abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169361743
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Mensen zijn er hartstikke leuk en gastvrij, en gelukkig word ik daar bij familie/vrienden etc met open armen ontvangen.

Het is gewoon dat veel mensen in Iran de Europeanen als koningen zien, dus probeer altijd beleefd en een beetje onderdanig te blijven. Dan kun je het beste met iedereen daar overweg ;)
Want ze zullen je behandelen alsof je een koning bent. Persoonlijk voel ik me daar niet zo goed bij, want ik kan zelf ook gewoon de afwas doen etc :@
Het heeft toch echt anderhalve week geduurd voordat de moeder mij liet afwassen. Zoiets was volgens haar niet gebruikelijk en dat hoorde niet. Maar ik doe dat thuis ook, en als ze mij als familie zien moeten ze maar leren dat ik dat ook gewoon doe als ik daar ben :P

"Tarof" is dan iets waar je dan ook gebruik van kunt maken. Dat geldt niet alleen bij het open houden van de deur en blijven zeggen dat de ander eerst naar binnen mag, maar ook voor de afwas doen (dat levert dan weer hele leuke situaties op :D)
Grappig stukje met echt overdreven taarof, maar zo gaat het zo ongeveer (op het belachelijke einde na hahaha):
Ik ga volgende maand :D
Hahaha herkenbaar. Het is niet gewoonlijk dat een man de afwas doet of überhaupt een poot uitsteekt in het huishouden. Herkenbaar voor mij.

Kom je er veel? Hoe vaak je ben er al geweest?

Ik ga het filmpje zo even bekijken.
He who has nothing to die for, has nothing to live for.
pi_169361831
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:05 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Mensen zijn er hartstikke leuk en gastvrij, en gelukkig word ik daar bij familie/vrienden etc met open armen ontvangen.

Het is gewoon dat veel mensen in Iran de Europeanen als koningen zien, dus probeer altijd beleefd en een beetje onderdanig te blijven. Dan kun je het beste met iedereen daar overweg ;)
Want ze zullen je behandelen alsof je een koning bent. Persoonlijk voel ik me daar niet zo goed bij, want ik kan zelf ook gewoon de afwas doen etc :@
Het heeft toch echt anderhalve week geduurd voordat de moeder mij liet afwassen. Zoiets was volgens haar niet gebruikelijk en dat hoorde niet. Maar ik doe dat thuis ook, en als ze mij als familie zien moeten ze maar leren dat ik dat ook gewoon doe als ik daar ben :P

"Tarof" is dan iets waar je dan ook gebruik van kunt maken. Dat geldt niet alleen bij het open houden van de deur en blijven zeggen dat de ander eerst naar binnen mag, maar ook voor de afwas doen (dat levert dan weer hele leuke situaties op :D)
Grappig stukje met echt overdreven taarof, maar zo gaat het zo ongeveer (op het belachelijke einde na hahaha):
Ik ga volgende maand :D
Heel Turks ook die taarof. Word er soms gek van.
pi_169361936
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:07 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]
Hahaha herkenbaar. Het is niet gewoonlijk dat een man de afwas doet of überhaupt een poot uitsteekt in het huishouden. Herkenbaar voor mij.

Kom je er veel? Hoe vaak je ben er al geweest?

Ik ga het filmpje zo even bekijken.
Dat is daar nog minder gebruikelijk, dan hier. Maargoed ik woon al 9 jaar op mezelf en ben het gewend, dus ja.. dat doe ik daar ook gewoon.

Ik ben er helaas pas 1 keer geweest (we zijn pas 2 jaar samen), maar de vorige keer was ik er 3,5 week. Deze keer gaan we weer 3,5 week :D
De eerste keer is het vooral familie ontmoeten en veel dagen eten en gezelligheid. Dus iets minder gezien dan wat je normaal in 3,5 kan zien. Ditmaal is het een weekje in totaal bij familie en dan echt 2,5 week allerlei steden en mooie dingen bezichtigen.
Maar ik vermoed dat ik er nog heel erg vaak naartoe ga de komende jaren ;)
Hoewel we ook nog andere dingen in de wereld willen zien :s) O-)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_169362042
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:14 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Dat is daar nog minder gebruikelijk, dan hier. Maargoed ik woon al 9 jaar op mezelf en ben het gewend, dus ja.. dat doe ik daar ook gewoon.

Ik ben er helaas pas 1 keer geweest (we zijn pas 2 jaar samen), maar de vorige keer was ik er 3,5 week. Deze keer gaan we weer 3,5 week :D
De eerste keer is het vooral familie ontmoeten en veel dagen eten en gezelligheid. Dus iets minder gezien dan wat je normaal in 3,5 kan zien. Ditmaal is het een weekje in totaal bij familie en dan echt 2,5 week allerlei steden en mooie dingen bezichtigen.
Maar ik vermoed dat ik er nog heel erg vaak naartoe ga de komende jaren ;)
Hoewel we ook nog andere dingen in de wereld willen zien :s) O-)
Leuk te horen! Heel veel plezier en geluk samen. En, veel plezier straks in Iran. Benijd je. Wil ook zo graaaaaag!
pi_169362871
Hahaha, leuk filmpje!!
pi_169363435
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 22:19 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Leuk te horen! Heel veel plezier en geluk samen. En, veel plezier straks in Iran. Benijd je. Wil ook zo graaaaaag!
Dankje dankje
Ja ik raad het je echt aan. Zeker als je met 1 of meerdere mensen gaat is het erg mooi :)

Mensen die in Iran een beetje engels kunnen zullen altijd tegen je proberen te praten :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_169369671
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 23:07 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Dankje dankje
Ja ik raad het je echt aan. Zeker als je met 1 of meerdere mensen gaat is het erg mooi :)

Mensen die in Iran een beetje engels kunnen zullen altijd tegen je proberen te praten :D
Ja, in 2017 gaat het echt gebeuren. Ik ga. Moet even kijken wanneer.

Heb je foto's van Iran?
pi_169372768
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:22 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Heb je foto's van Iran?
We hebben in 3,5 week tijd ongeveer een 1500 foto's geschoten (met alles erop en eraan).
Hier een paar foto's ff gauw geupload:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door PerryVogelbekdier op 08-03-2017 22:22:26 ]
Prrrrttt
  woensdag 8 maart 2017 @ 15:44:52 #84
6280 k_man
pedante eikel
pi_169373178
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 12:22 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Heb je foto's van Iran?
Je kunt ook even klikken op het linkje in mijn sig. Foto's zijn inmiddels al wel wat ouder (2009), maar veel zal er niet veranderd zijn. :)
I got the style but not the grace - I got the clothes but not the face
foto's
pi_169762971
Ik wil al jaren naar Iran en nu eigenlijk serieus aan het overwegen om komende zomermaanden te gaan. Ik twijfel echter nog wel aan een aantal zaken, namelijk:

- hoe zit het met betalen? Worden Maestro en MasterCard inmiddels geaccepteerd? Ik lees verschillende berichten hierover. En;

- is het qua weer een beetje te doen in juli en augustus? Ik hoor van mensen en lees dat temperaturen in veel gebieden kunnen oplopen tot 45 graden. Nu is dat niet echt een temperatuur om lekker de hele dag buiten te zijn. Wat zijn jullie ervaringen?
pi_169807704
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 10:59 schreef Zephyrus het volgende:
Ik wil al jaren naar Iran en nu eigenlijk serieus aan het overwegen om komende zomermaanden te gaan. Ik twijfel echter nog wel aan een aantal zaken, namelijk:

- hoe zit het met betalen? Worden Maestro en MasterCard inmiddels geaccepteerd? Ik lees verschillende berichten hierover. En;

- is het qua weer een beetje te doen in juli en augustus? Ik hoor van mensen en lees dat temperaturen in veel gebieden kunnen oplopen tot 45 graden. Nu is dat niet echt een temperatuur om lekker de hele dag buiten te zijn. Wat zijn jullie ervaringen?
Betalen; contant.. Kaarten worden niet geaccepteerd.

Juli/augustus zijn inderdaad erg warme tijden, maar ook een beetje afhankelijk waar je naartoe wil. In sommige gebieden is het dan 30/35 graden.
Ik zou persoonlijk eerder in mei/juni of september gaan als je veel wil rondtrekken.
September/oktober zou trouwens wel mooie maanden als je weer lekker fruit wil eten. Kaki's zijn er dan weer, en dat is een feest! Want die zijn echt mega zoet en lekker :9 :9
Prrrrttt
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')