ongeveer het punt waarop ik het de eerste keren ook weglegde. :)
Toen een keer doorgezet en met bladzijde 300 zat ik erin. Doorlezen tot diep in de nacht en zo O+ _O_
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_161768202
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 08:47 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Dat is een heftig verhaal... Lijkt me zeer beangstigend als je plotseling geen adem kan halen.

Ik heb altijd een angst gehad om opgenomen te worden. Veel mensen met mijn stoornis (schizofrenie) zijn 1 of meerdere keren opgenomen geweest.
Het moment dat ik geen lucht meer kreeg heb ik niet bewust meegemaakt. Maar het moment dat ik voor het eerst weer een teug ademhaalde herinner ik me nog goed. Het voelt nog steeds heel surrealistisch..

Kun je uitleggen waarom je bang bent voor een opname?
pi_161769152
Achteraf bekeken vond ik de kliniek fantastisch, mits je wel in een normale terechtkomt.
Hell To The Liars
pi_161781782
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2016 08:46 schreef Droopie het volgende:
Achteraf bekeken vond ik de kliniek fantastisch, mits je wel in een normale terechtkomt.
Ik ook! Ik zag er heel erg tegen op maar ik heb het er echt heel goed gehad!
pi_161786022
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 19:16 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik ook! Ik zag er heel erg tegen op maar ik heb het er echt heel goed gehad!
heel veel jongeren (alleen mannen
) en wat heroineverslaafden, die ook lief waren..schept een band want je zat er vrijwillig en je wilt er toch wat van maken.

plus mooie zusters van een jaartje of 25.

dat was allemaal bijzaak, wat ik fijn vond was structuur, rust en begrip.
Hell To The Liars
pi_161787301
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 21:22 schreef Droopie het volgende:

[..]

heel veel jongeren (alleen mannen
) en wat heroineverslaafden, die ook lief waren..schept een band want je zat er vrijwillig en je wilt er toch wat van maken.

plus mooie zusters van een jaartje of 25.

dat was allemaal bijzaak, wat ik fijn vond was structuur, rust en begrip.
Ik zat gemengd, jong, oud, man, vrouw, alcohol, softdrugs, harddrugs, echt van alles.. Die band vond ik inderdaad echt heel bijzonder. Je leert elkaar in korte tijd heel goed kennen. Wij deelde dingen met elkaar die we nog nooit eerder aan iemand verteld hadden. Ik vond het ook zo'n verademing om omringd te zijn met mensen die precies wisten hoe het was, mensen die elk excuus kende en herkende en er niet voor terugdeinsde om mij hierop aan te spreken. (Mensen zoals jij dus ;) )

Ik vond het heel eng en moeilijk om weer weg te gaan.. De kliniek voelde als een veilig eiland, de structuur, de rust, het begrip.. Het was zo fijn, zo veilig.. Ik had het zonder de kliniek nooit gekund, dat weet ik heel zeker!

P.s.
Je hebt pm
pi_161789508
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 21:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik zat gemengd, jong, oud, man, vrouw, alcohol, softdrugs, harddrugs, echt van alles.. Die band vond ik inderdaad echt heel bijzonder. Je leert elkaar in korte tijd heel goed kennen. Wij deelde dingen met elkaar die we nog nooit eerder aan iemand verteld hadden. Ik vond het ook zo'n verademing om omringd te zijn met mensen die precies wisten hoe het was, mensen die elk excuus kende en herkende en er niet voor terugdeinsde om mij hierop aan te spreken. (Mensen zoals jij dus ;) )

Ik vond het heel eng en moeilijk om weer weg te gaan.. De kliniek voelde als een veilig eiland, de structuur, de rust, het begrip.. Het was zo fijn, zo veilig.. Ik had het zonder de kliniek nooit gekund, dat weet ik heel zeker!

P.s.
Je hebt pm
nogmaals, mijn voordeel was dat ik echt de grond heb geraakt. ik heb slechts 1x maal een terugval met, een voor mij, goed excuus 😂.

verder als de dokter zei spring deed ik het en verder altijd mijn doel voor ogen gehad. onafhankelijk worden en gelukkig en dat is gelukt.

daarom vind ik het wel moeilijk om te zien dat mensen A zeggen en B doen. daar moet ik een goede middenweg in vinden.

een buurman zou mij niet aan de drank helpen en goede hulp heb ik gekregen en ging het niet naar mijn zin, zocht ik betere 😉

het was vechten en nu is het uitbetalen, dag na dag heb ik er ontzettend veel profijt van.

ps..
dat heb ik gezien, morgen of zaterdag krijg je net zoveel tekst terug haha
Hell To The Liars
pi_161789530
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 11:10 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Spijt me om te zeggen maar het gaat slecht. Drink nu om de 3 dagen een paar biertjes, hoewel zeker niet zo veel als voorheen.

Ik ga donderdag gewoon eerlijk zijn tegen de hulpverlener. Krijg overigens hierna nog 1 afspraak met die man en daarna krijg ik een andere hulpverlener (die man gaat weg vanwege bezuinigingen). Ben zeer benieuwd wat daar uitkomt.

Vandaag ga ik beginnen aan een boek van W.F. Hermans. Hopen dat dat iets positiefs brengt.
Hoe is het gesprek met je hulpverlener gegaan vandaag?
pi_161790959
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 22:59 schreef Droopie het volgende:

[..]

nogmaals, mijn voordeel was dat ik echt de grond heb geraakt. ik heb slechts 1x maal een terugval met, een voor mij, goed excuus 😂.

verder als de dokter zei spring deed ik het en verder altijd mijn doel voor ogen gehad. onafhankelijk worden en gelukkig en dat is gelukt.

daarom vind ik het wel moeilijk om te zien dat mensen A zeggen en B doen. daar moet ik een goede middenweg in vinden.

een buurman zou mij niet aan de drank helpen en goede hulp heb ik gekregen en ging het niet naar mijn zin, zocht ik betere 😉

het was vechten en nu is het uitbetalen, dag na dag heb ik er ontzettend veel profijt van.

ps..
dat heb ik gezien, morgen of zaterdag krijg je net zoveel tekst terug haha
Ik herken dat heel erg.. De grond was voor mij in eerste instantie niet hard genoeg.. Toen ik zag dat mijn beste vriendin de stap durfde te zetten, besloot ik het ook te doen.. (Zij ging overigens niet voor verslaving)

Toen ik de kliniek in ging wilde ik diep in mijn hart niet eens echt stoppen. Ik wist dat ik moest stoppen en ik wilde het rationeel ook wel maar de wens kwam niet van binnenuit.. Pas in de kliniek kon ik die aarzeling achter me laten, pas daar werd het niet alleen een rationele overweging maar echt een wens, een overtuiging..

Voor ik me uiteindelijk liet opnemen heb ik ruim een jaar ambulante begeleiding gehad. In die periode zei ik regelmatig A en deed ik ook A voor een tijdje maar deed ik uiteindelijk toch steeds weer B. Ik herken en begrijp dat dus wel, maar ik vind het wel moeilijk om dat bij een ander te zien. Ik wil andere het liefst door elkaar schudden en hen behoeden voor de valkuilen waar ik in ben gevallen en uit moet hebben kruipen. Maar ik weet ook dat die valkuilen soms nodig zijn om te leren. Precies zoals je zegt, daar moet ik (we) een middenweg in vinden.. (Volgens mij lukt dat ons aardig :) )

Ik denk dat het belangrijk is om goed in gedachte te houden in welk stadium TS op dit moment zit. Toen ik in dat stadium zat, had een buurman mij waarschijnlijk ook wel over kunnen halen.

Al doende leert men, laten we maar zeggen..



Dit nummer is/was voor mij een hele grote steun. Niet de verwijzingen naar God want daar geloof ik niet in, maar de tekst vind ik heel erg bemoedigend en geruststellend..


Ps
Haha ik kijk er naar uit ;)
pi_161791939
Mooie was, er waren in die kliniek ook wat ongemotiveerde mensen en als zij begonnen over dat ze na afloop toch weer ging drinken, die waren bv door familie gestuurd, werden ze gecorrigeerd en dat gaf wel een positieve boost aan de anderen..

Verplichte opname is volgens mij ook niet wenselijk.

Deze vond ik toen wel redelijk toepasselijk



ps.
TS probeer er een opname in Schotland of Zuid Afrika uit te slepen ;)

[ Bericht 33% gewijzigd door Droopie op 29-04-2016 00:33:40 ]
Hell To The Liars
pi_161814121
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 april 2016 00:24 schreef Droopie het volgende:
Mooie was, er waren in die kliniek ook wat ongemotiveerde mensen en als zij begonnen over dat ze na afloop toch weer ging drinken, die waren bv door familie gestuurd, werden ze gecorrigeerd en dat gaf wel een positieve boost aan de anderen..

Verplichte opname is volgens mij ook niet wenselijk.

Deze vond ik toen wel redelijk toepasselijk



ps.
TS probeer er een opname in Schotland of Zuid Afrika uit te slepen ;)
Bij ons zaten er inderdaad ook een paar die er niet zelf voor gekozen hadden. Gedwongen opname heeft totaal geen zin omdat iemand die niet geholpen wíl worden ook niet geholpen kán worden..

Een enkele keer zal een gedwongen opname er misschien wel voor zorgen dat iemand tot inkeer komt, maar over het algemeen zal iemand die het niet uit eigen overtuiging doet gewoon weer verder gaan waar hij gebleven was..


Dat nummer kende ik nog niet! Inderdaad een heel toepasselijk nummer, beschrijft exact hoe ik mij in die tijd voelde!
pi_161815019
Muziek heeft mij er ook wel doorheen geholpen. Achteraf bekeken denk ik wel eens, had wat vrolijkers gespeeld maar ja, zo voelde ik het..

nu nog steeds trouwens allleen andere muziek.

ps. je hebt pm
Hell To The Liars
pi_161818407
Hoe gaat het met je TS?
pi_161830815
quote:
1s.gif Op donderdag 28 april 2016 23:00 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoe is het gesprek met je hulpverlener gegaan vandaag?
Ik werd afgebeld omdat hij ziek was. Aankomende dinsdag nieuwe afspraak.
pi_161830875

Ik kan ook veel energie uit muziek halen. Dit is al jaren mijn favoriete stuk uit Der Ring van Wagner. Grappige is dat ik de rest van de opera (ding duurt in totaal 14/15 uur) een stuk minder interessant vind. hoewel ik wel de volledige opname hier heb liggen.
pi_161830945
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 08:24 schreef sibella2 het volgende:
Hoe gaat het met je TS?
Weer slecht. Voel me verschrikkelijk down al een paar dagen.

Heb gister die buurman weer op bezoek gehad. Hij is vlak nadat ik hem ben kwijtgeraakt in de stad opgepakt en heeft de hele nacht in de cel gezeten. Godzijdank ben ik hem kwijtgeraakt.
pi_161832233
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:15 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Weer slecht. Voel me verschrikkelijk down al een paar dagen.

Heb gister die buurman weer op bezoek gehad. Hij is vlak nadat ik hem ben kwijtgeraakt in de stad opgepakt en heeft de hele nacht in de cel gezeten. Godzijdank ben ik hem kwijtgeraakt.
Sterkte. En weg met die buurman, door dat soort invloeden ga je het echt niet redden. Niet meer binnenlaten hoor.
pi_161833370
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 00:03 schreef Droopie het volgende:
Muziek heeft mij er ook wel doorheen geholpen. Achteraf bekeken denk ik wel eens, had wat vrolijkers gespeeld maar ja, zo voelde ik het..

nu nog steeds trouwens allleen andere muziek.

ps. je hebt pm
Ik ben in de kliniek weer begonnen met zingen en dat was echt een geweldige uitlaatklep.. Ik kon er al mijn emoties en gedachten in kwijt!

Ps
Ik heb het gezien, ik zal vanavond of morgen reageren ;)
pi_161834084
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:12 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ik werd afgebeld omdat hij ziek was. Aankomende dinsdag nieuwe afspraak.
Dat is balen! Heb je dinsdag dan nog een afspraak met je oude hulpverlener of komt dan je nieuwe hulpverlener?


Kun je uitleggen waarom je zo'n angst hebt om opgenomen te worden? Kun je uitleggen waar je bang voor bent?
pi_161841577
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 22:11 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat is balen! Heb je dinsdag dan nog een afspraak met je oude hulpverlener of komt dan je nieuwe hulpverlener?

Kun je uitleggen waarom je zo'n angst hebt om opgenomen te worden? Kun je uitleggen waar je bang voor bent?
Dinsdag geloof ik nog 1 keer met die oude hulpverlener.

Ik ben bang voor het onbekende denk ik. En bang de controle te verliezen.
pi_161841611




Ben vanochtend bezig geweest met tekenen.

Straks op bezoek bij mijn ouders. Ik ga ze helpen in de tuin. Daarna voetbal kijken en denk niet dat ik vandaag nog online kom.
  zondag 1 mei 2016 @ 11:43:25 #130
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161842502
Wat maak je toch prachtige tekeningen. Veel plezier bij je ouders, in de tuin werken is altijd goed.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161844723
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 10:33 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Dinsdag geloof ik nog 1 keer met die oude hulpverlener.

Ik ben bang voor het onbekende denk ik. En bang de controle te verliezen.
Maar vind je dat je nu controle heb? Daar krijg je structuur, normaal eten en heel veel tijd om zonder stress te kunnen tekenen bv.

Als je dezelfde kliniek zou hebben als mij, zou je schema een beetje als volgt zijn.

07.15 wakker
08.00 ontbijt
08.30 dagopening (hoe heb je geslapen)
09.00 tot 10.30 les (hygiene/ gezond eten/ biologie/ etc..niet te moeilijk want de helft heeft het concentratieproblemen mede door de librium)

11.00 tot 12.15 wandelen

12.30 lunch

13.00 tot 15.00 handvaardigheid of sporten naar keuze

17.30 avond eten

2 of 3 keer per dag medicijnen ophalen en innemen
roken in een rookhok

en verder kan je in de gezamelijke huiskamer spelletjes spelen of tv kijken.
of je zit op je ruime 1 persoonskamer met tv je eigen ding te doen (met evt. anderen), je hebt slot op de deur en badkamer deel je met je buurman.

ik had mijn ps3 meegenomen en op de laptop stond de radio aan en ik heb grand theft auto bijna uitgespeeld :D
Hell To The Liars
pi_161846466
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 20:15 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Weer slecht. Voel me verschrikkelijk down al een paar dagen.

Heb gister die buurman weer op bezoek gehad. Hij is vlak nadat ik hem ben kwijtgeraakt in de stad opgepakt en heeft de hele nacht in de cel gezeten. Godzijdank ben ik hem kwijtgeraakt.
Die buurman heeft een stuk meer issues dan jij, als ik het zo lees.

Ligt het aan mij of zijn je tekeningen lichter geworden? (zowel in uiting als kleur)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_161876491
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2016 21:44 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik ben in de kliniek weer begonnen met zingen en dat was echt een geweldige uitlaatklep.. Ik kon er al mijn emoties en gedachten in kwijt!

Ps
Ik heb het gezien, ik zal vanavond of morgen reageren ;)
Mag ik vragen waaraan jij verslaafd was? Desnoods in een spoiler.. Ik heb het topic gelezen en misschien heb ik het over het hoofd gezien? Ik vond je verhaal wel heftig.

Het is none of my business natuurlijk, maar indien je het zou willen delen draagt het een beetje bij aan mijn beeldvorming.
pi_161876783
quote:
17s.gif Op zondag 1 mei 2016 11:43 schreef Copycat het volgende:
Wat maak je toch prachtige tekeningen. Veel plezier bij je ouders, in de tuin werken is altijd goed.
Thanks

Ben uiteindelijk 3 uur bezig geweest in de tuin. Schoffelen, onkruid weghalen, vegen.

quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:00 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar vind je dat je nu controle heb? Daar krijg je structuur, normaal eten en heel veel tijd om zonder stress te kunnen tekenen bv.

Als je dezelfde kliniek zou hebben als mij, zou je schema een beetje als volgt zijn.

07.15 wakker
08.00 ontbijt
08.30 dagopening (hoe heb je geslapen)
09.00 tot 10.30 les (hygiene/ gezond eten/ biologie/ etc..niet te moeilijk want de helft heeft het concentratieproblemen mede door de librium)

11.00 tot 12.15 wandelen

12.30 lunch

13.00 tot 15.00 handvaardigheid of sporten naar keuze

17.30 avond eten

2 of 3 keer per dag medicijnen ophalen en innemen
roken in een rookhok

en verder kan je in de gezamelijke huiskamer spelletjes spelen of tv kijken.
of je zit op je ruime 1 persoonskamer met tv je eigen ding te doen (met evt. anderen), je hebt slot op de deur en badkamer deel je met je buurman.

ik had mijn ps3 meegenomen en op de laptop stond de radio aan en ik heb grand theft auto bijna uitgespeeld :D
Ik kan me voorstellen dat een opname voor veel mensen werkt, maar de hele dag een daginvulling hebben omgeven met andere mensen beangstigd mij enorm. Gister toen ik 3 uur bezig ben geweest in de tuin (met nota bene mijn ouders) ben ik zwaar paranoide thuis gekomen. Ik trek het totaal niet om de hele dag mensen te zien.

quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:55 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Die buurman heeft een stuk meer issues dan jij, als ik het zo lees.

Ligt het aan mij of zijn je tekeningen lichter geworden? (zowel in uiting als kleur)
Ja, die buurman kon zich niet eens meer herinneren dat we überhaupt naar de stad zijn geweest. Hij had een zwart gat in zijn geheugen.

Klopt, laatste tekeningen zijn wat lichter. Maar dat ligt niet aan mijn gemoedstoestand haha. Voel me nog steeds verdomd kut.
pi_161876853
Nog effe over muziek. Vandaag heb ik veel energie kunnen halen uit deze band.


Ps: ik heb besloten dat ik morgen ga vragen naar die medicatie waardoor je geen trek meer heb in alcohol/misselijk wordt. Ik heb er geen controle meer over en dit lijkt mij de beste oplossing.
pi_161878717
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:00 schreef vera166 het volgende:

[..]

Mag ik vragen waaraan jij verslaafd was? Desnoods in een spoiler.. Ik heb het topic gelezen en misschien heb ik het over het hoofd gezien? Ik vond je verhaal wel heftig.

Het is none of my business natuurlijk, maar indien je het zou willen delen draagt het een beetje bij aan mijn beeldvorming.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161879309
quote:
17s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:13 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Thanks

Ben uiteindelijk 3 uur bezig geweest in de tuin. Schoffelen, onkruid weghalen, vegen.

[..]

Ik kan me voorstellen dat een opname voor veel mensen werkt, maar de hele dag een daginvulling hebben omgeven met andere mensen beangstigd mij enorm. Gister toen ik 3 uur bezig ben geweest in de tuin (met nota bene mijn ouders) ben ik zwaar paranoide thuis gekomen. Ik trek het totaal niet om de hele dag mensen te zien.

[..]


Oke dat kan, maar daar kunnen ze ook mee omgaan hoor, dat Librium onderdrukt alles ook evt angsten.

Maar wat is je plan voor je nieuwe poging?
Hoe ga je om met de sociale druk van je buurman?
Ga je nu wel een keer naar een meeting of wat dan ook?
Dat pilletje zorgt ervoor dat je lichaam minder trek krijgt, maar het is geen wondermiddel.

Jouw idee, was ook mijn idee samen met bij mijn ouders intrekken.
Dat viel wel rauw op mijn dak dat dat geen optie was, maar dat ik opgenomen 'moest' worden.

Stel je krijgt wel Refusal, ga je dat dan onder toezicht innnemen?
Hell To The Liars
pi_161881130
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161881553
quote:
17s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:13 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Thanks

Ben uiteindelijk 3 uur bezig geweest in de tuin. Schoffelen, onkruid weghalen, vegen.

[..]

Ik kan me voorstellen dat een opname voor veel mensen werkt, maar de hele dag een daginvulling hebben omgeven met andere mensen beangstigd mij enorm. Gister toen ik 3 uur bezig ben geweest in de tuin (met nota bene mijn ouders) ben ik zwaar paranoide thuis gekomen. Ik trek het totaal niet om de hele dag mensen te zien.

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 18:16 schreef DansNotreChute het volgende:
Nog effe over muziek. Vandaag heb ik veel energie kunnen halen uit deze band.


Ps: ik heb besloten dat ik morgen ga vragen naar die medicatie waardoor je geen trek meer heb in alcohol/misselijk wordt. Ik heb er geen controle meer over en dit lijkt mij de beste oplossing.
Ib4: ik ga nu even heel hard zijn, omdat ik het gevoel heb dat je daar nu meer aan hebt dan aan lieve bemoedigende woorden.


Iedereen die nog nooit opgenomen is geweest vind het eng! Het lijkt iedereen verschrikkelijk en benauwend en noem maar op! Ik begrijp dat jij met jouw achtergrond meer last hebt van bepaalde angsten en paranoia, maar je bent echt niet de eerste of enige die met een dergelijke achtergrond daar binnen komt.. Geloof mij als ik zeg dat je echt niet de enige gaat zijn met een psychiatrische stoornis! Bij mij zaten mensen met bipolaire stoornis, sociale fobieën, schizofrenie, noem maar op.

Angst is geen excuus om het niet te proberen!

Het mooie aan een open kliniek is dat je weg mag gaan wanneer je wilt! Als jij na een week zegt 'ik heb het geprobeerd maar ik trek het echt niet' dan kun je gewoon weggaan! Maar dan heb je het iig wel geprobeerd!


Die medicijnen gaan je echt niet helpen! Je moet leren om met je 'ziekte' (want dat is verslaving, een chronische recidiverende hersenziekte. *al is niet iedereen het hier mee eens).

Die medicijnen kunnen helpen voor mensen die veel, intensieve begeleiding hebben en alles verder al geprobeerd hebben, alles: INCLUSIEF opname! Jij begint pas net aan je afkicktraject.. Die medicijnen zijn echt het laatste wat je probeert, niet zo'n beetje het eerste!

Er is geen makkelijke weg! Jij hoopt dat die medicijnen een soort van wondermiddel voor je zullen zijn, die ervoor gaan zorgen dat je er ineens controle over hebt, maar zo werkt het niet! Er zijn inderdaad medicijnen die de drang naar alcohol verminderen en medicijnen die zorgen dat je ziek wordt van de alcohol, maar ze lossen het probleem niet op! Je moet de ziekte aanpakken, niet de symptomen onderdrukken!

Als er wondermiddel was zouden er geen honderdduizenden (wereldwijd: miljoenen) mensen zoveel moeite hebben om te stoppen met gebruiken. Zoals ik al zei: er is geen makkelijke weg! Het gaat zwaar worden, je zult uit je comfort zone moeten stappen, je zal een hele hoop nare en heftige emoties het hoofd moeten bieden, je zult je angsten onder ogen moeten komen om ze te overwinnen, je zult jezelf en je leven opnieuw moeten leren kennen en opnieuw vorm moeten geven. En dat vergt tijd, energie en vooral ook heel veel kracht en doorzettingsvermogen, maar JIJ kunt dat, JIJ hebt die kracht!

Stop met het je verschuilen achter al die maar's. Stop met excuses voor jezelf zoeken!

Je kunt het, je hebt de eerste periode echt stappen gezet, pak nu door! Wat heb je te verliezen?
pi_161882124
Helemaal mee eens wat Madam April zegt.
Maar als je nu naar meetings zou gaan, zal je merken dat het allemaal fases zijn en sommige beren op de weg een beetje weggenomen kunnen worden.

Ten tweede,als je realistisch bent.
Wat lijkt je nu 'veiliger' in een kliniek waarbij je met goede begeleiding steun krijgt om je angsten te hanteren of met je buurman helemaal lam rond te slenteren en met de politie in contact te komen.

Je moet eerst een stuk investeren om later daar het veelvoudige terug voor te krijgen.
Hell To The Liars
pi_161884602
quote:
2s.gif Op maandag 2 mei 2016 20:44 schreef vera166 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161886621
De dingen waar jij nu tegenaan loopt, zijn dingen waar iedere verslaafde tegenaan loopt. Zoals Droopie hierboven ook aangeeft, als je nu naar meetings zou gaan zou je merken dat het er allemaal bij hoort.

Je vindt het eng om opgenomen te worden omdat je bang bent de controle over je leven te verliezen, maar je kunt niet verliezen wat je niet hebt.. Je hebt op dit moment al helemaal geen controle over je leven, je wordt nu geleefd door je ziekte, je denkt alleen maar dat jij de controle hebt.. Maar je hebt wel een keus, je kunt ervoor kiezen de controle terug krijgen, maar dan moet je helemaal eerlijk tegen jezelf zijn..
pi_161888931
Voorbeeld, zit iemand bij ons die had allemaal nachtmerries en ze was bang..Nou dan is het best fijn (en voor mij leuk) als meerdere personen zeggen ja dat had ik ook maar dat gaat weg na een tijdje.

Ander voorbeeld, die angsten heb ik heel lang gedempt maar die kwamen na het stoppen snoeihard boven.
Maar angsten kan je tijdens de behandeling ook dempen met medicatie. Het is een compleet pakket als je het goed aanpakt, 70% van de verslaafden heeft een angststoornis volgens mijn ervaringen en daarin ben je echt niet bijzonder
Hell To The Liars
pi_161901255
Bedankt voor al jullie reacties. Ik reageer nu even algemeen, misschien dat ik morgen op posts inga.

Heb vanmiddag de nieuwe hulpverlener ontmoet. We hebben eerst een signaleringsplan opgesteld (bv. als ik me slecht voel dat ik ga drinken, wat ik kan doen als het slecht gaat enz). Daarna gevraagd over die detoxgroep en meteen aangemeld. Waarschijnlijk kan ik aankomende woensdag daar terecht (elke woensdag van 10:00 tot 12:00). En ik heb een afspraak met de arts gemaakt om te praten over medicatie.

Ze heeft de situatie gezien en een opname vond ze niet nodig.
pi_161901758
Succes TS
Hell To The Liars
pi_161903633
Goed om te horen dat opname niet nodig is en dat je ook als het wat minder gaat hulp blijft zoeken. Succes met de detoxgroep, hopelijk kan medicatie indien nodig ook nog iets voor je betekenen.

Overigens vind ik dat je erg mooi tekent, blijf ze hier ook vooral posten. :)
pi_161918443
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 20:01 schreef DoubleDip het volgende:
Goed om te horen dat opname niet nodig is en dat je ook als het wat minder gaat hulp blijft zoeken. Succes met de detoxgroep, hopelijk kan medicatie indien nodig ook nog iets voor je betekenen.

Overigens vind ik dat je erg mooi tekent, blijf ze hier ook vooral posten. :)
Thanks



Deze net gemaakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2016 07:29:41 ]
pi_161918463
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 23:03 schreef madam-april het volgende:
De dingen waar jij nu tegenaan loopt, zijn dingen waar iedere verslaafde tegenaan loopt. Zoals Droopie hierboven ook aangeeft, als je nu naar meetings zou gaan zou je merken dat het er allemaal bij hoort.

Je vindt het eng om opgenomen te worden omdat je bang bent de controle over je leven te verliezen, maar je kunt niet verliezen wat je niet hebt.. Je hebt op dit moment al helemaal geen controle over je leven, je wordt nu geleefd door je ziekte, je denkt alleen maar dat jij de controle hebt.. Maar je hebt wel een keus, je kunt ervoor kiezen de controle terug krijgen, maar dan moet je helemaal eerlijk tegen jezelf zijn..
Ik denk dat de reden waarom ik bang ben om opgenomen te worden, is omdat toen ik net bij de psychiatrie kwam ik allerlei horrorverhalen hoorde over mensen die psychotisch waren en werden opgenomen.
pi_161918512
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2016 19:48 schreef Droopie het volgende:

[..]

Oke dat kan, maar daar kunnen ze ook mee omgaan hoor, dat Librium onderdrukt alles ook evt angsten.

Maar wat is je plan voor je nieuwe poging?
Hoe ga je om met de sociale druk van je buurman?
Ga je nu wel een keer naar een meeting of wat dan ook?
Dat pilletje zorgt ervoor dat je lichaam minder trek krijgt, maar het is geen wondermiddel.

Jouw idee, was ook mijn idee samen met bij mijn ouders intrekken.
Dat viel wel rauw op mijn dak dat dat geen optie was, maar dat ik opgenomen 'moest' worden.

Stel je krijgt wel Refusal, ga je dat dan onder toezicht innnemen?
Ik heb gister alle biertjes door de gootsteen gegooid.

Ja, die buurman heb ik nog wel contact mee. Vanochtend stond hij weer aan de deur maar heb hem weggestuurd.

Of ik het onder toezicht ga nemen weet ik niet. Wacht eerst wat de arts erover zegt.
pi_161921613
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:21 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ik denk dat de reden waarom ik bang ben om opgenomen te worden, is omdat toen ik net bij de psychiatrie kwam ik allerlei horrorverhalen hoorde over mensen die psychotisch waren en werden opgenomen.
die werden denk ik niet opgenomen in een verslavingskliniek.
bij ons kwamen alleen maar 'normale' mensen. sommige wat onaangepast, maar dat zijn bij alle Fokkers :p

ben je vanmorgen wel naar de detoxgroep geweest
Hell To The Liars
pi_161921876
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:24 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ik heb gister alle biertjes door de gootsteen gegooid.

Ja, die buurman heb ik nog wel contact mee. Vanochtend stond hij weer aan de deur maar heb hem weggestuurd.

Of ik het onder toezicht ga nemen weet ik niet. Wacht eerst wat de arts erover zegt.
Heel goed.! ^O^
Overleggen met de verslavingsarts omtrent de medicatie lijkt mij ook heel verstandig..

ps wat een prachtige tekeningen maak je..
pi_161931208
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 14:49 schreef Droopie het volgende:

[..]

die werden denk ik niet opgenomen in een verslavingskliniek.
bij ons kwamen alleen maar 'normale' mensen. sommige wat onaangepast, maar dat zijn bij alle Fokkers :p

ben je vanmorgen wel naar de detoxgroep geweest
Haha :P

Nee, de aanvraag was gister ingediend. Kan nog niet gelijk terecht. Ik hoop volgende week.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 15:00 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Heel goed.! ^O^
Overleggen met de verslavingsarts omtrent de medicatie lijkt mij ook heel verstandig..

ps wat een prachtige tekeningen maak je..
Thanks

Nu weer 2 dagen zonder alcohol en voel me goed op dit moment.

Heb zojuist bijna mijn hele Facebookprofiel verwijderd. Alle tekeningen, foto's van mij en allerlei troep verwijderd. Dat hele Facebook is een grote poppenkast geworden en heb daar geen zin meer in. Tijd om me meer bezig te houden met de mensen om me heen (familie, vrienden, kennissen).
pi_161938988
Heb die laatste tekening aangepast (zie post 147).

Voel me echt goed op dit moment haha. Ben nu Franse black metal aan het luisteren.
pi_161946831
Ik ben vandaag weer een dag nuchter geweest. Dat was voorgaande jaren op Bevrijdingsdag wel anders. Omdat ik me zo goed voelde heb ik mijn hele huis een schoonmaakbeurt gegeven. Oude troep (dozen, snoeren) uit mijn kamer gehaald, heleboel oude kleding weggegooid en gestofzuigd waardoor alles er een stuk frisser uitziet.

En heb eindelijk die irritante piep uit mijn LP-speler weten te halen. Bleek dat ik een snoer verkeerd had aangesloten. Ben dus al de hele dag black metal LP's aan het luisteren.

(einde lief dagboek)
pi_161947225
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:22 schreef DansNotreChute het volgende:
Ik ben vandaag weer een dag nuchter geweest. Dat was voorgaande jaren op Bevrijdingsdag wel anders. Omdat ik me zo goed voelde heb ik mijn hele huis een schoonmaakbeurt gegeven. Oude troep (dozen, snoeren) uit mijn kamer gehaald, heleboel oude kleding weggegooid en gestofzuigd waardoor alles er een stuk frisser uitziet.

En heb eindelijk die irritante piep uit mijn LP-speler weten te halen. Bleek dat ik een snoer verkeerd had aangesloten. Ben dus al de hele dag black metal LP's aan het luisteren.

(einde lief dagboek)
een dag zoals bevrijdingsdag nuchter blijven is best knap, petje af.
zoals ik ook vorige poging al zei, je zal nu euforisch zijn en extra energie hebben, bewaar daar wat van voor de lastige periodes in de nabije toekomst.
Hell To The Liars
pi_161947437
Lekker bezig TS. Ook knap om juist vandaag niet te drinken. Nog van het mooie weer kunnen genieten?
pi_161958623
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 17:58 schreef Droopie het volgende:

[..]

een dag zoals bevrijdingsdag nuchter blijven is best knap, petje af.
zoals ik ook vorige poging al zei, je zal nu euforisch zijn en extra energie hebben, bewaar daar wat van voor de lastige periodes in de nabije toekomst.
Ik begrijp nu volledig wat je bedoelde met dat euforische gevoel dat na een paar weken langzaam wegebt. Ik hoop dat ik samen met de nieuwe hulp(verlener) het lukt om straks niet terug te vallen.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 18:15 schreef DoubleDip het volgende:
Lekker bezig TS. Ook knap om juist vandaag niet te drinken. Nog van het mooie weer kunnen genieten?
Nee, ik heb me gister de hele dag opgesloten in mijn huis. :P Niks van het warme weer meegekregen.

Ben net terug van vrijwilligerswerk en ga vanavond bij mijn broertje eten. Ik weet dat daar gedronken wordt maar mijn broertje weet dat ik niks wil drinken en dringt het ook niet aan. Als het vanavond fout gaat is het puur mijn eigen schuld.
pi_161959271
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 10:46 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ik begrijp nu volledig wat je bedoelde met dat euforische gevoel dat na een paar weken langzaam wegebt. Ik hoop dat ik samen met de nieuwe hulp(verlener) het lukt om straks niet terug te vallen.

[..]

Nee, ik heb me gister de hele dag opgesloten in mijn huis. :P Niks van het warme weer meegekregen.

Ben net terug van vrijwilligerswerk en ga vanavond bij mijn broertje eten. Ik weet dat daar gedronken wordt maar mijn broertje weet dat ik niks wil drinken en dringt het ook niet aan. Als het vanavond fout gaat is het puur mijn eigen schuld.
Goed bezig hoor :Y

Ik snap je wel, vooral dat je nu bij je broertje gaat eten en drank etc, het is goed dat mensen van je probleem weten. Of in ieder geval dat je er mee bezig bent om het op te lossen.
Dat is denk ik al een heel grote stap, bij mij wist niemand ervan namelijk dat ik echt wel een probleem had met alcohol, niet eens zo zeer dat ik me dan te buiten ging ofzo op feestjes etc, alleen vond het zo lekker dat ik dat thuis alleen ging doen en daar komt het probleem dan, want dan is het niet meer drinken voor de gezelligheid, maar om problemen weg te dringen.

Zie daar ook het grote probleem, zorg ervoor dat je de oorzaak wegneemt van het waarom en dan ben je al een stuk verder, tenminste zo ging het voor mij :)
Do what you love, love what you do!
pi_161981488
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:29 schreef kree het volgende:

[..]

Goed bezig hoor :Y

Ik snap je wel, vooral dat je nu bij je broertje gaat eten en drank etc, het is goed dat mensen van je probleem weten. Of in ieder geval dat je er mee bezig bent om het op te lossen.
Dat is denk ik al een heel grote stap, bij mij wist niemand ervan namelijk dat ik echt wel een probleem had met alcohol, niet eens zo zeer dat ik me dan te buiten ging ofzo op feestjes etc, alleen vond het zo lekker dat ik dat thuis alleen ging doen en daar komt het probleem dan, want dan is het niet meer drinken voor de gezelligheid, maar om problemen weg te dringen.

Zie daar ook het grote probleem, zorg ervoor dat je de oorzaak wegneemt van het waarom en dan ben je al een stuk verder, tenminste zo ging het voor mij :)
Ben je op dit moment ook gestopt met drinken? (weet niet of je het al eens verteld had)

Ik ben ook meer een thuisdrinker. Op feestjes kan/kon ik het altijd rustig aan doen, dan kwam ik thuis en gooide ik mezelf helemaal vol. Puur vanwege het effect van de alcohol.

De oorzaak van al mijn issues weet ik eigenlijk nog steeds niet.

Was gister heel gezellig bij mijn broertje. Ik heb niks gedronken, alleen Spa Fruit. En kreeg van twee mensen de vraag of ik was afgevallen (wat ook zo is). :)
pi_161981491


Heb gistermiddag deze tekening gemaakt.
pi_161992959
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 08:30 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ben je op dit moment ook gestopt met drinken? (weet niet of je het al eens verteld had)

Ik ben ook meer een thuisdrinker. Op feestjes kan/kon ik het altijd rustig aan doen, dan kwam ik thuis en gooide ik mezelf helemaal vol. Puur vanwege het effect van de alcohol.

De oorzaak van al mijn issues weet ik eigenlijk nog steeds niet.

Was gister heel gezellig bij mijn broertje. Ik heb niks gedronken, alleen Spa Fruit. En kreeg van twee mensen de vraag of ik was afgevallen (wat ook zo is). :)
Nou ik heb ook een heel traject achter de rug, trouwens niet alleen voor alcohol, maar ook voor de achterliggende problemen dus (wat neer komt min of meer op rouwverwerking).
In eerste instantie werd mij ambulante hulp geboden puur gericht alleen op alcohol, maar had niet het idee dat ik daar veel baat bij had, want ik wist namelijk de problemen wel wbt alcohol en wat wel en niet te doen etc etc, dan komen ze weer met lijstjes maken aan van wat te doen.
Goed wil niet zeggen dat ik daar niks aan gehad heb, maar ok toch wat meer aandringen bij de huisarts en toen is er een traject bij de GGZ gestart, die zich dus meer richten op die achtergrond als wel het gevolg (alcohol drinken om problemen te verdringen)

Het is allemaal wel een beetje verweven met elkaar en kan niet zeggen wat nou specifiek dan de oplossing was, denk een combinatie van alles bij elkaar.
En vooral ook het toegeven dat je een probleem hebt tegen mensen die dichtbij je staan of wellicht iets verder, maar die er wel zijn en met je willen praten, ook dus als het minder gaat met je.
Schrap dan maar gelijk de helft van je "vrienden" want die vinden het leuk en best om te lullen, behalve als je echt een probleem hebt.

Het is nogal persoonlijk allemaal wat allemaal wel en niet werkt.
Ben trouwens ook bij de AA geweest (zoals eerder al gesuggereerd is voor jou) ik zou zeggen probeer het, het is heel open en niet echt heel confronterend

(edit, t confronteert wel, maar je zetten ze niet voor het blok ofzo als je daar bent, ze zullen je niet dwingen om dingen te vertellen, ik heb dat opgezocht via internet en heel aardige man die me verder hielp en me ook opving toen ik daar voor t eerst was)

je hoort wel de verhalen van anderen en dan kun je alsnog besluiten ermee door te gaan, ik ben er naar een tijdje mee gestopt en dat is niet omdat ik niet dacht dat het zou kunnen helpen.

Het is iets anders gelopen, de AA stelt wel keihard nooit meer iets drinken, wellicht de beste optie. En ik weet dat ik nu andere doe denken, van joh kree dat doe je verkeerd, maar ik heb heel wel bewogen de beslissing genomen om niet compleet te stoppen met drinken.
Let op, dit kan en is niet voor iedereen, bij twijfel zweer je het totaal af.

Maar voor mij werkt het wel, onderhand weer werk gevonden en een beetje een verleden achter me gelaten, waardoor het nu best wel goed met me gaat, het maakt sowieso de behoefte al minder omdat er eigenlijk niks is om te "verdrinken"

Dus nu hou ik me beperkt tot weekenden en niet te veel en ik red me er aardig mee.

Maar dat is mijn verhaal tot nu toe, ben alsnog wel benieuwd wat andere erover zeggen die het echt afgezworen hebben, wat werkt voor jezelf dat moet je volgen.

In jou geval zou het dan toch eens zijn om uit te zoeken wat die issues dan zijn denk ik

Verder heads up, je hebt sowieso een aardige stap gezet al, alleen nu uitvinden hoe dat voort te zetten in positieve zin.

PS, je kunt me altijd ff een pm/dm sturen, of anderen ook, hou het een beetje globaal hierzo hoewel ik er zover mogelijk op probeer in te gaan persoonlijk, zou zeggen schroom niet :)

[ Bericht 2% gewijzigd door kree op 07-05-2016 20:14:09 ]
Do what you love, love what you do!
pi_161993517
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:50 schreef kree het volgende:

[..]

Goed verhaal van Kree
Complimenten!!!
Als je een jaar stopt met drinken en verder alle issues onaangeroerd laat dan val je zo weer keihard terug.

Als je heel veel problemen hebt aangepakt kan het voor sommige mensen een optie zijn om weer te drinken en in jouw geval (je weet het zelf het best) lijkt me dat geen groot issue.

Voor mij gaat die vlieger waarschijnlijk niet op, ik ben in ieder geval niet van plan het risico te nemen. Daarvoor was de weg van herstel te lang :)

Zie jij voor jezelf nog valkuilen in de toekomst, bv als je weer tegenslag krijgt in je leven.

Nogmaals complimenten
Hell To The Liars
pi_161993699
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:16 schreef Droopie het volgende:

[..]

Complimenten!!!
Als je een jaar stopt met drinken en verder alle issues onaangeroerd laat dan val je zo weer keihard terug.

Als je heel veel problemen hebt aangepakt kan het voor sommige mensen een optie zijn om weer te drinken en in jouw geval (je weet het zelf het best) lijkt me dat geen groot issue.

Voor mij gaat die vlieger waarschijnlijk niet op, ik ben in ieder geval niet van plan het risico te nemen. Daarvoor was de weg van herstel te lang :)

Zie jij voor jezelf nog valkuilen in de toekomst, bv als je weer tegenslag krijgt in je leven.

Nogmaals complimenten
Thanks, ja ik zie wel valkuilen en wat dat voor mij is, is om bijvoorbeeld een aan één schakeling van negatieve dingen te krijgen.

Dat is sowieso mijn valkuil, nou had het jou denk een beetje verteld, maar ok tis het plotselinge overlijden van mijn pa en wat meer familie leden.
Dat in combinatie met verliezen van werk door klote dingen waar ik eigenlijk niks aan kon doen.

Dat is mijn valkuil, moet er een beetje niet aan denken dat zo iets nog een keer gebeurt.
Je weet dat het ooit gebeurt natuurlijk, maar hoop dat het voor mij dan allemaal stabiel genoeg is om zeg maar niet weer drank aan te grijpen, want dat is de makkelijkste optie (die niks oplost dus, dat weten weten we wel).

T kost ook tijd en dat is wat ik vaak zie ook van anderen als je erover praat.
Dan is het van joh doe je het toch niet (niet meer drinken) maar zo iets is veel makkelijker gezegd als gedaan, niet door groepsdruk ofzo van het moete drinken, want ben daar wel overheen ik bepaal het zelf wel, maar het is meer een tweestrijd met jezelf dan. En ook tot hoever ga je daar in.
Do what you love, love what you do!
pi_161994047
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:23 schreef kree het volgende:

[..]

Thanks, ja ik zie wel valkuilen en wat dat voor mij is, is om bijvoorbeeld een aan één schakeling van negatieve dingen te krijgen.

Dat is sowieso mijn valkuil, nou had het jou denk een beetje verteld, maar ok tis het plotselinge overlijden van mijn pa en wat meer familie leden.
Dat in combinatie met verliezen van werk door klote dingen waar ik eigenlijk niks aan kon doen.

Dat is mijn valkuil, moet er een beetje niet aan denken dat zo iets nog een keer gebeurt.
Je weet dat het ooit gebeurt natuurlijk, maar hoop dat het voor mij dan allemaal stabiel genoeg is om zeg maar niet weer drank aan te grijpen, want dat is de makkelijkste optie (die niks oplost dus, dat weten weten we wel).

T kost ook tijd en dat is wat ik vaak zie ook van anderen als je erover praat.
Dan is het van joh doe je het toch niet (niet meer drinken) maar zo iets is veel makkelijker gezegd als gedaan, niet door groepsdruk ofzo van het moete drinken, want ben daar wel overheen ik bepaal het zelf wel, maar het is meer een tweestrijd met jezelf dan. En ook tot hoever ga je daar in.
Ja als je pa overlijd is dat wel een van de grootste triggers (voor wie niet wie er gevoelig voor is)

Ik hoop onafhankelijk te zijn/ worden van de drank..Het is maar drank, net als in een auto het maar een gordel is die je om moet doen.
Die tweestrijd vrat heel veel energie in mij, nu nog steeds maar minder..De rust die ik grotendeels heb gevonden door niet te drinken is mij dierbaar.

Een alcoholist denkt de hele week aan het weekend dat ie wel kan drinken ;)
Hell To The Liars
pi_161994214
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ja als je pa overlijd is dat wel een van de grootste triggers (voor wie niet wie er gevoelig voor is)

Ik hoop onafhankelijk te zijn/ worden van de drank..Het is maar drank, net als in een auto het maar een gordel is die je om moet doen.
Die tweestrijd vrat heel veel energie in mij, nu nog steeds maar minder..De rust die ik grotendeels heb gevonden door niet te drinken is mij dierbaar.

Een alcoholist denkt de hele week aan het weekend dat ie wel kan drinken ;)
Nou het waren voor mij niet alleen weekenden, ik leefde van fles drank naar de volgende een tijd.
En ok dan weet je zelf wel dat je gewoon keihard eraan verslaafd ben.
Wat er niet aan mee helpt is geen dag indeling hebben, omdat geen werk en tja boeie allemaal.
Ik ben redelijk ontspoort toen, in zoverre dat ik zelf wel wist dat dat niet kon.
Natuurlijk viel dat op bij alle dingetjes (sociaal) die ik wel had en dan is het keihard en lullig om geconfronteerd te worden met de vraag "heb je gedronken"

Tuurlijk zijn er pepermuntjes en deo, aftershave, geloof me voor iedereen die dit leest, het helpt niet.

Dat is de tijd om hulp te zoeken hoe klote ook, maar ga als eerst naar je huisarts en wees eerlijk, met overleg daarin spreek wat af in ieder geval.
Want iedereen weet het wel dat het zo niet kan doorgaan, als je dezelfde situatie hebt als ik, dan weet je wel dat er meer is als alleen alcohol lekker vinden, zodra je dat drinkt om een reden behalve een gezellig avondje uit, dan is er wat loos en die oorzaak moet je vinden.
Do what you love, love what you do!
pi_161994427
Ik hoop dat TS ook merkt dat oa ik niet voor niets hameren op betere hulp ipv hoe het nu lijkt te gaan.
Des te eerder je snapt hoe je moet stoppen, des te korter zal het gevecht worden (hopelijk).

De opmerking van een alcoholist die heel de week denkt aan het weekend dat ie kan drinken slaat meer op je huidige situatie (zonder te oordelen)
Hell To The Liars
pi_161994545
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:55 schreef Droopie het volgende:
Ik hoop dat TS ook merkt dat oa ik niet voor niets hameren op betere hulp ipv hoe het nu lijkt te gaan.
Des te eerder je snapt hoe je moet stoppen, des te korter zal het gevecht worden (hopelijk).

De opmerking van een alcoholist die heel de week denkt aan het weekend dat ie kan drinken slaat meer op je huidige situatie (zonder te oordelen)
AA zou helpen denk ik, in ieder geval om ze eens te ontmoeten.

Ik durfde helemaal niet, maar heb het gewoon opgezocht via internet en t nr gebeld, tis allemaal niet zo erg. Het zijn mensen zoals jou en mij en die zullen je zeker niet om aanvallen.

Ze begonnen bij stapje 1 weer als er een nieuw iemand was (zoals ik)
Geen idee of ze het elke keer zo aan houden overal, maar er is voor elke plaats een groep zowat.

We begonnen weer opnieuw bij stap 1 en iedereen zijn verhaal, ik mocht als laatste, wat ik weet is dat het een hele begrijpende groep is, maak je daar niet zo zorgen over TS het valt allemaal mee, ik voelde me welkom gelijk al.
Do what you love, love what you do!
pi_161994670
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:59 schreef kree het volgende:

[..]

AA zou helpen denk ik, in ieder geval om ze eens te ontmoeten.

Ik durfde helemaal niet, maar heb het gewoon opgezocht via internet en t nr gebeld, tis allemaal niet zo erg. Het zijn mensen zoals jou en mij en die zullen je zeker niet om aanvallen.

Ze begonnen bij stapje 1 weer als er een nieuw iemand was (zoals ik)
Geen idee of ze het elke keer zo aan houden overal, maar er is voor elke plaats een groep zowat.

We begonnen weer opnieuw bij stap 1 en iedereen zijn verhaal, ik mocht als laatste, wat ik weet is dat het een hele begrijpende groep is, maak je daar niet zo zorgen over TS het valt allemaal mee, ik voelde me welkom gelijk al.
Inderdaad precies wat je zegt.
Het is eigenlijk net zo raar als een zwangere vrouw die voor het eerst naar een verloskundige gaat.
Maar toch is het een hoge drempel voor velen.

Bijna iedere nieuwe persoon is de eerste keer dat ze komen ook zo druk en als die dan even niet drinkt zie je ze echt veranderen.

Plaats is er altijd, ze weigeren nooit iemand.
Hell To The Liars
pi_161994760
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:04 schreef Droopie het volgende:

[..]

Inderdaad precies wat je zegt.
Het is eigenlijk net zo raar als een zwangere vrouw die voor het eerst naar een verloskundige gaat.
Maar toch is het een hoge drempel voor velen.

Bijna iedere nieuwe persoon is de eerste keer dat ze komen ook zo druk en als die dan even niet drinkt zie je ze echt veranderen.

Plaats is er altijd, ze weigeren nooit iemand.
Behalve dus als je er dronken aan komt denk :P
Do what you love, love what you do!
pi_161994846
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:07 schreef kree het volgende:

[..]

Behalve dus als je er dronken aan komt denk :P
Nee die hebben ze toen niet weggestuurd, maar toen is wel duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is.. Maar in principe had die persoon weggestuurd moeten worden (was naderhand nog wel discussie).
Groep is keer zo groot geweest dat ie in tweeen gesplitst moest worden
Hell To The Liars
pi_161994963
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:11 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nee die hebben ze toen niet weggestuurd, maar toen is wel duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is.. Maar in principe had die persoon weggestuurd moeten worden (was naderhand nog wel discussie).
Groep is keer zo groot geweest dat ie in tweeen gesplitst moest worden
Ja ik snap het, ik denk dat je sowieso eerst naar de huisarts moet gaan en evt medicijnen slikken een weekje en dan ben je nuchter en AA is pas het traject daarna, denk iedere groep gaat er anders mee om, maar als de wil er maar is dan kun je altijd terecht.

Ik ontmoete een gozer van mijn leeftijd en die was aan de drugs en het was een soort van verlossing om dat niet te doen omdat ie met de groep een afspraak had, om gewoon samen te zijn en t maar ff te laten liggen
Do what you love, love what you do!
pi_161995046
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:16 schreef kree het volgende:

[..]

Ja ik snap het, ik denk dat je sowieso eerst naar de huisarts moet gaan en evt medicijnen slikken een weekje en dan ben je nuchter en AA is pas het traject daarna, denk iedere groep gaat er anders mee om, maar als de wil er maar is dan kun je altijd terecht.

Ik ontmoete een gozer van mijn leeftijd en die was aan de drugs en het was een soort van verlossing om dat niet te doen omdat ie met de groep een afspraak had, om gewoon samen te zijn en t maar ff te laten liggen
Ik verbaas me erover hoeveel mensen het zonder de huisarts doen en alleen de AA..
Maar zoals ik al eerder zei, het is grotendeels binding met de fles die overgaat in binding met mensen.

Toen ik voor de eerste keer naar feest ging kreeg ik aanmoedigingen van de groep en dan denk je toch ook een beetje ik wil de groep niet in de steek laten.
Hell To The Liars
pi_161995183
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:19 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik verbaas me erover hoeveel mensen het zonder de huisarts doen en alleen de AA..
Maar zoals ik al eerder zei, het is grotendeels binding met de fles die overgaat in binding met mensen.

Toen ik voor de eerste keer naar feest ging kreeg ik aanmoedigingen van de groep en dan denk je toch ook een beetje ik wil de groep niet in de steek laten.
Ik vindt t geen handig idee, om als je echt echt echt verlsaafd bent om zonder hulp verder te gaan.
Ik maakte het mee namelijk en t was niet prettig, in zoverre ik heb het noodnr van de huisarts gebeld. en toen met medicijnen kwam het wel goed. Duurde een week ofzo.

Ik zou sowieso dit iedereen aanraden om het via de huisarts te spelen eerst (terwijl je nog een soort hang over hebt van de nacht er voor)
Do what you love, love what you do!
pi_161995326
Ben ik gedeeltelijk eens, de AA is voor sommige mensen makkelijker dan naar een huisarts. Maar goed advies is altijd belangerijk.

De AA trapt ook niet in smoesjes, de huisartsen en hulpverleners kan je nog wel eens met een kluitje het riet in sturen.
Hell To The Liars
pi_161995488
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:31 schreef Droopie het volgende:
Ben ik gedeeltelijk eens, de AA is voor sommige mensen makkelijker dan naar een huisarts. Maar goed advies is altijd belangerijk.

De AA trapt ook niet in smoesjes, de huisartsen en hulpverleners kan je nog wel eens met een kluitje het riet in sturen.
Nee dat ben ik met je eens hoor, maar doelde meer op als je echt afhankelijk bent van alcohol dat je die medicijnen nodig hebt en die kan alleen de huisarts voorschrijven AA is sowieso de moeite waard.
Do what you love, love what you do!
pi_162043014
Vorige maand kwakte ik in een emotionele bui hier iets neer, durfde al die tijd niet kijken wat jullie zouden zeggen.
Vanmiddag bij de huisarts langs geweest en kan gelukkig terecht bij een specialistische huisarts. Afgelopen 3 dagen hard getraind, maar ik merk dat ik niet meer kan herstellen als dat ik gewend ben.

Een kortstondige medische check gehad vandaag, alles ok lever niet vergroot whatever. Ergens onbewust heb ik het signaal dat alles ok is, maar het is niet zo
pi_162044958
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:30 schreef Biagio het volgende:
Vorige maand kwakte ik in een emotionele bui hier iets neer, durfde al die tijd niet kijken wat jullie zouden zeggen.
Vanmiddag bij de huisarts langs geweest en kan gelukkig terecht bij een specialistische huisarts. Afgelopen 3 dagen hard getraind, maar ik merk dat ik niet meer kan herstellen als dat ik gewend ben.

Een kortstondige medische check gehad vandaag, alles ok lever niet vergroot whatever. Ergens onbewust heb ik het signaal dat alles ok is, maar het is niet zo
Goed bezig man, waarom denk je dat er iets niet in orde is.
Geestelijk geloof ik best, maar die stress kan ook overslaan naar je lichaam. Als de dokter zegt dat je lichamelijk in orde bent, ben je in orde :)

Succes en we horen graag van je!
Hell To The Liars
pi_162047809
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en wil er toch graag even een vraag ingooien als buitenstaander. Hoe herken ik of mijn partner een alcoholprobleem heeft? En dan gaat het over iemand waar ik niet mee samenwoon en dus niet 24/7 visibiliteit op heb.
pi_162049438
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:54 schreef Jeltje het volgende:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en wil er toch graag even een vraag ingooien als buitenstaander. Hoe herken ik of mijn partner een alcoholprobleem heeft? En dan gaat het over iemand waar ik niet mee samenwoon en dus niet 24/7 visibiliteit op heb.
Het kan voor een buitenstaander heel lastig zijn om dat te kunnen beoordelen. Verslaafden zijn heel erg goed in het opwerpen van een rookgordijn.. Er zijn wel signalen, bijv. hij drinkt vaker/meer, hij trekt zich steeds meer terug, hij komt vaak te laat/niet opdagen, hij zweet meer, hij is sneller geïrriteerd, hij antwoord ontwijkend en/of boos als je hem vraagt naar zijn alcohol gebruik.
Let wel: ook al voldoet hij aan al deze signalen, het betekent nog niet dat hij 100% zeker een alcohol probleem heeft en andersom, als hij niet al deze signalen vertoont betekent dat niet dat hij geen probleem heeft.
pi_162058490


Voel me al een paar dagen heel slecht. Last van angst en somberheid.

En ik heb nog helemaal niks gehoord over die detoxgroep of überhaupt niks meer van die hulpverlener gehoord. Denk dat ik het nu via de huisarts ga proberen.

Bedankt voor al jullie reacties maar mijn hoofd staat er even niet naar om op berichten te reageren.
pi_162058608
Sterkte. Ik zou er inderdaad even achteraan gaan. Het is net twee weken meivakantie geweest, misschien verklaart dat het gebrek aan reactie(s)?
pi_162059701
En ik dacht dat aa altijd voor anti alcohol stond :P
pi_162060648
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:39 schreef wiskundenoob het volgende:
En ik dacht dat aa altijd voor anti alcohol stond :P
wij zijn anoniem omdat we in het weekend de gall en gall terroriseren en de slijters standrechtelijk executeren op het strand ;)
Hell To The Liars
pi_162075488
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

wij zijn anoniem omdat we in het weekend de gall en gall terroriseren en de slijters standrechtelijk executeren op het strand ;)
_O-
pi_162118126
Kick

Hoe gaat het met iedereen?
Hell To The Liars
pi_162118850
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:47 schreef DoubleDip het volgende:
Sterkte. Ik zou er inderdaad even achteraan gaan. Het is net twee weken meivakantie geweest, misschien verklaart dat het gebrek aan reactie(s)?
Ben vanochtend bij de hulpverlener geweest weer. Ze was verbaasd dat ik nog geen telefoontje had ontvangen over die detoxgroep dus ze heeft direct een nieuwe mail gestuurd en ik verwacht eind deze middag gebeld te worden.

Hoe dat precies zit met vakanties weet ik niet maar volgens mij gaat ze volgende week een week weg.
pi_162118890
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 14:04 schreef Droopie het volgende:
Kick

Hoe gaat het met iedereen?
Ik zit tegen een psychose aan te hikken. Voel me al twee dagen compleet kut. Heb me ook weer achterlijk gedragen bij die hulpverlener, kwam moeilijk uit mijn woorden en was gewoon in de war. En dan te denken dat ik gewoon nuchter ben LOL.

aan de positieve kant, ik heb versie andijvie gekocht en zelfs korting gekregen (omdat ik maar 2.95 euro bij me had).
pi_162118965
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 19:50 schreef kree het volgende:

[..]

Nou ik heb ook een heel traject achter de rug, trouwens niet alleen voor alcohol, maar ook voor de achterliggende problemen dus (wat neer komt min of meer op rouwverwerking).
In eerste instantie werd mij ambulante hulp geboden puur gericht alleen op alcohol, maar had niet het idee dat ik daar veel baat bij had, want ik wist namelijk de problemen wel wbt alcohol en wat wel en niet te doen etc etc, dan komen ze weer met lijstjes maken aan van wat te doen.
Goed wil niet zeggen dat ik daar niks aan gehad heb, maar ok toch wat meer aandringen bij de huisarts en toen is er een traject bij de GGZ gestart, die zich dus meer richten op die achtergrond als wel het gevolg (alcohol drinken om problemen te verdringen)

Het is allemaal wel een beetje verweven met elkaar en kan niet zeggen wat nou specifiek dan de oplossing was, denk een combinatie van alles bij elkaar.
En vooral ook het toegeven dat je een probleem hebt tegen mensen die dichtbij je staan of wellicht iets verder, maar die er wel zijn en met je willen praten, ook dus als het minder gaat met je.
Schrap dan maar gelijk de helft van je "vrienden" want die vinden het leuk en best om te lullen, behalve als je echt een probleem hebt.

Het is nogal persoonlijk allemaal wat allemaal wel en niet werkt.
Ben trouwens ook bij de AA geweest (zoals eerder al gesuggereerd is voor jou) ik zou zeggen probeer het, het is heel open en niet echt heel confronterend

(edit, t confronteert wel, maar je zetten ze niet voor het blok ofzo als je daar bent, ze zullen je niet dwingen om dingen te vertellen, ik heb dat opgezocht via internet en heel aardige man die me verder hielp en me ook opving toen ik daar voor t eerst was)

je hoort wel de verhalen van anderen en dan kun je alsnog besluiten ermee door te gaan, ik ben er naar een tijdje mee gestopt en dat is niet omdat ik niet dacht dat het zou kunnen helpen.

Het is iets anders gelopen, de AA stelt wel keihard nooit meer iets drinken, wellicht de beste optie. En ik weet dat ik nu andere doe denken, van joh kree dat doe je verkeerd, maar ik heb heel wel bewogen de beslissing genomen om niet compleet te stoppen met drinken.
Let op, dit kan en is niet voor iedereen, bij twijfel zweer je het totaal af.

Maar voor mij werkt het wel, onderhand weer werk gevonden en een beetje een verleden achter me gelaten, waardoor het nu best wel goed met me gaat, het maakt sowieso de behoefte al minder omdat er eigenlijk niks is om te "verdrinken"

Dus nu hou ik me beperkt tot weekenden en niet te veel en ik red me er aardig mee.

Maar dat is mijn verhaal tot nu toe, ben alsnog wel benieuwd wat andere erover zeggen die het echt afgezworen hebben, wat werkt voor jezelf dat moet je volgen.

In jou geval zou het dan toch eens zijn om uit te zoeken wat die issues dan zijn denk ik

Verder heads up, je hebt sowieso een aardige stap gezet al, alleen nu uitvinden hoe dat voort te zetten in positieve zin.

PS, je kunt me altijd ff een pm/dm sturen, of anderen ook, hou het een beetje globaal hierzo hoewel ik er zover mogelijk op probeer in te gaan persoonlijk, zou zeggen schroom niet :)
Trouwens nog bedankt voor deze uitgebreide reactie.

Wat je zegt dat je de achterliggende problemen moet aanpakken, dat gaat voor mij ook zeker op. Mijn hoofd is een boek vol slechte herinneringen, daarom heb ik ook constant van die achterlijke dromen.

Edit: ik ben een beetje kortaf maar weet niet hoe anders te reageren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2016 14:40:41 ]
pi_162124931
Oke succes, hoeveel dagen ben je nu nuchter
Hell To The Liars
pi_162125385
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:48 schreef Droopie het volgende:
Oke succes, hoeveel dagen ben je nu nuchter
0 dagen. Zit mezelf nu weer klem te zuipen. Ben gewoon levensmoe.
pi_162125623
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:06 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

0 dagen. Zit mezelf nu weer klem te zuipen. Ben gewoon levensmoe.
Tip ga hulp zoeken, niets minder en niets meer.
Ga bellen, bel de AA. Afwachten op belletjes en instanties sinds februari en je bent geen stap verder

Je zoekt excuses om te drinken en die zijn er gewoon niet.

Nogmaals ik gun je hele mooie dingen, maar zonder strijd geen overwinning.
Hell To The Liars
pi_162126624
Balen man. Maar de AA bellen lijkt me wel een goed idee. Wel goed om te weten dat je dus wel in staat bent om drie weken niet te drinken.
pi_162128112
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:16 schreef Droopie het volgende:

[..]

Tip ga hulp zoeken, niets minder en niets meer.
Ga bellen, bel de AA. Afwachten op belletjes en instanties sinds februari en je bent geen stap verder

Je zoekt excuses om te drinken en die zijn er gewoon niet.

Nogmaals ik gun je hele mooie dingen, maar zonder strijd geen overwinning.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:52 schreef DoubleDip het volgende:
Balen man. Maar de AA bellen lijkt me wel een goed idee. Wel goed om te weten dat je dus wel in staat bent om drie weken niet te drinken.
Ik ben nu in staat om de AA te bellen (maar denk niet dat ze op dit tijdstip de telefoon opnemen). Heb nog effe opgezocht, het hilarische is dus dat de AA in precies hetzelfde gebouw zit waar ik die afspraken met mijn hulpverlener heb. Maar serieus, dit kan niet zo langer meer doorgaan.
pi_162128225
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:36 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]


[..]

Ik ben nu in staat om de AA te bellen (maar denk niet dat ze op dit tijdstip de telefoon opnemen). Heb nog effe opgezocht, het hilarische is dus dat de AA in precies hetzelfde gebouw zit waar ik die afspraken met mijn hulpverlener heb. Maar serieus, dit kan niet zo langer meer doorgaan.
de AA is 24 uur per dag bereikbaar en die dienstdoende mensen zitten daar niet in een call center.
sterker nog er zijn mensen die bellen 4 keer per nacht en zolang het nut heeft vind geen enkele vrijwilliger dat geen probleem.


dus.....
Hell To The Liars
pi_162128853
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:39 schreef Droopie het volgende:

[..]

de AA is 24 uur per dag bereikbaar en die dienstdoende mensen zitten daar niet in een call center.
sterker nog er zijn mensen die bellen 4 keer per nacht en zolang het nut heeft vind geen enkele vrijwilliger dat geen probleem.

dus.....
Nadat ik jouw bericht heb gelezen heb ik meteen de AA gebeld. Ik kan of vanavond of morgen bellen en waarschijnlijk kan ik daar maandag al terecht.
pi_162128944
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:57 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Nadat ik jouw bericht heb gelezen heb ik meteen de AA gebeld. Ik kan of vanavond of morgen bellen en waarschijnlijk kan ik daar maandag al terecht.
Goed bezig. :)
Do what you love, love what you do!
pi_162129981
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:57 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Nadat ik jouw bericht heb gelezen heb ik meteen de AA gebeld. Ik kan of vanavond of morgen bellen en waarschijnlijk kan ik daar maandag al terecht.
je hebt de plaatselijke gebeld of de algemene..gewoon vanavond bellen 🖒
Hell To The Liars
pi_162130237
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:57 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Nadat ik jouw bericht heb gelezen heb ik meteen de AA gebeld. Ik kan of vanavond of morgen bellen en waarschijnlijk kan ik daar maandag al terecht.
Heel goed! Zijn ze maandag niet dicht ivm Pinksteren?
pi_162130609
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Heel goed! Zijn ze maandag niet dicht ivm Pinksteren?
zelfs met kerst zijn de meeste open
Hell To The Liars
pi_162131078
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:45 schreef Droopie het volgende:

[..]

zelfs met kerst zijn de meeste open
Mooi, goed dat je altijd terecht kunt. Gewoon bellen dus als het nodig is.
pi_162131606
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:55 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Mooi, goed dat je altijd terecht kunt. Gewoon bellen dus als het nodig is.
iemand die ik ken doet ook de AA telefoon en die werd snachts om 0130 gebeld door iemand.nou na de derde keer dezelfde persoon was het ongeveer half vijf en hij had ondertussen een serie opgezet en liet die man zijn verhaal doen (want er komt heel wat los als mensen eenmaal durven te bellen en alle schaamteloze zaken ter sprake komen en die persoon bij de AA die fase zelf ook heeft meegemaakt).

toen was er een grappig stukje op tv en begon hij hard te lachen, toen zegt die andere zit je mij nou uit te lachen en toen legde hij het uit..toen hebben ze ook nog een half uurtje over die serie gesproken.

wat ik ermee wil zeggen, ex en nieuwe verslaafden die elkaar hebben snel al een binding met elkaar..
als jij met schroom zegt uhh ik drink 10 biertjes per dag en je durft niet te zeggen dat je minstens een krat drinkt per dag is een opmerking van de AA joh dat was om drie uur smiddags al op..
ja dan loop je helemaal leeg.

en kerst etc zijn voor velen de moeilijkste dagen
Hell To The Liars
pi_162149427
Ik ben gebeld voor de detoxgroep. Ik kan aankomende woensdag gelijk terecht. En de psychiater belt vanmiddag om een afspraak te maken over de medicatie. Blij dat het balletje eindelijk is gaan rollen.

Dit weekend ga ik gewoon eens helemaal niks doen. Nou ja, mijn hoofd op een rijtje zien te krijgen.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:22:37 #203
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162151279
:*

Gewoon omdat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 13 mei 2016 @ 13:26:32 #204
74056 crew  ToT
pi_162151377
Ik zat op zo'n 5 biertjes per dag, elke dag. Niet idioot veel, maar gewoon te veel om gezond te zijn.

Toen m'n relatie een tijdje geleden kansloos leek te zijn is dat een paar weken omhoog gegaan en ik merkte dat ik me schaamde om weer met een krat bij de kassa te staan (ook al heb je elke keer een andere kassière) en dat ik via de mail persoonlijke aanbiedingen voor bier kreeg. Mijn schoonmaakster maakte vaak ook bijdehante opmerkingen als ze weer eens een krat in de voorraadkast zag staan.
Ook wilde ik niet meer bij de pakken neer blijven zitten en besloot om verder te kijken naar een andere leuke dame.
Ik ben als een bezetene gaan fitnessen (iets wat ik in het verleden een aantal periodes vaker heb gedaan) en ben eiwit-shakes en dergelijke gaan kopen om mijn spiermassa te verbeteren. (Alcohol breekt overigens spierweefsel af, dus NOG een reden om van de fles af te blijven!) Als je een positief doel voor ogen hebt, gaat het een stuk beter. :Y De afgelopen 2 dagen wel een paar Radlertjes gedronken met 2% alcohol, maar daar hou ik het voorlopig ook even bij.

Wat absoluut NIET hielp was dat ik een paar jaar geleden een hulpverlener in huis kreeg voor allerlei problemen die ik had, en die 3 lege bierflesjes zag plus 2 van die kleine Bavaria-kratjes die in de aanbieding waren op dat moment.
Het ouwe mensje sloeg haar handen heel dramatisch voor de mond en vroeg verschrikt: "Je bent toch geen ALCOHOLIST?!?"
Ik zei toen dat ik 2 à 3 flesjes per dag dronk (wat toen ook wel klopte), en ze zei verschrikt dat ik DUS VERSLAAFD was, en dat ik geen ENKEL flesje bier meer mocht kopen!
Tja, sindsdien verstopte ik altijd m'n bier als ze op bezoek kwam.

Maar goed, nu ben ik anderhalve maand of zo alcoholvrij, op die paar Radlertjes na dan. ^O^

[ Bericht 2% gewijzigd door ToT op 13-05-2016 13:38:43 ]
pi_162154757
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:22 schreef Copycat het volgende:
:*

Gewoon omdat.
Danke O+



Vanmiddag deze tekening gemaakt.

Ik voel me sinds een paar uur een stuk beter. Geeft een goed gevoel dat ik naar die praatgroep kan.
pi_162154870
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:26 schreef ToT het volgende:
Ik zat op zo'n 5 biertjes per dag, elke dag. Niet idioot veel, maar gewoon te veel om gezond te zijn.

Toen m'n relatie een tijdje geleden kansloos leek te zijn is dat een paar weken omhoog gegaan en ik merkte dat ik me schaamde om weer met een krat bij de kassa te staan (ook al heb je elke keer een andere kassière) en dat ik via de mail persoonlijke aanbiedingen voor bier kreeg. Mijn schoonmaakster maakte vaak ook bijdehante opmerkingen als ze weer eens een krat in de voorraadkast zag staan.
Ook wilde ik niet meer bij de pakken neer blijven zitten en besloot om verder te kijken naar een andere leuke dame.
Ik ben als een bezetene gaan fitnessen (iets wat ik in het verleden een aantal periodes vaker heb gedaan) en ben eiwit-shakes en dergelijke gaan kopen om mijn spiermassa te verbeteren. (Alcohol breekt overigens spierweefsel af, dus NOG een reden om van de fles af te blijven!) Als je een positief doel voor ogen hebt, gaat het een stuk beter. :Y De afgelopen 2 dagen wel een paar Radlertjes gedronken met 2% alcohol, maar daar hou ik het voorlopig ook even bij.

Wat absoluut NIET hielp was dat ik een paar jaar geleden een hulpverlener in huis kreeg voor allerlei problemen die ik had, en die 3 lege bierflesjes zag plus 2 van die kleine Bavaria-kratjes die in de aanbieding waren op dat moment.
Het ouwe mensje sloeg haar handen heel dramatisch voor de mond en vroeg verschrikt: "Je bent toch geen ALCOHOLIST?!?"
Ik zei toen dat ik 2 à 3 flesjes per dag dronk (wat toen ook wel klopte), en ze zei verschrikt dat ik DUS VERSLAAFD was, en dat ik geen ENKEL flesje bier meer mocht kopen!
Tja, sindsdien verstopte ik altijd m'n bier als ze op bezoek kwam.

Maar goed, nu ben ik anderhalve maand of zo alcoholvrij, op die paar Radlertjes na dan. ^O^
Ja, hulpverleners zeggen al gauw dat je verslaafd ben. Volgens hun criteria is mijn halve familie verslaafd. _O-
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 13 mei 2016 @ 15:48:55 #207
74056 crew  ToT
pi_162154965
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:44 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ja, hulpverleners zeggen al gauw dat je verslaafd ben. Volgens hun criteria is mijn halve familie verslaafd. _O-
Toen ik tegen de huisarts zei dat ik 2 biertjes per dag dronk, maakte die er verschrikt een aantekening van.
Mijn psychologen zeiden: "Ach, de één grijpt naar wiet, de ander gaat mediteren en weer een ander pakt en paar biertjes."
En de nieuwe hulpverleenster zei: "2 à 3 biertjes??? Is dat alles??? Ohhhh gelukkig, we komen wel VEEL ergere dingen tegen!" _O_
pi_162168789
Mooie tekening. Overdreven reactie van die hulpverleners zeg.
pi_162211407
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 23:37 schreef DoubleDip het volgende:
Mooie tekening. Overdreven reactie van die hulpverleners zeg.
Thanks O+



Deze net gemaakt. Heb last van demonen in mijn hoofd. _O- _O- Ook weer krankzinnige dromen al de hele week.
pi_162294522
Ik ben vanochtend naar de detoxgroep geweest. Was in het begin behoorlijk zenuwachtig maar toen we halverwege een sigaret mochten roken en ik aan de praat raakte met een vrouw werd ik een stuk rustiger. Behoorlijk heftige verhalen voorbij horen komen. Sommige verhalen schrok ik wel van. Maar bovenal had iedereen weken/maanden/jaren niks gedronken dus ik schaamde me wel om te zeggen dat ik nog drink. Dat is gelijk iets om mee te beginnen: ik hoop dat ik volgende week kan vertellen dat ik een week nuchter ben geweest.

Uiteindelijk een goed gevoel aan die praatgroep overgehouden en hoop dat ik volgende keer iets meer durf te vertellen over mezelf want ik was niet erg praterig vandaag.
pi_162294545
En idd wat Droopie zei, iedereen daar rookte.
  woensdag 18 mei 2016 @ 14:42:05 #212
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162294597
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 14:39 schreef DansNotreChute het volgende:
Ik ben vanochtend naar de detoxgroep geweest. Was in het begin behoorlijk zenuwachtig maar toen we halverwege een sigaret mochten roken en ik aan de praat raakte met een vrouw werd ik een stuk rustiger. Behoorlijk heftige verhalen voorbij horen komen. Sommige verhalen schrok ik wel van. Maar bovenal had iedereen weken/maanden/jaren niks gedronken dus ik schaamde me wel om te zeggen dat ik nog drink. Dat is gelijk iets om mee te beginnen: ik hoop dat ik volgende week kan vertellen dat ik een week nuchter ben geweest.

Uiteindelijk een goed gevoel aan die praatgroep overgehouden en hoop dat ik volgende keer iets meer durf te vertellen over mezelf want ik was niet erg praterig vandaag.
^O^

Het is ook logisch dat je niet direct het achterste van je tong laat zien. Dat komt wel. Hartstikke goed begin!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162298183
Complimenten TS, ben trots maar voornamelijk blij voor je.
Zet hem op en je hebt het nu nog niet door, gisteren heb jij iedereen het meest geholpen van allemaal, mocht je denken wat zullen ze allemaal denken en van je vinden.
Hell To The Liars
  woensdag 18 mei 2016 @ 17:27:44 #214
457192 WilWelKanNiet
Einde verhaal
pi_162299091
Een nieuwe hier.

Ik heb op dit forum zo eens gelezen, en ik herken "teveel" bij diverse mensen hier. Ik zit ook al een tijd te denken over de AA, maar de AA hier in de buurt werkt met de befaamde Minnesota 12 stappen. En juist die manier van aanpak staat mij niet aan (dat de 12 stappen gestoeld zijn op een aantal principes van geestelijke aard), dan liever de 12 stappen aanpak van de AA in Dordrecht. Helaas is dat voor mij te ver weg, dus op dit moment ben ik zoekende ;(

Misschien dat ik toch eens contact opneem, al is het maar om duidelijkheid te krijgen over hun uitleg m.b.t. het geestelijke gebeuren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dag account, ik heb jou (nu) niet meer nodig.
pi_162300392
In nederland zijn de stappen in het Nederlands en met de Nederlandse slag.

luister dit maar en ga gewoon, het is geen sekte ofzo (dacht ik ook hoor wat jij denkt) en je hoeft ook niet in het midden in een kring te staan met je hoi ik ben pietje en ik ben alcoholist..doen er maar 2 bij ons

http://m.radio1.nl/item/3(...)bestaat-80-jaar.html
Hell To The Liars
  woensdag 18 mei 2016 @ 18:31:45 #216
457192 WilWelKanNiet
Einde verhaal
pi_162300630
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:20 schreef Droopie het volgende:
In nederland zijn de stappen in het Nederlands en met de Nederlandse slag.

luister dit maar en ga gewoon, het is geen sekte ofzo (dacht ik ook hoor wat jij denkt) en je hoeft ook niet in het midden in een kring te staan met je hoi ik ben pietje en ik ben alcoholist..doen er maar 2 bij ons

http://m.radio1.nl/item/3(...)bestaat-80-jaar.html
Ik ga het straks even luisteren, bedankt voor jouw reactie dit geeft mij al een beetje meer moed.
Dag account, ik heb jou (nu) niet meer nodig.
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:52:58 #217
457192 WilWelKanNiet
Einde verhaal
pi_162303716
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:20 schreef Droopie het volgende:
In nederland zijn de stappen in het Nederlands en met de Nederlandse slag.
[...]
Ik heb net een e-mail verstuurd naar de lokale AA afdeling, ik ben benieuwd.
Dag account, ik heb jou (nu) niet meer nodig.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:09:28 #218
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162304438
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:52 schreef WilWelKanNiet het volgende:

Ik heb net een e-mail verstuurd naar de lokale AA afdeling, ik ben benieuwd.
Stoer!
Welkom ook en heel veel succes!
^O^
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162304578
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:52 schreef WilWelKanNiet het volgende:

[..]

Ik heb net een e-mail verstuurd naar de lokale AA afdeling, ik ben benieuwd.
bel gewoon..zo'n gesprek is heel fijn en persoonlijk..confronterend maar t zal je eerste stap over de drempel verlagen..

succes
Hell To The Liars
pi_162305349
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:52 schreef WilWelKanNiet het volgende:

[..]

Ik heb net een e-mail verstuurd naar de lokale AA afdeling, ik ben benieuwd.
Goed bezig, veel succes!
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:37:12 #221
457192 WilWelKanNiet
Einde verhaal
pi_162305699
Ik ben niet zo'n beller helaas.
Het interview wat Droopie poste heb ik beluisterd, en wederom confronterend :'( .
Ik laat jullie nog weten hoe het verder gaat, bedankt voor de steun :@
Dag account, ik heb jou (nu) niet meer nodig.
pi_162305889
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:37 schreef WilWelKanNiet het volgende:
Ik ben niet zo'n beller helaas.
Het interview wat Droopie poste heb ik beluisterd, en wederom confronterend :'( .
Ik laat jullie nog weten hoe het verder gaat, bedankt voor de steun :@
nou dan vind ik een email al een hele stap...mocht je nog vragen hebben of iets kwijt, per dm kan ook..

boks..op naar een nieuw leven
Hell To The Liars
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:03:01 #223
457192 WilWelKanNiet
Einde verhaal
pi_162306753
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

nou dan vind ik een email al een hele stap...mocht je nog vragen hebben of iets kwijt, per dm kan ook..

boks..op naar een nieuw leven
Vooral dit is kenmerkend:

quote:
"Als ik een vingerhoedje neem, gaat er bij mij echt een badkuip achteraan"
:'(
Dag account, ik heb jou (nu) niet meer nodig.
pi_162306868
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:03 schreef WilWelKanNiet het volgende:

[..]

Vooral dit is kenmerkend:

[..]

:'(
Aan oneliners geen gebrek bij de AA..

Iedereen heeft recht op een badkuip vol met drank, de mijne is op
Hell To The Liars
pi_162319404
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 14:42 schreef Copycat het volgende:

[..]

^O^

Het is ook logisch dat je niet direct het achterste van je tong laat zien. Dat komt wel. Hartstikke goed begin!
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 16:52 schreef Droopie het volgende:
Complimenten TS, ben trots maar voornamelijk blij voor je.
Zet hem op en je hebt het nu nog niet door, gisteren heb jij iedereen het meest geholpen van allemaal, mocht je denken wat zullen ze allemaal denken en van je vinden.
:)

Ik zal verder inhoudelijk niks meer posten over de detoxgroep. Mensen vertellen hele persoonlijke verhalen en vind het dan niet gepast om daar hier over te praten. Wil alleen nog kwijt dat (zoals jullie al eerder zeiden) het enorm fijn is om met lotgenoten te praten.

En nog iets, de dip waar ik van de week inzat is nagenoeg weg.
pi_162319434
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 17:27 schreef WilWelKanNiet het volgende:
Een nieuwe hier.

Ik heb op dit forum zo eens gelezen, en ik herken "teveel" bij diverse mensen hier. Ik zit ook al een tijd te denken over de AA, maar de AA hier in de buurt werkt met de befaamde Minnesota 12 stappen. En juist die manier van aanpak staat mij niet aan (dat de 12 stappen gestoeld zijn op een aantal principes van geestelijke aard), dan liever de 12 stappen aanpak van de AA in Dordrecht. Helaas is dat voor mij te ver weg, dus op dit moment ben ik zoekende ;(

Misschien dat ik toch eens contact opneem, al is het maar om duidelijkheid te krijgen over hun uitleg m.b.t. het geestelijke gebeuren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom in dit topic! Hoop dat je iets aan de berichten hebt hier.
pi_162328906
quote:
17s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:19 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]


[..]

:)

Ik zal verder inhoudelijk niks meer posten over de detoxgroep. Mensen vertellen hele persoonlijke verhalen en vind het dan niet gepast om daar hier over te praten. Wil alleen nog kwijt dat (zoals jullie al eerder zeiden) het enorm fijn is om met lotgenoten te praten.

En nog iets, de dip waar ik van de week inzat is nagenoeg weg.
Goed om te horen dat het weer beter gaat. :)
Do what you love, love what you do!
  donderdag 19 mei 2016 @ 17:54:17 #228
457192 WilWelKanNiet
Einde verhaal
pi_162329019
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:21 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Welkom in dit topic! Hoop dat je iets aan de berichten hebt hier.
Dank je. Ik heb i.i.g. al een reactie van de AA hier in de buurt op mijn e-mail, nu de stap nog durven zetten om er heen te gaan.
Mijn laatste bier gaat nu op (hmmm, hoe vaak heb ik dat al gezegd tegen mezelf), en dan hoop ik dat het einde verhaal is qua gebruik.
Als ik mezelf over mijn schaamte en dergelijke heen kan zetten wil ik toch naar zo'n groep gaan.
Dag account, ik heb jou (nu) niet meer nodig.
pi_162329151
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 17:54 schreef WilWelKanNiet het volgende:

[..]

Dank je. Ik heb i.i.g. al een reactie van de AA hier in de buurt op mijn e-mail, nu de stap nog durven zetten om er heen te gaan.
Mijn laatste bier gaat nu op (hmmm, hoe vaak heb ik dat al gezegd tegen mezelf), en dan hoop ik dat het einde verhaal is qua gebruik.
Als ik mezelf over mijn schaamte en dergelijke heen kan zetten wil ik toch naar zo'n groep gaan.
In zo'n groep hoef je je niet te schamen. Iedereen heeft namelijk ongeveer hetzelfde verhaal. :)

Maak je daar geen zorgen over in ieder geval.
Do what you love, love what you do!
pi_162330345
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 17:54 schreef WilWelKanNiet het volgende:

[..]

Dank je. Ik heb i.i.g. al een reactie van de AA hier in de buurt op mijn e-mail, nu de stap nog durven zetten om er heen te gaan.
Mijn laatste bier gaat nu op (hmmm, hoe vaak heb ik dat al gezegd tegen mezelf), en dan hoop ik dat het einde verhaal is qua gebruik.
Als ik mezelf over mijn schaamte en dergelijke heen kan zetten wil ik toch naar zo'n groep gaan.
Kijk mensen zoals jou dat vind ik top he en heb ik diep respect voor,
gelijk actie ondernemen, waarschijnlijk is hier al een fase aan voorafgegaan hoor voor je hier postte..

weet je wat een heerlijk gevoel is, als je geweest bent en je hart gelucht hebt en een week later tegen een andere nieuwe kan zeggen he, ik heb al een week niet gedronken (en tegen ons natuurlijk)
Hell To The Liars
pi_162330378
quote:
17s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:19 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]


[..]

:)

Ik zal verder inhoudelijk niks meer posten over de detoxgroep. Mensen vertellen hele persoonlijke verhalen en vind het dan niet gepast om daar hier over te praten. Wil alleen nog kwijt dat (zoals jullie al eerder zeiden) het enorm fijn is om met lotgenoten te praten.

En nog iets, de dip waar ik van de week inzat is nagenoeg weg.
netjes man, maar waarom heet jouw groep een detox groep en werken ze ook met een stappenplan ofzo?
fijn dat het je prettig vind

ps..als je er de behoefte aan heb, ik ken mensen die gaan 5 dagen per week naar een AA of NA.
if it does the job, veel verslaafden hebben de behoefte om veel te praten en te delen
Hell To The Liars
pi_162343104
Zonder alcohol heb ik echt bergen energie. Gisteravond om half 12 naar bed gegaan en sinds 2 uur 's nachts weer wakker. Ik vind het niet eens erg ofzo, voel me behoorlijk goed.
pi_162343112
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 18:50 schreef Droopie het volgende:

[..]

netjes man, maar waarom heet jouw groep een detox groep en werken ze ook met een stappenplan ofzo?
fijn dat het je prettig vind

ps..als je er de behoefte aan heb, ik ken mensen die gaan 5 dagen per week naar een AA of NA.
if it does the job, veel verslaafden hebben de behoefte om veel te praten en te delen
Nee, er is geen stappenplan. Eerst kan iedereen vertellen hoe zijn/haar week geweest is. Verder praten over onderwerpen die eventueel een struikelblok kunnen vormen. Je kan inhaken wanneer je wil en als je geen zin hebt om te praten is dat ook geen probleem.

Deze detoxgroep heeft denk ik een iets andere opzet dan de AA. Ben er via Parnassia terechtgekomen.
pi_162350235
Even een ^O^ *O* voor alle posters hier die stappen nemen, ik lees goede berichten!
Een terugval kan altijd gebeuren, zolang je jezelf maar weer oppakt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:49:46 #235
457192 WilWelKanNiet
Einde verhaal
pi_162381730
Must resist ;(

Vooral het mooie terrasweer maakt het moeilijk :(
Dag account, ik heb jou (nu) niet meer nodig.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 21 mei 2016 @ 16:52:31 #236
74056 crew  ToT
pi_162381788
Ik merk dat bij erg slecht nieuws dat het maar goed is dat ik geen drank in huis heb. :X Het is zo makkelijk om even een paar glazen / flesjes te nemen om de tegenslag wat te verzachten. :X
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:56:29 #237
369251 Geralt
of Rivia
pi_162381899
Dan proost je toch gewoon virtueel:



:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 21 mei 2016 @ 16:57:21 #238
457192 WilWelKanNiet
Einde verhaal
pi_162381919
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:52 schreef ToT het volgende:
Ik merk dat bij erg slecht nieuws dat het maar goed is dat ik geen drank in huis heb. :X Het is zo makkelijk om even een paar glazen / flesjes te nemen om de tegenslag wat te verzachten. :X
Dat had ik gisteravond, gelukkig ook niets in huis en ook niet gehaald.
Dag account, ik heb jou (nu) niet meer nodig.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 21 mei 2016 @ 17:01:16 #239
74056 crew  ToT
pi_162382020
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 16:57 schreef WilWelKanNiet het volgende:

[..]

Dat had ik gisteravond, gelukkig ook niets in huis en ook niet gehaald.
^O^ Beter.
Hopelijk is het slechte nieuws wat je had inmiddels wel opgelost / verwerkt / wat dan ook?
  zaterdag 21 mei 2016 @ 17:01:50 #240
457192 WilWelKanNiet
Einde verhaal
pi_162382041
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:01 schreef ToT het volgende:

[..]

^O^ Beter.
Hopelijk is het slechte nieuws wat je had inmiddels wel opgelost / verwerkt / wat dan ook?
Dat op zich wel, maar de drang blijft.
Dag account, ik heb jou (nu) niet meer nodig.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 21 mei 2016 @ 17:05:01 #241
74056 crew  ToT
pi_162382121
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 17:01 schreef WilWelKanNiet het volgende:

[..]

Dat op zich wel, maar de drang blijft.
Snap ik ja. :Y
Bij mij is de drang in het algemeen wel een stuk minder nu, maar als ik mensen zie chatten van dat ze een biertje open trekken en dat anderen zeggen dat ze ff meedoen, zou ik het liefst ook eentje open trekken. Voelt toch als "gezellig meedoen", ook al zit je in je uppie thuis.

De komende 3 weken komt mijn buitenlandse vriendin hier en zij houdt ook wel van een biertje, dus logisch dat ik dan wel weer een paar open trek, maar als ze eenmaal weer terug naar huis is, moet ik wel weer meteen stoppen.
Ik ga dan ook niet een hele krat kopen voor in die 3 weken. We hoeven niet elke avond wat te drinken en ik denk dat het ook voor haar geldt dat als er bier in huis is, dat het er sneller doorheen zal gaan dan als we echt wat flesjes moeten gaan halen. En ik wil sowieso niet met een halve krat opgescheept zitten tegen het eind van haar verblijf hier; dan is het HEEL makkelijk om die relatief snel op te drinken en daarna een nieuwe krat te kopen.
pi_162400451


I am your disciple
and therefore my own
Your weapon I will be
with the demons that possess me.


Verder geen updates hier. Behalve dat ik eindelijk weer goed heb geslapen.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2016 16:46:56 ]
pi_162408479
Heb die laatste tekening aangepast.
pi_162432382


[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2016 14:11:36 ]
pi_162461653
Heb die laatste tekening aangepast. Die tekeningen lopen totaal uit de hand.
pi_162461670
Maarre hoe gaat het met iedereen?

Het is dat ik niet gelovig ben anders zou ik zeggen dat ik echt bezeten ben door een demon. Hoop dat ik me morgen beter voel als ik naar de praatgroep ga.
pi_162471423
Ik stop met die achterlijke tyfustekeningen.

Heb net nog een oude cd van Ramses Shaffy in mijn kamer gevonden.


Ik ga morgen bij de detoxgroep open kaart spelen, zeggen wat ik allemaal fout heb gedaan deze week.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2016 20:15:08 ]
  dinsdag 24 mei 2016 @ 20:17:50 #248
457192 WilWelKanNiet
Einde verhaal
pi_162471544
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:12 schreef DansNotreChute het volgende:
Maarre hoe gaat het met iedereen?
Op zich gaat het redelijk, ik drink niet elke dag meer maar dat is nog steeds geen excuus vind ik. Ik ben nog zoekende naar wat ik precies wil qua ondersteuning, maar dat komt goed.
Iemand van de AA stelde mij voor om mijn naam van WilWelKanNiet te veranderen in WilWelKANWel, heeft hij opzich wel een punt mee vind ik.
Dag account, ik heb jou (nu) niet meer nodig.
pi_162471701
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:17 schreef WilWelKanNiet het volgende:

[..]

Op zich gaat het redelijk, ik drink niet elke dag meer maar dat is nog steeds geen excuus vind ik. Ik ben nog zoekende naar wat ik precies wil qua ondersteuning, maar dat komt goed.
Iemand van de AA stelde mij voor om mijn naam van WilWelKanNiet te veranderen in WilWelKANWel, heeft hij opzich wel een punt mee vind ik.
Heel heel veel mensen bij de AA weten niet wat ze willen.
Maar bijna iedereen, weet wel wat ze niet willen. :)
Hell To The Liars
pi_162471730
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:14 schreef DansNotreChute het volgende:
Ik stop met die achterlijke tyfustekeningen.

Heb net nog een oude cd van Ramses Shaffy in mijn kamer gevonden.


Ik ga morgen bij de detoxgroep open kaart spelen, zeggen wat ik allemaal fout heb gedaan deze week.
Waarom is voor jou meerdere keren naar meetings gaan geen optie?
Komt ook je sociale prikkels ten goede :)

Misschien had je het al gezegd hoor
Hell To The Liars
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 24 mei 2016 @ 20:37:42 #251
74056 crew  ToT
pi_162472159
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:12 schreef DansNotreChute het volgende:
Maarre hoe gaat het met iedereen?

Het is dat ik niet gelovig ben anders zou ik zeggen dat ik echt bezeten ben door een demon. Hoop dat ik me morgen beter voel als ik naar de praatgroep ga.
Gisteren 5 speciaalbiertjes gekocht en ik zit op dit moment aan de laatste ervan. Mijn vriendin heeft het ineens uit gemaakt met me wegens redenen die los van mij staan, en ze had acuut alle contact verbroken om zich niet te hoeven verantwoorden.
Vandaag heb ik gelukkig met extreem veel moeite alsnog contact met haar gekregen en het is uitgepraat, maar we weten beiden dat het echt over is. Ze voelt zich er verschrikkelijk onder, maar ik dus ook. Vandaar dat ik even een paar biertjes gehaald heb, maar ik merk GELUKKIG dat het drinken ervan niet heel erg van harte gaat. Ik denk dat ik dus over het ergste heen ben qua ontwenning.

Wat je tekeningen betreft: die zijn serieus echt heel erg goed. Ik heb er in de eerste instantie niet op gereageerd omdat ik niet door had dat je die zelf gemaakt had. Ik dacht even dat het van booklets van doom-metal cd's was of zo. :@ Zeer professioneel dus! :Y
pi_162472351
Ik vind nog steeds dat je mooi tekent. Beetje duister wel, maar heeft ongetwijfeld te maken met hoe je je voelt. En heel goed om open kaart te spelen. Zou het zeker doen, dat helpt weer om de juiste hulp/steun te krijgen.
pi_162490089
Vanochtend weer naar de detoxgroep geweest. Het klikt echt onwijs goed met die mensen daar. Misschien omdat we allemaal kampen met dezelfde problematiek.
pi_162490161
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:17 schreef WilWelKanNiet het volgende:

[..]

Op zich gaat het redelijk, ik drink niet elke dag meer maar dat is nog steeds geen excuus vind ik. Ik ben nog zoekende naar wat ik precies wil qua ondersteuning, maar dat komt goed.
Iemand van de AA stelde mij voor om mijn naam van WilWelKanNiet te veranderen in WilWelKANWel, heeft hij opzich wel een punt mee vind ik.
Ik wist niet dat je username sloeg op je alcoholgebruik/probleem. :P Maar op Fok veranderen ze geloof ik geen usernames.

Heb je contact met de AA via mail of echt bij meetings? (geheugen laat me effe in de steek)

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:23 schreef Droopie het volgende:

[..]

Waarom is voor jou meerdere keren naar meetings gaan geen optie?
Komt ook je sociale prikkels ten goede :)

Misschien had je het al gezegd hoor
Die groep waar ik nu twee keer ben geweest is uitsluitend op woensdagochtend. Ik vind het behoorlijk intensief om zo lang te praten dus denk niet dat ik behoefte heb aan nog een praatgroep.
pi_162490237
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Gisteren 5 speciaalbiertjes gekocht en ik zit op dit moment aan de laatste ervan. Mijn vriendin heeft het ineens uit gemaakt met me wegens redenen die los van mij staan, en ze had acuut alle contact verbroken om zich niet te hoeven verantwoorden.
Vandaag heb ik gelukkig met extreem veel moeite alsnog contact met haar gekregen en het is uitgepraat, maar we weten beiden dat het echt over is. Ze voelt zich er verschrikkelijk onder, maar ik dus ook. Vandaar dat ik even een paar biertjes gehaald heb, maar ik merk GELUKKIG dat het drinken ervan niet heel erg van harte gaat. Ik denk dat ik dus over het ergste heen ben qua ontwenning.

Wat je tekeningen betreft: die zijn serieus echt heel erg goed. Ik heb er in de eerste instantie niet op gereageerd omdat ik niet door had dat je die zelf gemaakt had. Ik dacht even dat het van booklets van doom-metal cd's was of zo. :@ Zeer professioneel dus! :Y
Ah dat is klote man.
Ik herken het wel. Kan me nog herinneren dat ik na de begrafenis van mijn tante gelijk een tas vol met bier heb gehaald. Uiteindelijk hielp het totaal niet, ook niet tijdelijk. Ik voelde me er zelfs nog rotter door.

Over je laatste opmerking. Dat is een van de grootste complimenten die ik ooit heb ontvangen. :@ Bedankt. Ik teken het idd allemaal zelf.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:43 schreef DoubleDip het volgende:
Ik vind nog steeds dat je mooi tekent. Beetje duister wel, maar heeft ongetwijfeld te maken met hoe je je voelt. En heel goed om open kaart te spelen. Zou het zeker doen, dat helpt weer om de juiste hulp/steun te krijgen.
Jij ook thanks. O+

Ik ben gewoon eerlijk geweest, alles verteld. Voel me sinds vanochtend al een stuk beter.
  woensdag 25 mei 2016 @ 15:17:22 #256
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162490470
Je inspireert! Dat is niet voor veel mensen weggelegd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_162490540
quote:
17s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:17 schreef Re het volgende:
Je inspireert! Dat is niet voor veel mensen weggelegd
Dit. Prachtig topic wat ik zo vanaf de zijlijn volg. R&P ten top.
Ja doei.
pi_162498610
Vandaag na 30 maanden eindelijk klaar met alle behandelingen/ therapieen.

Ja het was zwaar, ja ik werd er echt moe van af en toe, ja ik was dat reizen 2x per week vaak spuugzat, achteraf bekeken zijn sommige periodes gekkenwerk geweest.

Maar het is gelukt, heel mijn leven zal ik er mee aan de slag moeten blijven (klein onderhoud ;)) maar het was het meer dan waard en het beste en mooiste wat ik ooit heb meegemaakt tot nu toe.
Hell To The Liars
pi_162503697
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:58 schreef Droopie het volgende:
Vandaag na 30 maanden eindelijk klaar met alle behandelingen/ therapieen.

Ja het was zwaar, ja ik werd er echt moe van af en toe, ja ik was dat reizen 2x per week vaak spuugzat, achteraf bekeken zijn sommige periodes gekkenwerk geweest.

Maar het is gelukt, heel mijn leven zal ik er mee aan de slag moeten blijven (klein onderhoud ;)) maar het was het meer dan waard en het beste en mooiste wat ik ooit heb meegemaakt tot nu toe.
Gefeliciteerd met deze mijlpaal! ;)
Erg knap dat je dit zo vol hebt weten te houden.
pi_162503734
quote:
17s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:17 schreef Re het volgende:
Je inspireert! Dat is niet voor veel mensen weggelegd
Helemaal mee eens. Dit is een goed voorbeeld waar veel anderen nog wat van kunnen leren. :)
pi_162504144
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:58 schreef Droopie het volgende:
Vandaag na 30 maanden eindelijk klaar met alle behandelingen/ therapieen.

Ja het was zwaar, ja ik werd er echt moe van af en toe, ja ik was dat reizen 2x per week vaak spuugzat, achteraf bekeken zijn sommige periodes gekkenwerk geweest.

Maar het is gelukt, heel mijn leven zal ik er mee aan de slag moeten blijven (klein onderhoud ;)) maar het was het meer dan waard en het beste en mooiste wat ik ooit heb meegemaakt tot nu toe.
wat goed :*
Ja doei.
pi_162504436
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:58 schreef Droopie het volgende:
Vandaag na 30 maanden eindelijk klaar met alle behandelingen/ therapieen.

Ja het was zwaar, ja ik werd er echt moe van af en toe, ja ik was dat reizen 2x per week vaak spuugzat, achteraf bekeken zijn sommige periodes gekkenwerk geweest.

Maar het is gelukt, heel mijn leven zal ik er mee aan de slag moeten blijven (klein onderhoud ;)) maar het was het meer dan waard en het beste en mooiste wat ik ooit heb meegemaakt tot nu toe.
Wat ontzettend fijn! Gefeliciteerd!
Je bent een geweldig voorbeeld voor anderen!
pi_162504807
Netjes DNC..(kort je naam eventjes af) en hou die focus ook als het straks weer tegen zit.

Krijg je ook nog iets van 'huiswerk' mee.
Hell To The Liars
pi_162512534


Vanochtend deze tekening gemaakt.
pi_162512562
quote:
17s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:17 schreef Re het volgende:
Je inspireert! Dat is niet voor veel mensen weggelegd
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dit. Prachtig topic wat ik zo vanaf de zijlijn volg. R&P ten top.
Danke, danke.
pi_162512679
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:48 schreef Droopie het volgende:
Netjes DNC..(kort je naam eventjes af) en hou die focus ook als het straks weer tegen zit.

Krijg je ook nog iets van 'huiswerk' mee.
Nee, geen huiswerk maar we krijgen wel elke keer A4'tjes tijdens het gesprek over verschillende onderwerpen die we dan bespreken.

30 maanden is echt fantastisch man... Ik hoop dat vroeg of laat ook te kunnen bereiken.
pi_162513025
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:17 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Nee, geen huiswerk maar we krijgen wel elke keer A4'tjes tijdens het gesprek over verschillende onderwerpen die we dan bespreken.

30 maanden is echt fantastisch man... Ik hoop dat vroeg of laat ook te kunnen bereiken.
Ik hoop het ook, maar ik hink een beetje op 2 gedachten.
Ik ga je absoluut niet te kort doen aan je prestatie die je nu al hebt bereikt.

Je hebt de motivatie en volgens mij is de overtuiging dat je echt wilt stoppen nu stuk beter dan paar maanden geleden.

Maar ik zie iedere week 30 mensen die hetzelfde probleem hebben als ons, de mensen die denken dat ze met alleen 1x per week een meeting bezoeken er al zijn, zitten er al jaren maar het 1 jaar gestopt zijn lukt ze zelden.

Ik gun het je echt van harte, maar misschien toch maar eens kijken wat je er nog meer aan moet doen, is het niet nu, danwel in de nabije toekomst.

Meld je bv aan op deze mailinglist
http://www.jftna.org/jft-subscription.htm
en/ of lees een boek over verslavingen in de bibliotheek.

Nogmaals, doe wat je het beste lijkt, maar het allerbeste volg je mijn advies op ;)

Succes en zet hem op, je kan het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Droopie op 26-05-2016 12:40:40 ]
Hell To The Liars
pi_162525612
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:31 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik hoop het ook, maar ik hink een beetje op 2 gedachten.
Ik ga je absoluut niet te kort doen aan je prestatie die je nu al hebt bereikt.

Je hebt de motivatie en volgens mij is de overtuiging dat je echt wilt stoppen nu stuk beter dan paar maanden geleden.

Maar ik zie iedere week 30 mensen die hetzelfde probleem hebben als ons, de mensen die denken dat ze met alleen 1x per week een meeting bezoeken er al zijn, zitten er al jaren maar het 1 jaar gestopt zijn lukt ze zelden.

Ik gun het je echt van harte, maar misschien toch maar eens kijken wat je er nog meer aan moet doen, is het niet nu, danwel in de nabije toekomst.

Meld je bv aan op deze mailinglist
http://www.jftna.org/jft-subscription.htm
en/ of lees een boek over verslavingen in de bibliotheek.

Nogmaals, doe wat je het beste lijkt, maar het allerbeste volg je mijn advies op ;)

Succes en zet hem op, je kan het.
Ik ben het eens met Droopie. Je hebt echt een begin gemaakt en ik zie dat je de motivatie ook echt wel hebt. Maar ik heb een beetje het gevoel dat je het wat onderschat. Zoals Droopie hierboven al aangaf, een keer per week naar een meeting gaan is een goede stap maar daarmee ben je er nog niet.

Die mailinglist is echt een aanrader!

Zoals Droopie al zei: doe wat je het beste lijkt, maar het allerbeste volg je zijn advies op ;)

Je bent echt heel erg goed op weg, je hebt de eerste stappen gezet. Je kunt het! Succes en je kunt altijd bij mij(ons) terecht voor advies of gewoon om dingen van je af te schrijven. Ik(wij) begrijpen wat je doormaakt.
pi_162541624


Moving into greener pastures.
pi_162541728
Bedankt voor jullie reacties Droopie en Madam-april.

Misschien een enorm domme vraag: is die link van de mailinglist alleen om e-mails te ontvangen? Zo ja, dan meld ik me aan (mijn Engels is te slecht om ermee te communiceren).

Ik vertrek straks naar mijn broertje. We gaan spare ribs eten. :7 En zoals ik eerder al eens verteld had weet mijn broertje dat ik niks drink dus dat zal geen probleem worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2016 15:36:45 ]
pi_162542201
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:35 schreef DansNotreChute het volgende:
Bedankt voor jullie reacties Droopie en Madam-april.

Misschien een enorm domme vraag: is die link van de mailinglist alleen om e-mails te ontvangen? Zo ja, dan meld ik me aan (mijn Engels is te slecht om ermee te communiceren).

Ik vertrek straks naar mijn broertje. We gaan spare ribs eten. :7 En zoals ik eerder al eens verteld had weet mijn broertje dat ik niks drink dus dat zal geen probleem worden.
Die link is alleen om emails te ontvangen :) ik lees ze elke ochtend en het is een hele fijne manier om de dag mee te beginnen..

Veel plezier met je broertje!
pi_162542230
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:53 schreef madam-april het volgende:

[..]

Die link is alleen om emails te ontvangen :) ik lees ze elke ochtend en het is een hele fijne manier om de dag mee te beginnen..

Veel plezier met je broertje!
Ah, oke. :) Dan meld ik me gelijk aan.

En thanks. Heb nu al trek haha.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 17:48:10 #273
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162545749
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 15:31 schreef DansNotreChute het volgende:
[ afbeelding ]

Moving into greener pastures.
Mooie tekening, mooie gedachte.

...

Zo'n groene weide vol sappige spareribbiggetjes :Y) .

Smakelijk!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162545780
O+ bootjes, ik hou van bootjesschilderijen/tekeningen. Prachtig!
Ja doei.
pi_162558595
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:48 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mooie tekening, mooie gedachte.

...

Zo'n groene weide vol sappige spareribbiggetjes :Y) .

Smakelijk!
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
O+ bootjes, ik hou van bootjesschilderijen/tekeningen. Prachtig!
Thanks allebei. O+

Het is trouwens wennen om jullie in het zwart te zien. ;(

Was gezellig gister bij mijn broertje. Ik heb echt als een barbaar zitten eten. Heb nog nooit zulke goede spare ribs gegeten. Ben jaloers op mijn broertje dat hij op steenworp afstand van die tent woont. :P
pi_162558613


Voorlopig geen doodshoofden, omgekeerde kruizen en satanische symbolen meer. Zal nu kappen met dat tekenen voordat het hier alleen nog maar over tekeningen gaat.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 07:09:34 #277
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162558639
je kan altijd je andere topic omhoog schoppen natuurlijk :P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_162563169
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 07:09 schreef Re het volgende:
je kan altijd je andere topic omhoog schoppen natuurlijk :P
Tekenen als Therapie is voor mij een afgesloten hoofdstuk. :P

Heb mijn e-mailadres ingevoerd voor de mailinglist (was gister vergeten omdat ik weg ging). Hoop dat ik het goed heb gedaan en ben benieuwd.
pi_162570452
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:45 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Tekenen als Therapie is voor mij een afgesloten hoofdstuk. :P

Heb mijn e-mailadres ingevoerd voor de mailinglist (was gister vergeten omdat ik weg ging). Hoop dat ik het goed heb gedaan en ben benieuwd.
Hoe was het gisteren?
  zaterdag 28 mei 2016 @ 19:06:00 #280
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162570593
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:45 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Tekenen als Therapie is voor mij een afgesloten hoofdstuk. :P

Heb mijn e-mailadres ingevoerd voor de mailinglist (was gister vergeten omdat ik weg ging). Hoop dat ik het goed heb gedaan en ben benieuwd.
nieuwe (andere soort) therapie joh O+ je werk qua tekenen is gewoon mooi. En verder natuurlijk ook benieuwd qua mailing :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_162584279
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:00 schreef madam-april het volgende:

[..]

Hoe was het gisteren?
Ik heb een terugval gehad.

Ik voel me echt een enorme zwakkeling. Denk vaak bij mezelf "als ik er vanavond een paar drink voel ik me morgen beter" maar ik voel me er nooit beter door. Eerder slechter.

Edit: gister dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2016 09:49:05 ]
  zondag 29 mei 2016 @ 09:58:36 #282
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_162584433
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 09:47 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ik heb een terugval gehad.

Ik voel me echt een enorme zwakkeling. Denk vaak bij mezelf "als ik er vanavond een paar drink voel ik me morgen beter" maar ik voel me er nooit beter door. Eerder slechter.

Edit: gister dus.
Je bent geen zwakkeling Dansnotrechute. Ik ken je nu een tijdje en weet dat het heel moeilijk voor je is. Daarom vind het ook zo knap je er nu hulp voor bent goed zoeken. Je hebt moed nodig om toe te geven dat het zo niet verder kan en daarbij hulp nodig hebt van buitenaf. Genoeg mensen die meer dan de helft van hun leven in die vicieuze cirkel blijven zitten en er pas iets aan gaan doen als hun lichaam helemaal opgebrand is. Dat jij al zo vroeg erbij bent zegt veel over hoe vastbesloten je bent er wat aan te doen. :Y ^O^
  zondag 29 mei 2016 @ 10:04:50 #283
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_162584538
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 09:47 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ik heb een terugval gehad.

Ik voel me echt een enorme zwakkeling. Denk vaak bij mezelf "als ik er vanavond een paar drink voel ik me morgen beter" maar ik voel me er nooit beter door. Eerder slechter.

Edit: gister dus.
Balen om te horen over die terugval, maar hou jezelf een ding goed voor: je bent verre van zwak.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_162584621
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 09:58 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Je bent geen zwakkeling Dansnotrechute. Ik ken je nu een tijdje en weet dat het heel moeilijk voor je is. Daarom vind het ook zo knap je er nu hulp voor bent goed zoeken. Je hebt moed nodig om toe te geven dat het zo niet verder kan en daarbij hulp nodig hebt van buitenaf. Genoeg mensen die meer dan de helft van hun leven in die vicieuze cirkel blijven zitten en er pas iets aan gaan doen als hun lichaam helemaal opgebrand is. Dat jij al zo vroeg erbij bent zegt veel over hoe vastbesloten je bent er wat aan te doen. :Y ^O^
Ja, ik wil er zeker wat aan gaan doen.

quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Balen om te horen over die terugval, maar hou jezelf een ding goed voor: je bent verre van zwak.
Bedankt voor jullie berichten.

Maar toch, het voelt alsof ik enorm gefaald heb (ook al was het maar 1 dag).

Ik ga straks maar effe naar mijn ouders en ze helpen met de tuin.
pi_162584651
Zie nu dat mijn bericht best warrig is.

Heb een mail gekregen van die mailinglist maar zie dat het religieus geinspireerd is? Niet dat dat echt een probleem is maar ik vroeg me af of ik me wel voor de goede lijst had aangemeld.
pi_162584910
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:12 schreef DansNotreChute het volgende:
Zie nu dat mijn bericht best warrig is.

Heb een mail gekregen van die mailinglist maar zie dat het religieus geinspireerd is? Niet dat dat echt een probleem is maar ik vroeg me af of ik me wel voor de goede lijst had aangemeld.
Die 'God' lees ik gewoon als het lot, toeval of dingen die ik niet begrijp.
Ik ben ook niet gelovig, maar ik lees een beetje door de regels heen.

Maar wat triggerde de boel om te gaan drinken? en was het idee er al eerder of gebeurde het spontaan.
Hell To The Liars
pi_162585294
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:25 schreef Droopie het volgende:

[..]

Die 'God' lees ik gewoon als het lot, toeval of dingen die ik niet begrijp.
Ik ben ook niet gelovig, maar ik lees een beetje door de regels heen.

Maar wat triggerde de boel om te gaan drinken? en was het idee er al eerder of gebeurde het spontaan.
Oke. :)

Toen ik van de week bij mijn broertje was had ik al het idee dat ik er wel een paar lustte (omdat de rest ook dronk). Dus gister een tas gehaald.

Mijn dronken buurman staat hier ook al de hele week voor de deur. Van de week heeft ie nog de hele flat op stelten gezet, stond te brullen als een idioot. Geluid ging gewoon door de muren heen.
pi_162587081
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:42 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Oke. :)

Toen ik van de week bij mijn broertje was had ik al het idee dat ik er wel een paar lustte (omdat de rest ook dronk). Dus gister een tas gehaald.

Mijn dronken buurman staat hier ook al de hele week voor de deur. Van de week heeft ie nog de hele flat op stelten gezet, stond te brullen als een idioot. Geluid ging gewoon door de muren heen.
Nou goede les toch?
Nu heb je als het goed is 2 valkuilen ervaren en moet je ze dichtgooien.
Opnieuw beginnen en opnieuw opletten dat er geen nieuwe opduiken


Al een idee hoe je dat wilt gaan doen :)
Hell To The Liars
pi_162589078
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:04 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nou goede les toch?
Nu heb je als het goed is 2 valkuilen ervaren en moet je ze dichtgooien.
Opnieuw beginnen en opnieuw opletten dat er geen nieuwe opduiken

Al een idee hoe je dat wilt gaan doen :)
Ik moet die buurman niet meer binnenlaten. Ik heb vandaag mijn huis hermetisch afgesloten dus doe niet eens voor hem open (hij staat meestal rond 3 uur 's middags aan de deur).

En zorgen dat ik geen nieuw bier in huis haal. Mensen zeggen wel eens "dan drink je er toch 3". Dat werkt voor mij niet. Zodra ik eenmaal begin drink ik door tot mijn ogen dichtvallen.

Als ik straks deel 3 open hoop ik met een schone lei te beginnen en verder gaan waar ik in deel 1 geëindigd was.
pi_162589170
In het kader van muziek waar je positieve energie van krijgt.


got no religion
don't need no friends
got all i want
and i don't need to pretend

don't try to reach me
cause i'd tear up your mind
i've seen the future
and i've left it behind

(ben al de hele week Black Sabbath aan het luisteren)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2016 13:29:43 ]
pi_162589287
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:26 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ik moet die buurman niet meer binnenlaten. Ik heb vandaag mijn huis hermetisch afgesloten dus doe niet eens voor hem open (hij staat meestal rond 3 uur 's middags aan de deur).

En zorgen dat ik geen nieuw bier in huis haal. Mensen zeggen wel eens "dan drink je er toch 3". Dat werkt voor mij niet. Zodra ik eenmaal begin drink ik door tot mijn ogen dichtvallen.

Als ik straks deel 3 open hoop ik met een schone lei te beginnen en verder gaan waar ik in deel 1 geëindigd was.
Maar wat heeft de buurman in deze schuld dan? En is je bankpas afgeven voor een maand of 2 geen optie?

Het doel heiligt de middelen!!
Hell To The Liars
pi_162589347
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:35 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar wat heeft de buurman in deze schuld dan? En is je bankpas afgeven voor een maand of 2 geen optie?

Het doel heiligt de middelen!!
Mijn buurman heeft (ondanks dat ie de hele dag dronken is) iets heel sympathieks. En als ik me eenzaam voel laat ik hem vrij gemakkelijk binnen.

Mijn bankpas afgeven had mijn moeder ook al voorgesteld. Ze beheert sowieso al sinds 2 jaar mijn rekeningen, daarom ziet ze ook telkens wanneer ik naar avondwinkels ben geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2016 13:38:10 ]
pi_162589721
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:37 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Mijn buurman heeft (ondanks dat ie de hele dag dronken is) iets heel sympathieks. En als ik me eenzaam voel laat ik hem vrij gemakkelijk binnen.

Mijn bankpas afgeven had mijn moeder ook al voorgesteld. Ze beheert sowieso al sinds 2 jaar mijn rekeningen, daarom ziet ze ook telkens wanneer ik naar avondwinkels ben geweest.
Eerste kan ik me wel voorstellen, echt waar, respect voor je openheid. Eenzaamheid is (wat mij betreft) een van de meest vervelendste ziekten die er zijn.
Wat zegt hij als je zegt dat hij niet meer dronken bij je mag komen?

En de tweede, gewoon inleveren en geen smoesjes.
Hell To The Liars
  Moderator zondag 29 mei 2016 @ 13:55:25 #294
184769 crew  Deisyy
pi_162589880
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 09:47 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

Ik heb een terugval gehad.

Ik voel me echt een enorme zwakkeling. Denk vaak bij mezelf "als ik er vanavond een paar drink voel ik me morgen beter" maar ik voel me er nooit beter door. Eerder slechter.

Edit: gister dus.
Onthoud dit, schrijf het desnoods op!

Je bent zeker geen zwakkeling, je werkt aan je drankprobleem en dat is al een hele overwinning. Het is jammer van je terugval, maar niet het einde van de wereld en deze keer is het maar één dag, terwijl je terugval langer duurde, er zit vooruitgang in ;) ^O^
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_162593476
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:50 schreef Droopie het volgende:

[..]

Eerste kan ik me wel voorstellen, echt waar, respect voor je openheid. Eenzaamheid is (wat mij betreft) een van de meest vervelendste ziekten die er zijn.
Wat zegt hij als je zegt dat hij niet meer dronken bij je mag komen?

En de tweede, gewoon inleveren en geen smoesjes.
De grootste kanker van deze tijd
doodgewone eenzaamheid


(Herman van Veen)

Hij is vandaag gelukkig niet aan mijn deur gekomen. Tenminste, nog niet.

Als het me niet l;ukt om te kappen met dat gezuip ga ik serieus overwegen mijn pasje in te leveren. Ze halen sowieso 1x per week mijn boodschappen. Heb enkel 2x per week een blik tabak nodig maar dat zullen ze met liefde voor me halen.
pi_162593503
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:55 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Onthoud dit, schrijf het desnoods op!

Je bent zeker geen zwakkeling, je werkt aan je drankprobleem en dat is al een hele overwinning. Het is jammer van je terugval, maar niet het einde van de wereld en deze keer is het maar één dag, terwijl je terugval langer duurde, er zit vooruitgang in ;) ^O^
Thanks.

Ik ben altijd eerlijk. Ik kan niet liegen ook al pakt het voor mij zwaar nadelig uit.
pi_162593574
Ik ga nu offline. Post alles waar je zin in heb, liefst video's van Black Sabbath haha. Morgenochtend om 6 uur open ik deel 3. Tijd voor een nieuw begin.
pi_162594807
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 15:43 schreef DansNotreChute het volgende:

[..]

De grootste kanker van deze tijd
doodgewone eenzaamheid


(Herman van Veen)

Hij is vandaag gelukkig niet aan mijn deur gekomen. Tenminste, nog niet.

Als het me niet l;ukt om te kappen met dat gezuip ga ik serieus overwegen mijn pasje in te leveren. Ze halen sowieso 1x per week mijn boodschappen. Heb enkel 2x per week een blik tabak nodig maar dat zullen ze met liefde voor me halen.
juist gewoon doen en als je boodschappen gaat doen ga met ze mee.. zo heb ik ook het gedaan.
niet overwegen gewoon doen :)

van kanker ga je dood en weet je dat er een eind aankomt.
maar ik beloof je een ding,als je stopt met drinken verdwijnt op den duur bij de meeste ook de eenzaamheid..

even voor de duidelijkheid, kanker is ook verschrikkelijk, niet dat ik dat bagataliseer.
Hell To The Liars
pi_162614287
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:29 schreef Droopie het volgende:

[..]

juist gewoon doen en als je boodschappen gaat doen ga met ze mee.. zo heb ik ook het gedaan.
niet overwegen gewoon doen :)

van kanker ga je dood en weet je dat er een eind aankomt.
maar ik beloof je een ding,als je stopt met drinken verdwijnt op den duur bij de meeste ook de eenzaamheid..

even voor de duidelijkheid, kanker is ook verschrikkelijk, niet dat ik dat bagataliseer.
Ik zal het er met mijn moeder over hebben (bankpas).

Ik heb het idee dat de eenzaamheid ook komt omdat sommige mensen dat dronken gedrag van mij zat waren. Mensen zeggen zelfs dat ik gezelliger ben zonder alcohol. Dus waarom toch drinken...
pi_162614293
Ik open zo een nieuw deel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')