abonnement Unibet Coolblue
pi_160978650


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Peterselieman, werkzaam in het noorden des lands
ErwinRommel, Erwin, oud-collega
Selestha, oud-collega
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71

pi_160978779
Ha, Pieter is niet de enige die verzaakt... :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 27 maart 2016 @ 17:33:59 #3
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160980460
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 16:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Ha, Pieter is niet de enige die verzaakt... :P
Betrokkenheid, inzet tisk tisk...
Het wordt tijd voor een TC hier... :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zondag 27 maart 2016 @ 17:55:48 #4
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_160981001
We hebben dudor toch al? Die heeft ervaring met de zweep er over halen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zondag 27 maart 2016 @ 21:11:38 #5
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160985207
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 17:55 schreef V__L_N het volgende:
We hebben dudor toch al? Die heeft ervaring met de zweep er over halen.
Maar wat dudor in zijn vrije tijd doet moet ie zelf weten
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 maart 2016 @ 22:06:53 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160987232
Dat is wel heel erg fout jeugdsentiment _O- _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160995838
Haha, mijn wijken zijn van mijn rooster gewaaid :) Bij jullie ook?
  maandag 28 maart 2016 @ 13:21:06 #8
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_160996429
Misschien iemand die hier een antwoord heeft omdat de klantenservice niet bereikbaar is.

Voor mijn webshops gebruik ik MyParcel om postnl verzendlabels aan te maken. Deze barcode is natuurlijk maar 1x geldig maar nu heeft iemand vrijdag een fout gemaakt door een aantal klanten een nieuwe zending (retour/ruilen) toegestuurd met het label wat al gebruikt was voor de eerste zending. In plaats van een nieuw label aan te maken. Stomme fout maar de pakketten zijn al vertrokken (PostNL haalservice)

Die barcode is dus niet actief en de pakketten zijn zo ook niet te traceren. Komen deze hier retour of bij de klant + boete voor niet betalen portokosten?
  maandag 28 maart 2016 @ 13:42:38 #9
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_160996911
PostNL laat door een zelf geplaatste foto zien waar het heengaat met de scooterrijders


:')
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_160997234
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:42 schreef Pietertje71 het volgende:
PostNL laat door een zelf geplaatste foto zien waar het heengaat met de scooterrijders
[ afbeelding ]

:')
als ie nog maar op tijd weet te remmen ;)
pi_160997514
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:42 schreef Pietertje71 het volgende:
PostNL laat door een zelf geplaatste foto zien waar het heengaat met de scooterrijders
[ afbeelding ]

:')
Het vrijwillig verloop een handje helpen ;)
pi_160997734
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 12:50 schreef zombo het volgende:
Haha, mijn wijken zijn van mijn rooster gewaaid :) Bij jullie ook?
Hier ook. Er staat overal "Geen dienst"

Okee. Kom ik ook niet opdagen! :+
pi_160998480
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:58 schreef bikkie het volgende:

[..]

als ie nog maar op tijd weet te remmen ;)
Das toch gas terug nemen, uitlatenrollen, dan proberen te remmen
en hopen dat je niets ramt. :P

* Stoplichtjuh had net post op de deurmat, snel naar buiten kijken, loopt er een kneus van een concurrent op tweede paasdag te bezorgen. :')
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 maart 2016 @ 14:49:58 #14
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_160998546
klagen bij de verzender van de post :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_160999442
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 13:21 schreef Dribbel_ het volgende:
Misschien iemand die hier een antwoord heeft omdat de klantenservice niet bereikbaar is.

Voor mijn webshops gebruik ik MyParcel om postnl verzendlabels aan te maken. Deze barcode is natuurlijk maar 1x geldig maar nu heeft iemand vrijdag een fout gemaakt door een aantal klanten een nieuwe zending (retour/ruilen) toegestuurd met het label wat al gebruikt was voor de eerste zending. In plaats van een nieuw label aan te maken. Stomme fout maar de pakketten zijn al vertrokken (PostNL haalservice)

Die barcode is dus niet actief en de pakketten zijn zo ook niet te traceren. Komen deze hier retour of bij de klant + boete voor niet betalen portokosten?
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de zendingen gewoon bij de geadresseerde bezorgd worden. Als jij duidelijk op het pakket staat vermeld als afzender zullen de portokosten(inclusief "administratiekosten") gewoon bij jou in rekening worden gebracht.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 28 maart 2016 @ 15:32:30 #16
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_160999532
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 15:27 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de zendingen gewoon bij de geadresseerde bezorgd worden. Als jij duidelijk op het pakket staat vermeld als afzender zullen de portokosten(inclusief "administratiekosten") gewoon bij jou in rekening worden gebracht.
Alle gegevens staan er netjes op dus dat zou mooi zijn :) Bedankt voor de reactie.
pi_160999648
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 14:17 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Hier ook. Er staat overal "Geen dienst"

Okee. Kom ik ook niet opdagen! :+
Ohw, het zal de beloofde volumedaling wel zijn. Nou, tot volgende week dan :)
  maandag 28 maart 2016 @ 18:13:48 #18
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161002891
Voortaan doen we ook nog maar om de week bezorgen :)

Dribbel, die komen wel aan. Wel apart scannen ze bij jullie bij de afhaal niet? Hier namelijk wel en dan komt het wel uit.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_161003036
Hier staat ook 'Geen Dienst', maar ik heb dan ook echt geen dienst :D
  maandag 28 maart 2016 @ 18:34:21 #20
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_161003402
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:13 schreef V__L_N het volgende:
Voortaan doen we ook nog maar om de week bezorgen :)

Dribbel, die komen wel aan. Wel apart scannen ze bij jullie bij de afhaal niet? Hier namelijk wel en dan komt het wel uit.
Ik verpak ze in zakken en zij halen dan die zakken hier op, als ze alle pakketjes iedere los moeten gaan scannen en dan weer in zakken doen ben je een hoop tijd extra per dag kwijt.

Vond het in het begin wel tricky want ik heb geen bewijs hoeveel pakketjes er daadwerkelijk mee gaan, maar tot nu toe nog niks kwijt.
pi_161004266
Op Mijnwerk zijn de diensttijden trouwens weer terug naar uren en minuten ipv minuten.
  maandag 28 maart 2016 @ 20:43:34 #22
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161007072
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 18:34 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ik verpak ze in zakken en zij halen dan die zakken hier op, als ze alle pakketjes iedere los moeten gaan scannen en dan weer in zakken doen ben je een hoop tijd extra per dag kwijt.

Vond het in het begin wel tricky want ik heb geen bewijs hoeveel pakketjes er daadwerkelijk mee gaan, maar tot nu toe nog niks kwijt.
Ah, wij doen niet aan zakken. We leggen hier alle pakketten op een rolkar (of 2). Stapel ze zo dat ze te scannen zijn van de stapel. Wil zeker weten dat ze ook aangemeld zijn. Zeker verzekerde verzendingen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_161007266
quote:
0s.gif Op zondag 27 maart 2016 10:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zo'n prestatie is het niet hoor. Als je ziet wat voor puinhoop het op zo'n vestiging is. Bij elk team ligt de vloer bezaaid met oranje tassen die weer gevuld zijn met andere oranje tassen of met elastieken. Als daar nog een tas post tussen ligt (of 2) valt dat niet zo snel op, zeker als de voorbereider vergeten is er een label op te doen.
dat herken ik eigenlijk niet. Moeten de postverdelers bij jullie aan het eind van de ochtend niet de lege oranje tassen van de vloer halen, juist zodat er zeker weten niks blijft liggen? En hebben ze bij jullie niet van die borden waar je de wijken die klaar zijn moet omschuiven zodat je weet dat alles op de container ligt?
pi_161007324
Oke, nieuwe werkwijze ineens: tas 1 is voor de pakketjes (ook al heb je er maar 1).
Meer vestigingen die zo moeten werken?

Ik heb hier zo mijn bedenkingen bij, zeker omdat de reden die ze aangeven dat de pakjes geplet worden. Hoe denken ze dat er met een vrijwel lege tas, de pakjes niet geplet worden onderop een volle container?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161007951
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oke, nieuwe werkwijze ineens: tas 1 is voor de pakketjes (ook al heb je er maar 1).
Meer vestigingen die zo moeten werken?

Ik heb hier zo mijn bedenkingen bij, zeker omdat de reden die ze aangeven dat de pakjes geplet worden. Hoe denken ze dat er met een vrijwel lege tas, de pakjes niet geplet worden onderop een volle container?
Hier moeten pakjes nu inderdaad ook apart. Vaak komen die dozen al geplet uit die oranje tenten maar goed. En inderdaad, ook als je ze apart in een tas doet en er komt vervolgens tig kilo aan andere tassen bovenop, dan worden ze ook aardig geplet. Je had er nu alleen wel zo af en toe iemand tussen zitten die zo'n pakje dan met grof geweld toch nog aan de zijkant erbij wilde drukken. Maar een beetje onzinnig is de regel wel.
pi_161009627
Hier moeten ze ook apart. Maar als de laatste tas halfvol zit met bundels post, dan doe ik het pakketje er mooi bovenop.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_161010008
Hier ook de nieuwe regel. Alleen namen sommige de regel nogal letterlijk. Had ik een tas met 30 pakjes van alle formaten.

Overigens lijkt het me handiger om de pakjes in de laatste tas te doen. Zo pakte ik vorige week tas 5,4 en 3 om te gaan lopen. Toen ik wilde weggaan bedacht ik me nog net op tijd dat tas 1 wel eens vol pakjes kon zitten.
pi_161010559
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier ook de nieuwe regel. Alleen namen sommige de regel nogal letterlijk. Had ik een tas met 30 pakjes van alle formaten.

Overigens lijkt het me handiger om de pakjes in de laatste tas te doen. Zo pakte ik vorige week tas 5,4 en 3 om te gaan lopen. Toen ik wilde weggaan bedacht ik me nog net op tijd dat tas 1 wel eens vol pakjes kon zitten.
Ik schrijf op het label "pakjes"
Duidelijker kan ik niet wezen denk ik dan? :)

quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:47 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier moeten ze ook apart. Maar als de laatste tas halfvol zit met bundels post, dan doe ik het pakketje er mooi bovenop.
Als ik maar twee pakjes van een klein formaat heb dan gaan ze gewoon op de bijbehorende bundel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161010914
Pakjes die op de bundel passen doe ik daar gewoon op en als ik een tas heb die maar halfvol zit doe ik zo'n pakje van bol of zo gewoon bovenin, daar ga ik geen nieuwe tas voor pakken.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 28 maart 2016 @ 22:19:30 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161011131
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 22:15 schreef gelestipjes het volgende:
Pakjes die op de bundel passen doe ik daar gewoon op en als ik een tas heb die maar halfvol zit doe ik zo'n pakje van bol of zo gewoon bovenin, daar ga ik geen nieuwe tas voor pakken.
En bij mij moet je de bundelbriefjes weglaten. Heb een hekel aan die dingen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161011289
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 22:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En bij mij moet je de bundelbriefjes weglaten. Heb een hekel aan die dingen
Als dat de werkwijze is op de vestiging dan kan je dat de voorbereider niet echt kwalijk nemen.
Wij hebben ze wel, maar gebruik ervan wordt niet echt aangemoedigd :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 28 maart 2016 @ 22:39:05 #32
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161011930
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2016 22:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En bij mij moet je de bundelbriefjes weglaten. Heb een hekel aan die dingen
En bij mij juist niet :) Ik vind het zo'n uitkomst.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_161012070
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 22:39 schreef V__L_N het volgende:

[..]

En bij mij juist niet :) Ik vind het zo'n uitkomst.
Hier zitten ze laatste tijd soms in de bundel, op de plaats van het pakje. Maar mij maakt het niet uit, stop de losse pakjes toch vooraf daar waar ik het handig vind.
pi_161012270
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 22:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

Als ik maar twee pakjes van een klein formaat heb dan gaan ze gewoon op de bijbehorende bundel.
Zeker! Dat sowieso!
"Everybody lies..."
House M.D.
  maandag 28 maart 2016 @ 23:17:00 #35
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_161013149
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:43 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ah, wij doen niet aan zakken. We leggen hier alle pakketten op een rolkar (of 2). Stapel ze zo dat ze te scannen zijn van de stapel. Wil zeker weten dat ze ook aangemeld zijn. Zeker verzekerde verzendingen...
Ja dat zou ook beter zijn idd, hier wordt weinig gebruik gemaakt van doosjes (zachte producten die strak opgerold in een plastic verpakking gaan, dus dat stapelen in een rolkar is niet heel practisch.

Maarja, afkloppen dat het goed blijft gaan.
pi_161013230
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:49 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

dat herken ik eigenlijk niet. Moeten de postverdelers bij jullie aan het eind van de ochtend niet de lege oranje tassen van de vloer halen, juist zodat er zeker weten niks blijft liggen? En hebben ze bij jullie niet van die borden waar je de wijken die klaar zijn moet omschuiven zodat je weet dat alles op de container ligt?
Nee, de lege oranje tassen blijven bij ons gewoon op de grond liggen, hooguit worden ze een beetje onder de kasten geschopt. Die bordjes hebben we wel, maar die geven bij ons alleen aan dat een wijk af is, niet dat deze al op de container ligt. Om de zoveel tijd gaat de postverdeler bij het bord staan en roept loopnummers om, en dan roepen de voorbereiders "klaar", "mee bezig" of "moet nog gedaan worden"
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 20:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oke, nieuwe werkwijze ineens: tas 1 is voor de pakketjes (ook al heb je er maar 1).
Meer vestigingen die zo moeten werken?

Ik heb hier zo mijn bedenkingen bij, zeker omdat de reden die ze aangeven dat de pakjes geplet worden. Hoe denken ze dat er met een vrijwel lege tas, de pakjes niet geplet worden onderop een volle container?
Bij ons is de officiële regel dat pakjes die qua formaat niet handig tussen of op de bundel kunnen, in een aparte tas moeten. En op de bijbehorende bundel moet dan zo'n roze briefje. Maar je hebt ook voorbereiders met een slecht beoordelingsvermogen, die gooien dus alle pakjes inderdaad in een aparte tas, zelfs al die kleine Alibabapakjes, en dat is dus helemaal NIET handig.
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier ook de nieuwe regel. Alleen namen sommige de regel nogal letterlijk. Had ik een tas met 30 pakjes van alle formaten.

Overigens lijkt het me handiger om de pakjes in de laatste tas te doen. Zo pakte ik vorige week tas 5,4 en 3 om te gaan lopen. Toen ik wilde weggaan bedacht ik me nog net op tijd dat tas 1 wel eens vol pakjes kon zitten.
Dat leidt hier ook wel eens tot spraakverwarring. Omdat je in de voorbereiding van achteren naar voren werkt is wat men binnen de laatste tas noemt, feitelijk de eerste tas voor de postbezorger.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161013596
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, de lege oranje tassen blijven bij ons gewoon op de grond liggen, hooguit worden ze een beetje onder de kasten geschopt. Die bordjes hebben we wel, maar die geven bij ons alleen aan dat een wijk af is, niet dat deze al op de container ligt. Om de zoveel tijd gaat de postverdeler bij het bord staan en roept loopnummers om, en dan roepen de voorbereiders "klaar", "mee bezig" of "moet nog gedaan worden"
Klinkt niet echt als een goed systeem, bij ons schuift de postverdeler zo'n bordje om als hij de tas met het kruisje van laatste tas van die wijk op de container heeft gegooid. Dat werkt eigenlijk wel prima. Kapotte tassen en tassen met troep worden over het algemeen ook aan de postverdeler overgedragen zodat het niet zo'n puinhoop wordt, en aan het eind van de ochtend mag er dus niks meer op de vloer liggen.
pi_161013740
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:30 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Klinkt niet echt als een goed systeem, bij ons schuift de postverdeler zo'n bordje om als hij de tas met het kruisje van laatste tas van die wijk op de container heeft gegooid. Dat werkt eigenlijk wel prima. Kapotte tassen en tassen met troep worden over het algemeen ook aan de postverdeler overgedragen zodat het niet zo'n puinhoop wordt, en aan het eind van de ochtend mag er dus niks meer op de vloer liggen.
Probleem is ook dat wij eigenlijk chronisch te weinig voorbereiders hebben (en degenen die we hebben zijn, op een paar oudgedienden na, ook niet echt heel rap), zodat de postverdeler zelf ook diverse wijken moet voorbereiden, om het op tijd af te krijgen. Sowieso zetten bij ons de meeste mensen als ze klaar zijn zelf de tassen op de container, omdat de postverdeler op een gegeven moment een halve hernia kreeg van de hele dag tassen door het toch al veel te smalle gangpad slepen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  maandag 28 maart 2016 @ 23:51:50 #39
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161014175
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:17 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja dat zou ook beter zijn idd, hier wordt weinig gebruik gemaakt van doosjes (zachte producten die strak opgerold in een plastic verpakking gaan, dus dat stapelen in een rolkar is niet heel practisch.

Maarja, afkloppen dat het goed blijft gaan.
Ah, dan is het wat anders.
Uit hoofden van mijn andere vak... Die zachte verpakkingen zijn toch geen brievenbuspakjes he? Want dan ben ik genoodzaakt je over te leveren aan mijn collegas om je die waardeloze praktijk af te leren ;)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_161014340
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Probleem is ook dat wij eigenlijk chronisch te weinig voorbereiders hebben (en degenen die we hebben zijn, op een paar oudgedienden na, ook niet echt heel rap), zodat de postverdeler zelf ook diverse wijken moet voorbereiden, om het op tijd af te krijgen. Sowieso zetten bij ons de meeste mensen als ze klaar zijn zelf de tassen op de container, omdat de postverdeler op een gegeven moment een halve hernia kreeg van de hele dag tassen door het toch al veel te smalle gangpad slepen.
Bij ons springt de teamcoach bij als de postverdeler moet voorbereiden. Zelf je tassen op de juiste container gooien mag niet, dan is de kans op fouten te groot. Maar het is geen heel erg gewilde functie, postverdeler, toch aardig wat mensen die klagen over lichamelijke ongemakken dan
pi_161014508
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:56 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Bij ons springt de teamcoach bij als de postverdeler moet voorbereiden. Zelf je tassen op de juiste container gooien mag niet, dan is de kans op fouten te groot. Maar het is geen heel erg gewilde functie, postverdeler, toch aardig wat mensen die klagen over lichamelijke ongemakken dan
Onze TC weet niets van het voorbereidingsproces, en springt ook niet bij. Hooguit dat íe wat lege bakken opruimt.

Als ik zelf mijn tassen op de container zet is de kans op fouten niet groter dan wanneer de postverdeler dit zou doen. Alle wijken hebben gekleurde labels die overeenkomen met de kleur van het label op de container. Als er een tas op de verkeerde container belandt is het meestal omdat een voorbereider er een verkeerd label op gedaan heeft.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 29 maart 2016 @ 00:04:36 #42
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_161014553
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:51 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ah, dan is het wat anders.
Uit hoofden van mijn andere vak... Die zachte verpakkingen zijn toch geen brievenbuspakjes he? Want dan ben ik genoodzaakt je over te leveren aan mijn collegas om je die waardeloze praktijk af te leren ;)
Haha nee het gaat braaf als pakketpost mee. oO<
pi_161015018
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Onze TC weet niets van het voorbereidingsproces, en springt ook niet bij. Hooguit dat íe wat lege bakken opruimt.

Als ik zelf mijn tassen op de container zet is de kans op fouten niet groter dan wanneer de postverdeler dit zou doen. Alle wijken hebben gekleurde labels die overeenkomen met de kleur van het label op de container. Als er een tas op de verkeerde container belandt is het meestal omdat een voorbereider er een verkeerd label op gedaan heeft.
Maar labels van autobestellingen zijn allemaal zwart, dus daar is de kans een stuk groter dat het fout gaat. En daarnaast kost het natuurlijk tijd als mensen zelf de tassen weg gaan brengen, tijd die niet in hun dienst zit. Daarnaast ontdek je het als postverdeler ook gewoon sneller als iemand een verkeerd label gebruikt heeft, als iedereen met tassen gaat lopen slepen is het overzicht weg.
pi_161015238
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar labels van autobestellingen zijn allemaal zwart, dus daar is de kans een stuk groter dat het fout gaat. En daarnaast kost het natuurlijk tijd als mensen zelf de tassen weg gaan brengen, tijd die niet in hun dienst zit. Daarnaast ontdek je het als postverdeler ook gewoon sneller als iemand een verkeerd label gebruikt heeft, als iedereen met tassen gaat lopen slepen is het overzicht weg.
Maar aangezien bij ons alle autobestellingen op 1 aparte container gaan is dat ook geen probleem. Natuurlijk kost het tijd als mensen zelf de tassen op de container gaan zetten, maar als de postverdeler het moet doen kost het ook tijd. Bovendien hebben wij de diverse containers op strategisch handige punten in het pad gezet, dus als het je 30 seconden kost om 1 wijk op de kar te zetten is het veel.

Het is gewoon handiger als iedereen het zelf doet, en dat geldt ook voor het pakken van lege tassen of verse elastiekjes. Officieel moet je op je stoel blijven zitten en de postverdeler roepen en dan wachten tot íe komt, maar het gaat sneller als je gewoon je zelf bedient. Zeker omdat de postverdeler met enige regelmaat het pad uit is om foutlopers uit te wisselen bij de centrale voskast, of containers naar beneden aan het brengen is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 29 maart 2016 @ 05:40:17 #45
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161016424
Mogguh :)

Vergeten e vandaag niet allemaal te minnen! ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 21:09 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Hier moeten pakjes nu inderdaad ook apart. Vaak komen die dozen al geplet uit die oranje tenten maar goed. En inderdaad, ook als je ze apart in een tas doet en er komt vervolgens tig kilo aan andere tassen bovenop, dan worden ze ook aardig geplet. Je had er nu alleen wel zo af en toe iemand tussen zitten die zo'n pakje dan met grof geweld toch nog aan de zijkant erbij wilde drukken. Maar een beetje onzinnig is de regel wel.
Idd. Enkele jaren terug werd dit ook al zo gedaan. De tassen met pakketjes bovenop de kar.
Kijk je even verder en worden ze de bestelauto ingepleurt of worden ze bij de vele ala-schuurtjes-depot naar binnen gesmeten :')
En eerst mochten wij beschadigde pakketjes niet meer bezorgen. Foto maken (zodat de TC nog kan beslissen om of wel/niet bezorgen) en werden ze opgehaald en door de mallemolen van vingertje wijzen gehaald.
Nu is het meer van: als je denkt dat de inhoud nog intact is,: bezorgen.
Iets met verantwoordelijkheid verleggen ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161016858
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 00:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar aangezien bij ons alle autobestellingen op 1 aparte container gaan is dat ook geen probleem. Natuurlijk kost het tijd als mensen zelf de tassen op de container gaan zetten, maar als de postverdeler het moet doen kost het ook tijd. Bovendien hebben wij de diverse containers op strategisch handige punten in het pad gezet, dus als het je 30 seconden kost om 1 wijk op de kar te zetten is het veel.

Het is gewoon handiger als iedereen het zelf doet, en dat geldt ook voor het pakken van lege tassen of verse elastiekjes. Officieel moet je op je stoel blijven zitten en de postverdeler roepen en dan wachten tot íe komt, maar het gaat sneller als je gewoon je zelf bedient. Zeker omdat de postverdeler met enige regelmaat het pad uit is om foutlopers uit te wisselen bij de centrale voskast, of containers naar beneden aan het brengen is.
Oh, alle autobestellingen op 1 container? Dat is wel apart. Hier heeft iedere rit een aparte container. Blijft toch apart dat de werkwijze overal verschilt. Hier werkt het prima met een postverdeler, gewoon meteen aan het begin van de ochtend zorgen dat de elastieken bij alle kasten zijn bijgevuld, dat iedereen meteen oranje tassen heeft, en zo snel mogelijk wijk 2 er alvast achter zetten.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 08:31:14 #47
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161016913
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Blijft toch apart dat de werkwijze overal verschilt. .
Idd! Soms om moe van te worden -O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 29 maart 2016 @ 08:33:44 #48
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161016934
Als het veel pakjes zijn die apart in een tas moeten, blijf ik er bij om de eerste post voor dat adres omgedraaid op de bundel te doen, of waar toen voor werd gepleit: een gekleurde kaart(ik meen dat men toen wilde kiezen voor een paarse kleur?)boven op de bundel
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:56 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Bij ons springt de teamcoach bij als de postverdeler moet voorbereiden. Zelf je tassen op de juiste container gooien mag niet, dan is de kans op fouten te groot. Maar het is geen heel erg gewilde functie, postverdeler, toch aardig wat mensen die klagen over lichamelijke ongemakken dan
Hier sprong de TC bij als het hem uitkwam(dezelfde TC die ik nu ook heb).
Fijn om te zien hoe hij dan de postverdeler flink onder druk zette door en zijn sorteerkast moest bijhouden, en bakken, en posttassen affijn je kent het wel.
En dan zelf op het gemakje een kast gaan zetten die een uur later pas klaar hoefde te zijn.
De kl*#tzak!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161017573
Ik heb wel graag bundelbriefjes. En die Chinese pakjes zijn meestal wel klein genoeg om tussen de bundels te voegen. De plek van de pakjes inderdaad bovenop in de tas of in een aparte tas. Soms zitten er zoveel pakjes aan de zijkanten dat de oranje tas niet meer in mijn fietstas past (en doe ik de pakjes dus zelf alsnog in een aparte tas).
pi_161017687
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 08:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Oh, alle autobestellingen op 1 container? Dat is wel apart. Hier heeft iedere rit een aparte container. Blijft toch apart dat de werkwijze overal verschilt. Hier werkt het prima met een postverdeler, gewoon meteen aan het begin van de ochtend zorgen dat de elastieken bij alle kasten zijn bijgevuld, dat iedereen meteen oranje tassen heeft, en zo snel mogelijk wijk 2 er alvast achter zetten.
Wij zetten na het vossen al direct de eerste (en soms tweede) wijken bij de kast (met zn allen), nog voordat we het carré op z'n plek zetten. En met alle autobestellingen bedoel ik uiteraard alle autowijken binnen ons team. Dat zijn er welgeteld twee, dus dat rechtvaardigt niet het gebruik van aparte containers.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161017723
Dat gisteren het rooster weg was zal met een update te maken hebben. Blijkbaar wordt er toch meegelezen in de commentaarsecties op Mijn Werk, want de looptijden staan nu weer in uren en minuten, en de lichtoranje teksten zijn nu blauw. Een hele verbetering.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161020393
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wij zetten na het vossen al direct de eerste (en soms tweede) wijken bij de kast (met zn allen), nog voordat we het carré op z'n plek zetten. En met alle autobestellingen bedoel ik uiteraard alle autowijken binnen ons team. Dat zijn er welgeteld twee, dus dat rechtvaardigt niet het gebruik van aparte containers.
Wow, hebben jullie zo'n klein team dan of zijn er in die regio nauwelijks autowijken? Sowieso is het bij ons zo dat 1 autowijk wel uit 4 verschillende kasten kan komen. Daarnaast horen er bij zo'n autorit ook nog depotadressen, dus er liggen ook tassen op diezelfde container voor fietswijken en brommerwijken. En aangezien die dus allemaal vallen onder "autodienst" dan, hebben die allemaal een zwart label.
Wij zetten ook de eerste wijken voor de kast, de tweede over het algemeen niet, want zoveel ruimte is er niet. Maar bij ons is iedereen het er wel over eens dat het toch wel een toegevoegde waarde heeft, zo'n postverdeler.

Extreem weinig post trouwens vandaag, was de moeite nauwelijks waard.
pi_161020800
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 09:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dat gisteren het rooster weg was zal met een update te maken hebben. Blijkbaar wordt er toch meegelezen in de commentaarsecties op Mijn Werk, want de looptijden staan nu weer in uren en minuten, en de lichtoranje teksten zijn nu blauw. Een hele verbetering.
Volgens mij heb ik dit vaker op feestdagen gezien, denk dus eerder dat tweede paasdag de oorzaak was. De Android App doet het nu ook uren en minuten, maar de iOS App doet het nog steeds alleen in minuten.

Maar de Mijn Werk site blijft op een iPad drie keer niets. Het rooster is standaard nog steeds niet voledig zichtbaar en rechts scrollen wil ook niet dus moet je dan via meer of minder tijd bekijken. De navigatie kolom rechts is pas zichtbaar via de oranje kaart, het werkt en oogt nog al knullig.

Komt men in de rest van het land ook zo traag op gang?
De meeste leveringen zijn ruim een uur te laat op de depots.
* Een stoplicht springt op rood, een ander op groen, in Almelo is altijd wat te doen. *
  dinsdag 29 maart 2016 @ 13:52:40 #54
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161021830
Middag. Hier op tijd geleverd en minder post dan op een normale disndag(zoals verwacht), maar ondanks dat maar! 20 minuten eerder klaar.

Bizar voorval:
Op een adres kwamen zowel verjaardagskaarten als overlijdingskaarten binnen.
Desbetreffende persoon is op jonge leeftijd overleden net voor eigen verjaardag en wordt op eigen verjaardag begraven :{
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161022313
Hier werd de melding gedaan dat de post pas half een op het depot zou zijn. Kwam ik om kwart voor twaalf aan.. stond het er allemaal al.

Beide wijken kwartier eerder klaar.

@Pietertje71, dat is een pijnlijk verhaal! Knap knullig.. ook voor medebewoners van dat adres. En ook knullig als je dat overkomt. Overlijden net voor je verjaardag. Op jonge leeftijd sowieso en dan op je verjaardag begraven worden. Ouch!
pi_161022855
Kan ik ergens mijn jaaropgave zien op Mijn PostNL?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 maart 2016 @ 14:38:53 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161022968
Loonstrookje van december
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 maart 2016 @ 14:51:22 #58
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161023243
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 14:13 schreef Globetrottertje het volgende:
Hier werd de melding gedaan dat de post pas half een op het depot zou zijn. Kwam ik om kwart voor twaalf aan.. stond het er allemaal al.

Beide wijken kwartier eerder klaar.

@Pietertje71, dat is een pijnlijk verhaal! Knap knullig.. ook voor medebewoners van dat adres. En ook knullig als je dat overkomt. Overlijden net voor je verjaardag. Op jonge leeftijd sowieso en dan op je verjaardag begraven worden. Ouch!
Jonge moeder/gezin. 2 kindjes. Ik heb een ambulancebroeder haar vorige week uit huis zien dragen. Bleek snel te zijn gegaan hoorde ik via de dorpstamtam.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161023556
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 12:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Wow, hebben jullie zo'n klein team dan of zijn er in die regio nauwelijks autowijken? Sowieso is het bij ons zo dat 1 autowijk wel uit 4 verschillende kasten kan komen. Daarnaast horen er bij zo'n autorit ook nog depotadressen, dus er liggen ook tassen op diezelfde container voor fietswijken en brommerwijken. En aangezien die dus allemaal vallen onder "autodienst" dan, hebben die allemaal een zwart label.
Wij zetten ook de eerste wijken voor de kast, de tweede over het algemeen niet, want zoveel ruimte is er niet. Maar bij ons is iedereen het er wel over eens dat het toch wel een toegevoegde waarde heeft, zo'n postverdeler.

Extreem weinig post trouwens vandaag, was de moeite nauwelijks waard.
We hebben 45 wijken in mijn team. Daarvan zijn er 2 autowijken en 1 brommerwijk. De rest is voet/fietsbestelling. Het rijden van depotritten is bij ons echt een apart ding, dat wordt gedaan met klepperwagens en niet door chauffeurs met een autobestelling, die daarvoor bovendien veel te kleine autootjes hebben.

Als het tijd is om af te voeren zetten we de containers op de centrale opstelplek onder het bordje wat correspondeert met het label op de container. Dus de containers voor depots A, B en C onder de respectievelijke bordjes, en de container met de autowijken onder het autowijken-bordje.

Ik vind de postverdeler niet echt van toegevoegde waarde, maar dat kan ook aan onze postverdeler liggen. Het lijkt natuurlijk een tijdsbesparing dat je zelf op je stoel kunt blijven zitten terwijl een ander de spullen aandraagt, maar ik vind het sneller gaan om zelf de dingen te pakken die ik nodig heb, ipv te moeten wachten tot iemand ze me komt brengen. Vooral als items in kwestie zich op een paar meter van mijn stoel bevinden. Want je zult net zien dat de postverdeler weg is op het moment dat je 'm nodig hebt. En als je 'm niet nodig hebt komt íe 20x langs je kast om te vragen of je nog vuil hebt, of nog elastieken nodig hebt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161023608
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 14:38 schreef Peterselieman het volgende:
Loonstrookje van december
Thanks
pi_161024666
Zo, toch antwoord op mijn bezwaar. Ze willen me daar vaker in gaan plannen, dus nuja dan gaan we die wijken maar leren. Niet zo gruwelijk veel zin in om mijn werkgebied nog groter te maken, maar goed.. ik moet wel werk aanpakken ;)

Ook hier nu bericht of we svp ook minder tijd door willen geven.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_161025100
wat een hoosbuien af en toe vandaag :r
  dinsdag 29 maart 2016 @ 16:22:31 #63
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161025133
Het was redelijk rustig hier. Niet dat het wat uitmaakte. Ben zeker 30 minuten kwijt geraakt aan het aanhoren van klachten over afgelopen zaterdag. :{

Late bezorging op paasavond = geen goed idee en dat heb ik aangehoord ook. Ik heb uiteindelijk 5 of 6 visitekaartjes uitgedeeld en dat was alleen maar aan de mensen die ik niet echt kon sussen...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_161028155
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:22 schreef V__L_N het volgende:
Het was redelijk rustig hier. Niet dat het wat uitmaakte. Ben zeker 30 minuten kwijt geraakt aan het aanhoren van klachten over afgelopen zaterdag. :{

Late bezorging op paasavond = geen goed idee en dat heb ik aangehoord ook. Ik heb uiteindelijk 5 of 6 visitekaartjes uitgedeeld en dat was alleen maar aan de mensen die ik niet echt kon sussen...
Vervelend is dat. Hier ook zo'n vlaag van ontevredenheid. Soms denk ik dat er op mijn rug staat: "Hier klagen a.u.b".

Maar goed, de klachten zijn terecht, het gaat om keer-op-keer dezelfde fouten, op dezelfde adressen. Kan best eens gebeuren, maar bewoners schrijven zelfs al op de poststukken: "niet voor de derde keer verkeerd bezorgen a.u.b."
En natuurlijk, het begint al bij sortering in de verkeerde straat, maar verdorie, als we allemaal naar elkaar blijven wijzen..... Elke bezorger weet waar het om gaat, het is maar een handjevol adressen, even op de straatnaam letten.... 👀

Laat anders degene het maar oplossen die het fout heeft gedaan, dan leert-ie het wel af. 👹
  dinsdag 29 maart 2016 @ 18:39:02 #65
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161028559
Dat gebeurd hier allemaal niet. Ik ben heel precies ook met bezorgen en heb die wijk al 5 jaar. Krijg stress als iemand anders m'n wijk doet. Want daar gaat m'n tevredenheid. Hiervoor werd er in deze wijk elke dag geklaagd.

Zaterdag waren ze tassen kwijt. Die zijn gevonden en vervolgens is iemand ze gaan bezorgen om 6 uur nog. Was uiteindelijk klaar rond 8 uur... Daar zijn ze hier gewoon niet blij mee (buiten de fouten) en zeker niet op paasavond. Maar waarom ik dat dan tig keer moet aanhoren :'( ik weet het wel.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_161029656
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 18:39 schreef V__L_N het volgende:
Dat gebeurd hier allemaal niet. Ik ben heel precies ook met bezorgen en heb die wijk al 5 jaar. Krijg stress als iemand anders m'n wijk doet. Want daar gaat m'n tevredenheid.
Hier precies zo, een weekje vrij levert zo meer stress op dan rust ;) Als degene die het oplost krijg je het allemaal over je heen, terwijl je - ook in jouw geval - er niets aan kunt doen.

Extra vervelend als je in je eigen wijk woont. Ik ben hier dag en nacht 'de postbode'. Dat was leuker toen het nog 'mijn' wijkje was en iedereen dik tevreden. Ik ben er één van: één fout = excuus, de tweede fout een bloemetje 🌺
Er kwamen alleen andere bezorgers als ik op vakantie was. Dan kwam de post wel eens een half uurtje later dan ze gewend waren (de mensen beseffen zelf niet hoe verwend ze zijn.) Nu hebben ze echt reden tot klagen (en dan meteen maar de shit van de concurrent eroverheen).
Maar als ik niet stop met me verantwoordelijk voelen, werk ik niet lang meer (en verbetert er ook niks).
pi_161029753
En voor die bezorger was het ook niet leuk om nog om zes uur tw moeten gaan bezorgen. Die had er misschien al wat wijkjes op zitten en had liever aan de Pasen gedacht. Maar ja de mensen hebben tenminste wel hun post alsnog gehad. Daar hadden ze ook best bij stil kunnen staan.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:22:26 #68
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161029780
Ik woon ook in m'n wijk :) Dat maakt het nog wel erger. Als er iets fout gaat dan bezorgen ze het niet terug in de brievenbus, nee dan hangen ze hier aan de deur.

Ik ga meestal 2 weken op vakantie. Zodra dat ik de deur binnen loop zijn mensen al blij dat ik er weer ben... En wanneer ik weer aan het werk ga. Ook hoi :)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 29 maart 2016 @ 19:24:50 #69
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161029855
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:21 schreef Globetrottertje het volgende:
En voor die bezorger was het ook niet leuk om nog om zes uur tw moeten gaan bezorgen. Die had er misschien al wat wijkjes op zitten en had liever aan de Pasen gedacht. Maar ja de mensen hebben tenminste wel hun post alsnog gehad. Daar hadden ze ook best bij stil kunnen staan.
Eerlijk, die heeft er goed voor gebeurd en mij heeft het een hoop geld gekost. (het is mij niet gevraagd of ik het nog wilde doen) Dus daar ga ik dan weer even geen meelij mee hebben.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_161030301
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 19:22 schreef V__L_N het volgende:
Ik woon ook in m'n wijk :) Dat maakt het nog wel erger. Als er iets fout gaat dan bezorgen ze het niet terug in de brievenbus, nee dan hangen ze hier aan de deur.
Echt waar? Pfff dat is helemaal erg. Nee, ze moeten niet op mijn terrein komen, als ze al weten waar ik woon. Tis al erg genoeg dat ik soms van ellende elders boodschappen moet gaan doen 😧

Lastig, het is wel een leuke én goedzijnbestdoende collega, die de fouten maakt
pi_161032405
Ik had laatst weer eens een envelop bij mij op de deurmat die een collega elders verkeerd had bezorgd. Het was om een uur of negen 's avonds. Ik hoorde de klep van de brievenbus en dacht huh?
Het was voor een adres twee huizen verderop. Hier op het dorp weten ze dat ik post bezorg voor Postnl. Ze weten ook dat ik niet in de wijk bezorg waar ik woon, maar ik krijg heel af en toe wel de verkeerd bezorgde enveloppen op de deurmat, die ik dan mag herstellen. Tsss. Voelt een beetje als een sneer. Ze zeggen niks, ze gooien het gewoon in de
bus.

Maar gelukkig bellen ze niet aan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Globetrottertje op 29-03-2016 20:42:06 ]
pi_161033798
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 20:35 schreef Globetrottertje het volgende:
maar ik krijg heel af en toe wel de verkeerd bezorgde enveloppen op de deurmat, die ik dan mag herstellen. Tsss. Voelt een beetje als een sneer. Ze zeggen niks, ze gooien het gewoon in de
bus.
Pfff, gewoon teruggooien 😫

Had ik met mijn buurman. Ik was net terug van vakantie en hij draait het raampje van zijn auto open: "volgens mij heb jij deze brief verkeerd bezorgd". Was inderdaad verkeerd, voor zijn buren (aan de andere kant dus). Ik uitleggen dat mijn vervanger zich zeker vergist had - alsof ik niet weet waar mijn eigen buurman woont - en geef maar, maar eh... wat doet ie nou met die brief in de auto? Het is drie stappen lopen! Nee, hij wilde hem teruggooien in de oranje brievenbus. In de hoop dat ik op mijn d*nder zou krijgen, Echt zo'n l** met een sticker aan de binnenkant van de brievenbus.
pi_161034743
Zo bezien heeft het nog best voordelen geen vaste wijk te hebben, en (meestal) niet in je eigen woonplaats te lopen. Als klanten nu naar mij toekomen met klachten over eerder die dag/week verkeerd bezorgde post kan ik gewoon zeggen dat ik er die dag niet gelopen heb, en normaal gesproken deze wijk nooit loop, en ook niet weet wie het wel geweest is, dus dat ze de klantenservice maar moeten bellen.

De keren dat buren mij lastig komen vallen met postvragen zijn gelukkig op 1 hand te tellen. Een keertje iemand die een pakje (zonder track & trace!) naar zijn vaderland had gestuurd, wat nooit was aangekomen, en of ik wist waar dat nu was. :N

Een andere keer een andere buurman, wiens lichtelijk dementerende wederhelft de deur uit was gegaan met 2 opdrachten:
1) 200 euro pinnen
2) een acceptgiro op de bus doen.
Toen ze thuiskwam zat de acceptgiro nog steeds in haar jaszak, en waar die 200 euro gebleven was laat zich raden. :{
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 29 maart 2016 @ 23:59:04 #74
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161041316
Och meestal vind ik het niet zo erg. Zonder mezelf te veel op de borst te kloppen. Ik maak zelf maar heel weinig fouten. Dus klachten blijven beperkt. Maar op zo'n dag als vandaag is het gewoon kut. Vanavond ga ik de deur uit had de overbuurman bv nog een opmerking over zaterdag. Ja, dan ben ik niet blij.

Maar verder ben ik normaal wel blij dat ik niet naar de stad moet fietsen, geen tc's, planners en andere in me nek heb hijgen. Het totale geen controle, geen gezeik is echt heerlijk. Zolang we geen klachten krijgen komt er hier ook geen tc in de buurt. Kan zo 3/4 maanden duren, is toch heerlijk.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 30 maart 2016 @ 08:58:46 #75
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161043444
Mogguh :)


ROTTERDAM (ANP) - De meeste Nederlandse werknemers betalen per 1 april meer loonbelasting en houden daardoor netto minder loon over. Dat meldde salarisdienstverlener ADP woensdag op basis van nieuwe berekeningen.

Door de invoering van de definitieve belastingtarieven voor dit jaar gaat iemand met een modaal inkomen er ten opzichte van 1 januari netto 3 euro per maand op achteruit. Anderhalf keer modaal verdient netto bijna 7 euro minder per maand en twee keer modaal levert netto 10 euro in. Doordat de overheidssector per 1 april ook nog eens meer pensioenpremie gaat betalen, is het verschil bij ambtenaren het grootst. Een ambtenaar met een inkomen van anderhalf keer modaal gaat er netto 11 euro per maand op achteruit; twee keer modaal ziet maandelijks 17 euro minder op de salarisstrook terug.

Mensen met een inkomen tot 1750 euro bruto per maand, de eerste schijf, zien geen verschil. De hogere belastingtarieven gelden alleen voor de tweede en derde schijf. De verhoging van het belastingtarief van 40,2 naar 40,4 procent werd pas in december bekend, waardoor deze per 1 januari nog niet kon worden doorgevoerd. Per 1 april volgt een inhaalslag over de eerste drie maanden, waardoor de resterende negen maanden van dit jaar wordt gerekend met een tarief van 40,46 procent.

Gepensioneerden

De belastingverhoging beperkt zich niet tot werkenden, zo waarschuwde ADP. Gepensioneerden met een aanvullend pensioen van 1700 euro gaan enkele dubbeltjes per maand meer betalen. ,,Omdat veel gepensioneerden vaak meerdere kleinere pensioenen ontvangen, lijkt het alsof de belastingverhoging hen niet raakt. Maar over het totaal van hun aanvullende pensioenen en AOW-uitkering kan de tariefstijging van 22,3 procent naar 22,5 procent betekenen dat gepensioneerden volgend jaar iets meer moeten bijbetalen dan gedacht.''

ADP verzorgt naar eigen zeggen maandelijks de salarisstrook van 1,4 miljoen Nederlandse werknemers.

Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 30 maart 2016 @ 10:27:30 #76
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161044402
Verdien jij meer dan 1750 euro dan?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 30 maart 2016 @ 13:30:27 #77
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161047992
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 10:27 schreef V__L_N het volgende:
Verdien jij meer dan 1750 euro dan?
Nee jij wel dan? Of denk jij dat er alleen maar armoedige pbz's hier mee lezen en posten?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161048877
Ik wel. Ik verdien veel meer!

En toen werd ik wakker.... _O-
  woensdag 30 maart 2016 @ 14:36:45 #79
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161049268
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 14:12 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik wel. Ik verdien veel meer!

En toen werd ik wakker.... _O-
:+
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 30 maart 2016 @ 14:52:19 #80
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161049573
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 30 maart 2016 @ 15:08:17 #81
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161049867
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:30 schreef Pietertje71 het volgende:
Nee jij wel dan? Of denk jij dat er alleen maar armoedige pbz's hier mee lezen en posten?
Nee en ja :6
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_161050859
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 13:30 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Nee jij wel dan? Of denk jij dat er alleen maar armoedige pbz's hier mee lezen en posten?
Nee, er zijn hier ook armoedige zaterdagbestellers en andere deeltijdwerkers actief. :6 Dus ik denk dat de meesten van ons niet boven die EUR 1700 uitkomen. Misschien die ene rijke TC die hier nog weleens opduikt?

Ik ben er juist op vooruit gegaan sinds januari (netto dan tenminste), door de verhoging van de arbeidskorting.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161051210
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, er zijn hier ook armoedige zaterdagbestellers en andere deeltijdwerkers actief. :6 Dus ik denk dat de meesten van ons niet boven die EUR 1700 uitkomen. Misschien die ene rijke TC die hier nog weleens opduikt?

Ik ben er juist op vooruit gegaan sinds januari (netto dan tenminste), door de verhoging van de arbeidskorting.
Nou, er zullen toch wel wat mensen boven de 1700 euro bruto zitten mag ik aannemen? Als postbezorger niet nee, daarvoor zijn de contracten te klein. Maar ik heb wel maanden dat ik er in de buurt zit dus dan moet iemand die er al een stuk langer werkt toch zeker wel dat bedrag kunnen halen.
Ik dacht dat jij best veel uren in de week maakte?
pi_161051485
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:20 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, er zullen toch wel wat mensen boven de 1700 euro bruto zitten mag ik aannemen? Als postbezorger niet nee, daarvoor zijn de contracten te klein. Maar ik heb wel maanden dat ik er in de buurt zit dus dan moet iemand die er al een stuk langer werkt toch zeker wel dat bedrag kunnen halen.
Ik dacht dat jij best veel uren in de week maakte?
Die zullen er wel zijn, maar volgens mij niet in dit topic. Degenen in dit topic zitten over het algemeen niet hoger dan schaal 2, en werken ook nog eens in deeltijd. Dan praat je over uurlonen van heel globaal EUR 9,50 tot EUR 12. Dus tenzij je structureel 33 uur of meer per week werkt, kom je niet boven de 1700 uur bruto.

Ik zit gemiddeld rond de 1500 euro bruto, soms iets meer. Boven de 1700 kom ik alleen in mei (vakantiegeld), en in januari (overuren van december). Maar structureel boven de 1700 euro? Dat mocht ik willen....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 30 maart 2016 @ 16:36:18 #86
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161051529
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 15:08 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Nee en ja :6
Heb ik je de vorige keer al opgewezen dat er meer mensen meelezen dan jij denkt. Overheen gelezen of was je vergeten weer te zeiken op een post van mij?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161051538
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die zullen er wel zijn, maar volgens mij niet in dit topic. Degenen in dit topic zitten over het algemeen niet hoger dan schaal 2, en werken ook nog eens in deeltijd. Dan praat je over uurlonen van heel globaal EUR 9,50 tot EUR 12. Dus tenzij je structureel 33 uur of meer per week werkt, kom je niet boven de 1700 uur bruto.

Ik zit gemiddeld rond de 1500 euro bruto, soms iets meer. Boven de 1700 kom ik alleen in mei (vakantiegeld), en in januari (overuren van december). Maar structureel boven de 1700 euro? Dat mocht ik willen....
Ah ja, ik wist niet hoeveel uren in de week jij werkte. Dacht wel een stuk of 30. Verder hangt het ook nog wel af van hoe laat je moet beginnen bijvoorbeeld. Als je niet vroeg hoeft te beginnen heb je natuurlijk geen Tot
  woensdag 30 maart 2016 @ 16:41:44 #88
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161051647
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:34 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Die zullen er wel zijn, maar volgens mij niet in dit topic. Degenen in dit topic zitten over het algemeen niet hoger dan schaal 2, en werken ook nog eens in deeltijd. Dan praat je over uurlonen van heel globaal EUR 9,50 tot EUR 12. Dus tenzij je structureel 33 uur of meer per week werkt, kom je niet boven de 1700 uur bruto.

Ik zit gemiddeld rond de 1500 euro bruto, soms iets meer. Boven de 1700 kom ik alleen in mei (vakantiegeld), en in januari (overuren van december). Maar structureel boven de 1700 euro? Dat mocht ik willen....
De cursus manager volgen, jobhunten binnen postnl en je kan genadeloos met de zweep slaan en er ook nog eens +1700 voor krijgen. En een UP die je iets van 50euro per maand kost ;)

Mijn oudste zoon zit al ruim boven die 1700 met zijn 25jaar, en is nog maar net bezig om verder te gaan als teamleider binnen het bedrijd. Nu als leidinggevende van een klein team in hetzelfde bedrijf. Niet bij postnl ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161051768
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:36 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Heb ik je de vorige keer al opgewezen dat er meer mensen meelezen dan jij denkt. Overheen gelezen of was je vergeten weer te zeiken op een post van mij?
Nounou jongens, geen ruzie maken he. Je hebt toch wel gelezen in dat blaadje dat we elkaar moeten helpen en 1 zijn en zo? :P
  woensdag 30 maart 2016 @ 17:00:42 #90
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161052042
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:36 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Heb ik je de vorige keer al opgewezen dat er meer mensen meelezen dan jij denkt. Overheen gelezen of was je vergeten weer te zeiken op een post van mij?
Die zitten niet in dit topic. Zie de posting van kram. D'r werken überhaupt maar heel weinig mensen nog bij de post die dat bedrag halen.
Oh enne :|W
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2016 @ 17:03:47 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161052106
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:36 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ah ja, ik wist niet hoeveel uren in de week jij werkte. Dacht wel een stuk of 30. Verder hangt het ook nog wel af van hoe laat je moet beginnen bijvoorbeeld. Als je niet vroeg hoeft te beginnen heb je natuurlijk geen Tot
om die te krijgen moet je wel heel vroeg beginnen. Om 6 uur 's ochtends is iig niet genoeg. Ik weet iig dat de toeslag na 18.00 uur 's avonds geldt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161052166
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

om die te krijgen moet je wel heel vroeg beginnen. Om 6 uur 's ochtends is iig niet genoeg. Ik weet iig dat de toeslag na 18.00 uur 's avonds geldt.
Als Zaw is het 15% tussen 18:00 en 24:00. 25% Tussen 0:00 en 6:00. Maar goed, met 1 dag per week om 5.00 beginnen leverde me dat nooit zoveel op :P

Die 15% wil ik nog wel eens krijgen als ze wijken op rare momenten inboeken, of ze uren van de week daarvoor moeten corrigeren.
pi_161052171
quote:
14s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

om die te krijgen moet je wel heel vroeg beginnen. Om 6 uur 's ochtends is iig niet genoeg. Ik weet iig dat de toeslag na 18.00 uur 's avonds geldt.
Je krijgt als je om 06:00 begint toch een toeslag van 20%? Volgens mij is het zo dat als je voor 07:00 begint, dat je dan toeslag krijgt over de uren van 06:00 tot 08:00
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2016 @ 17:09:30 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161052189
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:08 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Je krijgt als je om 06:00 begint toch een toeslag van 20%?
Was dat maar waar. De keren dat ik om 6.00 uur begonnen ben heb ik niets gekregen behalve een lange werkdag :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161052243
quote:
10s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Was dat maar waar. De keren dat ik om 6.00 uur begonnen ben heb ik niets gekregen behalve een lange werkdag :P
Staat toch gewoon in artikel 115 van de CAO?
pi_161052267
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:12 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Staat toch gewoon in artikel 115 van de CAO?
Verschil tussen de ZAW cao en grote PostNL cao ;)
pi_161052290
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Verschil tussen de ZAW cao en grote PostNL cao ;)
Ja, oke, maar peterselieman zegt dat je wel heel vroeg moet beginnen om dat te krijgen, en dat is dus niet waar. Ik weet verder natuurlijk niet onder welke CAO iedereen hier valt.
pi_161052468
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Bij ons is de officiële regel dat pakjes die qua formaat niet handig tussen of op de bundel kunnen, in een aparte tas moeten. En op de bijbehorende bundel moet dan zo'n roze briefje. Maar je hebt ook voorbereiders met een slecht beoordelingsvermogen, die gooien dus alle pakjes inderdaad in een aparte tas, zelfs al die kleine Alibabapakjes, en dat is dus helemaal NIET handig.

Ja tenzij de voorbereiders dit moeten doen volgens instructie van de TL
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161052527
quote:
15s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ja tenzij de voorbereiders dit moeten doen volgens instructie van de TL
Zijn er serieus teamleiders die die instructie geven dan? Hier zijn er ook wel eens voorbereiders die denken dat ALLE pakjes apart moeten, maar dat is dan meer omdat ze de teamcoach gewoon niet begrepen hebben, niet omdat de teamcoach het daadwerkelijk zo wil.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 30 maart 2016 @ 17:28:53 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161052569
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:13 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Verschil tussen de ZAW cao en grote PostNL cao ;)
Ja, daar val ik onder ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161052636
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:26 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Zijn er serieus teamleiders die die instructie geven dan? Hier zijn er ook wel eens voorbereiders die denken dat ALLE pakjes apart moeten, maar dat is dan meer omdat ze de teamcoach gewoon niet begrepen hebben, niet omdat de teamcoach het daadwerkelijk zo wil.
Alle pakjes moeten hier in een aparte tas, ook de kleintjes, maar dat vind ik niet handig voor de bezorger, dus doe ik het gewoon in de tas zelf of op de betreffende bundel. Als ik twee grote bol.com pakketten heb en ik kan ze niet kwijt in een tas dan moet dat dus in een aparte tas.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161052645
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 16:36 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ah ja, ik wist niet hoeveel uren in de week jij werkte. Dacht wel een stuk of 30. Verder hangt het ook nog wel af van hoe laat je moet beginnen bijvoorbeeld. Als je niet vroeg hoeft te beginnen heb je natuurlijk geen Tot
Een stuk of 30 inderdaad, en daarmee zit ik rond de 15-1600 bruto in de maand. Tot krijg ik nauwelijks, want ik begin zelden eerder dan 07.00 uur.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161067415
Vond het ook wel gênant, de mevrouw waar ik een verkeerd bezorgde gids op moest halen had hem al uitgepakt en in gebruik.... als troost kreeg ik van de mevrouw waar ik hem afleverde (na vijf minuten klachten aanhoren) een Liga 😋 Opluchting om voorlopig weer zelf te werken. Nu oppassen dat ik het (met de lekkere beloning in het vooruitzicht) niet zelf fout ga doen, hahaha 😅
pi_161067626
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:59 schreef V__L_N het volgende:

Maar verder ben ik normaal wel blij dat ik niet naar de stad moet fietsen, geen tc's, planners en andere in me nek heb hijgen. Het totale geen controle, geen gezeik is echt heerlijk. Zolang we geen klachten krijgen komt er hier ook geen tc in de buurt. Kan zo 3/4 maanden duren, is toch heerlijk.
Mijn TC heeft vaak chocola 😋. Om hem te zien moet je wel veel klachten veroorzaken :)
pi_161068290
Onze teamcoaches uitvoering zitten meestal gewoon binnen op kantoor. Ik begrijp nog steeds de toegevoegde waarde van de functie niet. Ik ben nog steeds van mening dat het veel beter was toen je gewoon 1 teamcoach had die zowel over het werk binnen als het werk buiten ging, ik vind het allemaal maar omslachtig nu je aparte teamcoaches hebt voor binnen, voor buiten en daarnaast dan nog de admi.
pi_161068661
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:13 schreef gelestipjes het volgende:
Onze teamcoaches uitvoering zitten meestal gewoon binnen op kantoor. Ik begrijp nog steeds de toegevoegde waarde van de functie niet. Ik ben nog steeds van mening dat het veel beter was toen je gewoon 1 teamcoach had die zowel over het werk binnen als het werk buiten ging, ik vind het allemaal maar omslachtig nu je aparte teamcoaches hebt voor binnen, voor buiten en daarnaast dan nog de admi.
En dan ook nog verschillende systemen, begreep ik, zodat een klacht/opmerking van buiten naar binnen na de lange weg ook nog eerst 'omgezet' moet worden.
pi_161068794
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:36 schreef zombo het volgende:

[..]

En dan ook nog verschillende systemen, begreep ik, zodat een klacht/opmerking van buiten naar binnen na de lange weg ook nog eerst 'omgezet' moet worden.
en als er wat fout gaat wijzen ze allemaal naar elkaar. En ze hebben allemaal hun eigen urenpakket wat elkaar ook nogal eens bijt
pi_161069276
En met 'bedankt voor de melding' moet je het maar doen. ;)

Je bent er best veel (eigen) tijd mee zoet om een concrete beschrijving van de sorteerfouten in te tikken, dat om een paar minuten uitloop te verantwoorden ;)
Soms heeft het resultaat, als een voorbereider iets consequent fout doet, het duidelijk verkeerd begrepen heeft. Maar ik denk dat het vaak meer zin heeft om te kunnen vragen: 'joh, wat was er aan de hand?' Nieuwe voorbereider, of een ouwe op een nieuwe wijk, niet lekker, te weinig tijd, stapel op de grond laten vallen. (Of: de pest er in, bezorgertje pesten 😝) Komt meestal vanzelf wel goed.
  donderdag 31 maart 2016 @ 12:22:59 #109
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161070887
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 09:21 schreef zombo het volgende:

[..]

Mijn TC heeft vaak chocola 😋. Om hem te zien moet je wel veel klachten veroorzaken :)
En dan krijg je chocola als beloning >:)
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 11:09 schreef zombo het volgende:
En met 'bedankt voor de melding' moet je het maar doen. ;)

Je bent er best veel (eigen) tijd mee zoet om een concrete beschrijving van de sorteerfouten in te tikken, dat om een paar minuten uitloop te verantwoorden ;)
Soms heeft het resultaat, als een voorbereider iets consequent fout doet, het duidelijk verkeerd begrepen heeft. Maar ik denk dat het vaak meer zin heeft om te kunnen vragen: 'joh, wat was er aan de hand?' Nieuwe voorbereider, of een ouwe op een nieuwe wijk, niet lekker, te weinig tijd, stapel op de grond laten vallen. (Of: de pest er in, bezorgertje pesten 😝) Komt meestal vanzelf wel goed.
Hier doen we dat soort dingen nog ouderwets via de telefoon. Maar zelfs dan kan het weken duren voor er actie is. Zit je dus 4 weken opgescheept met een nieuwe sorteerder die er niks van bakt. Dan blijf je bellen. (Uiteindelijk is ie dan wel ontslagen, dat is wel weer effectief)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_161073979
Nou, ik heb via diverse kanalen laten weten dat ik het zat ben. En de post zat perfect vandaag 👍🏽
pi_161075922
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 10:13 schreef gelestipjes het volgende:
Onze teamcoaches uitvoering zitten meestal gewoon binnen op kantoor. Ik begrijp nog steeds de toegevoegde waarde van de functie niet. Ik ben nog steeds van mening dat het veel beter was toen je gewoon 1 teamcoach had die zowel over het werk binnen als het werk buiten ging, ik vind het allemaal maar omslachtig nu je aparte teamcoaches hebt voor binnen, voor buiten en daarnaast dan nog de admi.
Ook erg omslachtig als je ze op één dag allemaal aan de lijn hebt. En dat ze allemaal iets anders van je willen. De teamcoach voorbereiding ziet je het liefst zo vroeg mogelijk beginnen, en in de uitvoering zien ze je graag tot zeer laat doorlopen :P

Overigens zal de sorteerkwaliteit er hier zeker tot de komt van de machine niet op vooruit gaan. Na de volgende verhuizing komen er op piekdagen diensten van 6 tot 8 wijken die je moet sorteren. Maar bij wijk 8 ben je echt niet meer zo scherp en snel als bij wijk 1 natuurlijk.
pi_161081259
Nog mensen hier die erover denken zich kandidaat te stellen voor de OR?
Levert zo'n positie ook nog wat op eigenlijk?
pi_161083337
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 12:22 schreef V__L_N het volgende:

[..]

En dan krijg je chocola als beloning >:)

[..]

Hier doen we dat soort dingen nog ouderwets via de telefoon. Maar zelfs dan kan het weken duren voor er actie is. Zit je dus 4 weken opgescheept met een nieuwe sorteerder die er niks van bakt. Dan blijf je bellen. (Uiteindelijk is ie dan wel ontslagen, dat is wel weer effectief)
Ik neem niet eens meer de moeite om nog te klagen over sorteerfouten. Als het er echt slecht gezet is claim ik meer tijd. Met de meeste klachten wordt toch niets gedaan dus zonde van mijn tijd om een melding aan te maken.
pi_161083769
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:42 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik neem niet eens meer de moeite om nog te klagen over sorteerfouten. Als het er echt slecht gezet is claim ik meer tijd. Met de meeste klachten wordt toch niets gedaan dus zonde van mijn tijd om een melding aan te maken.
Maar wordt er echt niks mee gedaan of hoor je er gewoon niks meer over?
Als er hier klachten komen gaat de teamcoach de bundels controleren. Overigens komt het behoorlijk vaak voor dat een postbezorger dan zegt dat er extreem veel fouten in zitten altijd, en dat de teamcoach de boel dan controleert en dat ie misschien 1 zetfout tegenkomt.
Wat dat betreft heb ik ook wel eens het idee dat sommige mensen gewoon gefrustreerd zijn over de huidige gang van zaken en dan al heel snel gaan klagen en de boel daarbij behoorlijk aandikken.
Want ja, het zou wel heel erg toevallig zijn als het altijd vol fouten zit, en dan wordt het gecontroleerd en dan zitten er haast geen fouten in (en nee, ze geven niet van tevoren aan dat ze de boel gaan controleren)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 31 maart 2016 @ 22:31:56 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161084866
ik doe af en toe ook zo'n wijk. Bestaat maar uit twee straten. Eitje toch? Nou nee dus. laatste keer had ik aan het eind van de ronde nog vijftien stuks over die ik nog nabezorgd heb en dat aantal was nog nadat ik onderweg al het eea heb gecorrigeerd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 april 2016 @ 05:41:48 #116
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161089996
Mogguh.
Even druk geweest.

Qua sorteerfouten melden: kleine dingetjes meld ik niet eens meer en zoals completer straten door elkaar qua (verkeerde straat/benummering) wel.
Als! ik soms wat meer tijdsruimte heb, geef ik het zelden door of het moet extreem zijn.
Maar het doorgeven van fouten of efficiëntere looproutes e.d. mag wel beter gecommuniceerd worden.
Qua fouten van mijzelf of voorbereiding/sortering moet gewoon communicatie in zijn en niet vingertje wijzen of totaal niets zeggen/laten horen. Wederom roept PostNL mooie dingen maar komt ze zelf niet na:communicatie!
Qua looproute: ik ben daar nu al een kleine 2 jaar mee bezig. In december ben ik lichtelijk ontploft en heb duidelijk laten merken dat het erg laks gedrag is om nogsteeds de route niet aan te willen/kunnen passen. Het slap verhaal dat het tijd kost qua programmering ging er bij mij niet in. Programmering van machines heb ik ook gedaan en het ligt niet aan de programmering, maar aan de bureaucratie van bovenaf! Een standje gehad, althans dat is mij proberen te geven en dat is dus niet gelukt, want ik heb in zoverre gelijk gekregen en dat kon leidinggevend PostNL niet verkroppen. Pech!
Nu 4-5 maanden verder is er nogsteeds niets gedaan, terwijl het wel was beloofd.
Puur en alleen omdat een TC het niet kan hebben dat ook jij als 'domme' pbz' goed mee kan denken, en niet alleen de 'alwetende' TC.
Vinden ze het gek dat de 'betrokkenheid' minder of nihil is als je positieve ideeën in zee worden gegooid.

De(mijn) TC stelt zich nu meer en meer op als mooie praat via email en soms irl, maar laat verder niets van zich horen, zowel mijn collega's als ik ervaren dat, terwijl er wel om betere communicatie wordt gevraagd.
Nu geef ik dus alle dingen die er spelen door via MijnWerk.

Overigens krijg je daar ook alleen te lezen dat als je een melding doet in je loop: klacht afgehandeld.
Laat dan weten WAT er is besproken!

Telefoneren is er niet meer bij.
Wat dat betreft was, en is, mijn vorige TC toch beter in (persoonlijke en telefonische) communicatie!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161090258
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:56 schreef gelestipjes het volgende:

Want ja, het zou wel heel erg toevallig zijn als het altijd vol fouten zit, en dan wordt het gecontroleerd en dan zitten er haast geen fouten in (en nee, ze geven niet van tevoren aan dat ze de boel gaan controleren)
Of de TC moet ook aan de bril ;)

Laatst had iemand van de halve wijk alle handpost in een verkeerde straat gesorteerd. Tenminste: zover ik nog kon zien welke straat de bedoeling was. Nee dat zal echt niet elke dag voorkomen, hoop ik. En bij controle, als de melding eenmaal door is gekomen, hoeft er niets aan de hand te zijn. Maar moet ik het daarom maar laten zitten? Ben van ellende terug gegaan naar het depot om opnieuw te sorteren, drie kwartier uitloop. En daarbij hoort eigenlijk ook een ander tarief.

Nee, 'foutjes' meld ik niet. Structurele fouten wel, niet dat ík er veel last van heb, maar vooral om bezorgklachten door een collega-bezorger te voorkomen, die leest óók alleen huisnummers. Aan de andere kant: nu er meer klachten ontstaan (en ik heb aangegeven daar niet meer voor op te draaien) wordt er wel serieus iets aan gedaan.

Overigens ben ik héél blij met de voorbereider van mijn wijk, op de 'ouwe postbode' na nog nooit zo'n zorgvuldige gehad. Ik meld wel wat er consequent mis gaat, zodat hij er wat aan kan doen. Dat zou ik zelf ook willen.

[ Bericht 41% gewijzigd door zombo op 01-04-2016 08:19:38 ]
  vrijdag 1 april 2016 @ 08:13:22 #118
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161090334
Vandaag controles door TC's op de werkwijze van de pbz. Zij zullen (on)zichtbaar aanwezig zijn.
De bevindingen zullen tijdens een evaluatiegesprek worden besproken. Pbz's met goede resultaten hebben kans op een eenmalige bonusuitkering van ¤100,-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161090400
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 08:13 schreef Pietertje71 het volgende:
Vandaag controles door TC's op de werkwijze van de pbz. Zij zullen (on)zichtbaar aanwezig zijn.
De bevindingen zullen tijdens een evaluatiegesprek worden besproken. Pbz's met goede resultaten hebben kans op een eenmalige bonusuitkering van ¤100,-
Hahaha - wat voor dag is het vandaag? - ik ze al gluren door de brievenbussen :)

Vooral dat evaluatiegesprek Wat is dat eigenlijk? :)

[ Bericht 5% gewijzigd door zombo op 01-04-2016 08:28:45 ]
pi_161090916
Zie je zo'n TC met een plant op z'n kop in de bosjes zitten. Of een witte Up met zwarte vlekken geparkeerd in een weiland met koeien. :') _O-
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:24:33 #121
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161090933
Ik krijg sowieso al kriebels als ik een witte UP zie rijden....
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:25:43 #122
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161090948
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:22 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Zie je zo'n TC met een plant op z'n kop in de bosjes zitten. Of een witte Up met zwarte vlekken geparkeerd in een weiland met koeien. :') _O-
En kijken of je de post juist heb bezorgd:
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161090954
Ik heb in 4 jaar tijd nog nooit een TC op straat gezien. De keren dat ik ze zag was bij een vergadering of een uitje bij de wok :P

Laat maar komen die 100 euro, daar mogen ze me wel een dagje voor bespioneren.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 april 2016 @ 09:27:31 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161090964
ik heb het vroeger tijdens mij route al een keer gehad. Was een oudere postbode met een postauto die zei dat hij in mijn wijk moest kijken waar de stickers op de brievenbussen zaten en of de hoeveelheid HAH nog wel klopte.

Had meer het idee dat hij mij ook in de gaten hield, want ik kwam hem wel verdacht vaak tegen. Naderhand nooit meer iets over gehoord.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:33:43 #125
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161091025
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:27 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb het vroeger tijdens mij route al een keer gehad. Was een oudere postbode met een postauto die zei dat hij in mijn wijk moest kijken waar de stickers op de brievenbussen zaten en of de hoeveelheid HAH nog wel klopte.

Had meer het idee dat hij mij ook in de gaten hield, want ik kwam hem wel verdacht vaak tegen. Naderhand nooit meer iets over gehoord.
Mooi spul hé dat ducttape, tiewraps en blauwe puinzakken ^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:35:16 #126
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161091050
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:26 schreef bikkie het volgende:
Ik heb in 4 jaar tijd nog nooit een TC op straat gezien. De keren dat ik ze zag was bij een vergadering of een uitje bij de wok :P

Laat maar komen die 100 euro, daar mogen ze me wel een dagje voor bespioneren.
Hier iets regelmatiger ivm de cursus: contact met je personeel....
Zelfs vooraf aangekondigde depotbezoeken om een tegen de muur pratend gesprekje te voeren over het wel en wee in je wijk(en)... Natuurlijk wel in eigen tijd ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161091070
Ze moeten wel straatbezoeken 'scoren', is ook gebeurd toen we elkaar vorige maand toevallig tegenkwamen... de 'afhandeling' (beantwoorden van een aantal standaardvragen) hebben we via de mail gedaan ;).
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 april 2016 @ 09:38:30 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161091092
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:33 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Mooi spul hé dat ducttape, tiewraps en blauwe puinzakken ^O^
nah, zo erg was het nog net niet, maar het was een karweitje wat ik zelf in een paar minuten ook wel uit had kunnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 1 april 2016 @ 09:57:38 #129
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161091356
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 21:56 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar wordt er echt niks mee gedaan of hoor je er gewoon niks meer over?
Als er hier klachten komen gaat de teamcoach de bundels controleren. Overigens komt het behoorlijk vaak voor dat een postbezorger dan zegt dat er extreem veel fouten in zitten altijd, en dat de teamcoach de boel dan controleert en dat ie misschien 1 zetfout tegenkomt.
Maar hoe doe je dat dan met ingewikkelde vakjes? Bijv. een straat die loopt van 12-20-14-22-16-24 ect. Dat soort dingen gaat vaak verkeerd, en dan kan een TC dat wel controleren, maar hoe ziet hij dan dat het fout zit? (Bijv. als de voorbereider het gewoon van 12-24 zet?). Op het vakje zelf staat immers alleen 12-24*.

En ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar die controle houdt bij ons in dat de TC hooguit 1 of 2 vakjes controleert, (van de 48), dus als hij dat maar 1 fout aantreft, zegt dat nog niet veel. Zeker als je een TC hebt die zelf niets van straten of zetten weet, zodat het wel een hele overduidelijke fout moet zijn voordat íe 'm herkent. (Zeg maar een brief voor de Rozenstraat tussen het Tulpenplein).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161091509
Hier een smsje met de tekst dat wegens een mailing iets drukker wordt. Ben benieuwd.
pi_161091523
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

En ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar die controle houdt bij ons in dat de TC hooguit 1 of 2 vakjes controleert, (van de 48), dus als hij dat maar 1 fout aantreft, zegt dat nog niet veel. Zeker als je een TC hebt die zelf niets van straten of zetten weet, zodat het wel een hele overduidelijke fout moet zijn voordat íe 'm herkent. (Zeg maar een brief voor de Rozenstraat tussen het Tulpenplein).
Ik weet dat hier (na concrete meldingen) de controles zijn gericht op de probleemadressen, dus daar waar Roos 10 negen van de tien keer bij Tulp 10 zit. Hooguit tien adressen, zo gepiept.
pi_161091544
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:09 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hier een smsje met de tekst dat wegens een mailing iets drukker wordt. Ben benieuwd.
Hier voor de vierde keer een bericht over volumedaling, met het verzoek om te minnen. Zie, communiceren kán best, als het in hun voordeel is ;)
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:24:22 #133
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161091715
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:10 schreef zombo het volgende:

[..]

Ik weet dat hier (na concrete meldingen) de controles zijn gericht op de probleemadressen, dus daar waar Roos 10 negen van de tien keer bij Tulp 10 zit. Hooguit tien adressen, zo gepiept.
Ja dat is waar...en dan gaat het bij een andere straat mis :P
Maar een beginneling op een auto/brommerwijk zetten moet je gewoonweg niet doen.
Soms krijg ik oplopende huisnummers terwijl ik toch echt anders moet rijden/lopen dan een gemiddelde loopwijk ;)
Dat meld ik dan wel.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:24:53 #134
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161091726
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:11 schreef zombo het volgende:

[..]

Hier voor de vierde keer een bericht over volumedaling, met het verzoek om te minnen. Zie, communiceren kán best, als het in hun voordeel is ;)
:Y _O- maar eigenlijk best wel triest zo...

Minnen? duw het maar in je reet!
Weer een optie om de vaste tijden waar zo zorgvuldig is berekend, krapper/niet haalbaar te zetten.
Eerst een hele preek dat dit vaste tijden zijn en met moeite! wordt daar van afgeweken(puur omdat het niet haalbaar is) en nu moet je nog meer minnen.
Dikke vinger in je oog!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 1 april 2016 @ 10:30:58 #135
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161091841
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nah, zo erg was het nog net niet, maar het was een karweitje wat ik zelf in een paar minuten ook wel uit had kunnen
Ik vond mijn versie spectaculairder....
De eerste? pbz met een letterlijke ptss ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 1 april 2016 @ 15:37:50 #136
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161097772
Vandaag piece of cake.
Heerlijk weertje dus weer meer vrolijke mensen en soms mooier uitzicht ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161098149
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar hoe doe je dat dan met ingewikkelde vakjes? Bijv. een straat die loopt van 12-20-14-22-16-24 ect. Dat soort dingen gaat vaak verkeerd, en dan kan een TC dat wel controleren, maar hoe ziet hij dan dat het fout zit? (Bijv. als de voorbereider het gewoon van 12-24 zet?). Op het vakje zelf staat immers alleen 12-24*.

En ik weet niet hoe het bij jullie gaat, maar die controle houdt bij ons in dat de TC hooguit 1 of 2 vakjes controleert, (van de 48), dus als hij dat maar 1 fout aantreft, zegt dat nog niet veel. Zeker als je een TC hebt die zelf niets van straten of zetten weet, zodat het wel een hele overduidelijke fout moet zijn voordat íe 'm herkent. (Zeg maar een brief voor de Rozenstraat tussen het Tulpenplein).
Hier controleren ze meestal wel 2 tassen of zo, en die tassen nemen ze mee naar hun kantoor en ze controleren het dan nog wel echt aan de hand van de looplijst, dus dan zie je natuurlijk wel of het niet klopt.
pi_161098195
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:24 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Ja dat is waar...en dan gaat het bij een andere straat mis :P
Maar een beginneling op een auto/brommerwijk zetten moet je gewoonweg niet doen.
Soms krijg ik oplopende huisnummers terwijl ik toch echt anders moet rijden/lopen dan een gemiddelde loopwijk ;)
Dat meld ik dan wel.
Mwah, lang niet alle auto/brommerdiensten zijn ingewikkeld qua loopvolgorde, dus het is niet per definitie zo dat je er geen beginner op moet zetten.
pi_161098374
Ooh hier was het een drama met de 2 nieuwe wijken. 1 straat die ergens lijkt op de houden, maar in werkelijkheid een heel stuk verder voorbij een brug nog weer door loopt. En voor dat stuk had ik 1 brief, helemaal aan het eind.. dat kon ik dus eerst niet vinden. En 1 wijk had allemaal van die stomme kronkelstraatjes die langs en door elkaar heen liepen en dan liep de route natuurlijk via van die wandelpaadjes overal tussendoor, dus dat kon ik ook steeds niet vinden :')

Oh en ik kon het depot niet.. 'vinden'. Er zat daar naast het sleutelkastje een deur, maar daar paste de sleutel niet op. Daar naast zat een container, daar paste de sleutel wel in maar die kon niet draaien. Dus dat zorgde voor verwarring, maar ik moest een deur aan de andere kant hebben ergens :') de TC zei nog, gelukkig kon je die sleutel er nog weer uit krijgen. Maar hij paste er perfect zonder moeite in, alleen het slot stak aan de voorkant uit, dus ik denk dat het gewoon hetzelfde slot was alleen deze onbruikbaar gemaakt. Anders kan zo'n sleutel er toch nooit zo makkelijk in? Lijkt mij :P

Ze hebben er trouwens ook meteen volgende week nog maar 2 nieuwe wijken bij gedaan. Eigenlijk baal ik toch nog steeds een beetje, want het wordt zo wel steeds onzekerder waar ik nu weer moet lopen.. mijn 'vaste' zaterdagwijk doe ik volgende week ook al niet meer, weg zekerheid :P

[ Bericht 12% gewijzigd door VixenFromHell op 01-04-2016 16:20:27 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_161098615
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:09 schreef VixenFromHell het volgende:
Ooh hier was het een drama met de 2 nieuwe wijken. 1 straat die ergens lijkt op de houden, maar in werkelijkheid een heel stuk verder voorbij een brug nog weer door loopt. En voor dat stuk had ik 1 brief, helemaal aan het eind.. dat kon ik dus eerst niet vinden. En 1 wijk had allemaal van die stomme kronkelstraatjes die langs en door elkaar heen liepen en dan liep de route natuurlijk via van die wandelpaadjes overal tussendoor, dus dat kon ik ook steeds niet vinden :')

Leuk dat soort situaties. Zo had ik een keer een wijk met aan de rechterhand nummer 1 en 3. En links een stuk braakliggend terrein. Ik ging er dus vanuit dat de post van nummer 2 was bedoeld voor een gesloopt/nog te bouwen huis en ik stuurde het retour. Paar dagen later had ik opeens wel heel veel post voor nummer 2. Ik bellen, bleek een paar honderd meter verderop nog ergens een brievenbus te vinden te zijn (overigens zonder vermelding van nummer of wat dan ook).
pi_161098725
Handig, vooral zo zonder nummer ook!

Ik heb ook wel een iets retour gedaan terwijl dat niet moest.. die woning had leeg gestaan, bus was toen dichtgeplakt (buitenbus). Toen er weer mensen kwamen wonen, hebben ze alleen een stukje de tape doorgesneden zodat de bus weer open kon, maar de tape hadden ze verder laten zitten. Dus het leek alsof die bus nog dichtgeplakt zat :') oeps!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 1 april 2016 @ 16:35:57 #142
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161098858
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 15:57 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Mwah, lang niet alle auto/brommerdiensten zijn ingewikkeld qua loopvolgorde, dus het is niet per definitie zo dat je er geen beginner op moet zetten.
Wellicht niet alle maar als men als beginneling oplopende nummers als voorbereiden krijgt en dan in dezelfde week een ingewikkelde autobestelling, lijkt mij niet juist. Ik kan echt merken dat wanneer ik een broekie of onoplettende voorbereiden heb. Niet dat ik gelijk begin te klagen, maar maak er wel melding van(of is dat ook klagen?)
Ik krijg mijn route sporadisch wel eens op een oude looproute. San weet ik dat de voorbereiden mijn wijk(en) ooit heeft gelopen ipv autobestelling ;)
Niet prettig en ook wel gemeld, maar mij ia uitgelegd waarom dit is. Extra (betaalde)tijd, maar ach. Ik weet de reden en geef die ook op.
Mijn eerste kast was trouwens gelijk een autobestelling.... Dat heb ik geweten...was geen makkelijke binnenkomer, maar toen wel in de tijd dat er niet zo heel veel druk achter stond.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161098865
Vriendelijk verzoek gedaan mijn pet-tijden weer te boeken en niet één of twee keer, maar structureel. Gedreigd dat ik het anders wel even voor kom doen :-)))))
(handig, die online cursussen)
pi_161098948
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:35 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Wellicht niet alle maar als men als beginneling oplopende nummers als voorbereiden krijgt en dan in dezelfde week een ingewikkelde autobestelling, lijkt mij niet juist. Ik kan echt merken dat wanneer ik een broekie of onoplettende voorbereiden heb. Niet dat ik gelijk begin te klagen, maar maak er wel melding van(of is dat ook klagen?)
Ik krijg mijn route sporadisch wel eens op een oude looproute. San weet ik dat de voorbereiden mijn wijk(en) ooit heeft gelopen ipv autobestelling ;)
Niet prettig en ook wel gemeld, maar mij ia uitgelegd waarom dit is. Extra (betaalde)tijd, maar ach. Ik weet de reden en geef die ook op.
Mijn eerste kast was trouwens gelijk een autobestelling.... Dat heb ik geweten...was geen makkelijke binnenkomer, maar toen wel in de tijd dat er niet zo heel veel druk achter stond.
En dat "op oude looproute zetten" zouden ze nu juist niet moeten doen. Het moet gewoon volgens de loopwijzer, en als iemand het daar niet mee eens is moet ie maar zorgen dat de loopwijzer wordt aangepast. Nu hebben we hier dus wel eens dat er standaard iemand voor zo'n wijk zit die die wijk goed kent, en die hem dan zet zoals ie hem zelf zou lopen, maar dan heeft die vakantie, en dan regent het ineens klachten "ja, hij staat helemaal verkeerd!"
Nee, hij staat niet verkeerd, hij staat zoals de loopwijzer aangeeft, alleen heeft de vaste voorbereider maling aan die volgorde en krijgt de invaller dan onterecht het gezeik te horen.

edit: oh, ze zetten hem juist anders dan hoe hij volgens jou moet? Dat is helemaal raar.

[ Bericht 2% gewijzigd door gelestipjes op 01-04-2016 16:47:52 ]
pi_161099109
Op daldagen neem ik geen twee keer dezelfde route; ik ga hap-snap door drie wijken en tot mijn verbazing houd ik nooit wat over ;) Vandaag kon ik heel wat stukjes overslaan, of een paar adressen vanuit een andere straat nemen. Ben benieuwd naar het zomerdal... duurt niet lang meer of één bezorger loopt het hele depot leeg :)
pi_161099164
Gaat het bij jullie trouwens altijd goed met die "zetom lijsten"? Want hier is het regelmatig zo dat je dan bij een kast komt, en dat de volgorde in de rode bak ineens totaal anders is dan de volgorde op de loopwijzer. Dan hebben ze bij "uitvoeren" bedacht dat de volgorde anders moet, maar dat vervolgens niet aan "voorbereiden" doorgegeven, dus die weten niet dat het ineens is aangepast. Wat dat betreft sta ik iedere keer weer versteld van het totale gebrek aan communicatie tussen de verschillende "afdelingen". Dan kunnen ze al die lui wel leuk iedere keer op cursus sturen, maar in de praktijk merk ik totaal geen verbetering op dat punt.
  vrijdag 1 april 2016 @ 17:18:39 #147
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161099509
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 10:24 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Minnen? duw het maar in je reet!
My sentiments exactly. Ze zijn er als de kippen bij om tijd van je wijk af te halen als er weinig post is volgens hun, maar tijd erbij geven zullen ze nooit uit zichzelf doen, al heb je 30 tassen voor 1 wijk. Dan moet je er zelf om vragen, en dan is het nog niet eens vanzelfsprekend dat je het krijgt, al het gewerkte tijd=betaalde tijd-geleuter van OR en vakbonden ten spijt.

Dus is het logisch dat postbezorgers zich zo gaan opstellen. Het bedrijf wil je zoveel mogelijk werk laten doen voor zo min mogelijk geld, dus ga je als werknemer, om uiteindelijk een bevredigend compromis te behalen, juist proberen om zo min mogelijk werk te doen en daar zoveel mogelijk tijd/geld voor te krijgen.

Dus als het bedrijf mij uit eigen beweging kort als het rustig is, maar mij er nooit uit eigen beweging tijd bij geeft (ook niet met kerst, of als er een wolkenkrabber met 500 afgiftepunten in mijn wijk wordt gebouwd), dan is het toch logisch dat ik het nooit uit eigen beweging zal melden als ik tijd over heb, maar wel ga reclameren als ik tijd tekort kwam.

Actie = reactie! Sir Isaac Newton zei het al....
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

En dat "op oude looproute zetten" zouden ze nu juist niet moeten doen. Het moet gewoon volgens de loopwijzer, en als iemand het daar niet mee eens is moet ie maar zorgen dat de loopwijzer wordt aangepast. Nu hebben we hier dus wel eens dat er standaard iemand voor zo'n wijk zit die die wijk goed kent, en die hem dan zet zoals ie hem zelf zou lopen, maar dan heeft die vakantie, en dan regent het ineens klachten "ja, hij staat helemaal verkeerd!"
Nee, hij staat niet verkeerd, hij staat zoals de loopwijzer aangeeft, alleen heeft de vaste voorbereider maling aan die volgorde en krijgt de invaller dan onterecht het gezeik te horen.
Ja, dat gebeurt bij ons ook vaak. De loopwijzer klopt niet, de vaste voorbereider weet dat en corrigeert dit automatisch, en als hij met vakantie is krijgt de nietsvermoedende invaller meteen de wind van voren, terwijl hij/zij keurig de loopwijzer aanhoudt. Ik ben met je eens dat dan de loopwijzer aangepast moet worden, maar dat gaat zelden zonder slag of stoot. Om te beginnen hebben ze daar minsten 3 maanden voor nodig, en daarnaast gebeurt het regelmatig dat ze bij het aanpassen ook weer fouten maken, en dan klopt er nog niks van de volgorde. Het is zelfs gebeurd dat er na aanpassing alleen maar meer fouten waren bijgekomen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:51 schreef gelestipjes het volgende:
Gaat het bij jullie trouwens altijd goed met die "zetom lijsten"? Want hier is het regelmatig zo dat je dan bij een kast komt, en dat de volgorde in de rode bak ineens totaal anders is dan de volgorde op de loopwijzer. Dan hebben ze bij "uitvoeren" bedacht dat de volgorde anders moet, maar dat vervolgens niet aan "voorbereiden" doorgegeven, dus die weten niet dat het ineens is aangepast. Wat dat betreft sta ik iedere keer weer versteld van het totale gebrek aan communicatie tussen de verschillende "afdelingen". Dan kunnen ze al die lui wel leuk iedere keer op cursus sturen, maar in de praktijk merk ik totaal geen verbetering op dat punt.
Nee, dat gaat heel vaak fout. Als de loopvolgorde is aangepast, moet namelijk ook de kast opnieuw worden gestickerd, omdat de vakjes dan andere volgnummers krijgen. Als dat niet gebeurt is dat gegarandeerd ellende (of als de wijk bijv. op 2 kasten zit, en ze er maar eentje overplakken).

Wat ook vaak mis gaat is het omdraaien. Voor de vaste bestellers is dit bekend, maar wat veel voorbereiders niet weten is dat ze van achteren naar voren werken. Wat voor hun bundel 1 is, is de laatste bundel voor de bezorger, en de tas waar zij "laatste tas" op zetten, is voor de bezorger gewoon de eerste tas. Vandaar dat je als bezorger wel eens al je pakjes in tas 1 aantreft.

Maar als een postbezorger een aangepaste loopvolgorde doorgeeft, moeten ze deze in het systeem dus precies omgekeerd invoeren. En daar gaat het vaak mis. Dan wordt het niet omgedraaid, en ligt het precies verkeerd om. Of er vindt een soort overcorrectie plaats, en dingen worden 2x omgedraaid.

Wat bij ons heel vaak fout gaat is dit: Stel, de bezorger wil graag de Rozenstraat lopen van 2-40 en van 39-1. Dus dan moet het uit de machine komen als 39-1/2-40. Ware het niet dat beide kanten van de straat 2 vakjes beslaan, en die moeten dan ook nog eens worden omgedraaid. Dus dan moet de HSM-volgorde zijn: 19-1/39-21/22-40/2-20. Die tweede omdraaiing wordt dan vaak vergeten, zodat het dan abusievelijk als volgt in de tas van de postbezorger zit: 22-40/2-20/19-1/39-21.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161099943
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:22 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Zie je zo'n TC met een plant op z'n kop in de bosjes zitten. Of een witte Up met zwarte vlekken geparkeerd in een weiland met koeien. :') _O-
_O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 1 april 2016 @ 20:46:52 #149
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161104020
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 16:40 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

edit: oh, ze zetten hem juist anders dan hoe hij volgens jou moet? Dat is helemaal raar.
Hoe ik hem wil en bewezen efficiënter loopt, is nog steeds niet door..vreemd genoeg. Hoe die volgens de loopwijzer is, wordt dan vanaf geweken, omdat de looproute in de voorbereider zijn/haar geheugen is gegrift en dus niet volgens de bordjes ;)
Wordt 'lacherig' over gedaan want het is een ouwe taaie postbode die elke wijk wel kent. Ja op zijn manier: prima, maar daar naait ie mij mee. En blijkbaar word...werd dit geaccepteerd, en kwam mijn klacht niet door. Nu via MijnWerk wellicht wel ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 1 april 2016 @ 20:50:53 #150
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161104162
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 17:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

My sentiments exactly. Ze zijn er als de kippen bij om tijd van je wijk af te halen als er weinig post is volgens hun, maar tijd erbij geven zullen ze nooit uit zichzelf doen, al heb je 30 tassen voor 1 wijk. Dan moet je er zelf om vragen, en dan is het nog niet eens vanzelfsprekend dat je het krijgt, al het gewerkte tijd=betaalde tijd-geleuter van OR en vakbonden ten spijt.

Dus is het logisch dat postbezorgers zich zo gaan opstellen. Het bedrijf wil je zoveel mogelijk werk laten doen voor zo min mogelijk geld, dus ga je als werknemer, om uiteindelijk een bevredigend compromis te behalen, juist proberen om zo min mogelijk werk te doen en daar zoveel mogelijk tijd/geld voor te krijgen.

Dus als het bedrijf mij uit eigen beweging kort als het rustig is, maar mij er nooit uit eigen beweging tijd bij geeft (ook niet met kerst, of als er een wolkenkrabber met 500 afgiftepunten in mijn wijk wordt gebouwd), dan is het toch logisch dat ik het nooit uit eigen beweging zal melden als ik tijd over heb, maar wel ga reclameren als ik tijd tekort kwam.

Actie = reactie! Sir Isaac Newton zei het al....
Hulde!
quote:
[..]

Ja, dat gebeurt bij ons ook vaak. De loopwijzer klopt niet, de vaste voorbereider weet dat en corrigeert dit automatisch, en als hij met vakantie is krijgt de nietsvermoedende invaller meteen de wind van voren, terwijl hij/zij keurig de loopwijzer aanhoudt. Ik ben met je eens dat dan de loopwijzer aangepast moet worden, maar dat gaat zelden zonder slag of stoot. Om te beginnen hebben ze daar minsten 3 maanden voor nodig, en daarnaast gebeurt het regelmatig dat ze bij het aanpassen ook weer fouten maken, en dan klopt er nog niks van de volgorde. Het is zelfs gebeurd dat er na aanpassing alleen maar meer fouten waren bijgekomen.

[..]

Nee, dat gaat heel vaak fout. Als de loopvolgorde is aangepast, moet namelijk ook de kast opnieuw worden gestickerd, omdat de vakjes dan andere volgnummers krijgen. Als dat niet gebeurt is dat gegarandeerd ellende (of als de wijk bijv. op 2 kasten zit, en ze er maar eentje overplakken).

Wat ook vaak mis gaat is het omdraaien. Voor de vaste bestellers is dit bekend, maar wat veel voorbereiders niet weten is dat ze van achteren naar voren werken. Wat voor hun bundel 1 is, is de laatste bundel voor de bezorger, en de tas waar zij "laatste tas" op zetten, is voor de bezorger gewoon de eerste tas. Vandaar dat je als bezorger wel eens al je pakjes in tas 1 aantreft.

Maar als een postbezorger een aangepaste loopvolgorde doorgeeft, moeten ze deze in het systeem dus precies omgekeerd invoeren. En daar gaat het vaak mis. Dan wordt het niet omgedraaid, en ligt het precies verkeerd om. Of er vindt een soort overcorrectie plaats, en dingen worden 2x omgedraaid.

Wat bij ons heel vaak fout gaat is dit: Stel, de bezorger wil graag de Rozenstraat lopen van 2-40 en van 39-1. Dus dan moet het uit de machine komen als 39-1/2-40. Ware het niet dat beide kanten van de straat 2 vakjes beslaan, en die moeten dan ook nog eens worden omgedraaid. Dus dan moet de HSM-volgorde zijn: 19-1/39-21/22-40/2-20. Die tweede omdraaiing wordt dan vaak vergeten, zodat het dan abusievelijk als volgt in de tas van de postbezorger zit: 22-40/2-20/19-1/39-21.
Klopt...maanden verder en dan, ik heb het meegemaakt, wordt de loopwijzer toch weer door een theoreticus aangepast.
Kan je er weer achter aan.
En zo zit ik nu dus +2jaar. En dan vinden zij mij een ontevreden persoon want 'de route is toch aangepast...aangepast' !!??
WTF!!??
Elke keer duidelijk aangepast op een lijstje...krijg het terug met andere aanpassingen.
Wederom aangepast...etc...etc.
Op het laatst is de aangepaste versie door die theoreticus aangepast en doorgevoerd....
Vragen of diegene dan ene keer kan meelopen/rijden/google earth-maps kan raadplegen wordt niet op gereageerd of als niet nodig/nonsens behandeld.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 1 april 2016 @ 21:51:43 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161106270
ach ja, sommige lopen die ik wel eens doe pak ik het liefst zelf in, anders blijf je bezig met lopen namelijk :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161113023
Goedemorgen 😴 De verwachte aankomsttijd is 13 uur, de verwachte bezorging in wijk twee dus: wat laat. (Kon je niet uit je bed komen?) Eerst even naar de sportschool, dan heb ik mijn beweging tenminste gehad 🏃🏽
  zaterdag 2 april 2016 @ 10:47:31 #153
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161113818
Mogguh.
Zij die gaan sterven groeten u.
Allemaal een prettige werkdag gewenst ;) :D
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161113872
Aha, die verwachte aankomsttijd blijkt nep (jammer, ongeveer het enige waar we zelf iets aan hebben)
  zaterdag 2 april 2016 @ 11:03:41 #155
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161114000
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 08:42 schreef zombo het volgende:
Goedemorgen 😴 De verwachte aankomsttijd is 13 uur, de verwachte bezorging in wijk twee dus: wat laat. (Kon je niet uit je bed komen?) Eerst even naar de sportschool, dan heb ik mijn beweging tenminste gehad 🏃🏽
Er is net een melding gekomen dat de meldingen met aankomsttijden niet kloppen in Arnhem. En dat je de gewone levertijd moet aanhouden.

Waarschijnlijk een ICT'er die dacht dat de boel niet op zomertijd stond en dit 'handmatig' heeft aangepast. Waardoor de tijd nu een uur later staat dan in werkelijkheid.

Was mij al opgevallen van de week. Ben blij dat ze wakker zijn geworden. Of scheelde het dat ik het de admi en de chauffeurs gewaarschuwd heb?
  zaterdag 2 april 2016 @ 11:06:26 #156
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161114027
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 10:52 schreef zombo het volgende:
Aha, die verwachte aankomsttijd blijkt nep (jammer, ongeveer het enige waar we zelf iets aan hebben)
Yep. Merkte het toen ik dinsdag een uur later op depot was en de boel er allaaang stond en iedereen allaaang vertrokken was. Woensdags even met de PET erover gehad en gisteren aan de bel getrokken. Helpt dus toch wel lijkt het.

Of ze zijn uit zichzelf al wakker geworden. :+

[ Bericht 5% gewijzigd door Globetrottertje op 02-04-2016 11:13:35 ]
  zaterdag 2 april 2016 @ 14:05:10 #157
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161117025
Ik hoorde van een collega dat onze TC uit zichzelf en zonder overleg bij mensen gemind heeft afgelopen week. Dus bij mensen die niet gemind hebben.

Een collega heeft een wijk die staat zo krap dat zelfs de snelste man met de langste benen het niet haalt. De TC heeft er op piekdagen een kwartier afgehaald en op daldagen tien minuten. Ouch

Die collega was op zijn zachtst gezegd P*ssed!! Nog een keer zo'n geintje en onze TC kan naar de tandarts voor wat herstelwerkzaamheden. :o

[ Bericht 13% gewijzigd door Globetrottertje op 02-04-2016 14:20:49 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 april 2016 @ 15:24:26 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161118430
Vandaag was een makje. Twee mooie wijkjes en kon lekker rustig werken :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 2 april 2016 @ 15:50:33 #159
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161118877
Hier ook een makkie. Heb er wel wat rustiger over gedaan, want opschieten...schoot niet op. Zo'n drukte met wandelaars, motorrijders...affijn allemaal dagjesmensen.
Zelfs bijna van de scooter afgereden door een automobilist met een achterlijke inhaalmanoeuvre. De van uit tegenovergestelde richting komende automobilist most zelfs helemaal in de berm rijden/stilstaan :W
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:05 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik hoorde van een collega dat onze TC uit zichzelf en zonder overleg bij mensen gemind heeft afgelopen week. Dus bij mensen die niet gemind hebben.

Een collega heeft een wijk die staat zo krap dat zelfs de snelste man met de langste benen het niet haalt. De TC heeft er op piekdagen een kwartier afgehaald en op daldagen tien minuten. Ouch

Die collega was op zijn zachtst gezegd P*ssed!! Nog een keer zo'n geintje en onze TC kan naar de tandarts voor wat herstelwerkzaamheden. :o
Wat een teringeikel!!!!!!!
Oranje kaart indienen (is dat wel mogelijk *kikt Kramerica aan* ) en een officiële klacht waar hij het vandaan haalt om dit uit eigen beweging te doen.
Het word steeds gekker binnen PostNL om al die gladjanussen van boven te betalen moet het voetvolk slavernijwerkzaamheden verrichten !
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161119040
De uitvoering was bij mij niet heel rustig, maar goed te doen. In de voorbereiding daarentegen verzopen we in een mailing van een krant, en een vrijwel huis aan huis mailing van de gemeente. Tijden geleden dat de zaterdag zo druk was.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 april 2016 @ 16:03:15 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161119139
Toevallig de Volkskrant? Die zat bijna huis aan huis bij mij :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161119797
Hier ook na weet-ik-hoeveel verzoeken om te minnen geen woord over een bijna letterlijk huis-aan-huize Volkskrantmailing. Lekker betrokken weer 😡

P.S. Lekker geplust, mijn PET-tijd ook (want weer geen enkele reactie: werkt daar nog iemand?)

[ Bericht 25% gewijzigd door zombo op 02-04-2016 16:47:49 ]
pi_161119818
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 10:47 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Zij die gaan sterven groeten u.
Graag eerst de post bezorgen!
pi_161120118
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
Toevallig de Volkskrant? Die zat bijna huis aan huis bij mij :P
Haha ja. Ook voor heel veel (sub)nummers die normaal geen post krijgen.
  zaterdag 2 april 2016 @ 16:59:35 #165
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161120416
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
Toevallig de Volkskrant? Die zat bijna huis aan huis bij mij :P
Flut dingen. Veel zat al aan elkaar, voor andere adressen, in de tas. Wellicht zal ik sommigen zo wel naar binnen hebben gegooid.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161120440
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 15:50 schreef Pietertje71 het volgende:
Hier ook een makkie. Heb er wel wat rustiger over gedaan, want opschieten...schoot niet op. Zo'n drukte met wandelaars, motorrijders...affijn allemaal dagjesmensen.
Zelfs bijna van de scooter afgereden door een automobilist met een achterlijke inhaalmanoeuvre. De van uit tegenovergestelde richting komende automobilist most zelfs helemaal in de berm rijden/stilstaan :W

[..]

Wat een teringeikel!!!!!!!
Oranje kaart indienen (is dat wel mogelijk *kikt Kramerica aan* ) en een officiële klacht waar hij het vandaan haalt om dit uit eigen beweging te doen.
Het word steeds gekker binnen PostNL om al die gladjanussen van boven te betalen moet het voetvolk slavernijwerkzaamheden verrichten !
een officiele klacht waar hij het vandaan haalt dit te doen? Nou, instructies van bovenaf he dat ze niet meer uren mogen uitgeven dan het budget wat ze gekregen hebben.
En dan kun je gaan klagen bij het OC/de OR en die komen dan weer met de dooddoener "gewerkte tijd is betaalde tijd" en als je dan vraagt "Ja, dus ze moeten gewoon mijn tijd uitbetalen?"
Dan krijg je geen "ja, natuurlijk" maar een "als je het niet haalt in de tijd die ervoor staat moet er samen gekeken worden naar waar dat door komt. Gebruik je de hulpmiddelen wel goed? Praat je toch meer op straat dan je zelf in de gaten hebt? Werk je wel efficient?"
Met andere woorden: "wij vinden inderdaad dat gewerkte tijd betaalde tijd is maar waarschijnlijk ligt het gewoon aan jezelf dat je de tijd niet haalt dus dan heb je geen recht op die tijd"
  zaterdag 2 april 2016 @ 17:03:23 #167
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161120508
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:34 schreef zombo het volgende:

[..]

Graag eerst de post bezorgen!
Ik heb mij eerst in de poststrijd gegooid. Er waren niet veel overlevenden, veel zwaar gewonden enkele lichtgewonden. De laatste 2 kunnen dinsdag weer aan het werk. De eerste groep is ondergebracht in het PostNL zombie wellness program.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 2 april 2016 @ 17:09:12 #168
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161120646
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:00 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

een officiele klacht waar hij het vandaan haalt dit te doen? Nou, instructies van bovenaf he dat ze niet meer uren mogen uitgeven dan het budget wat ze gekregen hebben.
En dan kun je gaan klagen bij het OC/de OR en die komen dan weer met de dooddoener "gewerkte tijd is betaalde tijd" en als je dan vraagt "Ja, dus ze moeten gewoon mijn tijd uitbetalen?"
Dan krijg je geen "ja, natuurlijk" maar een "als je het niet haalt in de tijd die ervoor staat moet er samen gekeken worden naar waar dat door komt. Gebruik je de hulpmiddelen wel goed? Praat je toch meer op straat dan je zelf in de gaten hebt? Werk je wel efficient?"
Met andere woorden: "wij vinden inderdaad dat gewerkte tijd betaalde tijd is maar waarschijnlijk ligt het gewoon aan jezelf dat je de tijd niet haalt dus dan heb je geen recht op die tijd"
Geen poep mee te maken. Ik weet dat ze zich hier op beroepen, dat hebben meerdere pbz's mee te maken gehad. Gewoon betalen met die zwakke uitvluchten van PostNL.
Met dat imtimiderend maaltje dat je op dinsdag na pasen wel.moet minnen, ga ik eens niet op in. Als ik merk dat hier zonder mijn toestemming is gezind, gaat er en een klacht naar Den Haag en desnoods naar de vakbond.
Dit soort intimidatie is meer en meer aan de orde bij postnl en er zijn er steeds meer die zeg er bij neerleggen. Degenen die doorgaan woeden of met rust gelaten...in zoverre....of er volgen gesprekken over het 'functioneren binnen postnl'.
Officiële klacht op zeker.
Laat niet met je sollen!
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 2 april 2016 @ 17:11:53 #169
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161120699
Hier in de wijk lopen ook 3 pbz's die hun mond niet durven open te.doen. Zij liepen al erg strak, zelfs onhaalbaar en nu weer gekort. Eentje neemt het op de koop toe om zowat 2-3 uur per week in eigen tijd maar te doen omdat die bang is te klagen! En de anderen klagen ook, maar zetten niet door.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161120765
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:09 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Geen poep mee te maken. Ik weet dat ze zich hier op beroepen, dat hebben meerdere pbz's mee te maken gehad. Gewoon betalen met die zwakke uitvluchten van PostNL.
Met dat imtimiderend maaltje dat je op dinsdag na pasen wel.moet minnen, ga ik eens niet op in. Als ik merk dat hier zonder mijn toestemming is gezind, gaat er en een klacht naar Den Haag en desnoods naar de vakbond.
Dit soort intimidatie is meer en meer aan de orde bij postnl en er zijn er steeds meer die zeg er bij neerleggen. Degenen die doorgaan woeden of met rust gelaten...in zoverre....of er volgen gesprekken over het 'functioneren binnen postnl'.
Officiële klacht op zeker.
Laat niet met je sollen!
Die vakbond die zich al jaren met hart en ziel inzet om aan de misstanden binnen de post te werken bedoel je? oh, wacht.... :')
Ik denk dat het punt meer is dat mensen gewoon niet meer weten wat ze er nog tegen kunnen doen.De OR bellen heeft weinig zin, de bond doet weinig, dus ja, dan zou je met zijn allen het werk neer moeten leggen of zo, maar wegens allerlei verschillende belangen is dat niet zo makkelijk te realiseren
  zaterdag 2 april 2016 @ 17:15:54 #171
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161120816
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:03 schreef Peterselieman het volgende:
Toevallig de Volkskrant? Die zat bijna huis aan huis bij mij :P
Hier ook! Plus hele stapels Golf Magazine.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 2 april 2016 @ 17:24:47 #172
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161121004
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:00 schreef gelestipjes het volgende:

Met andere woorden: "wij vinden inderdaad dat gewerkte tijd betaalde tijd is maar waarschijnlijk ligt het gewoon aan jezelf dat je de tijd niet haalt dus dan heb je geen recht op die tijd"
Dat klopt wat je zegt, maar er is een grote MAAR, en wel deze. Stel dat jij uitloop hebt, dan MOETEN ze dit gewoon betalen. Ook al vinden ze dat het niet druk was, en vermoeden ze dat het aan je zelf ligt. Ze moeten gewoon BETALEN. Dat ze denken dat het aan jou ligt, dat boeit niet, tenzij ze dit zonneklaar kunnen aantonen. Vervolgens moeten ze je ook nog extra opleiding en tips geven, kortom allerlei handvatten aanreiken om het wel te halen. Pas als je weigert hier gebruik van te maken en zodoende blijft uitlopen, mogen ze besluiten om dit niet meer te betalen. Zo is het en niet anders. :Y
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161121091
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat klopt wat je zegt, maar er is een grote MAAR, en wel deze. Stel dat jij uitloop hebt, dan MOETEN ze dit gewoon betalen. Ook al vinden ze dat het niet druk was, en vermoeden ze dat het aan je zelf ligt. Ze moeten gewoon BETALEN. Dat ze denken dat het aan jou ligt, dat boeit niet, tenzij ze dit zonneklaar kunnen aantonen. Vervolgens moeten ze je ook nog extra opleiding en tips geven, kortom allerlei handvatten aanreiken om het wel te halen. Pas als je weigert hier gebruik van te maken en zodoende blijft uitlopen, mogen ze besluiten om dit niet meer te betalen. Zo is het en niet anders. :Y
Ja, dat klopt wel, alleen is het dus moeilijk om dat ook voor elkaar te krijgen, aangezien zelfs die gasten van de OR het niet op die manier zeggen, maar het brengen als dat je het geld wel moet krijgen, tenzij.... en dan vervolgens dus met zo'n hele lijst aan uitzonderingen komen.
pi_161121451
Volume of niet, ik heb bijna elke brievenbus aangeraakt vandaag. Van de pot gerukt, dat je tijd over zou kunnen hebben. Stelletje minkukels 👎
  zaterdag 2 april 2016 @ 17:57:09 #175
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161121980
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:14 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Die vakbond die zich al jaren met hart en ziel inzet om aan de misstanden binnen de post te werken bedoel je? oh, wacht.... :')
Ik denk dat het punt meer is dat mensen gewoon niet meer weten wat ze er nog tegen kunnen doen.De OR bellen heeft weinig zin, de bond doet weinig, dus ja, dan zou je met zijn allen het werk neer moeten leggen of zo, maar wegens allerlei verschillende belangen is dat niet zo makkelijk te realiseren
Je zal toch iets moeten doen. Zoals je nu al aangeeft doet bijna niemand meer wat en dat! is juist het punt waar een groot bedrijf naar toe werkt.
Je moet wel je stem/mening laten horen. Ook al is het tegen dovemansoren van de vakbond of OR.
Wellicht staat de medezeggenschapsraad wel voor je klaar.
Ze lachen iig wel
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161122013
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:40 schreef zombo het volgende:
Volume of niet, ik heb bijna elke brievenbus aangeraakt vandaag. Van de pot gerukt, dat je tijd over zou kunnen hebben. Stelletje minkukels 👎
Ja, maar nu was er huis aan huis, dan is de tijdwinst altijd minder. Maar afgelopen dinsdag was er natuurlijk wel echt weinig post dus dan zouden mensen normaal gesproken toch echt wel sneller klaar moeten zijn dan op een normale dinsdag.
pi_161122094
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 11:03 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Er is net een melding gekomen dat de meldingen met aankomsttijden niet kloppen in Arnhem. En dat je de gewone levertijd moet aanhouden.
Geen peil op te trekken dus. Laatst stond er een aankomsttijd rond 11 uur. Uit nieuwsgierigheid langs het depot gegaan en het klopte, de post was er al! (Normaal op een daldag pas tegen half 1.)
Hoe is het mogelijk dat ze allerlei appjes verzinnen voor de klant, maar de bezorgers niet eens een indicatie kunnen geven hoe laat de post aangeleverd wordt. Al was het maar een seintje dat de chauffeur weg rijdt. De ene keer sta je anderhalf uur te wachten, de andere keer blijkt de post er al anderhalf uur te staan. Jammer, erg jammer...
pi_161122099
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:57 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Je zal toch iets moeten doen. Zoals je nu al aangeeft doet bijna niemand meer wat en dat! is juist het punt waar een groot bedrijf naar toe werkt.
Je moet wel je stem/mening laten horen. Ook al is het tegen dovemansoren van de vakbond of OR.
Wellicht staat de medezeggenschapsraad wel voor je klaar.
Ze lachen iig wel
[ afbeelding ]
Oh, ik hoef niks te doen, ik krijg mijn tijd wel en die keren dat ik tekort had heb ik wel net zo lang gezeurd tot ik het kreeg.
Het is alleen wel vervelend dat je er toch weer tijd in moet steken om te krijgen waar je recht op hebt. En het meest vervelende is nog wel dat het dan een tijdje weer goed gaat en dat mensen net weer wat vertrouwen beginnen te krijgen, en dan begint het weer van voren af aan.
pi_161122122
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:05 schreef Globetrottertje het volgende:

Die collega was op zijn zachtst gezegd P*ssed!! Nog een keer zo'n geintje en onze TC kan naar de tandarts voor wat herstelwerkzaamheden. :o
een plastic eethoek verkopen, zo noemen we dat netjes :)
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:02:27 #180
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161122137
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:58 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, maar nu was er huis aan huis, dan is de tijdwinst altijd minder. Maar afgelopen dinsdag was er natuurlijk wel echt weinig post dus dan zouden mensen normaal gesproken toch echt wel sneller klaar moeten zijn dan op een normale dinsdag.
Het vreemde is dat ik, 'mijn team' elke zaterdag pas de meer/mindertijd moeten doorgeven omdat elke dag wel wat anders is qua tijd en je dit moet verrekenen met de hele week, en dan krijgen we nu een mail dat we dit via mijnwerk moeten doen(alleen voor de dinsdag), terwijl sommigen in 'mijn team' er een mail van de TC achteraan te krijgen dit niet via MijnWerk te doen, maar gewoon eind van de week.
Het lijkt zo meer een TC-onderonsje om elders te veel met te weinig uren samen te laten smelten ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:05:17 #181
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161122215
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:01 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Oh, ik hoef niks te doen, ik krijg mijn tijd wel en die keren dat ik tekort had heb ik wel net zo lang gezeurd tot ik het kreeg.
Het is alleen wel vervelend dat je er toch weer tijd in moet steken om te krijgen waar je recht op hebt. En het meest vervelende is nog wel dat het dan een tijdje weer goed gaat en dat mensen net weer wat vertrouwen beginnen te krijgen, en dan begint het weer van voren af aan.
'Je' als in algemeen , niet jij persoonlijk :)
Tot nu toe heb ik zonder gezeur mijn extra tijd ook wel gekregen, maar het gaat ook om anderen die stilzwijgend toe kijken en het voor de volgende club ook een beetje 'verpest'.
Het groepje wat nu wel opkomt voor hun rechten en ook plichten wordt volgens mij steeds kleiner. Vooral omdat de samenwerking er niet veel meer is. Kijk naar het team wat in het buitengebied werkt. (bijna) Niemand spreekt met elkaar over iets.
Daarom is dit forum ook een zeer welkome aanwinst in deze.

En dat laatste is idd het vertrouwen gaat met kleine ups steeds meer down inside postnl.
Nu ook weer een extra mailing mbt de betrokkenheid en dat je neit moet blijven zitten met idee:en welke voor PostNL..en je zelf...het werk efficiënter maken.
Eerst jaren lang niet luisteren, nu een slijmpropaganda en het gek vinden dat de betrokkenheid inzakt!?
J
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161122325
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:05 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

'Je' als in algemeen , niet jij persoonlijk :)
Tot nu toe heb ik zonder gezeur mijn extra tijd ook wel gekregen, maar het gaat ook om anderen die stilzwijgend toe kijken en het voor de volgende club ook een beetje 'verpest'.
Het groepje wat nu wel opkomt voor hun rechten en ook plichten wordt volgens mij steeds kleiner. Vooral omdat de samenwerking er niet veel meer is. Kijk naar het team wat in het buitengebied werkt. (bijna) Niemand spreekt met elkaar over iets.
Daarom is dit forum ook een zeer welkome aanwinst in deze.
Mwah, het is niet echt aan mij om over anderen te oordelen als ze niet achter hun uren aangaan. Mensen die niet minnen terwijl ze tijd over hebben verpesten het net zo goed voor de rest als mensen die nooit wat zeggen over dat ze te weinig tijd hebben gekregen. Ze zullen allemaal hun redenen er wel voor hebben waarom ze doen wat ze doen
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:15:35 #183
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161122526
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:08 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Mwah, het is niet echt aan mij om over anderen te oordelen als ze niet achter hun uren aangaan. Mensen die niet minnen terwijl ze tijd over hebben verpesten het net zo goed voor de rest als mensen die nooit wat zeggen over dat ze te weinig tijd hebben gekregen. Ze zullen allemaal hun redenen er wel voor hebben waarom ze doen wat ze doen
Je hoeft ook niet te oordelen over een ander, maar als een ander zich niet laat horen, krijgt de volgende in de rij het te verduren. Of die nu nieuw is of al jaren mee werkt.
Of het nu gaat om minnen of plussen. Maar laten we reëel wezen: dat 'eerlijk minnen' heeft volgens mij er toe gebracht dat voor sommigen de tijden niet of nauwelijks haalbaar zijn.
Om die reden denk ik dat er ook niet meer 'eerlijk' wordt gemind.

Zelfs het autobedrijf die met vaste werktijden werken. hebben moeite om de tijd te maken en naar zo wat ik hier lees, moet het autobedrijf meer moeite doen om hun extra tijd betaald te krijgen.

Dat je niet wilt oordelen over een ander: prima.
Maar zoals ik al aangaf is PostNL erg gedreven om een iedereen individueel te laten spreken, denken en doen ipv samen, en dat is wat het voor beide kanten naar mijn mening, het bedrijf kapot maakt.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161122530
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:58 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, maar nu was er huis aan huis, dan is de tijdwinst altijd minder. Maar afgelopen dinsdag was er natuurlijk wel echt weinig post dus dan zouden mensen normaal gesproken toch echt wel sneller klaar moeten zijn dan op een normale dinsdag.
Ik hoorde het, maar dinsdag werkte ik niet. Ik ben wel iemand die mint, als het kan, al is het maar om te laten zien dat het echt zelden voorkomt, dan moet echt alles meezitten. En dan gaat het om hooguit vijf minuten, terwijl mijn plustijden kunnen oplopen tot drie kwartier per wijk. Zolang die gehonoreerd worden geef ik die paar minuutjes mindertijd braaf op. Kost me 50 cent, maar geeft me wel een gevoel dat ik kampioen hordelopen ben :)
pi_161122548
Wie weet hoe dit zit? De afgelopen weken heb ik het volgende gewerkt:
Week 1: 6 uur.
Week 2: 9 uur
Week 3: Verlof, 3 uur afgeschreven
Week 4: Verlof, 6 uur afgeschreven.

Mijn contract is 6 uur. Ik vind dat er in week 3, 6 uur verlof afgeschreven moet worden. Maar er is maar 3 uur afgeschreven waardoor ik netjes op de 0 kom te staan. Op deze manier kom ik a) nooit door mijn verlof heen en b) het geen zin heeft om uberhaupt extra te werken omdat ze het dan toch weer verrekenen met verlof.
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:18:05 #186
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161122590
Ik was dinsdag 20 minuten eerder klaar, maar over de rest van de week gekeken, heeft dat het weer bijgetrokken met die mintijd en sta ik gelijk.
Als er geen min/meertijd is, hoef ik ook niets door te geven.
Zoals al eerder aangegeven houd, ik wel een eigen administratie bij qua loop en bijzonderheden(TIP)...just in case ;)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161122666
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:15 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet te oordelen over een ander, maar als een ander zich niet laat horen, krijgt de volgende in de rij het te verduren. Of die nu nieuw is of al jaren mee werkt.
Of het nu gaat om minnen of plussen. Maar laten we reëel wezen: dat 'eerlijk minnen' heeft volgens mij er toe gebracht dat voor sommigen de tijden niet of nauwelijks haalbaar zijn.
Om die reden denk ik dat er ook niet meer 'eerlijk' wordt gemind.

Zelfs het autobedrijf die met vaste werktijden werken. hebben moeite om de tijd te maken en naar zo wat ik hier lees, moet het autobedrijf meer moeite doen om hun extra tijd betaald te krijgen.

Dat je niet wilt oordelen over een ander: prima.
Maar zoals ik al aangaf is PostNL erg gedreven om een iedereen individueel te laten spreken, denken en doen ipv samen, en dat is wat het voor beide kanten naar mijn mening, het bedrijf kapot maakt.
Jij weet toch niet waarom ze niks zeggen? Misschien hebben ze wel zo hun redenen. Dat bedoel ik met: niet oordelen over een ander. Misschien hebben ze het werk wel heel hard nodig en durven ze niks te zeggen uit angst dat ze eruit worden gewerkt, misschien hebben ze privé wel genoeg aan hun hoofd dat ze dat gezeik over uren er niet bij kunnen hebben en het daarom maar laten voor wat het is, weet jij veel. Mensen moeten hun eigen strijd maar voeren, en als iemand het gevoel heeft dat het voor henzelf op dat moment om wat voor reden dan ook beter is om er maar niks van te zeggen, dan moeten ze dat vooral doen
pi_161122671
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:16 schreef ann3 het volgende:
Wie weet hoe dit zit? De afgelopen weken heb ik het volgende gewerkt:
Week 1: 6 uur.
Week 2: 9 uur
Week 3: Verlof, 3 uur afgeschreven
Week 4: Verlof, 6 uur afgeschreven.

Mijn contract is 6 uur. Ik vind dat er in week 3, 6 uur verlof afgeschreven moet worden. Maar er is maar 3 uur afgeschreven waardoor ik netjes op de 0 kom te staan. Op deze manier kom ik a) nooit door mijn verlof heen en b) het geen zin heeft om uberhaupt extra te werken omdat ze het dan toch weer verrekenen met verlof.
Daar moeten gewoon je contracturen worden geboekt. Heb deze discussie ook al een paar keer gehad met verschillende tc's. Maar ze moeten gewoon je contracturen boeken, tenzij je zelf aangeeft het anders te willen natuurlijk ;)
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:25:05 #189
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161122751
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:20 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Jij weet toch niet waarom ze niks zeggen? Misschien hebben ze wel zo hun redenen. Dat bedoel ik met: niet oordelen over een ander. Misschien hebben ze het werk wel heel hard nodig en durven ze niks te zeggen uit angst dat ze eruit worden gewerkt, misschien hebben ze privé wel genoeg aan hun hoofd dat ze dat gezeik over uren er niet bij kunnen hebben en het daarom maar laten voor wat het is, weet jij veel. Mensen moeten hun eigen strijd maar voeren, en als iemand het gevoel heeft dat het voor henzelf op dat moment om wat voor reden dan ook beter is om er maar niks van te zeggen, dan moeten ze dat vooral doen
Op die manier. Oké mee eens.
In één geval weet ik dat die haar sociale contacten/loopje om privéredenen niet kwijt wel (alle begrip) en bang is om aan de kant te worden geschoven voor een 'snellere'(dit is dan wel de realiteit) en dus geen gezeur aan de kop wil. Heeft die ook aangegeven.
In andere en zoals ik van meer hoor, is dit vaak aan de orde, is het laksigheid die geen eens kijken of weten hoeveel tijd ze ergens voor krijgen en hen het of niet uitmaakt of niet interesseert of er van uitgaan dat de extra tijd ergens wel wordt bij ge/verrekend.

Toen ik pas deze wijken kreeg, wist mijn collega ook niet echt wat qua uren en ging er ook vanuit dat het wel juist zou worden be/ver/gerekend.
Tot ze eens ging kijken, en ik haar al eens er op wees dat te doen. Sindsdien kijkt ze elke keer alles na met alle plussen en minnen er bij. En in het begin heeft zij ook de wind van voren gekregen met zelfs dreigend te worden vervangen. Doorgezet en toch gebleven :D
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:46:16 #190
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161123267
Wat ik vandaag toch meemaakte!

Ik had een knoert van een pakket Scheidegger boekwerken. Lekker dik en zwaar voor een adres met een buitenmuur brievenbus waar die dingen never nooit doorheen gaan.

Ik aanbellen. Niemand deed open. Nog een keer bellen. En nog een keer. Eindelijk kwam er een meneer snel de trap af lopen. Deed de deur open terwijl hij zijn broek nog aan het dichtmaken was. Riem was nog los.

Ik mag hopen dat hij nachtdienst heeft gehad en ik hem niet ergens anders bij gestoord heb. >:)
pi_161123377
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Haha ja. Ook voor heel veel (sub)nummers die normaal geen post krijgen.
Yep! Zelfs garagebox-adressen zaten er bij. :')
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:53:57 #192
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161123420
Hahaha zie ik hier ineens een reclame van "U zoekt een tandarts?" opduiken.

Nee ik niet. Iemand anders wel binnenkort. Of een meubelzaak waar ze plastic eethoeken verkopen! Eens kijken wat voor reclame er nu weer opduikt na dit berichtje. Bwhahaha
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:54:42 #193
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161123433
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Wat ik vandaag toch meemaakte!

Ik had een knoert van een pakket Scheidegger boekwerken. Lekker dik en zwaar voor een adrea met een buitenmuur brievenbus waar die dingen never nooit doorheen gingen.

Ik aanbellen. Niemand deed open. Nog een keer bellen. Eindelijk kwam er een meneer snel de trap af lopen. Deed de deur open terwijl hij zijn broek nog aan het dichtmaken was. Riem was nog los.

Ik mag hopen dat hij nachtdienst heeft gehad en ik hem niet ergens anders bij gestoord heb. >:)
Wahahaha!

Ik heb het een keer meegemaakt met iemand die de deur open deed en de broek van afzakte....en het was een man -O-
Ook wel andere dingen mee gemaakt..die ik wel een keer in een jolige bui zal vertellen O-)

Vandaag wel 2 dingen meegemaakt:
(1) Een oudere man die in mijn wijk woont en ik wel eens mee praat, rijdt weg bij zijn zoon (veehouder) met de achterklep nog open.
Ik zie van een afstand dat er iets uit dondert en de man midden op de binnenweg stopt.
Dichterbij gekomen bleek dat hij een elektrische grasmaaier los in de achterbak had staan en ja als je dan de bocht om gata en gas geeft...gebeurt er dit ;)
De achterbank neergeklapt, hendel in standje transport gezet en in de achterbak gezet. Man blij. Voor die man heb ik sowieso al respect om wat hij was en deed en ik heb weer een puntje er bij ^O^
(2) Op het fiets/looppad naar huis stikt het soms van de wandelaars met/zonder hond loslopend vee....ehm kinderen etc..
Loopt een man met een loslopende hond. Ziet mij aankomen en houdt de hond bij.
Ik rij rustig en op eens steekt de hond op zijn gemakje dwars het pad over . Ik reed langzaam en voor dat de man het in de gaten had, stopte ik terwijl de hond voor mijn voorwiel overstak. Man blij..hond koekje gegeven...gesprekje gehad en weer door naar huis :D


Natuurlijk minder ik vaart...soms... })
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:55:30 #194
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161123454
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:53 schreef Globetrottertje het volgende:
Hahaha zie ik hier ineens een reclame van "U zoekt een tandarts?" opduiken.

Nee ik niet. Iemand anders wel binnenkort. Of een meubelzaak waar ze plastic eethoeken verkopen! Eens kijken wat voor reclame er nu weer opduikt na dit berichtje. Bwhahaha
Specsavers? :P
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 april 2016 @ 19:23:44 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161124195
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:01 schreef zombo het volgende:

[..]

Geen peil op te trekken dus. Laatst stond er een aankomsttijd rond 11 uur. Uit nieuwsgierigheid langs het depot gegaan en het klopte, de post was er al! (Normaal op een daldag pas tegen half 1.)
Hoe is het mogelijk dat ze allerlei appjes verzinnen voor de klant, maar de bezorgers niet eens een indicatie kunnen geven hoe laat de post aangeleverd wordt. Al was het maar een seintje dat de chauffeur weg rijdt. De ene keer sta je anderhalf uur te wachten, de andere keer blijkt de post er al anderhalf uur te staan. Jammer, erg jammer...
vandaag was voor mij de timing perfect. Had wijkje 1 op kantoor opgehaald en precies op het moment dat ik op het depot voor wijk 2 was werd die gebracht _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 april 2016 @ 19:25:16 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161124237
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:21 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Daar moeten gewoon je contracturen worden geboekt. Heb deze discussie ook al een paar keer gehad met verschillende tc's. Maar ze moeten gewoon je contracturen boeken, tenzij je zelf aangeeft het anders te willen natuurlijk ;)
och ja, die discussies ook gehad en even flink uit mijn slof geschoten toen. Op dit moment is het weer zo dat ik er nog net geen kopje koffie bij krijg als ik vraag of het geregeld kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161124894
In mijn vaste wijk is een prachtige pakkettenbus gekomen, één waar ook grotere pakketten soepeltjes in kunnen schuiven. Durfde niet meteen een foto te maken (de eigenaar was net klaar met boren), maar heb 'm al genomineerd voor de brievenbus van het jaar!
pi_161124895
Ook 1 pakje moet separaat in een aparte tas, dat mag niet op de betreffende bundel.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161125006
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:46 schreef Globetrottertje het volgende:

Ik mag hopen dat hij nachtdienst heeft gehad en ik hem niet ergens anders bij gestoord heb. >:)
Bij gebrek aan studiemateriaal was hij zijn secretaresse vast aan het inwerken 😳
pi_161126091
Ik was dinsdag op mijn vaste wijk welgeteld 5 minuten sneller klaar (bijna iedereen heeft daar de Veronica, VPRO of VARA-gids en die zaten er dinsdag gewoon allemaal tussen). Ook wij kregen (woensdagochtend al) een kinderachtige mededeling dat we moesten minnen. Eigenlijk had ik die 5 minuten moeten minnen en woensdag weer 10 minuten moeten plussen (woensdag veel volume), maar ben me toch maar niet tot het niveau van het MT gaan verlagen.
  zaterdag 2 april 2016 @ 20:39:46 #201
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161126825
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

och ja, die discussies ook gehad en even flink uit mijn slof geschoten toen. Op dit moment is het weer zo dat ik er nog net geen kopje koffie bij krijg als ik vraag of het geregeld kan worden.
Hertog Jan? O-)
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 2 april 2016 @ 20:41:15 #202
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161126885
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:45 schreef zombo het volgende:
In mijn vaste wijk is een prachtige pakkettenbus gekomen, één waar ook grotere pakketten soepeltjes in kunnen schuiven. Durfde niet meteen een foto te maken (de eigenaar was net klaar met boren), maar heb 'm al genomineerd voor de brievenbus van het jaar!
Mensen of bedrijven die vaak pakketjes krijgen, moeten daar voor gewoon een makkelijk te bereiken bus voor hebben of thuis zijn of een alternatieadres opgeven.

^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 2 april 2016 @ 20:42:01 #203
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161126916
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:48 schreef zombo het volgende:

[..]

Bij gebrek aan studiemateriaal was hij zijn secretaresse vast aan het inwerken 😳
LOI onderwijsinstellingen komt ook in/aan huis.
Thuiswerkcursus +1
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 2 april 2016 @ 23:28:43 #204
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161133411
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:08 schreef gelestipjes het volgende:

[..]
Mensen die niet minnen terwijl ze tijd over hebben verpesten het net zo goed voor de rest
Gele stipjes, ik zou even je wachtwoord veranderen, want waarschijnlijk is je account gehackt door een TC.

Of geloof jij soms nog in het sprookje dat wanneer ik aangeef dat ik 10 minuten over had, ze die 10 minuten aan een ander er bij gaan geven?

Jaren geleden kwamen ze ook bij ons met die lulkoek, toen ze nieuwe diensten gingen maken. Toen hadden ze een heel verhaal over een vaststaand budget, en dat ze alleen mensen die vonden dat hun wijk te krap stond er tijd bij konden geven als de mensen wiens wijk eigenlijk te ruim stond dat ook zouden doorgeven. Wij dat allemaal braaf gedaan, en wat gebeurde er uiteindelijk? Bij elke wijk die te ruim stond was er tijd afgehaald, en bij de te krappe wijken had, op een enkeling na, niemand er tijd bij gekregen.

Dus daar trap ik niet meer in. Hoeveel tijd ik voor mijn wijk nodig meen te hebben is van geen enkele invloed op de tijd die mijn collega's voor hun eigen wijken krijgen. Dat ik het dus voor mijn collega's zou verpesten is, met alle respect, gelul van een dronken aardbei.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161133449
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 23:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Gele stipjes, ik zou even je wachtwoord veranderen, want waarschijnlijk is je account gehackt door een TC.

....

Dat ik het dus voor mijn collega's zou verpesten is, met alle respect, gelul van een dronken aardbei.
_O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_161133554
Zolang ze heel erg moeilijk doen over extra tijd betalen, ga ik iig niet minnen als ik er een paar minuutjes onder blijf. Vandaag zat ik er flink onder, maar gisteren zat ik er redelijk overheen ivm nieuwe wijken. Dan ga ik echt niet extra tijd vragen over vrijdag, en die tijd dan bij zaterdag minnen... dikke kans dat ze de tijd van vrijdag dan niet goedkeuren :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 2 april 2016 @ 23:41:46 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161133808
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 20:39 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Hertog Jan? O-)
morgen weer :9
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 3 april 2016 @ 07:19:35 #208
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161137591
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 23:32 schreef VixenFromHell het volgende:
Zolang ze heel erg moeilijk doen over extra tijd betalen, ga ik iig niet minnen als ik er een paar minuutjes onder blijf. Vandaag zat ik er flink onder, maar gisteren zat ik er redelijk overheen ivm nieuwe wijken. Dan ga ik echt niet extra tijd vragen over vrijdag, en die tijd dan bij zaterdag minnen... dikke kans dat ze de tijd van vrijdag dan niet goedkeuren :N
Met dat dilemma zit ik ook. Op dinsdag loop ik voor beide wijken zo een kwartier onder de tijd, maar op woensdag en vrijdag doe je er standaard tien minuten tot een kwartier langer over.

Ik heb op dinsdag 5 minuten per wijk gemind en op vrijdag niets, maar ik heb niet geplust op woensdag en vrijdag. Er staat ook zo weinig voor die wijken dat minnen op daldagen geen zin heeft, want dan blijft er
helemaal niets over. (Er staat maar 25 min voor terwijl je er minstens 35 tot 40 minuten over doet, als je heel snel bent en van huis naar huis fietst indien mogelijk)

Gisteren was ik wel 4 minuten sneller, ondanks de Makro. Hoeveelheid post was hetzelfde als andere zaterdagen, maar ik had maar een soort hah. Gisteren had ik maar een wijk.
Ik heb wel die vier minuten gemind. Was trouwens een half uur later al goedgekeurd. Die hebben er vast bovenop gezeten.

Volgende week is er een collega met vakantie. Dan neem ik zijn wijken even over. Die staan standaard veeeeel te los. En dan praat ik over een half uur op piekdagen. Een wijk tien minuten op daldagen, de andere staat goed op daldagen.

Ik wil hem niet in de vingers snijden en zal minder minnen dan nodig. Dus vandaar dat ik gisteren mijn eigen wijk wel die vier minuten gemind heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Globetrottertje op 03-04-2016 07:31:23 ]
  zondag 3 april 2016 @ 07:23:21 #209
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161137600
Soms moet je gewoon op piekdagen minder minnen om te kunnen compenseren met daldagen die veel te strak staan. Dat doe ik dan maar. Ik heb nl de extra tijd voor de daldagen nl. al een paar keer niet gehad, terwijl ik die tijd gewoon wel nodig had. Vandaar.

Het kan best zijn dat er volgende week weer meer post is. We hebben al een paar keer op daldagen een hah mailing gehad en ook tweemaal op donderdagen hah.
  zondag 3 april 2016 @ 07:30:16 #210
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161137610
Mogguh.
Zo spreekt men binnen PostNL elkaar zo tegen en wordt er maar gepikt van het 'voetvolk' onder het mom: betrokkenheid.
En dat er figuren zijn die daar o(n)bewust (blijvend)intrappen, profiteert sneakylachend PostNL er weer van.
Zolang ik met mijn door PostNL zorgvuldig berekende weektijd uitkom, ga ik niet minnen of plussen, dus eigenlijk is dat op het eind van de week je eventuele meertijd(en desgewenst ook de mintijd..) doorgeven niet zo'n gek idee ipv dit dagelijks te doen.

Nadeel met het mooie weer is dat je men...ik :P nog wel eens blijft hangen (als het voor mij die dag ook wel uitkomt) voor een sociaal gesprekje. Dat neem ik op de sociale koop toe en moet je ook niet gaan plussen.


quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 23:29 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

_O-

Potdomme Kramerica. _O- _O-
En ik houd mij hier en irl al in.
De laatste keer dat ik eenopmerking maakte tegen mijn TC was toen hij tassen uit de auto pakte en zei dat het lullige tasjes(daldag=weinig post) waren, waarop ik antwoordde dat de grootste de tassen nu vast hield.
De buurman van het depot die voorbij kwam lopen, had een blik op zijn gezicht van 'respect' >:)
Onder de chauffeurs was mijn opmerking ook al snel bekend O-)

quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2016 23:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

morgen weer :9


[ Bericht 19% gewijzigd door Pietertje71 op 03-04-2016 08:33:29 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161138056
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 07:19 schreef Globetrottertje het volgende:

Ik heb wel die vier minuten gemind. Was trouwens een half uur later al goedgekeurd. Die hebben er vast bovenop gezeten.
Hmmm 'vreemd', mijn plussen van gisteren nog niet (zelfde admi). Maar ik moet eerlijk zeggen: de minnen van vrijdag ook nog niet. Soms vraag ik me af of er überhaupt nog wel iemand achter de schermen werkt. Met bezorging/bezorgers is in elk geval geen hond bezig. Uit protest dat mijn depot-tijd vergeten wordt, 'vergeet' ik ook steeds het depot af te melden. Geen haan die ernaar kraait (eerder werd ik altijd gebeld, als ik zelf niet belde).

Nou ja, het lukt me steeds beter om me niet druk te maken (helpt toch niet). Ik ben verantwoordelijk voor mijn eigen werk en eigen werkplezier. 🎉

[ Bericht 0% gewijzigd door zombo op 03-04-2016 09:25:22 ]
  zondag 3 april 2016 @ 09:26:05 #212
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161138132
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 09:18 schreef zombo het volgende:
Uit protest dat mijn depot-tijd vergeten word, 'vergeet' ik ook steeds het depot af te melden. Geen haan die ernaar kraait (eerder werd ik altijd gebeld, als ik zelf niet belde).

Idd. Dat een week of 2 gedaan en geen belletje of ik wel/niet was begonnen met de wijk.
Vorige TC deed dat wel of kwam zelfs nog even in de wijk kijken :D
En ondertussen loopt de MijnWerkApp-controletimer maar door :')

Betrokkenheid :Z

Maar wat je zegt: druk maken in zoverre dat ik zorg dat mijn wijk in orde is. Een invaller heeft al wat fouten gemaakt en ik wordt daar op aangesproken.
Vervelend en ik schuif het af naar de invaller en als de klager het wil, kan deze een klacht indienen.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161138660
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 09:26 schreef Pietertje71 het volgende:

[..]

Idd. Dat een week of 2 gedaan en geen belletje of ik wel/niet was begonnen met de wijk.
Vorige TC deed dat wel of kwam zelfs nog even in de wijk kijken :D
Hier doet TC die dingen al niet meer sinds de komst van admi (behalve als is doorgegeven dat er nog post staat, misschien). TC staat wel achter me, die baalt er ook van als admi de helft vergeet.
  zondag 3 april 2016 @ 10:29:20 #214
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161138795
Ik heb van de week gewoon twee keer moeten plussen. 10 en 20 minuten. Dus zo rustig is het ook weer niet.
Voor mijn daldagen had ik kunnen minnen. Maar ik kan er niet op rekenen dat ik structureel minder werk, dus houd ik die tijd vrij. Dat moet ook betaald worden. Perslot kan een andere bedrijf ook niet bedenken om iemand halverwege de werkdag weg te sturen. Dat is gewoon een ondernemersrisico.
Dus als ik de ene daldag er nog precies m'n tijd over doe of langer, en de ander dag stukje minder.
Hun probleem.

Hier trouwens mail dat we gecontroleerd gaan worden of hah. De kwaliteitscijfers zijn te slecht. Je mag de taslabels niet verwijderen van de tassen met hah. Dan kunnen ze afwijkingen opsporen... Ja echt.

Oh en of we voortaan het rooster willen bevestigen. Nah, ik zal er eens over na denken 8-)
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zondag 3 april 2016 @ 13:21:30 #215
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161142114
@Zombo, bij ons keurt de TC het plussen en minnen goed of af. We hebben wel een andere TC.
pi_161143745
O ja, de mijne doet dat ook (in elk geval soms).

En waarom was mijn zelfbezorgde Donald Duck zo laat???? (zaterdag) 😝 Omdat-ie gratis was? 😀
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 april 2016 @ 14:30:39 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161143792
De voorbereider moest m eerst nog lezen :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161144857
quote:
12s.gif Op zondag 3 april 2016 14:30 schreef Peterselieman het volgende:
De voorbereider moest m eerst nog lezen :+
Haha, kan die lezen dan? (Volgens mij alleen cijfers) 😎
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 april 2016 @ 15:29:53 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161145033
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 15:19 schreef zombo het volgende:

[..]

Haha, kan die lezen dan? (Volgens mij alleen cijfers) 😎
Geen idee. Ik bereid niet zo vaak meer voor :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 3 april 2016 @ 18:33:35 #220
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161149842
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 14:28 schreef zombo het volgende:
O ja, de mijne doet dat ook (in elk geval soms).

En waarom was mijn zelfbezorgde Donald Duck zo laat???? (zaterdag) 😝 Omdat-ie gratis was? 😀
Weet je wat mij opviel? Dat ik veel post van afgelopen dinsdag op woensdag bezorgd heb.. en post van afgelopen donderdag was verschoven naar vrijdag en zaterdag. Overigens zouden de 36 codes bij ons het depot drie soorten hah hebben afgelopen zaterdag, maar we hadden alleen de Bonus. Alle andere codea 31, 32 (die ik altijd door de week heb) 33, 34 en 35 zouden er maar een hebben en die hadden er de volkskrant hah bij. Gheghefhe. >:)

ik loop doordeweek altijd Melkweg (mijn code is 32) en op zaterdag Hazenkamp, code 36) Zombo weet wel waar dat is.
  zondag 3 april 2016 @ 18:42:09 #221
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161150068
Ik kreeg de niet gratis DD op donderdag en inderdaad nu je het schrijft, de gratis Tina voor dochterlief kwam op zaterdag. Geen idee of die als vaste bezorgdag normaliter de donderdag heeft. Geen Tinalezers in mijn wijken. Wel autodinges em Voetbaldinges en Duckies. Oh en Margriet en Libelle...

In ieder geval... dankjewel Postnl!
  zondag 3 april 2016 @ 19:23:31 #222
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161151033
Die Golf Magazine van gisteren zat voorheen ook altijd op donderdag. Overigens had ik mijn gratis Duckie wel gewoon op donderdag. En.... ik krijg er geen 2 maar 4! ^O^
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 3 april 2016 @ 20:54:46 #223
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161153511
Ik merkte al een paar weken zo niet maanden(ik heb een kort termijn geheugen wat zich beperkt tot de brievenbus waar ik net van te voren ben geweest) dat er wat verschuivingen zijn met 'vaste' bezorgdagen voor bepaalde tijdschriften, nieuwsbladen e.d..
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161153785
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2016 18:33 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Weet je wat mij opviel? Dat ik veel post van afgelopen dinsdag op woensdag bezorgd heb.. en post van afgelopen donderdag was verschoven naar vrijdag en zaterdag. Overigens zouden de 36 codes bij ons het depot drie soorten hah hebben afgelopen zaterdag, maar we hadden alleen de Bonus. Alle andere codea 31, 32 (die ik altijd door de week heb) 33, 34 en 35 zouden er maar een hebben en die hadden er de volkskrant hah bij. Gheghefhe. >:)

ik loop doordeweek altijd Melkweg (mijn code is 32) en op zaterdag Hazenkamp, code 36) Zombo weet wel waar dat is.
Ongeveer wel, maar ik heb nog nooit aan die kant gelopen. Ben niet helemaal koekoek 😜
Volkskrant stond voor deze code op de hah-lijst, maar het was dus geadresseerde post, voor bijna elk bestaand (en soms niet-bestaand) adres, ook met sticker dus. Voor sommige hofjes ook niks anders dan die ***kaartjes. Kan maar zo dat het er dinsdag bij jou doorheen gegooid wordt 😏

Toch eens kijken of die DD wel nieuw was... misschien krijgen we de restjes. O nee, het is van Sanoma hè, niet onze gulle werkgever :)
  zondag 3 april 2016 @ 21:03:10 #225
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161153870
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 20:54 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik merkte al een paar weken zo niet maanden(ik heb een kort termijn geheugen wat zich beperkt tot de brievenbus waar ik net van te voren ben geweest) dat er wat verschuivingen zijn met 'vaste' bezorgdagen voor bepaalde tijdschriften, nieuwsbladen e.d..
Zoals daar zijn? Afgezien van die stapel Gold Magazines afgelopen zaterdag merk ik niets van een verschuiving. Hooguit ineens een stapel TV-gidsen op een daldag, maar dat komt meestal door een sorteerfout op dinsdag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161154212
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zoals daar zijn? Afgezien van die stapel Gold Magazines afgelopen zaterdag merk ik niets van een verschuiving. Hooguit ineens een stapel TV-gidsen op een daldag, maar dat komt meestal door een sorteerfout op dinsdag.
Ook niks van gemerkt, behalve dat mijn collega ze bezorgt op donderdag en ik ze ophaal op zaterdag ;) Die Golfbladen waren er zaterdag wel veel meer dan anders, leek het..
pi_161158025
Hoe zit dat ook alweer, met post van Sandd in de PostNL-brievenbus? Enniewee, als de concurrent morgen de stapel post (>50 stuks) - die al lang bezorgd had moeten worden, maar niet door mij - nóg niet heeft opgehaald, plamuur ik de hele oranje brievenbus ermee vol.
  maandag 4 april 2016 @ 05:59:01 #228
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161162296
Mogguh.
Het rondtrekseizoen is weer begonnen...


quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zoals daar zijn? Afgezien van die stapel Gold Magazines afgelopen zaterdag merk ik niets van een verschuiving. Hooguit ineens een stapel TV-gidsen op een daldag, maar dat komt meestal door een sorteerfout op dinsdag.
O.a. kerkbladen, tijdschrift(en) voor veehouderijen en paardenhouderijen/liefhebbers, bepaalde geadresseerde reclame items voor bedrijven. Nu moet ik zeggen dat het met één van die tijdschriften die ipv altijd dinsdag nu later werd bezorgd, blijkbaar een hoop commentaar is gekregen, want die is weer teruggezet naar dinsdag.
En sommige tv-gidsen zal wel zoals jij zegt aan de sorteerfouten liggen, maar blijkbaar heb ik die dan vaker zo :) Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik op het moment van bezorgen zoiets heb van: o dit is veranderd en dat gaat nu zo. En bij thuiskomst bijna al die dingen al weer ben vergeten :+ :')

En dan bij mensen bezorgen die overdag thuis zijn dus er op zitten te wachten.....
Zit de tijdschrift/gids er niet bij? Ik zal wel 'weer' even bellen.
Ja meneer/mevrouw, wat ik niet in de tas heb, kan ik niet bezorgen.
Wat wel meestal standaard is om aan te horen dat PostNL haar werk niet goed doet enzo.
Ik schuif het ook maar af en geef weer mijn eerste antwoord ;)

Allemaal onderlinge afspraken wat waar en wanneer er iets bezorgd gaat/kan worden.

Zoals ook dat als je rond rijd of bij de brievenbus staat: Heb je al geleegd want ik moet nog posten, terwijl sinds jaar en dag daar al een auto voor komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietertje71 op 04-04-2016 06:32:38 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  maandag 4 april 2016 @ 17:23:36 #229
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161171932
Bij ons staat er vrijdag 8 april hah op de planning volgens mijn werk en voor zaterdag staat er nog niets. Foutje?
  maandag 4 april 2016 @ 17:53:33 #230
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_161172409
Hier staat het ook bij vrijdag. Maar op het hah overzicht op het depot gewoon op zaterdag. Dus zal wel weer een computer error zijn.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  maandag 4 april 2016 @ 18:23:28 #231
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161172962
Ah okee. Gelukkig. Nee dan zal het wel weer zo'n error zijn inderdaad. Bedankt V__L_N !
pi_161189182
quote:
0s.gif Op zondag 3 april 2016 21:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zoals daar zijn? Afgezien van die stapel Golf Magazines afgelopen zaterdag merk ik niets van een verschuiving. Hooguit ineens een stapel TV-gidsen op een daldag, maar dat komt meestal door een sorteerfout op dinsdag.
Ik heb gewoon afgelopen donderdag de Golf Magazines bezorgd.
pi_161189591
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 17:23 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij ons staat er vrijdag 8 april hah op de planning volgens mijn werk en voor zaterdag staat er nog niets. Foutje?
Hier staat het op zowel vrijdag als zaterdag en een hah-overzicht in de Berichten is er nog niet. Ik laat me verrassen, weer. 😄
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:14:16 #234
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161189815
Mogguh.
Hier vies miezer-weer. Bah!
Hopelijkstraks wat droger :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 09:30 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik heb gewoon afgelopen donderdag de Golf Magazines bezorgd.
Regio afhankelijk dus.....
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161189833
Vrijdag staat hier 2 tassen hah, zaterdag 2 en 3. Normaal is dat een half tasje (1 dus).
Maar een weekoverzicht is er nog niet. Altijd als er zoiets is.
Heel leuk ook voor de wijk van 3 tassen. Eén straat heeft 88 adressen, met voor elk nummer 4 treden op, vier treden af. We doen alles voor de extra beweging.
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:42:36 #236
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161190365
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:15 schreef swimmie86 het volgende:
Vrijdag staat hier 2 tassen hah, zaterdag 2 en 3. Normaal is dat een half tasje (1 dus).
Maar een weekoverzicht is er nog niet. Altijd als er zoiets is.
Heel leuk ook voor de wijk van 3 tassen. Eén straat heeft 88 adressen, met voor elk nummer 4 treden op, vier treden af. We doen alles voor de extra beweging.
Kregen net een sms-je van de admie, dat het hah op vrijdag inderdaad niet klopt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161191245
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Kregen net een sms-je van de admie, dat het hah op vrijdag inderdaad niet klopt.
Tis weggehaald nu.
pi_161195534
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Kregen net een sms-je van de admie, dat het hah op vrijdag inderdaad niet klopt.
Geen smsje, maar het is wel weggehaald. Ben wel benieuwd wat het zaterdag wordt.
  dinsdag 5 april 2016 @ 16:00:36 #239
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161197477
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  dinsdag 5 april 2016 @ 16:18:23 #240
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161197884
quote:
Lekker dan. Dat betekent dus ook dat wij straks nog verder moeten fietsen om pakjes die we niet kwijt konden bij een retailer af te geven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_161198048
:X Dit was juist zo'n goed idee volgens mij, ruime openingstijden etc.

Vandaag een wijkje gelopen van maar liefst 15 minuten :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 april 2016 @ 16:37:58 #242
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161198377
Dat is wel heel kort. Flatwijkje?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161198508
Yep :P maar vraag me toch wel af.. zaterdag staat er evenveel voor. Ik heb zo toch het idee dat je met HAH wel langer bezig bent, ik vind dat altijd heel vervelend werken bij flats. Bij gewone straten pak ik het HAH meestal terwijl ik loop en dan kan het zo de bus in. Bij zo'n flat vind ik dat zo'n gehannes steeds die folders pakken :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_161209077
"Sandd blundert met honderden stempassen in Apeldoorn" http://www.destentor.nl/r(...)-apeldoorn-1.5893382

Jaja.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 april 2016 @ 22:36:19 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161209309
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 16:43 schreef VixenFromHell het volgende:
Yep :P maar vraag me toch wel af.. zaterdag staat er evenveel voor. Ik heb zo toch het idee dat je met HAH wel langer bezig bent, ik vind dat altijd heel vervelend werken bij flats. Bij gewone straten pak ik het HAH meestal terwijl ik loop en dan kan het zo de bus in. Bij zo'n flat vind ik dat zo'n gehannes steeds die folders pakken :P
hangt er vanaf hoeveel afgiftepunten het zijn natuurlijk :P

Stel je hebt 100 afgiftepunten en weinig stickers dan ben je met HAH en redelijk post toch zo een klein half uur bezig in een flat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161209389
Hm, heb nou net niet zo gelet op de hoeveelheid stickers. 143 afgiftepunten iig :) of het alleen de AH is of een andere erbij maakt ook veel verschil. Die AH kan ik zo pakken, maar vaak zit er dan een folder bij met een heel ander formaat en dan zit ik steeds in die schoudertas te rommelen om die 2e folder te pakken te krijgen :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2016 @ 00:33:42 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161212994
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 22:37 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, heb nou net niet zo gelet op de hoeveelheid stickers. 143 afgiftepunten iig :) of het alleen de AH is of een andere erbij maakt ook veel verschil. Die AH kan ik zo pakken, maar vaak zit er dan een folder bij met een heel ander formaat en dan zit ik steeds in die schoudertas te rommelen om die 2e folder te pakken te krijgen :')
onhaalbare tijd _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 april 2016 @ 08:09:52 #248
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161214538
Ze waren er gisteren weer als de kippen bij om het minnen goed te keuren. Binneneen half uur deze keer. Ik had in eerate instantie -12 en -7 opgegeven en vanwege een rekenfout meteen van die -7 een -5 gemaakt. Maar toen ik keek na een half uurtje was de -12 en -7 goedgekeurd.
  woensdag 6 april 2016 @ 08:10:44 #249
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161214545
Mogguh.
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2016 00:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

onhaalbare tijd _O-
Mooi onderschrift onder een meme waar postnl leidinggevenden lachen.
' en de reden om meertijd was '.... ONHAALBARE TIJD.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 6 april 2016 @ 08:15:23 #250
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161214588
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:09 schreef Globetrottertje het volgende:
Ze waren er gisteren weer als de kippen bij om het minnen goed te keuren. Binneneen half uur deze keer. Ik had in eerate instantie -12 en -7 opgegeven en vanwege een rekenfout meteen van die -7 een -5 gemaakt. Maar toen ik keek na een half uurtje was de -12 en -7 goedgekeurd.
Bij mintijd gaat een lucht-, en geluidssignaal af.
Binnen 30 minuten goedkeuren of anders wordt de mintijd afgekeurd.
Volgens de planning kan deze tijd worden teruggebracht naar 30 seconden. 3 Seconden wordt binnenkort als verplichte haalbare tijd opgegeven, want ja...iedereen moet tijd inleveren....
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  woensdag 6 april 2016 @ 09:21:11 #251
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161215265
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 08:09 schreef Globetrottertje het volgende:
Ze waren er gisteren weer als de kippen bij om het minnen goed te keuren. Binneneen half uur deze keer. Ik had in eerate instantie -12 en -7 opgegeven en vanwege een rekenfout meteen van die -7 een -5 gemaakt. Maar toen ik keek na een half uurtje was de -12 en -7 goedgekeurd.
Dit is dan meteen de laatste keer dat jij je voor die onzin leent, hoop ik? Mintijd doorgeven.... :N
Het bedrijf haalt al zo vaak uit eigen beweging tijd van wijken af, en nu ga jij er uit jezelf nog een schepje bovenop doen?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 6 april 2016 @ 09:46:56 #252
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161215650
Ja we moeten helaas als we daadwerkelijk er minder lang over doen. Vorige week een bericht over gehad omdat er minder post zou zijn. Was vorige week dinsdag ook wel zo, maar veel post werd bij ons naar woensdag doorgeschoven en de meertijd die je nodig hebt krijg je dan weer niet. Heel vervelend inderdaad. Daarom min ik wel iets minder dan eigenlijk zou moeten, want die tijd heb ik nodig voor de te strak gezette daldagen.

Voorheen minde ik nooit trouwens.

Maar eigenlijk is het belachelijk het feit dat je moet minnen. Het gaat om minuten. Waar hebben we het over? Belachelijk toch? Je verdient al zo weinig en dan moet je nog minnen ook.
  woensdag 6 april 2016 @ 09:55:59 #253
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_161215823
quote:
1s.gif Op woensdag 6 april 2016 09:46 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja we moeten helaas als we daadwerkelijk er minder lang over doen. Vorige week een bericht over gehad omdat er minder post zou zijn. Was vorige week dinsdag ook wel zo, maar veel post werd bij ons naar woensdag doorgeschoven en de meertijd die je nodig hebt krijg je dan weer niet. Heel vervelend inderdaad. Daarom min ik wel iets minder dan eigenlijk zou moeten, want die tijd heb ik nodig voor de te strak gezette daldagen.

Voorheen minde ik nooit trouwens.

Maar eigenlijk is het belachelijk het feit dat je moet minnen. Het gaat om minuten. Waar hebben we het over? Belachelijk toch? Je verdient al zo weinig en dan moet je nog minnen ook.
Maar je kunt toch gewoon niet minnen? Dan zeg je gewoon dat je over de hele week genomen precies uitkomt met je tijd, en geen tijd overhoudt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 6 april 2016 @ 10:01:36 #254
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161215924
Ja dat ga ik ook doen want dit is ook eigenlijk belachelijk. Tijd bij daldagen krijg ik er niet bij.

Bovendien moet je ook met contracturwn uitkomen. Soms kom je al niet aan je contracttijd. Zeker niet als je ook nog eigenlijk gedwongen wordt in een bericht om te minnen. Dan hou je straks niets meer over en kun je om aan je contracturen te komen nog een wijkje extra wegbrengen.

Van de zomer gaan de zomertijden weer in. Krijg je nog minder tijd.

Maar gewoon het feit dat ze moeilijk doen over minuten...
pi_161215926
Krijg nu net bericht dat er morgen pakjes van Lipton thee bijzitten.
Ze noemen het onhandige pakjes... Ik hoop dat het meevalt.
  woensdag 6 april 2016 @ 10:22:22 #256
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161216292
Die pakjes van Lipton had ik er gisteren bij zitten. Ze hadden ze nog los in een oranje postzak gedaan ook. Een hele zak vol. Zijn kleine, lastige doosjes.

We kregen er zelf ook een bezorgd. Het zijn van die thee cups. Eentje zat er trouwens in. We hebben niet eens een cupmachine. Kan mij ook niet herinneren die Lipton aangevraagd te hebben.
pi_161216958
quote:
14s.gif Op woensdag 6 april 2016 00:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

onhaalbare tijd _O-
Hopen op veel stickers :P donderdag even kijken ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 6 april 2016 @ 14:30:03 #258
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_161221838
Voor belastingaangifte moet ik toch loonstrook van dec 2015 gebruiken? En, waar zie ik de loonheffing?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_161221938
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:30 schreef Parafernalia het volgende:
Voor belastingaangifte moet ik toch loonstrook van dec 2015 gebruiken? En, waar zie ik de loonheffing?
Je gebruikt de getallen rechtsonder: Totalen t/m deze berekening. Daar zie je ook de Loonheffing staan.
  woensdag 6 april 2016 @ 14:35:45 #260
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_161221971
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:34 schreef zombo het volgende:

[..]

Je gebruikt de getallen rechtsonder: Totalen t/m deze berekening. Daar zie je ook de Loonheffing staan.
Loon loonheffing...maar dat getal is hetzelfde als mn loon :?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_161222046
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:35 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Loon loonheffing...maar dat getal is hetzelfde als mn loon :?
Daaronder staat (bij mij; 7e regel) ook een aparte Loonheffing,
  woensdag 6 april 2016 @ 17:14:39 #262
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_161225934
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 14:38 schreef zombo het volgende:

[..]

Daaronder staat (bij mij; 7e regel) ook een aparte Loonheffing,
rechtsonderin bedoel je toch?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_161226873
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 17:14 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

rechtsonderin bedoel je toch?
Ja, bij jou dus niet? Of heb je mijn bril nodig? 😽
  woensdag 6 april 2016 @ 18:01:08 #264
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_161227238
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 17:48 schreef zombo het volgende:

[..]

Ja, bij jou dus niet? Of heb je mijn bril nodig? 😽
nee, staat alleen Loon Loonhedfing
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_161227683
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 18:01 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

nee, staat alleen Loon Loonhedfing
Wat raar. Blijkbaar is er geen loon ingehouden, dan? Anders maar even het nummer bellen dat linksboven staat, achter 'Vragen?'
  woensdag 6 april 2016 @ 18:19:26 #266
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_161227708
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 18:18 schreef zombo het volgende:

[..]

Wat raar. Blijkbaar is er geen loon ingehouden, dan? Anders maar even het nummer bellen dat linksboven staat, achter 'Vragen?'
Oh bedankt! Ik maar zoeken naar een nummer :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2016 @ 18:28:59 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161227979
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 18:18 schreef zombo het volgende:

[..]

Wat raar. Blijkbaar is er geen loon ingehouden, dan? Anders maar even het nummer bellen dat linksboven staat, achter 'Vragen?'
je maakt het alleen maar verwarrender zo _O-

Waar het om gaat:
- loon loonheffing is het bedrag dat je onder loon bij de belastingdienst in moet vullen.

is er belasting ingehouden dan staat de component loonheffing er iets verderop ook bij.

Als je per maand niet zoveel verdient dan kan het voorkomen dat er helemaal geen loonheffing wordt ingehouden. De teller gaat pas lopen vanaf een loon van 600 euro op maandbasis ongeveer.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161230581
quote:
10s.gif Op woensdag 6 april 2016 18:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als je per maand niet zoveel verdient dan kan het voorkomen dat er helemaal geen loonheffing wordt ingehouden. De teller gaat pas lopen vanaf een loon van 600 euro op maandbasis ongeveer.
Mijn teller loopt harder dan ik.
pi_161231294
Wat betreft geen loonheffing, dan moet je denk ik wel de korting aan hebben staan?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 6 april 2016 @ 20:22:18 #270
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161231474
Wat dat betreft blij dat ik pas eind van de week de tijd hoef op te tellen. Met alle plussen en minnen kom ik aardig op mijn werktijd voor de week.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 april 2016 @ 20:27:16 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161231650
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:15 schreef VixenFromHell het volgende:
Wat betreft geen loonheffing, dan moet je denk ik wel de korting aan hebben staan?
klopt. Anders loopt de teller al vanaf 0
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_161231858
Haha ja ik dacht al even :P bij mijn 2e baantje van ongeveer 50 euro per week, houd ik zo'n 30 netto over :') nu de korting uit staat dan. Dat geintje met het UZB dat zonder mijn toestemming LHK aangezet had, gaat me nu nog eens 232 euro kosten..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 7 april 2016 @ 07:15:04 #273
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161246555
Mogguh.
In België het volgende voorstel:Arbeidscontracten niet meer opstellen op basis van gepresteerde uren per week maar per jaar, maakt het voor bedrijven mogelijk om in piekperiodes hun personeel meer te laten werken en in kalme periodes minder.#
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 7 april 2016 @ 14:43:06 #274
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161254975
En aangezien ze willen dat we minnen... nou vandaag kan dat niet. Haha Als je naar de website gaat via pc (dus niet app) krijg je 403 FORBIDDEN!!!

Okee hahahaha forbidden te minnen hahaha

En alleen even knullig voor de collega's die er vandaag hah bij hadden. Bij ons op het depot was er een postcode met hah.

Die kunnen de plus nu niet doorgeven. (Bij ons staat altijd de tijd zonder hah op 'mijnwerk') Dan moeten ze dat per email doorgeven en hopen dat ze het erbij krijgen. Maar dat zal wel.

Maar minnen gaat niet. En mochten ze mij een email sturen waarom ik niet gemind dan wijs ik hen op het 'FORBIDDEN'

En maar hopen dat ze niet uit zichzelf gaan minnen zoals vorige week bij een collega gebeurde :(
  donderdag 7 april 2016 @ 15:01:40 #275
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161255412
Tijd zonder HAH? Ook op zaterdag?
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  donderdag 7 april 2016 @ 15:10:32 #276
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161255622
Op zaterdag staat de tijd wel met hah. Op andere dagen nooit. Dan moet je dat er bij ons er zelf bijplussen en hopen dat het goedgekeurd wordt.

Kunnen jullie op mijnwerk? Ik nog steeds niet.
pi_161255926
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 15:01 schreef Pietertje71 het volgende:
Tijd zonder HAH? Ook op zaterdag?
Op zaterdagen zit hah standaard in de dienst he dus dan zit de tijd er gewoon vast in. Op donderdagen moeten ze het apart bijboeken.
Overigens hoeven we hier niet te plussen voor hah op donderdagen, bij ons boeken ze dat er tegenwoordig wel al meteen bij
pi_161256736
Hier ook even een verrassing met 3 volle tassen HAH. Uiteraard moet ik er zo weer achteraan om daar tijd voor te krijgen ...
pi_161257052
Geen HAH, maar wel dikke plussen (m.n. veel geadresseerde reclame en Kampioenen). Gelukkig doet de site het weer 😋
pi_161258227
Flink druk ja.

Heb nog eens gekeken naar de wijk met de flats, maar misschien dat net de helft een sticker heeft. Zat nu al op 20 minuten dus die 15 ga ik zaterdag echt niet halen.... maar misschien heb ik wat tijdswinst op de andere wijk die ik dan loop. Anders keihard plussen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 7 april 2016 @ 20:15:32 #281
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161262626
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 15:26 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Op zaterdagen zit hah standaard in de dienst he dus dan zit de tijd er gewoon vast in. Op donderdagen moeten ze het apart bijboeken.
Overigens hoeven we hier niet te plussen voor hah op donderdagen, bij ons boeken ze dat er tegenwoordig wel al meteen bij
Daarom ook mijn vraag omdat het mij onduidelijk was of dit ook gold voor de vaste HAH-dagen :)
Hier is de HAH ook voor andere dagen al op voorhand er bij gezet.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 8 april 2016 @ 06:55:30 #282
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161272007
Raar dat dit zo per regio kan verschillen.
  vrijdag 8 april 2016 @ 07:03:02 #283
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161272028
Even een vraagje. Iemand bij ons heeft een contract voor negen uur per week omdat hij steeds meer uren werkte dan zijn contract van destijds zes uur.

Nu heeft hij een contract van negen uur gekregen maar nu wordt hij continue op vijf of zes uur per week gezet. Hij mailt maar er wordt niet op gereageerd. Als hij belt wordt hij afgeschoven. Hij wil best wijken een depot verderop doen omdat daar veel wijken op liggen maar die krijgt hij niet.

Komt hij nu in de problemen met minuren? Vervallen die aan het einde van de maand? Hij vermoed dat ze hem straks op zaterdag twee wijken van vier uur gaan laten lopen omdat dat vaker gedaanwordt. En dat moet hij dan wel omdat hij in de min zit.

Hoe zit het nu? Komt hij in de problemen of is het een zorg voor de admi en vervallen de minuren aan het einde van de maand. Hij heeft zo vaak gereclameerd.

Ik weet zelf ook niet hoe het precies zit. Misschien kan ik hem geruststellen.

Hij heeft geen eigen wijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Globetrottertje op 08-04-2016 07:08:59 (typos) ]
  vrijdag 8 april 2016 @ 07:38:29 #284
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161272154
Zo ver ik weet moet postnl je wekelijkse contracturen uitbetalen, maar 'moet' je ook je contracturen (kunnen) maken. Ook al is dit door een of meer extra wijken te doen.
Als die mogelijkheid er niet is, wordt er gesjoemeld met vakantieuren, of minder uren uitbetalen of zelfs lichtelijk gedwongen om akkoord te gaan met een minderuren contract. Zo heb ik het in mijn omgeving zien gebeuren.
Nu wordt op weekbasis bekeken, maar in andere landen en ook in Nederland wordt al gekeken naar op maand en jaarbasis om zo de uren bij te trekken.

Op email wordt steeds minder gereageerd. MijnWerk is daar erg summier in en HR onvolledig in informatie geven. Wellicht dat je collega de PostNL ombudsman zou kunnen mailen. Eigen ervaring dat het voorval dan snel wordt behandeld.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 8 april 2016 @ 08:41:55 #285
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_161272666
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 07:03 schreef Globetrottertje het volgende:
Even een vraagje. Iemand bij ons heeft een contract voor negen uur per week omdat hij steeds meer uren werkte dan zijn contract van destijds zes uur.

Nu heeft hij een contract van negen uur gekregen maar nu wordt hij continue op vijf of zes uur per week gezet. Hij mailt maar er wordt niet op gereageerd. Als hij belt wordt hij afgeschoven. Hij wil best wijken een depot verderop doen omdat daar veel wijken op liggen maar die krijgt hij niet.

Komt hij nu in de problemen met minuren? Vervallen die aan het einde van de maand? Hij vermoed dat ze hem straks op zaterdag twee wijken van vier uur gaan laten lopen omdat dat vaker gedaanwordt. En dat moet hij dan wel omdat hij in de min zit.

Hoe zit het nu? Komt hij in de problemen of is het een zorg voor de admi en vervallen de minuren aan het einde van de maand. Hij heeft zo vaak gereclameerd.

Ik weet zelf ook niet hoe het precies zit. Misschien kan ik hem geruststellen.

Hij heeft geen eigen wijken.
Ik weet niet of het overal zo gaat, maar bij ons worden de minuren 2 x per jaar weggestreept: op 1 april en op 1 september.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_161272812
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 08:41 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Ik weet niet of het overal zo gaat, maar bij ons worden de minuren 2 x per jaar weggestreept: op 1 april en op 1 september.
Het ligt aan je functie. Voor postbezorgers geldt dat minuren aan het einde van de maand komen te vervallen.

Ik hoorde gisteren dat hier ook iemand ongevraagd een groter contract heeft gekregen. Heel bijzonder.
  vrijdag 8 april 2016 @ 09:17:19 #287
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161273000
Bedankt voor de antwoorden. Dus als ik het goed begrijp snijd Postnl zich dus zelf in de vingers.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 8 april 2016 @ 10:09:12 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161273884
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 09:17 schreef Globetrottertje het volgende:
Bedankt voor de antwoorden. Dus als ik het goed begrijp snijd Postnl zich dus zelf in de vingers.
in principe wel ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 8 april 2016 @ 11:09:22 #289
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161274995
Ik zal hem zo aanraden ook bij extra beschikbaarheid wat in te vullen. Daar wordt vaak wel naar gekeken. En dan heeft ook iets om te laten zien als ze moeilijk gaan doen.
  vrijdag 8 april 2016 @ 14:18:38 #290
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161278806
Ik had vandaag geadresseerd hah voor een wijk. Echt elk adres. Dat werd plussen. Maar wel even een mailtje erachteraan gestuurd met een fotootje als bewijs. :P
pi_161281313
Mijn minnaar was er weer snel bij ;)
  vrijdag 8 april 2016 @ 16:08:35 #292
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161281534
Haha Zombo! Misschien hebben we wel dezelfde. Ik zal eens kijken of de plussert al goedgekeurd heeft. Dat duurt meestal langer.

Eta: Ja! Zowaar. Nu al goedgekeurd!

[ Bericht 15% gewijzigd door Globetrottertje op 08-04-2016 16:11:45 (aanvulling) ]
  vrijdag 8 april 2016 @ 20:23:11 #293
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161287768
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2016 15:58 schreef zombo het volgende:
Mijn minnaar was er weer snel bij ;)
_O-
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  vrijdag 8 april 2016 @ 20:23:26 #294
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161287777
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2016 11:09 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik zal hem zo aanraden ook bij extra beschikbaarheid wat in te vullen. Daar wordt vaak wel naar gekeken. En dan heeft ook iets om te laten zien als ze moeilijk gaan doen.
^O^
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
  zaterdag 9 april 2016 @ 05:44:26 #295
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161297436
Post van UWV. Wordt dat niet door Sandden in Arnhem door Postservice gedaan? Ik kan mij nl herinneren toen ik vorig jaar nog voor Postservice bezorgde dat ik elke maand een grote hoeveelheid post van het uwv had voor de wijk waar ik liep.

Nu bezorg ik alleen voor Postnl maar gisteren belde de tc dat op 24 maart iemand in een invalwijk die ik toen had geen post van uwv had gehad. Was geen ernstige klacht en tc is daar langs geweest en misschien hadden ze het later alsnog gekregen, maar ik wist het niet. Het is ook al langer geleden. Ik kan mij voor dat adres niets speciaals herinneren. En volgens mij heb ik die post van UWV ook nooit voor Postnl.

Alleen net bedacht ik mij dat Postservice de briwven van UWV aan het einde van de maand bezorgt. Tenzij het overgegaan is naar Postnl? Of speciale post zit bij Postnl?

Weet iemand het? Zou vervelend zijn als ik de klacht aan de broek krijg Postservice het bezorgt en misschien op vrijdag 25 maart heeft bezorgr.
  zaterdag 9 april 2016 @ 06:28:25 #296
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161297518
Ik had trouwens de dag erop wel post van Gemeente Arnhem in bepaalde straten van een andere wijk. Ook inval. Zou dat misschien UWV zijn geweest. Was daar bijna hah.

Als dat inderdaad UWV is geweeat dan zouden ze het de 25ste gehad moeten hebben.
  zaterdag 9 april 2016 @ 07:24:20 #297
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_161297631
Mogguh. UWV zit ook in mijn posttas.
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_161297635
Mijn eigen post van UWV wordt door PostNL bezorgd, maar dat kan verschillend zijn.
  zaterdag 9 april 2016 @ 09:28:41 #299
451613 Globetrottertje
globetrottertje
pi_161298425
Okee. Bedankt! Dan weet ik dat. Misschien heeft hij het een dag later gehad. Ik liep bij een andere invalwijk een dag later post van Gemeente Arnhem weg. Zou dat UWV geweest kunnen zijn?

Het maakt ook niet uit. Is al zolang geleden inmiddels.
pi_161298747
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 april 2016 09:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Okee. Bedankt! Dan weet ik dat. Misschien heeft hij het een dag later gehad. Ik liep bij een andere invalwijk een dag later post van Gemeente Arnhem weg. Zou dat UWV geweest kunnen zijn?

Het maakt ook niet uit. Is al zolang geleden inmiddels.
Nee, UWV heeft eigen enveloppen. En belangrijke zaken worden (ook) via Mijn Overheid gemeld.

Een klacht zo laat afhandelen heeft weinig zin, inderdaad.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 april 2016 @ 11:54:08 #301
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_161300319
vol
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')