abonnement Unibet Coolblue
pi_161173544
Mijn moeder en tante zijn vorige week teruggekomen van vakantie. Aangekomen op schiphol waren de koffers achtergebleven tijdens de transfer in Istanbul. Heel fijn, aangezien dit op de heenweg ook gebeurd is. Nu hebben ze vandaag de koffers thuisbezorgd gekregen.

Na controle is gebleken dat alle 4 de koffers open zijn gemaakt. Alles wat eetbaar was, is weggegooid. Daarnaast missen er wat spullen.

Iemand enig idee wat we hier qua rechten hebben?
pi_161173688
Als die eetbare zaken niet ingevoerd mochten worden heb je recht op een boete ja :Y
pi_161173733
Bewijs maar.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_161173745
Eetbare spullen mogen toch niet mee, scheelt weer.
pi_161173752
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2016 18:53 schreef CrashO het volgende:
Als die eetbare zaken niet ingevoerd mochten worden heb je recht op een boete ja :Y
Het gaat niet om dierlijke producten. Daarnaast lijkt het mij vreemd dat ze zonder toestemming je koffer mogen openmaken.
pi_161173768
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 18:56 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Het gaat niet om dierlijke producten. Daarnaast lijkt het mij vreemd dat ze zonder toestemming je koffer mogen openmaken.
:|W
  maandag 4 april 2016 @ 18:57:54 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_161173777
Wat ontbrak er nog meer dan?
pi_161173783
Het enige wat ik weet is. Dat toen ik me koffer kwijt was (ergens op gran cannaria gebeurt) dat ik de sleuteltjes in moest leveren bij de verloren bagage zodat de douane ze evt open kon maken.

Dus ze mogen het wel sowieso
Do what you love, love what you do!
pi_161173795
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 18:56 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Het gaat niet om dierlijke producten. Daarnaast lijkt het mij vreemd dat ze zonder toestemming je koffer mogen openmaken.
Planten, zaden, bloemen, groenten en fruit hebben ook restricties. Dus behalve wanneer er wat pakjes kauwgom of stroopwafels in je koffer zaten is de kans groot dat het niet mocht als je het kan eten. En ja, dan mag de douane er gewoon in.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2016 18:59:11 ]
pi_161173808
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 18:56 schreef MaximumRush het volgende:
Het gaat niet om dierlijke producten.
http://www.belastingdiens(...)it_een_niet_eu_land/
quote:
Daarnaast lijkt het mij vreemd dat ze zonder toestemming je koffer mogen openmaken.
Is helemaal niet vreemd.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_161173822
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:58 schreef kree het volgende:
Het enige wat ik weet is. Dat toen ik me koffer kwijt was (ergens op gran cannaria gebeurt) dat ik de sleuteltjes in moest leveren bij de verloren bagage zodat de douane ze evt open kon maken.

Dus ze mogen het wel sowieso
En dan zonder enige kennisgeving alles maar eruit halen? Het is letterlijk allemaal open gemaakt, weggegooid en verpakkingen en afval zijn weer in de koffer gestopt.
pi_161173832
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 18:59 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

En dan zonder enige kennisgeving alles maar eruit halen? Het is letterlijk allemaal open gemaakt, weggegooid en verpakkingen en afval zijn weer in de koffer gestopt.
Wat voor eten was het?
En ja, open maken en weggooien mogen ze. Border patrol met die Aziaten en hun thee plantjes nooit gezien? :P Grote kans dat ze je koffer door de scanner gooien en plantaardig materiaal zagen. Toen open maakten en alles weggegooid hebben. Dus heb je nog mazzel dat je geen dikke boete krijgt.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2016 19:02:26 ]
pi_161173853
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 18:59 schreef MaximumRush het volgende:
En dan zonder enige kennisgeving alles maar eruit halen? Het is letterlijk allemaal open gemaakt, weggegooid en verpakkingen en afval zijn weer in de koffer gestopt.
Ik denk dat jullie nog geluk hebben gehad. De kennisgeving die vaak bij dit soort zaken wordt gegeven, is een boete.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_161173863
Douane mag zeker in je koffer kijken. En alle spullen die ziektes/bacterien kunnen veroorzaken gaan eruit. Kijk eens Border Security over de douane in Australie. Dikke boetes als je niet eerlijk hebt aangegeven als er eetbare spullen inzitten.

Veel ziektes in veestapels en gewassen komen in Australie niet voor. En dat willen ze graag zo houden. Evenzo in Europa.
pi_161173900
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 18:56 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Het gaat niet om dierlijke producten. Daarnaast lijkt het mij vreemd dat ze zonder toestemming je koffer mogen openmaken.
Belachelijk inderdaad. Had laatst een koffer met coke verstuurd. Hebben ze de koffer gewoon opengemaakt.
  roze maandag 4 april 2016 @ 19:03:31 #16
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161173932
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 18:57 schreef Aventura het volgende:
Wat ontbrak er nog meer dan?
Your beauty never ever scared me.
pi_161173950
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 19:02 schreef CR7 het volgende:

[..]

Belachelijk inderdaad. Had laatst een koffer met coke verstuurd. Hebben ze de koffer gewoon opengemaakt.
Dat dat kan tegenwoordig! Tsss.
pi_161173958
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 19:01 schreef Glider76 het volgende:
Douane mag zeker in je koffer kijken. En alle spullen die ziektes/bacterien kunnen veroorzaken gaan eruit. Kijk eens Border Security over de douane in Australie. Dikke boetes als je niet eerlijk hebt aangegeven als er eetbare spullen inzitten.

Veel ziektes in veestapels en gewassen komen in Australie niet voor. En dat willen ze graag zo houden. Evenzo in Europa.
Iets met appels en peren. In Nederland gelden hele andere douane regels dan in Australië.
pi_161173986
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 19:04 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Iets met appels en peren. In Nederland gelden hele andere douane regels dan in Australië.
Wat zat er in je koffer dan? Want tot nu toe heb je alleen geklaagd dat eten uit je koffer gehaald is (en wat spullen) maar je hebt nog niet verteld "wat" er in zat.

Kunnen wij wel vertellen of die regels gelden..

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2016 19:05:51 ]
pi_161174003
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 19:04 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Iets met appels en peren. In Nederland gelden hele andere douane regels dan in Australië.
Valt wel mee denk ik. Ja in Australie zijn ze nog kritischer en zeikeriger. Maar het idee is hetzelfde. Geen invoer van producten die mogelijk enige vorm van ziektes of bacterien bevatten.
pi_161174010
Het ging om allerlei soorten noten, koekjes en snoepgoed. Allemaal zaken waar niks over staat op de website van de belastingdienst. Daarnaast reis ik meerdere keren per jaar buiten de EU en neem ik altijd wel wat eten mee vanuit diverse landen. Nog nooit problemen mee gehad.
pi_161174050
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 19:06 schreef MaximumRush het volgende:
Het ging om allerlei soorten noten
Telt als plantaardig -> zaden.


[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2016 19:08:19 ]
pi_161174108
Er mag niks eetbaars de EU ingevoerd worden.
.
pi_161174109
quote:
99s.gif Op maandag 4 april 2016 19:08 schreef CrashO het volgende:

[..]

Telt als plantaardig -> zaden.
[ afbeelding ]
http://www.belastingdiens(...)osanitaire_producten

Ging om een kleine hoeveelheid, dus zou geen probleem moeten zijn.
pi_161174136
Ik zou aangifte doen wegens diefstal, TS.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')