abonnement Unibet Coolblue
pi_161326099
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2016 12:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Als ik op zulke krappe vakken moest parkeren zou ik domweg systematisch de belijning negeren.. we rijden niet allemaal in een Daihatsjie Cuore.
Ja da's haske leuk, als iedereen z'n auto maar uit laat puilen. Ik sta ongeveer aan het eind van het rijtje, wat gebeurt er als iedereen de belijning negeert? Huppatee, degene die als laatste thuiskomt mag via de kofferbak uitstappen.
Tap tap tap
pi_161326120
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 12:12 schreef Fer het volgende:
Oh ja met de Leon kan ik dat ook, met ingeklapte spiegels past hij net in een vak.

En voor de duidelijk, ik heb het over het parkeerterrein voor de supermarkt. Die voor mijn eigen huis zijn 2,50m ofzo.

Kijk zelf maar

Geplaatste markering
vlak bij Ecuplein, 1060 Amsterdam
https://goo.gl/maps/YLe11HQsHbH2

Op de streetview zie je een Exeo en een Octavia voor de Jumbo ingang staan. Die staan precies in een vak, past met spiegels echt net.
Kijk, daar zie het dus ook: een paar mensen die de auto niet recht in het vak zetten en hop, dat vak ernaast is onbruikbaar.
Tap tap tap
  zondag 10 april 2016 @ 13:42:38 #103
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_161326230
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja da's haske leuk, als iedereen z'n auto maar uit laat puilen. Ik sta ongeveer aan het eind van het rijtje, wat gebeurt er als iedereen de belijning negeert? Huppatee, degene die als laatste thuiskomt mag via de kofferbak uitstappen.
Life is about choices. Je kunt ook je auto niet in een pijpenlaatje parkeren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_161326488
quote:
14s.gif Op zondag 10 april 2016 13:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Life is about choices. Je kunt ook je auto niet in een pijpenlaatje parkeren.
Parkeerplaats op huisnummer.
Maar je weet alles toch beter.
Tap tap tap
pi_161326651
Parkeerergernissen!
Mijn grootste by far is de situatie bij mijn huis.
Ik woon aan het eind van een doodlopende straat (woonerf). Omdat de weg daar dus vrij breed is vinden velen het een goed idee om aan het eind van de straat te parkeren. Recht tegenover mijn oprit dus.
Maar die ruimte heb ik nodig om uit te kunnen parkeren, want anders moet ik zigzaggend 100 meter achteruit voordat ik kan keren.

Er staat dan ook een kruis op de weg, maar regelmatig wordt dat genegeerd. En aangezien ik niet ga patrouilleren leg ik telkens maar briefjes onder ruitenwissers. Maar soms heb ik zin om mijn auto er recht achter te zetten. Kunnen ze geen kant uit en weten ze ook hoe dat voelt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 10 april 2016 @ 14:36:14 #106
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_161327286
quote:
10s.gif Op zondag 10 april 2016 13:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Parkeerplaats op huisnummer.
Maar je weet alles toch beter.
Weet je zeker dat het geen kinderwagenstalling is?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 10 april 2016 @ 14:40:56 #107
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_161327370
quote:
5s.gif Op zondag 10 april 2016 14:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het geen kinderwagenstalling is?
_O- Precies de reden waarom ik een hekel heb aan inparkeren. Ik kan het ook gewoon niet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 10 april 2016 @ 14:50:52 #108
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_161327572
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 14:40 schreef karr-1 het volgende:

[..]

_O- Precies de reden waarom ik een hekel heb aan inparkeren. Ik kan het ook gewoon niet.
Ikke wel; ik houd ervan om hier op de oprit op een centimeter precies langs de erfafscheiding van de buren te parkeren. Levert soms een krasje op een spiegel op, maar is gewoon een goede oefening.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_161328845
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 14:06 schreef Cat22 het volgende:
Parkeerergernissen!
Mijn grootste by far is de situatie bij mijn huis.
Ik woon aan het eind van een doodlopende straat (woonerf). Omdat de weg daar dus vrij breed is vinden velen het een goed idee om aan het eind van de straat te parkeren. Recht tegenover mijn oprit dus.
Maar die ruimte heb ik nodig om uit te kunnen parkeren, want anders moet ik zigzaggend 100 meter achteruit voordat ik kan keren.

Er staat dan ook een kruis op de weg, maar regelmatig wordt dat genegeerd. En aangezien ik niet ga patrouilleren leg ik telkens maar briefjes onder ruitenwissers. Maar soms heb ik zin om mijn auto er recht achter te zetten. Kunnen ze geen kant uit en weten ze ook hoe dat voelt.
Hier precies hetzelfde, incombinatie met smalle parkeerplekken :D er staan borden en de buren en ik leggen briefjes onder de ruitenwisser, maar er staan elke keer andere auto's dus dat heeft weinig zin. Nu kon de boel nog iets verbreed worden (er lagen bielzen aan de zijkant om te voorkomen dat mensen hun auto's daar parkeerden, werkte dus niet) en dat scheelt echt een hoop.
Tap tap tap
pi_161331435
Ik rij vanmiddag hier:


Waar die cursor staat stond een Ford Focus Station.
Achter die C1 was een parkeer plek en voor de C1, maar die Focus besloot vlak na die bocht (Waar iedereen zodra 'ie uitkomt z`n gas in trapt) Maar te gaan stil staan, midden op de weg, gevarenlichten aan :')

Dan denk ik :r Het is hartstikke gevaarlijk zo na een bocht als die, iemand kan zo achter op je klappen. Zet hem dan in een vrij parkeer vak :r

Het mag niet (Excuses) Maar eh:

Deze situatie beschrijf ik hierboven..
pi_161331521
Kiiiijjjjk, goed bezig, pliesie! ^O^
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)esproken-na-klachten
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zondag 10 april 2016 @ 17:43:10 #112
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_161331530
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2016 17:37 schreef MrBradge het volgende:
Ik rij vanmiddag hier:
[ afbeelding ]

Waar die cursor staat stond een Ford Focus Station.
Achter die C1 was een parkeer plek en voor de C1, maar die Focus besloot vlak na die bocht (Waar iedereen zodra 'ie uitkomt z`n gas in trapt) Maar te gaan stil staan, midden op de weg, gevarenlichten aan :')

Dan denk ik :r Het is hartstikke gevaarlijk zo na een bocht als die, iemand kan zo achter op je klappen. Zet hem dan in een vrij parkeer vak :r

Het mag niet (Excuses) Maar eh:

Deze situatie beschrijf ik hierboven..
Niet super netjes, maar dit gebeurt in het echte leven. Er had ook een kind kunnen oversteken, daar moet je ook op reageren. Eerst de weg in kijken, voor je gas geeft.
  zondag 10 april 2016 @ 17:53:35 #113
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_161331701
Ging een keer hier gelijk na de bocht parkeren, eerste vak in de rij waar die zwarte auto staat:

https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656

Dus rechtsaf, maar knipper aanhouden om gelijk rechts het eerste parkeervak in te gaan (was de enige die nog leeg was). Reed er ook zo'n lul voorbij die eerst achter me zat, op zijn voorhoofd wijzend omdat er blijkbaar iets gebeurde waar hij geen rekening mee hield :')
pi_161331748
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 17:43 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Niet super netjes, maar dit gebeurt in het echte leven. Er had ook een kind kunnen oversteken, daar moet je ook op reageren. Eerst de weg in kijken, voor je gas geeft.
Er valt vrij weinig "in te kijken" Die bocht is redelijk onoverzichtelijk, zeker als je van rechts komt. Als je van links komt is't prima te doen, maar je ziet pas wat er gebeurd als je halverwege die bocht bent.
pi_161331851
Als je weet dat het een onoverzichtelijke bocht is lijkt mij dat je je gas los laat ipv gas bijgeven.
pi_161331880
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:03 schreef Najieto het volgende:
Als je weet dat het een onoverzichtelijke bocht is lijkt mij dat je je gas los laat ipv gas bijgeven.
Ik laat daar ook altijd m`n gas los totdat ik dus halverwege die bocht ben en kan zien hoe en wat, wat je ook in't filmpje hoort als't goed is.

Je hebt van die gasten (Vaak zat meegemaakt) Die gaan direct in die bocht al gasgeven.. Dan ben je gewoon heel dom bezig.
pi_161331883
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 17:43 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Niet super netjes, maar dit gebeurt in het echte leven. Er had ook een kind kunnen oversteken, daar moet je ook op reageren. Eerst de weg in kijken, voor je gas geeft.
Ik vind dat je het nu een beetje omdraait. Iemand die zijn auto ergens midden op de weg neer wil zetten, die moet in eerste instantie zelf nadenken over of hij gevaar oplevert op die plek. Een kind daar kun je dat niet van verwachten, vandaar dat je altijd moet opletten in het verkeer als er kinderen in de buurt zijn.

Daarnaast moet elke bestuurder bedacht zijn op onverwachte zaken natuurlijk, maar ik vind dat MrBradge hier gewoon gelijk heeft hoor.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_161331953
quote:
7s.gif Op zondag 10 april 2016 18:05 schreef MrBradge het volgende:

[..]

Ik laat daar ook altijd m`n gas los totdat ik dus halverwege die bocht ben en kan zien hoe en wat, wat je ook in't filmpje hoort als't goed is.

Je hebt van die gasten (Vaak zat meegemaakt) Die gaan direct in die bocht al gasgeven.. Dan ben je gewoon heel dom bezig.
Dat ben ik met je eens ;). Het is dan wachten totdat er iets gebeurt en diegene die niet op zit te letten met niks wegkomt |:(
  zondag 10 april 2016 @ 18:17:17 #119
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_161332131
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:05 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Ik vind dat je het nu een beetje omdraait. Iemand die zijn auto ergens midden op de weg neer wil zetten, die moet in eerste instantie zelf nadenken over of hij gevaar oplevert op die plek. Een kind daar kun je dat niet van verwachten, vandaar dat je altijd moet opletten in het verkeer als er kinderen in de buurt zijn.

Daarnaast moet elke bestuurder bedacht zijn op onverwachte zaken natuurlijk, maar ik vind dat MrBradge hier gewoon gelijk heeft hoor.
Helemaal mee eens dat het een ongelukkige plaats is om stil te staan. MrBradge rijdt keurig door die bocht...en dan hoeft er dus geen noodstop aan te pas te komen als blijkt dat je niet kunt doorrijden. Zo hoort het ook. ^O^

Mijn punt was eerder dat dit soort situaties aan de lopende band gebeuren. Je moet kunnen incalculeren dat je daar niet verder kunt rijden (file, kind of malloot die het handig vindt om daar stil te staan)
pi_161332156
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 18:17 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Helemaal mee eens dat het een ongelukkige plaats is om stil te staan. MrBradge rijdt keurig door die bocht...en dan hoeft er dus geen noodstop aan te pas te komen als blijkt dat je niet kunt doorrijden. Zo hoort het ook. ^O^

Mijn punt was eerder dat dit soort situaties aan de lopende band gebeuren. Je moet kunnen incalculeren dat je daar niet verder kunt rijden (file, kind of malloot die het handig vindt om daar stil te staan)
Ah okay, dan zijn we het gewoon eens :P
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_161333486
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 08:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n ouders hebben een hoekhuis en kijken vanuit de woonkamer heel gezellig tegen de busjes aan de zijkant aan. Nou ja, busjes, het zijn behoorlijke gevaartes.

M'n buurman nam z'n busje van het werk ook altijd mee naar huis, maar ik woon in het centrum met eigen parkeerplekken en die waren al te smal, dus dat was echt aankloten het eerste jaar. Na veel klagen (want ik gebruik de auto vaak s avonds en kwam dan als laatste thuis van alle buren, en dan paste ik gewoon niet meer op m'n plek) hebben ze de parkeerplaatsen verruimd. Jeej. Uitstappen was nog steeds een uitdaging, maar de auto paste erin.

Wat doet de buurman? Die schaft een grotere bus aan. Zo eentje die ook aan de voorkant een meter uit het vak puilde. Daar heeft de vve een stokje voor gestoken, dat ging te ver.

Nu is het ruim een jaar goed gegaan, geen bussen op het parkeerterrein. Sinds kort nieuwe buren en ja, die hebben ook een bus. Dus nu schuift de hele boel weer in elkaar :')
Ook zo belachelijk inderdaad :') mijn directe buren hebben ook een hoekhuis en hebben een bus van het werk (aannemer) en een renault Megane als luxewagen. Ook hebben we relatief weinig openbare parkeerplekken en de plekken die we hebben worden nog gehinderd met bomen met zo'n achterlijk groen hekje ervoor die 2x zo breed is als de boom.

Mag jij raden welke auto zij steevast op de oprit plaatsen en welke op de openbare parkeerplek staat, met alsnog een meter tussen de auto en dat achterlijke hekje :')


Edit: een beetje zoals dit dus



[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2016 19:20:53 ]
pi_161338840
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 13:35 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Kijk, daar zie het dus ook: een paar mensen die de auto niet recht in het vak zetten en hop, dat vak ernaast is onbruikbaar.
Je kan twee auto's naast elkaar in een vak zetten, maar zodra ze groter zijn dan een Aygo kun je dus amper uitstappen. In de praktijk doet niemand ook moeite goed te parkeren en de enkelijg die het wel doet, zet hem dan in een vak, terwijl er links en rechts 1,5 meter over blijft.
.
  FOK!fotograaf zondag 10 april 2016 @ 21:45:49 #123
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_161339120
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2016 19:10 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Ook zo belachelijk inderdaad :') mijn directe buren hebben ook een hoekhuis en hebben een bus van het werk (aannemer) en een renault Megane als luxewagen. Ook hebben we relatief weinig openbare parkeerplekken en de plekken die we hebben worden nog gehinderd met bomen met zo'n achterlijk groen hekje ervoor die 2x zo breed is als de boom.

Mag jij raden welke auto zij steevast op de oprit plaatsen en welke op de openbare parkeerplek staat, met alsnog een meter tussen de auto en dat achterlijke hekje :')

Edit: een beetje zoals dit dus

[ afbeelding ]
Ik heb een tijd in een buurt gewoond waar een paar busjesmensen hem, in een fileparkeerstukje een halve autolengte vanaf het begin zette. Gelukkig grote stoep, was snel over toen ik hem een paar keer echt strak erop zette en ze achter op redelijk klem stonden (en dan half op de stoep, een meter uit de weg, dus ik 20 cm vanaf de weg. Konden ze 's ochtends vroeg niet meer knap wegrijden, maar moesten ze 6x steken. Stom gedoe, als je knap parkeert kunnen er, afhankelijk van de lengte, 5 tot 6 auto's staan. Als er 2 van die figuren stonden, mocht je blij zijn als er 3 stonden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_161339537
Heb je geen busje voor nodig hoor. Mijn buurman hiero krijgt het voor elkaar met zijn Volvo. Er is ruimte om 3 auto's achter elkaar te laten fileparkeren, maar dat kan ie niet. Dus wat doe je dan? Dan zet je hem over twee plekken tegelijk heen natuurlijk! Halve plek voor je, zodat jij lekker makkelijk kan wegrijden en de rest kan de tijphus krijgen.

Soms wagen de andere buren er te parkeren, en dan moet hij hem verderop parkeren (als in: steken). Dan staat zijn bak dus scheef over drie plekken tegelijk heen _O-

Hij kan het niet. Daarnaast is het een aso, maar hij kan het echt niet.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zondag 10 april 2016 @ 23:05:53 #125
177940 Tunafish
met staart
pi_161341729
En mede hierom heb ik een motor die ik gewoon in de tuin parkeer :+ In de stad mooi op de stoep waar hij geen voetgangers hindert en geen omkijken meer naar.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')