abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:16:10 #1
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161372623
Aankomende tijd ben ik voor een aantal maanden in zuidelijk Europa en zal ik met name in de beginperiode van openbare WiFi-netwerken gebruik moeten maken totdat ik op mijn verblijfplaats een eigen interverbinding heb gerealiseerd.

De belangrijkste redenen om een VPN-verbinding te gebruiken zijn voor mij veiligheid, privacy en daarnaast de mogelijkheid om de geografische locatie te bepalen.

Bepaalde websites die ik bezoek hebben een geografische blokkade (indien ik zou inloggen op deze websites vanuit een andere locatie dan Nederland zal de toegang worden geweigerd). Ik hoop dit probleem op te lossen door gebruik te gaan maken van een VPN-verbinding aangezien je daarmee zelf je kunt bepalen vanuit welk land je verbinding maakt met het internet.

In mijn zoektocht naar informatie lees ik bepaalde browsers (Chrome & Firefox) toch het werkelijke IP-adres prijsgeven (in dit geval door webrtc). Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Moet ik bepaalde browsers mijden? Zelf gebruik ik voornamelijk Chrome en Safari...

Ik lees ook dat als ik mijn werkelijke geografische locatie wil verbergen dat ik voordat met de VPN verbinding maak dat ik mijn cache geleegd moet hebben en alle cookies verwijderd moet hebben. En dit proces moet ik weer herhalen als de verbinding verbroken heb. Klopt dit?

En is de stabiliteit en snelheid van je VPN verbinding afhankelijk van je het onderliggende netwerk waar je gebruik van maakt (in mijn geval een openbaar WiFi netwerk)?

Over het algemeen surf ik naar deze websites met mijn laptop, maar het zou ook zo kunnen zijn dat ik op mijn Iphone deze websites wil bezoeken. Wat zijn jullie ervaringen met VPN op je smartphone? Verloopt het proces hetzelfde als op je laptop of moet je op smartphone andere voorzorgsmaatregelen nemen?

Kunnen websites in het algemeen waarnemen wanneer je hen bezoekt dmv een VPN?

Excuus als sommige vragen dom overkomen. Ben een digibeet als het het aankomt op VPN en ben me nog steeds inlezen...

Bij voorbaat dank voor alle hulp en adviezen! ^O^
pi_161372947
quote:
Ik lees ook dat als ik mijn werkelijke geografische locatie wil verbergen dat ik voordat met de VPN verbinding maak dat ik mijn cache geleegd moet hebben en alle cookies verwijderd moet hebben. En dit proces moet ik weer herhalen als de verbinding verbroken heb. Klopt dit?
Dat verschilt. Gewoon private browsen als je minder info wil prijsgeven. Echter, je blijft natuurlijk wel te tracen: https://panopticlick.eff.org/
quote:
En is de stabiliteit en snelheid van je VPN verbinding afhankelijk van je het onderliggende netwerk waar je gebruik van maakt (in mijn geval een openbaar WiFi netwerk)?
Ja, want de verbinding loopt over dat netwerk.
quote:
Over het algemeen surf ik naar deze websites met mijn laptop, maar het zou ook zo kunnen zijn dat ik op mijn Iphone deze websites wil bezoeken. Wat zijn jullie ervaringen met VPN op je smartphone? Verloopt het proces hetzelfde als op je laptop of moet je op smartphone andere voorzorgsmaatregelen nemen?
PrivateInternetAccess heeft een makkelijke smartphone app (ook voor Windows PC/laptop). Dit is een goede provider, met veel servers en pro-privacy (wel een Amerikaans bedrijf).
quote:
Kunnen websites in het algemeen waarnemen wanneer je hen bezoekt dmv een VPN?
Ja, ahv je IP.
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:34:25 #3
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_161373029
Je zegt dat je Safari gebruikt en een iPhone hebt. Hieruit maak ik voor het gemak even op dat je een MacBook hebt? In dat geval is Cloak een goede en makkelijke VPN-client :)
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:51:04 #4
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161373440
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:30 schreef NightH4wk het volgende:

Dat verschilt. Gewoon private browsen als je minder info wil prijsgeven. Echter, je blijft natuurlijk wel te tracen: https://panopticlick.eff.org/
Misschien onwetendheid van mijn kant, maar als je blijft te tracen dan ziet de website gewoon toch vanuit welk land (niet-Nederland) inlog? En dan heeft geen zin om mijn geografische locatie te verbergen?

quote:
PrivateInternetAccess heeft een makkelijke smartphone app (ook voor Windows PC/laptop). Dit is een goede provider, met veel servers en pro-privacy (wel een Amerikaans bedrijf).
Is die app ook beschikbaar voor de Iphone?

quote:
Ja, ahv je IP.
Misschien weer een domme vervolgvraag, maar hoe kunnen zien aan de hand van mijn IP dat ik ze bezoek dmv VPN terwijl het juist de bedoeling is om mijn werkelijke IP te verbergen...

Thanks voor je reactie ^O^
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:53:44 #5
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161373486
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:34 schreef Vox_Populi het volgende:
Je zegt dat je Safari gebruikt en een iPhone hebt. Hieruit maak ik voor het gemak even op dat je een MacBook hebt? In dat geval is Cloak een goede en makkelijke VPN-client :)
Macbook Pro (wel een ouwe, moet de browser hoognodig upgraden) en een IPhone...

Hoeveel ben je per mnd/jr kwijt voor Cloak?
pi_161373545
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:51 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Misschien onwetendheid van mijn kant, maar als je blijft te tracen dan ziet de website gewoon toch vanuit welk land (niet-Nederland) inlog? En dan heeft geen zin om mijn geografische locatie te verbergen?
De website denkt dan dat je vanuit een lander land inlogt. I.e., https://geoiptool.com/
quote:
[..]

Is die app ook beschikbaar voor de Iphone?
Volgens de app store wel.
quote:
[..]

Misschien weer een domme vervolgvraag, maar hoe kunnen zien aan de hand van mijn IP dat ik ze bezoek dmv VPN terwijl het juist de bedoeling is om mijn werkelijke IP te verbergen...

Ze zien de IP van de VPN, dus weten dan dat je op een VPN zit.
pi_161373661
Net even de iPhone app voor PrivateInternetAccess gebruikt, werkt heel goed. Normaal gebruik ik het alleen op Android.
  dinsdag 12 april 2016 @ 14:27:57 #8
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_161374183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:53 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Macbook Pro (wel een ouwe, moet de browser hoognodig upgraden) en een IPhone...

Hoeveel ben je per mnd/jr kwijt voor Cloak?
Ligt eraan, ze hebben subscription plans en zogenaamde passes. Meer info vind je op de website: https://www.getcloak.com/

Je kan een account aanmaken en de VPN gebruiken op zowel je MacBook als je iPhone :)
Je kunt de service een maand gratis uitproberen.
pi_161374460
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:51 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Misschien weer een domme vervolgvraag, maar hoe kunnen zien aan de hand van mijn IP dat ik ze bezoek dmv VPN terwijl het juist de bedoeling is om mijn werkelijke IP te verbergen...

Een website kan bepaalde IP ranges blokkeren waarvan ze weten dat die toebehoren aan VPN services. Zo kan o.a. Netflix mensen die een VPN gebruiken het leven zuur maken en dat doen ze dan ook.

Ik heb zelf helaas net moeten ondervinden dat 'gewone' websites ook steeds aggressiever VPN gebruikers beginnen te weren. Tot ongeveer een week geleden kon ik vanuit Nederland probleemloos programma's terugkijken op de sites vier.be en vijf.be maar nu lukt dat niet meer via mijn (betaalde) VPN account van IPVanish.

De VPN verbinding an sich werkt gewoon goed, want video's van bijvoorbeeld de RTBF die eveneens zijn voorzien van een geoblock kan ik via deze VPN nog wel gewoon bekijken. Ik ga hierover een klacht neerleggen bij IPVanish omdat ze ongelimiteerde toegang beloven tot content die vanwege geoblocks niet zonder VPN is te bekijken, maar die claim wordt dus niet waargemaakt. Meer bepaald ga ik IPVanish vragen om meer servers in België ter beschikking te stellen én om met dynamische IP adressen te gaan werken, zodat blokkades op basis van IP ranges voor contentproviders een stuk lastiger worden.
pi_161374852
TVPtje. Vind het een interessant onderwerp, maar weet er ook niet veel vanaf. Weet iemand toevallig een goede site/video met algemene uitleg? Verschillen, mogelijkheden, werking, etc.
pi_161396957
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 april 2016 15:07 schreef MrBanaan1 het volgende:
TVPtje. Vind het een interessant onderwerp, maar weet er ook niet veel vanaf. Weet iemand toevallig een goede site/video met algemene uitleg? Verschillen, mogelijkheden, werking, etc.
Op vpndiensten.nl vind je veel informatie over de verschillende services en ook wat algemene uitleg over de werking van een vpn verbinding.
pi_161398003
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2016 12:12 schreef bouwertjebier het volgende:

[..]

Op vpndiensten.nl vind je veel informatie over de verschillende services en ook wat algemene uitleg over de werking van een vpn verbinding.
Thanks! Ga eens kijken en leren :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')