abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 april 2016 @ 21:57:06 #251
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_161535057
Die hebben te diep in hun latte macchiato gekeken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_161539646
Dat is beleefdheid en verlegenheid ten opzichte van het camera-interview. Wie weet heeft die man vijftig mensen moeten aanspreken voor hij kreeg wat hij wilde. Als hij wilde aantonen dat hij goedbedoelende schuchtere studenten in een hoek kan lullen, is het experiment geslaagd
  maandag 18 april 2016 @ 23:58:18 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_161539775
Wat het is, is een wanhopige poging van die studenten om consequent te blijven.
Als je op de eerste vraag (PC, zoals ze afgericht zijn) antwoord dat geslacht een keuze is (terwijl dit een biologisch feit is), dan moet je op de tweede vraag een zelfde antwoord geven. En op de derde, de vierde et cetera. Terwijl de casus an sich steeds absurder wordt. Een volwassen man die in de eerste klas van de lagere school wil gaan zitten...
Als dát de eerste vraag geweest was "Als ik mij een 6-jarige voelde, zou ik dan op de lagere school tussen de kinderen mogen zitten", had iedereen heel PC (want pedo taboe) 'Nee,engerd. Dat je zegt je zeven te voelen maakt je nog geen zeven!" gezegd. En als vanuit die vraag de andere kant op geredeneerd was, dan hadden die studentjes denk ik bij de vraag over genderidentiteit ook gezegd dat zeggen dat je een vrouw bent je nog geen vrouw maakt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_161541235
Ja, dat was ons allen al duidelijk. Daarom mijn stijgende verbazing dat LK het toch weer de moeite waard vond.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_161541242
Toen ik vijftien was (toen was de macht van de camera nog vele malen groter) zat ik met een videocamera in de tram en vroeg ik meisjes of ze een geile bek wilde trekken. Binnen een dag had ik een hele compilatie vastgesteld. Als ik wat ouder was geweest en geen camera bij me zou hebben gehad, was dat een stuk slechter afgelopen.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_161541249
Wat ook niet helemaal waar is trouwens, want nu ben ik ouder en heb ik geen camera bij me en gaat me dat bijzonder goed af. Het enige verschil is dat ik niet in de tram zit.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_161541539
Hoe kun je jezelf wapenen tegen verongelijktheid zonder je eigen aard te haten? Kasparov is verongelijkt en zie wat het hem gebracht heeft: een moedeloze strijd waar niemand naar luistert. Ik zie hem 's avonds op het toilet zijn tanden poetsen terwijl hij zich afvraagt waarom hij niet was blijven schaken. Zou hij ook mensen in zijn omgeving hebben die zeggen: je hebt misschien gelijk, maar dit is de realiteit.

Laat ik die mensen eens proberen te analyseren. Allereerst zitten ze in een gerieflijke situatie; hun plichten leggen het af tegen de baten, ze hebben een rooskleurige toekomst, al met al verkeren ze in fortuinlijke omstandigheden. Dientengevolge hebben ze een gebrek aan empathie voor onderdrukte Russen, vermoorde journalisten en opgesloten criticasters; ze vinden het althans prima dat Mark en de koning een biertje drinken met Poetin, niet zeuren.

Een prachthouding vind ik dat. Het verfrissende relativisme. Men kan alleen hopen dat de relativisten die aan het goede einde van het systeem zitten zelf een keer met de realiteit te maken krijgen.

[ Bericht 99% gewijzigd door Mainport op 19-04-2016 05:42:44 ]
pi_161543187
quote:
11s.gif Op maandag 18 april 2016 21:17 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Tsja, dat weet ik eigenlijk niet zo. Ik was op dat moment erg dronken en erg moe. Ik moest even aan ze denken. Waarom, dat ben ik alweer vergeten.
Ze hebben iig hun kleren aan.
Aldus.
  dinsdag 19 april 2016 @ 15:54:05 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_161551716
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 03:23 schreef Mainport het volgende:
Hoe kun je jezelf wapenen tegen verongelijktheid zonder je eigen aard te haten? Kasparov is verongelijkt en zie wat het hem gebracht heeft: een moedeloze strijd waar niemand naar luistert. Ik zie hem 's avonds op het toilet zijn tanden poetsen terwijl hij zich afvraagt waarom hij niet was blijven schaken. Zou hij ook mensen in zijn omgeving hebben die zeggen: je hebt misschien gelijk, maar dit is de realiteit.

Laat ik die mensen eens proberen te analyseren. Allereerst zitten ze in een gerieflijke situatie; hun plichten leggen het af tegen de baten, ze hebben een rooskleurige toekomst, al met al verkeren ze in fortuinlijke omstandigheden. Dientengevolge hebben ze een gebrek aan empathie voor onderdrukte Russen, vermoorde journalisten en opgesloten criticasters; ze vinden het althans prima dat Mark en de koning een biertje drinken met Poetin, niet zeuren.

Een prachthouding vind ik dat. Het verfrissende relativisme. Men kan alleen hopen dat de relativisten die aan het goede einde van het systeem zitten zelf een keer met de realiteit te maken krijgen.
Wat ik om me heen zie is juist dat de mensen in een gerieflijke situatie (huis afbetaald, dik inkomen of pensioen, etc) veel meer empathie hebben voor de minder bedeelden dan de categorie die hard moet sappelen om rond te komen. Zeker voor wat betreft de categorieën die jij noemt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_161594268
Ik had vandaag een gesprek met mijn moeder. Mijn moeder is Italiaans en maakt elke avond hetzelfde: pasta met poederkaas uit de rode bus.
Ik: Dit is niet te vreten, ik wil parmezaan.
Zij: Het is misschien niet zo lekker, maar er is geen parmezaan.
Ik: Natuurlijk is er wel parmezaan, hoezo is er geen parmezaan?
Zij: Parmezaan bestaat wel, maar wij kunnen het niet betalen. Bovendien is poederkaas uit de rode bus best voedzaam.
Ik: Ik vreet dit spul al mijn hele leven, en jij zegt dat ik dit ook de rest van mijn leven ga krijgen?
Zij: Dat klopt.
Ik: En daar moeten we het maar mee doen?
Zij: Het is de realiteit.
Ik: Wat ik moet daar nu weer mee, ik wil parmezaan godverdomme!
Zij: Niet zo zeuren, je hoeft het niet te eten. Je mag ook pasta met niks of zonder eten naar bed. Ik vind de poederkaas uit de rode bus helemaal niet zo smerig.
Ik: Dat komt omdat je geen smaak hebt.
Zij: Smaken verschillen. Wat is er mis met poederkaas uit de rode bus? Waarom klaag jij zo terwijl wij het allemaal dagelijks eten?
Ik: Het is godverdomme niet te geloven. Wil je dan zelf geen parmezaan lieve moeder?
Zij: Jawel, maar het is er niet, en als jij het zo graag wilt moet je het gaan regelen, ik wens je veel succes en tot die tijd mag je dankbaar zijn voor mijn kookkunsten, basta.
pi_161594402
Ik had gehoopt vanochtend de energie en tijd te hebben om op wat reacties te reageren. Helaas.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2016 06:44:23 ]
pi_161609398
quote:
2s.gif Op maandag 18 april 2016 21:22 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Dat was wel even leuk, inderdaad. PC gone wrong. Nu is er wel een verschil tussen genderidentiteit en de andere drie zaken, nationaliteit, lengte en leeftijd wat in dit filmpje, eerlijkheidshalve, door beide partijen in het absurde getrokken wordt.
genderidentiteit, nationaliteitidentiteit, lengteidentiteit, leeftijdidentiteit, piemellengteidentiteit, rasidentiteit :D

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2016 00:49:35 ]
pi_161609539
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 23:53 schreef Mainport het volgende:
Dat is beleefdheid en verlegenheid ten opzichte van het camera-interview. Wie weet heeft die man vijftig mensen moeten aanspreken voor hij kreeg wat hij wilde. Als hij wilde aantonen dat hij goedbedoelende schuchtere studenten in een hoek kan lullen, is het experiment geslaagd
Denk jij nou werkelijk dat de meest beleefde, goed bedoelende en schuchtere mensen in, laten we zeggen de jaren 50, met dezelfde antwoorden aan kwamen zetten? Nee, kijk, MP, dit heeft op de eerste plaats geen flikker te maken met de beleefdheid van de geïnterviewde individuen maar om wat als beleefd (acceptabel) aanschouwt wordt; ik moet akkoord gaan met een kerel die zichzelf verkoopt als een vrouw - dat is anno 2016 beleefd. Anno 50 hadden ze gedacht dat ze in de maling genomen werden en beleefd 'hihi' gedaan. Hoogstens.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2016 20:18:34 ]
pi_161609740
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 23:58 schreef LXIV het volgende:
Als dát de eerste vraag geweest was "Als ik mij een 6-jarige voelde, zou ik dan op de lagere school tussen de kinderen mogen zitten", had iedereen heel PC (want pedo taboe) 'Nee,engerd. Dat je zegt je zeven te voelen maakt je nog geen zeven!" gezegd.
Ik weet het niet hoor. Als de volgende vraag zijn eerste vraag was geweest, hadden sommige net zo goed wel wat wendbaarheid kunnen tonen. 'Yes, sure, THAT is possible'. Je moet er niet vanuit gaan dat ze gedreven worden op logica dat vanuit een enkele premisse doorwerkt. Ik denk ook dat als jouw vraag als laatste werd gesteld dat ze een grens hadden opgetrokken. Misschien niet omdat ze het niet acceptabel vinden dat hij zich als een 7 jarige identificeert (en het daardoor op een of andere wijze is), maar omdat er nog wel iets van pragmatisme in die holle kopjes terug te vinden is; wanneer het 'fout' genoeg is. Dat foute moet helder, concreet en duidelijk afgebakend zijn; iets zoals een pedofiel. Een pedofiel niet wenselijk vinden is heel wenselijk; daar doe je niemand tekort mee. De kans en angst dat een pedofiel zich voor zal kunnen doen als een 7 jarige zal net groot genoeg zijn om hetgeen dat anders als wenselijk en binnen hun denksysteem past opzij te schuiven.
Laten we het hopen. Dit soort volk rond loopt op universiteiten, broeinesten van leidersfuncties.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2016 21:23:43 ]
pi_161612529
Sinterklaasgedichtje

'Oh Merkel, ik ben zo obsoleet!
Alstublieft, ruikt u toch mijn scheet
Waar is toch de jihadist die streed
en uw burger de keel doorsneed!
pi_161614965
Ik zou lekker gaan slapen, LK. Dan heb je morgen weer wat meer energie voor het schrijven van gedichtjes en wie weet ben je dan ook wat weerbaarder voor het geval er een moslimleger bij je op de stoep staat.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_161616177
Slaap, kindje, slaap
Erdolf slacht een schaap
Een schaap met witte voetjes
Die dronk zijn zaad zo zoetjes
Schaapje en een bonte koe
Kindje doe je oogjes toe
pi_161618890
quote:
1s.gif Op donderdag 21 april 2016 20:12 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

genderidentiteit, nationaliteitidentiteit, lengteidentiteit, leeftijdidentiteit, piemellengteidentiteit, rasidentiteit :D
Je begint je toch steeds meer en meer te schande te maken met dit soort domme opmerkingen, hè. Moet ik het nog toelichten, of niet?

Nationaliteit, lengte en leeftijd kan ik zeer gemakkelijk bepalen door naar iemands paspoort te kijken, hem naast een meetlat te leggen (hetzelfde geldt voor de penis) en te tellen hoeveel tijd er verstreken is sinds zijn geboorte. 'Gender' (en alle kwalificaties die dat met zich meebrengt) is een vage poging om iemands sekse aan (al dan wel of niet afwijkende) gedragingen te koppelen. Of dat enig doel dient, dat weet ik eigenlijk niet. Ik begrijp er niet al te veel van, maar wel dat ik het niet kan meten zoals ik iemands nationaliteit, lengte of leeftijd kan meten.
Ras, bij mensen, is simpelweg klinkklare onzin, pseudo-wetenschappelijke rotzooi uit het Lombrosotijdperk. Iedereen die daarover begint hoef je al gelijk niet meer serieus te nemen. Ik hoef jou dus niet meer serieus te nemen! Houd er zelf ook maar eens mee op.


[ Bericht 0% gewijzigd door PeteSampras op 22-04-2016 13:51:37 ]
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_161618897
Ik sluit af met een mooie Spreuk(en, 26:16).

De luiaard acht zichzelf wijzer dan alle verstandige mensen om hem heen.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
pi_161629263
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 april 2016 04:14 schreef PeteSampras het volgende:

[..]

Je begint je toch steeds meer en meer te schande te maken met dit soort domme opmerkingen, hè. Moet ik het nog toelichten, of niet?

Nationaliteit, lengte en leeftijd kan ik zeer gemakkelijk bepalen door naar iemands paspoort te kijken, hem naast een meetlat te leggen (hetzelfde geldt voor de penis) en te tellen hoeveel tijd er verstreken is sinds zijn geboorte. 'Gender' (en alle kwalificaties die dat met zich meebrengt) is een vage poging om iemands sekse aan (al dan wel of niet afwijkende) gedragingen te koppelen. Of dat enig doel dient, dat weet ik eigenlijk niet. Ik begrijp er niet al te veel van, maar wel dat ik het niet kan meten zoals ik iemands nationaliteit, lengte of leeftijd kan meten.
Ras, bij mensen, is simpelweg klinkklare onzin, pseudo-wetenschappelijke rotzooi uit het Lombrosotijdperk. Iedereen die daarover begint hoef je al gelijk niet meer serieus te nemen. Ik hoef jou dus niet meer serieus te nemen! Houd er zelf ook maar eens mee op.

Jij kwam aanzetten met genderidentiteit en plaatste deze tegenover nationaliteit, lengte, et cetera. Ik ging er daardoor vanuit dat je een onderscheid maakte tussen gender (die je dan eventueel wel duidelijk te categoriseren vond) en genderidentiteit. En daarom, beste JAM, gooide ik, al spottend, identiteit achter de woordjes waar je het zelf niet achter plaatste. De post was, m.a.w., een vraag: waarom voeg je bij gender wel identiteit toe?

Wat ras betreft; volgens mij heb ik nergens beweerd dat concept te accepteren. Het is, net zoals, 'gender', een poging tot categoriseren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2016 17:04:05 ]
pi_161630010
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 april 2016 17:00 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jij kwam aanzetten met genderidentiteit en plaatste deze tegenover nationaliteit, lengte, et cetera. Ik ging er daardoor vanuit dat je een onderscheid maakte tussen gender (die je dan eventueel wel duidelijk te categoriseren vond) en genderidentiteit. En daarom, beste JAM, gooide ik, al spottend, identiteit achter de woordjes waar je het zelf niet achter plaatste. De post was, m.a.w., een vraag: waarom voeg je bij gender wel identiteit toe?
Dat is nu exact het probleem met dat filmpje. Dat deed ik niet, dat deed die vent.
"It's one-on-one out there, man. There ain't no hiding. I can't pass the ball."
  vrijdag 22 april 2016 @ 23:47:50 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_161641154
quote:
0s.gif Op donderdag 21 april 2016 04:33 schreef Mainport het volgende:
Ik had vandaag een gesprek met mijn moeder. Mijn moeder is Italiaans en maakt elke avond hetzelfde: pasta met poederkaas uit de rode bus.
Ik: Dit is niet te vreten, ik wil parmezaan.
Zij: Het is misschien niet zo lekker, maar er is geen parmezaan.
Ik: Natuurlijk is er wel parmezaan, hoezo is er geen parmezaan?
Zij: Parmezaan bestaat wel, maar wij kunnen het niet betalen. Bovendien is poederkaas uit de rode bus best voedzaam.
Ik: Ik vreet dit spul al mijn hele leven, en jij zegt dat ik dit ook de rest van mijn leven ga krijgen?
Zij: Dat klopt.
Ik: En daar moeten we het maar mee doen?
Zij: Het is de realiteit.
Ik: Wat ik moet daar nu weer mee, ik wil parmezaan godverdomme!
Zij: Niet zo zeuren, je hoeft het niet te eten. Je mag ook pasta met niks of zonder eten naar bed. Ik vind de poederkaas uit de rode bus helemaal niet zo smerig.
Ik: Dat komt omdat je geen smaak hebt.
Zij: Smaken verschillen. Wat is er mis met poederkaas uit de rode bus? Waarom klaag jij zo terwijl wij het allemaal dagelijks eten?
Ik: Het is godverdomme niet te geloven. Wil je dan zelf geen parmezaan lieve moeder?
Zij: Jawel, maar het is er niet, en als jij het zo graag wilt moet je het gaan regelen, ik wens je veel succes en tot die tijd mag je dankbaar zijn voor mijn kookkunsten, basta.
Als je zo gaat schrijven dan wil ik wel een boek van je kopen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 23 april 2016 @ 10:33:51 #273
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_161646695
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 april 2016 23:47 schreef LXIV het volgende:
Als je zo gaat schrijven dan wil ik wel een boek van je kopen!
Echt? Waarom?
  zaterdag 23 april 2016 @ 10:34:30 #274
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_161646702
Deze week in Groningen, trouwens. Moet ik nog TTK'ers persoonlijk de groetjes gaan doen van jullie?
  zaterdag 23 april 2016 @ 18:37:50 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_161654100
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 april 2016 10:33 schreef broer het volgende:

[..]

Echt? Waarom?
Ik zie hem zo zitten aan die keukentafel met zijn moeder.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')