abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:01:25 #126
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_161891718
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het is dan ook te belachelijk voor woorden dat echt helemaal niemand dit aan heeft zien komen op het hogere dek. Ook de bonden hebben lopen snurken.

Men staarde zich blind op de FLO leeftijd want dat kon niet meer verkocht worden aan Nederland... :') :')

Dat defensie nu met een probleem zit had makkelijk voorkomen kunnen worden door de leeftijdsverhoging over een veel langere periode uit te smeren.
Mijn bond waarschuwt hier al jaren voor *O*
Maar de andere bonden luisteren niet, want kutofficierenbondje, tja...

Iedereen zag dit aankomen. Als Defensie of de bonden hierdoor 'overvallen' zijn of het 'niet zagen aankomen' zijn zij of incompetent of leugenaars.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:25:00 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161892052
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:01 schreef detaris het volgende:

[..]

Mijn bond waarschuwt hier al jaren voor *O*
Maar de andere bonden luisteren niet, want kutofficierenbondje, tja...

Iedereen zag dit aankomen. Als Defensie of de bonden hierdoor 'overvallen' zijn of het 'niet zagen aankomen' zijn zij of incompetent of leugenaars.
Er was 1 bond tegen deel 1 van het arbeidsvoorwaardenakkoord en dat was de AFMP, de rest is akkoord gegaan. Het akkoord waar de FLO leeftijd flexibel op 5 jaar voor de AOW leeftijd gezet is... Vroeger was 10 jaar geen probleem, (55, en bij de KM nog wat minder) wat uiteindelijk geld van de militairen zelf is. Want genoegen nemen met minder salaris in ruil voor de FLO...

Ik neem aan dat je die hele rel nog wel kan herinneren dat de AFMP, en dan vooral Snels, belachelijk werd gemaakt door de andere bonden. En ja het doorstroom probleem bestond deels al maar is met dit laatste akkoord, waar de bonden struikelend in hun haast een klauw onder hebben gezet, nog een paar graden erger geworden.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 10:38:50 #128
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_161892285
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Er was 1 bond tegen deel 1 van het arbeidsvoorwaardenakkoord en dat was de AFMP, de rest is akkoord gegaan. Het akkoord waar de FLO leeftijd flexibel op 5 jaar voor de AOW leeftijd gezet is... Vroeger was 10 jaar geen probleem, (55, en bij de KM nog wat minder) wat uiteindelijk geld van de militairen zelf is. Want genoegen nemen met minder salaris in ruil voor de FLO...

Ik neem aan dat je die hele rel nog wel kan herinneren dat de AFMP, en dan vooral Snels, belachelijk werd gemaakt door de andere bonden. En ja het doorstroom probleem bestond deels al maar is met dit laatste akkoord, waar de bonden struikelend in hun haast een klauw onder hebben gezet, nog een paar graden erger geworden.
Er zijn twee rellen geweest vorig jaar. Het eerste deelakkoord is niet ondertekend door de AMFP omdat de achterban bij de ledenraadpleging de 0,8% loonsverhoging te mager vonden.

Het (bovensectoraal) Loonakkoord is door de moederbond FNV niet ondertekend i.v.m. prijs / loonindexatie en lager pensioenopbouw in ruil voor loon. Hierop is er met name op social media een gigantische shitstorm geweest tussen Snels en wat lui van de ACOM.

FLO- leeftijd was volgens mij niet het hete hangijzer, maar het magere loonaanbod en de opbouw van de pensioenen.

Overigens is het goedkoper voor Defensie om een militair in dienst te houden en gewoon 100% door te betalen dan hem met FLO te sturen. :')
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:10:35 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161892732
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 10:38 schreef detaris het volgende:

[..]

Er zijn twee rellen geweest vorig jaar. Het eerste deelakkoord is niet ondertekend door de AMFP omdat de achterban bij de ledenraadpleging de 0,8% loonsverhoging te mager vonden.

Het (bovensectoraal) Loonakkoord is door de moederbond FNV niet ondertekend i.v.m. prijs / loonindexatie en lager pensioenopbouw in ruil voor loon. Hierop is er met name op social media een gigantische shitstorm geweest tussen Snels en wat lui van de ACOM.

FLO- leeftijd was volgens mij niet het hete hangijzer, maar het magere loonaanbod en de opbouw van de pensioenen.

Overigens is het goedkoper voor Defensie om een militair in dienst te houden en gewoon 100% door te betalen dan hem met FLO te sturen. :')
FLO leeftijd speelde idd in mindere mate mee, het speelde meer indirect mee door het pensioen gesteggel.. Maar wat ik dus zei, ze hebben allemaal lopen snurken.

En dat met FLO sturen dat dat duurder is heb ik vaker gehoord. Maar die vlieger gaat alleen op als er een vervanger achteraan komt in werkelijke dienst.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:20:58 #130
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_161892925
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

FLO leeftijd speelde idd in mindere mate mee, het speelde meer indirect mee door het pensioen gesteggel.. Maar wat ik dus zei, ze hebben allemaal lopen snurken.

En dat met FLO sturen dat dat duurder is heb ik vaker gehoord. Maar die vlieger gaat alleen op als er een vervanger achteraan komt in werkelijke dienst.
Dat laatste klopt niet.

De UKW (FLO) is, volgens de fiscus, een 'fiscaal onzuivere vroegpensioenregeling'.
Dat betekent dat Defensie een strafheffing moet betalen over de bruto uitkering van de oud-militair.

Met andere woorden: Defensie betaald een UKW'er +/- 70% van zijn laatst verdiende salaris. Daar bovenop betaald Defensie een strafheffing van 52% op het totaalbedrag. Aan een UKW'er is Defensie dus altijd meer geld kwijt dan aan een actief dienende militair.

Edit: Ik ben niet helemaal zeker van de 70%. Volgens mij ligt het percentage hoger.

[ Bericht 1% gewijzigd door detaris op 03-05-2016 11:29:17 ]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:41:47 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161893306
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:20 schreef detaris het volgende:

[..]

Dat laatste klopt niet.

De UKW (FLO) is, volgens de fiscus, een 'fiscaal onzuivere vroegpensioenregeling'.
Dat betekent dat Defensie een strafheffing moet betalen over de bruto uitkering van de oud-militair.

Met andere woorden: Defensie betaald een UKW'er +/- 70% van zijn laatst verdiende salaris. Daar bovenop betaald Defensie een strafheffing van 52% op het totaalbedrag. Aan een UKW'er is Defensie dus altijd meer geld kwijt dan aan een actief dienende militair.

Edit: Ik ben niet helemaal zeker van de 70%. Volgens mij ligt het percentage hoger.
Maar aan de andere kant geen reiskostenvergoeding, geen oefen- danwel vaartoelage, geen veb, geen vergoeding klasse 1... etc.

Dus ik vraag me af of die berekening wel zo zuiver is.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 11:43:19 #132
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_161893340
quote:
16s.gif Op maandag 2 mei 2016 16:53 schreef Kostertjuh het volgende:
Ik doe niks met VPN en snap er ook niks van? :{ Enlighten me.

En verder doet de Piratenbaai het wel, maar Bittorrent wil niet connecten..
Behalve dat de baas waarschijnlijk meekijkt zijn open netwerken hartstikke onveilig.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 09:06 schreef detaris het volgende:

[..]

Hangt af van je OPCO en je rang. Bij ons zitten de grote tekorten in de lage officiersrangen.
Misschien dat ik over 4 jaar nog LTZ1 kan worden en zo niet :W
Kijk eens naar onderofficier technische dienst, schreeuwend tekort overal. Ruim de helft van mijn klasje staat buiten de poort zodra de nadienplicht voorbij is.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:17:08 #133
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_161894069
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar aan de andere kant geen reiskostenvergoeding, geen oefen- danwel vaartoelage, geen veb, geen vergoeding klasse 1... etc.

Dus ik vraag me af of die berekening wel zo zuiver is.
De berekening is zuiver, het gaat om het brutosalaris. Die reiskosten, toelages etc... blijf je betalen, aan de opvolger. En de UKW'er verricht geen werkzaamheden meer. Je bent qua bruto salaris dus meer dan 100% kwijt voor iemand die niet meer werkt. Linksom of rechtsom een UKW'er kost Defensie meer dan iemand in dienst te houden.

UKW is overigens niet bedoeld als een besparing op loonkosten maar een manier om oude en versleten (niet uitzendbare) militairen uit de organisatie te laten vloeien en de krijgsmacht jong te houden.

Dat is in mijn ogen het dilemma. We willen een inzetbare (jonge) krijgsmacht. Maar tegelijkertijd knijpen we de bevorderingsruimte en het personeelsbestand aan de top dicht door iedereen langer te laten doorwerken. Waarbij het langer doorwerken op korte termijn o.a. door de strafheffing een hoop geld bespaart. 8)7
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:19:14 #134
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_161894102
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:43 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Behalve dat de baas waarschijnlijk meekijkt zijn open netwerken hartstikke onveilig.

[..]

Kijk eens naar onderofficier technische dienst, schreeuwend tekort overal. Ruim de helft van mijn klasje staat buiten de poort zodra de nadienplicht voorbij is.
Ik was laatst om mijn ouwe bootje en driekwart van de TD was of bevorderd of de dienst uit.
Ik lees af en toe de laatste pagina van de Alle Hens, mijn lichting begint het zinkende defensieschip ook te verlaten _O-

Niet raar trouwens, ik heb de wijzigingen cancels in een aantal OJP's gezien, lees voor kip konijn. :X
  dinsdag 3 mei 2016 @ 12:56:22 #135
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161894755
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:17 schreef detaris het volgende:

[..]

De berekening is zuiver, het gaat om het brutosalaris. Die reiskosten, toelages etc... blijf je betalen, aan de opvolger. En de UKW'er verricht geen werkzaamheden meer. Je bent qua bruto salaris dus meer dan 100% kwijt voor iemand die niet meer werkt. Linksom of rechtsom een UKW'er kost Defensie meer dan iemand in dienst te houden.
Dat is wat ik zei, mits er een opvolger aanwezig is:
quote:
En dat met FLO sturen dat dat duurder is heb ik vaker gehoord. Maar die vlieger gaat alleen op als er een vervanger achteraan komt in werkelijke dienst.
Met het huidige uitdunningsbeleid is er meer niet dan wel een opvolger. Veel van de mensen die in hun laatste jaren zitten worden/ werden op een soort mentorfunctie gezet en daar komt geen nieuwe voor terug. Dus de vent die met FLO gaat is dan zeker niet duurder voor defensie dan wanneer hij zou blijven zitten binnen het actieve bestand.
pi_161895031
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 11:43 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Behalve dat de baas waarschijnlijk meekijkt zijn open netwerken hartstikke onveilig.

[..]

Kijk eens naar onderofficier technische dienst, schreeuwend tekort overal. Ruim de helft van mijn klasje staat buiten de poort zodra de nadienplicht voorbij is.
Dat is bij de technische/logistieke functies bij KL niet anders. Maarja dat krijg je als je je mensen wegjaagd.....
  dinsdag 3 mei 2016 @ 14:32:52 #137
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_161896493
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 12:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is wat ik zei, mits er een opvolger aanwezig is:

[..]

Met het huidige uitdunningsbeleid is er meer niet dan wel een opvolger. Veel van de mensen die in hun laatste jaren zitten worden/ werden op een soort mentorfunctie gezet en daar komt geen nieuwe voor terug. Dus de vent die met FLO gaat is dan zeker niet duurder voor defensie dan wanneer hij zou blijven zitten binnen het actieve bestand.
Ik weet niet hoe het werkt bij de KL. Bij de KM, waar er sprake is van een militaire (onder)vulling van 85% :') bestaan de FLO klapstoeltjes als jaren niet meer. Mensen zitten gewoon op een functie waar een aflosser voor moet komen. Dat die er niet zijn vanwege het personeelstekort...

En dan nog, Defensie betaald, door een fiscale regeling, voor een UKW'er meer als voor een actief dienende.

Stel je hebt een Sm die 40.000 EUR bruto in het jaar verdiend op zo'n mentorstoel.
Hij gaat weg en Defensie laat de stoel vervallen. Dan nog betaald Defensie voor die vent, tot aan het aflopen van de UKW- uitkering aanzienlijk meer dan 40.000 EUR.

De grondslag voor de UKW (opgezocht, 73%): 29.200 + 15.184 (strafheffing 52%)=44.384 per jaar. (Daar komt de VEB- toelage, vakantie-uitkering e.d. nog bij, want dat ontvang je nog steeds tijdens de UKW- periode).

Als je hem in dienst houdt tot 67 ben je toch goedkoper uit? Je hoeft hem niet te laten oefenen of varen, gewoon lekker achter een bureau laten zitten en het gras maaien ;)
  dinsdag 3 mei 2016 @ 15:08:35 #138
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_161897307
Gooi die zgn "managers" er uit, en zet op die plek een ervaren OO of O neer die geen parate rol meer kan vervullen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 16:29:30 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161898850
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 14:32 schreef detaris het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het werkt bij de KL. Bij de KM, waar er sprake is van een militaire (onder)vulling van 85% :') bestaan de FLO klapstoeltjes als jaren niet meer. Mensen zitten gewoon op een functie waar een aflosser voor moet komen. Dat die er niet zijn vanwege het personeelstekort...
Dat is bij de KL ook, echter met de NF, het langer moeten dienen en de mensen die in ontslagbescherming zitten (2 jaar voor FLO/ UKW) zijn er wel dit soort stoelen gecreeerd als het ware. Lui blijven even zitten tot hun FLO en daarna wordt dat stoeltje niet meer gevuld.

quote:
En dan nog, Defensie betaald, door een fiscale regeling, voor een UKW'er meer als voor een actief dienende.

Stel je hebt een Sm die 40.000 EUR bruto in het jaar verdiend op zo'n mentorstoel.
Hij gaat weg en Defensie laat de stoel vervallen. Dan nog betaald Defensie voor die vent, tot aan het aflopen van de UKW- uitkering aanzienlijk meer dan 40.000 EUR.

De grondslag voor de UKW (opgezocht, 73%): 29.200 + 15.184 (strafheffing 52%)=44.384 per jaar. (Daar komt de VEB- toelage, vakantie-uitkering e.d. nog bij, want dat ontvang je nog steeds tijdens de UKW- periode).

Als je hem in dienst houdt tot 67 ben je toch goedkoper uit? Je hoeft hem niet te laten oefenen of varen, gewoon lekker achter een bureau laten zitten en het gras maaien ;)
Als eerste meende ik dat de strafheffing nog op 26% lag, die is dus opgehoogd... Ja, dan wordt het verhaal idd duurder... Maar goed, echt heel veel scheelt het niet. En dan laat ik de eigen inleg van de militairen nog even buiten beschouwing, genoegen nemen met wat minder salaris om eerder met FLO te kunnen plus dat er vijf van de tien jaar afgepakt is... Dat geld is ergens in eoa pot verdwenen maar niemand weet waar het is.

En aan de andere kant is het natuurlijk maar net hoe je het bekijkt, een overheid die boetes verzint maar aan de andere kant diezelfde boetes betaalt (Defensie) en ontvangt... :') Vestzak, broekzak. Het is gewoon stom schuiven met geld.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 16:30:43 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161898877
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 15:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Gooi die zgn "managers" er uit, en zet op die plek een ervaren OO of O neer die geen parate rol meer kan vervullen.
Dan kom je aan de officierenbaantjes en dan is Leiden in last... :')
  dinsdag 3 mei 2016 @ 16:57:51 #141
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_161899580
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is bij de KL ook, echter met de NF, het langer moeten dienen en de mensen die in ontslagbescherming zitten (2 jaar voor FLO/ UKW) zijn er wel dit soort stoelen gecreeerd als het ware. Lui blijven even zitten tot hun FLO en daarna wordt dat stoeltje niet meer gevuld.

[..]

Als eerste meende ik dat de strafheffing nog op 26% lag, die is dus opgehoogd... Ja, dan wordt het verhaal idd duurder... Maar goed, echt heel veel scheelt het niet. En dan laat ik de eigen inleg van de militairen nog even buiten beschouwing, genoegen nemen met wat minder salaris om eerder met FLO te kunnen. Dat geld is ergens in eoa pot verdwenen maar niemand weet waar het is.

En aan de andere kant is het natuurlijk maar net hoe je het bekijkt, een overheid die boetes verzint maar aan de andere kant diezelfde boetes ontvangt... :') Vestzak, broekzak. Het is gewoon stom schuiven met geld.
Het is inderdaad vestzak broekzak. Maar daar heeft Financiën lak aan. Ze doen namelijk hetzelfde met huisvesting en voeding (loon in natura). En ondertussen komt het ten laste van het defensiebudget. :{

Het verhaal over een eigen inleg heb ik nooit kunnen terugvinden... Het staat iig niet in de uitkeringswet gewezen militairen. Zou kunnen dat het wel is meegenomen in het vaststellen van de loongebouw.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:05:17 #142
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161899760
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:57 schreef detaris het volgende:

[..]

Het is inderdaad vestzak broekzak. Maar daar heeft Financiën lak aan. Ze doen namelijk hetzelfde met huisvesting en voeding (loon in natura). En ondertussen komt het ten laste van het defensiebudget. :{
Klopt...

quote:
Het verhaal over een eigen inleg heb ik nooit kunnen terugvinden... Het staat iig niet in de uitkeringswet gewezen militairen. Zou kunnen dat het wel is meegenomen in het vaststellen van de loongebouw.
Ik zal eens zoeken, heb het volgens mij een keer ergens in oude regelgeving gelezen toen met 55 jaar eruit nog de norm was...

Overigens staat hier (blz 17 ev.) een "voorbeeldberekening" mbt UGM... Een adjudant levert zo'n beetje duizend euro bruto in tov het salaris als actief dienende... Als ik eea zo snel even bereken scheelt dat meer dan die bruto 73% berekening van jou eerder.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:07:19 #143
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_161899822
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Klopt...

[..]

Ik zal eens zoeken, heb het volgens mij een keer ergens in oude regelgeving gelezen toen met 55 jaar eruit nog de norm was...

Overigens staat hier een "voorbeeldberekening" mbt UGM... Een adjudant levert zo'n beetje duizend euro bruto in tov het salaris als actief dienende... Als ik eea zo snel even bereken scheelt dat meer dan die bruto 73% berekening van jou eerder.
Dat laatste gaat over het AOW- gat Die duizend euro bruto levert de adjudant in omdat hij op 65 zijn pensioen naar voren moet halen en de 'tijdelijke voorziening AOW- gat' is o.a. vanwege een aantal fiscale regels onvoldoende om het gat volledig op te vullen.

Dit komt doordat de FLO uitkering stopt op 65, terwijl de AOW- leeftijd verder oploopt. Mensen zitten dus met een gigantisch inkomensgat vanaf hun 65ste tot de AOW- datum.

https://www.abp.nl/applicaties/UGM/berekenen

Gebruik deze tool om de hoogte van je UGM te berekenen Achja. Deze tool geeft een goed beeld imo.

[ Bericht 2% gewijzigd door detaris op 03-05-2016 17:13:59 ]
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:16:33 #144
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161899987
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:07 schreef detaris het volgende:

[..]

Dat laatste gaat over het AOW- gat Die duizend euro bruto levert de adjudant in omdat hij op 65 zijn pensioen naar voren moet halen en de 'tijdelijke voorziening AOW- gat' is o.a. vanwege een aantal fiscale regels onvoldoende om het gat volledig op te vullen.
Ik kijk naar de UGM uitkering tov het salaris als actief dienend, de eerste twee blokken. Dat AOW deel kijk ik niet eens naar. Het verschil is groter dan die 73% berekening en ik mag aannemen dat dit soort dingen in kamerbrieven redelijk kloppen.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:17:27 #145
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_161900002
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 17:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik kijk naar de UGM uitkering tov het salaris als actief dienend, de eerste twee blokken. Dat AOW deel kijk ik niet eens naar. Het verschil groter dan die 73% berekening en ik mag aannemen dat dat in kamerbrieven redelijk klopt.
Dat laatste betwijfel ik ten zeerste. Als ik een fictieve overste aanmaak in de tool van het ABP krijg ik namelijk een ander beeld.
Ik heb meer vertrouwen in de rekenvaardigheid van het ABP dan in Defensie of onze minister.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:19:09 #146
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:21:03 #147
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:24:23 #148
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 3 mei 2016 @ 17:43:12 #149
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_161900488
Vast gezellig gezelschap aan de eettafel.
  dinsdag 3 mei 2016 @ 19:13:55 #150
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161902460
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2016 16:57 schreef detaris het volgende:

Het verhaal over een eigen inleg heb ik nooit kunnen terugvinden... Het staat iig niet in de uitkeringswet gewezen militairen. Zou kunnen dat het wel is meegenomen in het vaststellen van de loongebouw.
Ben nog zoekende, kan ook zijn dat ik desbetreffende passage ergens op mijn Mulan account heb opgeslagen...

Maar wat ik wel weer tegenkwam is bv de VEB toelage, die tegenwoordig te pas en onpas gebruikt wordt als een soort vergoeding voor eventueel gemaakte extra uren terwijl het initieel een vergoeding was voor oa de premie ziektekostenverzekering... Dat is natuurlijk ook al lang weer vergeten... :') :')

quote:
voor de financiële gevolgen van de invoering van het nieuwe stelsel
ziektekosten militair personeel. De militair betaalt voortaan een premie voor
geneeskundige verzorging. Ter compensatie hiervan wordt aan de militair een
vaste vergoeding voor extra beslaglegging verstrekt, alsmede voor de militair
met een inkomen beneden de ziekenfondsgrens, een compensatie MOOZ/WTZ.
Officiele Bekendmakingen

quote:
ngevolge MP 31-101, regelingnr, 1210, artikel 60c, (AMAR) en MP 31-107, regelingnr, 1210, art. 4.a. hebben alle militairen aanspraak op een maandelijkse vergoeding voor extra-beslaglegging. Alle kosten voor de militair (de premies, de belasting over de werkgeverspremie SZVK en het vervallen van de compensatie van voor 010195) worden gecompenseerd door de "vaste toeslag voor extra beslaglegging"(VEB). Het VEB=percentage is afhankelijk van de hoogte van de bezoldiging. Hierbij zijn vijf categorieën te onderscheiden
DEF / Defensie Nieuws Topic #24
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')