abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_160994142

2012 gaat dan toch eindelijk een nieuwe Superman reboot / sequel / whatever brengen onder de (voorlopige) naam van Superman: Man of Steel en inmiddels zijn wat belangrijke namen bekend.

De boel wordt op poten gezet onder de alsmaar groeiende paraplu van Christopher Nolan, o.a. bekend van Batman Begins, The Dark Knight en natuurlijk Inception. Nolan is op dit moment natuurlijk de heetste go-to-guy in Hollywood als het gaat om gritty reboots en nadenkerige films en hij zal, ondanks dat ie niet regisseerd (daarover zo meer), zeker zijn handtekening op dit project achterlaten.


Het script komt vooralsnog van David Goyer die ook het schrijfwerk voor rekening nam van de Blade serie en de nieuwe Batman films onder Nolan. Helaas schreef hij ook Jumper en regisseerde hij Blade 3. Maar zolang iemand een oogje in het zeil houdt en hem bij de camera's weg houdt is Goyer als schrijver zeker een goeie keuze. Hij heeft met The Dark Knight iig zeker bewezen dat hij goed om kan gaan met Superhelden.

En dan is het onlangs bekend geworden dat Superman: Man of Steel geregisseerd gaat worden door niemand minder dan Zack Snyder! Na de ondergewaardeerde Dawn of the Dead remake en nadat hij onze retina's eraf brandde met het visuele geweld van 300 kwam hij met het helaas te lauw ontvangen Watchmen epos, maar de kwaliteiten (in elk geval visueel) zijn niet te ontkennen. Volgend jaar komt hij met zijn eerste originele werk genaamd Suckerpunch en de trailer liegt er in ieder geval niet om. Ik denk dat hij een hele interessante keuze is om Superman aan te pakken. Het zal mij zeker benieuwen wat een samenwerking tussen Nolan en Snyder op zal leveren. Één ding is zeker: het zal wel mooi plaatjes opleveren.

Eerder stonden op het verlanglijstje van regisseurs namen als Darren Aronofsky, Tony Scott en, mijn favoriet, Ben Affleck.

En ik vond het persoonlijk wel jammer dat ze het zo vroeg verklapt hebben, maar de slechterik die de nieuwe superman het ontzettend lastig moet gaan maken is, jawel, General Zod!! In 1980 voortreffelijk vertolkt door de altijd fantastische Terence Stamp in Superman 2. Laten we hopen op net zo'n iconische vertolking voor de nieuwe versie.



KNEEL BEFORE ZOD!!

pi_160994780
Ik ga er vrijdag heen in de bios. Ben benieuwd.
Vakantie blog vol met tips en informatie en nog veel meer....
  maandag 28 maart 2016 @ 11:39:30 #3
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_160994795
Ik blijf erbij: het is geen slechte film.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_160994822
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 10:17 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Macht door kennis en de inzet hiervan.
Het liefst heeft ie beiden weg. Al loont het veel moeite om mogelijkheden te hebben om beiden naar zijn hand te zetten.
Dat kwam niet echt over. Als daarnaast dat dan het echt motief is, zou Lex Luthor dan direct als iemand neer worden gezet die rijp is voor het gesticht.
De Lex Luthor uit de normale superman serie is zelfs eerder iemand die probeert Metropolis wil redden van de criminaliteit en vooruitgang ziet. Dat is wel een wereld van verschil met de comics.
pi_160994835
Ik wacht tot het wat rustiger wordt in de bioscoopzalen.
  maandag 28 maart 2016 @ 11:45:23 #6
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_160994869
Ik ben als Batman fan erg blij met dit topic, wat ik al wist wordt hier bevestigd. Niet gaan, deze film doet Batman geen eer aan,
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  maandag 28 maart 2016 @ 11:46:37 #7
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_160994887
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:41 schreef Deckard het volgende:

[..]

Dat kwam niet echt over. Als daarnaast dat dan het echt motief is, zou Lex Luthor dan direct als iemand neer worden gezet die rijp is voor het gesticht.
De Lex Luthor uit de normale superman serie is zelfs eerder iemand die probeert Metropolis wil redden van de criminaliteit en vooruitgang ziet. Dat is wel een wereld van verschil met de comics.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 28 maart 2016 @ 11:47:33 #8
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_160994894
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:45 schreef MPC60 het volgende:
Ik ben als Batman fan erg blij met dit topic, wat ik al wist wordt hier bevestigd. Niet gaan, deze film doet Batman geen eer aan,
Onzin. Ik vond het een prima Batman.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 28 maart 2016 @ 11:48:06 #9
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_160994897
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:47 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Onzin. Ik vond het een prima Batman.
Als ik hier lees dat Batman met vuurwapens schiet dan weet ik genoeg. :)
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_160994918
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:45 schreef MPC60 het volgende:
Ik ben als Batman fan erg blij met dit topic, wat ik al wist wordt hier bevestigd. Niet gaan, deze film doet Batman geen eer aan,
Als Batman fan kan ik je juist deze film aanbevelen. Niet naar de bios gaan, maar wel kijken op de streams. Batman is veel beter neergezet dan dat je die ziet bij 'Batman Begins'.

Wanneer die in het beeld komt wordt hij neergezet als een horror-character. Echt heerlijk. En ook het aloude werk van detective-comic komt wat meer naar buiten.
Het schieten met geweren gebeurd in een droom-sequence, dus daar mag je wmb over heen kijken.

Als Ben Affleck ook de volgende Batman dan zelf maakt heb je volgens mij iets in handen wat makkelijk The Dark Knight zou kunnen verslaan als het gaat om leukste Batman film.
pi_160994933
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:46 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we hebben het over motieven, niet wat de gevolgen er van zijn.
  maandag 28 maart 2016 @ 11:52:56 #12
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_160994951
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:48 schreef MPC60 het volgende:

[..]

Als ik hier lees dat Batman met vuurwapens schiet dan weet ik genoeg. :)
Droomvisioen. Daarnaast wordt er wel geschoten maar niet door Batman zelf.

Het enige wat hij zelf schiet is via de boeven danwel met voertuigen tegen voertuigen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 28 maart 2016 @ 11:56:53 #14
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_160995013
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:51 schreef Deckard het volgende:

[..]

Maar we hebben het over motieven, niet wat de gevolgen er van zijn.
Voor zover ik weet nog steeds het uitspelen tegen elkaar zodat wellicht beiden elkaar opheffen waarna hij zelf de held kan spelen als het fout zou gaan.
Na het vernemen van die kennis is hij voorbereid op veel erger.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 28 maart 2016 @ 12:06:15 #15
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_160995149
Ik heb de film gezien, alleen blijf ik met meer vragen dan antwoorden achter.

Waarom ga je iemand Lex Luthor noemen als het alles behalve Lex Luthor is.
Waarom ga je iemand Batman noemen als ie alles behalve Batman is.
Waarom ga je 5 films in 1 proberen te maken waardoor het niet eens 1 film is.
Waarom ga je Lois Lane in je film zetten als ze er eigenlijk niet toe doet.
Waarom breng je je cameo's middenin de film alsof je verhaal niet boeiend genoeg is.
Waarom ga je Batman 'oh shit' laten zeggen terwijl je doet alsof Batman veteraan is.
wooblabalurg
  maandag 28 maart 2016 @ 12:11:38 #16
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_160995208
Ik blijf vinden dat er veel te weinig contrast is tussen Superman en Batman. Uiteindelijk zijn ze gewoon allebei "helden" met vermoedelijk goede bedoelingen, die allebei genadeloos of zelfs zeer gewelddadig willen zijn als het echt nodig is en die allebei collateral damage als jammer doch acceptabel beschouwen. En om één of andere redenen vinden ze allebei dat de andere te gevaarlijk is en dat er iets aan moet gedaan worden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 28 maart 2016 @ 12:22:17 #17
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_160995352
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik blijf vinden dat er veel te weinig contrast is tussen Superman en Batman. Uiteindelijk zijn ze gewoon allebei "helden" met vermoedelijk goede bedoelingen, die allebei genadeloos of zelfs zeer gewelddadig willen zijn als het echt nodig is en die allebei collateral damage als jammer doch acceptabel beschouwen. En om één of andere redenen vinden ze allebei dat de andere te gevaarlijk is en dat er iets aan moet gedaan worden.
Het lijkt wel alsof WB zo overtuigd is van de merknamen dat ze het niet nodig vonden ze een eigen karakter mee te geven.
Zo zag ik bij Supes weinig optimisme en algehele goedheid, en bij Batman geen onderzoekende ninja-detective.
wooblabalurg
pi_160995423
Ik vond het juist wel een duidelijk contrast, tussen de gladde, gepolijste en heroïsche superman tegenover een duistere Batman die worstelt met z'n eigen zwakheden. Ik vond de film ook prima te volgen, ik heb nooit comics gelezen en ben geen enorm DC fan; kijk af en toe wat films maar het viel allemaal prima op z'n plek. Het begin was erg rommelig en twee dromen/visioenen/nachtmerries vond ik ook wat overdreven maar uiteindelijk paste het best aardig samen. Fijne film om naar te kijken.

Alleen die eindeloze vechtscènes met waar ze elkaar voortdurend door allerlei gebouwen heen meppen vind ik wat makkelijk worden (hoewel niet zo saai als in MoS) en Loïs Lane blijft een irritatiepunt in de Supermanfilms. Waarom moeten we anno 2016 nog steeds een dwepende, onnozele vrouw hebben die zich nergens kritisch opstelt maar voortdurend de achilleshiel van Superman is }:| En zodra ze in potentie iets kan betekenen in plaats van schaapachtig toekijken (de speer opduiken), dan gaat er iets mis en moet ze weer gered worden :6
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 28 maart 2016 @ 12:45:08 #19
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_160995724
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:22 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Het lijkt wel alsof WB zo overtuigd is van de merknamen dat ze het niet nodig vonden ze een eigen karakter mee te geven.
Zo zag ik bij Supes weinig optimisme en algehele goedheid, en bij Batman geen onderzoekende ninja-detective.
Superman is hier eigenlijk nog een groentje die zich geen houding weet te geven en Batman geen onderzoekende ninja-detective? Heb je zitten slapen?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Redactie Frontpage maandag 28 maart 2016 @ 12:47:54 #20
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160995774
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:45 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Superman is hier eigenlijk nog een groentje die zich geen houding weet te geven en Batman geen onderzoekende ninja-detective? Heb je zitten slapen?
Batman is meer Charles Bronson in Death Wish, speelt voor eigen rechter
pi_160995898
Gisteren de film gezien. Vond het niet slecht maar sommige dingen vond ik wat mwa.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 28 maart 2016 @ 12:54:35 #22
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_160995909
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:06 schreef Baconbus het volgende:
Ik heb de film gezien, alleen blijf ik met meer vragen dan antwoorden achter.

Waarom ga je iemand Lex Luthor noemen als het alles behalve Lex Luthor is.
Omdat het wel degelijk Lex Luthor is, alleen voldoet het niet aan jouw verwachtingen.
quote:
Waarom ga je iemand Batman noemen als ie alles behalve Batman is.
Omdat ie meer batman is dan de films hiervoor, hoe goed die ook waren. Ofthans, hij staat dichter bij de comics.
quote:
Waarom ga je 5 films in 1 proberen te maken waardoor het niet eens 1 film is.
Omdat het een prima film is.
quote:
Waarom ga je Lois Lane in je film zetten als ze er eigenlijk niet toe doet.
Omdat ze nu eenmaal naast Superman hoort. En als je gekeken had nogal een belangrijk plotelement was.
quote:
Waarom breng je je cameo's middenin de film alsof je verhaal niet boeiend genoeg is.
Omdat het Dawn of Justice is en er geen post-credits slappigheid hiervoor gebruikt hoeft te worden.
quote:
Waarom ga je Batman 'oh shit' laten zeggen terwijl je doet alsof Batman veteraan is.
Omdat dat hem menselijker maakt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 28 maart 2016 @ 12:56:49 #23
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_160995957
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:54 schreef MrGuma het volgende:
Gisteren de film gezien. Vond het niet slecht maar sommige dingen vond ik wat mwa.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zat allemaal duidelijk en relatief eenvoudig in de film jongens...

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:47 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Batman is meer Charles Bronson in Death Wish, speelt voor eigen rechter
Batman had er de eerste paar issues ook geen moeite mee om boeven neer te knallen danwel kapot te laten vallen. Zoals in de film ook gezegd wordt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Ik zag deze Batman niet zozeer als karakterbreuk, vooral omdat hij hooguit indirect criminelen doodt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Redactie Frontpage maandag 28 maart 2016 @ 12:59:36 #24
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_160996003
Wat Lex wilde wordt nooit echt duidelijk gemaakt, er worden suggesties gemaakt door de senator maar dat is alles

En die droomsequencies slaan echt nergens op
pi_160996349
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:39 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik blijf erbij: het is geen slechte film.
_O-
pi_160997939
Gisteren voor de 2de keer gezien. Actie scenes blijven _O_
  maandag 28 maart 2016 @ 14:44:47 #27
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_160998426
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:45 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Superman is hier eigenlijk nog een groentje die zich geen houding weet te geven en Batman geen onderzoekende ninja-detective? Heb je zitten slapen?
Superman was een groentje in MoS.
Die vlieger gaat niet op hier.

Batman is geen onderzoekende ninja-detective in deze film.
Hij is meer een rancuneuze pitbull met wat gadgets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Baconbus op 28-03-2016 14:54:40 ]
wooblabalurg
  maandag 28 maart 2016 @ 14:53:10 #28
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_160998626
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:54 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Omdat het wel degelijk Lex Luthor is, alleen voldoet het niet aan jouw verwachtingen.

[..]

Omdat ie meer batman is dan de films hiervoor, hoe goed die ook waren. Ofthans, hij staat dichter bij de comics.

[..]

Omdat het een prima film is.

[..]

Ik kan mijn cavia ook een cape geven en Superman noemen maar daar gaat hij toch echt niet van vliegen. Heeft vrij weinig met verwachtingen te maken en alles met niet begrijpen wie Lex Luthor is. Dudes hadden Bryan Cranston op auditie en ze snapten het nog niet, hilarisch en tragisch tegelijk.

Nee, Batman is een onderzoekende ninja-detective die cool blijft, niet iemand die Superman wil vermoorden omdat er 1% kans is dat blabla en 'oh shit' zegt als hij Doomsday ziet na minstens 20 jaar Scarecrow Freeze Bane Joker etc te hebben verslagen. Batman heeft de megalomanie en motivatie die Lex Luthor zou hebben.

Als je 5 verschillende films probeert te maken en er geen 1 complete film uit te halen valt kun je moeilijk zeggen dat het een prima film is.

'Omdat ze nu eenmaal bij Superman hoort' is een enorm goede reden om dit nietszeggende personage in de film te zetten.
wooblabalurg
  maandag 28 maart 2016 @ 14:58:31 #29
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_160998750
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:53 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Ik kan mijn cavia ook een cape geven en Superman noemen maar daar gaat hij toch echt niet van vliegen. Heeft vrij weinig met verwachtingen te maken en alles met niet begrijpen wie Lex Luthor is. Dudes hadden Bryan Cranston op auditie en ze snapten het nog niet, hilarisch en tragisch tegelijk.

Nee, Batman is een onderzoekende ninja-detective die cool blijft, niet iemand die Superman wil vermoorden omdat er 1% kans is dat blabla en 'oh shit' zegt als hij Doomsday ziet na minstens 20 jaar Scarecrow Freeze Bane Joker etc te hebben verslagen. Batman heeft de megalomanie en motivatie die Lex Luthor zou hebben.

Als je 5 verschillende films probeert te maken en er geen 1 complete film uit te halen valt kun je moeilijk zeggen dat het een prima film is.

'Omdat ze nu eenmaal bij Superman hoort' is een enorm goede reden om dit nietszeggende personage in de film te zetten.
Je hebt echt dingen van de film overgeslagen aangezien op al je argumenten gewoon antwoord wordt gegeven.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_160999253
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 11:42 schreef polderturk het volgende:
Ik wacht tot het wat rustiger wordt in de bioscoopzalen.
Vrijdag zat er 12 man in de zaal bij ons. Rokjesdag daarna zat zo te zien bomvol.
  maandag 28 maart 2016 @ 15:28:28 #31
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_160999455
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:58 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je hebt echt dingen van de film overgeslagen aangezien op al je argumenten gewoon antwoord wordt gegeven.
Wel opmerkelijk dat iemand die niks meent te hebben overgeslagen die antwoorden niet kan benoemen.
wooblabalurg
  maandag 28 maart 2016 @ 15:40:15 #32
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_160999738
Het is allemaal zo nodeloos gecompliceerd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nee, gecompliceerd wil niet zeggen dat ik het niet begrijp, dat wil zeggen dat alles altijd via overbodige omwegen moet gebeuren. Halve ingevingen die in de film worden gestoken omdat ze wel leuk lijken, maar die niet worden uitgewerkt omdat we alweer zijn overgeschakeld naar die andere semi-interessant klinkende vondst. En als we maar genoeg zaken tegelijk laten gebeuren, dan suggereert het dat het allemaal doordacht in elkaar zit verweven.

Sure, ik heb me geamuseerd bij de film, dat ga ik niet ontkennen en over de verdere karakterontwikkeling ga ik me ook niet negatief uitlaten, maar verhalend en structureel was dit een standaard dertien in een dozijn dom blockbuster plotje.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 28 maart 2016 @ 17:05:53 #33
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_161001496
Civil war gaat hopelijk laten zien hoe het wel moet sowieso zijn die versies van de personages al bekender bij het publiek.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 28 maart 2016 @ 17:20:52 #34
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_161001809
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:28 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Wel opmerkelijk dat iemand die niks meent te hebben overgeslagen die antwoorden niet kan benoemen.
Ik kan ze blijven benoemen maar daar heb je kennelijk gewoon geen boodschap aan. Das prima, maar dan kun je blijven klagen.
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
Civil war gaat hopelijk laten zien hoe het wel moet sowieso zijn die versies van de personages al bekender bij het publiek.
Allemaal in het relatief brave Marvel sausje en in hapklare brokken geserveerd. Ik heb me er prima mee vermaakt, maar Iron Man 3, Age of Ultron vond ik toch redelijk bedroevende films die niet goed in het geheel pasten.
quote:
99s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is allemaal zo nodeloos gecompliceerd

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nee, gecompliceerd wil niet zeggen dat ik het niet begrijp, dat wil zeggen dat alles altijd via overbodige omwegen moet gebeuren. Halve ingevingen die in de film worden gestoken omdat ze wel leuk lijken, maar die niet worden uitgewerkt omdat we alweer zijn overgeschakeld naar die andere semi-interessant klinkende vondst. En als we maar genoeg zaken tegelijk laten gebeuren, dan suggereert het dat het allemaal doordacht in elkaar zit verweven.

Sure, ik heb me geamuseerd bij de film, dat ga ik niet ontkennen en over de verdere karakterontwikkeling ga ik me ook niet negatief uitlaten, maar verhalend en structureel was dit een standaard dertien in een dozijn dom blockbuster plotje.
Als je zo redeneert kun je de meest ingewikkelde verhaallijnen tot een enkele alinea samenvatten. Of klassieke karakters afzeiken omdat ze domme dingen doen waarom ze in de shit komen.
Das de kunst dan ook niet.

Of het binnen het verhaal een plausibel plot is is veel belangrijker, en dat was plausibel genoeg.

[ Bericht 50% gewijzigd door Skull-splitter op 28-03-2016 17:26:58 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_161002068
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Of het binnen het verhaal een plausibel plot is is veel belangrijker, en dat was plausibel genoeg.
Jij vond het plausibel? Batman begint met de logica "Als er 1% kans is dat Superman slecht is, dan moeten we hem stoppen." Nou, helder zou je zeggen, daar kunnen we wat mee. Vervolgens beukt hij Superman in elkaar, maar als dan blijkt dat hun moeders dezelfde voornaam hebben, dan zijn ze vriendjes. Dat is toch voor geen meter plausibel?

Natuurlijk, bij een film als deze weet je dat ze ooit weer vrienden worden. Dat daar een gemeenschappelijke vijand voor nodig is, is ook niet gek, maar om iemand het licht te laten zien door de naam van zijn moeder, kom op, dat is gewoon triest. :')

Stiekem is het totale onkunde van de scriptschrijvers, omdat je weet dat dit één van de twee grote vragen is in de film: Hoe krijgen ze ruzie en hoe lossen ze het op? Vanuit Batman was de ruzie goed te begrijpen (vanuit Superman minder), maar de oplossing is gewoon lachwekkend.
  maandag 28 maart 2016 @ 18:12:53 #36
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_161002868
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Als je zo redeneert kun je de meest ingewikkelde verhaallijnen tot een enkele alinea samenvatten. Of klassieke karakters afzeiken omdat ze domme dingen doen waarom ze in de shit komen.
Das de kunst dan ook niet.

Of het binnen het verhaal een plausibel plot is is veel belangrijker, en dat was plausibel genoeg.
Ik lees dat iedereen die kritiek heeft op het verhaal het niet goed heeft begrepen. Dat soort uitlatingen vind ik maar vervelend (ook al was het mogelijk niet aan mezelf gericht). Ik gebruik daarom de dingen die ik meer dan voldoende heb begrepen als argumenten en dan mag ik zo niet redeneren? I think I just did.

Met dat laatste ben ik het eens, maar..... het was naar mijn mening een style over substance film waarbij de substance voldoende is om de style te ondersteunen. Voor mij is het verschil tussen goed en goed genoeg echter aanzienlijk en is die toevoeging van dat woordje genoeg een joekel van een nuancering, want zwak kan ook goed genoeg zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:32 schreef Operc het volgende:

[..]

Jij vond het plausibel? Batman begint met de logica "Als er 1% kans is dat Superman slecht is, dan moeten we hem stoppen." Nou, helder zou je zeggen, daar kunnen we wat mee. Vervolgens beukt hij Superman in elkaar, maar als dan blijkt dat hun moeders dezelfde voornaam hebben, dan zijn ze vriendjes. Dat is toch voor geen meter plausibel?

Natuurlijk, bij een film als deze weet je dat ze ooit weer vrienden worden. Dat daar een gemeenschappelijke vijand voor nodig is, is ook niet gek, maar om iemand het licht te laten zien door de naam van zijn moeder, kom op, dat is gewoon triest. :')

Stiekem is het totale onkunde van de scriptschrijvers, omdat je weet dat dit één van de twee grote vragen is in de film: Hoe krijgen ze ruzie en hoe lossen ze het op? Vanuit Batman was de ruzie goed te begrijpen (vanuit Superman minder), maar de oplossing is gewoon lachwekkend.
Ik vond vooral de uitwerking knullig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Redactie Frontpage maandag 28 maart 2016 @ 18:23:57 #37
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_161003128
Hoe kan Kent in twee jaar tijd nog nooit gehoord hebben van Bruce Wayne, hij werkt bij een krant nota bene
pi_161006822
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:25 schreef Dj_Day-V het volgende:
Gisteren voor de 2de keer gezien. Actie scenes blijven _O_
Ik vind hem de eerste keer al geen 15euro waard, laat staan 2x..
pi_161007354
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:36 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Ik vind hem de eerste keer al geen 15euro waard, laat staan 2x..
15 euro?!?!? IMAX dan? :o :)
pi_161007836
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:52 schreef Unites het volgende:

[..]

15 euro?!?!? IMAX dan? :o :)
Ja, als ik naar zo'n film ga dan ook "all out" :P
pi_161007859
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:18 schreef Unites het volgende:

[..]

Vrijdag zat er 12 man in de zaal bij ons. Rokjesdag daarna zat zo te zien bomvol.
Bij ons hoorde je "huh.. Affleck in deze film, is hij dan Batman? Wtf.. #prayforbale.. ik wil Bale zien, hij is lekkurrrrrrr"
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 28 maart 2016 @ 21:09:16 #42
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_161007928
quote:
9s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:06 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Bij ons hoorde je "huh.. Affleck in deze film, is hij dan Batman? Wtf.. #prayforbale.. ik wil Bale zien, hij is lekkurrrrrrr"
Haha echt? Mensen die in twitter tag spreken maar nog niet weten dat Affleck Batman is? Dat moet wel nep zijn..
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_161008536
quote:
10s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:09 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Haha echt? Mensen die in twitter tag spreken maar nog niet weten dat Affleck Batman is? Dat moet wel nep zijn..
Ja :') ze zat al door alle previews heen te praten, trok vlak voor de filmpje nog een blikje red bull open.. :{ mijn vriendin had al stoelen geruild met mij omdat ze zag dat ik er moeite mee had..

Daarna bleef ze in het eerste kwartier van de film overal doorheen praten.. :') toen snauwde ik een keer dat ze der mond moest houden. Toen was het gelukkig vrij stil.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 28 maart 2016 @ 21:25:29 #44
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_161008588
quote:
13s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:24 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Ja :') ze zat al door alle previews heen te praten, trok vlak voor de filmpje nog een blikje red bull open.. :{ mijn vriendin had al stoelen geruild met mij omdat ze zag dat ik er moeite mee had..

Daarna bleef ze in het eerste kwartier van de film overal doorheen praten.. :') toen snauwde ik een keer dat ze der mond moest houden. Toen was het gelukkig vrij stil.
Aandacht vragen in de bios.. Ik was met bier gaan gooien goed opgelost.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_161010108
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:23 schreef SunChaser het volgende:
Hoe kan Kent in twee jaar tijd nog nooit gehoord hebben van Bruce Wayne, hij werkt bij een krant nota bene
Gotham is notabene een dorpje verderop. Net zoals Gansdorp ook vlakbij duckstad ligt. Idd vreemd dat hij er nog nooit eerder van gehoord had.
  Redactie Frontpage maandag 28 maart 2016 @ 22:03:49 #46
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_161010481
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:56 schreef Deckard het volgende:

[..]

Gotham is notabene een dorpje verderop. Net zoals Gansdorp ook vlakbij duckstad ligt. Idd vreemd dat hij er nog nooit eerder van gehoord had.
Fanboys zullen wel zeggen: Kent doet dom als dekmantel :X
pi_161012521
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:56 schreef Deckard het volgende:

[..]

Gotham is notabene een dorpje verderop. Net zoals Gansdorp ook vlakbij duckstad ligt. Idd vreemd dat hij er nog nooit eerder van gehoord had.
Ja, maar Kent doet dom als dekmantel. Vandaar...
  dinsdag 29 maart 2016 @ 06:10:19 #48
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_161016439
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:23 schreef SunChaser het volgende:
Hoe kan Kent in twee jaar tijd nog nooit gehoord hebben van Bruce Wayne, hij werkt bij een krant nota bene
Kogel in oor.
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 17:32 schreef Operc het volgende:

[..]

Jij vond het plausibel? Batman begint met de logica "Als er 1% kans is dat Superman slecht is, dan moeten we hem stoppen." Nou, helder zou je zeggen, daar kunnen we wat mee. Vervolgens beukt hij Superman in elkaar, maar als dan blijkt dat hun moeders dezelfde voornaam hebben, dan zijn ze vriendjes. Dat is toch voor geen meter plausibel?
Het ging niet om die 1% kans, het ging om het dooie gemak waarmee die stad platgelegd werd in een relatief simpel gevecht wat Bruce zag gebeuren, dus wat als hij met opzet dingen gaat slopen? Dat wil hij het hoofd kunnen bieden ondanks dat Superman alleen goede dingen probeert te doen.

Dat de gemeenschappelijke moedersnaam werkt om Bruce los te krijgen is redelijk plausibel te noemen. De beste man is verknipt genoeg om in naam van zijn ouders de stad veiliger te maken, dan moet de naam van een der ouders wel iets triggeren me dunkt.

quote:
Natuurlijk, bij een film als deze weet je dat ze ooit weer vrienden worden. Dat daar een gemeenschappelijke vijand voor nodig is, is ook niet gek, maar om iemand het licht te laten zien door de naam van zijn moeder, kom op, dat is gewoon triest. :')

Stiekem is het totale onkunde van de scriptschrijvers, omdat je weet dat dit één van de twee grote vragen is in de film: Hoe krijgen ze ruzie en hoe lossen ze het op? Vanuit Batman was de ruzie goed te begrijpen (vanuit Superman minder), maar de oplossing is gewoon lachwekkend.
Wellicht moet je maar gewoon geen films meer kijken. Want dit soort redenaties kan ik op elke film loslaten, vooral als ik ze kut vind.

[ Bericht 67% gewijzigd door Skull-splitter op 29-03-2016 06:26:54 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Redactie Frontpage dinsdag 29 maart 2016 @ 09:46:52 #49
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_161017765
Dus al die professionele recensenten die verantwoordelijk zijm voor een RT score van 28 procent snappen er niks van en moeten maar een andere baan zoeken?
pi_161017825
Skull-splitter trolololo
lekker faxen heel de dag echt genot
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')