abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 15 april 2016 @ 18:05:42 #101
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161449908
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 15:11 schreef zombo het volgende:

[..]

Ik heb vandaag twee natte poststukken van de straat geraapt en ze met een pijl naar rechtsboven (Sandd) in de PostNL-brievenbus gedaan. Had ze wel kunnen bezorgen, maar dan heb ík het weer gedaan.
Had zelf al genoeg natte post ;)
En waar denk je dat die Sandd-poststukken nu terecht komen? Precies! In de bundel van je PostNL-collega, zodat die het werk van Sandd loopt te doen. Sterker nog: Die krijgt straks een klacht aan z'n broek vanwege het bezorgen van verregende poststukken. En zowel Sandd als de Belastingdienst komen nooit iets te weten.

Voortaan dus op dit soort post zetten: "Post op straat aangetroffen in plas water. Volgende keer maar weer via PostNL versturen ipv met die prutsers van Sandd?" En dan, voorzien van deze tekst retour naar de Belastingdienst sturen. Als dat vaak genoeg gebeurt, gaan ze zich daar wellicht toch achter de oren krabben. Ga in geen geval zelf post van Sandd nabezorgen. Zo versterk je de bezorgkwaliteit van de concurrent.

Een andere mogelijkheid is een grote T op de brief te zetten, en in de grijze bak op het depot te gooien. Dan bezorgen wij de zending wel na, maar krijgt de Belastingdienst hiervoor een naheffing gepresenteerd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161451069
Belastingdienst?? 😕 Grijze bak, das onze prullenbak.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 april 2016 @ 19:02:53 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161451091
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 18:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En waar denk je dat die Sandd-poststukken nu terecht komen? Precies! In de bundel van je PostNL-collega, zodat die het werk van Sandd loopt te doen. Sterker nog: Die krijgt straks een klacht aan z'n broek vanwege het bezorgen van verregende poststukken. En zowel Sandd als de Belastingdienst komen nooit iets te weten.

Voortaan dus op dit soort post zetten: "Post op straat aangetroffen in plas water. Volgende keer maar weer via PostNL versturen ipv met die prutsers van Sandd?" En dan, voorzien van deze tekst retour naar de Belastingdienst sturen. Als dat vaak genoeg gebeurt, gaan ze zich daar wellicht toch achter de oren krabben. Ga in geen geval zelf post van Sandd nabezorgen. Zo versterk je de bezorgkwaliteit van de concurrent.

Een andere mogelijkheid is een grote T op de brief te zetten, en in de grijze bak op het depot te gooien. Dan bezorgen wij de zending wel na, maar krijgt de Belastingdienst hiervoor een naheffing gepresenteerd.
of je laat het via Den Haag lopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161452705
Blij dat ik morgen vrij heb. Heb ik een extra dag om bij te komen van deze ontzettend zware en intensieve vrijdag.

Heb maar liefst 54!!! poststukken bezorgd vandaag. Wist niet wat me overkwam.
  vrijdag 15 april 2016 @ 20:51:38 #105
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161454403
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 19:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

of je laat het via Den Haag lopen
Je bedoeld "onbestelbare stukken"? Maar wat zet je dan op de retoursticker?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 15 april 2016 @ 21:08:05 #106
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161454956
Ben ook wel benieuwd wat met 'op straat aangetroffen'post van de concurrent te doen?
Ik persoonlijk zou eerst denken: foto van maken(voor.het geval.er naar postnl word gewezen)en laten liggen, maar is dat wel geoorloofd om dat, foto maken en/of laten liggen, te doen?

Buiten dat om doen de postnl-post bij uit de brievenbus stekende post/folders/kranten er zo in dat die post er uit blijft steken. Voorheen deed ik die post doordeweeks, maar word daar ook schijtziek van om bij vaak dezelfde adressen, dit door te duwen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 15 april 2016 @ 21:33:52 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161455844
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 20:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Je bedoeld "onbestelbare stukken"? Maar wat zet je dan op de retoursticker?
ik schrijf die dingen bijna nooit uit, omdat ik zo weinig fouten tegen kom _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161456889
Je kan die post van sandd toch op het depot leggen zodat het mee terug wordt genomen naar de vestiging en degene die de herstelpost moet afwerken doet het dan in zo'n speciaal zakje voor post van de concurrent
pi_161458530
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 21:08 schreef Pietertje71 het volgende:
Ben ook wel benieuwd wat met 'op straat aangetroffen'post van de concurrent te doen?
Ik persoonlijk zou eerst denken: foto van maken(voor.het geval.er naar postnl word gewezen)en laten liggen, maar is dat wel geoorloofd om dat, foto maken en/of laten liggen, te doen?

Buiten dat om doen de postnl-post bij uit de brievenbus stekende post/folders/kranten er zo in dat die post er uit blijft steken. Voorheen deed ik die post doordeweeks, maar word daar ook schijtziek van om bij vaak dezelfde adressen, dit door te duwen.
Zou denk ik een foto maken van hoe je het aangetroffen hebt en de TC vragen wat de bedoeling is. Laten liggen vind ik ook weer zo lullig voor de geadresseerde.
  vrijdag 15 april 2016 @ 23:12:53 #110
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161459229
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:00 schreef gelestipjes het volgende:
Je kan die post van sandd toch op het depot leggen zodat het mee terug wordt genomen naar de vestiging en degene die de herstelpost moet afwerken doet het dan in zo'n speciaal zakje voor post van de concurrent
Dat is nieuws voor mij. Gebeurd dat ook met post van bv sandd die terug gegooid wordt in straatbussen?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  vrijdag 15 april 2016 @ 23:19:40 #111
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161459439
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:00 schreef gelestipjes het volgende:
Je kan die post van sandd toch op het depot leggen zodat het mee terug wordt genomen naar de vestiging en degene die de herstelpost moet afwerken doet het dan in zo'n speciaal zakje voor post van de concurrent
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:00 schreef gelestipjes het volgende:
Je kan die post van sandd toch op het depot leggen zodat het mee terug wordt genomen naar de vestiging en degene die de herstelpost moet afwerken doet het dan in zo'n speciaal zakje voor post van de concurrent
Ik heb thuis wel een speciaal zakje voor de post van de concurrent. Hij is grijs en er staat komo op })
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161462161
Eerlijk gezegd heb ik mijn handen vol aan mijn eigen werk en het netjes afwerken van 'onze' eigen fouten, ik ga het mijn probleem niet maken. Er een PostNL-sticker op plakken of in een speciale bak gooien maakt het meteen een (PostNL)bezorgersactie; in de bus gooien kan iedereen hebben gedaan.
Ik ga ervan uit dat de slimme sorteermachine ze er vanzelf wel uitbraakt en de rekening aan Sandd presenteert. Laten liggen, dan weet ik al wie er (op straat) op aangekeken wordt en/of het weer uit mag leggen. Bezorgen mag niet; alleen PostNL-post. Misschien wordt het vandaag of morgen PostNL-post. De collega die ik 'naai' ben ik gewoon zelf. (ook wel eens lekker) ;)

[ Bericht 14% gewijzigd door zombo op 16-04-2016 03:06:11 ]
  zaterdag 16 april 2016 @ 06:06:13 #113
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161462721
Mogguh.

Vriendelijk verzoek van de TC om de roosters te bevestigen omdat het gros an de pbz's dit niet doet.
Ik heb gevraagd waarom dit nodig is als je een vast rooster hebt. Wellicht voor de pbz met verschillende lopen is een bevestiging nodig ;)


quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2016 22:49 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:

[..]

Zou denk ik een foto maken van hoe je het aangetroffen hebt en de TC vragen wat de bedoeling is. Laten liggen vind ik ook weer zo lullig voor de geadresseerde.
Zit wat in :Y
Maar maakt iemand anders probleem, jou probleem.
Door deze klantvriendelijkheid zul je net zien dat iemand dit ziet en wederom een wijzende vinger naar een PostNLer heeft.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2016 23:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]


[..]

Ik heb thuis wel een speciaal zakje voor de post van de concurrent. Hij is grijs en er staat komo op })
:+

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 02:56 schreef zombo het volgende:
Eerlijk gezegd heb ik mijn handen vol aan mijn eigen werk en het netjes afwerken van 'onze' eigen fouten, ik ga het mijn probleem niet maken. Er een PostNL-sticker op plakken of in een speciale bak gooien maakt het meteen een (PostNL)bezorgersactie; in de bus gooien kan iedereen hebben gedaan.
Ik ga ervan uit dat de slimme sorteermachine ze er vanzelf wel uitbraakt en de rekening aan Sandd presenteert. Laten liggen, dan weet ik al wie er (op straat) op aangekeken wordt en/of het weer uit mag leggen. Bezorgen mag niet; alleen PostNL-post. Misschien wordt het vandaag of morgen PostNL-post.
Meen dat we wel eens SANDD er tussen hebben en met toestemming toch mogen bezorgen. Wellicht met toestemming van de TC dit wel mogen doen. Maar ik denk ook dat een foto van de post maken, een logisch financiële steek is naar SANDD.
quote:
De collega die ik 'naai' ben ik gewoon zelf. (ook wel eens lekker) ;)
Ja het is wat anders ^O^ :+

[ Bericht 16% gewijzigd door Pietertje71 op 16-04-2016 06:14:13 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161463051
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 06:06 schreef Pietertje71 het volgende:

Meen dat we wel eens SANDD er tussen hebben en met toestemming toch mogen bezorgen. Wellicht met toestemming van de TC dit wel mogen doen.
Dat bedoel ik, als PostNL het in mijn bundel stopt (zo ook met retourpost van Sandd die via de brievenbus komt), is het voor mij PostNL-post geworden.
Op eigen houtje bezorgen kijk ik mee uit, omdat ik soms ook (nog) voor de concurrent bezorg. Een tijdje heb ik deze wijk voor beide (vast) gedaan, 's Ochtends voor de één, 's middags voor de ander. De bewoners vonden dat helemaal geweldig, vroegen altijd hoe het met mijn tweelingzus ging (die bij de concurrent werkt) :) Geen envelop ging met de verkeerde jas de bus in. Ook niet met de goeie jas in de verkeerde bus :)

En een foto om te 'klikken'? Ook zonde van mijn energie. Toen ik pas bij de concurrent gestopt was vond ik een hele bundel post op straat. Dat heb ik wel meteen doorgegeven. Bleek later een heel goed bekend staande bezorger te zijn, dus waarschijnlijk geen opzet.
  zaterdag 16 april 2016 @ 08:44:16 #115
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161463178
Nou niet echt klikken, maar naast om jezelf vrij te pleiten ook je TC op de hoogte hier van brengt. Zij beslissen wat er moet gebeuren.
Ga je op eigen houtje dit doen, krijg je waarschijnlijk meer geze*k van zowel postnl als uit de buurt.
Stel dat iemand je uit de buurt je er op aanspreekt dat 'jij' post hebt laten rondslingeren, en je weer meot uitleggen het de concurrent is. Vaak kijken de mensen niet verder dan dat alle bezorgers uit één blik komen.
Als de rondslingerende post ergens opvallend ligt, lijkt mij het geen verspilde energie :)
Maar zoiets simpels als dit, kan je negeren of er in doorgaan.
En ik denk dat elke concurrent juist door dit soort 'fouten' een klant wil wegkapen bij de ander ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161463185
Haha, ik zag eens voor een flatgebouw een paar enveloppen liggen. Shit, PostNL??.....{schaamrood op de kaken} die zou ik toch niet verloren zijn? Nog eens kijken.....
Bleek het 'oud papier' net te zijn langsgeweest 😄
  zaterdag 16 april 2016 @ 08:51:17 #117
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161463216
:+


In één van mijn wijken gooide de lokale folderbezorger, op een plek waar ik altijd stop om en 2 stukken post te brengen en een nieuwe bundel(vaak met HAH) te pakken, zwarte wraps die om de bundels zitten in een 'onopvallend' hoekje.
Foto van gemaakt omdat dit vaker voorkwam en dat ik er niet op werd aangekeken(ook al hebben wij witte tiewraps) en melding bij mijn toenmalige TC er van gedaan.
Ik ben er nooit op aangesproken door buurtbewoners, maar vaak de stillen zeggen of niks of hangen in de telefoon ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161463397
Hier nu ook het verzoek om het rooster vóór vrijdagmiddag te bevestigen.
Postbezorgers die niet regelmatig inloggen op mijnwerk kunnen rekenen op een gesprek met hun TL.
Op het matje geroepen worden omdat je niet in je vrije tijd bezig bent met je werk dus. 8)7
  zaterdag 16 april 2016 @ 09:34:44 #119
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161463690
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
Hier nu ook het verzoek om het rooster vóór vrijdagmiddag te bevestigen.
Postbezorgers die niet regelmatig inloggen op mijnwerk kunnen rekenen op een gesprek met hun TL.
Op het matje geroepen worden omdat je niet in je vrije tijd bezig bent met je werk dus. 8)7
Herna heeft mij via mail benaderd dat als ik niet bevestig zij met mij een hartig woordje zal gaan spreken.
Zit PostNL ook op Aruba?
Ik denk dat ik daar een weekje ofzo dan moet stagelopen of cursus krijg..
Vreemd...en dat op een privéboot.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161464250
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 02:56 schreef zombo het volgende:
Ik ga ervan uit dat de slimme sorteermachine ze er vanzelf wel uitbraakt en de rekening aan Sandd presenteert.
Ik vrees dat je de intelligentie van de sorteermachines schromelijk overschat. Als je ziet wat die allemaal voorbij laat glippen aan ongestempelden, post zonder postzegel (of met te weinig postzegels: dikke brievenbuspakjes met alleen een "1" er op), post van concurrenten....

Laatst nog diverse poststukken eruit gevist met "Port betaald Van Straten Post". :N

Mij is geleerd dat wij alleen geadresseerde post bezorgen als deze is gefrankeerd met Port Betaald PostNL, roodfrankering (is stempel van de frankeermachine) of postzegels. De rest vis ik er uit, en gaat in de portenkast. Er vanuit gaan dat PostNL met opzet deze post tussen jouw bundel doet is een beetje onnozel. Je gaat er toch ook niet van uit dat elke sorteerfout van de machine met opzet is? Als er een brief voor Seringenstraat 12 door een sorteerfout tussen de post van Rozenstraat 12 zit, dan ga je die toch ook niet op dat foute adres bezorgen met het idee dat de machine of de voorbereiders geen fouten maken?

Neem van mij aan: Een deel van de porten wordt gewoon over het hoofd gezien door de machines. De voorbereiders mogen niet brief voor brief controleren, dus die missen ook het nodige, en bovendien weten de meeste nieuwe voorbereiders niet eens wat de tarieven zijn en wat de diverse frankeermethoden zijn. Dus daar moet je vooral NIET op vertrouwen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 16 april 2016 @ 10:26:17 #121
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161464387
Ik kijk ook altijd of de post wel is afgestempeld......
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161465676
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vrees dat je de intelligentie van de sorteermachines schromelijk overschat. Als je ziet wat die allemaal voorbij laat glippen aan ongestempelden, post zonder postzegel (of met te weinig postzegels: dikke brievenbuspakjes met alleen een "1" er op), post van concurrenten....

Laatst nog diverse poststukken eruit gevist met "Port betaald Van Straten Post". :N

Mij is geleerd dat wij alleen geadresseerde post bezorgen als deze is gefrankeerd met Port Betaald PostNL, roodfrankering (is stempel van de frankeermachine) of postzegels. De rest vis ik er uit, en gaat in de portenkast. Er vanuit gaan dat PostNL met opzet deze post tussen jouw bundel doet is een beetje onnozel. Je gaat er toch ook niet van uit dat elke sorteerfout van de machine met opzet is? Als er een brief voor Seringenstraat 12 door een sorteerfout tussen de post van Rozenstraat 12 zit, dan ga je die toch ook niet op dat foute adres bezorgen met het idee dat de machine of de voorbereiders geen fouten maken?

Neem van mij aan: Een deel van de porten wordt gewoon over het hoofd gezien door de machines. De voorbereiders mogen niet brief voor brief controleren, dus die missen ook het nodige, en bovendien weten de meeste nieuwe voorbereiders niet eens wat de tarieven zijn en wat de diverse frankeermethoden zijn. Dus daar moet je vooral NIET op vertrouwen.
Natuurlijk, dat is allemaal mijn verantwoordelijkheid. Met alle liefde los ik wat fout gaat in de organisatie (en bij de concurrent) in mijn eigen tijd op. Vanzelfsprekend toch, voor zo'n salaris?
Verder nog iemand wat af te zeiken? Kom maar hoor, daar ben ik voor.
  zaterdag 16 april 2016 @ 12:21:34 #123
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161465958
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 10:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik vrees dat je de intelligentie van de sorteermachines schromelijk overschat. Als je ziet wat die allemaal voorbij laat glippen aan ongestempelden, post zonder postzegel (of met te weinig postzegels: dikke brievenbuspakjes met alleen een "1" er op), post van concurrenten....

Laatst nog diverse poststukken eruit gevist met "Port betaald Van Straten Post". :N

Mij is geleerd dat wij alleen geadresseerde post bezorgen als deze is gefrankeerd met Port Betaald PostNL, roodfrankering (is stempel van de frankeermachine) of postzegels. De rest vis ik er uit, en gaat in de portenkast. Er vanuit gaan dat PostNL met opzet deze post tussen jouw bundel doet is een beetje onnozel. Je gaat er toch ook niet van uit dat elke sorteerfout van de machine met opzet is? Als er een brief voor Seringenstraat 12 door een sorteerfout tussen de post van Rozenstraat 12 zit, dan ga je die toch ook niet op dat foute adres bezorgen met het idee dat de machine of de voorbereiders geen fouten maken?

Neem van mij aan: Een deel van de porten wordt gewoon over het hoofd gezien door de machines. De voorbereiders mogen niet brief voor brief controleren, dus die missen ook het nodige, en bovendien weten de meeste nieuwe voorbereiders niet eens wat de tarieven zijn en wat de diverse frankeermethoden zijn. Dus daar moet je vooral NIET op vertrouwen.
Ja, maar jij zit binnen. Die mogelijkheid hebben we op straat niet en ik weet na 5 jaar nog steeds niet wat ik met port stukken moet. Teruggooien in de brievenbus filtert ze er meestal namelijk bij ronde 2 ook niet uit. Sandd post 1 dag in de brievenbus zit de volgende dag gewoon tussen mijn post.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_161466628
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:05 schreef zombo het volgende:

[..]

Natuurlijk, dat is allemaal mijn verantwoordelijkheid. Met alle liefde los ik wat fout gaat in de organisatie (en bij de concurrent) in mijn eigen tijd op. Vanzelfsprekend toch, voor zo'n salaris?
Verder nog iemand wat af te zeiken? Kom maar hoor, daar ben ik voor.
Ook goedemorgen, zonnestraaltje ;) Ik heb volgens mij nergens gezegd dat het jouw verantwoordelijkheid is, ik zeg alleen dat je niet blind moet vertrouwen op sorteermachines en voorbereiders. Wat jij met post van Sandd doet moet je zelf weten, voor mijn part steek je de open haard ermee aan. Ik geef enkel aan hoe ik het in dergelijke gevallen oplos. Van in je eigen tijd doen kan uiteraard geen sprake zijn, hoewel ik niet denk dat een T op een envelop zetten en deze in de bak op het depot gooien meer dan 5 seconden zal kosten.

Jij wil, begrijpelijkerwijs, NIET de problemen van Sandd oplossen, dus vervolgens wil jij NIET de post van Sandd die ten onrechte bij PostNL is beland, onderscheppen. Maar dan los je dus juist WEL het probleem van Sandd op. Door dit, zoals je aangeeft, gewoon als PostNL post te behandelen, ga jij dus een beetje de bezorgproblemen van Sandd oplossen, en hun kwaliteit verbeteren. Nou ja, alvast bedankt namens Harry Koorstra. :(

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 april 2016 12:21 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ja, maar jij zit binnen. Die mogelijkheid hebben we op straat niet en ik weet na 5 jaar nog steeds niet wat ik met port stukken moet. Teruggooien in de brievenbus filtert ze er meestal namelijk bij ronde 2 ook niet uit. Sandd post 1 dag in de brievenbus zit de volgende dag gewoon tussen mijn post.
Dat is ook wat ik al eerder zei: de sorteermachine die in theorie dergelijke porten zou moeten onderscheppen, doet dit vaak niet. Dus zet er een T op en gooi het in de bak op het depot, of stuur het retour afzender. Ik zit trouwens zowel binnen als buiten, maar omdat ik zelden mijn eigen wijk klaarmaak, moet ik ook buiten alert zijn, en geloof me, elke zending van de concurrent gaat er uit. Dat kost inderdaad wat extra tijd, maar het is ook een principekwestie: ik weiger fouten van de concurrent te herstellen, dus ik ga hun post niet bezorgen. Ik vis het eruit, en het wordt beport, of het gaat retour afzender met de vermelding verkeerd bezorgd/in struiken gevonden/etc.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 16 april 2016 @ 14:15:39 #125
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161467708
Soms kom ik weleens een poststuk tegen waar geen postzegel op zit, maar waar een T op staat. Wat betekent dat eigenlijk? Wat is er voor het bezorgen gebeurd met zo'n envelop?

Enveloppen met ongestempelde postzegels... oja heerlijk. Ik hou de pen in de aanslag en daar gaat me een joekel van een streep door! >:)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')