abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 22 december 2016 @ 08:29:31 #26
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_167519272
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2016 23:42 schreef Hexagon het volgende:
Neem bijvoorbeeld de grote hoeveelheid housedj's en producers die sinds de jaren negentig wereldberoemd zijn geworden.
Hoe vergelijkt dat tot Zweden? Las laatst een boek daarover.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
  donderdag 22 december 2016 @ 09:12:15 #27
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_167519650
Klopkoek? Heb jij de 'rationele optimist' gelezen?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  donderdag 22 december 2016 @ 09:46:35 #28
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_167520223
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
Van die conservatieve apartheidsverheerlijker en haatverspreider?

Natuurlijk niet.
En dat al in 1993
Gandhi - “The world has enough for everyone's need, but not enough for everyone's greed.”
pi_167520509
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 08:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoe vergelijkt dat tot Zweden? Las laatst een boek daarover.
Nederland en Zweden doen het beide goed. Het is niet een wedstrijd.

Maar ook op andere vlakken. Zoals gezegd de kap over Tsjernobyl is van Nederlandse makelij.

Maar ook hele kleine dingen. Neem dat Lucky TV filmpje met zingende Trump en Hillary. Nederlandse creativiteit die de hele wereld over gaat.
http://twitter.com/RogerV83
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
pi_167520587
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 08:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zou een lopend reclamebord Verstappen ook niet een creatief genie en pionier willen noemen in het straatje van een Clark, Hunt, Senna.

Hij kan extreem goed rondjes rijden maar dat betekent niet hetzelfde als creativiteit, speelsheid, pioniersgeest. Ook tov de sporticonen van de jaren 90 trouwens
Nouja op je 18e een GP winnen doe je toch niet zomaar. En het feit dat allerlei gevestigde namen als Hamilton en Vettel zo lopen te kankeren op zijn rijstijl is juist een teken dat hij dwars tegen de bestaande conventies in gaat en zijn stijl dus vernieuwend is.

quote:
Het is juist eerder zo dat hij en zo een provinciaal meisje als Wevers de nieuwe PVV normaal belichamen. Nederland op zijn smalst en meest bekrompen en dat slaat aan.
Wat is er smal en bekrompen aan Sanne Wevers?
Winnaar van de Fok-POL Hans van Mierlo-trofee 2013 en de Andre Krouwel-trofee 2013.
pi_167522175
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
Het had zo door een apathische dominee geschreven kunnen zijn, ware het niet dat het geschreven is door een bioloog met een sterke overtuiging in evolutie. Het alsmaar relativeren van 'we zijn nu veel welvarender dan vroeger dus er is geen reden voor pessimisme' voedt mensen alleen maar met pessimisme. Je kan elke historische vergelijking wel positief laten uitvallen als je maar de juiste parameters pakt.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  donderdag 22 december 2016 @ 20:49:40 #32
379943 Paper_Tiger
pi_167534409
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2016 11:40 schreef keste010 het volgende:

[..]

Het had zo door een apathische dominee geschreven kunnen zijn, ware het niet dat het geschreven is door een bioloog met een sterke overtuiging in evolutie. Het alsmaar relativeren van 'we zijn nu veel welvarender dan vroeger dus er is geen reden voor pessimisme' voedt mensen alleen maar met pessimisme. Je kan elke historische vergelijking wel positief laten uitvallen als je maar de juiste parameters pakt.
De man praat dus onzin en vroeger was alles echt beter? Bijzonder.
Feit is dus dat alle groepen onvoorstelbaar veel welvarender zijn geworden.

Mijn punt is dat je altijd wel kan zeiken en klagen maar dat je ook je zegeningen wel eens mag tellen.
  donderdag 22 december 2016 @ 20:52:58 #33
379943 Paper_Tiger
pi_167534549
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 09:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Van die conservatieve apartheidsverheerlijker en haatverspreider?

Natuurlijk niet.
Waarom denkt vrijwel iedereen dat de aarde op haar ondergang afstevent? We doen wat we altijd gedaan hebben: ons aanpassen en de wereld veranderen. Het klinkt misschien naïef om te vertrouwen op uitvindingen die we nog niet kennen, maar alle wezenlijke veranderingen zijn tot stand gebracht door technologie die we daarvoor nog niet hadden.
In De rationele optimist richt Matt Ridley zich op die vooruitgang. Want alles is beter geworden: we waren 10.000 jaar geleden met 10 miljoen, nu met meer dan 6 miljard. 99% van die 6 miljard heeft het in vrijwel alle opzichten beter dan die 10 miljoen van toen. Ridley geeft inzicht in onze sterke punten. en adviseert ons om optimist te zijn....
pi_167543559
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2016 20:49 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

De man praat dus onzin en vroeger was alles echt beter? Bijzonder.
Feit is dus dat alle groepen onvoorstelbaar veel welvarender zijn geworden.

Mijn punt is dat je altijd wel kan zeiken en klagen maar dat je ook je zegeningen wel eens mag tellen.
Ik zeg niet dat wat hij zegt onzin is of niet klopt. Ik zeg dat het vrij weinig zegt en dat zijn conclusie onterecht is.

Je stelt onterecht dat pessimisten (ik kan even geen beter woord vinden voor critici) hun zegeningen niet zouden tellen. Het 'we hebben het zoveel beter dan vroeger' zou op zichzelf nog niet zo'n slecht argument zijn, ware het niet dat het continu als drogreden wordt aangevoerd om niets te hoeven veranderen. Dat laatste is het grote probleem.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
  vrijdag 23 december 2016 @ 09:25:34 #35
379943 Paper_Tiger
pi_167545557
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 01:05 schreef keste010 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat wat hij zegt onzin is of niet klopt. Ik zeg dat het vrij weinig zegt en dat zijn conclusie onterecht is.

Je stelt onterecht dat pessimisten (ik kan even geen beter woord vinden voor critici) hun zegeningen niet zouden tellen. Het 'we hebben het zoveel beter dan vroeger' zou op zichzelf nog niet zo'n slecht argument zijn, ware het niet dat het continu als drogreden wordt aangevoerd om niets te hoeven veranderen. Dat laatste is het grote probleem.
Onzin. Alles verandert doorlopend als in een natuurlijk proces. We gaan het allemaal nog veel beter krijgen. Het gaat jou alleen niet snel genoeg en je bekijkt het op micro niveau. De wereld is groter dan de 17 miljoen Nederlanders.
pi_167546162
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 09:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Onzin. Alles verandert doorlopend als in een natuurlijk proces. We gaan het allemaal nog veel beter krijgen. Het gaat jou alleen niet snel genoeg en je bekijkt het op micro niveau. De wereld is groter dan de 17 miljoen Nederlanders.
Je klinkt als Rutte met je beloftes en profetieën. Ik blijf liever bij de feiten. Die laatste opmerking slaat al helemaal nergens op, juist omdat ik ontwikkelingen van internationale schaal aankaart.
  vrijdag 23 december 2016 @ 10:20:37 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_167546467
vergeet onze baggeraars niet...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 23 december 2016 @ 10:24:03 #38
379943 Paper_Tiger
pi_167546546
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 10:07 schreef keste010 het volgende:

[..]

Je klinkt als Rutte met je beloftes en profetieën. Ik blijf liever bij de feiten. Die laatste opmerking slaat al helemaal nergens op, juist omdat ik ontwikkelingen van internationale schaal aankaart.
Dan heb je helemaal geen recht van spreken. Letterlijk miljarden mensen zijn uit de armoede verheven de afgelopen dertig jaar.
pi_167547405
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2016 10:24 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dan heb je helemaal geen recht van spreken. Letterlijk miljarden mensen zijn uit de armoede verheven de afgelopen dertig jaar.
Waarom je meent mij dit te moeten vertellen is mij een raadsel. Jij was degene die toen ik je aansprak op de rol van de overheid hierin, deze stelselmatig ontkende. Een beetje alwetend gaan zitten doen hier is een beetje triest.

Dat is het hele probleem met die gemakzuchtige waarzeggerij die in dat boekje van je staat: het pretendeert dingen te weten die tegenstanders niet zouden weten. Grootst mogelijke gelul. Vooruitgang is een natuurlijk proces. Economische groei ook. Het zijn juist slechte beslissingen die daaruit volgend die ontwikkelingen af kunnen remmen. Het systeem dat voor velen veel welvaart heeft gebracht en voor anderen een stuk minder dreigt zichzelf uit te schakelen.

Ik neem aan dat je zelf ook weet dat je parasiteert op dezelfde paradepaardjes als de (ook door jou verafschuwde) neoliberale elite?
  Moderator vrijdag 23 december 2016 @ 13:07:05 #40
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167549792
Persoonlijk geneuzel even weggehaald
  vrijdag 23 december 2016 @ 18:00:12 #41
289177 Iwanius
Gedachten zijn net als Wolken
pi_167556129
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 19:13 schreef Klopkoek het volgende:

Neen. Ook 'links' valt dit aan te rekenen. Voor 'links' is het avontuurlijke iets angstigs geworden.
Laat 'links' maar huiveren volgend jaar want zij hebben mede de sfeer en stemming in dit land geschapen en waar wij nu inzitten i.c.m. bijbehorende spanningen.
Hij die geld verliest, verliest veel. Hij die een vriend verliest, verliest veel meer. Hij die het vertrouwen verliest, verliest alles
  zaterdag 24 december 2016 @ 11:32:20 #42
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_167573657
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:00 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Laat 'links' maar huiveren volgend jaar want zij hebben mede de sfeer en stemming in dit land geschapen en waar wij nu inzitten i.c.m. bijbehorende spanningen.
Leg uit....
En dat al in 1993
  Moderator zaterdag 24 december 2016 @ 12:13:06 #43
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167574230
Klopkoek, ga jij nog uitleggen waarom Max Verstappen niet creatief is en waarom Sanne Wevers small en bekrompen is?
  zaterdag 24 december 2016 @ 12:16:58 #44
379943 Paper_Tiger
pi_167574294
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 11:05 schreef keste010 het volgende:

[..]

Waarom je meent mij dit te moeten vertellen is mij een raadsel. Jij was degene die toen ik je aansprak op de rol van de overheid hierin, deze stelselmatig ontkende. Een beetje alwetend gaan zitten doen hier is een beetje triest.

Dat is het hele probleem met die gemakzuchtige waarzeggerij die in dat boekje van je staat: het pretendeert dingen te weten die tegenstanders niet zouden weten. Grootst mogelijke gelul. Vooruitgang is een natuurlijk proces. Economische groei ook. Het zijn juist slechte beslissingen die daaruit volgend die ontwikkelingen af kunnen remmen. Het systeem dat voor velen veel welvaart heeft gebracht en voor anderen een stuk minder dreigt zichzelf uit te schakelen.

Ik neem aan dat je zelf ook weet dat je parasiteert op dezelfde paradepaardjes als de (ook door jou verafschuwde) neoliberale elite?
Kapitalisme heeft mensen uit armoede verheven. Overheden kunnen dat proces hooguit meer of minder afremmen en ze kunnen privileges uitdelen.
  Moderator zaterdag 24 december 2016 @ 12:47:03 #45
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167574744
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:16 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Kapitalisme heeft mensen uit armoede verheven. Overheden kunnen dat proces hooguit meer of minder afremmen en ze kunnen privileges uitdelen.
Weer een aardig staaltje selectief winkelen uit de geschiedenis
pi_167575777
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 14:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Is dit niet een beetje te negatief? Rond ca. 1870-1880 was Nederland één van de armste landen van West Europa. In de jaren 60 en eerste helft van jaren 70 misschien wel het rijkste, op nummer één qua persvrijheid, gezondheidszorg enz.

De grootste creatievelingen van na WO-II (met meeste success) komen wel uit die tijd. In die periode wilden de grote sterren der wereld ook nog wel met de Nederlandse media praten en meewerken; een programma als 'TopPop' had anders niet kunnen bestaan. Nu denkt men nog sneller 'Nederland, waar ligt dat'.

Niet om je tegen te spreken maar gewoon als gedachtewisseling :)
Is dat niet voor een groot deel gekomen door de gasbel bij Slochteren waardoor Nederland zich ineens op andere vlakken kon ontwikkelen? Ik denk altijd dat 'we' vooral mazzel gehad hebben als Nederlanders.

Want als je vaak in het buitenland komt, zie je pas hoe onbeschoft wij als Nederlanders zijn. Onbeschoft, onaangepast en verheven. Dankzij de gasbel en bijkomende relevantie, hebben we iets in de melk te brokkelen gehad. Straks (of eigenlijk nu al) zakken we terug naar ons normale niveau achter de dijken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Freak188 op 24-12-2016 13:40:40 ]
  zaterdag 24 december 2016 @ 14:22:47 #47
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_167576848
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 12:13 schreef Hexagon het volgende:
Klopkoek, ga jij nog uitleggen waarom Max Verstappen niet creatief is en waarom Sanne Wevers small en bekrompen is?
Verstappen heb ik al reeds uitgelegd. Die Wevers is gewoon een boers meisje met een nogal beperkt referentiekader. Daarom scoort ze zo goed onder het SBS en Telegraaf volk. Zo gewoon gebleven.
En dat al in 1993
  Moderator zaterdag 24 december 2016 @ 14:25:26 #48
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167576897
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Verstappen heb ik al reeds uitgelegd.
Je gaat niet in op wat ik daarna postte.

quote:
Die Wevers is gewoon een boers meisje met een nogal beperkt referentiekader. Daarom scoort ze zo goed onder het SBS en Telegraaf volk. Zo gewoon gebleven.
Waar baseer je dan precies op dat ze boers is?
  zaterdag 24 december 2016 @ 14:30:58 #49
177053 Klopkoek
QE for the people
pi_167577006
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je gaat niet in op wat ik daarna postte.
Dat andere coureurs kritiek op hem hebben vat jij op als teken van creativiteit en vernieuwing. Tsja. Ik zou een Schumacher ook niet creatief, ruimdenkend en vernieuwend willen noemen.

Kun je ook zien als onbeschoftheid zoals iemand hierboven stelt.

quote:
[..]

Waar baseer je dan precies op dat ze boers is?
Accent, uitspraken, woonplaats. Niet al te snugger.
En dat al in 1993
  Moderator zaterdag 24 december 2016 @ 14:38:48 #50
75043 crew  Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_167577128
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2016 14:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat andere coureurs kritiek op hem hebben vat jij op als teken van creativiteit en vernieuwing. Tsja. Ik zou een Schumacher ook niet creatief, ruimdenkend en vernieuwend willen noemen.

Kun je ook zien als onbeschoftheid zoals iemand hierboven stelt.
Dus als Verstappen het doet is het onbeschoft en als Cruijf het doet is hij een creatieve geest. Zo kan ik ook alles in mijn politieke straatje draaien.

quote:
Accent, uitspraken, woonplaats. Niet al te snugger.
Dus als je plat pratend arbeideresk uit de hoofdstad komt zoals Johan, dan ben je werelds en als je uit Limburg of Friesland komt niet.

Dus eigenlijk ben je gewoon een arrogante mokummer voor wie alles buiten de hoofdstad te min is?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')