abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 8 april 2016 @ 05:58:11 #1
192683 AMDB
Visionair.
pi_161272005
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 04:33 schreef Aisumasen het volgende:
http://www.3fm.nl/a/224111
https://twitter.com/atzedevrieze/status/718163719126167552

Tab in TweetDeck net gesloten voordat ik in de gaten had dat het verwijderd was en dus geen screenshot kunnen maken, maar dit waren links naar "drama met ID/tickets op naam"-berichten. Hier een soort halve mirror: https://twitter.com/3FMGemist/status/718161945975734272 En als je op de andere Tweet zoekt vind je het ook terug als quote. Plus https://www.facebook.com/3VOOR12/posts/1030698026991747

Mijn vraag: waarom verwijderd? :? Goed, natuurlijk nog gewoon terug te luisteren, hier vanaf 9:24:00 ish: http://www.3fm.nl/a/ug/330310 En hier alles wat je wilt weten in een samenvatting: http://www.at5.nl/artikel(...)door-kaartje-op-naam

Lol @ middenin de show zo'n nietszeggend verslag op de radio, trouwens. "Kunnen ze Lowlands aan?". Haha.

Het is ten eerste al helemaal niet "voor het eerst" dat er tickets op naam worden verkocht, eerste keer dat ik dat meemaakte is al jaar of 7 geleden, in Nederland iig al sinds Kraftwerk in 2013 en die act deed dat zelfs al in Paradiso zelf in 2014. Tot afgelopen zondag naam kunnen veranderen is ook leugen, dat kon tot veel langer daarna, als ze het al ooit geweigerd hebben. Ze maakten het verre van makkelijk, werkten niet naar hun servicekosten-geld, en er waren heel wat interne telefoonnummers voor nodig, maar aan het eind van de rit deden ze het.

Maar, hoe duidelijk kun je het maken dat je niet binnenkomt zonder corresponderende naam op ID/ticket? In koeienletters, overal. 4 Britse meisjes met één naam op de kaart is dan wel weer sneu natuurlijk.

En, eind goed, al goed: https://twitter.com/ChrisWalraven/status/718174691568001025
TweetDeck vergeet niets:





Dat viel dus allemaal wel mee, maar waarom de oorspronkelijke berichtgeving allemaal zo spastisch verwijderd is, is mij een raadsel.
pi_161272336
Uhm bij mij hebben ze niet om mijn id gevraagd eigenlijk?
pi_161272688
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:03 schreef Markeerstift het volgende:
Uhm bij mij hebben ze niet om mijn id gevraagd eigenlijk?
Hoe laat was dat? Toen ik rond 19:15 naar binnen liep was het rustig bij de ingang en moest ik van de portier mijn naam zeggen aangezien de lettertjes op mijn id te klein voor hem waren :D

Zelfde man liet mij vorige week bij Underworld binnen zonder überhaupt mijn kaartje te scannen :')
pi_161272747
Ik stond er 18:30. Id wel gecheckt
pi_161273083
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:44 schreef H.Kemper het volgende:

[..]

Hoe laat was dat? Toen ik rond 19:15 naar binnen liep was het rustig bij de ingang en moest ik van de portier mijn naam zeggen aangezien de lettertjes op mijn id te klein voor hem waren :D

Zelfde man liet mij vorige week bij Underworld binnen zonder überhaupt mijn kaartje te scannen :')
Haha, ik kwam gisteravond ook bij hem binnen en tegen mij vertelde hij dezelfde grap.

Misschien zijn die tweets verwijderd omdat het allemaal gewoon zwaar werd overdreven? Roosmarijn met d'r epic fail...
Het was allemaal heel duidelijk gecommuniceerd vantevoren. Ik begrijp dat er grensgevallen zijn en vier meisjes uit Engeland die voor een dichte Paradiso deur staan is natuurlijk erg sneu, maar je hebt óók als bezoeker een bepaalde verantwoordelijkheid. Get your shit together!

Oh en Gijsbert Kramer, dat is toch die suffe journalist aan wie AM helemaal voorbij is gegaan? Lachwekkend hoe hij ze op Pinkpop 2014 beschreef.

[ Bericht 5% gewijzigd door sander26 op 08-04-2016 09:28:13 ]
pi_161273485
Het lukt me niet om uit het vorige topic te quoten maar @ gazhims3lv: dan heb ik heel het concert naast je gestaan, haha! Ik was die uitsloofster rechts van je.
Je bent achteraf nog bij de artiestenuitgang gaan staan en hebt (een) handtekening(en) kunnen scoren?

Die uiterst trage EYCTE, die kon Turner aardig goed hebben zeg! Miracle Aligner was iets minder dan ik live verwacht had, maar dat is misschien omdat andere nummers er meer uitsprongen. Goede sfeer, fraaie zaal die Paradiso!
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 09:47:06 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161273486
Ik stond op de gastenlijst en hoefde alleen mijn naam te zeggen en ID te laten zien. Hij keek niet eens op de lijst :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_161273623
https://www.instagram.com/p/BD6oo6TLnMy/

Haha, nu valt het kwartje. Hebben jullie ook gemerkt dat voordat 'Used To Be My Girl' werd ingezet, er wat verwarring was op het podium bij Miles en Alex? Ze keken een paar keer naar de setlist en spraken en lachte wat over en weer. Ik begreep niet zo goed wat er aan de hand was, maar het wordt nu iets duidelijker.

Zoals je op bovenstaande setlist kunt zien staat 'The Chamber' erop, maar op die plek werd 'Used To Be My Girl' gespeeld. Stond dus bljkbaar verkeerd op de setlist waardoor ze in de war raakte? Was in ieder geval een erg grappig moment! :)
pi_161273765
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:56 schreef sander26 het volgende:
https://www.instagram.com/p/BD6oo6TLnMy/

Stond dus bljkbaar verkeerd op de setlist waardoor ze in de war raakte? Was in ieder geval een erg grappig moment! :)
Of het was misschien het 'Dreamy Synopsis' die op de setlist stond? ;)
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:09:44 #11
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_161273898
Ik moest ook een ID laten zien bij binnenkomst (19.30 uur).

Heel erg gaaf concert om bij te hebben gewoond! _O_ Heb me goed vermaakt, muzikaal was het top en qua zang waren ze ook goed in vorm. De strijkers kon ik ook heel erg goed waarderen. Het was gewoon heel tof om die 'uithalen' van ze die je op de plaat hoort, nu live te zien gebeuren -- ook hoe bepaalde geluiden precies worden gecreëerd (bijv. die "haunted house sound effects" ( ;) ) op Bad Habits).

Ik moet wel zeggen dat ik de nummers van TAOTU live beter tot hun recht vond komen dan die van EYCYE, die knalden echt :~ Wellicht dat het feit dat ik ze woord voor woord mee kan zingen (en dat bij laatstgenoemde maar bij een aantal kan) ook uitmaakt, maar ze zorgden i.i.g. voor een grotere impact vond ik. Dus fijn dat de setlist toch uiteindelijk bijna 50-50 was.

Hoogtepunten (chronologisch): The Age of the Understatement; Aviation; Separate and Ever Deadly ( _O_ _O_ ); The Dream Synopsis; Only the Truth; Meeting Place; Sweet Dreams, TN; In My Room

(half het concert dus eigenlijk :') )

Minder geslaagd: Calm Like You; Everything You've Come to Expect

Live was de opbouw van "Sweet Dreams, TN" echt goed, zoals hier al over eerdere shows werd gezegd. Climax met de uithaal, de aanzwellende strijkers en de kleine lichtshow was echt geweldig! De reden dat ik "Calm Like You" minder vond was omdat Alex die in zijn 'nieuwe' stijl van zingen deed, wat er niet goed bij paste vond ik :{ En "EYCTE" wekrte live voor mij gewoon niet wat sfeer betreft, terwijl ik die op het album juist steeds beter vind worden.

Ik zie op Setlist.fm dat ze eerst trouwens "The Chamber" zouden doen, maar er vervolgens "Used to Be My Girl" van hebben gemaakt. Ik had wel begrepen dat ze afweken maar had niet door wat het eerst zou zijn. Vond wel dat "Used to Be My Girl" live goed werkte! "She Does the Woods" kon me echter nog altijd niet boeien.

Wat een cabaret-voorstelling van Alex zeg, gedurende het hele concert. Climax daarvan was toch wel in "The Dream Synopsis", op een gegeven moment stond ik meer met verbijstering te kijken naar wat hij allemaal deed dan dat ik naar het liedje luisterde... wel grappig dat "some kid" vervangen werd door "some prick", maar wat zei hij nou i.p.v. "Miles Kane"?

Toch merkte ik dat ik me steeds meer ging ergeren aan Alex m.b.t. zijn podium presence. Ik heb liever dat hij zoals vroeger de hele avond stil staat (of zoals in de SIAS periode wel het één en ander doet bij bepaalde nummers) dan dat hij (gespeeld?) ongeïnteresseerd en nonchalant over het podium struint om allerlei gekkigheden uit te halen. Bij veel lyrics ook fronsen en schouders ophalen, alsof hij de lyrics niet serieus kan nemen. Zo kwam het op me over, maar ik kan me niet voorstellen dat het daadwerkelijk zo is. Maar heel zijn showtje wekte dus ergernis bij me op.
Dan keek ik liever naar Miles Kane gisteren merkte ik. Hij straalt zoveel energie, enthousiasme en plezier uit dat je daar helemaal in mee gaat ^O^

Iemand anders de fuck-up van Alex trouwens opgemerkt in (ik geloof) "My Mistakes Were Made For You"? Volgens mij zette hij de tweede couplet verkeerd in en / of hij kwam niet uit qua tekst waardoor hij een paar maten te laat nog even snel zijn regel ging afmaken. Miles lachte hem nog uit :P
pi_161273924
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:03 schreef Morri het volgende:

[..]

Of het was misschien het 'Dreamy Synopsis' die op de setlist stond? ;)
Nee, die grapjes in de namen doen ze altijd. 'Dreamsy Synopsis' staat er al vanaf het begin zo op. Het ging hier echt om de verwarring welk nummer ze nou moesten spelen. Na wat gelach en overleg heen en weer werd het uiteindelijk: 'This is Used To Be My Girl, everyone!". :)
  vrijdag 8 april 2016 @ 10:23:35 #13
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_161274157
Erg goede show! :Y Totaal anders dan 8 jaar geleden ook. Vooral een dronken Alex Turner anno 2016, en (daarmee) een super los iemand, is geweldig om naar te kijken. En zijn stem is in zeer goede doen zeg!

Wel valt me steeds vaker het barslechte geluid van Paradiso op nu ik ook regelmatig buiten Amsterdam naar concerten ga.

Fotootje:
pi_161274341
quote:
14s.gif Op donderdag 7 april 2016 23:23 schreef Arn0 het volgende:
Waanzinnig concert, geen moment verveeld. Maar Alex was echt wel onder invloed (van wat laten we in het midden) hoor, dat was op het randje.

Verder stond ik ook in het midden op het tweede balkon, haha.
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:09 schreef Xurk het volgende:
Wat een cabaret-voorstelling van Alex zeg, gedurende het hele concert. Climax daarvan was toch wel in "The Dream Synopsis", op een gegeven moment stond ik meer met verbijstering te kijken naar wat hij allemaal deed dan dat ik naar het liedje luisterde... wel grappig dat "some kid" vervangen werd door "some prick", maar wat zei hij nou i.p.v. "Miles Kane"?
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:09 schreef Xurk het volgende:
Iemand anders de fuck-up van Alex trouwens opgemerkt in (ik geloof) "My Mistakes Were Made For You"? Volgens mij zette hij de tweede couplet verkeerd in en / of hij kwam niet uit qua tekst waardoor hij een paar maten te laat nog even snel zijn regel ging afmaken. Miles lachte hem nog uit :P
Ik had zelf het idee dat ze geblowd hadden. (I am in no hurry tonight, Amsterdam! :D) Vooral in de eerste helft van de show zag ik zowel Alex als Miles een paar keer bijna struikelen. Alex slofte ook één keer richting de violistes op een behoorlijk vreemde manier. Met z'n rug naar het publiek en het leek er écht op alsof hij op dat moment ging instorten. Ik hield m'n adem in, dacht écht even dat het concert ten einde kwam of zo. Je zag de violistes ook een beetje verschrikt naar hem kijken. Toen draaide hij zich weer om naar het publiek en ging er weer vol voor. Alsof hij iedereen op het verkeerde been wilde zetten. Heel vreemd was dat!

En zo waren er meerdere momenten waarbij je je als bezoeker afvroeg: 'Is hij nou helemaal van de kaart? Of hoort het bij de act?". De waarheid ligt ergens in het midden. Maar feit is dat Turner en Kane in opperbeste stemming waren. Ik geloof niet dat ik Alex eerder zo oprecht enthousiast heb gezien. Ondanks die 'spaced out' act, zag je duidelijk dat ze heel erg veel plezier aan het beleven waren aan dit concert.

Ook continu het contact zoeken met het publiek. Turner die naar de zijkanten van het podium liep en zonder microfoon aan het publiek vroeg of ze het leuk vonden. De weerwolf geluiden tussen de nummers door, de 'Arabella' pose, de uithaal in Sweet Dreams, het glorieuze shine-moment voor Miles tijdens Bad Habits, de dubbele (grappige!) fuck-up tijdens My Mistakes.... Het was teveel om op te noemen. Maar het was subliem van begin tot eind! :)
  Moderator vrijdag 8 april 2016 @ 10:47:36 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161274613
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_161274674
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:23 schreef Haunter het volgende:
Erg goede show! :Y Totaal anders dan 8 jaar geleden ook. Vooral een dronken Alex Turner anno 2016, en (daarmee) een super los iemand, is geweldig om naar te kijken. En zijn stem is in zeer goede doen zeg!

Wel valt me steeds vaker het barslechte geluid van Paradiso op nu ik ook regelmatig buiten Amsterdam naar concerten ga.

Fotootje:
[ afbeelding ]
Helemaal mee eens.
Wat een geweldige gig was het zeg. Mijn ervaring is trouwens dat de controle heel streng was, bij mijn vriendin deden ze moeilijk omdat haar roepnaam op het ticket stond en bij een vriend die pas tegen het einde aankwam al helemaal, hij moest inloggen op Facebook omdat ie geen id met foto bij zich had
pi_161275378
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:50 schreef ecstasy het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
Wat een geweldige gig was het zeg. Mijn ervaring is trouwens dat de controle heel streng was, bij mijn vriendin deden ze moeilijk omdat haar roepnaam op het ticket stond en bij een vriend die pas tegen het einde aankwam al helemaal, hij moest inloggen op Facebook omdat ie geen id met foto bij zich had
Dat is ook wel dom. Nog geluk dat hij met zijn facebook naar binnen mocht dan.
pi_161276172
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:44 schreef H.Kemper het volgende:

[..]

Hoe laat was dat? Toen ik rond 19:15 naar binnen liep was het rustig bij de ingang en moest ik van de portier mijn naam zeggen aangezien de lettertjes op mijn id te klein voor hem waren :D

Zelfde man liet mij vorige week bij Underworld binnen zonder überhaupt mijn kaartje te scannen :')
Ik gok om 1945 ofzo, we waren aan de rechterkant naar binnen. Misschien is dat die gast die niet zo streng is ;)

Om op de (Dronken) act terug te komen, af en toe zag je Alex ook echt even zuchten. Halverwege vroeg ik me ook even af of hij het einde wel ging halen :') Was volgens mij wel een beetje tijdens dat moment wat hier boven werd beschreven.
  vrijdag 8 april 2016 @ 12:09:47 #19
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_161276346
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 05:26 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Post @ 5:05 :7.

Ah, dan had je geluk. Ik ben altijd laks in die dingen, "ga er niet de hele avond mee lopen sjouwen" en dan is het na afloop weg natuurlijk. De Madison Square Garden-posters gaan nog altijd voor 200 euro op eBay, zucht...
Sterker nog, ze hadden er zeker nog een stuk of 20 achteraf. Weet niet hoeveel er in totaal zijn gemaakt? Heb de print aan een vriend meegegeven zonder even te checken welk nummertje ik had :P
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_161276449
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 12:09 schreef gazhims3lv het volgende:

[..]

Sterker nog, ze hadden er zeker nog een stuk of 20 achteraf. Weet niet hoeveel er in totaal zijn gemaakt? Heb de print aan een vriend meegegeven zonder even te checken welk nummertje ik had :P
200 totaal.
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen
  vrijdag 8 april 2016 @ 12:43:20 #21
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_161277001
Jullie omschrijvingen van Alex gister doen me heel erg aan Jim Morrison denken.
Gvd, ik baal dat ik er niet bij was ;(
Blood for breakfast, blood for lunch
pi_161277258
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:09 schreef Xurk het volgende:
Wat een cabaret-voorstelling van Alex zeg, gedurende het hele concert. Climax daarvan was toch wel in "The Dream Synopsis", op een gegeven moment stond ik meer met verbijstering te kijken naar wat hij allemaal deed dan dat ik naar het liedje luisterde... wel grappig dat "some kid" vervangen werd door "some prick", maar wat zei hij nou i.p.v. "Miles Kane"?

Toch merkte ik dat ik me steeds meer ging ergeren aan Alex m.b.t. zijn podium presence. Ik heb liever dat hij zoals vroeger de hele avond stil staat (of zoals in de SIAS periode wel het één en ander doet bij bepaalde nummers) dan dat hij (gespeeld?) ongeïnteresseerd en nonchalant over het podium struint om allerlei gekkigheden uit te halen. Bij veel lyrics ook fronsen en schouders ophalen, alsof hij de lyrics niet serieus kan nemen. Zo kwam het op me over, maar ik kan me niet voorstellen dat het daadwerkelijk zo is. Maar heel zijn showtje wekte dus ergernis bij me op.
Dan keek ik liever naar Miles Kane gisteren merkte ik. Hij straalt zoveel energie, enthousiasme en plezier uit dat je daar helemaal in mee gaat ^O^
Heb ik ook wel. Ik had de 'nieuwe' Alex nog niet gezien, maar ik zat me er meer aan te ergeren dan dat ik er van genoot. Het kwam heel gespeeld over, bij Kane lijkt alles oprechter.

Buiten dat een goed concert! Juist de nummers die ik op plaat matig vind, waren live erg goed (en ook wel vice versa). Leuk om te zien dat ze er ook echt plezier in hadden, en Alex zijn stem is echt heel goed. Of ie nu stoned of dronken was maakt mij dan niet uit, wel knap hoor.

Verder is Paradiso en Alex en ondergetekende geen goede combinatie. Vorige keer bij de Monkeys werd ik onwel, en nu mijn vriendin. Dus heb een stuk moeten missen en het daarna maar van boven bekeken.
pi_161277300
Hoe kan je nou weer onwel worden?
Niet gegeten / gedronken?
pi_161277352
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 12:43 schreef Queens het volgende:
Jullie omschrijvingen van Alex gister doen me heel erg aan Jim Morrison denken.
Gvd, ik baal dat ik er niet bij was ;(
Anders ik...Maar de kaartjes waren nu eenmaal op -O-
pi_161277381
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:00 schreef Leonos het volgende:
Hoe kan je nou weer onwel worden?
Niet gegeten / gedronken?
Jawel, maar wij stonden midden in de zaal en het was daar te krap/benauwd. Ik had dat bij het vorige AM concert ook, maar verder nooit last van gehad (terwijl ik wel veel concerten bezoek). Stonden misschien gewoon net verkeerd...
  vrijdag 8 april 2016 @ 13:06:39 #26
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_161277426
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:00 schreef Leonos het volgende:
Hoe kan je nou weer onwel worden?
Niet gegeten / gedronken?
Kan ook te maken hebben met de drukte in combinatie met de warmte. Ik heb het zelf ook bij AM @ HMH07 meegemaakt. Half uur los gegaan in de pit terwijl het extréém warm was daar die avond, vervolgens een elleboogje per abuis in mijn gezicht gekregen en even later werd alles zwart voor mijn ogen (letterlijk). Toen heb ik in mijn blinde staat lichtelijk in paniek getracht naar de zijkant te lopen maar ik kwam uit bij de dranghek vooraan waar ik prompt door een medewerker er overheen ben getild en naar de EHBO ben gebracht. Na een minuut of 3 kwam mijn zicht terug.
pi_161277456
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:06 schreef Xurk het volgende:

[..]

Kan ook te maken hebben met de drukte in combinatie met de warmte. Ik heb het zelf ook bij AM @ HMH07 meegemaakt. Half uur los gegaan in de pit terwijl het extréém warm was daar die avond, vervolgens een elleboogje per abuis in mijn gezicht gekregen en even later werd alles zwart voor mijn ogen (letterlijk). Toen heb ik in mijn blinde staat lichtelijk in paniek getracht naar de zijkant te lopen maar ik kwam uit bij de dranghek vooraan waar ik prompt door een medewerker er overheen ben getild en naar de EHBO ben gebracht. Na een minuut of 3 kwam mijn zicht terug.
:')

Net alsof je bij Justin Bieber bent geweest en dan heb je ook nog ballen tussen je benen hangen. -O-
pi_161277525
Kun je het concert nog ergens in goede kwaliteit terug kijken? 3 voor 12 of zo
  vrijdag 8 april 2016 @ 13:15:24 #29
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_161277560
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:08 schreef MCH het volgende:
:')

Net alsof je bij Justin Bieber bent geweest en dan heb je ook nog ballen tussen je benen hangen. -O-
Ik vond het zelf ook vrij bizar om mee te maken want ik heb toch heel wat concerten bezocht en ben vrijwel altijd in de pits te vinden, maar dat was nog nooit voorgekomen. Maar je hebt je eigen lichaam niet altijd onder controle, blijkbaar met zulke omstandigheden. Ik baalde vooral dat ik vervolgens "Old Yellow Bricks" miste. Maar goed, ik heb toen wel half backstage van "Put Me In A Terror Pocket" kunnen genieten voordat ik de zaal weer inging :+
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:34:52 #30
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_161279200
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:04 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Jawel, maar wij stonden midden in de zaal en het was daar te krap/benauwd. Ik had dat bij het vorige AM concert ook, maar verder nooit last van gehad (terwijl ik wel veel concerten bezoek). Stonden misschien gewoon net verkeerd...
Aan het einde werd een meisje naast ons ook onwel, was dat jouw vriendin?
2000 light years from home
pi_161280736
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 14:34 schreef Merkie het volgende:

[..]

Aan het einde werd een meisje naast ons ook onwel, was dat jouw vriendin?
Nee toen stonden wij al weer ergens tussen de schreeuwende Engelsen op de eerste verdieping :)
pi_161282202
het klonk trouwens alsof alex zong 'it was you and me and my iphone and some prick I went to school with'
pi_161282213
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:26 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dat is ook wel dom. Nog geluk dat hij met zijn facebook naar binnen mocht dan.
ja klopt, maar ik wil ermee zeggen dat de controle wel streng was dus
  vrijdag 8 april 2016 @ 17:02:53 #34
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_161282478
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 13:08 schreef MCH het volgende:

[..]

:')

Net alsof je bij Justin Bieber bent geweest en dan heb je ook nog ballen tussen je benen hangen. -O-
Wat een onaardige opmerking :?
pi_161282526
quote:
10s.gif Op donderdag 7 april 2016 10:38 schreef Aisumasen het volgende:
[..] En vanavond zitten de haantjes weer in die lastige spagaat na het vijfsterrenoptreden. "De liedjes komen op het podium meer tot leven". Smullen.

[..]
quote:
En daar is nummer 2: http://oor.nl/#!/articles(...)_je_verwacht/concert

Het kan geen goede gig zijn geweest als 9 van de 19 nummers van een "mindere plaat" komen. Wat is het nou? Misschien toch maar iets beter luisteren de volgende keer...

https://twitter.com/gijsbertkamer/status/718175610573598721
https://twitter.com/klaasknooihzn/status/716956531368017920
pi_161282948
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:02 schreef JochemP het volgende:

[..]

Wat een onaardige opmerking :?
Vind ik ook.
Ik ging daar ook zwetend als een mafkees uit _O_
En mijn dinnetje ging daar ook out.
Dus no worries :P
pi_161283065
Vette show! Maar lag het aan mij, of waren de strijkers bij vlagen onhoorbaar? Vooral tijdens de nummers waar de strijkers de nummers droegen miste ik ze enorm (Meeting Place, EYCTE). Voor mij wel een flinke smet op een verder super tof optreden.
  vrijdag 8 april 2016 @ 18:19:59 #38
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_161284130
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 17:28 schreef Sandtrap het volgende:
Vette show! Maar lag het aan mij, of waren de strijkers bij vlagen onhoorbaar? Vooral tijdens de nummers waar de strijkers de nummers droegen miste ik ze enorm (Meeting Place, EYCTE). Voor mij wel een flinke smet op een verder super tof optreden.
Klopt. En zoals ik al eerder zei, vind ik het geluid in Paradiso sowieso altijd enorm beroerd.
  vrijdag 8 april 2016 @ 18:33:35 #39
192683 AMDB
Visionair.
pi_161284416
Zijn er meer mensen hier die Calm Like You na het horen van de huidige live-versie op het album veels te snel vinden? Kan er bijna niet meer naar luisteren. Sowieso lijkt AotU overal nu veel te snel op het album.
pi_161286119
Gvd...Net maar tickets voor Keulen besteld. Geen idee hoe ik er ga komen (en hoe ik weer terug kom), maar ik heb nog wat weken om dat te organiseren.
pi_161286821
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 18:33 schreef AMDB het volgende:
Zijn er meer mensen hier die Calm Like You na het horen van de huidige live-versie op het album veels te snel vinden? Kan er bijna niet meer naar luisteren. Sowieso lijkt AotU overal nu veel te snel op het album.
Ja! Ik vind de nieuwe versie veel beter! 😊
pi_161286897

Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not (2006) - debuut #1
Favourite Worst Nightmare (2007) - debuut #1
The Age Of The Understatement (2008) - debuut #1
Humbug (2009) - debuut #1
Suck It And See (2011) - debuut #1
AM (2013) - debuut #1
Everything You’ve Come To Expect (2016) - debuut #1

7 uit 7: http://www.officialcharts(...)mber-1-album__14520/
pi_161287476
Number One Party Anthem! 👍
  Moderator zaterdag 9 april 2016 @ 00:37:17 #44
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_161295103
Wat bedoel je met debuut in deze context asu?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_161295372
Ik neem de eerste week van release op 1 staan
pi_161297302
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 00:52 schreef Zocalo het volgende:
Ik neem de eerste week van release op 1 staan
Yup. Van niets op 1.

30,797 exemplaren in de eerste week, van waar maar liefst 7,271 op vinyl - "the fifth highest for that format in the 21st century" - en 2,368 "streaming points". De nummer 2, Lukas Graham, bleef steken op 24,093. Sneu voor die band, die in deze trage verkoopweken zonder TLSP gemakkelijk op #1 was gekomen.

Eerste week debuut TLSP had 51,186 exemplaren, maar dat waren andere tijden, en staat na deze week op de rand van Platinum met 299,933 exemplaren in totaal. Voor de vergelijking, 'AM' verkocht 157,329 exemplaren in de eerste week, Gold diezelfde week, Platinum in een maand. Misschien toch niet zulke andere tijden.

En TLSP op #2 in Nederland, op een haar na niet aan de top, 96% van de de verkoop van Lil' Kleine, die voor de 7de week en voor de 4de week achter elkaar hoog en droog staat, voornamelijk gebaseerd op streams.

Ondertussen hebben we gemist dat 'Mardy Bum' na 10 jaar en 2 weken 'Silver' is, ongetwijfeld op basis van streams en losse downloads.
pi_161298916
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 16:46 schreef ecstasy het volgende:
het klonk trouwens alsof alex zong 'it was you and me and my iphone and some prick I went to school with'
Ik dacht ook zoiets ja!
  zondag 10 april 2016 @ 16:10:37 #48
192683 AMDB
Visionair.
  zondag 10 april 2016 @ 16:26:28 #49
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_161329667
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 16:10 schreef AMDB het volgende:
http://m.noisey.vice.com/(...)source=noiseyfbcaads

Misschien wel het meest interessante artikel over Alex deze Era.
Vind het allemaal wel meevallen met zijn accent. Dat heeft gewoon te maken met gewenning aan de media, je gaat beter articuleren enzo. En je past aan aan je omgeving. Als hij twee weken in Sheffield is zal hij als vanouds klinken lijkt me zo.

Wat me meer zorgen maakt is dat elk jaar zijn stem twee octaven lager lijkt te gaan klinken ;( .
2000 light years from home
pi_161330606
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 16:10 schreef AMDB het volgende:
http://m.noisey.vice.com/(...)source=noiseyfbcaads

Misschien wel het meest interessante artikel over Alex deze Era.
Deze is oprecht nog wel interessant ja, haha. Vooral omdat de conclusie realistisch is. Verder ook wat Merkie zegt. Wat een schok, iemand die het grootste deel van z'n 20-er jaren in een omgeving heeft verkeerd waar met een ander accent gesproken wordt, verliest een beetje van z'n eigen specifieke accent. Zie ook John Lennon, dat sterke Scouse was er al niet meer toen hij in Londen ging wonen, en nadat hij bijna 10 jaar in Amerika had gewoond zei hij nog net geen "budderrrr" inplaats van "but-tuh". (Insert audio van hem die daar over grapt hier, maar YouTube kreeg het denk ik op de heupen, alles lijkt verwijderd.) Maar als er dan een Engelse DJ over de vloer kwam voor een interview, was het in een klap terug.

Nee, dan DIY: http://diymag.com/2016/03(...)ered-a-new-dimension

Een persoonlijke vendetta waar van alles met de haren bijgesleept moet worden om tot wat alinea's te komen. Dat ze de enige echt vernietigende recensie schreven kon je dan ook al vooraf optekenen: http://diymag.com/2016/03(...)-expect-album-review

Moet erg hard gniffelen als deze wordt gebruikt door de RT-generatie om ze te kakken proberen te zetten. Een review die 'Bad Habits’, sarcastisch of niet, een hoogtepunt noemt, is misschien niet het beste artikel om mee te pronken.

Wat betreft het Alex Turner-personage: het is grappig om te merken dat het duidelijk is dat hij een half decennium geen headline-show in Nederland heeft gegeven, haha. En dit is een mooi recent artikel die deze onderwerpen ook een beetje aansnijdt, laatste alinea. (Met onbedoeld ook een hele passende eerste alinea, "in his thick Yorkshire accent"!)

quote:
Arctic Monkeys' Alex Turner on L.A. Lifestyle, New Last Shadow Puppets LP
Singer on moving to California, learning to relax and reviving beloved side project

Alex Turner is finishing his second martini at a stuffy bar in Manhattan when he starts reminiscing about his earliest visits to New York, a decade ago. The English singer-guitarist was 20 when his band Arctic Monkeys performed on Saturday Night Live and played a very hyped show at the Bowery Ballroom. "David Bowie came backstage," he says in his thick Yorkshire accent. "We didn't know what to say to him, you know. We were just overwhelmed. It was like a fucking runaway train in those days."

At the time, the Monkeys had just topped the U.K. charts with a debut album that became the fastest-selling LP in British history. But Turner, who just turned 30, had trouble adjusting to fame and wasn't happy with his band's 2007 follow-up. To get some distance from his main gig, he teamed with Liverpudlian friend Miles Kane of Monkeys touring partners the Little Flames. They formed the Last Shadow Puppets, an ambitious project that branched out of the Monkeys' garage-y sound, combining doo-wop, spaghetti-Western film music and big orchestrations courtesy of Arcade Fire's Owen Pallett. "We were very aware we were making a record that we shouldn't really be making," says Turner of the Puppets' 2008 debut. "This sort of idea of arrogance and sophistication. We'd play places with gold ceilings and shit."

The album became a cult favorite and was nominated for England's Mercury Prize. Turner and Kane also became famous in the U.K. as tabloid playboys, known for dating models, dressing in flashy suits and sitting front-row at fashion shows. "The Monkeys used to shut everybody out," says Turner. "Not just journalists, but everybody. And it's not the right way to be. Miles helped me open up."

Now, eight years after their first release, the Shadow Puppets are returning with Everything You've Come to Expect, which is geared more toward Seventies L.A. pop and what Turner calls the "shimmering" quality of Paul Weller's Style Council. They began work on the album when the Arctic Monkeys went on hiatus after their 2013 LP, AM. "The other guys just had babies," says Turner. "We'll get back to it at some point." He and Kane moved from London to L.A. and lived the easy life: "You wake up, do the eye mask, swan-dive into the avocado pond. Rinse that off, which isn't always easy," Turner jokes.

Two years ago, Turner alarmed some fans when he took the stage at the Brit Awards and rambled about "the cyclical nature of the universe," before literally dropping the mic. "A lot of people thought I was waffling away on drugs," Turner says. "But I wasn't. I just can't pretend getting an award was something I've dreamed about since I was a kid, because it isn't." Kane says moments like this reflect Turner's growing confidence in his fame. "He enjoys being a star more and taking it for what it is," Kane says. "He's more comfortable in his own skin." A day after our interview, Turner and his girlfriend, model Taylor Bagley, whom he started dating last year, will be photographed kissing outside a New York hotel. Turner has never been one for long-term relationships, but this feels different. "It's always been hard, definitely," he says. "But now, I guess, this is like a new chapter, in a way. I'm excited."

From The Archives Issue 1259: April 21, 2016

http://www.rollingstone.c(...)-puppets-lp-20160407
En dat laatste is wel duidelijk, gezien de tattoos met de naam van hun wederhelft op elkaars arm ^).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')