abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_161574448
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 13:12 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben de weg een beetje kwijt. In Windows 7 doen de bibiliotheken ed het niet meer, want die verwijzen naar de D-schijf terwijl die er in Windows niet meer is (volgens mij gebruikt voor Fedora). Net hele tijd bezig geweest om Kali te installeren, maar daar zie ik niks van terug en ik heb sterk het vermoeden dat ik die per ongeluk op de USB-stick heb geďnstalleerd :')

Ik wil Kali naast Windows 7 en Fedora installeren, maar waar moet ik nu mee beginnen? Disk Manager geeft allerlei schijven aan zonder erbij te zetten wat het is, dus geen idee waar ik iets moet "shrinken" of iets dergelijks.

[ afbeelding ]
Ik denk gewoon opnieuw proberen maar nu níét je USB-stick selecteren? Lijkt me niet zo moeilijk je USB-stick van je HDD te onderscheiden toch? Tenzij je een USB-stick van 700GB hebt.
pi_161574467
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:12 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ik denk gewoon opnieuw proberen maar nu níét je USB-stick selecteren? Lijkt me niet zo moeilijk je USB-stick van je HDD te onderscheiden toch? Tenzij je een USB-stick van 700GB hebt.
En anders kan hij altijd nog eerst met gparted de partities goed zetten.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 14:15:15 #128
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161574501
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:12 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ik denk gewoon opnieuw proberen maar nu níét je USB-stick selecteren? Lijkt me niet zo moeilijk je USB-stick van je HDD te onderscheiden toch? Tenzij je een USB-stick van 700GB hebt.
Het is me alleen niet helemaal duidelijk wat ik precies moet selecteren tijdens het installeren van Kali. Zou in principe alles wat 'ie aangeeft goed moeten zijn (behalve de USB-stick)? Want het is niet de bedoeling dat Windows 7 of Fedora erdoor verkloot wordt.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 14:15:46 #129
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161574514
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:13 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En anders kan hij altijd nog eerst met gparted de partities goed zetten.
Vanuit Fedora dus?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 20 april 2016 @ 14:16:44 #130
13250 Lod
Sapere aude!
pi_161574540
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:12 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ik denk gewoon opnieuw proberen maar nu níét je USB-stick selecteren? Lijkt me niet zo moeilijk je USB-stick van je HDD te onderscheiden toch? Tenzij je een USB-stick van 700GB hebt.
Heb bij een herinstallatie wel eens mijn externe backup hdd in de computer laten zitten. Drie keer raden waar het os op kwam te staan :')
Goed leermomentje wel.
GNU Terry Pratchett
pi_161574553
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het is me alleen niet helemaal duidelijk wat ik precies moet selecteren tijdens het installeren van Kali. Zou in principe alles wat 'ie aangeeft goed moeten zijn (behalve de USB-stick)? Want het is niet de bedoeling dat Windows 7 of Fedora erdoor verkloot wordt.
Ik ken de Kali installatie niet, dus geen idee. Maar ik neem aan dat er gewoon een partitioning tool in zit waarmee je je bestaande partities kunt shrinken en een nieuwe partitie voor Kali kunt maken? Je swap partitie kun je gewoon hergebruiken, evenals eventuele /home, /var of andere partities.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:15 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Vanuit Fedora dus?
Makkelijkste is altijd om dit vanaf een live-stick te doen zodat je op de HDD geen partities actief hoeft te hebben. Zou bij voorkeur gewoon de partitie tool uit de installer gebruiken, maar als dat om wat voor reden dan ook lastig is, kun je altijd eerst even Gparted starten voordat je gaat installeren ja.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 14:28:06 #132
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161574813
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:17 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ik ken de Kali installatie niet, dus geen idee. Maar ik neem aan dat er gewoon een partitioning tool in zit waarmee je je bestaande partities kunt shrinken en een nieuwe partitie voor Kali kunt maken? Je swap partitie kun je gewoon hergebruiken, evenals eventuele /home, /var of andere partities.

[..]

Makkelijkste is altijd om dit vanaf een live-stick te doen zodat je op de HDD geen partities actief hoeft te hebben. Zou bij voorkeur gewoon de partitie tool uit de installer gebruiken, maar als dat om wat voor reden dan ook lastig is, kun je altijd eerst even Gparted starten voordat je gaat installeren ja.
Ik ga straks eens zitten voor poging 2 ^O^
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_161576505
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2016 14:28 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik ga straks eens zitten voor poging 2 ^O^
Installeren op de partities waar je het op wil hebben.

Als je je Windows en fedora erop wil laten moet je dat ook doen...

Je hebt toch wel ruimte over?
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 20 april 2016 @ 15:42:38 #134
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161576592
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2016 15:39 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Installeren op de partities waar je het op wil hebben.

Als je je Windows en fedora erop wil laten moet je dat ook doen...

Je hebt toch wel ruimte over?
Een paar honderd GB, dus dat is geen probleem :P

Windows zal er mogelijk vanaf gaan een keer, maar ik laat het er nog even op voor als ik met Linux wat verkloot.
Fedora gebruik ik voor de gewone Linux-lessen.
Kali ga ik gebruiken voor de pentesting-lessen.

Opslag gaat er niet op gebeuren, dus ruimte is geen probleem :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_161590090
Fucking Kdialog,sommige grote bestanden(20-100 MB pakt die het moet moeite en na wachten) wilt het niet eens downloaden. |:( :X o|O
pi_161604336
1curl -s http://wttr.in/amsterdam
జ్ఞ‌ా
pi_161605311
quote:
10s.gif Op donderdag 21 april 2016 16:46 schreef µ het volgende:

[ code verwijderd ]

_O_
pi_161606519
quote:
10s.gif Op donderdag 21 april 2016 16:46 schreef µ het volgende:

[ code verwijderd ]

* d4v1d in .zshrc zetten doet
pi_161606551
https://blogs.gnome.org/l(...)manager-1-2-is-here/
Nieuwe network manager. Random MAC voor wifi, meerdere VPN's tegelijk. Tof.
జ్ఞ‌ా
pi_161641901
quote:
14s.gif Op donderdag 21 april 2016 18:42 schreef µ het volgende:
https://blogs.gnome.org/l(...)manager-1-2-is-here/
Nieuwe network manager. Random MAC voor wifi, meerdere VPN's tegelijk. Tof.
Nice!
pi_161646988
Windows Subsystem for Linux Overview
https://blogs.msdn.micros(...)-for-linux-overview/
Be curious, not judgmental
pi_161679120
Ik gebruik autokey, een tool om je toetsen te remappen.

De configuratie heb ik symlinked naar Dropbox, zodat m'n mappings op alle systemen hetzelfde is.

Nu zie ik dat bij bepaalde toetscombinaties iets verkeerd gaat binnen autokey (de mapping werkt overigens goed,daar niet van), er een log geschreven wordt naar autokey.log:

2016-04-24 18:23:47,500 INFO - service - Matched hotkey phrase/script with prompt=False

Dit synct elke keer met Dropbox, elke keer als ik dat toets indruk. En ik gebruik die logs toch niet, dus ik zou de write acces voor dat log uit willen schakelen, zodat er niks meer naar dat log geschreven wordt. Weet iemand hoe ik dat kan doen? Chmod -w heeft niet geholpen.
pi_161711896
Distro upgrade "forceren". O-) o|O

Gelukkig wordt je ermee niet verder verstoord,vergelijken met Wanblows 7/10 . :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 april 2016 11:02 schreef Aether het volgende:
Windows Subsystem for Linux Overview
https://blogs.msdn.micros(...)-for-linux-overview/
EEE :X
pi_161721539
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 april 2016 19:43 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Ook via ssh kan prima. Maak gebruik van key-based login met een wachtwoord, eventueel aangevuld met port knocking. Knappe inbreker die binnenkomt. En uiteraard de sshd niet op de standaardpoort draaien, dat scheelt al bijna alle pogingen.
Ja, als je weet wat je doet dan is het OK. (De OpenBSD installer vraagt trouwens na het aanmaken van een normale user of je de root login bij SSH uit wil zetten, wel grappig.) Poort aanpassen zorgt natuurlijk alleen voor minder meldingen in je logs, niet voor meer security.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 april 2016 @ 10:05:25 #145
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_161721563
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2016 20:53 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Distro upgrade "forceren". O-) o|O

Gelukkig wordt je ermee niet verder verstoord,vergelijken met Wanblows 7/10 . :')

[..]

EEE :X
Serieus? De naam van de "vijand" niet eens normaal kunnen schrijven?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 26 april 2016 @ 10:32:58 #146
131603 Afwazig
Serious business
pi_161721883
Wanblows :'). Serieus?
pi_161724297
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 10:03 schreef NightH4wk het volgende:

[..]
(De OpenBSD installer vraagt trouwens na het aanmaken van een normale user of je de root login bij SSH uit wil zetten, wel grappig.)
De meeste linux installers zetten root-over-ssh standaard gewoon uit. Geen enkele reden om een argeloze gebruiker te vragen wat die wil: het handjevol wat root-over-ssh toch nodig heeft weet wel waar het aan gezet kan worden, van de rest snapt een overgroot gedeelte de implicaties niet en hebben ze het DUS niet nodig.
pi_161724572
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2016 13:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

De meeste linux installers zetten root-over-ssh standaard gewoon uit.
Root password login over SSH vooral.
pi_161750070
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 april 2016 10:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Serieus? De naam van de "vijand" niet eens normaal kunnen schrijven?
:*
pi_161759488
Op m'n werk gebruiken we soms een MSSQL database, dat op ingelogde Windows account autheniceert. Tevens kunnen alleen Windows-users bij netwerkschijven, op basis van hun account.

Als ik ergens erbij moet, moet ik meestal m'n systeem herstarten om naar Windows te overschakelen, de gebruikelijke handelingen uit te voeren, en weer herstarten om naar m'n Ubuntu systeem terug te keren. Ik weet dat er manieren bestaan om bijv. NFTS-netwerkschijven in Ubuntu te kunnen mounten, maar shet bedrijfsysteem is veel uitgebreider dan dat waardoor je echt niet om Windows heen kunt.

Ik ben op zoek naar een manier om snel te kunnen switchen tussen 2 besturingssystemen, zonder dat ik m'n laptop hoef te herstarten. Ik heb gedacht om Windows in virtuele machine te draaien, maar dat gaat hem waarschijnlijk niet worden omdat ik dan nog niet bij bepaalde dingen kan.

Iemand suggesties?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')