abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zaterdag 3 september 2016 @ 17:40:03 #101
268038 kwakz0r
snowclones you an eggcorn
pi_165059815
registreer om deze reclame te verbergen
Dat wist ik niet Bloesem, ik ging uit van jouw woorden over wat je mini binnenkreeg. Als t zo meevalt snap ik dat ja.
pi_165059949
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 17:40 schreef kwakz0r het volgende:
Dat wist ik niet Bloesem, ik ging uit van jouw woorden over wat je mini binnenkreeg. Als t zo meevalt snap ik dat ja.
Weet ik :* Ik vind 't alsnog gewoon klote, zelfs met zo weinig. Heb nu wel een back up van iemand op dit forum als ik toch iets merk aan mini O+
  zaterdag 3 september 2016 @ 17:54:53 #103
268038 kwakz0r
snowclones you an eggcorn
pi_165060190
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 september 2016 17:45 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Weet ik :* Ik vind 't alsnog gewoon klote, zelfs met zo weinig. Heb nu wel een back up van iemand op dit forum als ik toch iets merk aan mini O+
Fijn!

:*
pi_165061102
Bloesem :*
En wat fijn van die back up O+
pi_165065165
  zaterdag 3 september 2016 @ 21:04:25 #106
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165065533
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165065784

SPOILER: eigen gezever
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gm vind ik echt zon lieve mama O+ . Zo 1 waar alle kindjes soms jaloers op zijn dat ze hun mama niet is.
S. 2014
J. 2016
pi_165066542
Geen gezever hoor gewoonmezelf. Dit is allemaal niet niks. En dan kunnen twee maanden nog eindeloos lijken. Gelukkig zijn de alarmbellen gaan rinkelen en gehoord. Sterkte :*
So much alone, so deeply by ourselves,
So far beyond the casual solitudes
Wallace Stevens
pi_165067041
Gm, jij hebt de afgelopen wel heel veel te verduren gekregen zeg. Goed dat je aan de bel trekt. Dit is wel heel veel in je zwangerschap :.*
pi_165067199
Bloesem, ik ken je niet echt. Maar wil je wel sterkte wensen!
Ik hoop dat de medicatie je helpt met het overbruggen, de druk wat van de ketel halen!
Fijn zo'n huisarts! :*

Gewoonmezelf, goed dat je aan de bel hebt getrokken!
Sterkte :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_165585072
Tip: zometeen op NPO2, 2DOC, 'Roze Wolk' een documentaire over postnatale depressie.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 26 september 2016 @ 21:55:11 #112
11682 Moonah
Jolie femme
pi_165588018
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 20:34 schreef Franny_G het volgende:
Tip: zometeen op NPO2, 2DOC, 'Roze Wolk' een documentaire over postnatale depressie.
Tnx voor de tip. Heb een half uurtje kunnen kijken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie d k wir.
  maandag 26 september 2016 @ 22:18:06 #113
335643 faptist
Maakt fouten
pi_165588805
Even een update over het jongetje.
We zijn de twee weken die gegeven waren voorbij en hij redt het momenteel op PCM.
Het is rekken, maar elke seconde is er weer 1 meer.
Ouders hebben nu ook weer familie over de vloer gehad. Zo fijn!
We houden als vriendengroep een kaartjesboek bij. we hopen dat ze , als ze er ooit eens toe aan zijn, zien dat wij met hen meegeleefd hebben vanaf de zijlijn.
Foto's van samenzijn, kaarsjes opsteken, gebeden, noem het maar. Alles wordt gebundeld in een mooi boek.
Ik hoop dat we het nog lang niet hoeven te geven.

Gm
Goed dat je aan de bel getrokken hebt. Hopelijk leiden het gesprek tot iets wat jou rust geeft. Dikke kus!
pi_165589701
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2016 22:18 schreef faptist het volgende:
We houden als vriendengroep een kaartjesboek bij. we hopen dat ze , als ze er ooit eens toe aan zijn, zien dat wij met hen meegeleefd hebben vanaf de zijlijn.

Wat een mooi idee!
  maandag 26 september 2016 @ 23:22:50 #115
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_165590950
Fap wat een ontzettend mooi gebaar :) !
pi_165595250
quote:
2s.gif Op maandag 26 september 2016 20:34 schreef Franny_G het volgende:
Ik weet niet of ik dat durf te kijken, lijkt me veel te confronterend. Is er iemand die heeft gekeken en me kan vertellen hoe het was? Ik ben er wel nieuwsgierig naar maar durf gewoon niet.

Fap, ik blijf het zo'n heftig verhaal vinden. Jullie zijn gode vrienden :*
Draagzak kopen of huren?
www.babydragen.eu
pi_165595304
Ik denk dat als je er zelf mee te maken hebt (gehad) dat je veel herkenning zult opmerken, zijn vrouwen die vertellen over hun pnd en ook hun partners aan het woord.
Gm vind ik echt zon lieve mama O+ . Zo 1 waar alle kindjes soms jaloers op zijn dat ze hun mama niet is.
S. 2014
J. 2016
pi_165595745
Fap, wat een mooi idee..

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 08:06 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dat durf te kijken, lijkt me veel te confronterend. Is er iemand die heeft gekeken en me kan vertellen hoe het was? Ik ben er wel nieuwsgierig naar maar durf gewoon niet.
Zo zat ik gisteravond ook inderdaad.. Misschien later eens overdag, als er verder niemand thuis is.. Kan ik effe rustig janken als ik daar zin in heb...
pi_165597718
Ik vond vooral het verhaal van de partners heel bijzonder om te horen. Dat raakte me echt heel diep..

Maar wat ik het meest schrijnend vind tot nu toe (ik ben halverwege) is het gebrek aan hulp, begrip en support post-partum wat ik bij de vrouwen hoor (en in mijn omgeving en uit eigen ervaring). Als 1 op de 10 vrouwen dit zo ervaart, waarom is er dan niet meer begrip en kennis?
pi_165597957
Ik vond het vrij confronterend, toch wel.. Zeker gezien het feit dat ik met F. echt geprobeerd heb om aan de bel te trekken bij de HA en daar weggestuurd ben met slaappillen en slaap maar een paar nachten goed. Oh, en stop met borstvoeding wat dat veroorzaakt ook alle ellende. Maar meh, het voelt wel echt alsof ik haar flink tekort gedaan heb in de baby tijd. Ik merk dat ik er vandaag toch ook nog steeds een beetje wiebelig van ben. Ondanks dat het nu een heel stuk beter gaat dan met F. blijf ik bang voor herhaling en moet ik oppassen om niet in oude patronen te stappen.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165598052
Ik vond het heel interessant om te zien, maar ook omdat ik geen ervaring heb met depressies. Mijn vriend, die dit wel heeft, vond het heel 'naar' om te zien en is naar boven vertrokken. Het lijkt me dat als je herkenning ziet het dus best confronterend kan zijn :*

Ik verbaasde mij ook over het gebrek aan herkenning bij de hulpverleners/artsen. Sneu dat dit zo veel mensen overkomt, daar had ik echt geen weet van!
pi_165600134
Ik vind het schockerend. Hoe kan het nou dat ik als 'leek' al voor ik zelf zwanger werd op de hoogte was van het bestaan van pre- en postnatale depressies en dat dit in de hulpverlening dan nog zo onbekend lijkt te zijn en er zo weinig begrip voor is. Dat vrouwen wordt aangepraat dat het 'tussen de oren zit', dat er vrouwen bij waren die hier vier jaar lang (!!) alleen met hun gezin mee hebben geworsteld, zonder adequate hulp. Ik kan er met mijn pet niet bij. Ik vind het ook eng eigenlijk, dat je als vrouw dus kennelijk zo in de steek gelaten kunt worden als je te maken krijgt met iets dat eigenlijk helemaal niet zo raar en uniek is. Ik hoorde ook nergens in het verhaal iets over antidepressiva. Het was eigenlijk vooral 'de rit uitzitten'?

Veel respect ook voor het verhaal van de mannen. Verder viel me op dat veel van deze vrouwen dan wel uit hun depressie waren, maar toch nog vaak een wat lege blik in hun ogen hadden (misschien kwam dat ook dat het ophalen van de herinneringen..).

Oh, en waar ik persoonlijk een beetje van schrok: bij veel van de vrouwen gebeurde dit na het krijgen van een tweede kind. Die hadden er bij hun eerste kind geen last van gehad. Dat is dus ook geen 'garantie', dat je er niet gevoelig voor bent of zoiets. Bij iedere zwangerschap/bevalling kan het weer anders zijn. Andersom kan het natuurlijk ook: bij de eerste wel, bij de tweede niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Franny_G op 27-09-2016 13:04:17 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165600500
Ik heb 1/3e kunnen zien, daarna uit gezet. De herkenning an sich van de vrouwen deed mij niet zoveel. Meer de verhalen van de mannen. Mijn man heeft uiteraard alles meegekregen en stond wat dat betreft aan de zijlijn. Hij zag zijn vrouw compleet veranderen. Misschien wel voorgoed. Al moet ik zeggen dat ik mij compleet anders voel dan 8 maanden geleden, maar ik blijf een kortere lont houden en als S. een jankdag heeft wil ik wel eens een terugvalletje hebben.

En inderdaad. Dat ze er bij de 2e last van kregen. Durf ik nu wel een 2e? :'(
Gelukkig zal ik nu waarschijnlijk begeleiding tijdens en na de zwangerschap krijgen en heb ik heel wat triggers zelf in de hand.
pi_165600934
Ik vond (en vind) die tweede dus doodeng. En een derde komt hier nevernooitnietmeer. Door dit.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165606880
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 13:17 schreef coccinelle het volgende:

En inderdaad. Dat ze er bij de 2e last van kregen. Durf ik nu wel een 2e? :'(
Gelukkig zal ik nu waarschijnlijk begeleiding tijdens en na de zwangerschap krijgen en heb ik heel wat triggers zelf in de hand.
Jawel, dat durf je. Om de reden die je zelf noemt.

Ik had het bij de oudste wel en de jongste niet. Kennis ook. Vriendin bij alledrie. Er is geen peil op te trekken.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')