abonnement Unibet Coolblue
pi_161106372
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:05 schreef ratatat het volgende:

[..]

Begin eens met je shifters normaal zetten ;)
Je bedoeld het gehele stuur gedeelte... :X
  vrijdag 1 april 2016 @ 21:59:07 #227
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_161106548
Zo nog even een goed broekje besteld, Cannondale classic. Was mooi in de aanbieding, ging 50% af
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  FOK!fotograaf zaterdag 2 april 2016 @ 00:14:13 #228
145146 Andyy
pi_161110154
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 21:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Je bedoeld het gehele stuur gedeelte... :X
De bidon mag ook wel vervangen worden
  zaterdag 2 april 2016 @ 08:52:57 #229
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_161113075
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 april 2016 00:14 schreef Andyy het volgende:

[..]

De bidon mag ook wel vervangen worden
Ik zou beginnen met die plasic schijf achter de cassette eraf slopen maargoed wie ben ik.
pi_161113097
Die schijf is vet handig dan komt je ketting niet tussen je spaken. Ik zoek er nog een iemand tips?
  zaterdag 2 april 2016 @ 09:00:20 #231
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_161113109


De koploper die het café indook vlak voor de finish

In 1919 stal Henri "Ritten" Van Lerberghe de show. De West-Vlaamse flandrien bedreigde zijn collega's voor de start met de woorden: "Ik ga jullie allemaal doodrijden". Klein probleem: Van Lerberghe was zijn fiets vergeten.

Op de fiets van zijn schoonbroer reed "Ritten" het hele pak aan flarden. Maar net voordat hij de finish overschrijdt, duikt Van Lerberghe plots een café in. Na twee pintjes komt zijn trainer in paniek het café binnen om Van Lerberghe op de fiets te krijgen.

"Ritten" gehoorzaamde en won uiteindelijk nog met 14 minuten voorsprong. "Ga maar allemaal naar huis", zei Van Lerberghe in sappig West-Vlaams tegen de toeschouwers. "Ik lig toch een halve dag voor."

O-) O-)
  zaterdag 2 april 2016 @ 10:01:35 #232
545 dop
:copyright: dop
pi_161113477
foto 1 lijkt wel een beetje op Patroon O-)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_161114499
Waar ontvetten jullie je ketting mee als je er een nieuwe op legt? Gebruik normaal remreiniger, werkt perfect alleen is het veel werk, omdat je gehele bus leeg moet spuiten in een bak. Iemand ervaring met de huismerk ontvetter van de action?



Wil dan een halve bus leeg gooien in een bak en daar ketting cassettes etc in gooien
pi_161114615
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 11:45 schreef poiuytr het volgende:
Waar ontvetten jullie je ketting mee als je er een nieuwe op legt? Gebruik normaal remreiniger, werkt perfect alleen is het veel werk, omdat je gehele bus leeg moet spuiten in een bak. Iemand ervaring met de huismerk ontvetter van de action?

[ afbeelding ]

Wil dan een halve bus leeg gooien in een bak en daar ketting cassettes etc in gooien
Wasbenzine en een tandenborstel. ;)
  zaterdag 2 april 2016 @ 12:14:06 #235
545 dop
:copyright: dop
pi_161114866
kerosine petroleum
wasbenzine ook prima wd40 kan ook
ben nooit zo heel kritisch zo lang je maar regelmatig smeert en schoonmaakt vervang je vanzelf de laatste beetjes ketting vet door smeermiddel

kettingvet smeert ook gewoon , grootste nadeel is dat het veel makkelijker vuil vast houd en dat zorgt voor slijtage, maar als je de eerste paar keer tijdig schoonmaakt en smeert zul je daar geen last van hebben
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_161117341
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 09:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Lees wel op diverse fora dat het een hel is om er een band omheen te krijgen. Dit komt door de combi brede velg + ondiep velgbed...mmm
Maar met de nieuwe serie velgen zou dat beter zijn dacht ik. Wie fabriceert die wheeltec naven? Industrie- of kogellagers? Het is wel handig om te weten als je na 3 jaar een keer een lager of freewheel nodig hebt..
  zaterdag 2 april 2016 @ 14:34:38 #237
452500 2016
koerskalender
pi_161117520
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 11:45 schreef poiuytr het volgende:
Waar ontvetten jullie je ketting mee als je er een nieuwe op legt? Gebruik normaal remreiniger, werkt perfect alleen is het veel werk, omdat je gehele bus leeg moet spuiten in een bak. Iemand ervaring met de huismerk ontvetter van de action?

[ afbeelding ]

Wil dan een halve bus leeg gooien in een bak en daar ketting cassettes etc in gooien
Maar, waarom?
apr 4 Rv Bask 10 Par-R 17 AGR 20 LFW 24 LBL 26 Td Rom
mei 6 Gir jun 5 Dau 11 TdS jul 2 TdF 12 TdP 30 San Seb
aug 20 Vuelta 28 GP Plou sep 9 GP Qué 11 GP Mont 19 Eneco okt 1 Lomb
  zaterdag 2 april 2016 @ 14:46:07 #238
285093 Pruikmans
Bob Ross schopt kont!
pi_161117735
Ik gebruik tegenwoordig Dasty ontvetten, huismerk van de Wibra.
Ala GCN tip in een oude bidon (mag ook een ander bakkie zijn) en met een kwast de boel insmeren.
Paar minuten laten inwerken en dan schoonmaken, werkt als een trein en niet veel werk.
pi_161118518
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 11:45 schreef poiuytr het volgende:
Waar ontvetten jullie je ketting mee als je er een nieuwe op legt? Gebruik normaal remreiniger, werkt perfect alleen is het veel werk, omdat je gehele bus leeg moet spuiten in een bak. Iemand ervaring met de huismerk ontvetter van de action?

[ afbeelding ]

Wil dan een halve bus leeg gooien in een bak en daar ketting cassettes etc in gooien
Waarom de ketting meteen ontvetten als deze nieuwe is? Ik doe gewoon beetje rijden tot hij goor is en dan:

  zaterdag 2 april 2016 @ 15:44:36 #240
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_161118755
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 14:34 schreef 2016 het volgende:

[..]

Maar, waarom?
Nou een nieuwe ketting kan een bietje stroef zijn door het dikke vet waarin ze af fabriek in bewaard wordt tegen roesten. Dan schakelt ze niet zo lekker, dan maak je ze ff schoon met wasbenzine en een lappie en schakelt ze soepeler.
  zaterdag 2 april 2016 @ 15:45:07 #241
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_161118766
Vandaag 1e training shirt korte mouw! Wel de beenwarmers aangehouden. En mn nieuwe 28mm banden getest.
pi_161119704
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 15:45 schreef kaasplankje het volgende:
Vandaag 1e training shirt korte mouw! Wel de beenwarmers aangehouden. En mn nieuwe 28mm banden getest.
En hoe waren die grafbanden?
  zaterdag 2 april 2016 @ 16:45:01 #243
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_161120054
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 16:29 schreef muzas het volgende:

[..]

En hoe waren die grafbanden?
Zeer comfortabel. En heb lekker doorgereden ermee ze bollen prima. Op de klinkers merk je echt verschil ermee door de breedte. De fiets stuitert minder. Denk dat je er op de slechte Waalse wegen, of in een klinkercriterium wel blij van wordt. Ik moet nog wel even de bandenspanning tweaken, heb vandaag met 7 bar gereden.

En ze moeten wel in je frame passen natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 02-04-2016 16:51:44 ]
  zaterdag 2 april 2016 @ 16:57:25 #244
545 dop
:copyright: dop
pi_161120371
7 bar is veel ik rij 23mm met 7 bar (conti gp)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 2 april 2016 @ 17:03:20 #245
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  zaterdag 2 april 2016 @ 17:22:34 #246
452500 2016
koerskalender
pi_161120957
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 15:44 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nou een nieuwe ketting kan een bietje stroef zijn door het dikke vet waarin ze af fabriek in bewaard wordt tegen roesten. Dan schakelt ze niet zo lekker, dan maak je ze ff schoon met wasbenzine en een lappie en schakelt ze soepeler.
Overtollig vet haal ik wel weg met een doek, maar wasbenzine klinkt niet goed.
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 12:14 schreef dop het volgende:
regelmatig smeert en schoonmaakt vervang je vanzelf de laatste beetjes ketting vet door smeermiddel
Dat is wat ik ook doe.
apr 4 Rv Bask 10 Par-R 17 AGR 20 LFW 24 LBL 26 Td Rom
mei 6 Gir jun 5 Dau 11 TdS jul 2 TdF 12 TdP 30 San Seb
aug 20 Vuelta 28 GP Plou sep 9 GP Qué 11 GP Mont 19 Eneco okt 1 Lomb
pi_161121470
Wasbenzine niet goed? Vertel...

Ik maak mijn complete drivetrain daar wekelijks mee schoon en ketting heb ik pas vervangen bij 12.000km. Geen enkel moment problemen met schakelen gehad, ik heb alles vervangen omdat ik een andere cassette wilde hebben, anders had die er nog wel wat kilometers op gelegen.
  FOK!fotograaf zaterdag 2 april 2016 @ 18:08:09 #248
145146 Andyy
pi_161122303
Eerste koers uitgereden *O*
Kopman mongolenwaaier #3 ofzo :')
  zaterdag 2 april 2016 @ 18:24:17 #249
117107 MarcoD
.........
pi_161122732
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 17:22 schreef 2016 het volgende:

[..]

Overtollig vet haal ik wel weg met een doek, maar wasbenzine klinkt niet goed.

[..]

Dat is wat ik ook doe.
ALs je een doek en wasbenzine gebruikt is er geen probleem, je haalt het vet van de buitenkant af en niet tussen de rollen vandaan.
Als je een ketting in de wasbenzine flikkert dan gaat er wel meer uit..

Doe altijd op een doek iets wat ontvet en haal de ketting er een paar keer doorheen. Weg plakkende buitenkant.
Eens in de zoveel tijd in een ultrasoonreiniger met Dasty om hem tussen de schakels schoon te krijgen, daarna drogen en vervolgens een paar keer met een smeermiddel smeren en tussentijds drogen, voordat hij op de drivetrain gaat nog buitenkant afnemen en is goed ^O^
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zaterdag 2 april 2016 @ 19:02:26 #250
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_161123615
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 april 2016 18:08 schreef Andyy het volgende:
Eerste koers uitgereden *O*
Kopman mongolenwaaier #3 ofzo :')
Lekker!
Ik heb eindelijk weer een keer snel gereden op de Muhlenberg, nu gedeeld KOM van het jaar.

Hartslag van 199 :')
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')