Die T betekent dat de envelop beport moet worden (T staat voor taxe, dat is Frans, en Frans is de officiële posttaal, met dank aan Napoleon. Tot een paar jaar terug waren de retourstickers ook nog in het Nederlands en Frans ipv Nederlands en Engels). Dus die moet je eruit vissen en in de depotbak gooien. (Of, als je 'm al tijdens het voorbereiden tegenkomt: in het portvakje van de vuilkast deponeren). Soms staat er ook nog iets bij van "frankering gecontroleerd", in dat geval is íe al beport en kan gewoon bezorgd worden.quote:Op zaterdag 16 april 2016 14:15 schreef Globetrottertje het volgende:
Soms kom ik weleens een poststuk tegen waar geen postzegel op zit, maar waar een T op staat. Wat betekent dat eigenlijk? Wat is er voor het bezorgen gebeurd met zo'n envelop?
Enveloppen met ongestempelde postzegels... oja heerlijk. Ik hou de pen in de aanslag en daar gaat me een joekel van een streep door!
De volume? Ben je een Marokkaan of zo? En de T zegt jou vanaf nu wel wat, want dat heb ik gisteren uitgebreid uitgelegd. Dus dat haal jij er vanaf nu uit, en dat laat jij beporten, zeker als het post van de concurrent is. Goed begrepen?quote:Op zaterdag 16 april 2016 22:22 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier viel de postvolume mee dus dacht een makkelijk dagje te hebben..not.
Het aantal was hoog en met zowat de hele dag regen werd het toch een normale piekdag.
Die T zegt mij ook niets. Wat in de bundel zit,bezorg ik gewoon.
Vandaag wel post onderschept wat het juiste adres en postcode had, maar voor een ander dorp was(in.mijn route):)
Gezien het om post van een instelling ging, en.er niemand thuis was, op de enveloppe een aandachtsopmerking geplaatst
bij ons is dat ook nooit verder gekomen dan een plan. Leek me ook niet heel goed te werken, want je moest dan ook zelf bepalen hoeveel tijd iedereen kreeg per wijk, waarbij je uiteraard wel gewoon een vast totaalpakket aan uren had om uit te geven.quote:Op zondag 17 april 2016 13:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Krijg net een mailtje met een enquête over Mijn Werk. Een van de vragen luidt als volgt:
[ link | afbeelding ]
Is dit waar? Zijn er veel teams waar de men zelf de planning doet? Bij ons wordt de planning voor binnen door de TC (binnen) gedaan, en al het buitenwerk wordt ingepland door de admie.
Over zelfstandig werkende teams heb ik nooit iets gehoord. Ja, 15 jaar geleden kwamen ze met Werken In Teams op de proppen (WIT), en toen moest ineens iedereen regeltaken doen en werd de groepsleider omgedoopt tot teamcoach. Maar WIT is een stille dood gestorven, en de teamcoach bleek in veel gevallen te autoritair om een coachende rol te vervullen, dus die hebben ze maar weer teamleider genoemd.
Op mijn vorige depot maakte de PET'ter in de zomermaanden de planning. Ik vond het een drama (mensen die de PET'ter graag mocht kregen gunstige diensten). Voor mij betekende dit: op de dal-dagen tot 13:00 wachten voordat ik eindelijk eens kon beginnen (depot stond dan meestal nog half vol met ochtendwijken) en op zaterdag vaak tot minimaal 17:15 werken. Mensen die op de dal-dagen de ochtendwijken kregen werkten vaak niet op zaterdag, dus een beetje scheef verdeeld.quote:Is dit waar? Zijn er veel teams waar de men zelf de planning doet?
SIR YES SIR!!!quote:Op zondag 17 april 2016 13:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De volume? Ben je een Marokkaan of zo? En de T zegt jou vanaf nu wel wat, want dat heb ik gisteren uitgebreid uitgelegd. Dus dat haal jij er vanaf nu uit, en dat laat jij beporten, zeker als het post van de concurrent is. Goed begrepen?
Kan me voorstellen dat ze niet zo blij waren, maar als ze daadwerkelijk te weinig postzegels geplakt hadden was het in ieder geval nog terecht.quote:Op zondag 17 april 2016 18:28 schreef Globetrottertje het volgende:
@Gelestipjes, ik had vorig jaar een adres waar tientallen te weinig porto kaartjes bezorgd moesten worden. Die mensen hadden blijkbaar trouwkaarten verstuurd en achterop hun postcode en huisnummer vermeld. Maar overal te weinig aan postzegels op gedaan.
Dir waren niet zo blij..
Als ontvanger niet nee, als verzender in principe wel, al denk ik niet dat ze er een zaak van zouden maken als je niet betaald.quote:Op zondag 17 april 2016 18:40 schreef Globetrottertje het volgende:
Daar heb je wel een punt @Gelestipjes. Zeker als je zeker weet dat je goed gefrankeerd hebt.
Ik heb dat zelf ook weleens gehad. Kaartje naar een vriendin waarvan ik zeker weet dat ik genoeg geplakt had. Kan eraf gevallen zijn. Maar goed. Zij kreeg dus een kaartje. En ze bleven stalken. Net zolang tot ze bijgeplakt had. Is wel een jaar of zes geleden hoor.
Ik ben ook weleens gestalkt. Ik woon in een straat waar je er een van hebt in Arnhem en een van in Westervoort. Kreeg ik dus strafporto voor die lui op dat adres in Westervoort. Zelfde straat, andere postcode. Putverdullemme tot vier keer toe. En ze bleven maar sturen. En ik maar terugsturen. Op een gegeven moment maar met een briefje aan mijn schoonzus gegeven die in Westervoort woont. Die heeft dat kaartje bij het juiste adres in de bus gedaan. Daarna nooit meer iets van gehoord.
Maar je bent toch niet verplicht die strafporto te betalen?
Scheelt ook weer bij iedereen? blijkbaar. Mijn specificatie staat meestal een dag voor of op de dag zelf dat ik mijn salaris krijg, online.quote:Op dinsdag 19 april 2016 07:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Salarisspecificatie staat weer op "mijnwerk"
Nog niet. Tot het gebeuren dat PostNL administratiekosten gaat rekenen en degene naar wie de atrafport is gericht, enigszins onder druk wordt gezet om te betalen.quote:Op zondag 17 april 2016 18:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Als ontvanger niet nee, als verzender in principe wel, al denk ik niet dat ze er een zaak van zouden maken als je niet betaald.
Ja, die mail kreeg ik ook, helaas kan ik hem weer eens niet bekijken wegens onderhoud aan de sitequote:Op dinsdag 19 april 2016 07:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Salarisspecificatie staat weer op "mijnwerk"
Dit?quote:Op dinsdag 19 april 2016 16:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, die mail kreeg ik ook, helaas kan ik hem weer eens niet bekijken wegens onderhoud aan de site
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |