abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_161157570
De psychologie is iets aparts. Iedereen is anders maar tegelijkertijd is elk wezen hetzelfde. Behalve als je kijkt naar het bewustzijn. Dat ben ik en niet jullie. Waarom niet? Omdat dat in hetzelfde geloof past als in het geloof in god. Alleen van mezelf ben ik zeker.

Dus, ik ben alleen. Dus, ik ben god. Alles is mijn verbeelding. Alles wat ik wil geschiedt. Niet in de zin van, en nu ga jij dit voor mij doen, maar meer van dingen die belangrijk voor me zijn. Financiën, vrijheid, hulp, dit allemaal door de plek waar ik woon.

Hoe bijzonder is dat. Dat ik niet in een arabisch land woon waar me verteld wordt dat ik de koran moet lezen wil ik genezen. Nee, ik heb ervoor gekozen om de uitdagingen aan te gaan die ik ook echt wil aangaan. Misschien wil ik wel psychotisch zijn. Misschien wil ik wel gek worden van stemmen. Het leuke is, als ik het zat ben is het ook zo weer over. Zelf heb ik de kracht om er zonder enige cognitieve schade ook weer uit te komen. De geschiedenis heeft dat al meerdere keren bewezen.

Nu wil ik iets zeggen over medicatie maar dat mag niet op FOK!. Misschien ook wel de bedoeling, anders heb ik sowieso een probleem. Anders had ik het wel gedaan.

Samenvatting:
Zoveel geluk aan mijn kant, ik heb alles wat ik wil of anders ligt het binnen handbereik. Ik kan alles doen wat ik wil. Dat komt omdat ik de enige geest in het hele universum ben, want geloven in jullie is hetzelfde als geloven in god. Dus: ik ben god.

Toedels. :P
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_161157729
Met dit verschil dat je niet jezelf bent maar je bewustzijn is opgebouwd uit een weerspiegeling van anderen. Sorry, maar alle anderen zijn god
pi_161157809
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 22:21 schreef Dingflofbips het volgende:
Met dit verschil dat je niet jezelf bent maar je bewustzijn is opgebouwd uit een weerspiegeling van anderen. Sorry, maar alle anderen zijn god
Ik sta open voor suggesties, maar dit kan ik even niet volgen. Kan je het verhelderen?
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_161158064
quote:
14s.gif Op zondag 3 april 2016 22:23 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Ik sta open voor suggesties, maar dit kan ik even niet volgen. Kan je het verhelderen?
ik bedoel dat je bewustzijn in feite niets anders is dan de voortdurende feedback die je van andere mensen en de wereld om je heen hebt gekregen. Je 'zijn' is derhalve primair een weerspiegeling van de wereld om je heen. God ligt daarmee buiten jezelf. Je mag het bij mij leggen als je wil. Ik kan het zelf niet :)
pi_161158306
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 22:29 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

ik bedoel dat je bewustzijn in feite niets anders is dan de voortdurende feedback die je van andere mensen en de wereld om je heen hebt gekregen. Je 'zijn' is derhalve primair een weerspiegeling van de wereld om je heen. God ligt daarmee buiten jezelf. Je mag het bij mij leggen als je wil. Ik kan het zelf niet :)
Dat is je verstand en manier waarop je denkt. Je bewustzijn is wel heel iets meer. De geest waarmee je de wereld ziet en het zijn van de kracht binnenin waarvan je, heel simpel gezegd, weet dat het niet je hersenen zijn maar iets hogers. Anders had ik ook niet in dit lichaam gezeten. Als we ervanuit zouden gaan dat ik per toeval in dit lichaam geboren ben, hoeveel kans heb ik dan gehad om de 'jackpot' te winnen? Onmogelijk als je kijkt naar de levensvormen van waar wij weet van hebben en bedenk dan nog eens naar de kans op leven buiten deze planeet.

Sure.
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_161158554
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 22:35 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Dat is je verstand en manier waarop je denkt. Je bewustzijn is wel heel iets meer. De geest waarmee je de wereld ziet en het zijn van de kracht binnenin waarvan je, heel simpel gezegd, weet dat het niet je hersenen zijn maar iets hogers. Anders had ik ook niet in dit lichaam gezeten. Als we ervanuit zouden gaan dat ik per toeval in dit lichaam geboren ben, hoeveel kans heb ik dan gehad om de 'jackpot' te winnen? Onmogelijk als je kijkt naar de levensvormen van waar wij weet van hebben en bedenk dan nog eens naar de kans op leven buiten deze planeet.

Sure.
Oké nu maak je er een religieus feestje van. Of iig iets wat daar op lijkt.
pi_161158646
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 22:43 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Oké nu maak je er een religieus feestje van. Of iig iets wat daar op lijkt.
Ik kom met reële argumenten hoor. Ik denk meer dat je de strekking niet snapt.
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_161158766
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 22:46 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Ik kom met reële argumenten hoor. Ik denk meer dat je de strekking niet snapt.
klopt het dat je je beroept je op 'iets hogers' en claimt dat er geen toeval kan zijn? Dan gaan de alarmbellen hier wel af eerlijk gezegd
pi_161158853
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 22:50 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

klopt het dat je je beroept je op 'iets hogers' en claimt dat er geen toeval kan zijn? Dan gaan de alarmbellen hier wel af eerlijk gezegd
Dat iets hogers is dus de geest. Dat wat zorgt dat ik niet in de categorie robot val dus. En toeval bestaat inderdaad niet aangezien alles zich in mijn geest bevindt en alles dus eigenlijk ingebeeld is. En aangezien ik dan de enige bewustzijn ben, waarin alles zich in mijn geest afspeelt, bepaal ik wat er in de wereld gebeurt. Zodoende. :)
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_161166373
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 22:54 schreef misterxvany het volgende:

[..]

Dat iets hogers is dus de geest. Dat wat zorgt dat ik niet in de categorie robot val dus. En toeval bestaat inderdaad niet aangezien alles zich in mijn geest bevindt en alles dus eigenlijk ingebeeld is. En aangezien ik dan de enige bewustzijn ben, waarin alles zich in mijn geest afspeelt, bepaal ik wat er in de wereld gebeurt. Zodoende. :)
Probeer maar een boom te laten omvallen met jouw geest ;)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_161166890
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 12:38 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Probeer maar een boom te laten omvallen met jouw geest ;)
Dat kan ik niet omdat ik eerder regels heb gemaakt waardoor dat onmogelijk is gemaakt. :)
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_161166923
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 22:18 schreef misterxvany het volgende:
De psychologie is iets aparts. Iedereen is anders maar tegelijkertijd is elk wezen hetzelfde. Behalve als je kijkt naar het bewustzijn. Dat ben ik en niet jullie. Waarom niet? Omdat dat in hetzelfde geloof past als in het geloof in god. Alleen van mezelf ben ik zeker.

Dus, ik ben alleen. Dus, ik ben god. Alles is mijn verbeelding. Alles wat ik wil geschiedt. Niet in de zin van, en nu ga jij dit voor mij doen, maar meer van dingen die belangrijk voor me zijn. Financiën, vrijheid, hulp, dit allemaal door de plek waar ik woon.

Hoe bijzonder is dat. Dat ik niet in een arabisch land woon waar me verteld wordt dat ik de koran moet lezen wil ik genezen. Nee, ik heb ervoor gekozen om de uitdagingen aan te gaan die ik ook echt wil aangaan. Misschien wil ik wel psychotisch zijn. Misschien wil ik wel gek worden van stemmen. Het leuke is, als ik het zat ben is het ook zo weer over. Zelf heb ik de kracht om er zonder enige cognitieve schade ook weer uit te komen. De geschiedenis heeft dat al meerdere keren bewezen.

Nu wil ik iets zeggen over medicatie maar dat mag niet op FOK!. Misschien ook wel de bedoeling, anders heb ik sowieso een probleem. Anders had ik het wel gedaan.

Samenvatting:
Zoveel geluk aan mijn kant, ik heb alles wat ik wil of anders ligt het binnen handbereik. Ik kan alles doen wat ik wil. Dat komt omdat ik de enige geest in het hele universum ben, want geloven in jullie is hetzelfde als geloven in god. Dus: ik ben god.

Toedels. :P
A) Wie zegt dat er een geest is?
B) Zo ja, wie zegt dat jouw geest de enige is?
C) Solipsisme?
D) Probeer met jouw geest maar even het belastingstelsel te veranderen. :Y
pi_161167079
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:07 schreef laforest het volgende:

[..]

A) Wie zegt dat er een geest is?
B) Zo ja, wie zegt dat jouw geest de enige is?
C) Solipsisme?
D) Probeer met jouw geest maar even het belastingstelsel te veranderen. :Y
A) Iemand die zegt dat de geest niet bestaat, heeft blijkbaar geen geest. Die hele kracht bestaat bij diegene dan niet en dat is nou net de enige manier waarop iemand kan zeggen dat het wel bestaat. Zo'n persoon is eigenlijk een computer aangedreven door de hersenen.
B) Ik. Aangezien ik zoveel geluk heb ik het leven, dat het onmogelijk is dat ik per toeval in dit lichaam geboren ben. Zodoende kan ik er op z'n minst aan twijfelen of anderen met minder geluk bewust voor hun lichaam gekozen hebben. Dus, dat maakt mij de enige.
C) Dat heeft wel wat raakvlakken inderdaad.
D) Dat wil ik niet, dus dat kan ik niet. Ik kan prima leven met belastingen dus er is voor mij geen noodzaak.

ps. Hoewel alles zich in mijn geest afspeelt, ik heb eerder mijn eigen regels gemaakt waar ik niet vanaf kan wijken. Dus ik kan niet toveren. Alles komt door acties van mij of anderen.
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_161167154
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:16 schreef misterxvany het volgende:

[..]

A) Iemand die zegt dat de geest niet bestaat, heeft blijkbaar geen geest. Die hele kracht bestaat bij diegene dan niet en dat is nou net de enige manier waarop iemand kan zeggen dat het wel bestaat. Zo'n persoon is eigenlijk een computer aangedreven door de hersenen.
B) Ik. Aangezien ik zoveel geluk heb ik het leven, dat het onmogelijk is dat ik per toeval in dit lichaam geboren ben. Zodoende kan ik er op z'n minst aan twijfelen of anderen met minder geluk bewust voor hun lichaam gekozen hebben. Dus, dat maakt mij de enige.
C) Dat heeft wel wat raakvlakken inderdaad.
D) Dat wil ik niet, dus dat kan ik niet. Ik kan prima leven met belastingen dus er is voor mij geen noodzaak.
A) Bewijs dat maar even. Nogal een grote stellingname zonder enig tastbaar bewijs. Zeggen dat iets wel of niet is heeft geen invloed op wat wel of niet is.
B) Geluk kenmerkt zich door toeval. Want niemand anders heeft geluk? Je hebt nog helemaal niet bewezen dat er een geest is, dus B staat ook niet vast. Eerder wishful thinking.
C) Niet alleen raakvlakken, maar dat is het gewoon. Mja, Descartes kon ook geen antwoord geven op hoe een solipisitische geest met de wereld contact kon hebben via een lichaam, wat geen geest is, dus mja...
D) Ja, ja, flauw antwoord. Omdat je het niet wil. Ofwel, je kunt het niet, want anders zou je ons wel even het absolute bewijs geven. Zoiets als met religie ook vaak het geval is. Waarom niet in een keer het bewijs geven en dan kunnen we je allemaal aanraken en aanbidden.

(ps ik kan bijvoorbeeld jouw post laten verdwijnen, of je dit nu wilt of niet. Of ik kan hem laten staan, editten. etc. heeft met jouw geest of wil niets van doen) Toedels.
pi_161167421
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:21 schreef laforest het volgende:

[..]

A) Bewijs dat maar even. Nogal een grote stellingname zonder enig tastbaar bewijs. Zeggen dat iets wel of niet is heeft geen invloed op wat wel of niet is.
B) Geluk kenmerkt zich door toeval. Want niemand anders heeft geluk? Je hebt nog helemaal niet bewezen dat er een geest is, dus B staat ook niet vast. Eerder wishful thinking.
C) Niet alleen raakvlakken, maar dat is het gewoon. Mja, Descartes kon ook geen antwoord geven op hoe een solipisitische geest met de wereld contact kon hebben via een lichaam, wat geen geest is, dus mja...
D) Ja, ja, flauw antwoord. Omdat je het niet wil. Ofwel, je kunt het niet, want anders zou je ons wel even het absolute bewijs geven. Zoiets als met religie ook vaak het geval is. Waarom niet in een keer het bewijs geven en dan kunnen we je allemaal aanraken en aanbidden.

(ps ik kan bijvoorbeeld jouw post laten verdwijnen, of je dit nu wilt of niet. Of ik kan hem laten staan, editten. etc. heeft met jouw geest of wil niets van doen) Toedels.
A) Als je echt een geest hebt, dan merk je dat constant. Mensen zonder geest hebben geen idee wat een geest inhoudt en zullen het ook nooit geloven.

B) Ik zeg niet dat niemand anders geluk heeft, het enige wat ik zeg is dat ik verschrikkelijk veel geluk heb. Zodanig veel dat ik wel voor dit leven gekozen moet hebben. Genoeg mensen die in de ellende leven, kan me niet voorstellen dat zij daar echt voor gekozen hebben.

C) Dat is heel simpel. Ook mijn lichaam is mijn verbeelding. Alles is verbeelding.

D) Misschien wil ik niet aanbeden worden. Misschien maakt het bewijs wel alles kapot. Ik wil gewoon een rustig leventje zonder gezeik en hoe kan ik dat nog hebben als ik ineens een wereldberoemde god ben? Dan komt iedereen naar me toe, dat zou toch ook niemand willen?

En ja, je kunt mijn posts verwijderen maar je geeft me wel de kans om alles te kopiëren.
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_161167483
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 13:33 schreef misterxvany het volgende:

[..]

A) Als je echt een geest hebt, dan merk je dat constant. Mensen zonder geest hebben geen idee wat een geest inhoudt en zullen het ook nooit geloven.

B) Ik zeg niet dat niemand anders geluk heeft, het enige wat ik zeg is dat ik verschrikkelijk veel geluk heb. Zodanig veel dat ik wel voor dit leven gekozen moet hebben. Genoeg mensen die in de ellende leven, kan me niet voorstellen dat zij daar echt voor gekozen hebben.

C) Dat is heel simpel. Ook mijn lichaam is mijn verbeelding. Alles is verbeelding.

D) Misschien wil ik niet aanbeden worden. Misschien maakt het bewijs wel alles kapot. Ik wil gewoon een rustig leventje zonder gezeik en hoe kan ik dat nog hebben als ik ineens een wereldberoemde god ben? Dan komt iedereen naar me toe, dat zou toch ook niemand willen?

En ja, je kunt mijn posts verwijderen maar je geeft me wel de kans om alles te kopiëren.
Mja, Berkeley and Descartes waren niet succesvol in deze lijn van argument, jij tot dusver ook niet. Ik kan je simpel laten zien dat jouw geest niet op alles invloed heeft, zoals aangegeven.

en jouw antwoord op D krijg van mij een: :')____!!!
pi_161167543
quote:
10s.gif Op maandag 4 april 2016 13:36 schreef laforest het volgende:

[..]

Mja, Berkeley and Descartes waren niet succesvol in deze lijn van argument, jij tot dusver ook niet. Ik kan je simpel laten zien dat jouw geest niet op alles invloed heeft, zoals aangegeven.

en jouw antwoord op D krijg van mij een: :')____!!!
Weet je, misschien wil ik ook wel niet dat ik op alles invloed heb. Uitdaging, onverwachte dingen, soms een beetje gezeik, dat heeft ook zo z'n charmes.
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_161273845
Waarom krijg ik hier zo weinig reacties op?

Vinden mensen het moeilijk te begrijpen? Of is het te belachelijk? Is er niks op te zeggen omdat mijn logica helemaal klopt?

Liefst heb ik hier namelijk een discussie gaande. :P
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_161273979
Ik denk dat het tijd is voor een schopje naar TRU. :W
pi_161274007
The fuck? Mag ik hier geen normale discussie over hebben zonder gezweef?
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_161274024
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:15 schreef misterxvany het volgende:
The fuck? Mag ik hier geen normale discussie over hebben zonder gezweef?
Jij hebt hele bijzondere paranormale krachten die andere gewone mensen niet hebben en daarom is het hier beter thuis. In ieder geval niet in F&L.
pi_161274079
quote:
4s.gif Op vrijdag 8 april 2016 10:16 schreef laforest het volgende:

[..]

Jij hebt hele bijzondere paranormale krachten die andere gewone mensen niet hebben en daarom is het hier beter thuis. In ieder geval niet in F&L.
Nee ik heb geen paranormale krachten. In ieder geval liet ik dat erbuiten want anders had het inderdaad beter in TRU gestaan. Sterker nog, ik heb het erover gehad dat ik een verbeelding heb dat mijn werkelijkheid dat zo relaxed mogelijk kan bestaan. Niks paranormaals. Ik kan ook niets veranderen wat andere mensen ook niet kunnen. Want, daar heb ik voor gezorgd dat ik dat niet kan.

Naar mijn mening is het een volstrekt normale F&L topic als je het hebt over hoe de werkelijkheid in elkaar zit.
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:17:55 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_161275172
Dit is inderdaad gewoon solipsisme en verder niets. Eigenlijk alleen nuttig als gedachte experiment en verder totaal nutteloos. Zet twee overtuigd solipsisten tegenover elkaar en geen van beiden zal overtuigd kunnen worden van hun eigen ongelijk.

In principe kan het ook zo ver gaan dat solipsisme het bij het rechte eind heeft maar dat het daadwerkelijk Bewustzijn zodanig breed is dat het stoffelijke lichaam niet de grens is. Dan heb je dus wel gelijk, op zich, maar dan is wie je bent en wat je ervaart niet meer (of minder) dan een schaduw van een splinter van een fragment van het geheel en is het geheel de 'bron' van het bewustzijn die zichzelf subjectief ervaart.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_161283814
Voor zover ik je kan volgen stel je in principe dat het bewustzijn allemaal splinters zijn in alle levende wezens, dit staat haaks op het feit dat mijn bewustzijn ik ben en niet iemand anders. Dat kan niet kloppen, want waarom heb ik dan zoveel geluk en zoveel andere mensen niet? Er moet een reden zijn voor mijn geluk.

7 miljard mensen, minstens een miljard mensen wonen in China, daar heb je het al niet zo goed, dan al die Afrikaantjes nog, die lijden honger en/of zijn verwikkeld in een stammenstrijd, en alle andere plekken waar oorlog en/of hongersnood is.

Ook de plekken waar het relatief goed is, is niet zo goed als Nederland. Het sociale vangnet, de zorg, enzovoorts. En dan nog eens mijn persoonlijke situatie hier. Ook daarmee heb ik meer geluk dan anderen. Ik hoef niet te werken, en ook nog eens legitiem. Mijn inkomen is goed. De ellende waardoor ik niet hoef te werken neem ik dan maar op de koop toe.
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
pi_161432856
Bij nader inzien zou het inderdaad best kunnen dat ik (wij) één bewustzijn zijn die steeds verspringt naar andere lichamen. Echter, waarom ben ik op dit moment dan in dit lichaam bezig om te verklaren waarom ik god ben en anderen lachen me weg? Moet ik mijn andere lichamen dan zien te overtuigen? Straks ben ik nog echt psychotisch en zit ik vast ofzo. ;(

Ook een mooi argument voor het god-zijn. Als ik niet opgenomen wil worden, dan gebeurt dat ook niet. Of het moet echt nut hebben. Nooit ben ik echt een gevaar geweest, heb mezelf altijd onder controle gehad.

Misschien is het tijd om psychotisch te worden. Heb nog een hoop te leren. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door misterxvany op 14-04-2016 21:39:38 ]
Als je geen excuses krijgt dan moet je hem maar jatten.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')