abonnement Unibet Coolblue
pi_161760030
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:51 schreef Puala het volgende:
Vandaag de muur met blauw mozaïek betegeld. En dat viel dus niet tegen :) Ik moet nog even kijken hoe ik exact uit ben gekomen rond het stopcontact, want daar kwam ik midden in zo'n mini tegeltje uit (hoe verzin je het!).
Is het een doos voor een schakelaar of echt een wcd? Als het voor een schakelaar is, kun je overwegen om een sensor in je plafond te maken die de lamp schakelt. Heb je ook geen schakelaar meer nodig...
  woensdag 27 april 2016 @ 20:13:53 #52
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161760235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:59 schreef Barrah het volgende:
Goed werk!

Sorry, maar ik ga het toch vragen. Waarom heb je die blauwe strook op de ombouw niet een paar tegeltjes breder gemaakt, zodat je met de buitenste grote tegels op een hele tegel was uitgekomen? Was volgens mij veel mooier geweest, makkelijker om te maken (minder te snijden) en minder verlies...
Omdat nu de blauwe strook precies een heel matje is gok ik...
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161760303
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:13 schreef laziness het volgende:
Omdat nu de blauwe strook precies een heel matje is gok ik...
dan nog, die dingen zijn 100x makkelijker te knippen dan een tegel te snijden...
  woensdag 27 april 2016 @ 20:36:30 #54
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_161760990
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 19:55 schreef Vonkenboer het volgende:
Slijpbrommer _O- :D
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2016 20:06 schreef derLudolf het volgende:
:P

Mengsmering, hoop kabaal...

Alleen dr cilinderinhoud van een flinke is het dubbele van een brommer :D

http://www.stihl.nl/STIHL(...)2774-510/TS-700.aspx
Starten van zo een ding is ook best lastig :P

http://www.dumpert.nl/med(...)p_de_bouwplaats.html

:+ :+
  Moderator woensdag 27 april 2016 @ 20:38:25 #55
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161761069
quote:
6s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:36 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]


[..]

Starten van zo een ding is ook best lastig :P

http://www.dumpert.nl/med(...)p_de_bouwplaats.html

:+ :+
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161762345
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:59 schreef Barrah het volgende:
Goed werk!

Sorry, maar ik ga het toch vragen. Waarom heb je die blauwe strook op de ombouw niet een paar tegeltjes breder gemaakt, zodat je met de buitenste grote tegels op een hele tegel was uitgekomen? Was volgens mij veel mooier geweest, makkelijker om te maken (minder te snijden) en minder verlies...
Nu lopen alle voegen netjes door. En dat vind ik mooier dan dat dat gaat verspringen.
pi_161762383
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 20:07 schreef Captor het volgende:

[..]

Is het een doos voor een schakelaar of echt een wcd? Als het voor een schakelaar is, kun je overwegen om een sensor in je plafond te maken die de lamp schakelt. Heb je ook geen schakelaar meer nodig...
Wil ik niet, want dimmer. 'S nachts geen volle lamp in je gezicht, maar nét genoeg O+
  Moderator woensdag 27 april 2016 @ 21:21:38 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161762912
Goed bezig kluschick :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161763762
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:51 schreef Puala het volgende:
Vandaag de muur met blauw mozaïek betegeld. En dat viel dus niet tegen :) Ik moet nog even kijken hoe ik exact uit ben gekomen rond het stopcontact, want daar kwam ik midden in zo'n mini tegeltje uit (hoe verzin je het!). Maar niet ontevreden. De waterpas er tig keer langs gehad en die vond geen oneffenheden :)

Over de andere tegels. Tsja. Wat moet ik zeggen. Het zit er prima op, een vakman kan het vast beter. Er zitten 2 tegels onderop die wat een knikje hebben vanaf bovenaf gezien. En ik ben boven de ombouw niet lekker uitgekomen met mijn tegels. Dus daar zit een raar randje, maar ik denk dat als de toiletrollen er straks staan en iets van een decoratief meuk dingetje. Dat het helemaal niet opvalt dat daar een gek randje zit O-) En anders, hey het is beter dan het was (slechter kon ook niet he? :') )

Oh en ik ga echt nooooooooooit meer af op het meetwerk van de vorige bewoner. De pot hangt dus nét niet in het midden van de ruimte :( Dus als de klep dicht is zie je echt een halve cm verschil. Ik heb overwogen te gaan breken, maar zo irritant vind ik het eigenlijk niet met de klep omhoog (en zo staat t toch het meeste).

[ afbeelding ]
^O^ ziet er goed uit!
  woensdag 27 april 2016 @ 22:13:10 #60
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_161764766
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 21:06 schreef Puala het volgende:

[..]

Nu lopen alle voegen netjes door. En dat vind ik mooier dan dat dat gaat verspringen.
Oké, daar heb je op zich wel een punt (ik had hem ook bewust als vraag geformuleerd hoor).

In jouw geval had ik de spoelbak in de mozaïek gezet en de rest in grote tegels, dat had al gescheeld. Maar ik ben niet degene die er hoeft te schijten ;)
pi_161764926
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2016 22:13 schreef Barrah het volgende:

[..]

Oké, daar heb je op zich wel een punt (ik had hem ook bewust als vraag geformuleerd hoor).

In jouw geval had ik de spoelbak in de mozaïek gezet en de rest in grote tegels, dat had al gescheeld. Maar ik ben niet degene die er hoeft te schijten ;)
Er is wel over nagedacht O-)

Het eerlijkste antwoord is dat het mozaiek uit onervarenheid voor het zagen/snijden van tegels is geboren. Ik heb eerst de zijmuur gedaan en daar wat 'ervaring' opgedaan. Daarna het plateau boven het reservoir. Daarna de buitenste rijen witte tegels.. En toen ik zag wat en hoe er in de middelste kolom moest komen ben ik overgestapt op de blauwe matjes :@ eigenlijk paste die nét niet, maar die matjes zijn nog wat flexibel.. gelukkig. Enige is dat links onder de op maat gesneden tegels later zijn geplaast, dus dat ik daar vandaag 3 blauwe tegeltjes heb weggehaald en die moeten nog terug.

De hele achterwand mozaiek vond ik niet leuk. Ik hou van blauw! En dan zou ik er met mijn kont heen zitten.. Zonde toch? ;)
pi_161783601
Gister trouwens ook nog wat meegemaakt. Ik ging even de stad in, dus de deur dicht. Sleutel er in om hem op slot te draaien.. doet het slot niets. Ja millimeters wiebelen maar meer niet. Niet open, maar ook niet op slot.

****

Sleutels bekeken, maar nee geen sleutel van de achterdeur. Controle wees uit dat die toch echt helaas niet per ongeluk open was, want dat is alleen als je het niet wilt. Niet als het ineens toch wel handig is dat je de deur vergeten bent op slot te doen.

De buurman heeft het slot open gehengeld. En daarna hebben we samen het slot uit elkaar gehaald en bleek dat het probleem echt in de cilinder zat, niet in het opbouw slot op de deur. Alles flink met olie ingespoten en toen werkte het weer.

Even later probeerde ik het met de reserve sleutel die die bouwvakker van de week had geleend..

Alles krom/scheef..

Hoe krijg je het voor elkaar |:( |:(

[ Bericht 8% gewijzigd door Puala op 29-04-2016 06:50:58 ]
pi_161789610
Ik denk dat hij geen vrijdagmiddag hamer bij zich had.

pi_161792153
Zo, dan ga ik nu even je sleutel kopiëren :p
pi_161792888
Ik zou idd die detailfoto snel weghalen als je de cilinders niet hebt vernieuwd..
pi_161792911
Dr zit een ander slot op, maar hij is ook al weg.
pi_161819883
Gut gut wat levert dat voegen krabben een bende op zeg :X
pi_161819935
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:08 schreef Puala het volgende:
Gut gut wat levert dat voegen krabben een bende op zeg :X
dan krab je je wel even achter de oren 8-)
Hooray for boobies!
pi_161820019
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:12 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

dan krab je je wel even achter de oren 8-)
Nou je niest eerder jezelf suf vanwege het stof :P
pi_161820065
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:19 schreef Puala het volgende:

[..]

Nou je niest eerder jezelf suf vanwege het stof :P
OEI! gratis neusholtereiniging, altijd smakelijk
Hooray for boobies!
  zondag 1 mei 2016 @ 18:07:13 #71
440325 Chicolade
Chocolade
pi_161851136
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2016 19:51 schreef Puala het volgende:
Vandaag de muur met blauw mozaïek betegeld. En dat viel dus niet tegen :) Ik moet nog even kijken hoe ik exact uit ben gekomen rond het stopcontact, want daar kwam ik midden in zo'n mini tegeltje uit (hoe verzin je het!). Maar niet ontevreden. De waterpas er tig keer langs gehad en die vond geen oneffenheden :)

Over de andere tegels. Tsja. Wat moet ik zeggen. Het zit er prima op, een vakman kan het vast beter. Er zitten 2 tegels onderop die wat een knikje hebben vanaf bovenaf gezien. En ik ben boven de ombouw niet lekker uitgekomen met mijn tegels. Dus daar zit een raar randje, maar ik denk dat als de toiletrollen er straks staan en iets van een decoratief meuk dingetje. Dat het helemaal niet opvalt dat daar een gek randje zit O-) En anders, hey het is beter dan het was (slechter kon ook niet he? :') )

Oh en ik ga echt nooooooooooit meer af op het meetwerk van de vorige bewoner. De pot hangt dus nét niet in het midden van de ruimte :( Dus als de klep dicht is zie je echt een halve cm verschil. Ik heb overwogen te gaan breken, maar zo irritant vind ik het eigenlijk niet met de klep omhoog (en zo staat t toch het meeste).

[ afbeelding ]
Ziet er netjes uit, mijn eerste keer (toiletombouw) duurde een stuk langer en de eerste poging zag er een stuk slechter uit! En inderdaad, zonde om met je rug te zitten naar de tegels die je het leukst vindt :D Al een oplossing gevonden voor de kleine 'opvul'randjes zonder dat je alles handmatig op maat moet maken? Maar waarom links onderaan beginnen met een hele tegel en op de ombouw niet, nu lopen je voegen niet door en dit was zo makkelijk te voorkomen geweest ;(.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2016 11:19 schreef Puala het volgende:

[..]

Nou je niest eerder jezelf suf vanwege het stof :P
Stofmaskertje is geen overbodige luxe? :+
  Moderator woensdag 4 mei 2016 @ 10:32:47 #72
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161916584
Hoe is het met je gevel, is ie ook al opnieuw ingevoegd? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161916622
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:32 schreef derLudolf het volgende:
Hoe is het met je gevel, is ie ook al opnieuw ingevoegd? :)
Jazeker. Gister is alles afgerond O+
  Moderator woensdag 4 mei 2016 @ 10:40:40 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_161916692
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:35 schreef Puala het volgende:

[..]

Jazeker. Gister is alles afgerond O+
Nu hopen dat ie helemaal waterdicht is :) Wanneer komt de volgende fase van de verbouwing? En wat wordt die?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_161916798
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nu hopen dat ie helemaal waterdicht is :) Wanneer komt de volgende fase van de verbouwing? En wat wordt die?
Dat is de muur nog niet, want hij word nog geïmpregneerd. Alleen dat kan pas als de voegen goed zijn uitgehard, het lang genoeg droog is. Dus nog even afwachten :)

Euhm, mijn eigen fase is nu de tuin. De fundering is weg, dus nu kan ik die verder afmaken. Vandaag komt er 5 kuub zand die de tuin in mag en daarna aan getrild, bestraat, plantenbakken er in etc.

De fase voor de aannemer zal de bijkeuken opmetselen, overkapping maken, plat dak als dakterras etc. zijn. Maar daar is nog geen datum voor bekend. Er moet ook nog even afgesproken worden wie wat doet. Ik zou bijv. het liefst zelf de elektra doen. En er ook nog een lang raam/koepel/iets in zetten zodat ik wat meer licht heb binnen, maar dat is allemaal nog niet besproken. Ik hoop zelf begin juni. Dan is het lang genoeg dat ik tijd heb om die hele bijkeuken leeg te ruimen (dat wordt een klus :X ) en is het toch klaar om met mijn verjaardag buiten te zitten O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')