abonnement Unibet Coolblue
pi_161418940
quote:
19s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:52 schreef RRuben het volgende:
Welke running apps gebruiken jullie eigenlijk? Ik ben net terug van mijn 5k, had op google maps een route'tje uitgestippeld van 5.17 km, maar nu ben ik terug en zegt een app dat ik maar 4,65 km heb gerend. Die app gaat via gps en is niet zo nauwkeurig dus, bij zo'n bocht staat gewoon dat ik heb afgesneden over het water heen haha _O-
De meesten hier hebben een GPS horloge, dat is een stuk nauwkeuriger dan via de telefoon..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_161418962
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:22 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

De WR's op de 5 en 10k liggen in tempo 7 seconden uit elkaar. Dat scheelt bij die snelheid ongeveer 1km per uur. Dat is nog best een heel verschil :P.
Het is maar hoe je het bekijkt. Als de nummer 1 maar enkele seconden sneller over de finish gaat dan de nummer 2, dan ervaart de nummer 2 dat als best een heel verschil.

Als je wilt weten hoe hard mensen ongeveer kunnen lopen, dan stel je vast dat mensen al vanaf 5km niet veel harder kunnen lopen 20km/uur. Ongeveer even hard als gemiddelde mensen gemiddeld op rustige wijze fietsen op een gemiddelde fiets.

Voel je het verschil tussen 20km/uur lopen en 21km/uur lopen? Ik veronderstel dat een topatleet op de 20km hetzelfde gevoel ervaart als een topatleet op de 10km, maar dan een half uur langer.
pi_161418982
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:54 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt. Als de nummer 1 maar enkele seconden sneller over de finish gaat dan de nummer 2, dan ervaart de nummer 2 dat als best een heel verschil.

Als je wilt weten hoe hard mensen ongeveer kunnen lopen, dan stel je vast dat mensen al vanaf 5km niet veel harder kunnen lopen 20km/uur. Ongeveer even hard als gemiddelde mensen gemiddeld op rustige wijze fietsen op een gemiddelde fiets.

Voel je het verschil tussen 20km/uur lopen en 21km/uur lopen? Ik veronderstel dat een topatleet op de 20km hetzelfde gevoel ervaart als een topatleet op de 10km, maar dan een half uur langer.
Die veronderstelling klopt niet, de meeste mensen zullen nooit zo diep kunnen gaan als topatleten dus dat voelt echt niet hetzelfde..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_161419112
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:55 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Die veronderstelling klopt niet, de meeste mensen zullen nooit zo diep kunnen gaan als topatleten dus dat voelt echt niet hetzelfde..
Zou kunnen...Ik zit te denken aan wind tegen. Als je wind tegen hebt, dan loop je langzamer bij eenzelfde inspanning. Misschien is een langere afstand ook een vorm van wind tegen. :+

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Lekker geslachtsneutraal ook weer die pagina :(
Ik neem aan dat er minder vrouwen zijn die snel kunnen of willen lopen dan mannen. :P

Overigens zou ik eerder van je verwachten dat je een aparte categorie voor vrouwen wilt, want de beste vrouwen doen er altijd een paar minuten langer over dan de beste mannen. Wat voor mannen <19 is, is voor vrouwen <21 op de 5km. Dat is niet eerlijk, want beter getrainde vrouwen kunnen verliezen van slechter getrainde mannen. :+
  donderdag 14 april 2016 @ 11:08:46 #205
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_161419201
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De meesten hier hebben een GPS horloge, dat is een stuk nauwkeuriger dan via de telefoon..
Oke, en kan je dat dan aan een app koppelen ofzo? Zodat je alles een beetje kan bijhouden.
leef de leven
pi_161419259
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:03 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Zou kunnen...Ik zit te denken aan wind tegen. Als je wind tegen hebt, dan loop je langzamer bij eenzelfde inspanning. Misschien is een langere afstand ook een vorm van wind tegen. :+

[..]
Huh? Hier snap ik niks van.

quote:
Ik neem aan dat er minder vrouwen zijn die snel kunnen of willen lopen dan mannen. :P

Overigens zou ik eerder van je verwachten dat je een aparte categorie voor vrouwen wilt, want de beste vrouwen doen er altijd een paar minuten langer over dan de beste mannen. Wat voor mannen <19 is, is voor vrouwen <21 op de 5km. Dat is niet eerlijk, want beter getrainde vrouwen kunnen verliezen van slechter getrainde mannen. :+
Kunnen, ja, willen, waarom? En ja dat is ook wat ik bedoelde, dat 20 min. op de 6km als toploper gezien wordt terwijl dat voor mannen een redelijke tijd is maar voor vrouwen meteen de nationale top is. Het verschil is nog wel groter dan 2 minuten op de 5km op die tijden waar je het over hebt.

quote:
19s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:08 schreef RRuben het volgende:

[..]

Oke, en kan je dat dan aan een app koppelen ofzo? Zodat je alles een beetje kan bijhouden.
Ja, dat kun je automatisch uploaden met runkeeper of strava of endomondo of zo! Volgens mij komt de nauwkeurigheid vaak niet van de app die je gebruikt, maar van het apparaat dat de GPS-metingen doet, al zijn er geloof ik ook nog wel verschillen soms als je tegelijkertijd Strava en Endomondo laat meten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_161419370
quote:
19s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:52 schreef RRuben het volgende:
Welke running apps gebruiken jullie eigenlijk? Ik ben net terug van mijn 5k, had op google maps een route'tje uitgestippeld van 5.17 km, maar nu ben ik terug en zegt een app dat ik maar 4,65 km heb gerend. Die app gaat via gps en is niet zo nauwkeurig dus, bij zo'n bocht staat gewoon dat ik heb afgesneden over het water heen haha _O-
net begonnen en loopt nu al over water -O-
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  donderdag 14 april 2016 @ 11:46:59 #208
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_161419955
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, dat kun je automatisch uploaden met runkeeper of strava of endomondo of zo! Volgens mij komt de nauwkeurigheid vaak niet van de app die je gebruikt, maar van het apparaat dat de GPS-metingen doet, al zijn er geloof ik ook nog wel verschillen soms als je tegelijkertijd Strava en Endomondo laat meten.
Oke thanks, weet ik genoeg :)

quote:
99s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:18 schreef CaLeX het volgende:

[..]

net begonnen en loopt nu al over water -O-
Haters gonna hate :6
leef de leven
pi_161420319
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 06:31 schreef YUR het volgende:

[..]

Dat was het voor mij ook. Ook ik ben begonnen met Evy, en ook ik moest daarbij hele lessen opnieuw doen omdat ik ze niet trok.

Dus als ik het kan, kan iedereen het. Je moet het alleen willen en je moet er de tijd voor hebben, maar je moet die tijd vooral ook krijgen en maken :)
Is natuurlijk ook, maar je moet het ook nog maar even doen! Maar het is natuurlijk ook gewoon genieten...

quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 07:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het is superlaagdrempelig, en het niveau loopt uiteen van zo'n 16 minuten op de 5km tot mensen die voor het eerst 5km lopen met een start2run cursus of zo. Zeker niet voor pro's! Je kan gewoon op dezelfde avond aankomen en inschrijven, het zijn in totaal 4 wedstrijdjes, 2x van de atletiekbaan in Overvecht, 2x vanaf Maarschalkerweerd. Je kan elke keer 5 of 10km doen en er is ook een klassement als je alle wedstrijden loopt. Het parcours heeft wel veel haakse bochten maar verder prima te doen!

[..]

Ah, leuk... Klinkt wel goed allemaal. Zag ze wel eens voorbij komen maar wist nooit wat ik ervan moest denken. Thanks voor de info :)
pi_161420368
quote:
19s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:46 schreef RRuben het volgende:

[..]

Oke thanks, weet ik genoeg :)

[..]

Haters gonna hate :6
:*

Maar neem de adviezen hier wel serieus, hier ook een oud voetballer die wel even een HM ging doen na al meerdere 10 en 5 km wedstrijdjes. Belasting is toch heel anders, gelukkig had ik voldoende fysio in mijn aanvullende verzekering ^O^
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_161420631
quote:
99s.gif Op donderdag 14 april 2016 12:06 schreef CaLeX het volgende:

[..]

:*

Maar neem de adviezen hier wel serieus, hier ook een oud voetballer die wel even een HM ging doen na al meerdere 10 en 5 km wedstrijdjes. Belasting is toch heel anders, gelukkig had ik voldoende fysio in mijn aanvullende verzekering ^O^
Inderdaad, maar ook qua inspanning is het compleet anders. Voetbal is meer interval en explosiever...

Ik als (zaal)voetballer en tennisser moest toch ook echt rustig opbouwen (learned it the hard way) en een jongen die veel lange afstanden liep was weer na 10 minuten stuk bij het (zaal)voetbal.

Niet te vergelijken...

Ik kijk tegenwoordig toch ook met een ander oog naar de statistieken bij voetbalwedstrijden (speler X heeft 9.87km gelopen deze wedstrijd... Anderhalf uur over 10km en dan ook nog 15min pauze tussendoor... dat is toch niet zo speciaal ;) )
  donderdag 14 april 2016 @ 12:36:58 #212
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_161421123
quote:
99s.gif Op donderdag 14 april 2016 12:06 schreef CaLeX het volgende:

[..]

:*

Maar neem de adviezen hier wel serieus, hier ook een oud voetballer die wel even een HM ging doen na al meerdere 10 en 5 km wedstrijdjes. Belasting is toch heel anders, gelukkig had ik voldoende fysio in mijn aanvullende verzekering ^O^
Ja ik neem het zeker serieus, ik ga nu eerst dit jaar (deze zomer) 5k proberen en dan zie ik volgend jaar wel wat ik dan aankan.
leef de leven
pi_161421404
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 10:54 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het bekijkt. Als de nummer 1 maar enkele seconden sneller over de finish gaat dan de nummer 2, dan ervaart de nummer 2 dat als best een heel verschil.

Als je wilt weten hoe hard mensen ongeveer kunnen lopen, dan stel je vast dat mensen al vanaf 5km niet veel harder kunnen lopen 20km/uur. Ongeveer even hard als gemiddelde mensen gemiddeld op rustige wijze fietsen op een gemiddelde fiets.

Voel je het verschil tussen 20km/uur lopen en 21km/uur lopen? Ik veronderstel dat een topatleet op de 20km hetzelfde gevoel ervaart als een topatleet op de 10km, maar dan een half uur langer.
Ik snap niet wat je nou probeert te vertellen... :+

En het verschil tussen 20 en 21 voel je zeker!
pi_161421484
Zelfs bij een sprint over 100 m haal ik de 20 nog niet geloof ik :D
pi_161422234
Ik deed laatst een van mijn laatste 200tjes in de training in 37 seconden, dat is bijna 20km/u 8-) Maar dat is dus eigenlijk niet zo hard aangezien de topsprintsters ruim boven de 30km/u komen op die afstand.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_161422604
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik deed laatst een van mijn laatste 200tjes in de training in 37 seconden, dat is bijna 20km/u 8-) Maar dat is dus eigenlijk niet zo hard aangezien de topsprintsters ruim boven de 30km/u komen op die afstand.
Met subtiel verschil dat die dag in dag uit bezig zijn met het verbeteren van hun sprint en jij een baan er naast heb en meer een lange afstands loper bent :P
pi_161422694
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:30 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Met subtiel verschil dat die dag in dag uit bezig zijn met het verbeteren van hun sprint en jij een baan er naast heb en meer een lange afstands loper bent :P
Klopt! Maar ik denk dat jij 20km/u op een 100 meter ook wel haalt ;) Dan mag je er 18 seconden over doen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_161422769
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Klopt! Maar ik denk dat jij 20km/u op een 100 meter ook wel haalt ;) Dan mag je er 18 seconden over doen.
Binnenkort eens testen :)
pi_161422945
Toen ik een snelle kilometer ging proberen zat ik er de eerste 400 meter boven, maar dan beginnen m'n ogen ook gewoon te tranen :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_161423183
Ik keek net dit. En toen dacht ik: ik ga als cadeau voor mijn promoveren vragen of mensen bijdragen aan een marathonreis naar Boston O+ Maarja droomdroom, eerst die dissertatie maar eens afmaken :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_161424187
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 13:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik keek net dit. En toen dacht ik: ik ga als cadeau voor mijn promoveren vragen of mensen bijdragen aan een marathonreis naar Boston O+ Maarja droomdroom, eerst die dissertatie maar eens afmaken :P
Wat een zoetsappigsmerig Amerikaans filmpje. Maatje van me deed de BM eens en is onwijs enthousiast.

Ik ga voor de kustmarathon dit jaar. Ben nu al zenuwachtig.
  Redactie Sport donderdag 14 april 2016 @ 14:44:38 #222
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_161424418
Slechte generale vandaag. Alsof ik ineens niet meer kon hardlopen. Nouja, we gaan het zien zondag :')

Overigens ga ik die 10 EM nog op mijn oude schoenen lopen, ik vind mijn nieuwe nog wat te wisselvallig. Het ene loopje zitten ze als gegoten en het andere loopje slapen mijn voeten tot 4km :{ Dat moet ik niet hebben zondag.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_161424860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 14:44 schreef DeLuna het volgende:
Slechte generale vandaag. Alsof ik ineens niet meer kon hardlopen. Nouja, we gaan het zien zondag :')

Overigens ga ik die 10 EM nog op mijn oude schoenen lopen, ik vind mijn nieuwe nog wat te wisselvallig. Het ene loopje zitten ze als gegoten en het andere loopje slapen mijn voeten tot 4km :{ Dat moet ik niet hebben zondag.
Slapende voeten? Zitten ze te strak? Lijkt me niet zo fijn...
  Redactie Sport donderdag 14 april 2016 @ 15:13:58 #224
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_161425024
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 15:05 schreef Ciscus het volgende:

[..]

Slapende voeten? Zitten ze te strak? Lijkt me niet zo fijn...
Ja ik heb geen idee. Veters al losser en strakker gehad maar daar lijkt het probleem niet te zitten. En omdat het zo onvoorspelbaar is ben ik ook nog niet terug naar de winkels geweest. Maandag liep ik zonder problemen gewoon 18,6km op die schoenen :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 14 april 2016 @ 15:39:51 #225
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_161425556
Hoelang nemen jullie normaal gesproken rust? Ik heb vanochtend een 5k gedaan en heb wel zin om morgenochtend weer te gaan. Kan wel als ik rustig aan doe ofniet?
leef de leven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')