abonnement Unibet Coolblue
pi_165100627
Het gaat alweer veel beter met Mees. :)

Zaterdagavond heeft hij nog gebraakt, dat was ook gelijk de laatste keer. Hij eet alweer zelf wat, gecombineerd met wat sondevoeding. Hij blijft alweer beter op zijn stok en wordt weer actiever. In de ontlasting vonden ze niets geks. Hij is zelfs mooi op gewicht gebleven zo. :)

Om nog wat verder op te knappen en te wachten totdat de vogelarts er zelf naar kan kijken mag hij nog even blijven. Hopelijk mag hij morgen alweer mee naar huis. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  donderdag 8 september 2016 @ 14:34:07 #252
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_165174138
Hoe gaat het nu met Mees?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_165197654
Nog een paar uurtjes en dan mogen we Mees weer ophalen. O+ Hij is goed opgeknapt na pijnstillers+antibiotica in het weekend.

Het is even afwachten, als hij toch thuis weer achteruit gaat dan zal hij uitgebreidere onderzoeken moeten krijgen. Ik ben in ieder geval blij dat hij straks weer gezellig hier is. ^O^
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_165204517
Mees is terug. *O* *O* *O*

In de auto was hij knap actief. Net als de eerste keer in de auto stak hij constant zijn kopje door de spijlen heen. De rest van de tijd rende hij over de bodem alle kanten op. O+

Dodo was behoorlijk enthousiast toen hij Mees weer zag maar accepteerde hem gelijk weer, hij zat alweer eten op te braken. Mees beantwoorde dat met zijn gewoonlijke vijandigheid. Alles is weer zoals het was. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 9 september 2016 @ 22:54:11 #255
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_165211970
Fijn dat jullie hem weer thuis hebben! *O* Lekker weer in zijn vertrouwde omgeving in plaats van bij een dierenarts.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator vrijdag 9 september 2016 @ 23:43:51 #256
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_165213546
Mees *O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_165237461
Stiekem zaten Mees en Dodo net samen op één stokje te slapen. *;
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_165254503
Ik heb die twee schreeuwkippen vanmiddag een schaal popcorn gegeven. Het eerste half uur moesten ze er niks van hebben en was het allemaal maar eng en vreemd. Daarna barstte een ware feeding frenzy los, met als gevolg dat mijn hele woonkamer nu onder de popcorn ligt.
Hilarisch. O+
pi_165284167
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 20:21 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik heb die twee schreeuwkippen vanmiddag een schaal popcorn gegeven. Het eerste half uur moesten ze er niks van hebben en was het allemaal maar eng en vreemd. Daarna barstte een ware feeding frenzy los, met als gevolg dat mijn hele woonkamer nu onder de popcorn ligt.
Hilarisch. O+
Volgende keer aardbeien _O-
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_165287234
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2016 20:21 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik heb die twee schreeuwkippen vanmiddag een schaal popcorn gegeven. Het eerste half uur moesten ze er niks van hebben en was het allemaal maar eng en vreemd. Daarna barstte een ware feeding frenzy los, met als gevolg dat mijn hele woonkamer nu onder de popcorn ligt.
Hilarisch. O+
_O- Dat klinkt leuk!

Met Mees moet ik opletten dat hij wel blijft eten. Niet zo moeilijk, want Mees eet eigenlijk bijna constant. O+
Hij begint nu echt de geluidjes van Dodo over te nemen, maar dan op een fijner volume. :P

's Avonds zie ik weleens dat Dodo naast Mees gaat slapen, dan hoor ik geen protest van Mees, volgens mij slaapt hij best diep. Als Mees dan 's ochtends wakker wordt hoor ik wel gebrom van hem. Iedere ochtend dus een soort van "wat doe jij in mijn bed" klaagzang. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_165299826
Ik kom regelmatig hier kijken in de hoop leuke foto's of filmpjes te zien van jullie kippetjes, maar helaas gebeurt dat niet vaak genoeg. Daarom spam ik mijn lawaai-papagaai hier. Hopelijk volgen er meer!

pi_165426952
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2016 19:30 schreef zwelgje76 het volgende:
Ik kom regelmatig hier kijken in de hoop leuke foto's of filmpjes te zien van jullie kippetjes, maar helaas gebeurt dat niet vaak genoeg. Daarom spam ik mijn lawaai-papagaai hier. Hopelijk volgen er meer!

Leuk! :D
Mijn lawaaipapegaaifilmpjes die post ik met reden niet, Dodo maakt namelijk echt een gruwelijke herrie. :P

Ik heb wel fotootjes. O+



Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator maandag 19 september 2016 @ 12:53:48 #263
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_165427004
Ik zie hier en daar wat uitstekende muziek staan ^O^
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_165428080
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 12:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik zie hier en daar wat uitstekende muziek staan ^O^
:D

Mees is vervelend vandaag en zoekt dus steeds ruzie met Dodo. Vijf minuten uit de kooi, voor straf in zijn 'gevangenis', vijf minuten eruit en weer erin. }:|
Hij vindt het gelukkig niet erg meer in zijn strafkooitje en zit dan lekker mee te raspen met Dodo. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_165431169
Ik zag van de week vroeg in de morgen Jip met een vliegpen spelen, leuk.

Toen zag ik dat Beau raar deed.
Even van dichtbij bekeken, bleek de hele kooi onder het bloed te zitten, inclusief vogel, en muur erachter.
De vleugelpen waar Jip mee zat te spelen zat inderdaad vol bloed, ik heb het vermoeden dat ze in de nacht in paniek is geraakt, en toen een bloedpen geslagen heeft.
Nu heeft ze nergens last meer van, maar dat was wel even schrikken.
pi_165432797
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 16:30 schreef SnoepTomaatje het volgende:
Ik zag van de week vroeg in de morgen Jip met een vliegpen spelen, leuk.

Toen zag ik dat Beau raar deed.
Even van dichtbij bekeken, bleek de hele kooi onder het bloed te zitten, inclusief vogel, en muur erachter.
De vleugelpen waar Jip mee zat te spelen zat inderdaad vol bloed, ik heb het vermoeden dat ze in de nacht in paniek is geraakt, en toen een bloedpen geslagen heeft.
Nu heeft ze nergens last meer van, maar dat was wel even schrikken.
Dat is zeker schrikken! :o Gelukkig maar dat er niet meer aan de hand was. :)

Mees maakt van het stofzuigen zijn eigen feestje. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_165460257
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2016 12:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik zie hier en daar wat uitstekende muziek staan ^O^
Maar het vervolgens raar vinden dat die vogels een enorme herrie maken... ;)

Gave foto's trouwens, die halsbandparkieten zien er zo grappig uit!
Jammer dat ze elkaar af en toe niet zo lief vinden. Ik heb maar heel zelden meegemaakt dat vogels van verschillende rassen elkaar lief vinden. Meestal negeren ze elkaar gewoon. Of ze pesten elkaar. Of ze maken elkaar zowat kapot. Leuk man. Vogels... :')
pi_165462706
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2016 21:45 schreef zwelgje76 het volgende:

[..]

Maar het vervolgens raar vinden dat die vogels een enorme herrie maken... ;)

Gave foto's trouwens, die halsbandparkieten zien er zo grappig uit!
Jammer dat ze elkaar af en toe niet zo lief vinden. Ik heb maar heel zelden meegemaakt dat vogels van verschillende rassen elkaar lief vinden. Meestal negeren ze elkaar gewoon. Of ze pesten elkaar. Of ze maken elkaar zowat kapot. Leuk man. Vogels... :')
Volgens mij houden ze wel van metal. Dodo houdt ook echt van Michael Jackson en helaas ook van Nederlandstalig.

Dodo en Bertie (rosella) gingen prima met elkaar om, ze voerden elkaar en sliepen tegen elkaar aan. O+ Dodo en Jaap (kakariki) voerden elkaar ook trouwens, door de tralies heen. :D Dodo snapt het soms niet en lijkt dan eten op te braken voor Mees wanneer hij juist aan het klieren is. Als Mees eenmaal zou snappen dat er eten uit die snavel komt dan zouden ze snel goeie vriendjes kunnen zijn. :Y)

Ik had eigenlijk niet verwacht dat Mees zo moeilijk zou zijn naar Dodo toe en zeker niet het laffe gedrag van Dodo. :D Nou deed Mees ook al wel zo lelijk naar zijn zusje en ook andere kooigenoten, misschien dat hij toch te vroeg uit het nest gehaald is. Vanavond heb ik in ieder geval maar een keer verbaal hoeven straffen/belonen, ik kan mezelf weer even voorhouden dat dit verbetering is. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator dinsdag 20 september 2016 @ 23:24:18 #269
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_165463225
Sowieso metal 8-) \m/
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator vrijdag 23 september 2016 @ 21:46:02 #270
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_165524346
Ik heb Tali net even onder de douche gesodemieterd omdat ze al een week niet in haar badje wilde gaan zitten en ze rook nogal muf :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_165710462
Ik ben vandaag naar de Vogelkelder geweest, dat is wel een echte aanrader voor vogelliefhebbers.
Heel erg groot assortiment, en eigenlijk gewoon ook een heel leuke winkel.
Vandaag, morgen en overmorgen gratis goodiebags i.v.m. dierendag, en zo op het eerste oog zag de goodiebag er goed uit!
pi_165752163
Mees voelt zich sinds vanochtend weer niet lekker. Hij slaapt veel, jaagt Dodo niet onnodig op, hij braakt en eet weinig.

Ik heb hem een paar uur laten slapen in de hoop dat hij weer wat beter zou zijn. Helaas begon hij gelijk weer met braken. Nu is hij wel weer lekker aan het eten. O+
Voor de zekerheid heb ik even met de dierenkliniek gebeld. Als hij niet vanzelf opknapt, of als zijn toestand verslechterd, dan gaan we weer even langs de kliniek. Mijn verwachting was dat ze hem gelijk weer zouden willen opnemen dus dit viel erg mee. :)

Dodo is maar wat blij met al het extra lekkers dat Mees krijgt. Ik vind het altijd leuk om te zien met welk gemak Dodo dingen vasthoudt. Mijn schoonmoeder gaf hem altijd gigantische stukken komkommer en daar klauterde hij nog met gemak mee omhoog. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 16:58:04 #273
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_165752504
Jee wat vervelend dat Mees zo een zorgenkindje is zeg.
Urk was een hele poos dwars, maar tegenwoordig gaat ie weer elke dag mee douchen en wandelen en zo, alles is weer als vanouds O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_165771292
Gisteren had ik de afspraak gemaakt voor een consult voor Mees. Vandaag was hij heel wat actiever, at meer en floot weer leuk. Helaas moest hij toch blijven voor opname. :o

Deze keer krijgt hij dezelfde behandeling als de vorige keer maar ook onderzoeken om te zien waardoor hij steeds ziek wordt. Hopelijk mag hij snel mee naar huis en worden er geen hele erge dingen gevonden. :X
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_165859396
Arm beest!
Hij ziet er op de foto hierboven ook niet heel erg vrolijk uit...

Die halsband is trouwens een gaaf beest zeg.
Wij hebben gekozen tussen een halsband en een valk en zijn uiteindelijk voor een valk gegaan. Maar als ik die foto's van je zie, dan gaan we volgende keer toch eens een halsband kopen. Hopelijk duurt dat nog heel lang, ik ben onze valk nog lang niet zat!
pi_165874960
quote:
0s.gif Op zondag 9 oktober 2016 20:49 schreef zwelgje76 het volgende:
Arm beest!
Hij ziet er op de foto hierboven ook niet heel erg vrolijk uit...

Die halsband is trouwens een gaaf beest zeg.
Wij hebben gekozen tussen een halsband en een valk en zijn uiteindelijk voor een valk gegaan. Maar als ik die foto's van je zie, dan gaan we volgende keer toch eens een halsband kopen. Hopelijk duurt dat nog heel lang, ik ben onze valk nog lang niet zat!
Let wel op met het geluid van halsbandparkieten, dat is soms geen pretje. :@

Mees doet het goed, hij eet goed en is weer wat aangekomen. Hij krijgt nog antibiotica en zijn uitslagen zijn ook nog niet binnen dus is het even afwachten wanneer hij naar huis mag.
Dodo schreeuwt ondertussen de longen uit zijn lijf als ik niet in de buurt ben en soms ook als ik wel bij hem ben. -O-
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator woensdag 12 oktober 2016 @ 17:02:12 #277
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_165914830
Sjongejongejonge die vogel van mij... Ik ben de wc aan het schoonmaken en Tali komt naar me toe gevlogen omdat ze wil zien wat ik aan het doen ben. Landt eerst op de hoedenplank achter me, besluit dat ze dichterbij wil komen en vliegt naar mijn schouder toe... mist en landt zo in de wc, middenin de wc-eend :X Vervolgens glibbert ze bijna het water in, ik schep haar er meteen uit en hield haar bijna een minuut onder de kraan om alles weg te spoelen. Ze zit nu heel beduusd in haar kooitje.

Ik hoop dat ik op tijd was, want ruim 15 jaar geleden had ik een kanarie die recht in een emmer heet schoonmaakmiddel vloog en niet veel later raakte hij flink wat veren kwijt :{
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_165951393
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2016 17:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Sjongejongejonge die vogel van mij... Ik ben de wc aan het schoonmaken en Tali komt naar me toe gevlogen omdat ze wil zien wat ik aan het doen ben. Landt eerst op de hoedenplank achter me, besluit dat ze dichterbij wil komen en vliegt naar mijn schouder toe... mist en landt zo in de wc, middenin de wc-eend :X Vervolgens glibbert ze bijna het water in, ik schep haar er meteen uit en hield haar bijna een minuut onder de kraan om alles weg te spoelen. Ze zit nu heel beduusd in haar kooitje.

Ik hoop dat ik op tijd was, want ruim 15 jaar geleden had ik een kanarie die recht in een emmer heet schoonmaakmiddel vloog en niet veel later raakte hij flink wat veren kwijt :{
Dat is wel schrikken. Heeft ze er nog last van gehad?

Wij hebben Mees terug sinds gisteren. *O*
Vandaag kreeg ik een telefoontje dat alle onderzoeken voor ziekten negatief zijn, dat is nog beter nieuws. :) Mees zou een gevoelig maag-darmkanaal kunnen hebben of heel stressgevoelig kunnen zijn. Voor het maag-darmstelsel zullen we haar water aanzuren met appelazijn.
Stress is ook heel aannemelijk, omdat Mees Dodo's gezelschap nu eenmaal echt niet kan waarderen en hem wegjagen heeft ze een dagtaak aan. Gisteren hebben we daarom een tweede kooi gekocht, Dodo en Mees slapen van nu af aan apart.

Mees gedraagt zich geweldig lief vandaag, is lekker actief en kan nog meer fluitjes. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:37:55 #279
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_165951552
Alles gaat helemaal goed met Tali :Y

Mooi dat Mees terug is *O*
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_166025521
Kleine Mees is al uren afgedekt met een deken zodat ze gaat slapen maar ze is nu bijna onophoudelijk aan het brabbelen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_166112211
Mees en Dodo zaten lekker naast elkaar te eten, in dezelfde kooi. Toen ze nog hun kooi met elkaar deelden was dit echt ondenkbaar. :)

Mees deed vandaag een mooie hoge fluit toen ik thuiskwam. :D Verder vindt ze het ook leuk om Dodo na te doen. Zo af en toe dan echoën ze elkaar, eerst Dodo's harde "pieuwpieuw" en dan een zachte van Mees er achteraan. :-) Mees vindt het ook leuk om Dodo's waarschuwingsgeluidje te doen, maar dan op schattig geluidsniveau. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:13:54 #282
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166254229
Ik merk dat Tali de laatste tijd 's avonds extreem actief is. Continu piepen, heen en weer sjezen door de kooi en schuin bij het luikje aan de tralies hangen omdat ze de kooi uit wil.

Nu mag ze de hele dag al "buiten" zitten, wat betekent dat ze vooral op haar "knaagplankje" zit (proppen krantenpapier, lege wc-rolletjes en een wijkkrantje dat als soort van tentje dient om knus in/onder te zitten en ook versnipperd wordt), en bij mij op het toetsenbord zitten om lekker te kroelen en me in de weg te zitten als ik wil typen :+

Ze vliegt tussendoor ook van hot naar her, vooral als ik even de kamer uit ga om bijvoorbeeld de was op te hangen, dan gaat ze mee, en ze gaat op de deurklink naar me zitten kijken wanneer ik op het balkon een sjekkie rook (echt, ik mag geen seconde weg zijn _O- ), dus die beweging krijgt ze ook wel.

Ligt dit aan de leeftijd (ze is bijna 4) of heeft ze teveel energie en kan die de rest van de dag niet kwijt?

En even twee foto's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+

[ Bericht 17% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 28-10-2016 00:19:28 ]
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_166297429
Dat je een hele bult geld kapotslaat bij Avonturia en dat ze dan het meest blij zijn met het stukje sepia van 1,79 :')
pi_166297573
Gisteren hebben we ons lieve parkietje moeten laten inslapen, ze was bijna 6. Ze bleek een eitje te hebben uitgeperst, waarbij alles van onderen kapot was gegaan. Best geschrokken hiervan, want dit had ik echt nog nooit gezien. Tevens voel ik me ook schuldig, maar ik heb voor gisteren niets aan haar gemerkt 😢
pi_166297652
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 10:41 schreef Lotte1977 het volgende:
Gisteren hebben we ons lieve parkietje moeten laten inslapen, ze was bijna 6. Ze bleek een eitje te hebben uitgeperst, waarbij alles van onderen kapot was gegaan. Best geschrokken hiervan, want dit had ik echt nog nooit gezien. Tevens voel ik me ook schuldig, maar ik heb voor gisteren niets aan haar gemerkt 😢
Aaaah dat is altijd heel naar ;(
pi_166298136
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 00:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik merk dat Tali de laatste tijd 's avonds extreem actief is. Continu piepen, heen en weer sjezen door de kooi en schuin bij het luikje aan de tralies hangen omdat ze de kooi uit wil.

Nu mag ze de hele dag al "buiten" zitten, wat betekent dat ze vooral op haar "knaagplankje" zit (proppen krantenpapier, lege wc-rolletjes en een wijkkrantje dat als soort van tentje dient om knus in/onder te zitten en ook versnipperd wordt), en bij mij op het toetsenbord zitten om lekker te kroelen en me in de weg te zitten als ik wil typen :+

Ze vliegt tussendoor ook van hot naar her, vooral als ik even de kamer uit ga om bijvoorbeeld de was op te hangen, dan gaat ze mee, en ze gaat op de deurklink naar me zitten kijken wanneer ik op het balkon een sjekkie rook (echt, ik mag geen seconde weg zijn _O- ), dus die beweging krijgt ze ook wel.

Ligt dit aan de leeftijd (ze is bijna 4) of heeft ze teveel energie en kan die de rest van de dag niet kwijt?

En even twee foto's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+
Dit klinkt als teveel aan energie. Mees sjeest in de ochtend ook door de kooi heen. Speelt ze genoeg en vliegt ze ook gewoon heen en weer, zonder dat ze jou achterna gaat? :)

quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 10:41 schreef Lotte1977 het volgende:
Gisteren hebben we ons lieve parkietje moeten laten inslapen, ze was bijna 6. Ze bleek een eitje te hebben uitgeperst, waarbij alles van onderen kapot was gegaan. Best geschrokken hiervan, want dit had ik echt nog nooit gezien. Tevens voel ik me ook schuldig, maar ik heb voor gisteren niets aan haar gemerkt 😢
Wat naar! Veel sterkte met het verlies. Als er een eitje vast zit dan kan het helaas heel snel gaan. Probeer je dus toch niet schuldig te voelen hierover, hoe moeilijk het ook is.

Tussen vorige week zondag en afgelopen vrijdag was Mees weer in haar tweede huis; de dierenkliniek. |:( Deze keer konden ze echt niets bedenken waar ze last van kon hebben. Ze at er goed en was actief. Het advies werd dan ook om haar kooi aan drie kanten af te dekken, alleen nog zaadvoer te geven (omdat ze misschien de pellets toch niet goed genoeg at) en heel veel rust en regelmaat te bieden.

Zo gezegd zo gedaan, maar gisteren was ze dus al in de ochtend niet lekker terwijl ze er pas net twaalf uur weer was. Ze at niet goed, zat zelfs alweer een beetje te suffen en uiteindelijk zelfs weer braken. De conclusie was in ieder geval dat ze verder gezond is.
Nou heb ik haar gisteren wel veel krentjes zien eten en bij de eerste opname waren het ook allemaal donkere krentspuugjes. Gisteren hebben we dus alle krenten weggehaald en daarna knapte ze echt heel goed op. Waarschijnlijk geven ze dus in de dierenkliniek een zaadmengsel zonder krenten waardoor ze daar steeds zo goed opknapte. Morgen ga ik even bellen om dit te controleren. Ze zullen het zelf ook graag willen weten voor eventuele volgende patiënten.
Vandaag voelt ze zich in ieder geval echt weer kiplekker en voor het eerst heb ik het idee dat dit zo zal blijven. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator zondag 30 oktober 2016 @ 11:24:56 #287
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166298183
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 10:41 schreef Lotte1977 het volgende:
Gisteren hebben we ons lieve parkietje moeten laten inslapen, ze was bijna 6. Ze bleek een eitje te hebben uitgeperst, waarbij alles van onderen kapot was gegaan. Best geschrokken hiervan, want dit had ik echt nog nooit gezien. Tevens voel ik me ook schuldig, maar ik heb voor gisteren niets aan haar gemerkt 😢
;(
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zondag 30 oktober 2016 @ 11:26:52 #288
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166298214
quote:
3s.gif Op zondag 30 oktober 2016 11:21 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Dit klinkt als teveel aan energie. Mees sjeest in de ochtend ook door de kooi heen. Speelt ze genoeg en vliegt ze ook gewoon heen en weer, zonder dat ze jou achterna gaat? :)
Hmm, ze zit vooral stil en knalt af en toe heen en weer tussen bureau en kast om afwisseling te hebben tussen kroelen en knagen. Catharina's zijn sowieso al meer van het klimmen dan vliegen (vooral in de kooi), dus daar kijk ik niet vreemd van op.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_166510780
Ik heb sinds 23 oktober de parkieten van mijn moeder.
Wat een gezellige beestjes! O+
Lig ook echt in een deuk om ze.

Ze zitten in een papegaaienkooi die een groot deel van onze huiskamer in beslag neemt maar dat maakt niet uit. Beestjes zijn happy en worden met de dag maffer :D

Britse series op tv kan ik niet meer kijken, dan maken ze zo'n kabaal dat ik het niet meer kan verstaan. Blijkt dus dat mijn moeder dezelfde series keek :')
Nu doe ik alles maar gewoon downloaden en 's ochtends om 6 uur ofzo in het donker kijken op de laptop :')

Plassen parkieten trouwens? Zie ze wel kakken nl. Ze staan ruim 20 cm van het raam af en er zit gewoon parkietenpoep op de ramen :(
Van ramen zemen heb ik de afgelopen paar weken dus maar een nieuwe hobby gemaakt.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  Moderator dinsdag 8 november 2016 @ 21:34:41 #290
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_166511320
Whehe :D Die kak is alles wat ze laten lopen, dus jouw beestjes vinden het gewoon leuk om op het raam te mikken :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  zaterdag 12 november 2016 @ 13:13:44 #291
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_166603950
Hier heb ik het ramen schoonhouden maar gewoon opgegeven eigenlijk, en niet vanwege de poep ( ik zou echt iets over de kooi hangen zodat ze niet tegen het raam konden schijten denk ik :P ) maar omdat ze altijd in bad gaan op tafel en dan de hele ramen vol spatten.

:')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 12 november 2016 @ 20:49:21 #292
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_166612210
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 10:41 schreef Lotte1977 het volgende:
Gisteren hebben we ons lieve parkietje moeten laten inslapen, ze was bijna 6. Ze bleek een eitje te hebben uitgeperst, waarbij alles van onderen kapot was gegaan. Best geschrokken hiervan, want dit had ik echt nog nooit gezien. Tevens voel ik me ook schuldig, maar ik heb voor gisteren niets aan haar gemerkt 😢
Wat erg... Gecondoleerd. Hadden jullie er meer?

Heel veel sterkte.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_166827555
Zijn hier mensen naar de papegaaiendag van Avonturia geweest afgelopen weekend?
pi_167192260
Dodo gooit houten blokjes van de kooi af en allebei zitten ze aandachtig te kijken naar hoe dat op de grond stuitert. :D O+

Ze zijn gelukkig beter bevriend geraakt, Mees is wat vriendelijker en Dodo minder bang. Ze zoeken elkaar op, als ze in in hun eigen kooien zitten, gaan ze alsnog dicht bij elkaar zitten. Uit de kooi jaagt Mees altijd even kort op Dodo maar daarna zoekt ze ander vermaak. :)
Al die geluidjes van Mees zijn ook fantastisch, ze kan een heel scala aan fluitjes en dat laat ze dan ook de hele dag door weten. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_167200812
Zo. Ik kom hier ook eens kijken.

Zojuist heb ik een grasparkietje van een collega gekregen (miskoop, zowel hij als zijn kinderen hadden niets met het beestje). En ik zocht al een tijdje een vogeltje voor in huis, dus dit kwam mooi uit :)

Lang geleden dat ik een grasparkietje heb gehad, maar dit gaat helemaal goedkomen. :)

Wel al gezien dat z'n kooi helemaal fout is (lang en smal) dus die wordt zsm vervangen als Toon een beetje geacclimatiseerd is.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator donderdag 8 december 2016 @ 22:13:48 #296
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167201859
Toon :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  donderdag 8 december 2016 @ 22:25:10 #297
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_167202296
Goede naam Toon , welkom hier!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 8 december 2016 @ 23:51:51 #298
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167204696
Pics van Toon trouwens ^O^
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_167206346
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 22:25 schreef oh-oh het volgende:
Goede naam Toon , welkom hier!
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 23:51 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Pics van Toon trouwens ^O^
Dank! :)

Toon in z'n kooitje;


en de kooi in z'n geheel;


En daar gaat ie zsm uit, ik heb nog een oude kooi van m'n ratten (40bx60hx80d) met horizontale spijltjes rondom waar hij tenminste wat rond kan vliegen.
Krijgt ie meteen wat meer speeltjes en wat betere zitstokken dan deze schrale dingen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator vrijdag 9 december 2016 @ 11:07:39 #300
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_167208707
Mooi beestje hoor! Doet me denken aan het grasje waar ik 5 á 6 jaar geleden achteraan zat.

Tevens een leuke maar totaal verkeerde kooi, gelukkig gaf je dat gisteren meteen zelf al aan :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')