abonnement Unibet Coolblue
pi_161371744
Top uitspraak ^O^

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 12 april 2016 @ 12:36:03 #27
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161371804
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:27 schreef firefly3 het volgende:

De stuiterbal verklaring is veel logischer dan een zon die onder gaat.
Wat versta je nu precies onder 'de stuiterbal verklaring'?

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:27 schreef firefly3 het volgende:

Jullie theorie verwerpt een hoop natuurkundige logica:

- Als we te maken zouden hebben met een ondergaande zon zou het hier zo koud zijn dat we meteen zouden bevriezen.
Hoe kom je tot deze conclusie? Vanzelfsprekend is het 's-nachts kouder dan overdag, hopelijke geen nieuws. Maar waarom zouden we meteen moeten bevriezen? De atmosfeer en de aarde hebben beide een behoorlijke warmtecapaciteit.

Plus dat de zon ook werkelijk ondergaat. (Tenzij je schijnbare ondergang van de zon als een optisch effect kunt verklaren, maar ik heb nog geen enkele poging in die richting gezien.)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:27 schreef firefly3 het volgende:

- Het is nooit helemaal donker, ook niet midden in de nacht
Het voornaamste licht dat wij 's-nachts zien is afkomstig van kassen en stedelijke bebouwing. Ik kan je aanraden om een keer in een groot onbewoond gebied 's-nachts op te blijven, je ziet letterlijk geen hand voor ogen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:27 schreef firefly3 het volgende:

- Je ziet de maan ook niet ondergaan.
Dat zien we wel, alleen op varierende tijdstippen van de dag.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:27 schreef firefly3 het volgende:

- Sterren volgen de zon niet.
Dit punt ontgaat me een beetje. Waarom zou je dat verwachten?

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:27 schreef firefly3 het volgende:

- Als we te maken hebben met een ondergaande zon zou dit veel meer energie kosten. De natuur neemt altijd de weg van het minste energie.
Waarom zou dat energie kosten? Een elliptische baan is juist de weg van de minste weerstand.

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:27 schreef firefly3 het volgende:

- Bij een ondergaande zon zou er geen eb en vloed bestaan.
Huh, wat is volgens jou de oorzaak van eb en vloed? Bij mijn weten heeft dat niets met de zon te maken. (En alles met de maan.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161371819
Nog een andere argument dat de zon niet onder gaat: Als de aarde zou draaien dan zouden we eraf moeten vliegen. Als we in schaal en experimenten gaan denken, kunnen mieren op een bal blijven rondlopen omdat deze bal super snel draait? Een volmondige nee is hierbij het antwoord.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 12 april 2016 @ 12:37:14 #29
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161371829
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:32 schreef firefly3 het volgende:
Top uitspraak ^O^

[ afbeelding ]
Omdat het rijmt? :?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 12 april 2016 @ 12:38:35 #30
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161371867
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:36 schreef firefly3 het volgende:
Nog een andere argument dat de zon niet onder gaat: Als de aarde zou draaien dan zouden we eraf moeten vliegen.
Kun je dit ook onderbouwen?

(Hint: zwaartekracht.)

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:36 schreef firefly3 het volgende:

Als we in schaal en experimenten gaan denken, kunnen mieren op een bal blijven rondlopen omdat deze bal super snel draait? Een volmondige nee is hierbij het antwoord.
Zwaartekracht is niet het gevolg van rotatie? :?

PS:

Dit begint weer veel weg te krijgen van schieten met hagel. Tip: richt je op 1 argument, bij voorkeur je sterkste argument, en onderbouw dat. Zonder onderbouwing is elke claim zinloos.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161372028
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat versta je nu precies onder 'de stuiterbal verklaring'?

[..]

Hoe kom je tot deze conclusie? Vanzelfsprekend is het 's-nachts kouder dan overdag, hopelijke geen nieuws. Maar waarom zouden we meteen moeten bevriezen? De atmosfeer en de aarde hebben beide een behoorlijke warmtecapaciteit.

Plus dat de zon ook werkelijk ondergaat. (Tenzij je schijnbare ondergang van de zon als een optisch effect kunt verklaren, maar ik heb nog geen enkele poging in die richting gezien.)

[..]

Het voornaamste licht dat wij 's-nachts zien is afkomstig van kassen en stedelijke bebouwing. Ik kan je aanraden om een keer in een groot onbewoond gebied 's-nachts op te blijven, je ziet letterlijk geen hand voor ogen.

[..]

Dat zien we wel, alleen op varierende tijdstippen van de dag.

[..]

Dit punt ontgaat me een beetje. Waarom zou je dat verwachten?

[..]

Waarom zou dat energie kosten? Een elliptische baan is juist de weg van de minste weerstand.

[..]

Huh, wat is volgens jou de oorzaak van eb en vloed? Bij mijn weten heeft dat niets met de zon te maken. (En alles met de maan.)
Als je zegtdat de aarde draait moet de rest ook dezelfde kant op gaan. Waarom doet de maan wat hij wilt?

Volgens jullie theorietje is de zon veel groter dan de maan. Dus zou hij toch ook eb en vloed moeten opwekken?

De atmosfeer is te dun, lucht is ook te dun om warmte vast te houden. Doe de verwarming maar uit en de ramen open: in 5 minuten super koud.

Echte ruimte plaatje van hoe prachtig de wereld is waar we op leven. Jammer dat mensen met andere theorietjes deze schoonheid nooit zullen voelen. Wij zijn het centrum van het universum en zijn prachtig :) .

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_161372061
Ik schrik er werkelijk van dat er nog zoveel mensen geloven in dit complot.

Ook van dat vele een filmpje op youtube als bewijs gebruiken.
Een filmpje dat zeer waarschijnlijk is geknutseld door iemand zonder werkelijke kennis maar wel redelijk video's kan bewerken.

En wss ook gewoon een zolderkamer anarchisten clubje heeft, en via youtube hersenscheten het web op slingert.

Blijkbaar zijn sommigen onder ons nogal snel ondet de indruk als iemand een aantal woordjes onder een knip en plak video kan plaatsen

[ Bericht 0% gewijzigd door schommelstoel op 12-04-2016 13:37:16 ]
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_161372211
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:49 schreef schommelstoel het volgende:
Ik schrik er werkelijk van dat er nog zoveel mensen geloven in dit complot.

Ook van dat vele een filmpje op yourube als bewijs gebruiken.
Een filmpje dat zeer waarschijnlijk is geknutseld door iemand zonder werkelijke kennis maar wel redelijk video's bewerken.

En wss ook gewoon een zolderkamer anarchisten clubje heeft, en via youtube hersenscheten het web op slingert.

Blijkbaar zijn sommigen onder ons nogal snel ondet de indruk als iemand een aantal woordjes onder een knip en plak video kan plaatsen
Inderdaad. Hopelijk begint de verandering snel. Gelukkig weten steeds meer mensen van fe en wordt de ge groep alsmaar kleiner.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 12 april 2016 @ 12:58:07 #34
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161372216
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:47 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Als je zegtdat de aarde draait moet de rest ook dezelfde kant op gaan. Waarom doet de maan wat hij wilt?
De maan doet niet 'wat hij wil', de maan draait rondjes rondom de aarde met een omloopstijd van ongeveer een maand.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:47 schreef firefly3 het volgende:

Volgens jullie theorietje is de zon veel groter dan de maan. Dus zou hij toch ook eb en vloed moeten opwekken?
Op zich een begrijpelijke gedachte, maar nee... dit klopt niet. Getijden ontstaan doordat de aantrekkingskracht van de maan significant verschilt tussen de kant dichtbij de maan en de kant ver weg van de maan. Aangezien zwaartekracht afneemt met het kwadraat van de afstand speelt dit voor de maan wel een rol maar voor de zon niet. (De zwaartekracht die de zon uitoefent op het 'verre' deel van de aarde is nagenoeg gelijk aan de zwaartekracht die de zon uitoefent op de kant van de aarde die naar de zon toe is gericht.)

Zie ook:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Getijde_(waterbeweging)

(Had je ook zelf op kunnen zoeken. Ik raad je aan om dat in het vervolg te doen voordat je anderen ernaar laat zoeken, want dat heb je duidelijk niet gedaan. Ik vind dat haast onbeschoft eigenlijk.)

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:47 schreef firefly3 het volgende:

De atmosfeer is te dun, lucht is ook te dun om warmte vast te houden. Doe de verwarming maar uit en de ramen open: in 5 minuten super koud.
Dat eerste volgt niet uit het laatste. Dat zul je moeten onderbouwen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:47 schreef firefly3 het volgende:

Echte ruimte plaatje van hoe prachtig de wereld is waar we op leven. Jammer dat mensen met andere theorietjes deze schoonheid nooit zullen voelen. Wij zijn het centrum van het universum en zijn prachtig :) .

[ afbeelding ]
:Z
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 12 april 2016 @ 12:59:34 #35
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_161372248
Nog nooit van een springvloed gehoord? :D De zon doet daar ook lekker aan mee.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_161372661
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:49 schreef schommelstoel het volgende:
Ik schrik er werkelijk van dat er nog zoveel mensen geloven in dit complot.

Ook van dat vele een filmpje op yourube als bewijs gebruiken.
Een filmpje dat zeer waarschijnlijk is geknutseld door iemand zonder werkelijke kennis maar wel redelijk video's bewerken.

En wss ook gewoon een zolderkamer anarchisten clubje heeft, en via youtube hersenscheten het web op slingert.

Blijkbaar zijn sommigen onder ons nogal snel ondet de indruk als iemand een aantal woordjes onder een knip en plak video kan plaatsen
Ik heb het sterke vermoeden dat ALLE fe aanhangers hier trollen zijn, dit topic is dus niets meer dan bezigheidstherapie voor trollen en ervoor zorgen dat ze minder op andere fora komen.

Ze zijn stuk voor stuk van het type "ik kan 1 ding weerleggen(zonder onderbouwing) in jouw theorie dus mijn theorie is waar." Dat kan je toch niet serieus nemen.
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
pi_161372853
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:27 schreef firefly3 het volgende:
De stuiterbal verklaring is veel logischer dan een zon die onder gaat. Jullie theorie verwerpt een hoop natuurkundige logica:
Iets zegt me dat je van natuurkunde helemaal niks begrepen hebt :')

quote:
- Als we te maken zouden hebben met een ondergaande zon zou het hier zo koud zijn dat we meteen zouden bevriezen.
Eh nee zo werkt het helemaal niet, doe eens even beter je best en hou eens op met hagel schieten. Je komt namelijk nogal simpel over met dit soort onzinnige uitspraken,

quote:
- Het is nooit helemaal donker, ook niet midden in de nacht
Wat snap je niet aan lichtsterkte en de afstand van de sterren? Als jij met een zaklantaarn schijnt overdag valt die toch ook een stuk minder op

quote:
- Je ziet de maan ook niet ondergaan.
Oh jawel hoor en wellicht bied deze link van een kinderprogramma uitkomst en snap je het wellicht



http://www.willemwever.nl(...)an-soms-overdag-zien

quote:
- Sterren volgen de zon niet.
De zon is dan ook niet het middelpunt van ons sterrenstelsel.

quote:
- Als we te maken hebben met een ondergaande zon zou dit veel meer energie kosten. De natuur neemt altijd de weg van het minste energie.
:') commentaar overbodig, je hebt niet echt op zitten letten bij natuurkunde in de brugklas.

En de zon gaat natuurlijk niet echt onder, dat lijkt alleen zo op onze bolvormige aarde, wij draaien om de zon niet andersom

quote:
- Bij een ondergaande zon zou er geen eb en vloed bestaan.
en waarom niet :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2016 13:27:04 ]
pi_161373211
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:57 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Inderdaad
Dus jij bent ook van mening dat er nogal veel mensen zijn die simpele onzin geloven van youtubers omtrent de platte aarde?

Al die zogenaamde bewijzen waar platte mensen mee aankomen zijn zo te verwerpen.
Helemaal leuk is dat er een patroon in te vinden is in het ontwijken van vragen, maar als ze zelf een vraag uitkiezen ze die helemaal kapot melken, zo lang zelfs dat het er helemaal niet meer toe doet.

Flat Earth theory is gewoon weer een spoof van een of andere reli-gekkie op het internet.
Om het aantal maanden/jaren is er weer een nieuwe hype, een hype ja.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:42:44 #39
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161373245
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:59 schreef ATuin-hek het volgende:
Nog nooit van een springvloed gehoord? :D De zon doet daar ook lekker aan mee.
^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161373983
De logica van het centrum van het universum willen zijn ontgaat mij ook.
  dinsdag 12 april 2016 @ 14:22:05 #41
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161374063
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:18 schreef Chewie het volgende:
De logica van het centrum van het universum willen zijn ontgaat mij ook.
Ach, dat mensen zichzelf graag zien als het middelpunt van het bestaan kan ik mij, in psychologische zin, nog wel iets bij voorstellen.

Wat ik veel lastiger vind om te begrijpen dat men dat ziet als een argument voor wat wel en wat niet waar is. Het is dan een beetje alsof je zegt "ik wil graag volgende maand de staatsloterij winnen, dus weet je wat: ik neem gewoon aan dat ik hem volgende maand win en koop vast een nieuwe auto."
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 12 april 2016 @ 14:37:44 #42
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_161374352
quote:
Moeilijk te begrijpen wetenschappelijke bronnen quoten... Dat is geen bewijs hè!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_161374511
quote:
12s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:37 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Moeilijk te begrijpen wetenschappelijke bronnen quoten... Dat is geen bewijs hè!
Staan op die site wel veel antwoorden op de vragen van firefly en francorex (o.a. waarom de zon rood lijkt bij ondergaan en waarom het lijkt dat de zon en maan meereizen als je met de auto rijd) en het is ook nog eens van de NCRV dus ook nog stichtelijk

http://www.willemwever.nl(...)-waarom-niet-overdag

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2016 14:47:33 ]
  dinsdag 12 april 2016 @ 17:05:59 #44
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_161377427
Sarcasm not detected? :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_161378158
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

De maan doet niet 'wat hij wil', de maan draait rondjes rondom de aarde met een omloopstijd van ongeveer een maand.

[..]

Op zich een begrijpelijke gedachte, maar nee... dit klopt niet. Getijden ontstaan doordat de aantrekkingskracht van de maan significant verschilt tussen de kant dichtbij de maan en de kant ver weg van de maan. Aangezien zwaartekracht afneemt met het kwadraat van de afstand speelt dit voor de maan wel een rol maar voor de zon niet. (De zwaartekracht die de zon uitoefent op het 'verre' deel van de aarde is nagenoeg gelijk aan de zwaartekracht die de zon uitoefent op de kant van de aarde die naar de zon toe is gericht.)

Zie ook:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Getijde_(waterbeweging)

(Had je ook zelf op kunnen zoeken. Ik raad je aan om dat in het vervolg te doen voordat je anderen ernaar laat zoeken, want dat heb je duidelijk niet gedaan. Ik vind dat haast onbeschoft eigenlijk.)

[..]

Dat eerste volgt niet uit het laatste. Dat zul je moeten onderbouwen.

[..]

:Z
Hoezo zou de maan een andere richting op draaien? Dit staaft tevens de conclusie dat wij het middelpunt zijn. Anders zouden wij net zo goed om de maan heen kunnen draaien.

De atmosfeer is als een dunne schil. Hierdoor zou de warmte al snel verdwijnen. Een paar honderd kilometer ofzo. Lucht koelt sneller dan water. Een warm bad koelt zelfs al na 10 minuten tientallen graden af.


Ik heb een topic aangemaakt over de Bunyip. Een wezen in Australie. Dit soort wezens leven hier vanwege het platte aarde concept. Australie ligt tevens nabij de antarctic wall. Australie kent een enorme droogte vanwege de zon en wordt door anders verwarmt. Blijvende droogte onstaat alleen door een blijvende zon. Ik denk dat als de zon echt onder zou gaan dat het wel min 100 graden zou zijn. Die tientallen km luchtdeeltjes boven je hoofd zouden de warmte binnen 20 minuten loslaten.


TRU / Bunyip
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_161378176
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 12:47 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Als je zegtdat de aarde draait moet de rest ook dezelfde kant op gaan. Waarom doet de maan wat hij wilt?

Volgens jullie theorietje is de zon veel groter dan de maan. Dus zou hij toch ook eb en vloed moeten opwekken?

De atmosfeer is te dun, lucht is ook te dun om warmte vast te houden. Doe de verwarming maar uit en de ramen open: in 5 minuten super koud.

Echte ruimte plaatje van hoe prachtig de wereld is waar we op leven. Jammer dat mensen met andere theorietjes deze schoonheid nooit zullen voelen. Wij zijn het centrum van het universum en zijn prachtig :) .

[ afbeelding ]
Is dat nu een echt foto van onze aarde :{
pi_161378217
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:50 schreef donderdopje het volgende:

[..]

Is dat nu een echt foto van onze aarde :{
:Y
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_161378446
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 14:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ach, dat mensen zichzelf graag zien als het middelpunt van het bestaan kan ik mij, in psychologische zin, nog wel iets bij voorstellen.

Wat ik veel lastiger vind om te begrijpen dat men dat ziet als een argument voor wat wel en wat niet waar is. Het is dan een beetje alsof je zegt "ik wil graag volgende maand de staatsloterij winnen, dus weet je wat: ik neem gewoon aan dat ik hem volgende maand win en koop vast een nieuwe auto."
Ik vind de uitspraak van deGrasse Tyson iets toffer dan het centrum van het universum willen zijn:

quote:
“Recognize that the very molecules that make up your body, the atoms that construct the molecules, are traceable to the crucibles that were once the centers of high mass stars that exploded their chemically rich guts into the galaxy, enriching pristine gas clouds with the chemistry of life. So that we are all connected to each other biologically, to the earth chemically and to the rest of the universe atomically. That’s kinda cool! That makes me smile and I actually feel quite large at the end of that. It’s not that we are better than the universe, we are part of the universe. We are in the universe and the universe is in us.”


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2016 18:06:02 ]
pi_161378518
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 17:52 schreef firefly3 het volgende:

[..]

:Y
Als ik het zo goed zie valt het water er af.
Ik dacht dat we een ijsmuur hadden.
pi_161378680
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 18:09 schreef donderdopje het volgende:

[..]

Als ik het zo goed zie valt het water er af.
Ik dacht dat we een ijsmuur hadden.
Dat is een deel van de glacier. Dus eigenlijk ijs. Hiermee te vergelijken:

Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')