abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 maart 2016 @ 17:12:58 #1
399061 kuolema
vermaledijd
pi_160936561
Wordt ook wel craniomandibulaire disfunctie genoemd.
quote:
Temporomandibulaire dysfunctie (TMD) is een verzamelnaam voor stoornissen van het bewegingsapparaat van het kauworgaan.
De meest voorkomende klachten bij TMD zijn:

- pijn of vermoeidheid van de kauwspieren
- het niet goed kunnen openen van de mond
- pijn van het kaakgewricht
- knappende of krakende kaakgewrichten
- overgevoelige of pijnlijke tanden en kiezen
- abnormale slijtage van het gebit
Ook oor-, hoofd- en nekpijn kunnen te maken hebben met stoornissen in het kauworgaan.
Deze video vind ik verhelderend:


Ik heb al een jaar of tien last van knakkende kaken, altijd wanneer ik mijn mond ver open doe, soms aan beide kanten, soms aan een kant. Pijn had ik zelden, soms bij het eten en de twee keer dat ik meemaakte dat ik mijn mond niet meer kon openen. Wel vermoeide spieren/kramp en niet weten in welke stand ik mijn kaak moet houden.

In december kreeg ik ineens continu stekende pijn aan de rechterkant bij mijn kaakgewricht. Ik kan nog steeds meestal geen harde dingen meer afhappen. Na een maand was het nog steeds niet over en ben ik naar de huisarts gegaan. Vlak daarvoor was de pijn niet meer constant maar kwam wel vooral 's avonds terug. Huisarts stuurde me naar fysiotherapie maar dat hielp niet.
Nu ben ik een keer bij de gnatholoog geweest en die zei dat het knakken nooit zal stoppen maar dat ik pijn kan verminderen door oefeningen te doen om mijn kaak te ontspannen en mijn spieren te masseren. Over een maand moet ik terug en als er dan geen verbetering is kan ik eventueel een splint krijgen (kan ook helpen als je niet knarst).
Op een röntgenfoto was te zien dat mijn kaakkopjes zijn afgevlakt, maar het is niet zeker of dat hiermee samenhangt want het schijnt ook voor te komen bij mensen die geen kaakproblemen hebben.

De oorzaak is bij mij niet tandenknarsen want dat doe ik niet. Kaakklemmen heb ik wel eens gedaan 's nachts maar dat is volgens mij geen gewoonte. Ik heb er vaker last van aan het eind van de dag en niet 's ochtends, dus de overbelasting vindt overdag plaats.
Een beugel zou bij mij wel eens de oorzaak kunnen zijn. De blokbeugel duwde mijn onderkaak naar voren, waardoor nu in de 'normale' stand mijn kiezen niet meer op elkaar passen, daarvoor moet ik mijn kaak naar achter duwen (bij kauwen dus). Verder heeft mijn moeder verteld dat ik toen ik elastiekjes kreeg bij mijn vaste beugel, vertelde dat ik last begon te krijgen van mijn kaak. Dat kan ik me alleen niet meer herinneren. En daar werd dus niet naar geluisterd.

Ik heb nu als oefening om met mijn vingers mijn kaak open te duwen terwijl die ontspannen is. Maar het lukt me echt niet om mijn onderkaak ontspannen te houden.

TMD schijnt vrij veel voor te komen dus ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Wat helpt en wat niet en vooral: hoe ontspan je je kaak?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_160941404
Heb het filmpje gekeken, wist niet eens dat dit een naam had?

Dat klikgeluid herken ik wel, ik heb het alleen wel aan maar één kant en het klikgeluid wordt harder zodra ik m'n kaak "aanspan" en dan naar voren beweeg en is goeddeels weg t.o.v. aangespannen naar voren (of omlaag) bewegen als ik ontspannen dezelfde beweging maak.
Bij het kauwen is het soms ook te horen denk ik, maar ik let er eigenlijk nooit meer op.

Ik weet nog dat ik jaren terug mijn toenmalige tandarts had gevraagd wat dat geklik was, maar ze zei dat ze geen flauw idee had. Daarna is het blijven liggen, mede omdat ik steeds andere prioriteiten had en het verder ook geen probleem vond (behalve wellicht voor diegenen die dat klikgeluid ergerlijk vinden, maar kan ik verder ook niks aan doen).

Apart is dat wanneer ik mijn kaak aanspan terwijl ik aan de andere kant bovenaan mijn kaak met bijvoorbeeld een vinger druk en dan die beweging naar voren te maken, het een stuk minder of zelfs helemaal niet meer klikt. Even voor de duidelijkheid: ik weet dus ook niet of dit hetzelfde probleem is, daar het bij mij aan maar één kant zit? Tot zover ik weet, knars ik trouwens ook niet.

Ik denk wel dat gespannenheid invloed op dat klikken kan hebben (en uiteindelijk ook op de pijn die daaruit kan voortkomen). Ik vond wel dit filmpje, maar filmster had een irritante mic (gekraak bij hard volume), begin was wat meer over haar verleden wat betreft slechte behandelingen en de tips die ze vanaf ongeveer 12 minuten geeft (link hieronder begint bij 12 minuten, gewoon "terugspoelen" als je de rest ook wilt horen), hebben soms een wat hoger :')-gehalte...maar sommige tips vond ik wel interessant en in elk geval wel onorthodox, zitten ook wat tips bij wat betreft ontspannen.

Ik denk dat die massage-tips meer bedoeld zijn ter ontspanning? Voor de gewrichten maakt het weinig uit, maar voor de spieren meer. Ik weet zelf vrij weinig over gezichtsspieren, dus kan daar verder weinig over vertellen.

Er staan nog wel meer filmpjes op youtube, maar je moet zelf maar kijken of er wat tussen staat waar je wat uit kunt halen. Zal vast wel meer via google over te vinden zijn.


[ Bericht 0% gewijzigd door magnetronkoffie op 25-03-2016 22:00:54 ]
  vrijdag 25 maart 2016 @ 23:35:03 #3
399061 kuolema
vermaledijd
pi_160949285
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 20:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
Heb het filmpje gekeken, wist niet eens dat dit een naam had?

Dat klikgeluid herken ik wel, ik heb het alleen wel aan maar één kant en het klikgeluid wordt harder zodra ik m'n kaak "aanspan" en dan naar voren beweeg en is goeddeels weg t.o.v. aangespannen naar voren (of omlaag) bewegen als ik ontspannen dezelfde beweging maak.
Bij het kauwen is het soms ook te horen denk ik, maar ik let er eigenlijk nooit meer op.

Ik weet nog dat ik jaren terug mijn toenmalige tandarts had gevraagd wat dat geklik was, maar ze zei dat ze geen flauw idee had. Daarna is het blijven liggen, mede omdat ik steeds andere prioriteiten had en het verder ook geen probleem vond (behalve wellicht voor diegenen die dat klikgeluid ergerlijk vinden, maar kan ik verder ook niks aan doen).

Apart is dat wanneer ik mijn kaak aanspan terwijl ik aan de andere kant bovenaan mijn kaak met bijvoorbeeld een vinger druk en dan die beweging naar voren te maken, het een stuk minder of zelfs helemaal niet meer klikt. Even voor de duidelijkheid: ik weet dus ook niet of dit hetzelfde probleem is, daar het bij mij aan maar één kant zit? Tot zover ik weet, knars ik trouwens ook niet.
Het schijnt geen kwaad te kunnen is mij verteld (maar het kan wel erger worden) dus als je er geen last van hebt hoef je er ook niets aan te doen. Je kunt het waarschijnlijk toch niet oplossen. Hoewel ik wel op internet heb gelezen dat mensen ervanaf kwamen, van het knakken, maar die hadden het pas een korte tijd (paar weken of zo).
quote:
Ik denk wel dat gespannenheid invloed op dat klikken kan hebben (en uiteindelijk ook op de pijn die daaruit kan voortkomen). Ik vond wel dit filmpje, maar filmster had een irritante mic (gekraak bij hard volume), begin was wat meer over haar verleden wat betreft slechte behandelingen en de tips die ze vanaf ongeveer 12 minuten geeft (link hieronder begint bij 12 minuten, gewoon "terugspoelen" als je de rest ook wilt horen), hebben soms een wat hoger :')-gehalte...maar sommige tips vond ik wel interessant en in elk geval wel onorthodox, zitten ook wat tips bij wat betreft ontspannen.

Ik denk dat die massage-tips meer bedoeld zijn ter ontspanning? Voor de gewrichten maakt het weinig uit, maar voor de spieren meer. Ik weet zelf vrij weinig over gezichtsspieren, dus kan daar verder weinig over vertellen.

Er staan nog wel meer filmpjes op youtube, maar je moet zelf maar kijken of er wat tussen staat waar je wat uit kunt halen. Zal vast wel meer via google over te vinden zijn.
Alle tips zijn om de spieren te ontspannen of trainen; dat is waar de pijn vandaan komt namelijk. Aan het gewricht zelf kun je volgens mij niets doen.

En als je stress hebt staat er waarschijnlijk meer spanning op je spieren die al overbelast worden dus dat kan inderdaad ook invloed hebben.

Toen ik bij de huisarts kwam (30 december) zei ik dat ik ongeveer vier weken last van pijn had (ik wist niet precies welke dag het was begonnen). Hij vroeg ook naar mijn medicatie, ik was een tijdje geleden gestopt met flurazepam (wat spierontspannend werkt). Dus ik vroeg me of het daarmee te maken had en zocht vandaag op wanneer het precies was: 2 december - dus dat zou best kunnen. Maar daar heb ik niet zoveel aan :P

Wat het filmpje betreft: deels vaag maar ook wel nuttige dingen. Letten op je kaakhouding doe ik al en ik weet dus niet wat de goede houding is. Tong tussen mijn voortanden had ik ook als tip gekregen, denk dat ik dat maar steeds moet doen.
Verder lig ik op mijn buik in bed, wat echt de slechtste houding is voor je kaak, maar anders kan ik echt niet slapen. Daar heb ik sowieso al moeite mee. Maar in mijn slaap draai ik me vaak op mijn rug volgens mij.

Er is ook een video over tmd van Good Mythical Morning, een stuk leuker om naar te kijken :)
Zij noemen de oefening die ik van de fysio kreeg: vuist/vinger onder je kin en dan tegendruk geven terwijl je je kaak opent. Daar was ik mee gestopt omdat ik na een tijdje het idee had dat het toch niet hielp maar dat zal ik in mijn programma zetten :P
Wat Link beschrijft heb ik dus ook twee keer gehad, alleen kon ik mijn mond wel een klein stukje openen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kuolema op 25-03-2016 23:43:12 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_160952461
Ik heb er gelukkig niet meer last van gekregen, maar zal het volgende keer toch maar weer een keertje naar vragen (laatst ook m'n HA naar m'n bloedgroep gevraagd want wilde dat al jaaaren weten, maar blijkbaar wist ie dat niet, weet ik het nu nog niet, nou! :'( :P )

Goeie ingeving wel, van die flurazepam. En klopt, daar heb je niet zoveel aan :P
Maar als het wel daarmee te maken blijkt te hebben, dan heb je tenminste wel een goeie indicatie dat dit wel significant veel invloed heeft op je huidige klachten (en die zijn niet zo fijn).
Dit is tenminste wel beter dan iets zoals "Niks wat je in het dagelijks leven kan doen zal er invloed op kunnen hebben". Dan heb je tenminste nog een mogelijkheid, ook al weet ik zelf ook niet hoe je dat nu het beste aan zou kunnen pakken (dan zou ik me eerst even moeten inlezen).

Ik moet zeggen dat ikzelf ook niet zo 1-2-3 zou weten hoe ik m'n kaakspieren zou moeten ontspannen. Eerlijk gezegd ben ik me er zelf nieteens van bewust wat nou eigenlijk m'n eigen 'rusttoestand' is _O-

Wat het op je buik liggen betreft, misschien kan je zo'n ding proberen?

Oké, misschien niet zo'n goed idee :') :@

Dat van die vuist/vinger lijkt me wel lastig. Wellicht dat een soort helm (a-la soort brommerhelm, maar dan anders) met extra ruimte bij de kin plus een extra terugverende kinsteun aan de binnenkant van de helm daar wel uitkomst zou kunnen bieden. Dan kan je gewoon je kaak opendoen en tegen de terugverende kinsteun drukken als oefening, dan houd je je vuist/vinger lekker vrij, handig zo toch? :D :P
Ik ga dat filmpje morgen wel kijken want hij lijkt me wel leuk, maar beetje laat, beetje moe, beetje teveel gesurft, tijd voor bed :)
pi_160955911
quote:
Owja, die gasten _O-
Misschien ook niet zo gek na alles wat zij gegeten hebben :P
Die oefening en het ontspannen zijn toch wel twee dingen die blijkbaar steeds terug blijven komen.
Zo niet, dan:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben wel benieuwd of die oefeningen na een tijdje toch gaan helpen.

Ik vraag me ook af wat je eventueel overdag zou kunnen doen om je klachten zoveel mogelijk te laten verminderen, daar je ook hebt aangegeven dat je er direct na opstaan juist minder last van lijkt te hebben dan 's avonds.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 00:47:19 #6
74056 crew  ToT
pi_174203027
Bump, thanks voor de link! :P
Zelf heb ik er vele jaren last van gehad, maar sinds ik bij logopedie keel- en kaakmassages heb gehad tegen kokhalsproblemen (die ik ook had), ben ik er eigenlijk volledig van af gekomen. Het viel me eerst eigenlijk helemaal niet eens op omdat dat niet de klacht was waarvoor ik daar naar toe was gegaan. Bij mij werd het volgens mij vooral veroorzaakt door de vorm van mijn tanden, waardoor de onderkaak net iets naar achteren wordt gedrukt als ik de tanden op elkaar heb.
Mij is verteld dat ik eigenlijk een dure operatie zou moeten krijgen om dat allemaal in orde te maken, maar dan moet ik ook 2 jaar met een blokbeugel lopen en er is totaal geen garantie van dat het daarna niet weer terug groeit zoals het nu is.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 04:40:12 #7
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_174203831
Ah weet ik eindelijk hoe het heet. :P
  donderdag 5 oktober 2017 @ 04:48:31 #8
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_174203834
Ik heb dus zoals ik al in dat andere topic zei last van een vastzittende kaak (rechts) als ik gelegen heb maar ook dat ik mijn mond niet ver genoeg open kan doen. Erg vervelend bij de tandarts bv. En ik kreeg een banaan aangeboden toen ik op bezoek was bij een oom, heb het maar aangenomen maar kan dat ook niet eens helemaal in m'n mond stoppen.
pi_174267402
Ik heb hier ook al enkele maanden last van. Pijnlijk en vervelend.

De huisarts heeft mij destijds pijnstillers voorgeschreven. Kan niet zeggen dat het echt helpt helaas.
pi_174271990
quote:
2s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 00:47 schreef ToT het volgende:
Bump, thanks voor de link! :P
Zelf heb ik er vele jaren last van gehad, maar sinds ik bij logopedie keel- en kaakmassages heb gehad tegen kokhalsproblemen (die ik ook had), ben ik er eigenlijk volledig van af gekomen. Het viel me eerst eigenlijk helemaal niet eens op omdat dat niet de klacht was waarvoor ik daar naar toe was gegaan. Bij mij werd het volgens mij vooral veroorzaakt door de vorm van mijn tanden, waardoor de onderkaak net iets naar achteren wordt gedrukt als ik de tanden op elkaar heb.
Mij is verteld dat ik eigenlijk een dure operatie zou moeten krijgen om dat allemaal in orde te maken, maar dan moet ik ook 2 jaar met een blokbeugel lopen en er is totaal geen garantie van dat het daarna niet weer terug groeit zoals het nu is.
Wat voor kokhalsproblemen had je?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 10:23:48 #11
74056 crew  ToT
pi_174275527
quote:
5s.gif Op zondag 8 oktober 2017 02:49 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat voor kokhalsproblemen had je?
Met tandenpoetsen, maar ook bij vieze dingen, zoals wanneer bij het legen van de vuilniszak er vocht uit lekt en je krijgt het aan je hand of zo. Soms zelfs bij het DENKEN aan zulke dingen al.
pi_174275941
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:23 schreef ToT het volgende:

[..]

Met tandenpoetsen, maar ook bij vieze dingen, zoals wanneer bij het legen van de vuilniszak er vocht uit lekt en je krijgt het aan je hand of zo. Soms zelfs bij het DENKEN aan zulke dingen al.
En je bent dus bij logopedie keel- en kaakmassages gaan krijgen tegen kokhalsproblemen en het kokhalzen is nu weg? Kan je er wat meer over vertellen over hoe dat nou precies zat en hoe 't in z'n werk ging met die massages?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 11:02:15 #13
74056 crew  ToT
pi_174276025
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2017 10:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En je bent dus bij logopedie keel- en kaakmassages gaan krijgen tegen kokhalsproblemen en het kokhalzen is nu weg? Kan je er wat meer over vertellen over hoe dat nou precies zat en hoe 't in z'n werk ging met die massages?
:Y Dat heeft echt geholpen ja!
Niet elke logopedist kan dit, ze moeten er een bepaalde studie voor volgen. Ik heb het ergens genoteerd. Ik kan straks wel ff kijken of ik het terug kan vinden.

Vooral de zijkanten van de hals en wat bij de kaken wordt gemasseerd en in mindere mate de nek. Na verloop van tijd moet je je mond helemaal open doen en wordt je adamsappel naar beneden gedrukt en moet je langzaam je mond weer dicht doen en laat ze de adamsappel los. Als die heel rustig weer naar boven gaat (en minder ver dan hoe hij eerst zat), heeft de behandeling geholpen.
Ik heb iets van 3 maand lang wekelijks zo'n behandeling gehad en daarna werd het langzaam afgebouwd.


Edit: ik ben nog op zoek naar de naam van de studie, maar de behandeling zelf heet "laryngeale orofaciale facilitatie".
pi_174276061
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:02 schreef ToT het volgende:

[..]

:Y Dat heeft echt geholpen ja!
Niet elke logopedist kan dit, ze moeten er een bepaalde studie voor volgen. Ik heb het ergens genoteerd. Ik kan straks wel ff kijken of ik het terug kan vinden.

Vooral de zijkanten van de hals en wat bij de kaken wordt gemasseerd en in mindere mate de nek. Na verloop van tijd moet je je mond helemaal open doen en wordt je adamsappel naar beneden gedrukt en moet je langzaam je mond weer dicht doen en laat ze de adamsappel los. Als die heel rustig weer naar boven gaat (en minder ver dan hoe hij eerst zat), heeft de behandeling geholpen.
Ik heb iets van 3 maand lang wekelijks zo'n behandeling gehad en daarna werd het langzaam afgebouwd.
Damn...das wel lang (moet kijken of de verzekering dit wel vergoedt).
Hoe lang geleden was dit voor je en dat kokhalzen is niet meer teruggekomen dus?

En als het om alleen die massages gaat, zal dat kokhalzen na een tijd niet terug gaan komen?
pi_174276088
Reactie op edit
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:02 schreef ToT het volgende:

[..]

Edit: ik ben nog op zoek naar de naam van de studie, maar de behandeling zelf heet "laryngeale orofaciale facilitatie".
Thanks! Ik denk dat ik dit en een deel van je vorige posts ga uitschrijven en dan op zoek ga. Vooral tijdens het tandenpoetsen is super-irritant 13.gif

Dat van dat kleverige herken ik behoorlijk. Honing? Lege statiegeldflessen?

En de ergste:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 11:07:44 #16
74056 crew  ToT
pi_174276115
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Damn...das wel lang (moet kijken of de verzekering dit wel vergoedt).
Hoe lang geleden was dit voor je en dat kokhalzen is niet meer teruggekomen dus?

En als het om alleen die massages gaat, zal dat kokhalzen na een tijd niet terug gaan komen?
Het wordt in principe onbeperkt door de verzekering vergoed omdat het onder logopedie valt.
Ik ben er pas een maand of 2 geleden mee gestopt, maar het is nog prima. Bij de laatste behandeling merkte ze wel dat het allemaal weer ietsjes strakker zat als bij de laatste behandeling er voor (wat ook een paar maand eerder was), maar het was allemaal nog ruim voldoende.
Ik kreeg de tip mee om veel te gapen en zo min mogelijk te kuchen.
Het probleem kan op den duur wel weer terug komen, maar dan kan het weer met 1 of 2 behandelingen verzacht / weggehaald worden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 11:10:11 #17
74056 crew  ToT
pi_174276139
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
Reactie op edit

[..]

Thanks! Ik denk dat ik dit en een deel van je vorige posts ga uitschrijven en dan op zoek ga. Vooral tijdens het tandenpoetsen is super-irritant [ afbeelding ]

Dat van dat kleverige herken ik behoorlijk. Honing? Lege statiegeldflessen?

En de ergste:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat je er baat bij hebt! ^O^

De therapeut had me een aantal linkjes meegegeven naar websites waar logopedisten geregistreerd staan die dit kunnen. Je ziet per logopedist staan wie welke diploma heeft. Zelfs met dit soort behandelingen heb je nog weer verschillende gradaties hoewel het aantal diploma's op dit gebied weer weinig schijnt te zeggen over de effectiviteit van de behandelingen.
pi_174276173
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Het wordt in principe onbeperkt door de verzekering vergoed omdat het onder logopedie valt.
Ik ben er pas een maand of 2 geleden mee gestopt, maar het is nog prima. Bij de laatste behandeling merkte ze wel dat het allemaal weer ietsjes strakker zat als bij de laatste behandeling er voor (wat ook een paar maand eerder was), maar het was allemaal nog ruim voldoende.
Ik kreeg de tip mee om veel te gapen en zo min mogelijk te kuchen.
Het probleem kan op den duur wel weer terug komen, maar dan kan het weer met 1 of 2 behandelingen verzacht / weggehaald worden.
Ik denk dat ik zo'n lijst nodig ga hebben, heb nu al geen zin om te gaan zoeken :')
quote:
2s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:07 schreef ToT het volgende:

[..]

Het wordt in principe onbeperkt door de verzekering vergoed omdat het onder logopedie valt.
Ik ben er pas een maand of 2 geleden mee gestopt, maar het is nog prima. Bij de laatste behandeling merkte ze wel dat het allemaal weer ietsjes strakker zat als bij de laatste behandeling er voor (wat ook een paar maand eerder was), maar het was allemaal nog ruim voldoende.
Ik kreeg de tip mee om veel te gapen en zo min mogelijk te kuchen.
Het probleem kan op den duur wel weer terug komen, maar dan kan het weer met 1 of 2 behandelingen verzacht / weggehaald worden.
Ik zal dit denk ik hoog op m'n prioriteitenlijst gaan zetten (heb ik op 't moment ook de ruimte voor dus waarom daarmee wachten?).
Maar in elk geval superthanks voor alle info! ^O^
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 8 oktober 2017 @ 11:16:23 #19
74056 crew  ToT
pi_174276220
quote:
14s.gif Op zondag 8 oktober 2017 11:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat ik zo'n lijst nodig ga hebben, heb nu al geen zin om te gaan zoeken :')

[..]

Ik zal dit denk ik hoog op m'n prioriteitenlijst gaan zetten (heb ik op 't moment ook de ruimte voor dus waarom daarmee wachten?).
Maar in elk geval superthanks voor alle info! ^O^
No prob! ^O^

En bel anders gewoon ff de dichtsbijzijnde logopedist op, leg je probleem voor en vraag of hij/zij er iets mee kan en zo niet, of die iemand weet die er WEL ervaring mee heeft. :)
Ik had puur mazzel met de mijne; haar collega kon het niet en de dichtstbijzijnde logopedist die er wel wat mee kan (buiten haarzelf) zit iets van 3 kwartier rijden verderop. Een echt goede scheen nog weer wat verder te zitten.

Succes er mee! ^O^

Hehehe en wat ook wel leuk is, is dat tijdens de behandeling ze soms bepaalde smerige dingen opnoemde om te kijken hoe ik er op reageerde. :P
In het begin was dat vrij heftig! _O-
Ook als ze op verkeerde plekken op de hals bezig was, moest ik weer kokhalzen.
pi_174317404
Is er hier iemand voor naar de tandarts geweest? Zo ja, heeft dat geholpen en wat wordt er dan gedaan?

Ik heb het sinds enkele maanden na een tandartsbezoek. Het is er sindsdien niet beter op geworden helaas ;(
  vrijdag 20 juli 2018 @ 17:09:40 #21
399061 kuolema
vermaledijd
pi_180611296
Sinds gister kunnen mijn kaken niet meer op elkaar. Daardoor kan ik niet meer kauwen. Ook kan ik mijn onderkaak niet naar achter trekken. Er zit dus ergens iets niet goed en meestal komt dat met wat gefrummel wel weer goed, maar nu heeft nog niets geholpen. Ik heb er ook pijn bij.
Weet iemand wat ik kan doen om mijn kaak weer los te krijgen, een bepaalde oefening misschien?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_180616895
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 17:09 schreef kuolema het volgende:
Sinds gister kunnen mijn kaken niet meer op elkaar. Daardoor kan ik niet meer kauwen. Ook kan ik mijn onderkaak niet naar achter trekken. Er zit dus ergens iets niet goed en meestal komt dat met wat gefrummel wel weer goed, maar nu heeft nog niets geholpen. Ik heb er ook pijn bij.
Weet iemand wat ik kan doen om mijn kaak weer los te krijgen, een bepaalde oefening misschien?
Tandarts bellen?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 21 juli 2018 @ 11:46:02 #23
399061 kuolema
vermaledijd
pi_180627308
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 21:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tandarts bellen?
De 'normale' tandarts kan er niets mee waarschijnlijk, maar de gnatholoog, waar ik in oktober voor het laatst ben geweest, kan ik maandag bellen als het dan nog niet over is. Maar ik hoopte dat ik het zelf kon oplossen.

[ Bericht 1% gewijzigd door kuolema op 21-07-2018 12:02:55 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_180627980
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 11:46 schreef kuolema het volgende:

[..]

De 'normale' tandarts kan er niets mee waarschijnlijk, maar de gnatholoog, waar ik in oktober voor het laatst ben geweest, kan ik maandag bellen als het dan nog niet over is. Maar ik hoopte dat ik het zelf kon oplossen.
Was die er vrijdag niet?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 21 juli 2018 @ 12:56:41 #25
399061 kuolema
vermaledijd
pi_180628436
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 12:27 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Was die er vrijdag niet?
Weet ik niet, ik durf niet te bellen dus dat stel ik altijd zo lang mogelijk uit, hopende dat het vanzelf wel over gaat.
Why are you wearing that stupid man suit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')