abonnement Unibet Coolblue
  One tough cookie donderdag 31 maart 2016 @ 13:54:43 #1
169210 liesje1979
pi_161072601
De grote vraag in het topic: wat zijn de voors en tegens van in je eentje op vakantie gaan? Wat is aan en af te raden? Wat zijn handige reistips? Wat is leuk? Welke steden/landen zijn zeker af te raden? Hoe is het om alleen op vakantie te gaan? Mis je mensen of geeft het vrijheid? Wat zijn je eigen ervaringen? Heb je plannen en waarom juist dat?

Vorige topic: httTRV / Alleen op vakantie... #4 In je eentje in een Eriba O+

De vorige was vol. :)
Ik merkte tijdens mijn laatste reis ondanks dat het prachtig was dat ik het dingen "zelf moeten regelen" ook af en toe echt zat was. Weer een nieuw hotel zoeken, weer verhuizen naar een andere stad...Nou had ik ook wel een vol reisschema maar hebben andere solo reizigers hier wel eens last van?
pi_161072620
Ik boek het volgende hotel meestal een dag van tevoren.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  One tough cookie donderdag 31 maart 2016 @ 13:57:42 #3
169210 liesje1979
pi_161072662
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:55 schreef Hallojo het volgende:
Ik boek het volgende hotel meestal een dag van tevoren.
Ja deed ik ook, had in NL alleen het eerste geboekt. Maar op den duur was ik dat gewoon een beetje zat. Het steeds dingen moeten uitzoeken. Achteraf had ik het misschien wel fijner gevonden als ik alles al in NL had geboekt. :Y
pi_161073092
Tja als je een vol reisschema hebt is het misschien wel fijner om het gewoon in NL alvast te boeken. Ik boek het ter plaatse omdat ik geen reisschema heb. Daardoor heb ik de vrijheid om ergens een dag of een paar dagen langer te blijven.
pi_161073288
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2016 13:57 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ja deed ik ook, had in NL alleen het eerste geboekt. Maar op den duur was ik dat gewoon een beetje zat. Het steeds dingen moeten uitzoeken. Achteraf had ik het misschien wel fijner gevonden als ik alles al in NL had geboekt. :Y
Een paar weken geleden was ik op Hawaii en daar is het wel handig alles van tevoren uit te zoeken en te boeken, want dat scheelt je gewoon ¤ 100 per dag :o
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 31 maart 2016 @ 15:02:32 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_161073993
Nieuw topic, zelfde Eriba *O* O+

Ik regel alles van te voren, zelfs de plaatsen waar ik ga eten staan al vast.
Het enige waar ik nog over na hoef te denken is of ik een zwarte of een blauwe zwembroek aantrek en welke cocktail ik wil bestellen :+

Ik kan me goed voorstellen dat anderen dit helemaal niets vinden en het liefst elke dag een ander restaurant bezoeken en alle vrijheid willen hebben. Ik word enorm zenuwachtig van als ik niet weet waar ik kan eten en slapen 's avonds en aangezien ik graag helemaal uit wil rusten op vakantie leg ik dus alles vast.
So we just called him Fred
pi_161074175
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 15:02 schreef FredvZ het volgende:
Ik word enorm zenuwachtig van als ik niet weet waar ik kan eten en slapen 's avonds en aangezien ik graag helemaal uit wil rusten op vakantie leg ik dus alles vast.
Uitrusten doe je in de bus naar de volgende bestemming :{w
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_161074584
Over het algemeen zijn mijn vakanties autovakanties en kampeer ik. Van te voren zoek ik wel uit waar ik naartoe wil en welke campings er in die buurt zijn (waarvan ik eentje als doel kies, en de rest als reserve). Meestal komt mijn reisschema, hoewel krap met lange rijdagen, wel goed uit :Y

Maar ik heb ook wel gehad dat het helemaal verkeerd liep, dat ik een paar honderd kilometer achter liep of dat campings vol waren. Daarvoor heb ik dan een campinggids bij me. Of, en dat heb ik twee keer moeten doen, ik slaap een nacht in de auto op een parkeerplaats :+
pi_161078309
Mijn ervaring is dat als ik het zat word om alles zelf te regelen dat mijn reisschema gewoon te druk is. Ik heb ooit eens een vakantie in mijn vakantie geboekt om uit te rusten, was toen 4 maanden aan het reizen in Australië en besloot lekker twee weken niks te gaan doen op Bali.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 3 april 2016 @ 17:48:49 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_161148740
Solo backpack reis op de bonnefooi, dus relevante link spam *)
TRV / [Reisverslag] Mexico
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 3 april 2016 @ 17:55:35 #11
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_161148909
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 18:20 schreef announcement het volgende:
Mijn ervaring is dat als ik het zat word om alles zelf te regelen dat mijn reisschema gewoon te druk is. Ik heb ooit eens een vakantie in mijn vakantie geboekt om uit te rusten, was toen 4 maanden aan het reizen in Australië en besloot lekker twee weken niks te gaan doen op Bali.
ja dit. Zodra je je opgejaagd voelt om weer door te moeten is t niet relaxed. De vrijheid om dan gewoon even n paar dagen te blijven waar je bent is heerlijk ^O^ maar dat kan idd alleen als je niet teveel vastlegd.

Ik vind het heerlijk als ik t plannen een beetje los kan laten en ergens heen ga, een cafétje met wifi vind en dan eens ga kijken waar ik die avond ga slapen. O+ ik slaap wel sowieso altijd meerdere nachten ergens, anders wordt het me te druk, ga tenslotte voor mn rust op vakantie :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 3 april 2016 @ 18:09:56 #12
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_161149242
quote:
6s.gif Op zondag 3 april 2016 17:48 schreef SeLang het volgende:
Solo backpack reis op de bonnefooi, dus relevante link spam *)
TRV / [Reisverslag] Mexico
Gaaf _O_
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 22 mei 2016 @ 17:47:02 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_162410642
Kick. Ik denk dat ik dit jaar in mijn eentje op vakantie ga. Dus even het aanbiedingen topic in de gaten houden, ik laat me leiden door ticketprijzen.
Resistance is futile.
pi_162474134
Ik ga ook alleen, weet alleen nog niet waarheen. Misschien wil er hier iemand mee haha? :)
pi_162476229
Na 2 keer Thailand alleen wil ik niet meer met mensen :P
  dinsdag 24 mei 2016 @ 23:07:36 #16
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_162477819
quote:
6s.gif Op zondag 3 april 2016 17:48 schreef SeLang het volgende:
Solo backpack reis op de bonnefooi, dus relevante link spam *)
TRV / [Reisverslag] Mexico
Copper Canyon _O_ die staat zeker op mijn lijstje.

Ik ben zelf nogal huiverig om alleen op vakantie te gaan. Ik ben totaal geen kampeerder en heb het liefst een privé kamer voor mij alleen (al lukt dat eventueel wel in hostels). Betekend wel dat je automatisch al duurder uit bent. Ik wil nog veel van de wereld zien maar zie er op een 1 of andere manier er tegenop om alleen overal rond te lopen en alles te regelen. Misschien als ik genoeg moed heb verzameld dat ik wat steden pak om rond te wandelen.

Ga dit jaar wel alleen op vakantie though (als in zonder vrienden/familie), maar het is een single groepsreis van FOX naar Thailand en Cambodja. Het is enigszins afgezaagd, maar ik zie het nog niet zitten om dat zelf te regelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door ArannaeCor op 24-05-2016 23:14:11 ]
  One tough cookie dinsdag 24 mei 2016 @ 23:13:29 #17
169210 liesje1979
pi_162478008
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 23:07 schreef ArannaeCor het volgende:

[..]

Ga dit jaar wel alleen op vakantie though (als in zonder vrienden/familie), maar het is een single groepsreis van FOK
:o

Ik vond het de eerste keer ook spannend, denk misschien iedereen wel. Gewoon een keer beginnen met Barcelona ofzo. Maar pas op, het is verslavend!
  dinsdag 24 mei 2016 @ 23:14:46 #18
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_162478058
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 23:13 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

:o

Ik vond het de eerste keer ook spannend, denk misschien iedereen wel. Gewoon een keer beginnen met Barcelona ofzo. Maar pas op, het is verslavend!
Ha ha foutje.

Als ik begin doe ik het waarschijnlijk met een sprs.me die ik alleen doe. Vorig jaar met een maat gedaan en dat beviel me uitstekend.
pi_162479216
Oh, je hebt het aangepast. Ik zag ook 'single groepsreis van FOK' staan en dacht serieus 'wait whut?! :o ' _O-

Ik had verwacht dit jaar alleen te gaan - oude Peugeot van een kennis even oplappen en dan misschien richting Griekenland, kijken hoever ik kom. Maar diezelfde kennis (waar ik al veel vaker mee op autovakantie ben geweest) had nog geen plannen, dus we gaan samen. Morgen komt daar de auto voor; een Saab 96 V4 uit 1972 die ik nog even grondig vakantieklaar moet maken, maar ik heb enorm zin om met dat ding richting Kroatië te sturen *O*

Gaat een boel knaken kosten maar als er centjes overblijven, ga ik er misschien ook nog wel een weekje alleen mee weg denk ik. Niet al te ver dan.
  woensdag 25 mei 2016 @ 00:31:01 #20
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_162479809
Ik wil binnenkort ook eens alleen op vakantie gaan, maat ik ben nogal social awkward soms. Iemand ervaring mee? :@
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_162480013
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:31 schreef broccoli. het volgende:
Ik wil binnenkort ook eens alleen op vakantie gaan, maat ik ben nogal social awkward soms. Iemand ervaring mee? :@
Ja, constant :+ Doet er inhoudelijk niet zo toe, in principe ben je 99% van de tijd toch alleen met jezelf op een plek waar niemand je kent.
  woensdag 25 mei 2016 @ 00:50:55 #22
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_162480117
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:43 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ja, constant :+ Doet er inhoudelijk niet zo toe, in principe ben je 99% van de tijd toch alleen met jezelf op een plek waar niemand je kent.
Lekker rustig dus :+
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_162480215
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:50 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Lekker rustig dus :+
Precies :+
Met 'alleen met jezelf' bedoel ik trouwens niet per se in je uppie ergens in de jungle of zo, maar meer van 'er is toch niet echt iemand die aandacht aan je zal schenken als je daar zelf niet om vraagt'. Zeker niet op de toeristische plekken.

Als je in je dagelijks leven al een beetje een socially awkward penguin bent en dat is geen probleem, waarom zou het op vakantie dat ineens wel moeten zijn? :P
  woensdag 25 mei 2016 @ 01:04:49 #24
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_162480270
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:59 schreef Dingest het volgende:

[..]

Precies :+
Met 'alleen met jezelf' bedoel ik trouwens niet per se in je uppie ergens in de jungle of zo, maar meer van 'er is toch niet echt iemand die aandacht aan je zal schenken als je daar zelf niet om vraagt'. Zeker niet op de toeristische plekken.

Als je in je dagelijks leven al een beetje een socially awkward penguin bent en dat is geen probleem, waarom zou het op vakantie dat ineens wel moeten zijn? :P
Wellicht omdat ik ga overnachten in een hostel, en het blijkt dat mensen daar heel sociaal zijn. :')

En ik heb wel behoefte aan contact maar heb er wel moeite mee om contact te leggen.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  woensdag 25 mei 2016 @ 01:12:11 #25
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_162480331
Brno is me heel goed bevallen. Zelden zo'n ruim en degelijk ho(s)tel kamer gehad. 2 Bankstellen 17 stopcontacten en een 2 persoonsbed. Voor een prikkie . En de stad is best leuk. Uitgaan nog veel leuker. Prima hop om goedkoop naar Z-Polen of naar Slowakije te gaan.
pi_162480628
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 01:04 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Wellicht omdat ik ga overnachten in een hostel, en het blijkt dat mensen daar heel sociaal zijn. :')

En ik heb wel behoefte aan contact maar heb er wel moeite mee om contact te leggen.
Die keuze ligt geheel bij jou. Als jij in de trein zit mag je ook zelf beslissen of je uitgebreid of geen contact met de persoon naast je zoekt. En uiteindelijk hangt het ook van de tegenpartij af hoe goed of slecht zoiets gaat ;)

En inderdaad, veel lui in hostels en zo zijn van een socialere soort. Ik snap je probleem daarin, en ik zou mij daar ook niet direct op mijn gemak voelen. Maar je bent natuurlijk nergens toe verplicht. Ik heb op een camping ook wel eens losjes met wat lui staan praten en dan vriendelijk bedankt voor een uitnodiging voor wat drinken of zo, omdat ik er op dat moment niet zoveel behoefte aan had. Vinden ze heus wel prima hoor :)

De afweging die je moet maken is: vind ik de vakantie (en de dingen die ik wil doen) het waard om proberen m'n sociale onhandigheden te overwinnen? Vaak zal je ontdekken dat het dat wel is, en dat het dan enorm meevalt.
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:07:39 #27
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_162488752
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 01:50 schreef Dingest het volgende:

[..]

Die keuze ligt geheel bij jou. Als jij in de trein zit mag je ook zelf beslissen of je uitgebreid of geen contact met de persoon naast je zoekt. En uiteindelijk hangt het ook van de tegenpartij af hoe goed of slecht zoiets gaat ;)

En inderdaad, veel lui in hostels en zo zijn van een socialere soort. Ik snap je probleem daarin, en ik zou mij daar ook niet direct op mijn gemak voelen. Maar je bent natuurlijk nergens toe verplicht. Ik heb op een camping ook wel eens losjes met wat lui staan praten en dan vriendelijk bedankt voor een uitnodiging voor wat drinken of zo, omdat ik er op dat moment niet zoveel behoefte aan had. Vinden ze heus wel prima hoor :)

De afweging die je moet maken is: vind ik de vakantie (en de dingen die ik wil doen) het waard om proberen m'n sociale onhandigheden te overwinnen? Vaak zal je ontdekken dat het dat wel is, en dat het dan enorm meevalt.
Dankje :D
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_162492266
quote:
99s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:07 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Dankje :D
Graag gedaan. Waar wil je eigenlijk naartoe?
Een hostel is misschien een beetje een sociaal dingetje, maar je zal er ook diverser volk krijgen in een natuurgebied vol sporters/wandelaars dan in een populaire jongerenlocatie met alleen discotheken en strand :P
  woensdag 25 mei 2016 @ 16:49:31 #29
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_162492452
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:40 schreef Dingest het volgende:

[..]

Graag gedaan. Waar wil je eigenlijk naartoe?
Een hostel is misschien een beetje een sociaal dingetje, maar je zal er ook diverser volk krijgen in een natuurgebied vol sporters/wandelaars dan in een populaire jongerenlocatie met alleen discotheken en strand :P
Ik wil gaan interrailen. Deze vakantie ga ik met mn beste vriend, maar volgend jaar (of een lange vakantie daarna, ligt eraan hoe het zit met stage), wil ik alleen. Enige wat ik wil is een beetje ronddwalen, verlaten gebouwen bezoeken, en graffitispots bekijken. Welke landen ben ik nog niet helemaal over uit.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_162495275
quote:
99s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:49 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Ik wil gaan interrailen. Deze vakantie ga ik met mn beste vriend, maar volgend jaar (of een lange vakantie daarna, ligt eraan hoe het zit met stage), wil ik alleen. Enige wat ik wil is een beetje ronddwalen, verlaten gebouwen bezoeken, en graffitispots bekijken. Welke landen ben ik nog niet helemaal over uit.
Ow, dan heb je nog even. Op zich is dat een redelijke budgetwijze van reizen, dus dan kom je gewoon tal van verschillende soorten lui tegen. Of wellicht dat je tegen die tijd nog iemand vindt waarmee je kunt/wilt gaan, dan hoef je je er helemaal geen zorgen meer over te maken :P

Ik snap de allure van interrailen wel en ergens lijkt het mij wel leuk, maar waar het bij mij 'faalt' is toch dat gebrek aan complete reisvrijheid die je bij een reis met eigen vervoer wel hebt. Plekken worden toch net wat toegankelijker, en schema's wat flexibeler.
pi_162495341
Oh, en hier is vandaag de vakantieauto gebracht, een 44 jaar oude Saab. Met wat kort werk zou ik hem zo door de APK kunnen hebben, maar voor de vakantie pak ik het groots aan en mag ik eerst bezig met het complete remsysteem en het koelsysteem ^O^
  donderdag 26 mei 2016 @ 10:54:36 #32
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_162510497
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:04 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ow, dan heb je nog even. Op zich is dat een redelijke budgetwijze van reizen, dus dan kom je gewoon tal van verschillende soorten lui tegen. Of wellicht dat je tegen die tijd nog iemand vindt waarmee je kunt/wilt gaan, dan hoef je je er helemaal geen zorgen meer over te maken :P

Ik snap de allure van interrailen wel en ergens lijkt het mij wel leuk, maar waar het bij mij 'faalt' is toch dat gebrek aan complete reisvrijheid die je bij een reis met eigen vervoer wel hebt. Plekken worden toch net wat toegankelijker, en schema's wat flexibeler.
Ik heb geen rijbewijs dus ik moet wel. En het gaat mooi hand in hand met mijn hobby dus ik vind het eigenlijk niet eens zo erg. :)

En de keuze om alleen te gaan heb ik bewust gemaakt. Wil weleens alleen op reis, kijken hoe het is en of het mij bevalt. Ik heb ook het idee dat ik sneller mensen leer kennen als ik in mijn eentje ben, maar daar tegenover staat ook weer dat ik zo awkward als de pest ben. :')
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  donderdag 26 mei 2016 @ 11:12:43 #33
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_162510942
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:54 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Ik heb geen rijbewijs dus ik moet wel. En het gaat mooi hand in hand met mijn hobby dus ik vind het eigenlijk niet eens zo erg. :)

En de keuze om alleen te gaan heb ik bewust gemaakt. Wil weleens alleen op reis, kijken hoe het is en of het mij bevalt. Ik heb ook het idee dat ik sneller mensen leer kennen als ik in mijn eentje ben, maar daar tegenover staat ook weer dat ik zo awkward als de pest ben. :')
Maar met die (gave) hobby van jou krijg je wel vaak aanspraak lijkt me?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 26 mei 2016 @ 11:14:21 #34
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_162510989
quote:
2s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:12 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Maar met die (gave) hobby van jou krijg je wel vaak aanspraak lijkt me?
Was die (gave) sarcastisch? :P

Nee, tenzij iemand oplet. Ik ben heel onopvallend. Tot nu toe (ben sinds april 2015 bezig) ben ik aangesproken door 2 mensen.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  donderdag 26 mei 2016 @ 11:17:42 #35
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_162511097
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:14 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Was die (gave) sarcastisch? :P

Nee, tenzij iemand oplet. Ik ben heel onopvallend. Tot nu toe (ben sinds april 2015 bezig) ben ik aangesproken door 2 mensen.
Nee ik vind het echt wel leuk :)

Oh dat valt nog tegen dan. :P En anders gewoon over beginnen in je hostel?
"Hee ik heb toch gave foto's joh, moet je zien"
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 26 mei 2016 @ 11:20:42 #36
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_162511168
quote:
2s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:17 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Nee ik vind het echt wel leuk :)

Oh dat valt nog tegen dan. :P En anders gewoon over beginnen in je hostel?
"Hee ik heb toch gave foto's joh, moet je zien"
:o ben je 1 van de weinigen.

In het buitenland kan ik er makkelijk over beginnen, dus dat zou geen probleem zijn. Maar het is er een beetje bij in geslopen om onopvallend te zijn... ik wil graag anoniem blijven. Als mensen erachter komen dat ik een meid ben :')

En anders moet ik gewoon uit mijn comfort zone komen en mensen aanspreken op legale spots ofzo.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 26 mei 2016 @ 11:24:53 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162511271
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 23:07 schreef ArannaeCor het volgende:

Ik ben zelf nogal huiverig om alleen op vakantie te gaan. Ik ben totaal geen kampeerder en heb het liefst een privé kamer voor mij alleen (al lukt dat eventueel wel in hostels). Betekend wel dat je automatisch al duurder uit bent.
Vaak is de goedkoopste privé kamer niet eens zoveel duurder dan een dorm, vooral als het toilet/ douche buiten je kamer is.

Dorms kunnen wel gezellig zijn om mensen te ontmoeten. Vroeger vaak gedaan maar ik ben dat echt ontgroeid - ik doe dat nu alleen nog als het echt de enige beschikbare/ betaalbare optie is (de laatste keer was in 2010). Maar als je jong bent kan het echt wel tof zijn.

Als je alleen reist dan ga je inderdaad veel tijd in je eentje doorbrengen (duh!) maar vergeet niet dat veel mensen net als jou zijn en het leuk vinden om ook af en toe iets te doen met andere mensen. Het is mijn ervaring dat in hostels vaak mensen gaan stappen of een biertje pakken met andere mensen die ze in het hostel tegenkomen, of samen bepaalde bezienswaardigheden gaan bezoeken.

Ik heb zelf nooit zo'n behoefte aan andere mensen dus ik zoek dat meestal niet op, maar op de meeste reizen heb ik toch wel regelmatig leuke ontmoetingen en gezellige momenten met andere mensen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:46:06 #38
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_162513303
Ik ben ook niet bepaald de meest sociale persoon, dus heel lang getwijfeld of ik in m'n eentje weg zou moeten. Uiteindelijk gewoon gedaan en het was de beste vakantie ooit. Zoals hierboven al vaker gezegd, in een hostel is 90% van de mensen alleen aan het reizen en dan gaat het contact maken zo'n beetje automatisch, zeker als een avondje in de common room gaat zitten. Vaak organiseren hostels ook een aantal excursies, ook een manier om veel mensen te ontmoeten.

Aan de andere kant kan je dat dus ook allemaal ontlopen door gewoon op je bed te gaan liggen met muziek in als je even geen zin in anderen hebt :D

Ik ben inmiddels 2 keer alleen op vakantie geweest en dat is echt meer dan uitstekend bevallen, hoe bang ik ook was tijdens het boeken de eerste keer. Nu heb ik een half jaar een relatie dus voor het eerst sinds een paar jaar weer eens samen met iemand op vakantie. Ga dat alleen zijn en doen wat ik zelf wil aan de ene kant wel missen, maar aan de andere kant gaan we wel een hééééééééle vette reis maken die ik in m'n eentje nooit zou doen en samen met je vriendin weggaan is natuurlijk nooit verkeerd :P
  donderdag 26 mei 2016 @ 18:01:31 #39
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_162521151
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Vaak is de goedkoopste privé kamer niet eens zoveel duurder dan een dorm, vooral als het toilet/ douche buiten je kamer is.

Dorms kunnen wel gezellig zijn om mensen te ontmoeten. Vroeger vaak gedaan maar ik ben dat echt ontgroeid - ik doe dat nu alleen nog als het echt de enige beschikbare/ betaalbare optie is (de laatste keer was in 2010). Maar als je jong bent kan het echt wel tof zijn.

Als je alleen reist dan ga je inderdaad veel tijd in je eentje doorbrengen (duh!) maar vergeet niet dat veel mensen net als jou zijn en het leuk vinden om ook af en toe iets te doen met andere mensen. Het is mijn ervaring dat in hostels vaak mensen gaan stappen of een biertje pakken met andere mensen die ze in het hostel tegenkomen, of samen bepaalde bezienswaardigheden gaan bezoeken.

Ik heb zelf nooit zo'n behoefte aan andere mensen dus ik zoek dat meestal niet op, maar op de meeste reizen heb ik toch wel regelmatig leuke ontmoetingen en gezellige momenten met andere mensen.
Gezien de vele mensen die dat inderdaad zeggen denk ik dat het ook wel mee valt. Ik ben ook wel iemand die wel snel contact legt. Ik heb er weinig moeite mee veel tijd in mijn eentje door te brengen, dat overleef ik wel.

Jou reisverslagen zijn wel erg awesome, dan ben je volgens mij veel alleen. De omgeving ziet er prachtig uit, maar de manier van reizen is niets voor mij (totaal geen kampeermens)

Ik zit dit jaar wel goed qua vakantie, maar misschien dat ik toch een stedentrip pak om te proberen. Ach we zullen zien.
pi_162521835
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:54 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Ik heb geen rijbewijs dus ik moet wel. En het gaat mooi hand in hand met mijn hobby dus ik vind het eigenlijk niet eens zo erg. :)

En de keuze om alleen te gaan heb ik bewust gemaakt. Wil weleens alleen op reis, kijken hoe het is en of het mij bevalt. Ik heb ook het idee dat ik sneller mensen leer kennen als ik in mijn eentje ben, maar daar tegenover staat ook weer dat ik zo awkward als de pest ben. :')
Als je gewoon komt waar je wilt komen, dan is het een prima methode :Y

Ik snap wel wat je bedoelt, als je met iemand op vakantie ben kan je inderdaad niet even zomaar met iemand anders aanpappen als je daar zin in hebt. Dan ben je toch meer ook met je reisgenoot bezig. Maar als je bewust hebt gekozen om alleen te gaan, dan heb je er eigenlijk ook al voor gekozen om je daarvoor open te stellen en je eigen awkward-zijn daarbij te accepteren ;)
pi_162522392
Ik boek nooit iets van tevoren. Om meerdere redenen: mijn reisbestemming is meestal Nepal. Dat is een land waar alles van de ene op de andere dag kan veranderen, net als het weer.

Vooraf maak ik wel altijd een soort van plan, wat ik leuk zou vinden om naar toe te gaan. Ter plekke hangt het dan van alle omstandigheden af of ik dat plan ga volgen of herzien.

Voor accomodatie maakt dat niet uit. De eerste nacht regel ik meestal een erg goedkope deal met één van de vele taxichauffeurs op het vliegveld voor een goed hotel met een extra voordelige prijs. En daarna zie ik geen hotel meer, ik doe guest houses. Ook bustickets etc regel ik ter plaatse en afhankelijk van mijn zin en de toestand in het land.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 26 mei 2016 @ 19:06:33 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162522578
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2016 18:34 schreef Dingest het volgende:
Maar als je bewust hebt gekozen om alleen te gaan, dan heb je er eigenlijk ook al voor gekozen om je daarvoor open te stellen en je eigen awkward-zijn daarbij te accepteren ;)
In de praktijk valt dat ook nogal mee omdat degene die jij tegenkomt meestal gewoon blij is om weer eens even met iemand te kletsen.

Ik kwam een keer een alleen reizende Rus tegen die ontzettend stotterde. Zo iemand die 1 minuut doet over één zin. Toen zijn we samen naar een restaurantje gegaan en ik heb gewoon alle tijd genomen om hem zijn dingen te laten vertellen. Ik vond het leuk om zijn ervaringen te horen en waar hij allemaal was geweest. We hebben daar een paar uur gezeten en het was erg gezellig. In het gewone leven zal het voor zo'n jongen lastig zijn om contacten te maken met vreemden maar juist in deze situatie ontstaan die contacten dan wel.

Zelf leg ik overigens altijd erg makkelijk contacten waar ik ook ben. Ik ben meestal degene ook die het initiatief neemt. Maar ondanks dat doe ik toch altijd het liefst dingen alleen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 26 mei 2016 @ 19:24:05 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162522938
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 18:01 schreef ArannaeCor het volgende:

Jou reisverslagen zijn wel erg awesome, dan ben je volgens mij veel alleen. De omgeving ziet er prachtig uit, maar de manier van reizen is niets voor mij (totaal geen kampeermens)

Ja dat is niet voor iedereen. Maar ik moet wel zeggen dat de contacten die ik op dat soort reizen op doe meestal wel de leukste zijn van allemaal. Je doet dezelfde dingen, je hebt lotsverbondenheid en je hebt elkaar veel te vertellen. Er treedt al heel gauw verbroedering op.

Die Khumbu trek van 5 weken in Nepal (verslag zul je wel gezien hebben) bijvoorbeeld was in dat opzicht echt legendarisch. De hele dag alleen trekken en geen andere toeristen zien (op het Jiri-Lukla stuk), maar s'avonds een paar keer dezelfde Sloveen tegen komen in lodges van $1 per nacht, waar je dan samen met hem en het Nepalese vrouwtje van die lodge bij de warme potkachel boterthee drinkt. Als je elkaar dan 2-3 weken later heel ergens anders op een sneeuwveld tegenkomt dan vloog je elkaar letterlijk om de hals, als oude vrienden die elkaar al jarenlang kennen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_162524203
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 19:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

In de praktijk valt dat ook nogal mee omdat degene die jij tegenkomt meestal gewoon blij is om weer eens even met iemand te kletsen.

Ik kwam een keer een alleen reizende Rus tegen die ontzettend stotterde. Zo iemand die 1 minuut doet over één zin. Toen zijn we samen naar een restaurantje gegaan en ik heb gewoon alle tijd genomen om hem zijn dingen te laten vertellen. Ik vond het leuk om zijn ervaringen te horen en waar hij allemaal was geweest. We hebben daar een paar uur gezeten en het was erg gezellig. In het gewone leven zal het voor zo'n jongen lastig zijn om contacten te maken met vreemden maar juist in deze situatie ontstaan die contacten dan wel.

Zelf leg ik overigens altijd erg makkelijk contacten waar ik ook ben. Ik ben meestal degene ook die het initiatief neemt. Maar ondanks dat doe ik toch altijd het liefst dingen alleen.
Ik bedoelde eigenlijk meer in het algemeen vooraf ;) In haar geval heeft ze al besloten om alleen te willen gaan; misschien dat wanneer ze er over nadenkt het onhandig zijn als een belemmering voelt, maar dat ze weet dat ze op deze manier wil gaan geeft (imho) ook aan dat ze het uiteindelijk niet als een onoverkomelijke hindernis ziet :)
De rest ontvouwt dan vanzelf wel tijdens de reis zelf.
  donderdag 26 mei 2016 @ 22:47:44 #45
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_162528621
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2016 18:34 schreef Dingest het volgende:

[..]

Als je gewoon komt waar je wilt komen, dan is het een prima methode :Y

Ik snap wel wat je bedoelt, als je met iemand op vakantie ben kan je inderdaad niet even zomaar met iemand anders aanpappen als je daar zin in hebt. Dan ben je toch meer ook met je reisgenoot bezig. Maar als je bewust hebt gekozen om alleen te gaan, dan heb je er eigenlijk ook al voor gekozen om je daarvoor open te stellen en je eigen awkward-zijn daarbij te accepteren ;)
Nee, en is het ook mezelf voor de leeuwen gooien. Ik wil van die awkwardness af, dus gaat het niet goedschiks dan moet het maar kwaadschiks. Vroeg het me alleen af of het veel moeite voor jullie kostte om over die drempel heen te gaan.

Ik sta opzich zelf wel open voor contact, al helemaal als ik met een reisgenoot ben (in mijn geval altijd dezelfde), maar hij is best plakkerig bij mij waardoor het weer mensen afschrikt :P

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 19:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

In de praktijk valt dat ook nogal mee omdat degene die jij tegenkomt meestal gewoon blij is om weer eens even met iemand te kletsen.
Klopt, alleen heb ik een beetje moeite met contact leggen, en dat is waar ik een beetje bang voor ben. Kan er niet tegen als ik spontaan word aangesproken, dan klap ik dicht, maar zelf aanspreken is ook weer zoiets. :')

Nouja, alleen maar goed dat ik alleen ga, wellicht kom ik er dan nog eens vanaf.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  donderdag 26 mei 2016 @ 23:00:52 #46
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_162528990
Ik wil heel graag een georganiseerde whisky tour in schotland maken, maar elke aanbieder die ik tot nu toe heb gezien heeft een minimum van twee personen...
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 27 mei 2016 @ 09:14:55 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_162533049
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:00 schreef Ypmaha het volgende:
Ik wil heel graag een georganiseerde whisky tour in schotland maken, maar elke aanbieder die ik tot nu toe heb gezien heeft een minimum van twee personen...
Je kunt prima zelf naar die whisky distillerieen rijden en een rondleiding krijgen. Zo'n beetje alle distellerieen doen dat. Ik heb er zelf ook twee bezocht op die manier.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 27 mei 2016 @ 10:16:46 #48
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_162534101
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 23:00 schreef Ypmaha het volgende:
Ik wil heel graag een georganiseerde whisky tour in schotland maken, maar elke aanbieder die ik tot nu toe heb gezien heeft een minimum van twee personen...
Ik zou dat zelf doen. Zeker in de Spey Side heb je er genoeg om rond te kijken. Vorig jaar was de tour op de Glenlivet gratis zelfs. Daarnaast is het een prachtige omgeving om rond te rijden.
pi_162759679
iemand wel eens naar de stranden van Normandië geweest met het OV?

ik zit volgende week bij parijs en wilde misschien een dagje langs Normandië.
alleen heb ik geen rijbewijs, dus ben ik afhankelijk van OV

ik heb gelezen dat je in 2 uur in caen kan zijn en daar eventueel tours kan boeken, maar vraag mij af of het makkelijk is te doen om zelf langs de hoogtepunten (omaha beach, utah beach, point du hoc o.a.) te gaan of dat ik beter een tour kan boeken
  zondag 5 juni 2016 @ 12:11:20 #50
353177 ArannaeCor
Een heule trotste Fries
pi_162759790
Ik ben er dik 10 jaar geleden eens geweest met mijn ouders, dus ik kan niets zeggen over het OV. Wat ik persoonlijk zou doen is op eigen houtje langs de hoogtepunten gaan dan kan je je tijd zelf indelen en kan je gaan en staan waar je wilt.
pi_162759877
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 12:11 schreef ArannaeCor het volgende:
Ik ben er dik 10 jaar geleden eens geweest met mijn ouders, dus ik kan niets zeggen over het OV. Wat ik persoonlijk zou doen is op eigen houtje langs de hoogtepunten gaan dan kan je je tijd zelf indelen en kan je gaan en staan waar je wilt.
dat wil ook graag, maar vraag mij dus een beetje af of dat enigsinds te doen is op 1 dag met het OV (aan de andere kant zijn tours soms ook wel handig voor de extra feitjes)
pi_162864098
Ik zit ook eens te kijken om 'alleen' op vakantie te gaan. Het lijkt me alleen niets om er helemaal alleen op uit te trekken. Dus ik ben een beetje aan het kijken naar georganiseerde single reizen. Maar ik ben er nog een beetje huiverig voor. Ergens lijkt het me wel relaxed om alles georganiseerd te hebben, maar aan de andere kant komen de advertenties wel erg geforceerd gezellig over.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit soort reizen?
pi_162864591
Zo staat momenteel trouwens de (vakantie)auto erbij :P (Bak en motor zijn er ook al uit.)


Oftewel, ik heb nog wat te doen :+
pi_162864724
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:07 schreef wcborstel het volgende:
Ik zit ook eens te kijken om 'alleen' op vakantie te gaan. ...

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit soort reizen?
Zie het topic over ervaringen met reisorganisaties
pi_162864821
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:40 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Zie het topic over ervaringen met reisorganisaties
Bedankt. Niet een heel levendig topic maar ik ga het eens doorlezen.
  donderdag 9 juni 2016 @ 14:38:09 #56
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_162865952
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 13:45 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Bedankt. Niet een heel levendig topic maar ik ga het eens doorlezen.
Ik heb goede ervaringen met http://www.trekamerica.co.uk/ en https://www.gadventures.com/
pi_162918949
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 12:03 schreef mschol het volgende:
iemand wel eens naar de stranden van Normandië geweest met het OV?

ik zit volgende week bij parijs en wilde misschien een dagje langs Normandië.
alleen heb ik geen rijbewijs, dus ben ik afhankelijk van OV

ik heb gelezen dat je in 2 uur in caen kan zijn en daar eventueel tours kan boeken, maar vraag mij af of het makkelijk is te doen om zelf langs de hoogtepunten (omaha beach, utah beach, point du hoc o.a.) te gaan of dat ik beter een tour kan boeken
Ik ben begin deze week paar dagen in Normandië geweest, maar behalve bussen vol veteranen heb ik niets gezien wat op OV lijkt. Ik geloof niet dat je hier aan je trekken komt als je geen auto hebt. De stranden zelf liggen behoorlijk uit elkaar.
Wellicht dat je een Battlefield tour kunt boeken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
pi_162921010
Ik ben op dit moment drie weken in m'n eentje door Europa aan het reizen. De eerste week zit er bijna op, dus dat leek me wel een geschikt moment om mijn ervaringen tot nu toe te delen.

Over het algemeen vielen alle zorgen die ik had heel erg mee. Ik heb gewoon aanspraak in de hostels, al is het wel enigszins jammer dat ik nog niemand van rond m'n eigen leeftijd tegen gekomen ben.

Daarnaast was ik er bang voor in de steden 'uit de toon' te vallen, omdat ik er maar in m'n eentje rondliep. Dit veel ook wel mee, zeker in grote steden zijn er wel genoeg mensen die hun eigen plan trekken.

Goed, je loopt soms een beetje alleen rond te dwalen, en je kan wat je meemaakt niet direct met anderen delen, maar dat kan ook zo z'n voordelen hebben

Verder eigenlijk alleen maar positieve ervaringen :)

[ Bericht 44% gewijzigd door larsico op 11-06-2016 20:05:56 ]
  zondag 12 juni 2016 @ 22:08:47 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_162960642
Hoe oud ben je larsico?
Resistance is futile.
  zondag 12 juni 2016 @ 22:13:19 #60
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_162960852
Huh larsico, had je eerst niet ook nog iets over een park gepost? :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 12 juni 2016 @ 23:11:20 #61
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_162963411
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2016 16:49 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Ik ben begin deze week paar dagen in Normandië geweest, maar behalve bussen vol veteranen heb ik niets gezien wat op OV lijkt. Ik geloof niet dat je hier aan je trekken komt als je geen auto hebt. De stranden zelf liggen behoorlijk uit elkaar.
Wellicht dat je een Battlefield tour kunt boeken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
flixbus rijdt geloof ik wel die kant op :Y weet alleen niet vanuit welke richting
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_162963556
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2016 12:03 schreef mschol het volgende:
iemand wel eens naar de stranden van Normandië geweest met het OV?

ik zit volgende week bij parijs en wilde misschien een dagje langs Normandië.
alleen heb ik geen rijbewijs, dus ben ik afhankelijk van OV

ik heb gelezen dat je in 2 uur in caen kan zijn en daar eventueel tours kan boeken, maar vraag mij af of het makkelijk is te doen om zelf langs de hoogtepunten (omaha beach, utah beach, point du hoc o.a.) te gaan of dat ik beter een tour kan boeken
Je bent vast alweer thuis maar je had met ouibus een retourtje Parijs - Caen kunnen doen voor ongeveer 3 tientjes. Ook nog redelijk gunstige tijden.
pi_162971866
quote:
2s.gif Op zondag 12 juni 2016 22:08 schreef Seven. het volgende:
Hoe oud ben je larsico?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163016822
Volgende week voor de 3e keer in m'n eentje op vakantie, dit keer 5 dagen Budapest:)
pi_163336846
Zit erover te denken in augustus een maandje alleen naar Singapore en Thailand (eilanden) te gaan. Nog niet eerder zo'n lange tijd ergens alleen naartoe gegaan dus vind het nog wel een beetje 'spannend' :P
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_163337099
Ik ben afgelopen winter paar maanden alleen naar ZO Azie geweest. Wat ik een ontzettend toffe ervaring vond.

Ik zit er nu aan te denken om alleen naar Iran te gaan voor een paar weken. Maar dat houdt me toch een beetje tegen ergens. :@ Vooral omdat ik het idee heb dat Iran minder populair is en het dus moeilijker is om anderen te ontmoeten. Heeft iemand ervaring met Iran?
pi_163518462
Begin september een week naar München. Vanuit München ook 2 dagen Salzburg meepakken. Zin in! *O*
  zondag 31 juli 2016 @ 03:43:55 #68
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_164124502
Morgen m'n laatste dag van een kleine twee weken alleen reizen in Washington DC, New York en Boston.
Geweldige tijd gehad. O+
Washington en Boston had ik maar een paar dagen, dus daar had ik een vrij strak programma. New York zat ik wat langer en heb ik het dus meer per dag bekeken wat ik wilde doen. Hierdoor ook wat tours gedaan vanuit het hostel en geweldige mensen ontmoet. _O_
En dat is gelijk een nadeel. Want ik weet gewoon dat ik de meesten / allemaal nooit meer terug zal zien. En das best balen, want ze waren echt tof :'( :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 31 juli 2016 @ 09:52:43 #69
78918 SeLang
Black swans matter
pi_164125357
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:30 schreef Flippiee het volgende:

Ik zit er nu aan te denken om alleen naar Iran te gaan voor een paar weken. Maar dat houdt me toch een beetje tegen ergens. :@ Vooral omdat ik het idee heb dat Iran minder populair is en het dus moeilijker is om anderen te ontmoeten. Heeft iemand ervaring met Iran?
Ik ben daar geweest in de jaren '90 (in m'n uppie) en toen was het inderdaad niet de beste bestemming als je komt om te socializen met andere reizigers. Ik had wel veel aanspraak van Iraniërs die allemaal erg nieuwsgierig waren. Hoe het nu is weet ik niet, maar Iran lijkt echt een hype te zijn tegenwoordig (kijk alleen al op Fok! hoeveel mensen daar nu naartoe gaan). Maar het is nog steeds geen Thailand vermoed ik.

Het is wel "grappig" hoe dingen veranderen. In de jaren '90 was Iran een vrij speciale bestemming waar je nauwelijks andere reizigers tegenkwam terwijl Syrië een gezellige boel was. Nu is dat andersom.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 31 juli 2016 @ 09:54:07 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_164125373
Overigens, dit was mijn alleen-reis deze zomer:
TRV / [Reisverslag] Schotland 2016
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 30 november 2016 @ 10:52:44 #71
78918 SeLang
Black swans matter
pi_166995512
In mijn eentje 8 weken naar Ecuador:
TRV / [Reisverslag] Ecuador
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 9 juni 2017 @ 11:13:15 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_171568976
1270 km solo trek door de wildernis van Arizona!
Niet op klikken als je moet betalen voor megabytes want het verslag is een beetje lang geworden :P

TRV / [Reisverslag] Arizona Trail (1270 km wildernis trek)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:34:19 #73
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_171691017
quote:
99s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:49 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Ik wil gaan interrailen. Deze vakantie ga ik met mn beste vriend, maar volgend jaar (of een lange vakantie daarna, ligt eraan hoe het zit met stage), wil ik alleen. Enige wat ik wil is een beetje ronddwalen, verlaten gebouwen bezoeken, en graffitispots bekijken. Welke landen ben ik nog niet helemaal over uit.
Ik ga dit jaar een maand weg! *O* Heb bijna alles al geboekt, moet nog 1 hostel en een paar treinreserveringen, maar die interrail gaat er komen 8-)

De keuze om te gaan heb ik gemaakt nadat mijn vorige interrail, met die vriend erbij dus, ontzettend faalde. Ik merkte toch echt dat ik die vrijheid nodig heb. Dan maar wat minder sociaal contact, minstens 4 weken lang met iemand opgescheept zitten waarmee je niet op 1 lijn zit is ook weer niks _O-

Heb alles wel van tevoren geboekt, dan kan ik me tenminste fatsoenlijk focussen op de dingen die ik wil doen en bezoeken. Ben in totaal zo'n 800 euro kwijt aan de ticket (300 euro), overnachtingen (350 euro) en 150 euro aan treinreserveringen. Dat laatste had een stuk minder kunnen zijn, maarja, ben eenmaal een luie flikker :) is wel een ruwe schatting
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  woensdag 14 juni 2017 @ 15:55:57 #74
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_171691501
quote:
6s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:34 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Ik ga dit jaar een maand weg! *O* Heb bijna alles al geboekt, moet nog 1 hostel en een paar treinreserveringen, maar die interrail gaat er komen 8-)

De keuze om te gaan heb ik gemaakt nadat mijn vorige interrail, met die vriend erbij dus, ontzettend faalde. Ik merkte toch echt dat ik die vrijheid nodig heb. Dan maar wat minder sociaal contact, minstens 4 weken lang met iemand opgescheept zitten waarmee je niet op 1 lijn zit is ook weer niks _O-

Heb alles wel van tevoren geboekt, dan kan ik me tenminste fatsoenlijk focussen op de dingen die ik wil doen en bezoeken. Ben in totaal zo'n 800 euro kwijt aan de ticket (300 euro), overnachtingen (350 euro) en 150 euro aan treinreserveringen. Dat laatste had een stuk minder kunnen zijn, maarja, ben eenmaal een luie flikker :) is wel een ruwe schatting
Vind ik nog vrij weinig voor een maand :P
Waar ga je allemaal heen?
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 14 juni 2017 @ 23:00:55 #75
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_171700796
quote:
2s.gif Op woensdag 14 juni 2017 15:55 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Vind ik nog vrij weinig voor een maand :P
Waar ga je allemaal heen?
Ja, vind ik ook! Viel heel erg mee.

Dit zijn de plannen:
Wenen
Rome
Ff overnachten in Triest
Laibach
Budapest
Bratislava
Krakau
Berlijn
Bremen
Praag
En denk dan weer terug naar Berlijn :)

Vooral Rome, Budapest, Krakau, Berlijn en Bremen gaan heel leuk worden 8-)
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  woensdag 14 juni 2017 @ 23:06:47 #76
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_171700975
Mooie reis _O_
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 15 juni 2017 @ 02:04:43 #77
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_171703458
quote:
11s.gif Op woensdag 14 juni 2017 23:06 schreef KaBuf het volgende:
Mooie reis _O_
Dank u!
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  donderdag 15 juni 2017 @ 17:21:56 #78
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_171714354
quote:
1s.gif Op woensdag 14 juni 2017 23:00 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook! Viel heel erg mee.

Dit zijn de plannen:
Wenen
Rome
Ff overnachten in Triest
Laibach
Budapest
Bratislava
Krakau
Berlijn
Bremen
Praag
En denk dan weer terug naar Berlijn :)

Vooral Rome, Budapest, Krakau, Berlijn en Bremen gaan heel leuk worden 8-)
Toffe steden allemaal! Rome _O_
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_171719076
Deze zomer ga ik voor het eerst alleen op reis. Ga vliegen naar Athene om vanaf daar de Balkan over te liften. Heb nog geen exacte plannen, behalve de startplaats. Vanaf daar wordt het een avontuur :D
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:49:31 #80
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171818232
Ik ben momenteel alleen in Zweden. 2 weken werk, dan 1 week vakantie. Beetje rondrijden, ik heb een tentje achter in de auto liggen en daar ga ik straks mee (wild) kamperen. Een vriend van me komt morgen aan, denk dat ik nog een weekendje met hem doorbreng en dan lekker mijn eigen plan trekken. Nog niks geboekt, gewoon gaan.
Resistance is futile.
  dinsdag 20 juni 2017 @ 21:18:18 #81
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171820727
Vorige maand stedentrip Madrid gedaan. Leuke stad, maar voor mij de bevestiging dat ik niet het type ben dat dit soort dingen in zijn eentje leuk vind. Ik heb veel gezien en gewandeld, maar dat is dat dan ook gelijk het enige wat ik heb gedaan. Ik miste toch wel de aanspraak en het "samen" bekijken van dingen. Kortom niet echt mijn ding dus. :N

Kort daarna ben ik twee weken naar de Dominicaanse Republiek geweest, in een all inclusive hotel waar ik vorig jaar ook ben geweest. Dat was wél mijn ding, twee weken lang niets anders dan uitrusten op het strand en ontspanning. En op de een of andere manier kom ik dan altijd wel opvallende mensen tegen :D
So we just called him Fred
pi_171822481
Vorig jaar mn eerste tocht gemaakt. Geplande reis werd geannuleerd (te weinig belangstelling), en verder was het toch lastig om iemand te vinden: Of geen geld / tijd, of een partner. Tja, dan kun je dus of thuisblijven of alleen op pad.

Vorig jaar rondje gedaan:
- Zuid-Duitsland (Bodensee)
- Zuid Tsjechie (Telc, Brno, Mikulov)
- Wenen
- Venetie
- Istrie (Rovinj, lokale dorpjes)
- Plitvice meren
- Krka park
- Velebit national park
- Zadar
- Slovenie (Soca rivier)
- Via de alpen terug (Grossglocknerpas enz)

Goed 6500km in 3 weken afgelegd, maar enorm veel gezien.
Ene dag sta je bij +4 graden op een gletsjer, andere dag zit je dolfijnen te spotten op een boot :)

Foto's op http://www.boeve.org/roadtrip/

Aanspraak genoeg gehad, en alles lekker in je eigen tempo kunnen doen. Beviel me prima.

Dit jaar een wat kleinere trip, rondje Polen doen, met een kleine detour via Litouwen en Wit Rusland.
  One tough cookie dinsdag 20 juni 2017 @ 22:21:22 #83
169210 liesje1979
pi_171823096
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 21:45 schreef Gesloten het volgende:
Deze zomer ga ik voor het eerst alleen op reis. Ga vliegen naar Athene om vanaf daar de Balkan over te liften. Heb nog geen exacte plannen, behalve de startplaats. Vanaf daar wordt het een avontuur :D
Dat klinkt zeker als een avontuur, vooral dat liftgedeelte. :D Ben benieuwd.
pi_171860128
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juni 2017 22:05 schreef DJSmiley het volgende:
Vorig jaar mn eerste tocht gemaakt. Geplande reis werd geannuleerd (te weinig belangstelling), en verder was het toch lastig om iemand te vinden: Of geen geld / tijd, of een partner. Tja, dan kun je dus of thuisblijven of alleen op pad.

Vorig jaar rondje gedaan:
- Zuid-Duitsland (Bodensee)
- Zuid Tsjechie (Telc, Brno, Mikulov)
- Wenen
- Venetie
- Istrie (Rovinj, lokale dorpjes)
- Plitvice meren
- Krka park
- Velebit national park
- Zadar
- Slovenie (Soca rivier)
- Via de alpen terug (Grossglocknerpas enz)

Goed 6500km in 3 weken afgelegd, maar enorm veel gezien.
Ene dag sta je bij +4 graden op een gletsjer, andere dag zit je dolfijnen te spotten op een boot :)

Foto's op http://www.boeve.org/roadtrip/

Aanspraak genoeg gehad, en alles lekker in je eigen tempo kunnen doen. Beviel me prima.

Dit jaar een wat kleinere trip, rondje Polen doen, met een kleine detour via Litouwen en Wit Rusland.
Vette foto's _O_
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:17:16 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171865083
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 21:45 schreef Gesloten het volgende:
Deze zomer ga ik voor het eerst alleen op reis. Ga vliegen naar Athene om vanaf daar de Balkan over te liften. Heb nog geen exacte plannen, behalve de startplaats. Vanaf daar wordt het een avontuur :D
Liften zou ik overigens nooit op eigen houtje doen, maar heel veel plezier!
Resistance is futile.
pi_171876223
Ik zit nog te kijken wat ik eigenlijk ga doen deze zomer, maar het ziet er wel naar uit dat ik op mijzelf ben aangewezen :)

Aan de ene kant leek het mij leuk een meerdaagse wandeltocht te doen, en aan de andere kant wil ik graag een lange/verre autoreis doen (met wat wandeldagen en via ferrata).

Voor die eerste had ik mijn oog begin van het jaar al laten vallen op de Tour de Mont Blanc, dat leek mij wel aardig laagdrempelig in ieder geval, maar dan zal ik dus mijn uitrusting wat moeten updaten. En dat kost toch nog wel wat :Y

Voor die tweede zou ik anders eerst naar Zwitserland of Oostenrijk gaan, dan naar de Dolomieten voor wandelen/via ferrata, en vanaf daar zie ik wel voor een week of 2-3. Elders hier las ik in een topic dingen over Bulgarije die mij wel erg aanspraken, dus dat zou wel tof zijn. Het grootste probleem is vervoer: aan de ene kant wil ik wel erg graag met mijn Fiat op pad, maar dan moet ik ook nog veel uitgeven aan (reserve)onderdelen om dat met een beetje gerust hart te kunnen doen dus dat wordt alsnog een wat duur geintje. Bovendien is het ding ontzettend klein, met heel weinig vermogen en comfort en zelfs op z'n beste dagen dubieus in betrouwbaarheid - wat tegelijk ook de lol/uitdaging is :P
Een vakantie-autootje kopen heb ik vaker gedaan maar kost onder de streep ook best wat na verkoop, en daar zal ik dan ook aan moeten sleutelen (en er is weinig leuks). De gezinsauto van mijn ouders is ook een optie heb ik vernomen nu mijn vader voorlopig niet kan/mag rijden - betrouwbaar en comfortabel, maar niet erg spannend.

Keuzes, keuzes... :)
  zondag 25 juni 2017 @ 12:33:35 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171931236
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 00:55 schreef Dingest het volgende:
Ik zit nog te kijken wat ik eigenlijk ga doen deze zomer, maar het ziet er wel naar uit dat ik op mijzelf ben aangewezen :)

Aan de ene kant leek het mij leuk een meerdaagse wandeltocht te doen, en aan de andere kant wil ik graag een lange/verre autoreis doen (met wat wandeldagen en via ferrata).

Voor die eerste had ik mijn oog begin van het jaar al laten vallen op de Tour de Mont Blanc, dat leek mij wel aardig laagdrempelig in ieder geval, maar dan zal ik dus mijn uitrusting wat moeten updaten. En dat kost toch nog wel wat :Y

Voor die tweede zou ik anders eerst naar Zwitserland of Oostenrijk gaan, dan naar de Dolomieten voor wandelen/via ferrata, en vanaf daar zie ik wel voor een week of 2-3. Elders hier las ik in een topic dingen over Bulgarije die mij wel erg aanspraken, dus dat zou wel tof zijn. Het grootste probleem is vervoer: aan de ene kant wil ik wel erg graag met mijn Fiat op pad, maar dan moet ik ook nog veel uitgeven aan (reserve)onderdelen om dat met een beetje gerust hart te kunnen doen dus dat wordt alsnog een wat duur geintje. Bovendien is het ding ontzettend klein, met heel weinig vermogen en comfort en zelfs op z'n beste dagen dubieus in betrouwbaarheid - wat tegelijk ook de lol/uitdaging is :P
Een vakantie-autootje kopen heb ik vaker gedaan maar kost onder de streep ook best wat na verkoop, en daar zal ik dan ook aan moeten sleutelen (en er is weinig leuks). De gezinsauto van mijn ouders is ook een optie heb ik vernomen nu mijn vader voorlopig niet kan/mag rijden - betrouwbaar en comfortabel, maar niet erg spannend.

Keuzes, keuzes... :)
Met zo'n auto zou ik nooit op vakantie gaan. :D
Ik ben nu op pad met mijn V40, dan leer je je autootje wel waarderen zeg.
Resistance is futile.
pi_171931731
quote:
6s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Met zo'n auto zou ik nooit op vakantie gaan. :D
Ik ben nu op pad met mijn V40, dan leer je je autootje wel waarderen zeg.
Ik vind moderne auto's nogal saai :+
Dinsdag ga ik eerst kijken of ik hem op de brug kan zetten, en dan kijken of er nog wat andere problemen mee te vinden zijn.
  zondag 25 juni 2017 @ 12:53:08 #89
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_171931861
quote:
6s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Met zo'n auto zou ik nooit op vakantie gaan. :D
Ik ben nu op pad met mijn V40, dan leer je je autootje wel waarderen zeg.
Ik krijg over (hopelijk) twee weken mijn V40. :D
Zat er ook al over te denken daar even mee op een tripje te gaan. :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 25 juni 2017 @ 12:57:55 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171932029
quote:
1s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:53 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Ik krijg over (hopelijk) twee weken mijn V40. :D
Zat er ook al over te denken daar even mee op een tripje te gaan. :P
Ik kan je Zweden van harte aanbevelen! Ik heb de rit hier naartoe alleen gedaan in 2 etappes. Alleen na die Duitse wegwerken voelde ik me eventjes geradbraakt. Ff kwartiertje pauze en weer knallen, opgelost. ^O^ . Heerlijk!
Resistance is futile.
  zondag 25 juni 2017 @ 13:00:25 #91
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171932102
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 12:49 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik vind moderne auto's nogal saai :+
Dinsdag ga ik eerst kijken of ik hem op de brug kan zetten, en dan kijken of er nog wat andere problemen mee te vinden zijn.
Saai.. ja, daar is wat voor te zeggen. Maar op lange afstanden vind ik comfort en veiligheid toch wat belangrijker dan avontuur. Ik zoek avontuur dan liever in dingen als wildkamperen, ziplinen en rotsdalingen te voet enzo.
Resistance is futile.
  zondag 25 juni 2017 @ 13:02:00 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_171932162
En naaktzwemmen. Dat moet ik volgende week ook maar eens gaan doen.
Resistance is futile.
pi_171932892
quote:
2s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Saai.. ja, daar is wat voor te zeggen. Maar op lange afstanden vind ik comfort en veiligheid toch wat belangrijker dan avontuur. Ik zoek avontuur dan liever in dingen als wildkamperen, ziplinen en rotsdalingen te voet enzo.
Ach, je doet er wat langer over dan de rest. Vroegah deden hele volksstammen het zo, zou voor nu ook geen issue moeten zijn. Geen airco (maar wel erg effectieve klapraampjes) en geen cruise control (sowieso overbodig; je rijdt toch altijd plankgas) valt prima te overleven :P Tegen het lawaai gewoon oordopjes van de MP3-speler in, want geen radio en van buitenaf hoor je toch al niets meer. En veiligheid, tsja, je neemt altijd een risico als je het verkeer ingaat. Over dat soort dingen kan ik mij gewoon niet druk maken ;)

Het enige wat mij een beetje tegenstaat is de grote lijst met dingen die ik preventief wil/moet vervangen, en als reserve mee moet/wil nemen. Ik wil er niet teveel aan uitgeven, want anders ben ik bijna genoodzaakt er nog een winter in rond te moeten rijden. En zonder fatsoenlijke verwaming is dat ook niet altijd even briljant :+
pi_172076989
quote:
2s.gif Op maandag 27 juni 2016 12:30 schreef Flippiee het volgende:
Ik ben afgelopen winter paar maanden alleen naar ZO Azie geweest. Wat ik een ontzettend toffe ervaring vond.

Ik zit er nu aan te denken om alleen naar Iran te gaan voor een paar weken. Maar dat houdt me toch een beetje tegen ergens. :@ Vooral omdat ik het idee heb dat Iran minder populair is en het dus moeilijker is om anderen te ontmoeten. Heeft iemand ervaring met Iran?
Ik wil hier ook zo graag heen maar het is er in veel delen onrustig en het reisadvies wisselt ook ;(
  vrijdag 30 juni 2017 @ 22:02:55 #95
277627 Seven.
We are Borg.
pi_172077782
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 21:29 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Ik wil hier ook zo graag heen maar het is er in veel delen onrustig en het reisadvies wisselt ook ;(
Geen kutsmoesjes, gewoon gaan.
Resistance is futile.
pi_172085338
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 juni 2017 22:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Geen kutsmoesjes, gewoon gaan.
Misschien in het najaar, ga eerst naar China *O*
  zondag 2 juli 2017 @ 02:09:07 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_172105627
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 11:24 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Misschien in het najaar, ga eerst naar China *O*
Solo?

Sowieso *O*
Resistance is futile.
pi_172107512
quote:
6s.gif Op zondag 2 juli 2017 02:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

Solo?

Sowieso *O*
Natuurlijk :D
pi_173738313
Kick,

Nog ervaringen? Ik ga volgende week naar Boedapest voor vier dagen. Ene kant spannend maar de andere kant juist heel relaxed dat je je eigen plan kan trekken.
"Der Ruin der Völker beginnt bei den Geld- und Staatsmächtigen."
SSSC, 8. Februar 2012 16.08 h, Billy
  dinsdag 12 september 2017 @ 22:16:41 #100
471186 Waldorf2017
Beautiful, dirty, rich
pi_173742488
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:14 schreef freeman1 het volgende:
Kick,

Nog ervaringen? Ik ga volgende week naar Boedapest voor vier dagen. Ene kant spannend maar de andere kant juist heel relaxed dat je je eigen plan kan trekken.
Oh nice, mooie stad. Ga je hostel of airbnb?
You need to be cold to be queen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 13 september 2017 @ 08:47:14 #101
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_173745985
Begin oktober naar Lissabon. Alleen :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_173747002
Eind van het jaar naar Thailand en Cambodja, alleen.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_173747492
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2017 22:16 schreef Waldorf2017 het volgende:

[..]

Oh nice, mooie stad. Ga je hostel of airbnb?
Uiteindelijk voor airbnd gekozen. Forceert me om niet in een hostel te blijven hangen en eruit te gaan. Privacy is ook wel lekker. Zag dat ik sowieso wel langs een hostel kan voor activiteiten en tours enz.
"Der Ruin der Völker beginnt bei den Geld- und Staatsmächtigen."
SSSC, 8. Februar 2012 16.08 h, Billy
  woensdag 13 september 2017 @ 19:43:45 #104
471186 Waldorf2017
Beautiful, dirty, rich
pi_173757367
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2017 10:30 schreef freeman1 het volgende:

[..]

Uiteindelijk voor airbnd gekozen. Forceert me om niet in een hostel te blijven hangen en eruit te gaan. Privacy is ook wel lekker. Zag dat ik sowieso wel langs een hostel kan voor activiteiten en tours enz.
Lekker idd, kost ook niks daar
You need to be cold to be queen.
pi_173796074
Ik ben elf dagen weggeweest. Ik zou 3-4 weken gaan, maar voor vertrek werkte mijn auto niet mee en moest ik die van mijn broertje mee (en daar nog eerst twee wiellagers van vervangen). Dat zorgde voor 3 dagen vertraging.

En toen ik bij de grens Kroatië-Montenegro stond, bleek dat mijn broertje geen autopapieren in zijn auto bewaard. Toen kon ik weer neer huis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dingest op 15-09-2017 18:57:47 ]
  One tough cookie vrijdag 15 september 2017 @ 18:53:51 #106
169210 liesje1979
pi_173796132
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:50 schreef Dingest het volgende:
Ik ben elf dagen weggeweest. Ik zou 3-4 weken gaan, maar voor vertrek werkte mijn auto niet mee en moest ik die van mijn broertje mee (en daar nog eerst twee wiellagers van vervangen). Dat zorgde voor 3 dagen vertraging.

En toen ik bij de grens Kroatië-Montenegro stond, bleek dat mijn broertje geen autopapieren in zijn auto bewaard. Toen ik weer neer huis.
Ai dat is wel zuur. Hoop dat het toch 11 mooie dagen waren.
pi_173796195
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:53 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ai dat is wel zuur. Hoop dat het toch 11 mooie dagen waren.
De eerste zes wel. Vier dagen in de Alpen kunnen wandelen (o.a. de Europaweg) met gelukkig net even goed weer. Daarna 2 dagen in de regen gereden en gekampeerd en daarna 3 dagen hoe dan ook chagrijnig...
  vrijdag 15 september 2017 @ 19:39:27 #108
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_173796918
Hannover :D
Wel even mijn Duits opvijzelen :+
With the stars as her umbrella
  Moderator zaterdag 16 september 2017 @ 22:48:05 #109
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173819109
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2017 18:50 schreef Dingest het volgende:
Ik ben elf dagen weggeweest. Ik zou 3-4 weken gaan, maar voor vertrek werkte mijn auto niet mee en moest ik die van mijn broertje mee (en daar nog eerst twee wiellagers van vervangen). Dat zorgde voor 3 dagen vertraging.

En toen ik bij de grens Kroatië-Montenegro stond, bleek dat mijn broertje geen autopapieren in zijn auto bewaard. Toen kon ik weer neer huis.
Dat is wel balen! Maar waarom check je zoiets niet als je een auto meeneemt van een ander? Lijkt me vrij logisch om even te controleren :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_173819393
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2017 22:48 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is wel balen! Maar waarom check je zoiets niet als je een auto meeneemt van een ander? Lijkt me vrij logisch om even te controleren :@
Omdat hij de auto van mij had overgenomen eerder dit jaar, en ik bij de uitleg over hoe over te schrijven gezegd had dat de kentekencard in de auto bewaard moest worden ;)
Overigens dacht-ie zelf ook dat hij in de auto lag. Bleek later dat hij het pasje nog niet eens van het overschrijvingspapier had gehaald...

Maar ik heb ook last-minute pas moeten besluiten die auto mee te nemen, omdat ik problemen had met de versnellingsbak van de mijne. En toen ik de auto ophaalde bleek dat ik nog de dynamo en een wiellager moest vervangen (die het geluid van een ander overstemde, die ik óók nog moest vervangen waardoor ik al 2 dagen vertraging opliep). Dus voor vertrek verliep het allemaal al wat hectisch en zat m'n aandacht vooral bij de technische kant.
pi_173992939
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 20:14 schreef freeman1 het volgende:
Kick,

Nog ervaringen? Ik ga volgende week naar Boedapest voor vier dagen. Ene kant spannend maar de andere kant juist heel relaxed dat je je eigen plan kan trekken.
Zo van het weekend teruggekomen. Was eigenlijk een van mijn beste vakanties ooit. Overdag liep ik zelf een beetje de toerist uit te hangen. Ja soms loop je wel alleen zo door de stad maar ik vind dat ook wel iets hebben eigenlijk. Vond het heerlijk om echt zelf alles te kunnen doen wat ik wilde zonder telkens te overleggen oid.

Eerste avond gelijk meegedaan met een kroegentocht en sindsdien had ik iedere dag wel mensen om mee te feesten enz. Laatste dag nog met een paar naar de badhuizen geweest. Zelfs nog een leuk avontuurtje met een meid gehad die ik overdag in een museum had ontmoet ~O>

Anyway zo'n eerste keer heel goed bevallen.
"Der Ruin der Völker beginnt bei den Geld- und Staatsmächtigen."
SSSC, 8. Februar 2012 16.08 h, Billy
  One tough cookie maandag 25 september 2017 @ 21:33:06 #112
169210 liesje1979
pi_173995710
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 19:49 schreef freeman1 het volgende:

[..]

Zo van het weekend teruggekomen. Was eigenlijk een van mijn beste vakanties ooit. Overdag liep ik zelf een beetje de toerist uit te hangen. Ja soms loop je wel alleen zo door de stad maar ik vind dat ook wel iets hebben eigenlijk. Vond het heerlijk om echt zelf alles te kunnen doen wat ik wilde zonder telkens te overleggen oid.

Eerste avond gelijk meegedaan met een kroegentocht en sindsdien had ik iedere dag wel mensen om mee te feesten enz. Laatste dag nog met een paar naar de badhuizen geweest. Zelfs nog een leuk avontuurtje met een meid gehad die ik overdag in een museum had ontmoet ~O>

Anyway zo'n eerste keer heel goed bevallen.
Klinkt als een prima tripje. :D
  zondag 17 december 2017 @ 15:01:23 #113
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_175784692
Iemand ervaring met Oud&Nieuw in je eentje in een Europese stad?
Ik twijfel of ik nog ene paar dagen weg zal gaan en dan O&N met wat mensen uit een random hostel ga vieren.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_175787609
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:01 schreef KaBuf het volgende:
Iemand ervaring met Oud&Nieuw in je eentje in een Europese stad?
Ik twijfel of ik nog ene paar dagen weg zal gaan en dan O&N met wat mensen uit een random hostel ga vieren.
Klinkt wel als een goed plan. Neem wel een filmpje mee of zo voor als het iets rustiger is dan gedacht. Ik overweeg op een paalcamping te overnachten met oud en nieuw. Alternatief is een eilandje waar je kan kamperen. Ik zie dan wel of er meer mensen zijn bij een kampvuurtje of dat ik in mn uppie wat ga bieren en een film kijken in bed.

Ooit (veertig jaar terug) zat ik met een maatje in een hostel in Griekenland. Daar kregen we geen sleutel mee en konden de deur niet van buitenaf open doen. Er zaten nog een paar Spanjaarden. Als we de straat opgingen dan moest er iemand dus thuis blijven helaas. Nou gebeurde er weinig op straat toen maar erg leuk was dat niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')