abonnement Unibet Coolblue
pi_161218508
Welkom in het flesvoeding topic!

SPOILER: Flesvoeding..hoe zit dat nou?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse soorten voeding
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Alle merken kunstvoeding zijn even goed
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoeveel voeding moet mijn baby per dag krijgen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Flesvoeding onderweg
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Borstvoeding naar flesvoeding..hoe zit dat nou?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Random fv tips
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161219162
Heb je reactie in het vorige topic nog gelezen GotC. En ook die van Selvaria.
Ik wacht dan nog even met de overstap zolang Twix ook nog donormelk krijgt. Thanks!
pi_161322593
Ik heb een vraag die in dit topic het beste past, denk ik.
Wij moeten rustig gaan overstappen naar opvolgdieetmelk. Die is verpakt in zakjes van 100 gram poeder, waar je 400cc voeding van maakt. Volgens de verpakking moet aangemaakte voeding binnen 24 uur op en een open zakje poeder binnen 2 dagen. Als ik uitga van de hoeveelheden die J nu drinkt, kan hij 2 of 3 keer doen met een zakje.
Wat zou handiger gaan? Poeder afmeten in de voedingstoren en uitrekenen hoeveel water erbij moet? Of het hele zakje aanmaken (ongeveer de hoeveelheid voor een dag), verdelen over porties voor de dag (waar bewaar ik dat in?) en wegdoen wat die dag niet op is gegaan? Ik neig naar het tweede, dat lijkt me minder foutgevoelig.
Heeft iemand hier ervaring mee, of een goed idee?
pi_161322857
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 09:39 schreef Hupje het volgende:
Ik heb een vraag die in dit topic het beste past, denk ik.
Wij moeten rustig gaan overstappen naar opvolgdieetmelk. Die is verpakt in zakjes van 100 gram poeder, waar je 400cc voeding van maakt. Volgens de verpakking moet aangemaakte voeding binnen 24 uur op en een open zakje poeder binnen 2 dagen. Als ik uitga van de hoeveelheden die J nu drinkt, kan hij 2 of 3 keer doen met een zakje.
Wat zou handiger gaan? Poeder afmeten in de voedingstoren en uitrekenen hoeveel water erbij moet? Of het hele zakje aanmaken (ongeveer de hoeveelheid voor een dag), verdelen over porties voor de dag (waar bewaar ik dat in?) en wegdoen wat die dag niet op is gegaan? Ik neig naar het tweede, dat lijkt me minder foutgevoelig.
Heeft iemand hier ervaring mee, of een goed idee?
Als je voor de hele dag in 1x doet heb je voor mijn gevoel meer risico dat je weg moet gooien, want maar 1 dag houdbaar, terwijl als je het in een poedertoren doet, je 2 dagen de tijd hebt en dus een slechte eetdag van J. makkelijker kunt opvangen...
S. 2014
J. 2016
pi_161323072
Wat GM zegt. Poedertorentje.
Maar waarom moet je uitrekenen hoeveel water erbij moet? :@ Zit er geen handleiding bij dan, waar dat allemaal in staat?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_161323137
Het enige wat er staat, is dat 1 zakje 100 gram is en samen met 340cc water zorgt voor 400cc voeding. Ik moet dan dus zelf het poeder in kleinere porties afwegen en naar verhouding evenveel water erbij doen.
Dat lijkt me inderdaad zuiniger, maar ook meer kansen om iets fout te doen, waardoor de verhouding niet klopt.
pi_161323532
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:18 schreef Hupje het volgende:
Het enige wat er staat, is dat 1 zakje 100 gram is en samen met 340cc water zorgt voor 400cc voeding. Ik moet dan dus zelf het poeder in kleinere porties afwegen en naar verhouding evenveel water erbij doen.
Dat lijkt me inderdaad zuiniger, maar ook meer kansen om iets fout te doen, waardoor de verhouding niet klopt.
Schep anders één zakje met een maatlepeltje leeg, zodat je weet hoeveel schepjes dat zijn.
Deel die 340 ml door het aantal schepjes en je weet hoeveel ml je per schepje nodig hebt. Dan kun je zelf bepalen hoeveel schepjes je per voeding gebruikt.
Professioneel gifmenger.
pi_161323598
Dat is een goed idee! Ik ga straks scheppen en tellen :)
pi_161372279
Hoe strikt is de vier weken houdbaarheid? Is er een manier om de houdbaarheid te verlengen?
Ik ben het kolfen aan het afbouwen, waardoor ik op werkdagen steeds minder voeding heb. Dat wordt aangevuld met kunstvoeding. Maar 800 gram Nutrilon krijg ik denk ik echt niet op binnen vier weken. :{
pi_161372463
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoe strikt is de vier weken houdbaarheid? Is er een manier om de houdbaarheid te verlengen?
Ik ben het kolfen aan het afbouwen, waardoor ik op werkdagen steeds minder voeding heb. Dat wordt aangevuld met kunstvoeding. Maar 800 gram Nutrilon krijg ik denk ik echt niet op binnen vier weken. :{


Als je nog niet veel flessen nodig hebt is dit een handige optie
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_161372762
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:18 schreef Hupje het volgende:
Het enige wat er staat, is dat 1 zakje 100 gram is en samen met 340cc water zorgt voor 400cc voeding. Ik moet dan dus zelf het poeder in kleinere porties afwegen en naar verhouding evenveel water erbij doen.
Dat lijkt me inderdaad zuiniger, maar ook meer kansen om iets fout te doen, waardoor de verhouding niet klopt.
Als je een weegschaal hebt, dan kun je toch de helft ofzo afwegen? En als water lastig is in een maatbeker, kun je water ook wegen. 100 gram water is 100 ml ;) Dat is dus nauwkeuriger dan dat getuur in een maatbekertje :)
  dinsdag 12 april 2016 @ 13:24:15 #12
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161372833
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 13:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoe strikt is de vier weken houdbaarheid? Is er een manier om de houdbaarheid te verlengen?
Ik ben het kolfen aan het afbouwen, waardoor ik op werkdagen steeds minder voeding heb. Dat wordt aangevuld met kunstvoeding. Maar 800 gram Nutrilon krijg ik denk ik echt niet op binnen vier weken. :{
Hoe belangrijk is dat merk voor je? De babyvoeding n kartonnen verpakkingen (Hero, huismerk) bevatten 2 x 400 gr.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161372864
Cassandra, Kruidvat voeding heeft 2 zakken van 400 gram in 1 verpakking. Als je het niet erg vindt om over te stappen, is dat ook een optie. Dan hoef je minder weg te gooien.

Klopt, Roomsnoes. Maar ik heb nu de verhoudingen uitgeteld met schepjes, dat gaat toch het snelst, denk ik. :)
pi_161373084
Ik ben juist overgestapt op Nutrilon wegens die proefverpakkingen maar hij drinkt flesjes groter dan 100cc, vond het juist handig om wat meer klaar te maken en m te laten drinken tot hij genoeg heeft. Weer overstappen doe ik liever niet.
Heb nou wel een pak in huis, maar doe die liever nog niet open, tot ik het kolfen echt afgebouwd heb dan. Of dat hij sowieso meer flessen drinkt.
pi_161375304
Toen N. nog maar kleine beetjes kv dronk kreeg ze die bus ook nooit op. Ik heb toen na 4 weken wel eens een nog halfvolle bus weggegooid, zo zonder pardon eigenlijk. Ik gooide liever de voeding weg dan dat ik riskeerde dat het niet meer goed was.

Ik bedenk met net dat ze nu ook al weer heel lang met een pak doet omdat we de flessen al heel ver afgebouwd hebben. Ik heb alleen de tijd niet bijgehouden, maar komt vast goed. :o
pi_161375629
Dat is zeker waar Selvaria!
Wel stom, 400 gram heeft wel bestaan van Nutrilon
  dinsdag 12 april 2016 @ 15:55:25 #17
327807 Mariposas
יה&#14
pi_161375745
Luistert het merk echt zo nauw dan?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161382343
Ik zou de helft van het pak in een afgesloten zak doen, lucht er zoveel mogelijk uit, in de vriezer.
Werkt bij gemalen koffie ook. :s)
Professioneel gifmenger.
pi_162509573
Nutrilon 1 vs Nutrilon 2. Weet iemand de exacte reden van het grotere maatschepje? Is de samenstelling van Nutrilon 2 zo dat je daar 0,4 gram meer van nodig hebt per 30ml om voldoende voedingswaarden binnen te krijgen?
pi_162516163
Volgens mij beantwoord je je eigen vraag malteser :D :Y)
pi_162520313
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:40 schreef Crumpette het volgende:
Volgens mij beantwoord je je eigen vraag malteser :D :Y)
Is dat echt de reden ja? Ik heb werkelijk geen idee en googelen leverde niks op.
pi_162520557
Ik zou sowieso altijd het schepje gebruiken dat de producent bij het product levert :Y dan zit je immers altijd goed!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_162520663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 17:28 schreef twist02 het volgende:
Ik zou sowieso altijd het schepje gebruiken dat de producent bij het product levert :Y dan zit je immers altijd goed!
Dat doe ik inderdaad ook, ze doen het er vast niet voor niks bij. Maar het viel me op en ik kon er niets over vinden.
En 0,4 gram is best een verschil vind ik. (4,5 gram bij Nutrilon 1 versus 4,9 gram bij Nutrilon 2).
pi_162532856
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 17:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat doe ik inderdaad ook, ze doen het er vast niet voor niks bij. Maar het viel me op en ik kon er niets over vinden.
En 0,4 gram is best een verschil vind ik. (4,5 gram bij Nutrilon 1 versus 4,9 gram bij Nutrilon 2).
Ze hebben toch zo'n telefoonnr waar je naartoe kunt bellen? Daar zou je het eens kunnen vragen?

Zijn jullie allemaal over gegaan op nr 2 trouwens na 6 mnd? Ik lees tegengestelde verhalen, zoals dat 2 eigenlijk niet nodig is :?. Of is dat bij 3?
pi_162532960
3 is m.i. onzin, daarbij kan je kindje tegen die tijd ook andere dingen drinken zoals koemelk.
2 heb ik wel gedaan.
pi_162533339
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:00 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ze hebben toch zo'n telefoonnr waar je naartoe kunt bellen? Daar zou je het eens kunnen vragen?

Zijn jullie allemaal over gegaan op nr 2 trouwens na 6 mnd? Ik lees tegengestelde verhalen, zoals dat 2 eigenlijk niet nodig is :?. Of is dat bij 3?
Wij zijn deze week overgestapt, Twix is 8 maanden. Maar dat hebben we in overleg met de kinderarts/diëtiste gedaan.

Ik heb inmiddels contact gehad met Nutricia, het heeft inderdaad met de samenstelling te maken.

"Nutrilon Standaard 2 wijkt qua dichtheid van het poeder af van de Nutrilon Standaard 1."
pi_162533364
Ik ben idd bij beide kindjes na 6 maanden over gegaan op nr 2
Nr 3 etc. nooit aan begonnen. Als de kindjes 1 werden gingen we over op gewone halfvolle melk
pi_162534737
Ok thnx! Dan gaan we binnenkort maar eens over op omneo 2. Kan dat ineens of is t verstandig zoiets geleidelijk te doen? En is opvolgmelk dikker (ergo moet ik rekening houden met andere speen)?
pi_162539235
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:52 schreef hetzusjevan het volgende:
Ok thnx! Dan gaan we binnenkort maar eens over op omneo 2. Kan dat ineens of is t verstandig zoiets geleidelijk te doen? En is opvolgmelk dikker (ergo moet ik rekening houden met andere speen)?
Wij hebben het pak opgemaakt en zijn gewoon overgestapt maar ik weet niet hoe jouw meisje reageert op voeding/bijvoeding enz. Er zijn ook mensen die het mixen en zo 1 geleidelijk afbouwen.
Hier gaat Nutrilon Standaard 2 met dezelfde fles en dezelfde speen, geen idee hoe dat bij Omneo is.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 14:06:46 #30
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162539322
Ik geef nogsteeds 1. Binnenkort eens kijken wat het verschil is
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_162540457
Wij zijn vrij cold turkey iedere keer over gegaan op 2. Zodra rond de 6 maanden nr 1 op was, gewoon hup de volgende fles nr 2 :+

Ik heb nooit gemerkt dat de kindjes er last van hadden c.q. zich er rot onder voelden (afkloppen) .. aan de poeperitus of juist niet.
pi_162927685
Even een vraagje: Tas, mijn babysaurus van 3 maanden en ruim 7 kilo, zit de afgelopen drie dagen steeds op of net boven het maximum van 1 liter. Hij krijgt flesjes 150/5 en heeft een ritme van ongeveer: 5:00-9:00-12:00-15:00-18:00-21:00-00:00. Zeven voedingen en dus structureel teveel. Heel soms laat hij er meer tijd tussenzitten maar meestal niet, en rekken is niet te doen want drama en krijsen en dat vind ik zielig -O- .

Zou ik nu Forte voeding moeten gaan geven? Of even afwachten omdat er met 3 maanden regeldagen zijn?
pi_162927750
Ik zou beginnen met een schepje vervangen door forte. Wij hadden uiteindelijk 2 flessen forte en de rest gewoon.
pi_162927876
Ik geef nu Hero 1, en zij hebben geen Forte variant. Dus dan zou ik over moeten op Nutrilon?
pi_162927975
Ik zou me om die 100cc niet druk maken hoor Razz :)
Ik had ook rond de 3 en 4 maanden regelmatig dagen dat Js aan precies een liter zat en dan kwam er nog 1-3x bv bij.
Dus ik zou t nog ff aankijken :)

Oh en over naar nummer 2 is wel belangrijk. Naar nummer 3 is onzin... Schijnt zoeter te zijn, waarmee (denk ik) ze hopen dat je kind geen gewone koemelk lust.
pi_162928033
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 21:33 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik geef nu Hero 1, en zij hebben geen Forte variant. Dus dan zou ik over moeten op Nutrilon?
Wij hadden kv eigen merk.
pi_162928106
Het is 155ml teveel. Dat klinkt mij als best veel in de oren :? Ik heb al geprobeerd de fles van rond 21u 180/6 te maken, maar hij wil echt niet meer dan 170cc drinken. Wat ook prima is, ik wil hem niet overvoeren.

Overigens is dit pas drie dagen, daarvoor zat hij altijd rond de 900ml per dag.
pi_162928136
Daarom heeft Saar forte voeding gehad, omdat het structureel meer was.
Mag hij nog niet over naar 180? (Bizar hoe snel je dat vergeet)
S. 2014
J. 2016
pi_162928268
Ik zou het even aankijken Razz. Je kunt idd eens kijken of hij er langer tussen laat als je iets grotere flessen aanbied, maar dat zou ik meer laten afhangen van of hij nog trek lijkt te hebben als de fles leeg is dan van het ritme. In mijn herinnering lossen deze dingen zichzelf snel genoeg op. Misschien heeft hij gewoon trek want groeien! :*
pi_162928378
Hij mag van mij naar 210/7 als hij wil :') . Maar hij geeft prima aan wanneer hij genoeg heeft, en dat is al-tijd na zo'n 160/170cc . Dan plopt de speen eruit en gaan die kaken stijf op elkaar :D .

Ik wacht maar even af inderdaad. Vind overstappen ook ruk, zijn we net van die krampjes af....
pi_162928460
Ja, zou ik doen. en precies op de liter is dus geen probleem he! W zat ook eigenlijk standaard op die magische grens, en als hij dan onrustig werd omdat hij meer per voeding wou zat ik ook zo van :o ja maar, ja maar, HOE MOET DAT DAN want straks wil hij te veel zomg!! Maar dan bleek hij al snel gewoon elders meer tijd er tussen te laten en zo kwam alles toch weer goed ^O^ true story.
pi_162928572
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 21:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Even een vraagje: Tas, mijn babysaurus van 3 maanden en ruim 7 kilo, zit de afgelopen drie dagen steeds op of net boven het maximum van 1 liter. Hij krijgt flesjes 150/5 en heeft een ritme van ongeveer: 5:00-9:00-12:00-15:00-18:00-21:00-00:00. Zeven voedingen en dus structureel teveel. Heel soms laat hij er meer tijd tussenzitten maar meestal niet, en rekken is niet te doen want drama en krijsen en dat vind ik zielig -O- .

Zou ik nu Forte voeding moeten gaan geven? Of even afwachten omdat er met 3 maanden regeldagen zijn?
Nog even aankijken (paar dagen) of het zo blijft en anders van een ander merk Forte halen. Dan kan je daarvan 1 schepje bij 4 schepjes Hero doen en dan kijken hoe het gaat. Je kunt ze gewoon mengen hoor, hoeft echt niet compleet over op een ander merk.
pi_162929320
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 21:54 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Nog even aankijken (paar dagen) of het zo blijft en anders van een ander merk Forte halen. Dan kan je daarvan 1 schepje bij 4 schepjes Hero doen en dan kijken hoe het gaat. Je kunt ze gewoon mengen hoor, hoeft echt niet compleet over op een ander merk.
Hey, thanks, dat wist ik niet! Dus Nutrilon Forte en Hero Standaard 1 gaan wel samen? Dat is nog eens handig. Goed om te weten.

Crump, ja, dat had ik ook bij Annie. Maar die zat qua gewicht altijd precies gemiddeld dus daar was ik heel relaxed mee. Tas zit al op +2,5 en dan maak ik me toch sneller zorgen of ik hem niet teveel geef :@ stom eigenlijk.
pi_162930304
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 21:48 schreef Razztwizzle het volgende:
Hij mag van mij naar 210/7 als hij wil :') . Maar hij geeft prima aan wanneer hij genoeg heeft, en dat is al-tijd na zo'n 160/170cc . Dan plopt de speen eruit en gaan die kaken stijf op elkaar :D .

Ik wacht maar even af inderdaad. Vind overstappen ook ruk, zijn we net van die krampjes af....
Vaak trekken ze het inderdaad zelf wel recht, en als je net van de krampen af bent snap ik je terughoudendheid helemaal, Met die forte kreeg saar last van verstopping... :{
S. 2014
J. 2016
pi_162931025
Razz ik zou het cb boekje erop moeten naslaan voor exacte cijfers, maar Boaz heeft ook altijd op de +2 lijn gezeten met gewicht en lengte en soms kukelde hij er gewoon vanaf zogezegd. Ik herken je hele 'issue'. Ik zou forte overwegen over een aantal dagen. En je verder niet te druk maken. Die kleintjes kunnen zelf prima regelen wat ze nodig hebben. Na een groeispurtje stabiliseert zich dat vanzelf weer.
  zondag 12 juni 2016 @ 06:53:34 #46
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162935960
Kanttekening bij forte: door de andere samenstelling, ik meen met meer eiwitten, lopen kindjes juist meer kans op overgewicht las ik laatst (ik wil de bron zo wel opzoeken). Achteraf had ik Melba liever geen forte gegeven maar dan maar iets te veel gewone voeding.

Edit: kan de bron niet meer vinden, misschien toch onzin dan.

Overigens is er ook friso voor hongerige babys toch?

Onze trucs (want precies deze periode wilde hij ook echt teveel maar het schepje forte deed weinig):
-dental speen voor langzamer drinken (van 5-8 min naar 20)
-per fles een schepje minder en tien procent extra water
-met 4,5 maand begonnen met groentehapjes, toen viel er snel een fles af.
Kwak
pi_162936003
Friso (nu Hero) heeft heel veel speciale voeding uit de productie genomen het afgelopen jaar. Kan prima zijn dat hongerige baby daarbij zit.
  zondag 12 juni 2016 @ 07:32:29 #48
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162936013
Ah ok, wist ik niet!
Kwak
pi_162936297
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 21:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Even een vraagje: Tas, mijn babysaurus van 3 maanden en ruim 7 kilo, zit de afgelopen drie dagen steeds op of net boven het maximum van 1 liter. Hij krijgt flesjes 150/5 en heeft een ritme van ongeveer: 5:00-9:00-12:00-15:00-18:00-21:00-00:00. Zeven voedingen en dus structureel teveel. Heel soms laat hij er meer tijd tussenzitten maar meestal niet, en rekken is niet te doen want drama en krijsen en dat vind ik zielig -O- .

Zou ik nu Forte voeding moeten gaan geven? Of even afwachten omdat er met 3 maanden regeldagen zijn?
Wij hadden zo'n beetje hetzelfde probleem met T en S. Altijd hannessen om niet boven het max. aantal schepjes uit te komen en zijn toen wel een tijdje overgestapt op forte. Van Kruidvat eigen merk overigens, want ik vond Nutrilon echt te duur. :@

Qua overstappen pakte ik het heel langzaam aan. Elke paar flessen een schepje van normale voeding eraf en van forte erbij en kijken hoe ze erop reageerden. Van wat ik me kan herinneren hebben wij een tijdje volledig forte gegeven en toen zo snel mogelijk weer afgebouwd naar normale voeding, omdat ze toen groente/fruithapjes begonnen te eten.
pi_162936704
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 22:16 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Hey, thanks, dat wist ik niet! Dus Nutrilon Forte en Hero Standaard 1 gaan wel samen? Dat is nog eens handig. Goed om te weten.

Crump, ja, dat had ik ook bij Annie. Maar die zat qua gewicht altijd precies gemiddeld dus daar was ik heel relaxed mee. Tas zit al op +2,5 en dan maak ik me toch sneller zorgen of ik hem niet teveel geef :@ stom eigenlijk.
Ja, zo was het met W ook, die zat met 4 maanden boven de +2.5 qua gewicht. Echter, hij is heel duidelijk als hij genoeg heeft, en ook heel duidelijk als hij trek heeft. Ook nu nog! Ik heb daar altijd op vertrouwd ^O^. (Goed, als hij niks wil eten is dat lastiger :') )

Na een jaar zat hij overigens gewoon netjes op de +1. Als ze meer gaan bewegen komt dat allemaal vanzelf goed. Die mensen van het cb zijn niet diegenen die een hongerige baby mogen wijsmaken dat hij genoeg gehad heeft :+. Dus tenzij het blijft gaan om structureel te veel, zou ik het gewoon even aankijken. Een paar dagen kan imho minder kwaad dan resoluut andere formule?
pi_162937749
quote:
1s.gif Op zondag 12 juni 2016 06:53 schreef kwakz0r het volgende:
Kanttekening bij forte: door de andere samenstelling, ik meen met meer eiwitten, lopen kindjes juist meer kans op overgewicht las ik laatst (ik wil de bron zo wel opzoeken). Achteraf had ik Melba liever geen forte gegeven maar dan maar iets te veel gewone voeding.

Edit: kan de bron niet meer vinden, misschien toch onzin dan.

Overigens is er ook friso voor hongerige babys toch?

Onze trucs (want precies deze periode wilde hij ook echt teveel maar het schepje forte deed weinig):
-dental speen voor langzamer drinken (van 5-8 min naar 20)
-per fles een schepje minder en tien procent extra water
-met 4,5 maand begonnen met groentehapjes, toen viel er snel een fles af.
Ik meen het ook gelezen te hebben, vandaar dat ik overstappen ook niet zo zie zitten. Goede tips verder! Ook van NIKKI, thanks!

Tas doet nu al keurig zo'n 20 minuten over 165cc met Avent speen 1 dus dat is al OK. Over een maand mogen we met fruit en groente beginnen dus tot die tijd ga ik het nog maar even aankijken.

Ik heb het trouwens eens even precies uitgerekend (en niet op mijn 'ohnoezditgaatnietgoed'-inschatskillz :') ) en dit zijn de hoeveelheden:

Maandag 875
Dinsdag 1050
Woensdag 990
Donderdag 990
Vrijdag 1095
Zaterdag 1155

Dus het is ook niet heel erg wereldschokkend allemaal. Maar toch fijn om hier wat ervaringen te lezen!
pi_162963878
En vandaag 1040. Nouja, daar doen we het voor hè. Verdeeld over 8 voedingen :? Ritme, he haz it not :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-06-2016 23:24:47 ]
pi_163004048
Ik gebruik dit topic maar gewoon als persoonlijk blog, mocht iemand er wat aan hebben dan is dat handig :+

Ik heb vanmorgen toch ook nog even met het CB gebeld, en die bevestigden eigenlijk alles wat hier ook al werd gezegd ^O^ . (Er is een reden dat zelfs m'n man nu zegt: "Heb je het al op Fok gevraagd?" :') ) . Een beetje over de liter heen is niet erg. Voeden op verzoek betekent de ene keer wat meer en de andere keer wat minder. Forte voeding liever niet meteen, eerst aankijken. Ook een aanslag op de darmen. Niet gaan rekken bij honger, heeft toch geen zin en kindje alleen maar overstuur. Wel goed checken of het echt honger is en niet bijv. krampjes. En bij 4 maanden beginnen met groente en fruit en dan gaat hij vanzelf al wat minder drinken.

Het enige advies dat ze gaf waar ik zelf niet zo'n fan van ben was rijstebloem door de laatste fles doen. Bij Annie hielp dat helemaal niks, die was er ineens hele nachten van wakker. Misschien omdat ze zo vol zat :? Maar goed, we gaan het maar proberen straks met vier maanden. Als het werkt is dat mooi en zo niet, dan niet.
pi_163004414
Oh grappig dat het CB ongeveer hetzelfde zegt :). Maar fijn, toch? Spooknachten las ik elders, vervelend als je je dan ook nog druk moet maken om de hoeveelheid melk. Komt goed! Op een andere dag geeft hij weer wat terug.
pi_163004544
Ja hij deed vannacht een soort latenwemamagekmaken-nacht: Wakker worden met schreeuwende honger (ik ken de huiltjes inmiddels) en dan maar 60cc drinken en als een blok in slaap vallen. Niet meer wakker te krijgen voor de rest. En dan een uur later weer hetzelfde liedje. Tot vier keer toe, dus ik heb elk uur van de klok gezien }:| . Vanmorgen maar eens ernstig toegesproken dat dit toch niet de bedoeling was. Hij reageerde met een grote grijns en een mega poepbroek, dus ik denk dat de boodschap wel is aangekomen :+ .
pi_163006144
Hehehehe. Meeveermoeder-pro jij! Hopelijk vannacht beter dan! :*
pi_163006403
Rijstebloem hielp hier wel. Nog steeds eigenlijk. Van die granenpap wordt ie gillend gek. Zo van "WTF flik je me nou in m'n fles"-huiltje :'). Gaat ook weer niet door die speen heen, dat geklooi is zó irritant met die spenen. :@ En we weten niet meer hoe het bij Billie ging, helaas. :.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_163020998
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 14:48 schreef Kuukske het volgende:
Rijstebloem hielp hier wel. Nog steeds eigenlijk. Van die granenpap wordt ie gillend gek. Zo van "WTF flik je me nou in m'n fles"-huiltje :'). Gaat ook weer niet door die speen heen, dat geklooi is zó irritant met die spenen. :@ En we weten niet meer hoe het bij Billie ging, helaas. :.
Ah fijn dat het hielp! Ik ga het wel proberen hoor! Annie heeft het wel heel lang door de ochtendfles gehad. Als 'ontbijt' zeg maar. Maar voor de nacht was dus drama.

Welke speen gebruik je ervoor? Ik heb nu Avent speen 1, maar denk niet dat het daar doorheen kan.

En ohja, ons ernstige gesprek vandaag heeft geen indruk gemaakt. Hele rare dag, veel huilen, veel flesjes. In totaal 1200cc -O- .
pi_163024441
Rijstebloem gaf hier heel veel huils, een nacht niet slapen, 2 dagen niet poepen en daarna een kakjepakje van onder tot boven. Nooit meer gedaan...
pi_163026519
M van Difrax. Hebben geen Avent.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 15 juni 2016 @ 09:59:01 #61
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_163026568
Rijstebloem gebruikten we level 4 van Drbrown voor. Maar als je het niet heel dik maakt, kan een level 3 ook wel. Meiden hadden AR voeding wat al dikker was van zichzelf.
De speen gebruikten we op een difrax fles. Eerst de 1-2-3 speen gebruikt, maar daar konden we geen vriendjes mee worden ;)
pi_163027666
Ik vond dat rijstebloem en granen echt zo'n gedoe met die spenen. Kon ik de halve tijd dat gat weer vrij maken omdat het verstopt zat ===>> baby honger dus veel huils. Bij Djenna was ik wat volhardend en heb ik naar allerlei oplossingen gezocht (frustrerend!). Bij Boaz trapte ik er weer in maar al snel de rijstebloem vaarwel gezegd en het eigenlijk nooit gemist. Bij dit kindje ga ik er niet aan beginnen denk ik. Wij hebben overigens Dr Brown, passen ook de spenen van Difrax op.
pi_163027833
Hier rijstebloem in een Dr. Browns fles met Dr. Brownsspeen maat 2 maar dan het ventiel en het staafje uit de fles laten.
pi_163084447
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 10:58 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik vond dat rijstebloem en granen echt zo'n gedoe met die spenen. Kon ik de halve tijd dat gat weer vrij maken omdat het verstopt zat ===>> baby honger dus veel huils. Bij Djenna was ik wat volhardend en heb ik naar allerlei oplossingen gezocht (frustrerend!). Bij Boaz trapte ik er weer in maar al snel de rijstebloem vaarwel gezegd en het eigenlijk nooit gemist. Bij dit kindje ga ik er niet aan beginnen denk ik. Wij hebben overigens Dr Brown, passen ook de spenen van Difrax op.
Dit klinkt echt exact als hoe het bij Annie ging :') . Geklooi geklooi geklooi gehuil en uiteindelijk opgegeven. Ze kreeg later wel granen bij het ontbijt, en nu ook een papfles. Maar voor de nacht gewoon melk.

Ik kan niks met Difrax-flessen :@ dus we hebben alles van Avent. Ik kijk wel even wat werkt straks, en anders maar met een naald een gat in de speen prikken.

De afgelopen dagen drinkt Tas weer erg wisselend trouwens, maar wel altijd VEEL. Gisteren 1040, woensdag 1100, dinsdag 1050. Tja. Het zij zo.
pi_163324659
Ik plaats m even hier. Ik lees steeds meer dat kindjes rond de negen maanden maar 300cc melk hoeven. Ik denk dat dat geldt voor kunstvoeding? Maar ik hoor dus steeds dat melk tot een of zelfs twee jaar de hoofdvoeding is. Of geldt dat dan weer voor borstvoeding?

G weigert overdag vaak de borst, en omdat ik geen zin heb in strijd en een hekel heb aan kolfen ben ik over op avond/nacht/ochtend borstvoeding, en als hij erg moe is nog borstvoeding voor een slaapje overdag. Maar hij krijgt geregeld twee flessen kunstvoeding (150+5)
Soms zelfs drie. Hij krijgt verder twee keer hapjes, hij is er nog steeds geen fan van.

Geef ik hem nou te veel melk of geldt dat alleen voor 100% kunstvoeding, of is het idee van flessen vervangen voor hapjes vooral voor het zwangerschapspagina volk?
  zondag 26 juni 2016 @ 21:50:54 #66
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_163324765
N. is bijna 11 maanden en krijgt nog steeds bv, en ik gok dat dat nog steeds 90% van haar voedsel is. Hapjes zijn vooral leuk om mee te spelen. :Y)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_163324878
Annie kreeg met 9 maanden nog steeds 3 flessen 180/6. Eentje was dan het ontbijt, daar deed ik dan pap in. En dan eentje voor de middagslaap en een avondfles voor het slapen. Dus 600cc. Richtlijnen zijn 1 ding, maar een kindje dat nog niet zoveel bijvoeding eet heeft echt wel meer nodig dan 300cc lijkt mij.
pi_163325134
Volgens mij geef je hem echt niet te veel melk hoor!
Wij zaten (wel met enkel kunstvoeding) tot een goede maand geleden (nu is hij 10,5 maand) op 2 x 180/6 en 2 x 120/4.

Van het ene op andere moment liet hij de twee kleine flesjes vallen, nu krijgt hij:
Wakker worden: 180/6.
12 uur, anderhalve boterham en ongeveer 140 cc volle melk
15 uur, fruit + water (drinkt hij meestal tussen de 60 en 100 cc van)
18 uur, aardappelen + groente (of pasta / rijst oid) + water (tussen de 80 en 100 cc)
20.30, fles 180/6 (deze word ook wel eens vervangen door een papfles, maar meer voor de afwisseling als voor het beter slapen oid, dat maakt hier geen verschil).

Zo af en toe heeft hij overdag nog wel eens een 'onverklaarbare huiluitbraak' dan is 'vast voedsel' niet goed en moet hij gewoon op schoot tuttelen met een fles (120/4).
Geen idee wat het CB hiervan denkt, en het maakt me eigenlijk ook echt niet uit, volgens mij regelt meneer het zelf prima.
pi_163325412
Met 9 maanden gaven wij bijvoorbeeld ook Griekse yoghurt en dat telt dan ook mee voor voor de melkinname. Volgens mij kreeg Sjaak met 9/10 maanden nog 3 flessen van 180/6, naast 1 of 2 keer 2 eetlepels Griekse yoghurt. Maar ja, Sjaak was wel ontzettend van de bijvoeding, dat at (en eet) hij heel erg graag.

Ik denk dat je, vooral met borstvoeding, echt niet naar die getallen hoeft te kijken hoor. Dat komt vanzelf wel, je kindje geeft goed aan wat hij wil en nodig heeft. Baby's hebben nog intuïtie en die volgen ze :) Dus blijf je kindje lekker volgen, met of zonder bijvoeding.
  maandag 4 juli 2016 @ 14:15:16 #70
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_163510592
Even een kleine schop, want pfoe, ik voel me ineens wat onzeker over de groei van mijn meisje. Bij het cb vinden ze haar aan de zware kant met 7790 gram en 68 cm. Ze is nu bijna vijf maanden. Ben sinds een week of drie overgestapt op flesvoeding, maar ze krijgt elke dag nog wel wat borstvoeding. Overdag drinkt ze met moeite 150/5 weg; in de avond lijkt 180/6 niet eens genoeg. Voor het niet doorslapen adviseerden ze eerst rijstebloem door de laatste fles, maar nu toch weer niet. Liever johannesbroodpitmeel oid... In totaal zit ze elke dag wel zo tegen de liter fv aan. Ik vind het maar lastig met die maximale hoeveelheden. Hebben jullie tips?
pi_163510732
Rijstebloem vind ik onzin. Jbpm doet niets met verzadiging. Ik zou eerder voor 1 of 2 schepjes Forte gaan in die laatste fles.
pi_163511084
Frummel, ik zit met ongeveer hetzelfde. Tas is morgen 4 maanden en zit op de +2,5 lijn met z'n 8,1 kilo. Hij drinkt tussen de 1000 en 1200 cc per dag. Meestal 7 flesjes 150/5. Soms wat minder. Ik maakte me ook zorgen, en heb met de arts op het CB overlegd.

Die keek naar Tas en constateerde: blije baby, gezond, plast goed, huilt weinig, volgt z'n eigen lijntje, heeft alleen veel honger. Ik kreeg het advies: Bij honger geef je melk. Simple as that. Ik hoefde me geen zorgen te maken over teveel, de grens van een liter is achterhaald. Rijstebloem heeft geen zin, zijn loze calorieën. Ik kon proberen of het iets doet voor doorslapen, maar doet het dat niet, dan lekker laten zitten. Forte voeding zou kunnen, maar is ook weer heel calorierijk en een aanslag op de darmen. JBPM is alleen verdikking en tegen spugen, ook niet echt zinvol.

Ik mocht wel vanaf 4 maanden bijvoeding gaan geven, maar moest daar niet teveel van verwachten. Zijn natuurlijk nog maar oefenhapjes. Maar misschien dat er daardoor wat meer tijd tussen flessen komt en er uiteindelijk eentje af gaat.

Misschien heb je hier iets aan :) het blijft ook wonderlijk dat zoveel CB's weer verschillende informatie geven v.w.b. flesvoeding.
  maandag 4 juli 2016 @ 14:56:12 #73
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_163511772
Oké, helder. Dank dames! Ik vind het zelf ook lastig wat ik met alle adviezen moet doen die ik krijg bij het cb. De kinderarts adviseert rijstebloem, de weegmevrouw jbpm en de jeugdverpleegkundige zei inderdaad dat het niet zoveel uitmaakt wat je doet. Ik ben al zo'n newbie op dit vlak, dan is dit echt niet makkelijk...

Ik vind mijn meisje helemaal niet te dik en wil al helemaal niet dat ze honger heeft. Volgens mij ben ik te veel bezig met de gemiddelde waardes, terwijl elk kindje toch weer anders is. Ze eet gewoon veel maar groeit ook erg hard; bijna vier cm in amper drie weken tijd.
pi_163512382
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2016 14:56 schreef Frummeltje86 het volgende:
Oké, helder. Dank dames! Ik vind het zelf ook lastig wat ik met alle adviezen moet doen die ik krijg bij het cb. De kinderarts adviseert rijstebloem, de weegmevrouw jbpm en de jeugdverpleegkundige zei inderdaad dat het niet zoveel uitmaakt wat je doet. Ik ben al zo'n newbie op dit vlak, dan is dit echt niet makkelijk...

Ik vind mijn meisje helemaal niet te dik en wil al helemaal niet dat ze honger heeft. Volgens mij ben ik te veel bezig met de gemiddelde waardes, terwijl elk kindje toch weer anders is. Ze eet gewoon veel maar groeit ook erg hard; bijna vier cm in amper drie weken tijd.
Hoe moeilijk ook met al die tegenstrijdige adviezen, volg je eigen gevoel :)
pi_163573758
OK. Even spuien. Heel leuk dat die litergrens achterhaald is en dat ik gewoon op verzoek mag geven maar die nachten met twee nachtvoedingen beginnen me wel op te breken zo :{ . Rijstebloem geprobeerd in de laatste fles, haalde ook niks uit. Misschien dan toch tegen m'n gevoel in maar Forte gaan toevoegen -O- . Buh.
pi_163574021
Razz ik las dat je flesjes van 150 geeft?

Misschien dat je die langzaam op kunt hogen naar 180/6, waardoor er een flesje of misschien wel twee weg vallen. Maar waar wel langer op doorgetrokken kan worden wellicht.

Ik heb de cijfers zo niet bij de hand maar Boaz was en is ook groot. Ik weet niet of je Riley van Omen toevallig onlangs nog gezien hebt. Maar voor jouw referentie: hij is groter als Riley en daar zit toch een dikke 1,5 tussrn. Djenna is iets langer als gemiddeld maar te dun. Beide kindjes hebben forte gehad. Ik wil het niet bagatalliseren maar als forte werkelijk zo slecht was dan hadden ze hrt wel uit de handel gehaald denk ik. Er zitten voornamelijk meer eiwitten in. En die zorgen voor langere verzadiging.

Ik snap de angst voor een te dik kindje deels. Maar deze frustratie is voor beide partijen toch ook 3x niks.
pi_163574640
Ik bied al 180/6 aan maar hij krijgt het gewoon niet op. Ja, de fles rond 20u wel, en dan slaapt hij ook tot middernacht voordat hij weer honger krijgt. Maar om 00:00, 03:00 en 05:30 was het schreeuwende honger en dan na 120ml weer in slaap vallen. Ik krijg hem dan ook niet wakker voor nog een beetje :') slaapkop.

Forte, tja. CB zei aanslag op de darmen en hogere kans op obesitas en het omineuze "Tja, na Forte kun je écht niks extra's meer geven.." Daarom twijfel ik zo. Maar wel dank voor jouw verhaal, dat biedt geruststelling!

Gisteren deed hij dit:
00:15 165
03:00 160
06:00 150
10:00 hapje peer
10:30 130
13:15 160
16:30 170
20:00 200 (met rijstebloem erin)

En vannacht dus 00:00, 03:00, 05:30.. Gaap. Kijk, ik heb niks tegen nachtvoedigen hoor. Als hij het nodig heeft dan is dat zo. Maar hij drinkt al zoveel overdag, dat ik me toch weer afvraag of dit wel goed gaat zo :@ . (Ik met mijn 'ik volg mijn kind en ik laat het los enzo :') )

Gaf jij hele flessen Forte? Of alleen een schepje per fles? Ik ga dan denk ik toch maar een pak halen vandaag...

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2016 09:08:22 ]
pi_163574697
Sarah kreeg ook forte voeding, op 180/6 vaak 2 schepjes en voor de nacht 50/50. Probeer anders eerst met 1 schepje... dan kun je nog best veel varieren.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 7 juli 2016 @ 09:18:57 #79
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163574785
Wij deden ook een poosje schepjes forte erbij. En ik gaf s nachts fopflesjes 140/2 bijvoorbeeld.

De periode van drie maanden tot hij echt at was gewoon lastig qua flessen, ik vond het toen ook zo'n gepuzzel.

En toen ook veel zorgen om dik worden, ook van t CB. Maar: melba zit nu op plus 1 lengte en plus 1 gewicht, niks aan t handje!
Kwak
pi_163574871
Wij vervingen overdag eerst 1 of 2 schepjes. Toen we merkten dat er geen krampjes kwamen, hebben we de avondfles 50/50 gedaan en op een gegeven moment zelfs helemaal Forte volgens mij. Overdag deden we toen gewone flesvoeding, zodat Sjaak toch maar 6 schepjes Forte op een dag kreeg. Het was alleen niet gelijkmatig verdeeld.

Geen idee meer wanneer (ik dacht bij 5 maanden maar het kan ook eerder geweest zijn) hebben we bij AH de biologische speltgranen gekocht, dat zijn alleen speltgranen en geen toevoegingen. Dat deden we dan een eetlepel in de laatste fles. Werkte veel beter dan de rijstebloem!
pi_163576809
Wij zijn compleet over gegaan op forte toen. Niet dat geklooi met 2 schepjes normaal 2 schepjes forte of weet ik wat. Vooral de periode rond 3/4/5 maanden was hier wat onrustiger. Het was een periode en die lijkt eindeloos te duren voor je gevoel. Maar van de ene op de andere dag ging er een knop om leek het wel en was alles weer 'normaal'.

Toen we met 6 maanden over gingen naar nr 2 voeding hebben we weer de normale voeding gepakt.

Ik heb nooit het gevoel gehad dat rijstebloem ook maar iets positiefs deed en vond het vooral geklooi en gevetzak met andere spenen en zulks. Ben er bj beide kinderen in getrapt maar ook snel weer mee gestopt.

Djenna leefde met een maand of 4 al op 4 x 180/6. Bij haar was vooral de 3e maand wat onrustiger kan ik me nog herinneren.
Boaz heeft nog heel lang (voor mijn gevoel dan.. maar eigenlijk was het niet abnormaal) een late voeding en nachtvoeding gehad. Dat was met een maand of 10/11 ineens over.
pi_163576882
Hij dronk net zowaar 180/6 leeg! Goh. Misschien toch daar aan toe dan.

Fijn dit topic O+ . Ik ga straks als meneer SlaapkopTas eens wakker wordt even met de kindjes naar de AH wandelen voor een pak Forte. Gaan we dan maar gewoon proberen.

Over fopflessen: Ik dacht dat de max per dag (als die al bestaat) over de hoeveelheid vocht ging en niet de schepjes. Dus dan heeft een fopfles toch niet zoveel zin?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2016 11:30:53 ]
pi_163576976
Volgens mij gewoon schepjes.

Je zou ook even Nutrilon kunnen bellen of chatten. Die zijn echt heel behulpzaam :)
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:29:53 #84
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163765683
Vraagje; mijn meisje is nu 4 weken oud, 5kg alweer, flinke meid dus. Sinds een week zijn we volledig over op fv, wat een rust heeft dat in huis gebracht zeg. Ze krijgt Nutrilon Omneo Comfort. Ze drinkt 7 á 8 flesjes van 120/4 per dag. Vrij veel dus, maar ze vraagt er ook echt om en drinkt ze volledig leeg. Hoe kan ik het beste de tijd tussen de flesjes wat vergroten? Een aantal grotere flessen geven? Ze zit natuurlijk al vrij hoog qua aantal flessen/schepjes. Ik ga het volgende week ook met het cb bespreken, maar dacht misschien hebben jullie alvast tips..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163765793
Zijn er bepaalde voedingen waarnaar ze snel weer komt? Of red ze het sowieso geen 3-4 uur er tussen?

Ik zou eens een fles van 150/5 maken, kijken of ze dan langer verzadigd is
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 15 juli 2016 @ 20:38:14 #86
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163765843
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Zijn er bepaalde voedingen waarnaar ze snel weer komt? Of red ze het sowieso geen 3-4 uur er tussen?

Ik zou eens een fles van 150/5 maken, kijken of ze dan langer verzadigd is
3u overdag net aan, s nachts soms wel wat langer...

En dan bijv de laatste fles vergroten?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163765998
Ik zou het ook langzaam in 3 dagen ophogen naar 150.

Dus bv vanavond late fles 130 maken. Morgen overdag bij iedere voeding 130.

Morgenavond late voeding 140. De voedingen daarna ook allemaal 140.

En de dag daarna de late voeding 150 etc.

Maar het kan zijn dat het teveel is voor jouw guppie. Ene kindje trekt dat wel. De andere niet. De enige manier om daar achter te komen is uitproberen.
pi_163766043
Wat twinkle zegt is ook een goede, dan gaat het wat geleidelijker, vond het dan alleen stom met schepjes enz.
S. 2014
J. 2016
pi_163766237
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat twinkle zegt is ook een goede, dan gaat het wat geleidelijker, vond het dan alleen stom met schepjes enz.
Snap ik! :Y

Wat je dan zou kunnen doen om al dat 'weg gooien' tegen te gaan .. gewoon 750 cc aanmaken en in de koelkast zetten. Alles wat na een dag nirt op is alsnog weg. Maar daar moet je jezelf wel lekker bij voelen natuurlijk. Lees daar op internet wisselende verhalen over.

Maar de gedachte erachter snap ik wel.

Dadelijk in de kraamweek maak ik ook meer aan want vind het zo zinloos om bij iedere voeding bv 20/1 te doen en dan iedere keer 10ml weg te ketsen.
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:23:17 #90
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163766921
Die fles 120/5 is totaal natuurlijk al 135ml he.. Snap nog niet zo goed hoe dat werkt allemaal :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:36:31 #91
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_163767186
1 schepje geeft ongeveer 3 cc extra voeding Nouk :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 15 juli 2016 @ 21:54:30 #92
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163767654
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:36 schreef Rijstebuiltje het volgende:
1 schepje geeft ongeveer 3 cc extra voeding Nouk :)
Ja dat weet ik idd. We hebben hier zo'n volautomatische flessenmaker staan (wilde m'n man persé :') ) maar die is dus niet zo handig met dit soort tussen-hoeveelheden. Maar goed, dat valt wel op te lossen..

Maar cb rekent met die 135ml toch? Dus krijgt ze eigenlijk al teveel op een dag (niet meer dan 1 liter..).
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163770401
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:54 schreef Nouk84 het volgende:

[..]


Maar cb rekent met die 135ml toch? Dus krijgt ze eigenlijk al teveel op een dag (niet meer dan 1 liter..).
En ook daar zou ik me niet al te druk om maken want ook daar zijn tegenstrijdige berichten over.

Hell... vanaf het moment dat je uberhaupt zwanger wil worden buitelt de tegenstrijdigheid over elkaar heen.

Groeit je kind goed? Slaapt je kind goed? Is je kindje tevreden? Genoeg plas-/poepluiers? Dan niet teverl zorgen maken (en da's makkelijker gezegd dan gedaan .. I know).

Misschien dat als je naar flessen van 150 gaat dat er dan een fles af valt en dat je met 6 flessen uit kont. 6x150=900. En zijn het er op een dag 7? So be it..
pi_163771406
Dat advies van een liter schijnt sowieso al achterhaald te zijn...

Je kleintje vraagt wat ze nodig heeft... dat stabiliseert ook vanzelf weer.
S. 2014
J. 2016
  zondag 17 juli 2016 @ 12:46:52 #95
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_163804595
Ik heb een paar grotere flessen gegeven en dat gaat gelijk al hartstikke goed eigenlijk! Ze drinkt nu minder (in totaal) maar is meer tevreden en slaapt langer!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_163804666
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2016 12:46 schreef Nouk84 het volgende:
Ik heb een paar grotere flessen gegeven en dat gaat gelijk al hartstikke goed eigenlijk! Ze drinkt nu minder (in totaal) maar is meer tevreden en slaapt langer!
Fijn! Het blijft soms puzzelen hoor, dan ineens weer wat meer nodig en dan wat minder.
S. 2014
J. 2016
pi_163806825
Fijn Nouk! En het blijft idd puzzelen. Net als je denkt dat je het spelletje door hebt verandert het weer. Maar voor nu zijn jullie geholpen :)
pi_163869482
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 20:56 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Snap ik! :Y

Wat je dan zou kunnen doen om al dat 'weg gooien' tegen te gaan .. gewoon 750 cc aanmaken en in de koelkast zetten. Alles wat na een dag nirt op is alsnog weg. Maar daar moet je jezelf wel lekker bij voelen natuurlijk. Lees daar op internet wisselende verhalen over.

Maar de gedachte erachter snap ik wel.

Dadelijk in de kraamweek maak ik ook meer aan want vind het zo zinloos om bij iedere voeding bv 20/1 te doen en dan iedere keer 10ml weg te ketsen.
Ik lees dit nu pas echt.. maar jij ging toch bv geven deze keer?
S. 2014
J. 2016
pi_163871233
Was mijn plan.. met als grootste motivatie dat ik dat gewoon een keer meegemaakt wilde hebben. En wellicht dat ik dan een langvoeder zou worden.

Maar vanwege voor mijn situatie belangrijke afwegingen wint kamp kv meer en meer terrein.

De uiteindelijke beslissing zal direct na de geboorte worden gemaakt. Ben er nog niet helemaal over uit wat ik met die ene kans ga doen. We shall see :)
  zondag 24 juli 2016 @ 16:03:24 #100
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163976351
Mijn vent heeft zojuist alle bakjes voor poedermelk voeding uitgekookt, en daarmee dus allemaal gemold want daar kunnen ze niet tegen :') :') :')

Weet iemand waar die te koop zijn?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163976398
Hema, Prenatal, grotere Etos

Zo heeft mijn vriend ooit de combimagnetron op oven gezet terwijl de sterilisator erin stond met allebei de flessen erin. Was ook geen goed plan :')
  zondag 24 juli 2016 @ 16:07:31 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163976440
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:05 schreef Dot. het volgende:
Hema, Prenatal, grotere Etos

Zo heeft mijn vriend ooit de combimagnetron op oven gezet terwijl de sterilisator erin stond met allebei de flessen erin. Was ook geen goed plan :')
_O-

Mannen :')

Thanks, morgen eens naar kijken :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163977456
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:03 schreef Molo het volgende:
Mijn vent heeft zojuist alle bakjes voor poedermelk voeding uitgekookt, en daarmee dus allemaal gemold want daar kunnen ze niet tegen :') :') :')

Weet iemand waar die te koop zijn?
Die containertjes? Hema, kruidvat, etos
S. 2014
J. 2016
  zondag 24 juli 2016 @ 20:47:32 #104
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_163983845
Poedertorentjes :)
Hoe komt je vent erbij dat te doen Molo _O-

Hier deed ik afspoelen in warm water hoor, daarna nachtje laten drogen.

Maar idd : drogist, Hema, Prénatal etc
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_163985680
Molo :D :') mannen..

Ik mik alles - bakjes, flessen, spenen - 's avonds in de vaatwasser en hang het op een flessenrek te drogen. Steriliseer eigenlijk nooit meer :@ . Al vanaf dat Tas FV krijgt, dus vanaf drie maanden. Hij doet het nog..
pi_163985812
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:03 schreef Molo het volgende:
Mijn vent heeft zojuist alle bakjes voor poedermelk voeding uitgekookt, en daarmee dus allemaal gemold want daar kunnen ze niet tegen :') :') :')

Weet iemand waar die te koop zijn?
Toevallig dat ik van de week de boel alvast een keer uit ging koken en twijfelde over die poederbakjss. Godzijda k niet gedaan :D _O-

Zal zeker ook wel flink gestonken hebben of niet?
  zondag 24 juli 2016 @ 22:59:35 #107
327807 Mariposas
יה&#14
pi_163987842
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:42 schreef Razztwizzle het volgende:
Molo :D :') mannen..

Ik mik alles - bakjes, flessen, spenen - 's avonds in de vaatwasser en hang het op een flessenrek te drogen. Steriliseer eigenlijk nooit meer :@ . Al vanaf dat Tas FV krijgt, dus vanaf drie maanden. Hij doet het nog..
Dat hoeft ook niet, goed schoonmaken en in de vaatwasser of met heet water is voldoende.
Dit is ook het advies van de inspectie voor de gezondheidszorg.
http://mgz.venvn.nl/Porta(...)gzuigelingpeuter.pdf (p. 27)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 25 juli 2016 @ 10:00:42 #108
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163993632
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:46 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Toevallig dat ik van de week de boel alvast een keer uit ging koken en twijfelde over die poederbakjss. Godzijda k niet gedaan :D _O-

Zal zeker ook wel flink gestonken hebben of niet?
Nee dat niet eigenlijk :D

Ik vroeg hem ook wel waarom hij in godesnaam dacht dat die bakjes steriel moesten worden gemaakt :')

Ik vind steriliseren ook wat onnodig, maar doe het nu nog heel braaf wel :P

Bedankt voor alle tips, ik ga vanmiddag op pad ervoor ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164146792
Vraagje, ik twijfel ineens.
Graag wil echt niet meer aan de borst, tot een ruime week terug kreeg hij nog avond en nachtvoeding bv.
Overdag krijgt hij (9,5 maand) nog 3 tot 4 keer een fles met maximaal 180+6. Sinds twee nachten komt hij ook in de nacht weer. Voorheen was hij dan tevreden met een paar slokken bv maar nou weigert hij dus en ik weet niet wat ik ermee aan moet. Ik ga ervanuit dat hij het drinken echt nodig heeft en dit niet iets is wat hij zichzelf aanleert.

Ik geef nog steeds nr 1. Ik geloof niet in opvolgmelk maar doe ik hem hiermee te kort?
Geef ik een kleine fles? Een fopfles? Een volledige fles?
Mag hij op deze leeftijd ook nog tot een liter? Met 5 flessen van 180x 5 komen we er 50cc overheen.

Hij eet goed, ongeveer 200gr groente, 200gr fruit (2 potjes per dag dus) en een boterham, soms nog Iets extra zoals een soepstengel.
  maandag 1 augustus 2016 @ 05:37:33 #110
459214 dutchkidslife
Sic Biscuitus Desintegrat
pi_164147059
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 21:42 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik mik alles - bakjes, flessen, spenen - 's avonds in de vaatwasser en hang het op een flessenrek te drogen. Steriliseer eigenlijk nooit meer :@ . Al vanaf dat Tas FV krijgt, dus vanaf drie maanden. Hij doet het nog..
Steriliseren vind ik ook onzin. Wel (zeker als één van de kinderen ziek is) koken we alles regelmatig uit.
Trotse vader van Beau en Kate
pi_164147105
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 05:37 schreef dutchkidslife het volgende:

[..]

Steriliseren vind ik ook onzin. Wel (zeker als één van de kinderen ziek is) koken we alles regelmatig uit.
Dat is toch hetzelfde :?
pi_164147123
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 16:03 schreef Molo het volgende:
Mijn vent heeft zojuist alle bakjes voor poedermelk voeding uitgekookt, en daarmee dus allemaal gemold want daar kunnen ze niet tegen :') :') :')

Weet iemand waar die te koop zijn?
Wibra. Kost ¤1,- geloof ik. Goedkoper ben ik ze niet tegen gekomen. Gewoon saai wit. Maar net iets groter dan die leuke gekleurde torentjes van de Prenatal.
pi_164147133
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 03:03 schreef Cassandra87 het volgende:
Vraagje, ik twijfel ineens.
Graag wil echt niet meer aan de borst, tot een ruime week terug kreeg hij nog avond en nachtvoeding bv.
Overdag krijgt hij (9,5 maand) nog 3 tot 4 keer een fles met maximaal 180+6. Sinds twee nachten komt hij ook in de nacht weer. Voorheen was hij dan tevreden met een paar slokken bv maar nou weigert hij dus en ik weet niet wat ik ermee aan moet. Ik ga ervanuit dat hij het drinken echt nodig heeft en dit niet iets is wat hij zichzelf aanleert.

Ik geef nog steeds nr 1. Ik geloof niet in opvolgmelk maar doe ik hem hiermee te kort?
Geef ik een kleine fles? Een fopfles? Een volledige fles?
Mag hij op deze leeftijd ook nog tot een liter? Met 5 flessen van 180x 5 komen we er 50cc overheen.

Hij eet goed, ongeveer 200gr groente, 200gr fruit (2 potjes per dag dus) en een boterham, soms nog Iets extra zoals een soepstengel.
Ze mogen nog steeds tot een liter.
Het kan zijn dat er een groeispurt komt en hij daarom iets extra wil drinken.
Als hij voorheen maar een paar slokken bv dronk, is een fles van 18/6 misschien wat veel. Ik denken dat je gewoon moet proberen. Misschien is 120/4 ook al genoeg. Of inderdaad 120/4 en verder aanlengen met water, maar ik wet niet of hij dat accepteerd. Dat werd hier niet gepikt namelijk.

Ik zou wel overstappen naar voeding nummer 2. In verband met bouwstoffen die daar wel in zitten en niet in 1.
Overstappen naar nr 3 schijnt dan weer niet nodig, omdat die veelal zoeter is dan nummer 1 en 2 en qua voedingsstoffen niets extra's biedt.
Doordat hij wel wat zoeter is, is overstappen naar gewone melk soms lastiger, omdat die minder zoet is.
Wij zijn nooit overgestapt naar nummer 3 om die reden.
pi_164147187
Hoe kom je uit op 50 cc te veel eigenlijk cassandra? 180/6 = 200 ml? Verder zou ik idd ook wel een fles aanbieden. :)
  maandag 1 augustus 2016 @ 07:21:00 #115
459214 dutchkidslife
Sic Biscuitus Desintegrat
pi_164147246
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 06:12 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Dat is toch hetzelfde :?
Je hebt gelijk :). Ik doelde meer op zo'n apparaatje om flessen te steriliseren. Gewoon in de pan, even koken en met een vork of een lepel eruit vissen :).
Trotse vader van Beau en Kate
pi_164147252
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 07:21 schreef dutchkidslife het volgende:

[..]

Je hebt gelijk :). Ik doelde meer op zo'n apparaatje om flessen te steriliseren. Gewoon in de pan, even koken en met een vork of een lepel eruit vissen :).
Dat is ook hetzelfde. ;)
pi_164147709
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 03:03 schreef Cassandra87 het volgende:
Vraagje, ik twijfel ineens.
Graag wil echt niet meer aan de borst, tot een ruime week terug kreeg hij nog avond en nachtvoeding bv.
Overdag krijgt hij (9,5 maand) nog 3 tot 4 keer een fles met maximaal 180+6. Sinds twee nachten komt hij ook in de nacht weer. Voorheen was hij dan tevreden met een paar slokken bv maar nou weigert hij dus en ik weet niet wat ik ermee aan moet. Ik ga ervanuit dat hij het drinken echt nodig heeft en dit niet iets is wat hij zichzelf aanleert.

Ik geef nog steeds nr 1. Ik geloof niet in opvolgmelk maar doe ik hem hiermee te kort?
Geef ik een kleine fles? Een fopfles? Een volledige fles?
Mag hij op deze leeftijd ook nog tot een liter? Met 5 flessen van 180x 5 komen we er 50cc overheen.

Hij eet goed, ongeveer 200gr groente, 200gr fruit (2 potjes per dag dus) en een boterham, soms nog Iets extra zoals een soepstengel.
Twix heeft soms, na weken van doorslapen, ook behoefte aan een fles 's nachts. Nu zit hij bij lange na niet aan een liter totaal maar wij maken 's nachts dan 120/4. Soms drinkt hij een beetje, soms gaat de fles bijna leeg. Allebei prima. Vaak is het 1 of 2 nachten en dan slaapt hij weer weken door. Hier is het dus duidelijk niet aangeleerd maar een behoefte vanuit Twix.

Het wel of niet geven van nummer 2 is een persoonlijke keuze en afweging. Wij hebben, in overleg met kinderarts en diëtiste, tot 8,5 maand nummer 1 gegeven. Dit omdat Twix geen bijvoeding at. Langzaamaan is Twix wat meer bijvoeding gaan eten en nu zijn we dus in overleg met zkh wel overgestapt. Nummer 2 bevat dingen die ze in deze fase nodig hebben.
Overstap naar 3 wordt ons afgeraden door het zkh. Nummer 3 is veel zoeter en de ingrediënten daarvan zijn niet meer bij wet vastgelegd.
pi_164148898
Ik ben bij beide kindjes na 6 maanden ook over gegaan naar nr. 2. De samenstelling van nr. 2 is bij mijn weten beter afgesteld op de behoeften vanaf die periode als nr. 1.

Nr. 3 overigens nooit aan begonnen. Na een jaar gingen we over op halfvolle koemelk.
pi_164166970
Kijk wat ik zag :D The Beebo, om ook tijdens het fles geven je handen vrij te hebben:




Lijkt me best handig, zolang je maar wel goed in de gaten houdt of je kind nog wel drinkt en 'm niet gebruikt als gedachteloos-babyvolgiet-apparaat :+

Zoals hier:

  maandag 1 augustus 2016 @ 23:04:51 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164167090
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 22:59 schreef Razztwizzle het volgende:
Kijk wat ik zag :D The Beebo, om ook tijdens het fles geven je handen vrij te hebben:


[ afbeelding ]

Lijkt me best handig, zolang je maar wel goed in de gaten houdt of je kind nog wel drinkt en 'm niet gebruikt als gedachteloos-babyvolgiet-apparaat :+

Zoals hier:

[ afbeelding ]
_O-

stiekem best handig :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164167130
Kost even $50 :o ! Hmpf. Nou dan moet m'n dreumes zelf haar boekje maar vasthouden als ik baby de fles geef :') .
  maandag 1 augustus 2016 @ 23:08:35 #122
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164167176
Ja ik zat ook al te loeren op internet, maar te duur :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164169354


Zo heb je ook een hand over :) Kapsel is niet verplicht :+
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:27:21 #124
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164341051
Vraagje; Emma krijgt nu 5 voedingen per dag van 120/4. En één 'grote' fles van 180/6 voordat ze gaat slapen. Totaal zit ze niet over het maximale wat ze mag voor haar gewicht. Ze komt maar 1x per nacht, dus overdag komt het erop neer dat ze om de 3/3,5 uur een fles krijgt. Gevoelsmatig is het wat veel (ze spuugt niet, alleen af en toe 2u na de voeding een 'slokje' water), en wil ik graag naar 5 voedingen van 150/5. Maar ik vind het ook raar om nu overdag terug te gaan naar 4 voedingen (heb ik wel al geprobeerd, accepteerde ze ook) om vervolgens weer terug te gaan naar 5, als ze s nachts niet meer komt.. Het is eigenlijk niet echt een vraag :') Ik zoek gewoon advies of jullie een bepaalde manier hebben waarop ik dit het beste kan aanpakken..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164341335
Nouk ik zou het eerlijk gezegd zo houden overdag. Die nachtfles zal je kleintje vanzelf wel laten vallen denk ik. Als je nu overdag een fles laat vallen en ze heeft die voeding nog nodig, dan zal ze er 's nachts om gaan vragen misschien.

Je zou idd de voedingen overdag kunnen ophogen naar 150cc. Zou het zomaar kunnen dat die nachtfles een dezer dagen weg valt. Kijk eerst amaar eens of ze het op krijgt. Hoe oud is ze inmiddrls?
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:52:04 #126
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164341891
Maar ook 150/5 om de 3/3,5u? Heb nu al het gevoel dat het teveel is.. Ze is nu 7,5 week, ze slaapt op de fles van 180/6 (rond 9u krijgt ze die) tot een uur of 5, althans vannacht. Het gebeurt vaker dat ze bij de avondfles in slaap valt en het dus niet opdrinkt.. (Moet eerder beginnen denk ik, maar dan gaan de voedingen dus nóg meer op elkaar zitten..).
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164342068
7,5 week?! 4 flessen? :@
Das vroeg hoor. Gewoon 5 flessen, biedt 150/5 aan en ze gaat het allemaal zelf regelen: met 7,5 week hadden wij nog 6 flessen volgens mij.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:59:25 #128
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164342181
quote:
11s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:56 schreef Kuukske het volgende:
7,5 week?! 4 flessen? :@
Das vroeg hoor. Gewoon 5 flessen, biedt 150/5 aan en ze gaat het allemaal zelf regelen: met 7,5 week hadden wij nog 6 flessen volgens mij.
4 flessen overdag, 1 s nachts ;)

Ik zit nu nog op 5 overdag en 1 s nachts :) wil dus naar 5 totaal, maar als ze de nachtfles laat vallen moet ik m overdag weer toevoegen en dat vind ik raar om te doen, laat het haar liever zelf regelen.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164342291
Ons schema met 5 flesjes was 06:00-10:00-14:00-18:00 en dan rond 23:00.
En we gaven gewoon 150/5, laatste fles 180/6 keken wel wat hij opdronk. Ik kan het morgen wel es nakijken :-) als je wil. En ik er aan denk.

De laatste fles van 23:00 is er bij ons pas met af. Hij is nu bijna 9 maanden.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164342375
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:59 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

4 flessen overdag, 1 s nachts ;)

Ik zit nu nog op 5 overdag en 1 s nachts :) wil dus naar 5 totaal, maar als ze de nachtfles laat vallen moet ik m overdag weer toevoegen en dat vind ik raar om te doen, laat het haar liever zelf regelen.
Oh zo. De ene dag 6 en de andere dag 5 flessen, dat ging hier toen geleidelijk over naar 5 toen er meer in ging. Of de laatste 180/6 aanbieden?
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164342507
Ik laat het Tas ook maar helemaal zelf regelen, want er valt geen peil op te trekken hier. Soms dagen met 1200cc, soms 800. Soms doorslapen, soms niet. Ik snap deze baby niet :D :') . Maar ach. Hij lacht wel lief.
  maandag 8 augustus 2016 @ 21:07:11 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164342512
Kan dat lijfje zoveel in een keer al aan joh? Hier 5,5 weken oude mini, krijgt nu flessen van 120/4, als ik meer maak (wat mag), drinkt ze de fles niet leeg.
We doen hier overigens voeden op verzoek, nog geen schema's qua tijden. Mevrouw kondigt zelf wel aan wanneer ze wil eten :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 8 augustus 2016 @ 21:07:58 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164342546
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik laat het Tas ook maar helemaal zelf regelen, want er valt geen peil op te trekken hier. Soms dagen met 1200cc, soms 800. Soms doorslapen, soms niet. Ik snap deze baby niet :D :') . Maar ach. Hij lacht wel lief.
LOL (en ajjjj voor je nachtrust ;( )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 8 augustus 2016 @ 21:16:51 #134
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164342978
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:07 schreef Molo het volgende:
Kan dat lijfje zoveel in een keer al aan joh? Hier 5,5 weken oude mini, krijgt nu flessen van 120/4, als ik meer maak (wat mag), drinkt ze de fles niet leeg.
We doen hier overigens voeden op verzoek, nog geen schema's qua tijden. Mevrouw kondigt zelf wel aan wanneer ze wil eten :)
Dat deed ik 2/3 wk geleden ook nog hoor, maar vind het op schema wel duidelijk nu(vooral voor mezelf). Vandaag was dus 5:00/8:00/11:30/15:00/18:00 en 21:00. Allen 120, behalve de laatste(die vandaag niet op gaat vermoed ik). De flessen overdag gaan vaker wel leeg dan niet. Als ik die nu ophoog naar 150, prop ik haar helemaal vol voor m'n gevoel :@

@Razz; LOL, maar lijkt me wel frustrerend...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 8 augustus 2016 @ 21:23:13 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164343285
quote:
7s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:16 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Dat deed ik 2/3 wk geleden ook nog hoor, maar vind het op schema wel duidelijk nu(vooral voor mezelf). Vandaag was dus 5:00/8:00/11:30/15:00/18:00 en 21:00. Allen 120, behalve de laatste(die vandaag niet op gaat vermoed ik). De flessen overdag gaan vaker wel leeg dan niet. Als ik die nu ophoog naar 150, prop ik haar helemaal vol voor m'n gevoel :@

@Razz; LOL, maar lijkt me wel frustrerend...
ja ik vind het ook veel voor zo'n mini voor mijn gevoel.
ik weet niet wanneer ik naar structuur qua drinken toe wil, weet ook niet hoe dit op het kdv gaat, over twee weken gesprek daar en zal het dan eens vragen :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164343341
Ik denk dat je 150cc wel kunt proberen overdag en dan eens kijken of je kleintje er 4 uur tussen kan laten. Dan zit je overdag op 5 flessen (globaal 7/11/15/19/23) en met een beetje 'geluk' heeft ze de nachtfles dan niet meer nodig of niet meer lang. En heeft ze hem nog wel nodig dan is er nog geen man overboord. Maar wist niet dat ze nu net aan 8 weken is. 150cc met die leeftijd vind ik persoonlijk niet raar of overvoerd ofzo .. hebben mijn kindjes ook gehad en die doen het prima.

Just give it a sgot zou ik zeggen ^O^
pi_164343360
Nah, het valt wel mee hoor. Hij houdt er overdag wel een soort van regelmaat op na. De meeste dagen is het ongeveer:

9:00 200 cc
11:00 fruit
12:30150 cc
16:00 200 cc
18:00 groente
20:00 200 cc en dan slapen

Alleen de nacht varieert gewoon per keer. Afgelopen nacht om 01:00 en om 04:00, de nacht daarvoor om 02:00 en 05:00 :? . Geen flauw idee..
pi_164422434
Uh, help! Ik ben bezig met de overstap van bv naar kv. Baby krijgt Nutrilon Omneo Comfort vanwege krampjes, uit een Dr. Brown's-fles (brede hals). Omneo is wat dikker, en baby krijgt het met geen mogelijkheid uit speen nr. 1 en 2 gezogen. Maar bij 3 komt het er met sloten tegelijk uit, wat zorgt voor verslikken, megaboeren, en alleen maar meer krampjes. Bij Avent-spenen hetzelfde: 1 en 2 zijn te langzaam, 3 te snel. Driestandenspeen van Etos kan ik geen vrienden mee worden. Iemand de gouden tip?

[ Bericht 1% gewijzigd door Amsel op 11-08-2016 11:33:30 ]
pi_164422498
Met een naald het gaatje van twee zelf iets uitrekken? Maakt kers of dental nog uit bij jouw kindje? Anders met veel geduld en liefde uit een bekertje geven of op een andere manier dan met de fles tot je kindje wel groot genoeg is?
pi_164422655
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:20 schreef Amsel het volgende:
Uh, help! Ik ben bezig met de overstap van bv naar kv. Baby krijgt Nutrilon Omneo Comfort vanwege krampjes, uit een Dr. Brown's-fles (brede hals). Omneo is wat dikker, en baby krijgt het met geen mogelijkheid uit speen nr. 1 en 2 gezogen. Maar bij 3 komt het er met sloten tegelijk uit, wat zorgt voor verslikken, megaboeren, en alleen maar meer krampjes. Bij Avent-spenen: 1 en 2 zijn te langzaam, 3 te snel. Driestandenspeen van Etos kan ik geen vrienden mee worden. Iemand de gouden tip?
Een M-speen van Difrax zit tussen 2 en 3 van Dr. Browns in en past ook op die fles.
pi_164422715
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:31 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Een M-speen van Difrax zit tussen 2 en 3 van Dr. Browns in en past ook op die fles.
Die was niet op voorraad bij de Etos hier, maar dan ga ik op zoek!
pi_164423331
Ik ken het probleem Amsel en idd de M speen van Difrax kan dan de oplossing zijn :Y
hoop dat je een winkel treft waar ze die hebben
  donderdag 11 augustus 2016 @ 12:37:27 #143
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164424232
Geen tip; maar goede overstap. Heeft hier in huis HEEL VEEL rust gebracht. Met hoofdletters ja :P
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164426879
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 12:37 schreef Nouk84 het volgende:
Geen tip; maar goede overstap. Heeft hier in huis HEEL VEEL rust gebracht. Met hoofdletters ja :P
Daar hoop ik ook op O+
pi_164429754
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:20 schreef Amsel het volgende:
Uh, help! Ik ben bezig met de overstap van bv naar kv. Baby krijgt Nutrilon Omneo Comfort vanwege krampjes, uit een Dr. Brown's-fles (brede hals). Omneo is wat dikker, en baby krijgt het met geen mogelijkheid uit speen nr. 1 en 2 gezogen. Maar bij 3 komt het er met sloten tegelijk uit, wat zorgt voor verslikken, megaboeren, en alleen maar meer krampjes. Bij Avent-spenen hetzelfde: 1 en 2 zijn te langzaam, 3 te snel. Driestandenspeen van Etos kan ik geen vrienden mee worden. Iemand de gouden tip?
Ik heb een tijdje jpm moeten gebruiken bij Js. Toen gebruikte ik de driestandenspeen van avent. Ik weet alleen niet meer op welke stand :')
Maar ik heb toen ook lopen zoeken en dit was bij ons het beste :)
pi_164431974
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:24 schreef Amsel het volgende:

[..]

Daar hoop ik ook op O+
Je baby krijgt ook medicatie toch? Mij is altijd verteld dat medicatie en indikken (of Omneo) niet samen gaan, dat de jbpm het effect van de medicatie teniet doet... Misschien moet je dat bij de huisarts of kinderarts navragen!
pi_164577992
We hebben vandaag een afspraak weer, ik zal het vragen :)

Het is uiteindelijk de driestandenspeen van Difrax geworden. Nog steeds niet helemaal ideaal, but it will do. Vind wel de standen lastig af te lezen, is 's nachts al helemaal niet te doen. Ik plak nu maar washi tape op de ring en zet daar met stift de standen op (elke voeding opnieuw omdat de speen verschuift ten opzichte van de ring elke keer als ik de fles dichtdraai..) maar je zou toch verwachten dat ze daarvoor iets slimmers konden verzinnen :?
pi_164621307
Wij dikken de voeding ook in met jbpm (verhouding 4 schepjes voeding/1 schepje jbpm) en zitten ook steeds te klooien met de spenen. Speen 2 van Dr Browns gaat goed voor het eerste deel van de voeding maar de laatste 50 mL is een te dik papje om er goed doorheen te gaan. Speen 3 gaat zo snel dat de hele fles binnen 10 min leeg is met veel verslikken tussendoor.
Wat ik net probeerde: met speen 2 starten en bij de laatste 50 mL de speen vervangen door speen 3 en toen ging de fles zo goed als leeg en alles in redelijk hetzelfde tempo... Misschien dat zoiets ook kan? Speen wisselen was zo gebeurd verder.
pi_164621872
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 09:37 schreef Amsel het volgende:
We hebben vandaag een afspraak weer, ik zal het vragen :)

Het is uiteindelijk de driestandenspeen van Difrax geworden. Nog steeds niet helemaal ideaal, but it will do. Vind wel de standen lastig af te lezen, is 's nachts al helemaal niet te doen. Ik plak nu maar washi tape op de ring en zet daar met stift de standen op (elke voeding opnieuw omdat de speen verschuift ten opzichte van de ring elke keer als ik de fles dichtdraai..) maar je zou toch verwachten dat ze daarvoor iets slimmers konden verzinnen :?
De driestandenspeen van Avent heeft de standen in verdikte streepjes op de zijkant staan. Zo kan je voelen op welke stand hij staat. Al heb ik het idee dat alle standen even snel gaan eigenlijk :') . (Ik gebruik 'm voor de pap 's morgens).
pi_164622157
De difrax M werkt onvoldoebde dus? Ik weet niet hoe groot/klein de L speen is t.o.v. dr brown 3.

Dr brown heeft ook zo'n speciale papspeen. Maar daar vond ik de voeding ook idioot hard doorheen gaan dus dat is denk ik ook geen oplossing.
pi_164622214
De papspeen van is ook huge. Die gebruikt Annie voor de Brinta, en daar kun je een lepel rechtop inzetten zonder dat 'ie omvalt :') .

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2016 16:05:17 ]
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:33:30 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164631425
Waarvoor is dat verdikken met JBPM?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164631638
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:33 schreef Molo het volgende:
Waarvoor is dat verdikken met JBPM?
Om het vele spugen wat tegen te gaan. Voeding is dikker en blijft dus beter in de maag zitten. Alleen het probleem is, dat het wel wat omhoog kan komen in de slokdarm. Dan wordt het dus niet gespuugd, maar komt het tot bijvoorbeeld halverwege. Als het dan dikker is, blijft het ook langer in de slokdarm plakken. Als een kindje reflux heeft (veel last van maagzuur) blijft het zuur langer in de slokdarm en dat gaat irriteren. Het kan volgens mij zelfs de slokdarm verbranden. Dus soms is het beter om een kindje te laten spugen, in plaats van het heel erg in te dikken.
  woensdag 17 augustus 2016 @ 21:43:40 #154
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164631737
Ah ok, weer wat geleerd :)
Hier niet van toepassing gelukkig, maar zag het in de supermarkt staan en vroeg het me af :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164636681
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 21:43 schreef Molo het volgende:
Ah ok, weer wat geleerd :)
Hier niet van toepassing gelukkig, maar zag het in de supermarkt staan en vroeg het me af :+
Hier helpt het goed bij de laatste fles voor de nacht, slaapt lekker door daarop. Omdat het wat langzamer verteert en wat meer uitput tijdens het drinken.
pi_164729656
Stijn is morgen 2 weken en woog afgelopen donderdag 4.5kg
Hij drinkt nu 7 a 8 flessen van 90/3. Dit gaat voor nu prima. Hij drinkt rustig, laat 3 tot 4 uur tussen de meeste flessen in en bijna alle flessen gaan leeg.
Tegen de avond vraagt hij nu soms wel wat sneller om een fles of 30cc extra maar volgens mij zitten we nu midden in de regeldagen.
Ik vroeg me af vanaf wanneer we de fles kunnen gaan ophogen. Toen de kraamhulp weg ging zei ze dat we al mochten ophogen tot 120/4 maar dat heb ik nog niet gedaan omdat het zo goed ging met 90/3.
Wanneer hebben jullie de fles opgehoogd?
  zondag 21 augustus 2016 @ 12:03:02 #157
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164729736
Toen ik merkte dat ze de 90/3 helemaal leeg tankte, met een week of 3 was dat.
Zezit nu met 7 weken nog steeds op 120/4, die gaat zelden helemaal op, blijft klein beetje over. Als die weer helemaal leeg gaat gaan we naar 150/5 over. En dan waarschijnlijk minder flessen op een dag.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164729919
Bij beide kindjes hebben we inderdaad elke dag met 10cc in de avond opgehoogd totdat we aan 120/4 zaten. Vanaf dat moment gingen we pas weer ophogen als de flessen allemaal goed op gingen en we het idee hadden dat het kindje honger had c.q. sneller kwam voor een nieuwe voeding.
pi_164800483
Hier is S nu 11 weken en we zitten nog steeds op 6 flessen van 120+4. Ze laat vrijwel altijd (vrij veel) voeding over. Op mindere dagen drinkt de 550-600 ml, op een goede dag tikt ze de 700 aan (ze woog vorige week 5 kilo).
Ophogen doen we pas als ze structureel de flessen leeg drinkt. En als dat bij 1 of 2 vaste flessen is, krijgt ze die wat groter.
Maar momenteel kan ik er nog geen lijn in herkennen.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_164814973
Pfoe ik vind dat nu dus ook lastig, hoe groot de flessen moeten zijn. Soms wordt een fles van 150/5 met gemak weggeklokt, soms is 90/3 al te veel. Ik gooi regelmatig melk weg, óf omdat ik te veel heb gemaakt, óf omdat ik te weinig heb gemaakt en dus nog wat bij maak en daarvan dan alsnog de helft door de gootsteen kan. Best wel zonde van het poeder (en het geld..). Hoe doen jullie dat?
  woensdag 24 augustus 2016 @ 15:51:04 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164815212
Fles van 120 hier, soms laat ze wat staan en die geef ik dan of ietsjes later nog, of ik mik het weg als het te lang staat.
Als ze behoefte heeft aan meer maak ik er nog wat bij, vaak 30 ofzo, dan hoef ik niet zoveel weg te gooien.

En voor onderweg en de nachten gebruik ik kant en klare melk van Nutrilon, te koop via www.farmaline.nl
Omdat die niet warm gemaakt hoeft te worden (Larfje hier klokt het gewoon zo koud weg) is het ook wat langer goed te houden. Dus ondanks dat het wat duurder is dan poeder, ben ik vaak nog goedkoper uit omdat alles op gaat.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165071887
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:51 schreef Molo het volgende:
Fles van 120 hier, soms laat ze wat staan en die geef ik dan of ietsjes later nog, of ik mik het weg als het te lang staat.
Als ze behoefte heeft aan meer maak ik er nog wat bij, vaak 30 ofzo, dan hoef ik niet zoveel weg te gooien.

En voor onderweg en de nachten gebruik ik kant en klare melk van Nutrilon, te koop via www.farmaline.nl
Omdat die niet warm gemaakt hoeft te worden (Larfje hier klokt het gewoon zo koud weg) is het ook wat langer goed te houden. Dus ondanks dat het wat duurder is dan poeder, ben ik vaak nog goedkoper uit omdat alles op gaat.
Moet de poedermelk dan warm gegeven worden? Ik mixte het altijd met warm water maar als ik wegging deed ik dat van te voren al. Menig koude fles gedronken en ze heeft nooit ergens last van gehad. Wist niet dat ze apparte melk hadden daarvoor
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 4 september 2016 @ 07:10:45 #163
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165073596
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2016 00:35 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Moet de poedermelk dan warm gegeven worden? Ik mixte het altijd met warm water maar als ik wegging deed ik dat van te voren al. Menig koude fles gedronken en ze heeft nooit ergens last van gehad. Wist niet dat ze apparte melk hadden daarvoor
Ligt eraan wat je kind accepteert. Hier wordt niet warme melk ook geaccepteerd..

Maar ik kan me wel voorstellen dat als je aan het kamperen bent dat je dan niet 's nachts naar het toiletgebouw wil lopen om melk te mengen, dus dat kant en klaar wel handig is :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zondag 4 september 2016 @ 07:38:01 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165073653
Nee poedermelk hoeft niet warm gegeven te worden. Wat ik heb begrepen (maar correct me if I'm wrong) is dat je poedermelk wel met lauwwarm water moet aanmaken om de vetten erin op te lossen. Daardoor gaan helaas door de temperatuur ook de vitamines sneller terug lopen dan bij die kant en klaar voeding en wordt het bovendien een mogelijke bacteriehaard. Vandaar dat je het heel strikt genomen na een uur weg moet gooien, als het niet op is gegaan.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165083296
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2016 15:51 schreef Molo het volgende:
Fles van 120 hier, soms laat ze wat staan en die geef ik dan of ietsjes later nog, of ik mik het weg als het te lang staat.
Als ze behoefte heeft aan meer maak ik er nog wat bij, vaak 30 ofzo, dan hoef ik niet zoveel weg te gooien.

En voor onderweg en de nachten gebruik ik kant en klare melk van Nutrilon, te koop via www.farmaline.nl
Omdat die niet warm gemaakt hoeft te worden (Larfje hier klokt het gewoon zo koud weg) is het ook wat langer goed te houden. Dus ondanks dat het wat duurder is dan poeder, ben ik vaak nog goedkoper uit omdat alles op gaat.
120 ml check. Ik ga komende week beginnen met het afbouwen. Één voeding per week (ik heb ongeveer 8 weken de tijd dus rustig aan). Maar ik was inderdaad benieuwd naar hoeveel de junibabies ondertussen drinken per fles. C krijgt s avonds al wel een flesje, maar dat is eigenlijk een uurtje na de laatste borst (eerder aanvullend dus dan een volledige voeding) en dan drinkt ze tussen de 40 en de 90 ofzo.
pi_165099643
Verkeerde topic, excuus!
  maandag 5 september 2016 @ 11:41:39 #167
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165100301
We zitten hier op 4 flessen van 180 :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165218493
Hoi! Vraagje:

Bij mijn eerste begonnen we pas later met fv, dus iniminibabys heb ik geen ervaring mee; mijn 4 weken oude jongen drinkt op dit moment heel wisselende hoeveelheden, is dat normaal? :?

Hij is verder tevreden en lijkt goed te groeien, dus ik maak me in die zin geen zorgen, maar ik ben gewend dat de flessen als door een stofzuiger leeggedronken worden, en dat is nu niet het geval. Hij drinkt 7 a 8 keer per etmaal, ik maak steeds 120/4, soms drinkt hij die leeg, maar vaker drinkt hij 90, en een paar keer per dag zelfs maar 60 ofzo. Hij krijgt flessen op verzoek. We hebben ook een beetje gevogeld met flessen en speen(snelheden) de afgelopen week omdat het met een newborn speen echt te lang duurt, dat lijkt te veel energie te kosten -> minder slapen -> minder drinken -> herhaal. Dus hij krijgt nu snellere spenen en dat lijkt te helpen. Klinkt dit bekend voor iemand? Is dit gewoon omdat hij nog zo klein is oid?
pi_165219122
Geen ervaring met zulke mini's, Crump, maar het klinkt me (als hij verder goed groeit en goed plast) als logisch in de oren dat hij de ene keer meer honger heeft dan de andere. N. was al 7 maanden toen we gedeeltelijk op de fles overgingen en zij dronk toen ook altijd tussen de 90 en 120cc per keer. Bij de GO wel 150, maar nooit echt megahoeveelheden hoeveelheden. Ik vond dat eigenlijk voor haar maagje ook wel heel fijn, ze weten zelf heel goed wat ze nodig hebben. :)
pi_165219207
Ik ga mee in wat Selvaria zegt :Y
Zulke hoeveelheden met 4 weken zijn absoluut niks geks. Liever wat vaker wat minder dan b.w.v. 4 drinksessies op 1 dag grotere hoeveelheden.

En je merkt zelf verbetering nu met de iets grotere speen dus dat is ook niks raars lijkt me. Moet je binnenkort weer naar het cb? Dan kun je het daar ook nog eens voorleggen maar ik lees niks abnormaals :)
  zaterdag 10 september 2016 @ 11:30:23 #171
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165220011
Liever kleine beetjes vaak, dan heel veel in 1 keer imho.
Klinkt als een mooi op verzoek schema in mijn ogen. ^O^
pi_166346894
Ook maar even hier:

Aangeboden:
Pak Nutrilon Standaard nr. 2, nog helemaal dicht.
THT: 13-05-2017

(Onze Minion pikte de overstap naar gewone koemelk opeens verrassend goed, maar babyvoeding mag niet teruggebracht/geruild worden)

Mag weg tegen verzendkosten (past niet door de brievenbus :+ ) of kan gratis opgehaald worden in West-Brabant of 3 dagen p.w. in hartje Rotterdam (alleen overdag).
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_166407289
Hoi!
Vraagje: hoe lang blijft de melk in een flesje goed? Als hij bv na een uurtje nog een slokje wil, kan ik dan gewoon hetzelfde flesje geven, of moet ik dan nieuwe melk maken?
pi_166407345
Strikt genomen moet je de fles na een uur weggooien. Dus binnen het uur kunnen er nog slokjes genomen worden, daarna nieuwe maken.
pi_166407737
Ok dank!
pi_166413075
Wat betekent 180/4 eigenlijk?

180 cc voeding om de vier uur? Of 180 cc vier keer binnen 24 uur?

/noob :P
:)
pi_166413416
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 13:58 schreef Soof-87 het volgende:
Wat betekent 180/4 eigenlijk?

180 cc voeding om de vier uur? Of 180 cc vier keer binnen 24 uur?

/noob :P
180cc voeding 4 schepjes ?

Ben ik ook altijd benieuwd naar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 4 november 2016 @ 14:18:54 #178
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_166413443
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 13:58 schreef Soof-87 het volgende:
Wat betekent 180/4 eigenlijk?

180 cc voeding om de vier uur? Of 180 cc vier keer binnen 24 uur?

/noob :P
Waar zie je dat staan?

Meestal worden in die verhouding het aantal cc water + zoveel schepjes voeding aangegeven bij flesvoeding.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_166415318
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 14:18 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Waar zie je dat staan?

Meestal worden in die verhouding het aantal cc water + zoveel schepjes voeding aangegeven bij flesvoeding.
Door het hele topic staan getallen met een schuine streep er tussen :+ Zie ze ook staan in het borstvoedentopic :)
:)
  vrijdag 4 november 2016 @ 16:20:22 #180
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_166415552
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:05 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Door het hele topic staan getallen met een schuine streep er tussen :+ Zie ze ook staan in het borstvoedentopic :)
Zie mijn antwoord hierboven, dat is het enige wat k kan bedenken :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_166415941
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 13:58 schreef Soof-87 het volgende:
Wat betekent 180/4 eigenlijk?

180 cc voeding om de vier uur? Of 180 cc vier keer binnen 24 uur?

/noob :P
Is 180cc water en 4 scheppen voeding, wat trouwens een afwijkende verhouding is want vaak is het 1 schep voeding op 30cc. Dus is 180/6 een normale fles.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 4 november 2016 @ 16:50:32 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_166416073
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Is 180cc water en 4 scheppen voeding, wat trouwens een afwijkende verhouding is want vaak is het 1 schep voeding op 30cc. Dus is 180/6 een normale fles.
ik vraag me dan weer af wat de toegevoegde waarde is van de /6, de verhouding is immers in 99% van de gevallen gelijk :D
disclaimer
pi_166416572
Ik doe het meestal om aan te geven dat het meer is dan 180 ml klaargemaakte voeding maar ik weet nooit hoeveel het is inclusief schepjes _O-
  vrijdag 4 november 2016 @ 20:30:48 #184
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_166420538
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik vraag me dan weer af wat de toegevoegde waarde is van de /6, de verhouding is immers in 99% van de gevallen gelijk :D
Heb ik me ook wel eens afgevraagd, maar mensen kunnen de 180 mL ook zien als totale hoeveelheid voeding en dan kan het verwarrend zijn. 180/6 is 200 mL voeding, maar als ik tegen mijn vader zeg dat N een voeding van 200 mL krijgt, dan gooit hij dus 200 mL water in de fles...
  dinsdag 8 november 2016 @ 20:01:49 #185
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166508301
Vraagje; als je wisselt van soort voeding, hoeveel dagen meng je beide dan?

En als ze last krijgen van de 'nieuwe' voeding, hoe snel merk je dat dan?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_166508793
Mijn kinderen gingen snel om. Bij de oudste eens de eerste gewisseld, van normaal naar forte,door bij een fles van 180/6, de eerste dag 1 schepje nieuw en 5 oude, tweede dag 2 schepjes nieuwe etc. Daar merkten we na 3 dagen wel verschil, maar we moesten wel omdat hij echt teveel honger had. Ietsjes meer mondjes teruggeven, maar wel weer genoeg aan max een liter voeding. Met wat jbpm erbij was het spugen ook voorbij en een blije baby rijker;)

Later gewisseld naar nr 2 voeding, in 2 dagen over. De jongste ook in 2 dagen (180 plus drie oud en drie nieuw). Daar nooit last van gehad ;)
pi_166570822
Wij zijn bij zowel D en B cold turkey om gegaan van normaal naar forte. Niet bepaald het advies als ik internet mag geloven maar hier heeft dat goed uitgepakt.

En bij Sjuul ook .. maar die ging van gewoon naar AR (antiregurgitatie ofzoiets). Gelukkig ook alleen maar vooruitgang door te wisselen.

Denk dat een aantal voedingen en dagen mengen de voorkeur geniet maar ze gaan blijkvaar niet stuk als je dat niet doet
  donderdag 10 november 2016 @ 22:19:19 #188
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_166572068
Ik heb 1,5 dag gemengd en niet eens alle voedingen want ze was naar de gastouder. Daarna maar besloten in één keer over te stappen. Gaat tot nu toe heel goed! Is nog even zoeken qua dikte en welke speen (papfles moeten we halverwege wisselen ivm dikte, maar bij gelijk beginnen met 4 gaat t te snel).

Nu hopen dat het effect ook volgt (normaal poep-patroon). We stappen over van Omneo Comfort naar Standaard.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 2 december 2016 @ 15:18:11 #189
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167048347
Ik ben niet thuis in flesvoeding maar heb nu een pak kunstvoeding in huis voor nood (borstvoeding dipt momenteel). Nu heb ik van Hero gehaald maar op het kdv geven ze Nutrilon (sporadisch: alleen als ik te weinig borstvoeding heb). Is dat een probleem twee merken naast elkaar?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167048568
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 15:18 schreef Chanty het volgende:
Ik ben niet thuis in flesvoeding maar heb nu een pak kunstvoeding in huis voor nood (borstvoeding dipt momenteel). Nu heb ik van Hero gehaald maar op het kdv geven ze Nutrilon (sporadisch: alleen als ik te weinig borstvoeding heb). Is dat een probleem twee merken naast elkaar?
In principe niet, behalve als A heel gevoelige darmpjes heeft kan het voor wat krampjes zorgen. Maar volgens mij is ze niet heel piepjong meer toch? Of wel?
  vrijdag 2 december 2016 @ 15:34:18 #191
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167048727
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 15:27 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

In principe niet, behalve als A heel gevoelige darmpjes heeft kan het voor wat krampjes zorgen. Maar volgens mij is ze niet heel piepjong meer toch? Of wel?
Vijf maanden :) en als jonge baby ook niet superveel krampjes gehad. Ik merk t wel dan :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167191403
S. van 10,5 maanden zat nog op 3 flesvoedingen, maar mocht van het CB wel over op 2.
Zijn schema:
7.00 papfles 180/6
10.00 fruit
12.30 boterham
14.30 fles 180/6
16.00 tussendoortje
18.30 avondeten
20.00 papfles 210/7

Ik heb vandaag de fles van 14.30 overgeslagen, omdat hij 2 boterhammen at tijdens de lunch. Is het heel gek om dit zo af te bouwen met 10 maanden? En dan bij de lunch gewone halfvolle koemelk geven?
Hij heeft er vandaag overigens totaal geen moeite mee om zonder de fles te zitten en heeft veel koude thee gedronken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167192789
Koemelk mag geloof ik pas vanaf een jaar LeSage.
Als je een fles gaat afbouwen lijkt me die van 14.30 idd handig.
Ik zat ff in het kdv boekje van Mats te kijken en die heeft 1 hele maand op 2 flessen gezeten (met 10 maanden) maar daarna kreeg hij er weer 3 tot hij een jaar was en toen ben ik gewone melk gaan geven in de middag.
Volgens mij heeft Mats vrij lang een fles voor de nacht gehad en hij krijgt nu nog steeds pap in de ochtend (melk met brinta)
pi_167193536
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2016 15:52 schreef LeSage het volgende:
S. van 10,5 maanden zat nog op 3 flesvoedingen, maar mocht van het CB wel over op 2.
Zijn schema:
7.00 papfles 180/6
10.00 fruit
12.30 boterham
14.30 fles 180/6
16.00 tussendoortje
18.30 avondeten
20.00 papfles 210/7

Ik heb vandaag de fles van 14.30 overgeslagen, omdat hij 2 boterhammen at tijdens de lunch. Is het heel gek om dit zo af te bouwen met 10 maanden? En dan bij de lunch gewone halfvolle koemelk geven?
Hij heeft er vandaag overigens totaal geen moeite mee om zonder de fles te zitten en heeft veel koude thee gedronken.
Je kunt het flesje van de middag vervangen door bijvoorbeeld Griekse yoghurt na de boterham. Of je geeft de flesvoeding bij de boterham als drinken.
Koemelk is inderdaad vanaf 1 jaar.
pi_167195114
Thanks, ikke en mevr C.
Dan ga ik inderdaad een kleinere beker melk geven bij de lunch.

Griekse yoghurt/kwark komt er hier altijd met een rotvaart weer uit. Te zuur? Daar houdt zn vader in ieder geval ook niet van ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_167341959
Nadat ik zojuist voor de 483e keer de flessen en spenen heb uitgekookt dan toch een vraag. Kan dat ook in de vaatwasser?
We gebruiken Dr. Browns smalle halsfles met Dr. Browns speen nummer 3.
  donderdag 15 december 2016 @ 13:12:22 #197
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_167342113
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:04 schreef Malteser het volgende:
Nadat ik zojuist voor de 483e keer de flessen en spenen heb uitgekookt dan toch een vraag. Kan dat ook in de vaatwasser?
We gebruiken Dr. Browns smalle halsfles met Dr. Browns speen nummer 3.
De keren dat ik heb uitgekookt zijn op één hand te tellen, dus ja dat kan zeker.

Ik gebruik voor de spenen enz (ook dr Brown hier) wel een speciaal vaatwassermandje. En let op, met een pan met rode saus verkleuren je flessen ook.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_167343331
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 13:04 schreef Malteser het volgende:
Nadat ik zojuist voor de 483e keer de flessen en spenen heb uitgekookt dan toch een vraag. Kan dat ook in de vaatwasser?
We gebruiken Dr. Browns smalle halsfles met Dr. Browns speen nummer 3.
Zeker. In het begin deed ik het wel maar twix is al wat ouder.
En als ik had geweten dat je drbrown gebruikt had ik je de hele doos meegegeven. Nu heb ik ze weggegooid.
pi_167348211
Kan, maar ik was alles 1x pd in een sopje warm water en 1 of 2x pw gooi ik alles in de magnetron sterilisator. Na elke voeding spoel ik het goed om met koud water. Vaatwasser draait te weinig hier.
pi_167350207
Thanks allen. Ik kookte nog braaf om de dag alles uit maar dat lijkt me voor een 15-maander wat overdreven.
Overigens spoel ik zijn fles wel na iedere voeding om met warm water en bewaar ik de lege, schone fles in de koelkast.
pi_167350545
Ik dacht dat het met koud water moest voor de eiwitafscheiding ofzo? Die gaan stollen bij warm water, zoiets. Ik kan het ook fout hebben maar daarom doe ik het met koud water.
pi_167352481
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 19:44 schreef Nazil het volgende:
Ik dacht dat het met koud water moest voor de eiwitafscheiding ofzo? Die gaan stollen bij warm water, zoiets. Ik kan het ook fout hebben maar daarom doe ik het met koud water.
Klopt! Maar tegen de tijd dat het water hier warm is, is de fles al een keer helemaal omgespoeld.
pi_167363039
Hoe doen jullie het met regeldagen eigenlijk? Mijn M. komt uit het niets weer om de 3/4 uur 's nachts. Geef nu nog bv, maar straks niet meer.

Bieden jullie gewoon de fles aan dan? Kan hij dan niet teveel binnen krijgen?
:)
  vrijdag 16 december 2016 @ 05:00:17 #204
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_167363059
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 04:33 schreef Soof-87 het volgende:
Hoe doen jullie het met regeldagen eigenlijk? Mijn M. komt uit het niets weer om de 3/4 uur 's nachts. Geef nu nog bv, maar straks niet meer.

Bieden jullie gewoon de fles aan dan? Kan hij dan niet teveel binnen krijgen?
Toen wij in regeldagen zaten in de flesjesperiode, kwam de mijne zelfs om de 1.5 a 2 uur. Ik gaf dan gewoon kleinere flesjes. 60/2 bijvoorbeeld, daar nam ze ook genoegen mee, want de 120/4 die ze toen normaal dronk was weer teveel.

Daarbij is de 1 liter FV per dag regel alweer wat achterhaald geloof ik, maar ik zou er alsnog rekening mee houden dat er ook niet teveel in gaat idd :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_167997169
*schop*

Na heel veel gepruts en heel veel buikpijn en stinkwinden en zure poep lijken we eindelijk de combinatie van kv met fles en speen gevonden hebben waar baby het goed op doet: Hero Comfort met Dr Brown nr 3. Jammer dat ik eerst het hele Nutricia-assortimemt ben afgegaan voordat ik op Hero uitkwam, maarja...

Ik heb weer een blije baby zonder buikpijn, maar nu doet het volgende probleem zich aan: Hij drinkt er 6 flessen van 210/7 van, en als hij een slechte nacht heeft soms zelfs nog wat slokjes meer. Rekken of minder geven levert een hysterisch hongerige baby op, dus dat vind ik geen optie. Maar eigenlijk wil ik ook niet op iets als Forte overstappen nu het net een beetje rustig is in z'n buik.

Wat kan er nou gebeuren als je baby te veel schepjes binnenkrijgt? Ik lees dat de harde grens van 1 liter achterhaald is, maar is er dan een nieuw maximum voor in de plaats gekomen?

Ik vraag het liever aan jullie dan aan het CB, want van hun tips ben ik nog nooit beter geworden :')

Oh en als ik iemand nog blij kan maken met van die kant en klare flesjes Nutrilon HA 1? Daar heb ik er nog best wat van liggen maar die gaan we dus niet meer gebruiken.
pi_167997399
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 09:16 schreef Amsel het volgende:
*schop*

Na heel veel gepruts en heel veel buikpijn en stinkwinden en zure poep lijken we eindelijk de combinatie van kv met fles en speen gevonden hebben waar baby het goed op doet: Hero Comfort met Dr Brown nr 3. Jammer dat ik eerst het hele Nutricia-assortimemt ben afgegaan voordat ik op Hero uitkwam, maarja...

Ik heb weer een blije baby zonder buikpijn, maar nu doet het volgende probleem zich aan: Hij drinkt er 6 flessen van 210/7 van, en als hij een slechte nacht heeft soms zelfs nog wat slokjes meer. Rekken of minder geven levert een hysterisch hongerige baby op, dus dat vind ik geen optie. Maar eigenlijk wil ik ook niet op iets als Forte overstappen nu het net een beetje rustig is in z'n buik.

Wat kan er nou gebeuren als je baby te veel schepjes binnenkrijgt? Ik lees dat de harde grens van 1 liter achterhaald is, maar is er dan een nieuw maximum voor in de plaats gekomen?

Ik vraag het liever aan jullie dan aan het CB, want van hun tips ben ik nog nooit beter geworden :')

Oh en als ik iemand nog blij kan maken met van die kant en klare flesjes Nutrilon HA 1? Daar heb ik er nog best wat van liggen maar die gaan we dus niet meer gebruiken.
Wat fijn dat je een goede voeding hebt gevonden *O* ! Wat kan dat toch een zoektocht zijn.

Hoe oud is je jongste nu ook alweer? CB heeft mij bij Tas (die dronk met vier maanden gemiddeld zo'n 1200cc, vaak meer, soms minder) verteld dat je echt op verzoek mag geven en dat er geen absoluut maximum is. Maar ook dat ze bij kinderen die zoveel FV drinken wel aanraden om echt al met 4 maanden met groente en fruit te beginnen, om te kijken of dat de FV wat drukt.

Ik vond dat dus nogal een verwarrende boodschap :') . Hier werden de flessen gelukkig rap minder toen hij pap en brood en een fatsoenlijke avondhap ging eten, dus zo vanaf 6/7 maanden. En in de periode tussen 3 en 6 maanden heb ik geprobeerd wat hij dronk zoveel mogelijk los te laten.. (niet altijd met succes, zie eerdere posts hier ;) ) .
pi_168002912
Ik las ergens dat ze in Nederland te hysterisch zijn wat betreft max aan fv. In het buitenland kijken ze daar blijkbaar niet zo krek op.
  maandag 9 januari 2017 @ 14:40:13 #208
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168003541
het is wel weer zo dat we in NL een land zijn die heel veel zout gebruiken etc.
Dat is belastend voor de niertjes, als een kind bijvoeding krijgt zou ik dan dus compenseren met zoutloos koken enzo.

Besef je ook goed dat ze dingen aan raden als pap en potjes om een fles te laten vallen = inkomsten voor ze..

In veel landen kennen ze de 1 liter regel niet.
pi_168003614
Inkomsten voor het CB? Die verdienen niks aan pap en potjes, geloof ik. Beide producten zijn mij overigens nooit aangeraden. "Bijvoeding, te beginnen met groente en fruit." was het advies. Over rijstebloem waren ze niet zo te spreken i.v.m. loze calorieën en 'pap' hoeft natuurlijk niet van een merk te zijn.
  maandag 9 januari 2017 @ 14:48:26 #210
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168003688
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 14:44 schreef Razztwizzle het volgende:
Inkomsten voor het CB? Die verdienen niks aan pap en potjes, geloof ik. Beide producten zijn mij overigens nooit aangeraden. "Bijvoeding, te beginnen met groente en fruit." was het advies. Over rijstebloem waren ze niet zo te spreken i.v.m. loze calorieën en 'pap' hoeft natuurlijk niet van een merk te zijn.
Nee nutricia, waar de richtlijn vandaan komt. het is niet verzonnen door het cb

het cb krijgt dus wel bijscholing van o.a nutricia, en daarom krijg je vaak ook van die mooie nutricia bekers bij het cb. dat soort manieren van bijscholingsdagen en uitjes enzo. ik vind het apart dat het mag maar het komt dus wel gewoon voor
  maandag 9 januari 2017 @ 14:50:30 #211
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_168003723
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 14:44 schreef Razztwizzle het volgende:
Inkomsten voor het CB? Die verdienen niks aan pap en potjes, geloof ik. Beide producten zijn mij overigens nooit aangeraden. "Bijvoeding, te beginnen met groente en fruit." was het advies. Over rijstebloem waren ze niet zo te spreken i.v.m. loze calorieën en 'pap' hoeft natuurlijk niet van een merk te zijn.
Dan heb je een fijn CB :D maar als je de nutricia voedingsdeskundige een telefoontje doet dan zal je dat soort dingen vooral horen. het is voornamelijk een verkooppraatje.
Toen ik vroeg om de onderzoeken waren ze er niet.
pi_168004293
Dank voor de reacties! Baby is bijna 6 maanden en heeft de eerste hapjes groente- en fruitprut al op, maar snapt er nog niet zoveel van :') Wilde er juist niet te vroeg mee beginnen omdat ik bang was voor weer buikpijn etc. Ik denk dat het wel even duurt voordat hij flessen zal gaan laten vallen. Ben in ieder geval blij om te weten dat die liter-regel dus echt niet zo'n big deal is. Kon ook nergens objectieve informatie erover vinden, of uitleg over wat er dan voor verschrikkelijks kon gebeuren door die extra melk :s)
pi_168325423
Vriend zag opvolgmelk 4 staan, speciaal voor kindjes vanaf 1 jaar. Nou geef ik nog steeds opvolgmelk 2, omdat ik begreep det het onzin zou zijn, de volgende opvolgende soorten. Wat zal ik nu met dit pak doen? Mengen, niet gebruiken of gewoon wel gebruiken?

Oh ja, hij heeft het dus al gekocht :')

[ Bericht 21% gewijzigd door LeSage op 21-01-2017 19:30:57 ]
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 21 januari 2017 @ 19:41:37 #214
327807 Mariposas
יה&#14
pi_168326097
Ik zou het gebruiken, het kan geen kwaad maar het voegt ook niets toe (net als opvolgmelk 2 trouwens).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_168327105
Oké, dankjewel! Ik meng het wel een beetje met nummer 2 :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 23 januari 2017 @ 21:29:58 #216
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168383595
quote:
1s.gif Op maandag 9 januari 2017 15:18 schreef Amsel het volgende:
Dank voor de reacties! Baby is bijna 6 maanden en heeft de eerste hapjes groente- en fruitprut al op, maar snapt er nog niet zoveel van :') Wilde er juist niet te vroeg mee beginnen omdat ik bang was voor weer buikpijn etc. Ik denk dat het wel even duurt voordat hij flessen zal gaan laten vallen. Ben in ieder geval blij om te weten dat die liter-regel dus echt niet zo'n big deal is. Kon ook nergens objectieve informatie erover vinden, of uitleg over wat er dan voor verschrikkelijks kon gebeuren door die extra melk :s)
Totaal geen idee dat dit topic er was en nu lees ik jouw verhaal over je grote drinker....... en dat is ons verhaal :P Wat fijn dat je een manier hebt gevonden om ermee om te gaan! Hier ook de liter maar losgelaten als leidraad. Toen ik met 3 maanden langskwam bij het CB wilden ze dat ik van 5x 180/6 (en doorslapen, mi netjes) liever naar 4x 180/6 ging. Sindsdien is hij alleen maar meer gaan drinken en 's nachts weer gaan komen. Momenteel naar de 6x 180/6, soms wel wat extra. Zelfs als we 's avonds pap in zijn fles doen.

Zodra we iets meer pap geven of een hapje fruit/groenten, spelen zijn darmpjes op. Ik sta dus nog niet te springen om meer bijvoeding te gaan geven, maar dat zal toch uiteindelijk wel gaan zorgen voor minder flessen :) Ik maak me weinig zorgen, maar vind het gevoelsmatig soms zo veel wat hij drinkt.

Interesse voor de kant en klaar flesjes trouwens :Y
pi_168544291
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 21:29 schreef Quoi het volgende:

Interesse voor de kant en klaar flesjes trouwens :Y
Oh sorry, ik zie deze reactie nu pas :o En iemand anders was je voor ;)

Wij zijn binnen no time opeens teruggegaan naar 4 flessen, en ik heb het idee dat hij het eigenlijk op 3 ook wel zou redden. Het is er alleen nog niet van gekomen om dat ook daadwerkelijk te proberen, want dat wil ik doen als we een dagje rustig thuis zijn zodat ik niet midden in een winkel hoef te stressen als baby opeens megahonger krijgt.

Ik snap alleen niet hoe die paar hapjes eten hele flessen kunnen vervangen, dat kan qua voedingswaarde of vulling nooit hetzelfde zijn. En hoewel baby de vaste voeding heul lekker vindt, zijn z'n darmpjes het er nog niet mee eens :{
  maandag 30 januari 2017 @ 23:02:04 #218
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_168556671
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 15:40 schreef Amsel het volgende:

[..]

Oh sorry, ik zie deze reactie nu pas :o En iemand anders was je voor ;)

Wij zijn binnen no time opeens teruggegaan naar 4 flessen, en ik heb het idee dat hij het eigenlijk op 3 ook wel zou redden. Het is er alleen nog niet van gekomen om dat ook daadwerkelijk te proberen, want dat wil ik doen als we een dagje rustig thuis zijn zodat ik niet midden in een winkel hoef te stressen als baby opeens megahonger krijgt.

Ik snap alleen niet hoe die paar hapjes eten hele flessen kunnen vervangen, dat kan qua voedingswaarde of vulling nooit hetzelfde zijn. En hoewel baby de vaste voeding heul lekker vindt, zijn z'n darmpjes het er nog niet mee eens :{
Jammer :)

'Leuk' om te lezen hoe het zich bij jou ontwikkelt. Succes met de darmpjes! Wij ploegen voort.
pi_169172824
Hoi! Ik geef borstvoeding, maar heb een vraagje over een flessenwarmer en hoop dat jullie hierbij kunnen helpen :)
Wij hebben een flessenwarmer; babymoov tulp, jaar of zes oud. Ding doet het prima als mijn vriend hem gebruikt, maar bij mijn schoonmoeder is het nog niet goed gegaan. Zij heeft hem nu twee keer gebruikt en beide keren liep het flesje leeg/kookte de melk over/geen idee, maar zat ineens de helft van de melk in de flessenwarmer. Ze doet het zoals wij (juiste hoeveelheid melk met juiste hoeveelheid water in de flessenwarmer en de tijd gaat automatisch) dus we komen er niet achter wat er mis kan gaan. Hebben jullie misschien een idee?
  maandag 27 februari 2017 @ 09:58:09 #220
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_169173020
Ik denk dat de meeste vrouwen die flesvoeding geven geen flessenwarmer gebruiken juist, want je kunt meestal gewoon warm kraanwater gebruiken.

Toen ik nog borstvoeding gaf (kolven) deed ik het dichte kolfflesje met schroefdop in de flessenwarmer, en als het warm was pas overgieten in de fles.
Geen kans op overstromingen (gebeurde hier ook paar keer) en er blijft geen koud vet achter in het kolfflesje omdat dat 'gesmolten' is dan.
Is misschien een idee?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_169173239
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 09:58 schreef Molo het volgende:
Ik denk dat de meeste vrouwen die flesvoeding geven geen flessenwarmer gebruiken juist, want je kunt meestal gewoon warm kraanwater gebruiken.

Toen ik nog borstvoeding gaf (kolven) deed ik het dichte kolfflesje met schroefdop in de flessenwarmer, en als het warm was pas overgieten in de fles.
Geen kans op overstromingen (gebeurde hier ook paar keer) en er blijft geen koud vet achter in het kolfflesje omdat dat 'gesmolten' is dan.
Is misschien een idee?
Ook een goed idee! Maar het liefst zetten we de flesjes in de flessenwarmer :P zal het ook eens in het bv topic vragen.
pi_169388021
Ik heb een vraagje, misschien kunnen jullie me helpen.

Sinds een paar dagen slaapt mijn zoon van 15 weken van 19.00 tot 07.00. Heerlijk natuurlijk, maar nu ben ik een beetje aan het rommelen met de flessen. Hij krijgt er 5, van 180 cc. Omdat de late fles is weggevallen, krijgt hij nu 5 flessen over de dag verdeeld. Dat komt dus neer op om de drie uur, maar het voelt een beetje als hem 'volproppen'. Voorheen gaven we hem de voedingen op verzoek, maar als ik dat nu zou doen, komen we qua tijd niet uit.

Zouden we ook vier grotere flessen kunnen geven? Ik heb de CB-lijn gebeld, maar daar kreeg ik nogal een vaag antwoord. Ik ga het bij de volgende afspraak nog eens vragen, maar misschien heeft iemand hier vanuit eigen ervaring tips?
A balanced diet is a cookie in each hand
  donderdag 9 maart 2017 @ 10:22:14 #223
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169388363
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 09:55 schreef Taartje het volgende:
Ik heb een vraagje, misschien kunnen jullie me helpen.

Sinds een paar dagen slaapt mijn zoon van 15 weken van 19.00 tot 07.00. Heerlijk natuurlijk, maar nu ben ik een beetje aan het rommelen met de flessen. Hij krijgt er 5, van 180 cc. Omdat de late fles is weggevallen, krijgt hij nu 5 flessen over de dag verdeeld. Dat komt dus neer op om de drie uur, maar het voelt een beetje als hem 'volproppen'. Voorheen gaven we hem de voedingen op verzoek, maar als ik dat nu zou doen, komen we qua tijd niet uit.

Zouden we ook vier grotere flessen kunnen geven? Ik heb de CB-lijn gebeld, maar daar kreeg ik nogal een vaag antwoord. Ik ga het bij de volgende afspraak nog eens vragen, maar misschien heeft iemand hier vanuit eigen ervaring tips?
Ik heb natuurlijk niet hèt antwoord, maar kan je vertellen hoe ik het aanpak. Daarbij moet ik zeggen dat ik alles nog steeds op verzoek geef, maar in praktijk is dat hier een erg regelmatig ritme. Omdat ik een fles minder per dag wilde, maakte ik van alle flessen een grotere fles (180/6 --> 210/7). Klinkt onlogisch, want je wil dat hij minder drinkt, maar na een weekje acclimatiseren liet hij vanzelf de 6e fles vallen. Zo is het in de afgelopen maanden telkens gegaan. Ze kunnen het zo mooi zelf regelen, die babies :)

Waarom komt het niet uit als je op verzoek doet trouwens? Het mooiste van op verzoek doen is dat je nooit volpropt of het gevoel hebt dat je aan het volproppen bent ;)
pi_169390341
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 10:22 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik heb natuurlijk niet hèt antwoord, maar kan je vertellen hoe ik het aanpak. Daarbij moet ik zeggen dat ik alles nog steeds op verzoek geef, maar in praktijk is dat hier een erg regelmatig ritme. Omdat ik een fles minder per dag wilde, maakte ik van alle flessen een grotere fles (180/6 --> 210/7). Klinkt onlogisch, want je wil dat hij minder drinkt, maar na een weekje acclimatiseren liet hij vanzelf de 6e fles vallen. Zo is het in de afgelopen maanden telkens gegaan. Ze kunnen het zo mooi zelf regelen, die babies :)

Waarom komt het niet uit als je op verzoek doet trouwens? Het mooiste van op verzoek doen is dat je nooit volpropt of het gevoel hebt dat je aan het volproppen bent ;)
Bedankt voor je uitleg van hoe jij het hebt gedaan! Ik heb hem net inderdaad een fles van 210 gegeven, die ging schoon op. Eens kijken hoe de dag verder gaat lopen.

Met 'niet uitkomen' bedoel ik vooral dat als ik hem zelf laat komen, hij er langer tussen laat. Op zich prima, maar na de voeding van 18.00-19.00 is hij zo moe dat hij echt naar bed moet. En als hij dan de hele nacht doorslaapt, komt hij uit op een fles minder. En dat lijkt me ook weer niet de bedoeling :)
A balanced diet is a cookie in each hand
  zondag 12 maart 2017 @ 21:52:36 #225
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_169472381
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 09:55 schreef Taartje het volgende:

Zouden we ook vier grotere flessen kunnen geven? Ik heb de CB-lijn gebeld, maar daar kreeg ik nogal een vaag antwoord. Ik ga het bij de volgende afspraak nog eens vragen, maar misschien heeft iemand hier vanuit eigen ervaring tips?
4 flessen is echt heel weinig voor de 15 weken, en elke 3 uur is heel prima toch? elke 2 uur kan ook.
De maag is echt nog heel klein van nature, die zou je dan ook enorm oprekken.
  zaterdag 15 april 2017 @ 16:04:35 #226
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170239492
*kick*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_170247659
Ok. Waarom? :D
  zaterdag 15 april 2017 @ 21:54:20 #228
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170248012
quote:
5s.gif Op zaterdag 15 april 2017 16:03 schreef Nouk84 het volgende:
Kan iemand het flesvoeding-topic omhoog schoppen? :s)
Dat was op verzoek :{
Maar kennelijk was de nood toch niet zo hoog.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_170248968
Misschien al antwoorden gevonden tijdens het teruglezen? :s)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 15 april 2017 @ 22:28:18 #230
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170248993
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 22:26 schreef LeSage het volgende:
Misschien al antwoorden gevonden tijdens het teruglezen? :s)
Ik denk het..
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 16 april 2017 @ 09:55:38 #231
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_170254341
Nood was idd niet zo hoog :s) Wilde m alvast even uppen, want ik twijfel nog steeds om wel of niet over te stappen op nr 3, en ben eigenlijk op zoek naar redenen om dat wel of niet te doen.

Daarnaast ben ik, sinds Emma ziek was, weer terug op 4 flessen van 180(wel al verbetering want het waren er 3 van 180 en 1 van 240 met pap), zonder pap. Maar ik weet nu ff niet meer hoe ik moet minderen. Verder drinkt ze dus niets naast de flessen, ze weigert alles, maar waar het aan ligt |:(
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_170254436
L wil ook nog niks drinken naast de flessen melk. Al het vocht in de fles is vies behalve melk, tuitbeker/oefenbeker snapt hij nog niet, we zijn wel aan het oefenen. Rietje snapt hij ook niet. Alles is leuk om op te kauwen of bijten maar hij zuigt er niet op. En als er per ongeluk wat water in z'n mond komt kijkt hij heel vies. Het zelfde bij lauwe, slappe thee. Aan suikerdrankjes wil ik niet.

Nouk wat betreft over op nummer 3: ik zou als ik jou was eens in de winkel je pak nummer 2 met nummer 3 vergelijken. DHA, ijzer, de rest van de vitamines enzo vergelijken. Zo heb ik besloten toch over te gaan op nummer 2.


Hoeveel melk en vocht hebben ze eigenlijk nodig zo rond 8 maanden?
pi_170254585
Mijn baby eet ook nog byzonder weinig bij 8 maanden, dus ik heb nog helemaal geen ander vocht gegeven dan melk. Tis geen spekkerd dus dan heb ik liever dat hij melk drinkt dan water. Hij heeft een mega sterke kokhals reflex dus vast voedsel lukt hem nog niet goed. Ik blijf hopen dat het vanzelf over gaat als hij groter is. Ja toch? Tot die tijd likt hij aan vanalles.

Nazil, ik dacht ongeveer 750 ml?
pi_170254741
Oh dat haalt hij vaak niet :{ nou ja de laatste week waren het 4 flessen van 120 ml ongeveer, meer kreeg ik er niet in. En dan nog wat vocht uit hapjes. Gisteren dronk hij al wel weer wat beter en vanochtend ook dus het zal wel weer de goede kant op gaan na het ziek zijn vorige week.
pi_170254831
Tis ook wel kindafhankelijk toch? Als hij honger heeft meldt hij zich wel denk ik dan.
pi_170254906
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 10:42 schreef Crumpette het volgende:
Tis ook wel kindafhankelijk toch? Als hij honger heeft meldt hij zich wel denk ik dan.
Honger maak ik mij geen zorgen om, meer dorst, voldoende vocht.
pi_170254958
Ok maar daarvoor geldt een beetje hetzelfde concept toch? Ik ga er toch van uit dat mijn baby gaat huilen als het hem ergens aan ontbreekt. Overigens als je baby goed eet, haalt hij ook vocht uit vast voedsel. Dat is bij mijnes nog niet het geval dus hij drinkt nog als een melkworst :')
pi_170254994
Nouk, wij zijn van 2 overgestapt op 4 toen hij een jaar was, want dat maakte qua voedingsstoffen weinig uit en qua prijs wel iets. En die is wel ooit in de aanbieding bij de appie. Lekker zuinig :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_170255020
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 10:52 schreef Crumpette het volgende:
Ok maar daarvoor geldt een beetje hetzelfde concept toch? Ik ga er toch van uit dat mijn baby gaat huilen als het hem ergens aan ontbreekt. Overigens als je baby goed eet, haalt hij ook vocht uit vast voedsel. Dat is bij mijnes nog niet het geval dus hij drinkt nog als een melkworst :')
Dan hoop ik dat hij die genen van z'n vader heeft. Mijn lichaam vraagt niet om vocht :')
  zondag 16 april 2017 @ 11:32:29 #240
344469 Amsel
zonder t
pi_170255457
Uit een folder van het Ikazia:

De hoeveelheid vocht
die uw kind per dag nodig heeft, wordt bepaald door de leeftijd en het
lichaamsgewicht:
• kinderen van 0-3 maanden 150 ml per kg lichaamsgewicht;
• kinderen van 4-6 maanden 130 ml per kg lichaamsgewicht;
• kinderen van 7-9 maanden 120 ml per kg lichaamsgewicht;
• kinderen van 10-12 maanden 110 ml per lichaamsgewicht
pi_170256953
Ruim over een liter dan. Daar komt hij echt nooit aan en dat ga ik er ook niet in krijgen.
Hij krijgt ongeveer 300 gram per dag aan groente en fruit (ergens tussen de 200 en 400 gram) en 4 flessen van 150-200ml. En wat stukjes brood/maisboogje.
pi_170257018
Dan zit je toch ook bijna aan een liter nazil? Die hapjes zijn niet gortdroog hoop ik :P
  zondag 16 april 2017 @ 13:50:34 #243
344469 Amsel
zonder t
pi_170257356
Ik kom volgens dat schema ook niet aan voldoende vloeistof hoor. Maar meer krijg ik er gewoon niet in. Ik zocht het op omdat we hier een jongetje hebben dat snel verstopt raakt, we zitten nu al weken aan de lactulose en moeten steeds ophogen om het nog effect te laten hebben. Dinsdag maar weer eens de dokter bellen om te overleggen.
pi_174450979
Groooote kick.

M. van bijna 3 weken oud drinkt veel. 7 voedingen op een dag en alle flesjes 100-135cc per keer. Dat is veel meer dan de richtlijnen aangeven. Is dat nou erg of gewoon prima, want hij vraagt erom en drinkt het ook netjes in 15-20 minuten op.
Oh, die zorgen met kleine baby's en eten, ik krijg er trauma's van ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 16 oktober 2017 @ 14:08:18 #245
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174451085
Hoezo is dat teveel? Als je kleine het nodig heeft en niet absurd uit de kluiten groeit of last heeft, zou ik me niet zo'n zorgen maken :*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174451344
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:08 schreef Molo het volgende:
Hoezo is dat teveel? Als je kleine het nodig heeft en niet absurd uit de kluiten groeit of last heeft, zou ik me niet zo'n zorgen maken :*
Volgens de richtlijnen hoeft hij maar 700cc ofzo, maar daar gaat hij dus wel flink overheen.
Meh, die richtlijnen ook, ik ga me daar toch teveel zorgen over zitten maken :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174451430
En een ander merk of andere soort voeding?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 16 oktober 2017 @ 14:44:02 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_174451845
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2017 14:20 schreef LeSage het volgende:

[..]

Volgens de richtlijnen hoeft hij maar 700cc ofzo, maar daar gaat hij dus wel flink overheen.
Meh, die richtlijnen ook, ik ga me daar toch teveel zorgen over zitten maken :')
richtlijnen geven gemiddelden aan. En niemand is precies gemiddeld. Let it go, hij drinkt goed, geniet er van en laat het hem zelf maar regelen :*
disclaimer
  maandag 16 oktober 2017 @ 14:44:04 #249
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_174451847
Wat Molo zegt :Y

N dronk ook periodes meer dan de richtlijn aangaf. En ook wel eens periodes minder. Ik geloof dat kindjes zelf aangeven wat ze nodig hebben en zolang ze niet structureel over de max daglimiet van 1 L heen gaan zal het vast wel los lopen. Mits hij idd niet ineens fors meer aankomt dan de bedoeling zou zijn etc.
pi_174451889
Nou, zolang ik hem dan niet overvoed zal het wel goed komen :)
Andere voeding enzo vind ik ook wel echt uitersten die ik zolang mogelijk uitstel.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 16 oktober 2017 @ 15:06:00 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174452207
In 'mijn tijd' :') had te veel met name te maken met het feit dat de niertjes (dacht ik) van die kleintjes er niet goed tegen zouden kunnen.
Als dat nog steeds zo is zou je misschien ook kunnen overwegen de flessen aan te vullen met johannesbroodpitmeel zodat het langer in het maagje blijft waardoor hij misschien met minder toe kan.

Misschien kan je het overleggen bij het consultatiebureau? Gewoon om eens even ruggespraak te hebben?
***
  maandag 16 oktober 2017 @ 16:41:30 #252
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_174453878
Bij mijn weten doet jbpm niks voor een langer gevuld gevoel, al hoor ik die tip wel vaker. Ik heb het bij mijn dochter wel gebruikt om te voorkomen dat de voeding weer omhoog kwam ivm reflux maar merkte zelf iig niks van dat ze vervolgens minder of minder vaak honger zou hebben.

Wij kregen hele gemengde adviezen in de eerste weken toen dochter flink honger had. Van rekken van de voeding om in een tijdschema te blijven tot snel overstappen op voeding voor hongerige baby's. Uiteindelijk hebben we dingen geprobeerd die achteraf allemaal niet bevielen en zijn we verder gegaan met voeding op verzoek en gekeken waar dat toe leidde, en dan jbpm tegen het terug omhoog komen van de voeding. Uiteindelijk is ze na de eerste hongerige weken weer uit zichzelf minder gaan drinken en zat ze daarna structureel onder de richtlijn die de meeste verpakkingen aangeven.
pi_174454312
Ik wil het liefst inderdaad geen voeding voor hongerige baby's geven omdat ik denk dat daar vooral 'vulling' in zit en niet iets wat ze daadwerkelijk nodig hebben.
CB wil ik inderdaad nog even bellen om te kijken wat ze adviseren. En verder toch maar voeden op verzoek, misschien gaat het wel net zo als bij Miss_C :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:30:24 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174464840
Oh wacht, ik zie nu idd ook dat ik het niet goed heb gezegd, rijstebloem is de optie om voeding voor hongerige babies te verzwaren. :@

(Bizar eigenlijk hoe snel je dingen vergeet, na 8 jaar. :? )
***
  dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:47:20 #255
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_174467767
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 08:30 schreef Brighteyes het volgende:
Oh wacht, ik zie nu idd ook dat ik het niet goed heb gezegd, rijstebloem is de optie om voeding voor hongerige babies te verzwaren. :@

(Bizar eigenlijk hoe snel je dingen vergeet, na 8 jaar. :? )
Geruststellend juist. Dat betekent dat er dan weer meer ruimte komt in m'n hoofd voor andere zaken. Kan ik nu lekker me volvreten met babykennis en dan ruil ik dat later in voor nuttiger zaken zoals wereldpolitiek of wat te doen met mijn pestende kind of...

Zijn jouw kinderen al zo groot? Wow. Kom eens ergens vertellen hoe het met ze gaat dan?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_174467866
Hier rond drie/vier maanden ook een veel te hongerig kind. Ik heb toen een poosje wel wat meer gegeven, bij elke fles ook wat extra water en s nachts foplesjes van 120/2.

Toen hij met 4 maanden vast voedsel ging eten gingen de flessen er ineens best wel snel vanaf, met 7 maanden zat ik nog op 4 flessen 180/6, met 9 maanden op 3, met 11 maanden twee bekers (150/5) en een schaaltje yoghurt.

Hij is wel een periode wat boller geweest, maar het was achteraf echt een overgangsperiode. Maakte me er toen echt heel erg druk over.

In omringende landen is de grens trws 35 schepjes hoorde ik toen, dus die 30 nam ik daarna niet meer zo letterlijk.
Kwak
pi_174467935
Hoe weet je dat nog allemaal joh kwak :o ik weet die schemas echt niet meer van mn oudste.

Lesage ik zou me niet te druk maken, als het te veel is gooien zd het er wel weer uit :+.
pi_174471798
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:55 schreef Crumpette het volgende:
Hoe weet je dat nog allemaal joh kwak :o ik weet die schemas echt niet meer van mn oudste.

Lesage ik zou me niet te druk maken, als het te veel is gooien zd het er wel weer uit :+.
Ik wou dat ik het vergat zodat ik belangrijkere dingen kon onthouden :’)
Kwak
pi_174474703
Haha, zou dat bij de landsgrens ineens zoveel schelen ja :') wij wonen gelukkig maar op 5 km van de Belgische grens, dus waarschijnlijk kan M. wel 32 schepjes ofzo :+

Ik heb het inderdaad maar even losgelaten. Hij wil gewoon graag groeien denk ik :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 18 oktober 2017 @ 09:53:48 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_174488591
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 11:47 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Geruststellend juist. Dat betekent dat er dan weer meer ruimte komt in m'n hoofd voor andere zaken. Kan ik nu lekker me volvreten met babykennis en dan ruil ik dat later in voor nuttiger zaken zoals wereldpolitiek of wat te doen met mijn pestende kind of...

Zijn jouw kinderen al zo groot? Wow. Kom eens ergens vertellen hoe het met ze gaat dan?
Zie het kleuter-... topic. ;)
***
pi_174492218
Update: CB gebeld. Ik kon fopflessen gaan geven, maar dat vind ik zelf nu nog niet echt logisch klinken. En verder moet ik vrijdag maar gaan wegen en daar tips vragen :') ze had er weinig zin in geloof ik _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174616821
Oh ik zie dit nu pas! Heel herkenbaar LeSage, Tas heeft ook z’n hele babytijd teveel KV gedronken. Honger honger honger. Fortevoeding wel geprobeerd maar instant verstopping en niet minder trek. Fopflessen werkten ook nooit, dan had hij na een uurtje weer honger. Dus maar gewoon op verzoek blijven geven, ook na advies van een nuchtere CB arts die zei dat het maximum eigenlijk wel achterhaald was. Met 4 maanden bijvoeding gaan geven. Eerste hapjes zetten niet zoveel zoden aan de dijk maar zodra hij brood at gingen er zomaar flessen af. En onze +2,5-lijn-melkworstbaby veranderde vooral toen hij ging lopen in een nog wel stevige maar geen spekkige dreumes. Achteraf zonde van al die zorgen en stress om teveel flessen, hij had het gewoon nodig blijkbaar.

TLDR; op verzoek geven is prima, komt vanzelf goed, geen stress ^O^ .
pi_174617083
Nog ter illustratie een vergelijking van 4maandenoudeMichelinTas in de tijd dat ik me echt zorgen maakte om al die flessen en Tas nu...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2017 23:10:28 ]
  maandag 23 oktober 2017 @ 23:17:50 #264
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_174617448
MichelinTas :D O+

En ik kan wel zeggen dat ook ik de zorg wel heb gehad of we niet teveel gaven. Toch alles erg 'op verzoek' blijven doen en daarmee steevast boven het maximum gezeten. De tijd van flessen is nu bijna voorbij en nog steeds is het een veelvraat, maar alles is in verhouding. Het past gewoon bij 'm :)
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:29:34 #265
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_174619761
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2017 23:54 schreef Adrian4 het volgende:
En wat ik nog steeds vergeet te vragen. Heeft iemand ervaring met kokosolie door de fles bij hongerige babies?
Ik neem Adrians vraag even mee hier naartoe :)

Ik weet het antwoord niet, maar ik las laatst in een artikel over borstvoeding dat (waarschijnlijk?) niet de hoeveelheid melk zorgt voor een verzadigde baby, maar de hoeveelheid vet.
Is het toevoegen van kokosolie wellicht op dat idee gestoeld?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:48:57 #266
269689 crew  Viv
pi_174620298
Waar komt het idee vandaan Adrian4? Hier geen ervaring, maar ik weet wel dat er kokosolie in Nutrilon Standaard 1 zit, dus dan is het voor de darmpjes in ieder geval niet iets nieuws om aan te wennen.
pi_174620606
Ik heb het hier vandaan https://groenevrouw.nl/die-zes-maanden-flesvoeding/

Ik maak me wel een beetje zorgen over de extra scheppen en extra flessen die Kevin structureel lijkt te vragen op een dag. Hij heeft echt heel veel nodig. Ik heb geen goed gevoel bij rijstebloem, naast dat ik een papfles geven veel gedoe vind, dus is zocht een beetje naar een alternatief.

Nu doe ik, sinds zondagochtend, een theelepeltje olie in de ochtendfles en ik heb niet meer het idee dat ik de hele dag achter de feiten aan loop en steeds die tijd tussen de voedingen moet rekken om niet op te veel flessen uit te komen. Voor ons geeft het (tot nu toe dus) veel rust in ieder geval.
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:33:01 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174621902
Hoe oud is Kevin nu en wat is structureel nodig hebben? Als in, hoe lang is dit al constant zo?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174624051
Hij is nu 5 maanden.
Ik weet niet precies. Sinds een paar weken.
Ik wil heel graag voeden op zijn verzoek, maar ik zit dan vaak om 13 / 14 uur al op 4 volle flessen (200 ml) als ik dat doe. Ik heb ook al fopflessen of vaker halve flesjes geven geprobeerd, maar dat resulteert in een hele boze baby.
pi_174875979
Wij geven onze zoon van 18 maanden in de avond voor het slapen en in de ochtend na het slapen nog een fles van 150ml.
Kan dat gevolgen hebben voor zijn eetpatroon voor de rest van de dag?
Hij eet namelijk heel slecht, halve stuk fruit, max een hele boterham en soms bij het avondeten niets.
Tussendoor nog wel een koekje maar dat is het dan wel.
Hij heeft een tijd goed gegeten maar nu niet meer.

Met ander woorden, als we met die flessen stoppen is er dan een kans dat hij daarom weer beter gaat eten?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 5 november 2017 @ 01:51:03 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_174876208
Soms hebben ze gewoon zo'n periode, en eigenlijk hebben ze gewoon soms maar heel weinig echt nodig met die kleine lijfjes van ze.
Groeit hij gewoon goed en slaapt hij goed na die fles?

Hier eet madame slecht als ze gewoon te moe is. Dus doordeweeks simpel eten maar wel wat tijdiger, anders drama of anders een fles want die accepteert ze wel altijd, kan ze zelfs half slapend naar binnen tanken, bij vaste voeding niet.

Weet niet hoe dat met jullie zit qua eettijden, kan ook meespelen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_174876876
Nou Junkie, hier werd een tijd fantastisch gegeten, ondanks 2 flessen pap op een dag. Nu wordt er veel minder goed gegeten én drinkt hij zijn flessen vaak niet eens leeg. Eetpatronen van kinderen zijn niet te sturen en niet te voorspellen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_174877924
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2017 01:23 schreef junkiexp het volgende:
Wij geven onze zoon van 18 maanden in de avond voor het slapen en in de ochtend na het slapen nog een fles van 150ml.
Kan dat gevolgen hebben voor zijn eetpatroon voor de rest van de dag?
Hij eet namelijk heel slecht, halve stuk fruit, max een hele boterham en soms bij het avondeten niets.
Tussendoor nog wel een koekje maar dat is het dan wel.
Hij heeft een tijd goed gegeten maar nu niet meer.

Met ander woorden, als we met die flessen stoppen is er dan een kans dat hij daarom weer beter gaat eten?
Zolang je eten aanbiedt en er geen zorgen zijn qua ondervoeding zou ik dit gedrag gewoon negeren. Kinderen hebben heel vaak perioden dat ze minder eten. Als ze honger hebben en er staat eten, gaan ze over het algemeen heus wel weer beter eten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 16 november 2017 @ 12:14:46 #274
269689 crew  Viv
pi_175107975
ZZ is nu een dreumes en krijgt nog 3 flessen melk per dag (1x moedermelk, 2x Nutrilon). Volgens het Voedingscentrum kan ik nu gewone melk geven in plaats van kunstvoeding. Dat is in ieder geval goedkoper, maar hier in OUD zie ik soms dat men toch langer doorgaat met kunstvoeding. Volgens mij als een soort verkapte multivitamine vanwege de toegevoegde voedingsstoffen. Is dit wat jullie betreft zinvol, of alleen als je kindje te weinig eet of zo? ZZ eet per dag meestal 1 boterham, 1 maïswafel, 2 stuks fruit, 100 ml yoghurt en een kleine portie van ons avondeten.
  donderdag 16 november 2017 @ 12:28:06 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175108188
Ik vind dat mijn kind nog niet voldoende hoeveelheid van voeding binnen krijgt om over te kunnen op gewone koemelk.
Dus voor de vitamines, mineralen en verschillende vetsoorten idd de poedermelk hier.

1 a 2 flesjes hier bij ongeveer 17 maanden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175108249
Ik geef ook nog nutrilon om die reden, maar ook koemelk. Van allebei wat zeg maar. Maar ik denk dat ik geen pakken meer bijkoop nu, ik maak ze gewoon op en dan gaan we volledig over. Hij eet inmiddels wel goed genoeg :Y.
  donderdag 16 november 2017 @ 12:36:46 #277
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175108372
Hier koemelk vanaf 12 mnd omdat hij mi goed eet. Maar ik snap het wel als je een mindere eter hebt :Y
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 16 november 2017 @ 13:03:00 #278
269689 crew  Viv
pi_175108945
De vraag is dus eigenlijk: eet ZZ voldoende? Maar waar meet je dat aan af? :')
  donderdag 16 november 2017 @ 13:05:06 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175108987
Ja, goeie vraag :D

Fingerspitzengefühl denk ik

Larf hier eet van alles, alleen de hoeveelheden zijn gewoon heel klein nog vind ikzelf.

Ze zal vast prima groeien van gewone koemelk, maar voor mij voelt het eraf halen van poedermelk nog te vroeg.
Dus gevoel vooral, met nul harde onderbouwing verder :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175109232
Wij geven ook nog 2 flessen poeder. Afhankelijk van wat er met het avondeten in gaat iets meer of minder.
Er zijn dagen dat er 2 hapjes vlees naar binnen gaat en op de groenten alleen een keer gesabbeld wordt. Dan vind ik zo’n fles wel een prettig idee ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 17 november 2017 @ 16:49:45 #281
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_175135064
2,5 week geleden is mijn dochter geboren en aangezien de borstvoeding helaas niet gelukt is, zijn we nu over op flesvoeding. Mijn eerdte dochter kreeg ook flesvoeding en kwam altijd 'netjes' ergens tussen de 2,5 en 4 uur. Deze dame heeft een ander ritme, nl soms 5 uur ertussen laten en daarna binnen 4 uur 3x een fles willen hebben. Mijn man denkt dat dat een teken is dat ze niet genoeg heeft aan de hoeveelheid die ze per keer krijgt en denkt daarom dat we de flessen zouden moeten ophogen. Ze krijgt nu maximaal 90 cc per keer, als we meer geven spuugt ze heel veel en krijgt ze last van krampen. Met deze max hoeveelheid is dat veel minder. Alleen kan ze dan dus na een uur weer komen en een uur later weer. En flessen tussen de 30 en 60 cc gaan dan ook op. Om daarna weer heel lang te tukken. Soms laat ze ook gewoon een deel van de fles van 90 cc staan en slaapt daar uren op verder. Ik heb nog geen logica ontdekt :P
Ik maak me er verder geen zorgen om, maar vroeg me af of anderen die flesvoeding geven dit drinkpatroon herkennen? Ik ben voorstander van voeden op verzoek en dit is dus waar ze mee aankomt. En dit herken ik totaal niet van mijn eerste eigenlijk..
pi_175543403
Snelle flesvraag: zijn er mensen met ervaring met overstappen op dr dr. Brown fles? Die dus eerst een andere fles hadden?

Ons ventje (nog geen week oud) heeft nu al behoorlijk last van krampjes. Daarom werd ons de dr. Brown geadviseerd. We hebben nu de Difrax fles (die ook zou moeten helpen tegen krampjes), dus ik probeer onze kansen in te schatten dat wisselen van fles echt gaat helpen...

Iemand die ervaringen wil delen?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175543514
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:12 schreef twist02 het volgende:
Snelle flesvraag: zijn er mensen met ervaring met overstappen op dr dr. Brown fles? Die dus eerst een andere fles hadden?

Ons ventje (nog geen week oud) heeft nu al behoorlijk last van krampjes. Daarom werd ons de dr. Brown geadviseerd. We hebben nu de Difrax fles (die ook zou moeten helpen tegen krampjes), dus ik probeer onze kansen in te schatten dat wisselen van fles echt gaat helpen...

Iemand die ervaringen wil delen?
Bij ons hielp het toen. De melk stroomt een stukje langzamer en voor mijn gevoel kreeg Sjaak echt minder last van krampjes door die pijp in de fles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 7 december 2017 @ 08:51:26 #284
269689 crew  Viv
pi_175543860
ZZ had geen last van krampjes, wel van melk die te snel stroomde bij tig verschillende flessen. Uiteindelijk op Dr Brown's met prematurenspeen (dus nog lager dan 1) uitgekomen en dat ging goed. :)
  donderdag 7 december 2017 @ 08:54:04 #285
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175543892
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 08:12 schreef twist02 het volgende:
Snelle flesvraag: zijn er mensen met ervaring met overstappen op dr dr. Brown fles? Die dus eerst een andere fles hadden?

Ons ventje (nog geen week oud) heeft nu al behoorlijk last van krampjes. Daarom werd ons de dr. Brown geadviseerd. We hebben nu de Difrax fles (die ook zou moeten helpen tegen krampjes), dus ik probeer onze kansen in te schatten dat wisselen van fles echt gaat helpen...

Iemand die ervaringen wil delen?
Ik zou zeggen: de moeite van het proberen waard. Niet vanwege krampjes, maar vanwege slecht drinken, deed de fles het erg goed bij ons vanwege de toestroom zonder luchtbelletjes.

Hoor ook verder veel positieve ervaringen.

Succes met de kleine man!
  donderdag 7 december 2017 @ 08:54:48 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_175543901
En de prematurenspeen erbij idd :Y
pi_175544146
S. kreeg de eerste week een avent-fles (hadden we toevallig in zo’n pakket gehad), maar die ging zo hard dat hij zich steeds verslikte.
Daarna overgestapt op dr. Brown’s en die bevallen zo goed dat M. gewoon meteen begonnen is met die flessen :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175545482
We hadden bij N eerst de dr Browns fles met brede hals en speen 1 en dat ging voor haar veel te snel (ze was nogal gulzig, daarna standaard huilen als binnen 5-10 de fles leeg was).

Daarna overgestapt op de dr Browns fles (smalle hals) met prematurenspeen en dat ging zoveel beter! Nu bij L zijn we net overgestapt op speen 1 (ze is nu 5 weken) en dat gaat ook goed. Ze heeft sowieso weinig last van krampjes vind ik, geen idee of het echt aan de fles ligt maar die houden we maar gewoon :s)
pi_175548751
Top, dank voor alle snelle reacties! ^O^
Ik verwacht geen wonderen, maar zeker het proberen waard als ik het zo lees! :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_175585787
Nog een vervolg vraag:
Zijn er ook mensen die de dr. Brown fles gebruik(t)en met een andere speen?

De fles lijkt hier ook wel degelijk te helpen, maar ons mannetje doet nogal raar met aanhappen :?
Hij doet z'n mond veel te ver open en schudt dan z'n hoofd en weer alsof hij 'm uit z'n mond wil gooien. Kan het niet duidelijker uitleggen... Uiteindelijk begint hij dan wel te drinken, maar dan morst hij vrij veel melk langs z'n mondhoeken.

Anyway, hiervoor kreeg hij dus de Difrax speen (en fles) en daar dronk hij 'netter' uit (maar wel te snel/gulzig). Nu had de kraamhulp vanmiddag per ongeluk een Difrax speen op de dr. Brown fles gedraaid ( :') ) en viel ons op dat hij meteen weer een stuk beter aanhapte.

Op internet lees ik nog veel meer verhalen van mensen die die combinatie gebruiken. Ik ben eigenlijk niet zo van het 'klooien' met zulke dingen, maar ja als het werkt...
Nouja, input/ervaringen zijn welkom :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 8 december 2017 @ 21:41:26 #291
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_175585864
Geen ervaring mee maar als hij er goed uit drinkt en de speen goed past, why not?
Die dr. Browns flessen zijn handig vanwege de gereguleerde doorstroming en minder lucht, de speen is niks bijzonders.

Gewoon doen zou ik zeggen ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_175586044
Als het werkt, werkt het! Gewoon lekker zo doen, Twist. Ik zou er vooral op letten of de fles er niet van gaat lekker.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_175587195
Wij gebruikten de Difrax speen (s en later m) op de smalle Dr Brown (overgestapt van Difrax fles naar Dr Brown, maar die speen werkte niet voor J). Nooit problemen gegeven qua lekken oid.
pi_175587661
Wij hadden op een gegeven moment ook een Difrax-speen erop, werkt prima!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 8 december 2017 @ 22:34:32 #295
269689 crew  Viv
pi_175587688
Veel flessen met smalle hals hebben een universele maat qua ring/speen en zijn inderdaad uitwisselbaar. :Y Ik heb hier nog glazen drinkflessen van meer dan 30 jaar oud (merk Evenflo, bestaat nog steeds) en daar passen de doppen en flessenringen van Medela op.
pi_175588450
Wij hebben ook de difraxspeen gebruikt op de dr brown fles.. ging prima :Y

Vond zelf ook dat ze daar altijd brter/netter op dronken.
pi_175591441
Jullie zijn goud waard! O+ ^O^
Maar dan gebruikten jullie wel de ring die bij de fles hoort neem ik aan toch?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 9 december 2017 @ 01:36:04 #298
269689 crew  Viv
pi_175591922
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2017 00:59 schreef twist02 het volgende:
Jullie zijn goud waard! O+ ^O^
Maar dan gebruikten jullie wel de ring die bij de fles hoort neem ik aan toch?
Zelf niet gedaan maar: ja, de ring is onderdeel van het ontluchtingssysteem, dus alleen de speen uitwisselen. :)
pi_175597051
Ja alleen de speen anders, voor de rest het systeem van dr brown :Y
pi_175663604
Even voor de zekerheid; Kruidvat roept babyvoeding terug ivm salmonella :{

https://www.metronieuws.n(...)g-vanwege-salmonella
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_175663608
Ik gooi m wel dicht meteen dan ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')